JarmoEklund
29.8.2015 12:22
Ei pidä paikkansa, tuo on vain oletusta jostain, eli kehäpäätelmä. Minä olen saanut Jumalan Hengen kautta 22.7.2006 ilmoituksen siitä, miten sato tullaan korjaamaan. Sitä ennen minulla oli adventistinen ymmärrys asiasta, joka oli TÄYSIN ERI. Tämä tapahtui kotonani Raamatun ollessa auki kohdasta Matteus 27.
Adventistinen Tempaus!
38
51
Vastaukset
Onko näistä mun kommenteista ihan pakko tehdä uusia aloituksia? Miksi?
- Todisteeksi
Että on erilaisia tempauksia olemassa itse kullakin.
- Tempaustako
Mitä mieltä Herramme on ihmisen selityksistä?
- 1234567---
Ei adventistit usko näihin monenmoisiin satuihin tempauksista, aina salaisiin tempauksiin asti, mistä täällä kirjoitellaan. Riihenseinästäkö vedätte mitä kummallisimpia näkemyksiä mitä tulee ilmestyskirjan sanomaan ja tempaukseen.
- ymmärtäisitedes
Sä et lue mistä puhutaan, kirjoittelet vaan niitä paria hokemaas.
- adventistinen.tempaus
ymmärtäisitedes kirjoitti:
Sä et lue mistä puhutaan, kirjoittelet vaan niitä paria hokemaas.
Eikös aloitus ollut adventistinen tempaus.
adventistinen.tempaus kirjoitti:
Eikös aloitus ollut adventistinen tempaus.
Ette te lue mitään kokonaisuuksia ettekä pysy kärryillä, joten ei ihme jos "HIEMAN" on nämä minun puheet Suomi24:ssä saanut ylimääräsiä värejä turkkiinsa.
Aloittaja on copu/pasettanu mun tekstiä, joka on peräsin jossain eri asiayhteydessä ja nyt kun te luette sitä, ette halua tajuta että HEI, SEHÄN ON POSTETTU KONTEKSISTA.
Juttuhan meni alunperin niin että ennen kesää 2006 minä luulin vanhempieni ja lukemattomien adventistisukulaisten kertomana niin ettei ole mitään tempauksia, kuin vasta lopussa kun Jeesus tulee näkyvällä tavalla. Uskoin jopa sen että me vietämme tyhat vuotta taivaassa ja saatana jouikkoineen jää maan päälle keskenään sekoilemaan.
Sitten äitini näytti minulle että Raamatussa annetaan varsin selkeä kuva siitä että saatana sidotaan maan päälle ja Jeesus perustaa maan päälle tuhatvuotisen valtakunnan. Nämä löytyy mm. Sakarja 14 luvusta, Jesaja 64-65 luvuista, sekä Hesekiel 47 luvusta ja VARSIN SELVÄSTI, jos joku vaan haluaa lukea.
Tämän jälkeen yhdessä äidin kanssa alettiin etsiä mitä vielä.... kunnes ruvettiin ihmettelemään näitä ristiriitoja joista olen puhunut. Sitten aloin omatoimisesti löytää huikeasti lisää, kuten nyt vaikkapa Luukas 12:35-36 "KETKÄ VIHITTIIN" ja "KETKÄ OVAT NE PYHÄT". Vastaukset löytyy kumpaankin ja selitykset... tätä jatkui kuin ilotulituksena, kuten vaikkapa "ahdas portti" suhteessa "5 viisasta ja 5 tyhmää" vertaukseen, joka on täysin absurdi yhtälö. Miksi ei Jumalan viisaudessa anneta oikeita lukuja, kuten 9 tyhmää ja 1 viisas. Olihan näitä muitakin suhdelukuja Raamattu pyöritellyt, miksi tässä kohtaa 5 5...
...ja näitähän riitti ja siihen jäi adventistinen ymmärrys, vai voisko kutsua käsitys joka ei ole totta, koska se on ristiriidassa Raamatun sanan kanssa.- 1234567---
JarmoEklund kirjoitti:
Ette te lue mitään kokonaisuuksia ettekä pysy kärryillä, joten ei ihme jos "HIEMAN" on nämä minun puheet Suomi24:ssä saanut ylimääräsiä värejä turkkiinsa.
Aloittaja on copu/pasettanu mun tekstiä, joka on peräsin jossain eri asiayhteydessä ja nyt kun te luette sitä, ette halua tajuta että HEI, SEHÄN ON POSTETTU KONTEKSISTA.
Juttuhan meni alunperin niin että ennen kesää 2006 minä luulin vanhempieni ja lukemattomien adventistisukulaisten kertomana niin ettei ole mitään tempauksia, kuin vasta lopussa kun Jeesus tulee näkyvällä tavalla. Uskoin jopa sen että me vietämme tyhat vuotta taivaassa ja saatana jouikkoineen jää maan päälle keskenään sekoilemaan.
Sitten äitini näytti minulle että Raamatussa annetaan varsin selkeä kuva siitä että saatana sidotaan maan päälle ja Jeesus perustaa maan päälle tuhatvuotisen valtakunnan. Nämä löytyy mm. Sakarja 14 luvusta, Jesaja 64-65 luvuista, sekä Hesekiel 47 luvusta ja VARSIN SELVÄSTI, jos joku vaan haluaa lukea.
Tämän jälkeen yhdessä äidin kanssa alettiin etsiä mitä vielä.... kunnes ruvettiin ihmettelemään näitä ristiriitoja joista olen puhunut. Sitten aloin omatoimisesti löytää huikeasti lisää, kuten nyt vaikkapa Luukas 12:35-36 "KETKÄ VIHITTIIN" ja "KETKÄ OVAT NE PYHÄT". Vastaukset löytyy kumpaankin ja selitykset... tätä jatkui kuin ilotulituksena, kuten vaikkapa "ahdas portti" suhteessa "5 viisasta ja 5 tyhmää" vertaukseen, joka on täysin absurdi yhtälö. Miksi ei Jumalan viisaudessa anneta oikeita lukuja, kuten 9 tyhmää ja 1 viisas. Olihan näitä muitakin suhdelukuja Raamattu pyöritellyt, miksi tässä kohtaa 5 5...
...ja näitähän riitti ja siihen jäi adventistinen ymmärrys, vai voisko kutsua käsitys joka ei ole totta, koska se on ristiriidassa Raamatun sanan kanssa.Pyhät ovat 1000-vuotta taivaassa, se on 100% varmaa, ja jumalattomat sen 1000-vuotta kuolleina odottamassa tuomion ylösnousemusta 1000-vuoden jälkeen.
1234567--- kirjoitti:
Pyhät ovat 1000-vuotta taivaassa, se on 100% varmaa, ja jumalattomat sen 1000-vuotta kuolleina odottamassa tuomion ylösnousemusta 1000-vuoden jälkeen.
"Pyhät ovat 1000-vuotta taivaassa, se on 100% varmaa, "
No ei ole varmaa? Ja monenteenko taivaaseen olet menossa, 1. - 7.? Koko Raamattu puhuu Jumalan/Taivasten kuningaskunnan tulosta maan päälle. Raamatussa ei puhuta yhtään mitään taivaaseen menosta/pääsystä, se on kirkkoisien harhaoppia, kreikkalaista filosofiaa. Ihminen ei mene taivaaseen ollenkaan missään vaiheessa. Tempauksessa ei mennä ilmakehää pidemmälle ja sieltä tullaan Jeesusta vastaan menemisen jälkeen Hänen kanssaan maan päälle, jolloin pyhät saavat uudet kirkastetut ruumiit.- vielä.matkalla
Pitää paikkansa kyllä taivaasta lauletaan, ja taivaan valtakunnasta puhutaan. Itse pidän laulusta "täältä puolehen ylhäisen maan. Kohta vaan joudutaan taivaan kuorossa veisailemaan". Taivas on todellisuutta vaikka monet eivät siihen uskokaan enää.
Vai harhateillä ja kuvitelmine? Raamattu on siis kuvitelmaa? Raamattu puhuu selkeästi uudesta maasta eikä taivaasta.
vielä.matkalla kirjoitti:
Pitää paikkansa kyllä taivaasta lauletaan, ja taivaan valtakunnasta puhutaan. Itse pidän laulusta "täältä puolehen ylhäisen maan. Kohta vaan joudutaan taivaan kuorossa veisailemaan". Taivas on todellisuutta vaikka monet eivät siihen uskokaan enää.
Ihmistekoisilla lauluillako on korkeampi auktoriteetti kuin Jumalan Sanalla? Taivasten valtakunta on synonyymi Jumalan valtakunnalle, se ei tarkoita taivasta, Matteus kirjoitti juutalaisille ja siksi käytti Jumalan tilalta ilmaisua taivasten valtakunta.
- 1234567---
George_L kirjoitti:
Vai harhateillä ja kuvitelmine? Raamattu on siis kuvitelmaa? Raamattu puhuu selkeästi uudesta maasta eikä taivaasta.
1000-vuoden jälkeen kun jumalattomat on herätetty kuolleista tuomiolle, ja heidät tulella tuhottu. Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan omillensa, jossa vanhurskaus asuu.
Pyhät ovat 1000-vuotta taivaassa. Taivas on todellisuutta Jeesus sanoi: Minä menen valmistamaan teille sijaa. - hauska.tuo.riihen.seinät
Riihenseinistä he repäisevät salaiset tempoilunsa, ja sitä tempoilua jatkuu, jatkumistaan.
1234567--- kirjoitti:
1000-vuoden jälkeen kun jumalattomat on herätetty kuolleista tuomiolle, ja heidät tulella tuhottu. Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan omillensa, jossa vanhurskaus asuu.
Pyhät ovat 1000-vuotta taivaassa. Taivas on todellisuutta Jeesus sanoi: Minä menen valmistamaan teille sijaa.Niin, Jeesus meni valmistamaan sijaa Uuteen Jerusalemiin, joka tulee sitten uuteen maahan, ei taivaaseen, mitä järkeä Jeesuksen olisi valmistella sijaa taivaaseen kun sekä nykyiset taivaat että maa tulevat tuhoutumaan? Miksi Jeesus menisi valmistelemaan jotakin katoavaista?
Eli katoavaiseen taivaaseen Jeesus ei mennyt valmistelemaan sijaa, vaan uuteen Jerusalemiin.- JarmoEiKirj
George_L kirjoitti:
Niin, Jeesus meni valmistamaan sijaa Uuteen Jerusalemiin, joka tulee sitten uuteen maahan, ei taivaaseen, mitä järkeä Jeesuksen olisi valmistella sijaa taivaaseen kun sekä nykyiset taivaat että maa tulevat tuhoutumaan? Miksi Jeesus menisi valmistelemaan jotakin katoavaista?
Eli katoavaiseen taivaaseen Jeesus ei mennyt valmistelemaan sijaa, vaan uuteen Jerusalemiin.Amen, George_L
- niin.mistä
George_L kirjoitti:
Niin, Jeesus meni valmistamaan sijaa Uuteen Jerusalemiin, joka tulee sitten uuteen maahan, ei taivaaseen, mitä järkeä Jeesuksen olisi valmistella sijaa taivaaseen kun sekä nykyiset taivaat että maa tulevat tuhoutumaan? Miksi Jeesus menisi valmistelemaan jotakin katoavaista?
Eli katoavaiseen taivaaseen Jeesus ei mennyt valmistelemaan sijaa, vaan uuteen Jerusalemiin.Mistä helatorstai kertoo sinulle George_L ?
Tempausasiaa. John Ankerberg selvittää asiaa juurtajaksain:)
> The Timing of the Rapture and the Second Coming <
https://www.youtube.com/watch?v=ytIS-3IegoU- näin.Luterilaisittain
niin.mistä kirjoitti:
Mistä helatorstai kertoo sinulle George_L ?
Helatorstaita vietetään Jeesuksen taivaaseen astumisen muistoksi, jos ei joku sitä tiedä, niin tässä tietoa.
- kirjoituksista
George_L kirjoitti:
No ei ole varmaa? Ja monenteenko taivaaseen olet menossa, 1. - 7.? Koko Raamattu puhuu Jumalan/Taivasten kuningaskunnan tulosta maan päälle. Raamatussa ei puhuta yhtään mitään taivaaseen menosta/pääsystä, se on kirkkoisien harhaoppia, kreikkalaista filosofiaa. Ihminen ei mene taivaaseen ollenkaan missään vaiheessa. Tempauksessa ei mennä ilmakehää pidemmälle ja sieltä tullaan Jeesusta vastaan menemisen jälkeen Hänen kanssaan maan päälle, jolloin pyhät saavat uudet kirkastetut ruumiit.tämä on varsin mielenkiintoinen kohta, eikö tässä ole kaikki kerrottu? ;)
Jesajasta luku 4:1-6
1. Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen sanoen: me vaatetamme itsemme ja syömme omaa leipäämme kunhan vain meidät otetaan nimiisi. Poista meidän häpeämme.
2. Sinä päivänä on oleva Herran vesa kaunis ja loistava. Eloon jääneille Israelilaisille maan hedelmä nousee rehevänä ja kukoistavana.
3. Siionissa SÄILYNEITÄ SANOTAAN PYHIKSI, kaikkia jotka ovat jerusalemissa kirjoitetut elävien lukuun.
4. kun Herra on pessyt pois Siionin tyttärien saastan ja huuhtonut Jerusalemista sen verenviat Hengellä, joka tuomitsee ja puhdistaa.
5 HERRA LUO SIIONIN VUORELLE KOKO ASUINSIJANSA YLLE JA SEN JUHLAKOKOUKSEN YLLE PILVEN PÄIVÄN AJAKSI SEKÄ SAVUN JA TULEN LOIMUN YÖKSI. KAIKEN KIRKKAUDEN YLLÄ ON OLEVA PEITE.
6. JA VERHO VARJOAMASSA PÄIVÄN HELTEELTÄ SEKÄ TURVAAMASSA JA SUOJAAMASSA RAUILMALTA JA SATEELTA.
onko joku eri mieltä? - vai.onko
näin.Luterilaisittain kirjoitti:
Helatorstaita vietetään Jeesuksen taivaaseen astumisen muistoksi, jos ei joku sitä tiedä, niin tässä tietoa.
Helatorstaista muuten on tulossa palkaton vapaapäivä.
- ennen.toisin
vai.onko kirjoitti:
Helatorstaista muuten on tulossa palkaton vapaapäivä.
On paljon niitä, jotka eivät enää usko taivaan olemassa oloon. Pyhäkoulussa ennen vanhaan kyllä laulettiin "Ompa taivaassa tarjonna lapsillekin jne....
Minkähän uskon suunnan edustajat täällä oikein kirjoittelevat, kun eivät taivaaseen usko ? - aika.outoa
ennen.toisin kirjoitti:
On paljon niitä, jotka eivät enää usko taivaan olemassa oloon. Pyhäkoulussa ennen vanhaan kyllä laulettiin "Ompa taivaassa tarjonna lapsillekin jne....
Minkähän uskon suunnan edustajat täällä oikein kirjoittelevat, kun eivät taivaaseen usko ?Olisivatko he ateisteja mene ja tiedä, tai sitten ihan outoja uskonsuuntauksia ?
- Exap
George_L kirjoitti:
No ei ole varmaa? Ja monenteenko taivaaseen olet menossa, 1. - 7.? Koko Raamattu puhuu Jumalan/Taivasten kuningaskunnan tulosta maan päälle. Raamatussa ei puhuta yhtään mitään taivaaseen menosta/pääsystä, se on kirkkoisien harhaoppia, kreikkalaista filosofiaa. Ihminen ei mene taivaaseen ollenkaan missään vaiheessa. Tempauksessa ei mennä ilmakehää pidemmälle ja sieltä tullaan Jeesusta vastaan menemisen jälkeen Hänen kanssaan maan päälle, jolloin pyhät saavat uudet kirkastetut ruumiit." Raamatussa ei puhuta yhtään mitään taivaaseen menosta/pääsystä, se on kirkkoisien harhaoppia, kreikkalaista filosofiaa. Ihminen ei mene taivaaseen ollenkaan missään vaiheessa. "
George, Ilm 4:ssä Johannes kutsutaan taivaaseen hieman katselemaan paikkoja ja tapahtumia. Luvussa 7 näemme siellä olevan suuren joukon:
"Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,"
Kun sanot etteivät ihmset mene ollenkaan missään vaiheessa taivaaseen, tarkoitatko siis että tuo Jumalan valtaistuin olisi maan päällä tuolloin, eli ennen Jeesuksen paluuta - ennen ahdistuksen ajan pahimpia hetkiä ?
- erataer
adfgadf
- ttkkl
Raamattukjodissa lukee:"Ellen White on väärä profeetta!"
Temmanneeko Jumala väärän profeetan joukotkin!?Minä olen sitä mieltä että pidetään me vaan omasta kruunusta, älkää huolehtiko siitä minkä Jumala päättää.
- 1234567---
Väärät profeetat tunnistetaan siitä, he julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Näin väärät profeetat.
Koetelkaa kaikki henget. On näitä henkiä tullutkin koeteltua vuosien aikana. - 1234567---
George_L kirjoitti:
Onko ihminen tehty sapattia varten? Niinkö Jeesus sanoi?
Jeesus sanoi: Sapatti on annettu ihmistä varten, ja nyt suuri osa julistajia julistaa: Sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
1234567--- kirjoitti:
Jeesus sanoi: Sapatti on annettu ihmistä varten, ja nyt suuri osa julistajia julistaa: Sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
Hyvä 1234567--- MÄÄRITTELE SAPATTI ja miten sitä vietetään.
- 1234567---
JarmoEklund kirjoitti:
Hyvä 1234567--- MÄÄRITTELE SAPATTI ja miten sitä vietetään.
Etkö sinä itse ymmärrä monenpolven adventistina, kuinka sapattia vietetään ?
1234567--- kirjoitti:
Etkö sinä itse ymmärrä monenpolven adventistina, kuinka sapattia vietetään ?
Kirjoitin isoin kirjaimin, määrittele sapatti ja mitä vastasit. Omituisen kysymyksen minun pitkästä adventistihistoriastani minun pitäisi tietää. Kysyin sinulta, koksa sinulla tuntuu olevan omituinen käsitys sapatista.
- 1234567---
JarmoEklund kirjoitti:
Kirjoitin isoin kirjaimin, määrittele sapatti ja mitä vastasit. Omituisen kysymyksen minun pitkästä adventistihistoriastani minun pitäisi tietää. Kysyin sinulta, koksa sinulla tuntuu olevan omituinen käsitys sapatista.
En minä ainakaan aurinkoa seuraa sapatin alkamisajaksi. Sapatti illasta-iltaan ja ilta tulee aina siinä klo 18.00 näkyi aurinkoa tai ei.
1234567--- kirjoitti:
En minä ainakaan aurinkoa seuraa sapatin alkamisajaksi. Sapatti illasta-iltaan ja ilta tulee aina siinä klo 18.00 näkyi aurinkoa tai ei.
No mutta ethän sinä kertonut sapatin vietosta ja lepopäivästä mitään, vain alkamisajasta. Tosin siinäkään et seuraa Raamattua, vaan sovellat sitä. Minkä verran sovellat sapattia muulta osin?
- adgrdy
fdsgadf
- ydrgda
fdagsdf
- fasdfadsafsd
dsfsdafds
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo769172Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per603353- 422748
- 272261
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto472230Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj202208- 131937
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151783- 681715
- 181649