Saksalainen sotilas oli toisen maailmasodan paras

hhhhjhjkölpp

Tuollaisissa maailmalaajuisissa konflikteissa voittaa ne joilla on isoimmat resurssit. Ei se joka pistää enemmän vihollisia kylmäksi.

16

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokainen-sotilas

      joka puolustaa omaa kotiseutuaan, on maailman paras.
      Vieraiden maiden valloittajana sakemanni oli kyllä huippuluokkaa 1939-41.

    • Voittaa_se_joka

      Mutta eihän saksalainen sotilas voittanut sotaa.

    • roletari

      Saksalainen tehokkasti johdettu, kurinalainen laumasielu, venäläinen sisukas ja kurinalainen, vähään tyytyväinen laumasielu, jenkki parhaiten huollettu ja säästetty, italialainen paras vastustaja toisen osapuolen kannalta, suomalainen tilanteesta riippuen laidasta toiseen individualisti.
      Vahinko, että svedut puuttuivat!

      • Enpä noista venakoiden kurinalaisuudesta niin tiiä...


      • roletaari
        jagdpanzer kirjoitti:

        Enpä noista venakoiden kurinalaisuudesta niin tiiä...

        Kova kuri teki venäläisistä kurinalaisia. Venäläisten omien raporttien mukaan he teloittivat sodan aikana yli 400000 sotilasta. Melkein meidän kenttäarmeijamme verran.
        Jos tuolla ei saa kuria aikaan niin millä sitten?


      • roletaari kirjoitti:

        Kova kuri teki venäläisistä kurinalaisia. Venäläisten omien raporttien mukaan he teloittivat sodan aikana yli 400000 sotilasta. Melkein meidän kenttäarmeijamme verran.
        Jos tuolla ei saa kuria aikaan niin millä sitten?

        Helvetin huono kuri jos noin paljon piti omia ampua että alko tottelemaan :D Toisaalta eipä vaihtoehdotkaan niin mairittelevia aina ollu...


    • IHMEASEILLAVOITTOON

      OLISIMME VOITTANEET SODAN HELPOSTI IHMEASEILLA. VELTTOUS JA EPÄKANSALLISEN AINEKSEN SABOTAASI HIDASTI NIIDEN KÄYTTÖÖNOTTOA. oLISI PITÄNYT LUOTTAA SOKEASTI JOHTAJAAN KUTEN KYVYKKÄIN AINES.

      • Se oliki juuri suuren johtajan aikaansaannoksia ettei turbojet-koneita saatu tehtyä ennen ku oli auttamattomasti liian myöhäistä... Ja jos johtajaa olis kuunneltu niin eipä olis Sturmgewehriäkään ikinä tehty, ei niin että sekään tilannetta pelastanu... Mitä muita ihmeaseita oli... V-2? Epätarkka paska, resurssien totaalista hukkaa. Oishan se temppu ollu jos sen raskasvesilastin olis saanu Norjasta Saksaan mutta seki ryssittiin.


    • G.C

      Avaajan olisi syytä määritellä tuo "saksalainen sotilas". Saksan asevoimissa kun taisteli runsaasti miehiä, jotka eivät olleet koskaan Saksan kansalaisia tai etniseltä taustaltaan lainkaan saksalaisia.

      Lisäksi liittoutuneiden puolella taisteli kohtuullisen runsaasti sekä syntyperäisiä saksalaisia että varsinkin etniset saksalaiset juuret omaavia sotilaita. Esimerkiksi noin joka neljäs amerikkalaissotilas oli taustaltaan "saksalainen", mukaan lukien amiraali Nimitz ja kenraali Eisenhower.

      • Eisenhower ainakin vihasi saksalaisia, kuten Rooseveltkin. Roosevelt oli kaiken pahan alku ja juuri Hitlerin mielestä. Toisaalta saksalaisia vainottiin Yhdysvaloissa, kuten Japanilaisiakin, joten en usko väitteeseesi, että saksalaisia olisi ollut sotienaikana kohtuulisen paljon Amerikoissa tai siellä oli kaikkea. Olet varmaan nähnyt U96 elokuvan ja / tai TV-sarjan. Se mm. todellinen henkilö laivan varakapteeni yliluutantti oli tullut Amerikoista sakka sotimaan saksan puolelle.
        Siten saksalaisten kemia on ihan erilainen, he lihovat helposti, kuten me suomalaisetkin, mutta saksalaiset syövät kokoajan ja ovat norjalaisten ja tanskalaisten ohella Euroopan kauniimpia ihmisiä.


      • saulmasson kirjoitti:

        Eisenhower ainakin vihasi saksalaisia, kuten Rooseveltkin. Roosevelt oli kaiken pahan alku ja juuri Hitlerin mielestä. Toisaalta saksalaisia vainottiin Yhdysvaloissa, kuten Japanilaisiakin, joten en usko väitteeseesi, että saksalaisia olisi ollut sotienaikana kohtuulisen paljon Amerikoissa tai siellä oli kaikkea. Olet varmaan nähnyt U96 elokuvan ja / tai TV-sarjan. Se mm. todellinen henkilö laivan varakapteeni yliluutantti oli tullut Amerikoista sakka sotimaan saksan puolelle.
        Siten saksalaisten kemia on ihan erilainen, he lihovat helposti, kuten me suomalaisetkin, mutta saksalaiset syövät kokoajan ja ovat norjalaisten ja tanskalaisten ohella Euroopan kauniimpia ihmisiä.

        tarkoitan, että amerikkalaiset ovat LÄSKEJÄ!!


      • saulmasson kirjoitti:

        Eisenhower ainakin vihasi saksalaisia, kuten Rooseveltkin. Roosevelt oli kaiken pahan alku ja juuri Hitlerin mielestä. Toisaalta saksalaisia vainottiin Yhdysvaloissa, kuten Japanilaisiakin, joten en usko väitteeseesi, että saksalaisia olisi ollut sotienaikana kohtuulisen paljon Amerikoissa tai siellä oli kaikkea. Olet varmaan nähnyt U96 elokuvan ja / tai TV-sarjan. Se mm. todellinen henkilö laivan varakapteeni yliluutantti oli tullut Amerikoista sakka sotimaan saksan puolelle.
        Siten saksalaisten kemia on ihan erilainen, he lihovat helposti, kuten me suomalaisetkin, mutta saksalaiset syövät kokoajan ja ovat norjalaisten ja tanskalaisten ohella Euroopan kauniimpia ihmisiä.

        he eivät lihoa helposti.


      • G.C
        saulmasson kirjoitti:

        Eisenhower ainakin vihasi saksalaisia, kuten Rooseveltkin. Roosevelt oli kaiken pahan alku ja juuri Hitlerin mielestä. Toisaalta saksalaisia vainottiin Yhdysvaloissa, kuten Japanilaisiakin, joten en usko väitteeseesi, että saksalaisia olisi ollut sotienaikana kohtuulisen paljon Amerikoissa tai siellä oli kaikkea. Olet varmaan nähnyt U96 elokuvan ja / tai TV-sarjan. Se mm. todellinen henkilö laivan varakapteeni yliluutantti oli tullut Amerikoista sakka sotimaan saksan puolelle.
        Siten saksalaisten kemia on ihan erilainen, he lihovat helposti, kuten me suomalaisetkin, mutta saksalaiset syövät kokoajan ja ovat norjalaisten ja tanskalaisten ohella Euroopan kauniimpia ihmisiä.

        Sillä, kuka vihasi ketäkin, ei ole mitään tekemistä avauksen kanssa. Amerikkalaisten etninen tausta ei ole minun väitteeni, vaan helposti tarkistettava tosiasia. Vielä nykyäänkin joka kuudes amerikkalainen pitää itseään saksalais-amerikkalaisena.

        "Das Boot" -elokuvan 1. vahtiupseeri kuului Meksikon saksalaisperäiseen väestöön.


      • lähteet

        "Amerikkalaisten etninen tausta ei ole minun väitteeni, vaan helposti tarkistettava tosiasia" jos näin on lähde? Lähde myös joutunee arviointiin.

        " joka kuudes amerikkalainen pitää itseään saksalais-amerikkalaisena."

        lähde?


      • G.C
        lähteet kirjoitti:

        "Amerikkalaisten etninen tausta ei ole minun väitteeni, vaan helposti tarkistettava tosiasia" jos näin on lähde? Lähde myös joutunee arviointiin.

        " joka kuudes amerikkalainen pitää itseään saksalais-amerikkalaisena."

        lähde?

        Kirjoita selaimesi hakukenttään "americans by ethnicity" ja paina "enter". Saat tulokseksi lukuisia aihetta käsitteleviä sivustoja. Lue ainakin Wikipedian sivu.


    • Suomen-ei-olisi

      Suomi irtaantui täsmälleen oikeassa vaiheessa sodasta, ei liian aikaisin, ei liian myöhään, ottaen huomioon balttiaan-, Ranskan ja keskusta-armeijaryhmän tilanteen, joka oli lopulta perääntynyt Varsovan itä-puolelle asti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe