On tylsää, joten kerron teille kahdesta kokemastani tapahtumasta, johon en ole löytänyt selitystä. Olen siis ateisti.
1. Muutamia vuosia sitten, muutaman päivän ajan aina kun tulin töistä kotiinpäin, niin eräs tietty katulamppu sammui aina kun olin suunnilleen 10 metrin päässä siitä. Nämä tapahtuivat eri kellonaikoihin, enkä havainnut muiden ohikulkioiden vaikuttavan katulampun toimintaan.
2. Tämä tapahtui tämän vuoden puolella. Menin yöllä vuoteeseeni ja ehdin olla siinä jotakin 10-15 minuutia, kun näin sivusilmällä että seinän läpi käveli lapsi vuoteeni viereen, käännyin katsomaan. Hän näytti intialaiselta tai lähi-idästä kotoisin olevalta katulapselta. Päällä vain reisuinen paita ja sortsit. Hän katsoi minua surullinen ilme likaisilla kasvoillaan. Pelästyin kunnolla ja refleksinomaisesti yritin nopeasti napata häntä kädestä, mutta hän katosi juuri kun olin koskettamassa (tai käteni meni mahdollisesti vähän läpikin) häntä. Siinä oli ihmeteltävää parin päivän ajan. Minulla oli tuolloin univaikeuksia, mutta ei pahaa. Huone ei myöskään ollut pilkkopimeä.
Kokemani selittämättömät tapahtumat
29
1099
Vastaukset
- mitä-hemmettiä
Oletko tosissasi?
Ylempi on selitettävissä sattumuksella. Kakkoskohta valveunella.
- joo-0
No voi pahus. Olisin voinut kirjoittaa kirjan ja tienata vähän.
joo-0 kirjoitti:
No voi pahus. Olisin voinut kirjoittaa kirjan ja tienata vähän.
Älä luovuta. Kyllä niistä kirjan voi kirjoittaa ja hyvällä markkinoinnilla voit saada herkkäuskoisten rahat. Tapahtumien ympärille pitää kuitenkin kehittää joku sopiva selitys, miten juuri sinä olet noussut seuraavalle atraalitasolle tms ja ne olisi hyvä liittää johonkin henkilökohtaiseen, sympatiaa herättävään tragediaan.
Unihalvauksessa kanssa tapahtuu outoja asioita.
- joo-0
Käsittääkseni unihalvauksessa ei ole kontrollia omaan kehoon. Mulle on aikaisemmin tapahtunut näitä, jossa mieli on hereillä mutta ei voi liikuttaa kehoaan.
Itse olen myös käynyt noita useamman kerran jo läpi. Pelottavin kokemus oli kun näin harhan että alan uppoamaan sänkyyn, mutten voinut liikkua.
joo-0 kirjoitti:
Käsittääkseni unihalvauksessa ei ole kontrollia omaan kehoon. Mulle on aikaisemmin tapahtunut näitä, jossa mieli on hereillä mutta ei voi liikuttaa kehoaan.
Niin, ei ole kontrollia. On ollut sellaisia kokemuksia että muka joku toinen makaa kanssa sängyssä vieressä tai päällä (vaikka silloin ollut sängyssä ja koko talossa yksin) ja valot päällä (vaikka oikeasti talo pimeä) ja joitain olentoja liikkuu lähistöllä, ja kaikenlaisia ääniäkin muka kuului.
Jotkut kai tällaisia tulkitsee abduktioiksi ja ties miksi.- idolatria
joo-0 kirjoitti:
juuri näin, unihalvaus on sananmukaisesti halvaus. Siihen liittyy usein hallusinaation tapainen aspekti.
Jotkut ihmiset kokevat pelkän hallusinaation (valveunen), ilman unihalvausta. - Karseata
idolatria kirjoitti:
juuri näin, unihalvaus on sananmukaisesti halvaus. Siihen liittyy usein hallusinaation tapainen aspekti.
Jotkut ihmiset kokevat pelkän hallusinaation (valveunen), ilman unihalvausta.Juu, mulla on yksi selkeä kokemus unihalvauksesta noin 20v takaa. Tai onhan niitä saattanut olla muitakin, mutta tämä on jäänyt mulle tarkkaan mieleen.
Eli, mä en ole ikinä ollut uskovainen enkä mitenkään uskonnollinen ihminen, mutta mä olin 18-19v ikäisenä paljon silloisen asuinkunnan nuorisotyössä, mikä oli suurimmaksi osaksi seurakunnan järkkäämää.
Kyllähän mä hengellisiä asioita mietin joskus, mutta ei mua tosiaan uskonto kiinnostanut silloinkaan.
Eräänä yönä kuitenkin heräsin siihen, kun pirun hahmo istui mun päällä ja koin tukehtumisen tunnetta. Yrittikö tämä hahmo sitten kuristaa mua vai aiheuttiko sen paino rintakehäni päällä tämän tuntemuksen...?
Tää piru oli vielä erikoisen näköinen, muuten aika klassisen näköinen piru, mutta kirkkaan keltainen ja sillä oli ihmiskasvot, jotka toivat Hitlerin mieleen. Ei se henkilö Hitler itse ollut, mutta muistutti häntä hyvin paljon. Vähän niinkuin muhkeammilla viiksillä varustettu, kuukasvoinen Aatu.
Kaikkinensa kyllä äärimmäisen epämiellyttävä tunne, vielä kun en tosiaan pystynyt liikkumaan, sanomaan mitään tai ylipäätään reagoimaan millään tavoin fyysisesti mihinkään. En tiedä sitten, kauanko tätä kohtausta kesti, mutta ihan tarpeeksi kyllä. Kesti se sitten 10 sekuntia tai 2 minuuttia.
Ajattelin kyllä silloinkin, että se oli vain poikkeuksellisen todentuntuinen uni/painajainen.
Mutta nyt vasta, kun jossain vaiheessa 2000-luvulla kuulin ekaa kertaa tästä unihalvauksesta sekä siihen liittyvästä valveunesta, niin tajusin tämän juurikin tällaiseksi kohtaukseksi.
- ateismionnolla
En ole koskaan nähnyt tuollaisia näkyjä. Joskus miellän aivoissani kauniita näkymiä, maisemia, ym. mutta tiedän että ne ovat näkyjä. Onko sinussa tai sinulla jokin magneetti tai laita, joka reagoi lamppuun. Ja saattaahan olla alkava mielenterveyshäiriö jos noita lapsia alkaa useammin näkyä.
Mielestäni kokemukset eivät ole hengellisiä. - miellyttävä.totuus
Tätä olen aina arvellutkin: keskimääräinen harmaa tapauskovainen luterilainen on mieleltään terve verrattuna joihinkin ateisteihin.
- idolatria
Keskimääräinen harmaa ateisti on mieleltään terve verrattuna joihinkin tapauskoviin luterilaisiin.
Unihalvaukset eivät ole mielisairauksia, vaan niitä on monilla ihmisillä uskomuksista riippumatta. - asdfasdfasdfsdfa
idolatria kirjoitti:
Keskimääräinen harmaa ateisti on mieleltään terve verrattuna joihinkin tapauskoviin luterilaisiin.
Unihalvaukset eivät ole mielisairauksia, vaan niitä on monilla ihmisillä uskomuksista riippumatta....ja unihalvauksilla voidaankin perustella monet "profetiat" ja vastaavat, joita eriasteiset hurlumhei-uskovaiset näkevät. Ohimolohkoepilepsia on toinen sairaus, joka hyvin yleisesti aiheuttaa monensorttisia näkyjä.
- noin.sanoisin
1) sinulla ei tainnut olla kovin paljon havaintoa muiden vaikutuksesta käytössäsi
2) valveunelle vaikuttaa. Ne ovat erittäin todentuntuisia. - hyi.kamala.sentäs
Minullekin sattui kummallinen, karmea ja käsittämätön kokemus. Olin mukamas yhdynnässä naapurin hirveän näköisen muijan kanssa. Ankarassa väännössä minulta meni taju. Aamulla havahduin yksinäni patjaltani, joka oli aivan litslots märkä. Kun näin myöhemmin tuon naapurin hirmuisen huuhkajan, hän vilkutti minulle iloisena. Oliko se painajaisuni vai varsinainen painajainen?
Spontaani siemensyöksy ei ole tavaton ilmiö joten lakanan märkyys ei kerro mitään tapahtumien todellisesta luonteesta.
- ex-ateisti
Olen nähnyt melko paljon vastaavia kertomuksia valopylväiden sammumisesta ohi kulkiessa. Yleensä asian kokeneet eivät esitä mitään selitystä havainnolleen, vaan kysyvät siitä, kuten sinäkin teet.
Skeptikot selittävät tämänkin ilmiön nopeasti pois sattumalla, polttimoiden loppuun palamisella, harhahavainnolla tai mielenvikaisuudella. Normaali ihminen kun ei muka koe mitään epänormaalia.
Asialle ei ole selitystä, tai ainakaan en itse ole törmännyt sellaiseen. Energiasta tosin ymmärrämme vielä toistaiseksi kovin vähän, ja ihminenkin on energiaa.
Tässä wikipedia-artikkeli aiheesta
https://en.wikipedia.org/wiki/Street_light_interference_phenomenon- seurpo
Epätodennäköisiä asioita tapahtuu jatkuvasti jollekin.
- fda
https://en.wikipedia.org/wiki/Street_light_interference_phenomenon
"however SLI has never been demonstrated to occur in a scientific experiment, and those who claim the ability have been found to be unable to reproduce the effect on demand."
Miksi tämäkään yliluonnolliseen uskovien väittämä ei todellisuudessa toimi kuin silloin kun henkilö on yksin. Kaikenlaisia jänniä juttuja voi kokea, ihminen ottaa herkästi asiat "etiäisinä", "enteinä" tai muuna uunoiluna sen takia että meidän aivoja ei ole suunniteltu vaan ne on muodostuneet tällaisiksi luonnonolosuhteissa jossa "huono fiilis" jostakin oli selviytymisvaltti. Nyt se on vain jotain jolla ihmiset ryhtyvät itsepetokseen tai vajoavat uskonhypnoosiin. - fda
"Yleensä asian kokeneet eivät esitä mitään selitystä havainnolleen"
Kaikki havainnot eivät ole hyödyllisiä. Joskus niissä on jotain perää, mutta ei ole mitään syytä kuvitella, että siellä olisi Jumala tai mikään muu yliluonnollinen olento vilkuttamassa.
- NäinMeillä
"Asialle ei ole selitystä, tai ainakaan en itse ole törmännyt sellaiseen. "
No tuota ei varmaankaan ole tutkittu mitenkään kauhean tieteellisesti. Mutta ratkaisevaa on minusta se, sammuuko lamppu todellakin ihan lopullisesti vai onko se vain kosketushäiriön tms. takia hetken poissa syttyäkseen taas kohta uudelleen. Epäilen että valtaosa tapuksista on sellaisia jossa lamppu ei todellisuudessa mene kokonaan rikki vaan sammuu aina ajoittain syttyäkseen taas uudelleen.
Jos joku valo menee hetkeksi pimeäksi vaikkapa kerran kahdessa minuutissa, ei ole mitenkään kauhean suuri sattuma olla saman valon kohdalla kahtena päivänä peräkkäin kun se sammuu.
Lähes jokaisella ihmisellä on kokemuksia siitä miten lamppu sammuu heidän ollessaan kohdalla tai lähellä. Jos kaikki nämä lamput menisivät rikki jonkun mystisen ihmisen aiheuttaman vaikutuksen takia, meillä ei juurikaan olisi ehjiä lamppuja ympärillämme.- ex-ateisti
Jos ihmisellä olisi päälaellaan 360 asteen kamera, asiaa voitaisiin ehkä tutkia.
Omalla kohdallani ei ole koskaan valopylväs sammunut, paitsi tietysti silloin kun ne kaikki sammuvat. Jos sama pylväs sammuisi toistuen, yrittäisin testata asiaa esimerkiksi kävelemällä sen ohi todella usein, asettumalla kytikseen ja tarkkailemalla pylvään käyttäytymistä tms. Jos ilmiötä tapahtuisi siellä täällä, harkitsisin ehkä sitä kameran hankkimista. - vain.normaali.on.normi
ex-ateisti kirjoitti:
Jos ihmisellä olisi päälaellaan 360 asteen kamera, asiaa voitaisiin ehkä tutkia.
Omalla kohdallani ei ole koskaan valopylväs sammunut, paitsi tietysti silloin kun ne kaikki sammuvat. Jos sama pylväs sammuisi toistuen, yrittäisin testata asiaa esimerkiksi kävelemällä sen ohi todella usein, asettumalla kytikseen ja tarkkailemalla pylvään käyttäytymistä tms. Jos ilmiötä tapahtuisi siellä täällä, harkitsisin ehkä sitä kameran hankkimista.Jos minä näkisin sinut kävelemässä tuntitolkulla edestakaisin katua tuijotellen katulamppuja, soittaisin varmaan valkotakkiset paikalle.
- ex-ateisti
vain.normaali.on.normi kirjoitti:
Jos minä näkisin sinut kävelemässä tuntitolkulla edestakaisin katua tuijotellen katulamppuja, soittaisin varmaan valkotakkiset paikalle.
Niinpä. Vastustat siis tutkimusta.
- vain.normaali.on.normi
En minä oikeastaan sitä, minä vain olen sen verran skeptikko, että kaikki epänormaali herättää minussa pelkoa ja halun saattaa se kontrolliin.
Kuulin tänään oudon äänen, kuin mahan murinaa, asunnollani. Outoa äänessä oli että se kuului ikäänkuin itseni ulkopuolelta ja kaukaa. Mystinen tapahtuma.
- Maahisia
Selittämättömiä ääniä
Yamahasta kuului kahden viikon ajan selittämätön muovinen räpätys. Veto oli tallella samoiten käynti normaali. Kaasarit oli juuri säädetty joten epäilin äänen johtuneen epätarkoista säädöistä, joku kierrosalue käy liian laihalla. Mutta ei, nestepinnat normaalit ja suuttimet puhtaat. Pakoputkessa eikä imupuolella vuotoja. Naapurin harrikkaukkokin kuuli räpätyksen mutta ei keksinyt sen lähdettä. Kahden viikon kuluttua äänet hävisivät yhtä selittämättömästi kuin olivat alkaneetkin. Kukaan tuntemani ihminen ei ole keksinyt syytä moiselle. Sytytys hieman toki sivussa kuten vanhoissa customeissa tapaa olla. Omituista, eikö. Tästä on aikaa puolitoista vuotta, yamaha on edelleen minulla eikä mitään ole sen jälkeen ilmennyt- omituista.kyllä
Tälläkin miekkosella räpättää selittämättömästi:
https://www.youtube.com/watch?v=me2H7Ja93Wg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1182141Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1771706Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551404- 551188
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1661175Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75996Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62892Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36887- 52874
- 56821