Valtionkirkko ei ole vaaraksi kenenkään hengelle

asiat-järjestykseen

Tämä vapaa-ajattelijoiden suurin mörkö eli evankelis-luterilainen kirkko ei ole vaaraksi kenenkään hengelle ja terveydelle. Minusta olisi paljon tärkeämpää puuttua ensin vaarallisten lahkojen toimintaan. Meiltä löytyy uskontokunta joka kieltää verensiirrot ja sen seurauksena on ihmisiä kuollut. Samainen lahko käsittelee pedofiliasyytökset omissa "oikeuskomiteoissaan" ja usein syylliseksi todetaan uhri. Meillä on uskonlahko joka näännyttää naiset jatkuviin synnytyksiin kieltämällä ehkäisyn. Meillä on Tapani Koivuniemen uskonlahko joka sekään ei kovin positiivisessa mielessä ole ollut julkisuudessa. Näitä voisi varmaan hetken mietinnällä listata vielä paljon lisää.

Tuota taustaa vasten tuntuu aika erikoiselta, että vapaa-ajattelijoiden suurimpana mörkönä tuntuu olevan valtionkirkon verotusoikeus...

10

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomessa toimii oma yhdistyksensä joka on keskittynyt vaarallisten tai vahingollisten lahkojen ongelmien julkituontiin, Uskontojen Uhrien Tuki ry. Yksilöt voivat kuulua useampaan yhdistykseen. Hyvä vain että erilaisten yhdistysten agendat eivät lomitu keskenään liikaa, vaan kukin yhdistys voi keskittyä tietyn asian edistämiseen tahollaan, ja aktiivisimmat voivat toki kuulua useampaan kuin yhteen yhdistykseen. UUT keskittyköön pienten lahkojen ongelmiin, VA keskittyy valtionkirkkojen ongelmiin. Hyvä työnjako mielestäni. :)

      • vaparien-uhrit

        Kävin katsomassa uskontojen uhreille tarkoitettua aluetta suomi24:llä ja varsin hyvin tuntui vapaa-ajattelijoiden uhreiksi joutuneet entiset vapaa-ajattelijat olevan siellä edustettuina.


      • vaparien-uhrit kirjoitti:

        Kävin katsomassa uskontojen uhreille tarkoitettua aluetta suomi24:llä ja varsin hyvin tuntui vapaa-ajattelijoiden uhreiksi joutuneet entiset vapaa-ajattelijat olevan siellä edustettuina.

        Tämä suomi24 ei kyllä paljon todellisuudesta kerro. Luotsaamattomat palstat kertakäyttönimimerkein, eli yksikin ihminen voi avata kymmenen ketjua haluamastaan aiheesta ja "keskustella" itsensä kanssa.


      • Rahahanat.kiinni
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Tämä suomi24 ei kyllä paljon todellisuudesta kerro. Luotsaamattomat palstat kertakäyttönimimerkein, eli yksikin ihminen voi avata kymmenen ketjua haluamastaan aiheesta ja "keskustella" itsensä kanssa.

        Vapaa-ajattelun uhreja on. Te ette tietysti tunnusta sellaisten olemassaoloa, mutta ao. henkilöiden oma käsitys on toinen. Eiväthän usk. lahkotkaan tunnusta aiheuttavansa uhreja, joten olette lahkon kaltainen tässäkin asiassa. Saamanne huomattava valtionavustus velvoittaisi asiallisempaa toimintaan.


      • Minä kysyin kerran UUT:n edustajalta paljonko niitä on heille ilmoittautunut. Kaksi oli kuulemma. Tunnustan sen että molemmat ovat varmasti olemassa. Kyselin myös UUT:ltä neuvoja mitä meidän pitäisi tehdä asialle, mutta en saanut siihen oikein mitään vastausta...


      • vastenmielistä
        rainbowshy kirjoitti:

        Minä kysyin kerran UUT:n edustajalta paljonko niitä on heille ilmoittautunut. Kaksi oli kuulemma. Tunnustan sen että molemmat ovat varmasti olemassa. Kyselin myös UUT:ltä neuvoja mitä meidän pitäisi tehdä asialle, mutta en saanut siihen oikein mitään vastausta...

        No on se naurettavaa, jos haluat UUT:ltä tietoja, miten kuuluu toimia. Pitää toimia asiallisesti noita ihmisiä kohtaan. Tuntuu kuin vähättelisit heidän kokemuksiaan.


      • vastenmielistä kirjoitti:

        No on se naurettavaa, jos haluat UUT:ltä tietoja, miten kuuluu toimia. Pitää toimia asiallisesti noita ihmisiä kohtaan. Tuntuu kuin vähättelisit heidän kokemuksiaan.

        Pidätkö vähättelynä sitä että olen ollut yhteydessä UUT:hen selvittääkseni vapaa-ajattelun uhreiksi itsensä kokevien asiaa? Ja koittanut pyytää sieltä neuvoja miten vapaa-ajattelijat voisivat toimia toisin jottei muiden tarvitsisi kokea joutuneensa uhreiksi? Milloin välittämisestä on tullut vähättelyä?


      • Reddington
        Rahahanat.kiinni kirjoitti:

        Vapaa-ajattelun uhreja on. Te ette tietysti tunnusta sellaisten olemassaoloa, mutta ao. henkilöiden oma käsitys on toinen. Eiväthän usk. lahkotkaan tunnusta aiheuttavansa uhreja, joten olette lahkon kaltainen tässäkin asiassa. Saamanne huomattava valtionavustus velvoittaisi asiallisempaa toimintaan.

        Asillisempaan toimintaan? Kuten kirkossa tapahtuneet ippikoululaisten pahoinpitelyt ja alaikäisten seksuaaliset ahdistelut? Kirkkohan saa oikein kunnolla valtiontukea ja silti siellä tällaista tapahtuu. Ilmeisesti rahahanat.kiinni on sitä mieltä että tuollainen on asiallista toimintaa...


    • Vaparilta

      Noissa esimerkeissä myös viranomaiset ovat asianomaisia auttamassa. Kansalaisjärjestönä tuemme ja kannustamme sitä. Mutta totta kai Vapaa-ajattelijat voimiensa mukaan ottavat kantaa myös kaikkiin uskontoperusteisiin rikoksiin ja ihmisoiukeusrikoksiin.

      Valtiokirkkoasiassa ongelma Suomessa on myös siinä, että valtiovalta itse rikkoo yhdenvertaisuusperiaatetta ja uskonnonvapautta asettamalla yhden (tai kaksi) uskonnollista yhdyskuntaa kohtuuttomaan suosituimmuusasemaan, vaikka perusoikeuksien periaatteiden mukaan pikemminkin voisi suosia hiekommassa asemassa olleita heidän tilanteensa parntmieksi tosiasiallisesti yhdenvertaiselle tolalle, siis esim. uskonnottomia (esim. parantamaan tehostetusti ET:n asemaa koulussa - ja lopettamalla tuo vahvan enemmistön suosinta).

    • Reddington

      Ei vai?

      Tyttö hukkui rippileirillä

      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288336415029.html

      Kauhunhetkiä rippileirillä - Isosella ase ohimolla

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012071615848599_uu.shtml

      Ja sitten tietysti nämä:

      Lehti: Suomen kirkossa seksuaalista hyväksikäyttöä – uhreja ainakin 100
      http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/91314-lehti-suomen-kirkossa-seksuaalista-hyvaksikayttoa-–-uhreja-ainakin-100


      Kirkon entistä työntekijää epäillään lasten törkeästä seksuaalisesta hyväksikäytöstä
      http://yle.fi/uutiset/kirkon_entista_tyontekijaa_epaillaan_lasten_torkeasta_seksuaalisesta_hyvaksikaytosta/8006615

      Jos sillä MILJARDILLA jonka suomen evankelisluterilainen kirkko saa estettyä tällaista, niin miksi sitä tukea pitää ensinkään jakaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe