Sairaalloisen huono itsetunto

depressed22

Olen 22-vuotias nainen. Tällä hetkellä työttömänä. Minua vaivaa erittäin huono itsetunto. Ajattelen itsemurhaa ja kuolemaa usein. Diagnosoitu skitsoaffektiivinen häiriö ja sitä ennen masennus. Ajattelen kuolemaa useasti, monta kertaa päivässä. En löydä enää kiinnostusta vanhoista harrastuksistani kuten musiikista ja taiteesta. En näe itsessäni mitään hyvää, vertaan itseäni muihin joka päivä. Olen kuullut myös ääniä päässäni ja olen kertonut niistä myös terapiassa sekä myös kerran vanhemmilleni. Kärsin pahasta ahdistuksesta jonka takia olen ollut osastollakin. Lääkkeenä menee tällä hetkellä Abilify jota olen syönyt 7,5 mg noin puoli vuotta. Minua ei kiinnosta enää oikein mikään, ei kuntoutus, lemmikin hoito, parisuhde eikä liikuntakaan. Olen myös lihonut tämän vuoden puolella noin 8 kiloa. Olen lievästi ylipainoinen sekä masentunut ja minua hävettää kävellä kaupungilla vaikka en ystävieni mielestä ole edes erityisen pullea. En pidä ulkonäöstäni ja kuulen päässäni ihmisten ajatukset kun he katsovat minuun. Tämän takia usein kadulla kävellessäni vältän katsekontaktia, huokailen myös raskaasti. Ei ole kertakaikkiaan energiaa lähteä liikkumaan tai salille kuten ennen. Kaikki tuntuu niin turhalta ja merkityksettömältä. Olen ollut joskus vainoharhainen ja luulen että ihmiset vihaavat minua. Syyttävät ja latistavat äänet päässä ovat arkipäivää. Tunnen itseni alhaiseksi ja vähemmän arvokkaaksi kuin muut. Perheeni tuntuu hyljeksivän minua, harvoin enää soittelevatkaan. En osaa olla myöskään oma itseni kaverien seurassa vaan yritän aina esittää jotain mitä en ole koska en pidä itsestäni. Yritän olla ylikohtelias ja aina mieliksi. Yksin olo ahdistaa ja hakeudun aina muiden seuraan koska olen säälittävä. Itkeminen on usein vaikeaa koska abilify tasaa mieltä ja latistaa tunteita. Ystäväni mielestä minulla saattaa olla epävakaa persoonallisuus. Lääkäri ei ole asiasta lainkaan kiinnostunut. Kaikki asialliset neuvot ja kommentit ovat tervetulleita.

10

1806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N_27

Lopeta se abilify. Samaa teki mulle.

• joelämäätarponut

Niin kuin tuossa kirjoitikin, sinulla on todella heikko itsetunto. Vaikuttaa, että ainakin osaksi tunnistat sen itse. Niin todellisuus ei ole se ettet ole arvokas vaan ihan hyvä ja ainutlaatuinen ihminen kuin kuka tahansa meistä. Sinulla on varmasti myös oikeus elämään niin kuin meillä kaikilla.
      Samaistut ajatuksiisi niin syvällisesti, että ne muuttuvat aistihainnoiksi aivoissasi.
      Olen jo iäkäs ihminen ja varmaan minustakin joku ajattelee, etten ole mitään. Joskus joku laittaa jopa tekstiviestin ilkeyttään. En ota tuota kommenttia todesta ja itselleni vaikka myönnän ennen ole täydellinen. Jos joku sortuu ajattelemaan miestä pahaa, se on heidän ongelma.
      Keskitytään elämään omaa elämää ja meillä on täällä paikka ja tehtävä.
      Jospa yrität tehdä jotain mieltä piristävää päivittäin. Käyt ulkona, hoidat lemmikkiä, ym. Ilmeisesti ole masentunut ja silloin ei kyllä huvittaisi oikeastaan mikään.
      Kunpa voisit päästä tuosta itsesi vertailusta toisiin. Kilpailemme täällä vain itsemme kanssa.

• paranormal1233

Moi. Jos haluut jutella aiheesta. Koska itella aika samanlaine olotila.. Olis mielenkiintosta tietaa lisaa. Onko sul suomi24 käyttäri nimee?

• eiap

mikset täällä voi jutella?

• awefagas

lääkkeet ovat kemikaaleja, eikä kemikaaleilla voi parantaa ihmisen biologista koneistoa

• gafsdqewet

voisin kertoa sinulle lisää kuinka parantaa masennus mutta miksi tekisin niin?

• gafsdqewet

no ok mieti asiaa näin, mikä sinua estää luottamasta itseesi?

• Kjuj
    • F21

Tuttua. Psykoosipiirteinen persoonallisuus täällä.

• OlinSamanlainen

"Yritän olla ylikohtelias ja aina mieliksi."

Olin samanlainen sun ikäisenä ja just tuo vei samalla tavalla kaikki mun voimat. Nyt olen 50 ja täynnä energiaa, koska lopetin mielistelemisen. Sun pitää päästä tuosta eroon, ystäväsikin kaikkoavat sun luota jos mielistelet heitä, oikea ystävyys on totuutta ja rakkautta ja suoruutta.

Nyt opettelemaan, mars mars. Aloita vaikka suuttumalla. Rehellistä vihaa peliin. Ja ala myös unohtamaan nuo lääkkeet, ne syö samalla tavalla rehellistä otetta elämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6524
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      31
      3900
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3315
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      381
      1792
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1053
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      920
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      889
    Aihe