Uskallanko ostaa puolet kiinteistöstä, jonka panttikirjat jäävät toisen omistajapuolen lainan vakuudeksi? (Oman lainanai vakuudet olisivat muualla.) Olisinko käytännössä ikään kuin toisen lainojen takaaja eli jos kiinteistö menisi pakkomyyntiin, pankki ottaisi siitä saadut rahat lainan maksuun eikä minulle jäisikään yhtään mitään, vaikka omistaisin puolet kiinteistöstä?! Näinkö on?
Pantattu kiinteistö
Talokaupatko
3
345
Vastaukset
- Vain_lähisukulaiselta
Pahimmillaan saattaa käydä juuri noin. Älä siis osta 50 % omistusosuutta kiinteistöstä, joka on myyjän velkojen panttina. Tietysti voit ostaa määräalana puolet kiinteistöstä niin, että se samalla lohkotaan ja vapautetaan vanhoista kiinnityksistä.
- fhjvdsfk
Riippuu siitä, kuinka suuri toisen omistajan laina on. Jos hänen puolikkaansa kiinteistöstä kattaa koko lainamäärän, niin silloin tuskin joudut maksumieheksi. Olisin kyllä itse varovainen.
- Ekonoomi
Jos toinen osapuoli ei pysty maksamaa lainojaan, menetät rahasi. Kannattaako riskeerata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2582707Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172187Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3281912- 1041656
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois901576Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2061279- 671210
- 251141
- 501103
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731036