Jumalaa vastaan kapinoiville!

Mietittäväksi

Ette te ns. uskovat muut ihmistä vastaan taistele.
Taistelette Jeesusta Kristusta vastaan tuomalla kaikkea saastaa profetiat sivustolle.
Herra puhui, että näkee jokaisen kirjoituksen sivustolla. Ne ovat hänen edessään.
Voitte luottaa siihen, että Jeesus Kristus on voittaja, tulee olemaankin aina.
Miettikää sen sijaan, että mikä on oma kohtalonne silloin.
Niin vähän vasta, se muistahan,
sä kylvit siementä taivahan.

Apostolien teot:
5:39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."

9:26 Mutta he niskoittelivat ja kapinoivat sinua vastaan, heittivät sinun lakisi selkänsä taa ja tappoivat sinun profeettasi, jotka heitä varoittivat palauttaakseen heidät sinun luoksesi; ja he pilkkasivat paljon Jumalaa.

Daniel:
5:23 vaan sinä olet korottanut itsesi taivaan Herraa vastaan: hänen huoneensa astiat on tuotu sinun eteesi, ja sinä ja sinun ylimyksesi, sinun puolisosi ja sivuvaimosi olette juoneet niistä viiniä, ja sinä olet ylistänyt hopeisia ja kultaisia, vaskisia, rautaisia, puisia ja kivisiä jumalia, jotka eivät näe, eivät kuule eivätkä mitään tiedä. Mutta sitä Jumalaa, jonka kädessä on sinun henkesi ja kaikki sinun tiesi, sinä et ole kunnioittanut

Biblia (1776)
Näin kaikki Herran kansa käski teille sanoa: mikä on se rikos, jolla te olette rikkoneet Israelin Jumalaa vastaan, kääntääksenne itsenne tänäpäivänä Herrasta pois, rakentaen itsellenne alttaria, asettaaksenne teitänne tänäpäivänä Herraa vastaan.

50

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allelujaa

Ei huolta!
      Jeesus kääntää kyllä toisenkin poskensa, ja antaa vielä ihokkaansakin siitä hyvästä, kun on saanut turpiinsa.

• SitäSaaMitäTilaaa

16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        16:26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        16:27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        16:28 - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
        16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'
        16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
        16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'"

• Eikapinoida

Jumalan sana on totuus.

• KilttiOpettaja
        Eikapinoida kirjoitti:

Jumalan sana on totuus.

Minkä jumalan? Niitä kun on maailmassa tuhansia ja taas tuhansia. Suurin osa niistä, jotka kapinoivat sinun jumalaasi vastaan, kapinoi myös melkein kaikkia muita jumalia vastaan, samoin Jörö-Jukkaa, Hamelnin pillipiiparia ja Pakkasukkoa vastaan. Joulupukin vaatimusta olla kiltti me kuitenkin melko yksimielisesti pyrimme noudattamaan. On ne kaikki, jotka eivät kuulu sinun lahkoosi, semmoisia junttapäitä. Eivät edes välitä mitään siitä, että sinä uskontokiimaisille tyypilliseen tapaan uhkailet heitä kaikenlaisilla epämukavuuksilla, jopa suoranaisella helvetillä - samalla kun teet selväksi, että sinä elelet niin säntillisesti näiden moninaisten uhkien alla, että ne eivät sinua saavuta - mutta on mukava katsella, kun ne kohtaavat toisia.

Antaisit nyt vaan ihmisten elellä ainokaista (?) elämäänsä ihan rauhassa, eivät he ole sinulle mitenkään haitaksi tai ole ottamassa sinulta uskoasi pois - koska mitkään perustelut eivät saa päätäsi kääntymään. Suurin osa ihmisistä on hyviä ja ystävällisiä muita kohtaan, toiset jopa ylen avuliaita ja anteliaitakin. Jotkut tukevat ja lohduttavat suuresti vaikeuksiin joutuneita tai surullisia ihmisiä. Täysin riippumatta siitä, miten sinun jumalasi heitä uhkailee sinun suullasi. Jos minä olisin sinun jumalasi, vetäisin pahemman kerran herneen jumalalliseen klyyvariini ja pitäisin sinulle kunnon kurinpalautuksen siitä, että minun nimissäni menet uhkailemaan muita ihmisiä. Minä kun olen sanonut: "Minkä te olette tehneet yhdelle näistä pienimmistä, sen te olette tehneet minulle." Oletko sinä aiheuttanut heille hyvää vai pahaa kieriskelemällä hurskaudessasi ja uhkailemalla?

• Sinulleystäväs

Kristillisessä maassa, kristillisessä Raamatussa on vain yksi, elävä Jumala.
        Jos haet muita jumalia niin vas. valikosta löytyy sinulle niitäkin.

• KilttiOpettaja
        Sinulleystäväs kirjoitti:

Kristillisessä maassa, kristillisessä Raamatussa on vain yksi, elävä Jumala.
        Jos haet muita jumalia niin vas. valikosta löytyy sinulle niitäkin.

Tunnen kyllä kristinoppia sen verran, että tiedän sen olevan monoteistinen. Sanonta "elävä jumala" ei ole minulle koskaan auennut. Onko niitä kuolleitakin? Kukin hallitsee aikansa, kunnes kuolo korjaa ja uusi astuu remmiin ja sanelee omat sääntönsä? Ainakin antropologian ja historian näkökulmasta asia näyttäisi olevan niin. Luonnonjumalista suurin osa on kuollut, vaikka hallitsivat kymmeniätuhansia vuosia, samoin antiikin Kreikan ja Rooman jumalista. Vanhimpia tällä hetkellä elossa olevia näyttäisivät olevan idän uskontojen jumalat sekä vielä jossakin päin hissukseen elelevät muutamat luonnonjumalat. En tiedä, kerrotaanko Raamatussa tai muissa vanhoissa taruissa paljon mitään eri jumalien kuolemista.

• Siirryasiaan

Miksi puhut asiasta, josta et ymmärrä?
        Tuskin kukaan viitsii vaivautua höpötykseesi vastaamaan.
        Kerron vaan, että elävä Jumala puhuu. samoin kuin Raamattu kertoo.
        Epäjumalia on pilvin pimein, eikä niitä tarvitse luetella, sillä vas. valikosta löydät epäjumaliin uskovien palstoja.

• 756756

765756

• Itusilmu
        Siirryasiaan kirjoitti:

Epäjumalia on pilvin pimein, eikä niitä tarvitse luetella, sillä vas. valikosta löydät epäjumaliin uskovien palstoja.

Todellisuudessa ja faktapohjalta käsiteltynä uskovaisten sekopäiset jutut ja jatkuvat uhkailut ja toisille pahan povaamiset ovat paljon enemmän tyhjä(n)päi(väi)stä höpötystä kuin KiltinOpettajan järkijutut. Uskovaiset pitävät yleensä järkeä pahana asiana - muiden ihmisten järkeä siis, heidän oma järkensä sanoo, että kaikenlaista pitää uskoa...

On melkomoisen itseriittoista ja röyhkeää sanoa, että kaikki omaan uskontokuntaan kuulumattomat (yli 99,999999 % maailman väestöstä) ovat väärässä ja joutuvat helvettiin. Jumalana kyllä suuttuisin tuollaisesta öykkäröinnistä, hänen mielestään ihmisen ei pidä ylentää itseään.

Totta on, että Raamattu kertoo. Niin kertovat lukemattomat muutkin vanhat ja uudet tarustot.

• Printteri_rikki
        Siirryasiaan kirjoitti:

Oho! Mikä sinä kuvittelet olevasi luokittelemaan toisten ymmärrystä? Minusta KilttiOpettaja ymmärtää paljon enemmän kuin esim. sinä. Koskeeko sinua sama kehoitus olla puhumatta asiasta, josta et ymmärrä - tässä tapauksessa järjen äänestä?

• LuokitusSanaLuokittelee

Profetia sana luokittelee kaiken. Jättää ulkopuolelle kaiken muun.
        Ei mitä tahansa maailmanmenoa, maailmanhistoriaa, satuja ym. saa sotkea sanaa profetia.

• NäinsanooHerra

Sakarja:
        4:6 Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: "Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.

• Printteri_rikki
        LuokitusSanaLuokittelee kirjoitti:

Ei mitä tahansa maailmanmenoa, maailmanhistoriaa, satuja ym. saa sotkea sanaa profetia.

Tarkoitatko oikeasti, että profetioita, niiden tulkintoja ja niihin uskomista ei saisi lainkaan asettaa kyseenalaiseksi? Ei, vaikka vetoaisi samaiseen opukseen, josta niitä ihmisten kiusaksi poimitte? Mitä enemmän muille ihmisille povataan pahaa, sen onnellisemmaksi ja hurskaammaksi tulet? Skribbaduidaa...

• Tarkoitantätä

Raamattu selittää itseään.
        Sakarja:
        4:6 Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: "Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.

22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
        22:20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian." Amen, tule, Herra Jeesus!
        22:21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.
        5Moos. 4:2 Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan.
        5Moos. 12:32 Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."

• Siirryasiaan kirjoitti:

No mutta juuri niinhän tekin teette hienoa esimerkkiä antaen. Tiedettä sivuavilla palstoilla meuhkaatte näppikset vaahdossa asioista joista ymmärrätte vähemmän kuin porsas kvanttifysiikasta.

• LuokitusSanaLuokittelee kirjoitti:

Profetioille on tyypillistä, että ne ennustavat kristinuskon ajalle pelkkiä kauheuksia ja vielä niin ylimalkaisesti ja moniselitteisesti, että niitä on voitu nähdä "toteutuneiksi" ja Jeesuksen pikaista paluuta ennustaviksi kaikkina aikoina jo lähes 2000 vuoden ajan.

• terwterw

twrerewt

• terwtre

trweterw

• 765465
        SitäSaaMitäTilaaa kirjoitti:

16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        16:26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        16:27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        16:28 - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
        16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'
        16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
        16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'"

75467564

• 756657

476765

• gfdgdfg
        terwterw kirjoitti:

twrerewt

ok-

• fzhgfh
        Eikapinoida kirjoitti:

Jumalan sana on totuus.

ok-

• HGFHGh
        765465 kirjoitti:

75467564

ok-

• vxvcv
        gfdgdfg kirjoitti:

ok-

ok..

• Tällä palstalla on joitain uskoviksi itseään nimittäviä, jotka etsivät aina vain vikaa toisista uskovista ja demonisoivat heitä/meitä väärinä profeettoina ja eksytäjinä.
      Kuitenkin Raamattu sanoo varsin selvästi ettei sinun tarvitse huolehtia kuin omasta kruunustasi ja ota se mikä hyvää on. Ei sinun tarvitse lähteä Jumalaksi ja varsinkaan joka päivä täällä heittämään vihjailevia tuomioita raamatunpaikoilla, joissa asialle on ihan toisenlainen merkitys, mihin sitä nyt on täällä käytetty.
      On ihan eri asia jos täällä joku tulee levittämään selvästi okkultistista harhaoppia tai islamilaista harhaoppia tms. New Agea ja menestysteologiaa. Niille pitää älähtää, eikä profetioille, joissa ylistetään Jeesusta Kristusta Herrana mutteivät muuten juuri sen sisällöltä jotakuta miellytä.

• Merkkarimarkkinat

Ovatko profetiat siis ainoastaan Raamatusta napattuja ennusteita yms.? Onko puhelupa kaikilla eri kristillisiin kirkkokuntiin kuuluvilla, vai rajoitatko sen ev.lut.-uskontoon?

Täällähän on ihan pilvin pimein myös kaikenlaisia itse nähtyjä näkyjä, laadittuja ennusteita - osin Raamatun pohjalta, osin oman pään tuotoksia. Jotkut varmasti nähty enemmän tai vähemmän mömmöissä. Paikkansapitäviä en ole vielä nähnyt yhtäkään - joskaan en ole kovin aktiivisesti seurannutkaan. Itsekin voisin ennustella vähän kaikenlaista ja väittää sitä näyksi tai sanoa profetoivani. Voisin myös väittää jonkun muun kertomuksia näyistään profetioiksi. Pitäisikö minun tavalla tai toisella näissä tapauksissa todistaa joko itseni tai jonkun muun kristillisen vakaumuksen oikeellisuus?

Tiedän hyvin, että kysymyksiini ei kukaan vastaa mitään järjellistä. Pitäisi vain uskoa ja lukea (ja ymmärtää oikein!) Raamattua...

• JeesusYksin
        Merkkarimarkkinat kirjoitti:

Ovatko profetiat siis ainoastaan Raamatusta napattuja ennusteita yms.? Onko puhelupa kaikilla eri kristillisiin kirkkokuntiin kuuluvilla, vai rajoitatko sen ev.lut.-uskontoon?

Täällähän on ihan pilvin pimein myös kaikenlaisia itse nähtyjä näkyjä, laadittuja ennusteita - osin Raamatun pohjalta, osin oman pään tuotoksia. Jotkut varmasti nähty enemmän tai vähemmän mömmöissä. Paikkansapitäviä en ole vielä nähnyt yhtäkään - joskaan en ole kovin aktiivisesti seurannutkaan. Itsekin voisin ennustella vähän kaikenlaista ja väittää sitä näyksi tai sanoa profetoivani. Voisin myös väittää jonkun muun kertomuksia näyistään profetioiksi. Pitäisikö minun tavalla tai toisella näissä tapauksissa todistaa joko itseni tai jonkun muun kristillisen vakaumuksen oikeellisuus?

Tiedän hyvin, että kysymyksiini ei kukaan vastaa mitään järjellistä. Pitäisi vain uskoa ja lukea (ja ymmärtää oikein!) Raamattua...

Kun sinulla ei ole Pyhää Henkeä, et voi arvioida profetioida.
        Kukaan ei sinua kehoita uskomaan mihinkään. Raamattu sanoo, että koetelkaa kaikki ja pitäkää se, mikä hyvää on.
        Kuinka sitten uskomaton koettelee profetioita. Ei mitenkään kun ei tunne Raamattua, eikä sen henkeä, Jumalansanaa.
        On ulkona asiallisesta viestinnästä ja omia satujaan tuputtaa muille.

• Merkkarimarkkinat
        JeesusYksin kirjoitti:

Kun sinulla ei ole Pyhää Henkeä, et voi arvioida profetioida.
        Kukaan ei sinua kehoita uskomaan mihinkään. Raamattu sanoo, että koetelkaa kaikki ja pitäkää se, mikä hyvää on.
        Kuinka sitten uskomaton koettelee profetioita. Ei mitenkään kun ei tunne Raamattua, eikä sen henkeä, Jumalansanaa.
        On ulkona asiallisesta viestinnästä ja omia satujaan tuputtaa muille.

Minusta on karmivaa, että sinä noin vain katsot, että minulla ei ole Pyhää Henkeä. Oli tai ei, se ei estä minua arvioimasta profetioita - enpä kyllä ole arvioinutkaan, en tunne niitä riittävästi ja nehän voi tunnetusti tulkita ihan niin kuin kulloinkin haluaa tai on tarpeen.

Länsimaisissa sivistysvaltioissa suurin osa niistä, jotka eivät ole uskovia, tuntee kyllä Raamatun jutut aika hyvin, ainakin paremmin kuin ne, jotka täällä hehkuttavat omaa ainoaa oikeaa uskoaan. Heiltä näyttää jääneen ymmärtämättä Raamatun varsinainen sanoma, heille on tärkeää ainoastaan toisten ihmisten tuomitseminen, kaikkien kamaluuksien povailu ja mitään tarkoittamattoman uskontoliturgian hokeminen.

Profetioita voi arvioida ihan hyvin - jopa paljon paremmin - jos ei ole pakonomaista tarvetta uskoa niihin tai niiden erilaisiin selityksiin. Miksi ei voisi, näkeehän jokainen, mitä ympärillämme tapahtuu! Kukahan se täällä niitä omia satujaan niin herkeämättä tuputtaa? Tiedän hyvin, että et ymmärrä edellistä lausetta, koska luulet todeksi sellaista, mikä ei sitä ole. Usko vaan ihan rauhassa, ihan siihen, mihin itse tahdot, mutta jätä meidät muut ihmiset pahojen ennustuksiesi ulkopuolelle - vaikkakin nämä erilaiset uhat ilmeisesti pitävät sinut edes jotenkuten ns. kaidalla tiellä. Me tavalliset ihmiset pyrimme suurimmaksi osaksi olemaan muita kohtaan ystävällisiä ja rohkaisevia, auttavaisiakin, emmekä tarvitse kunnolla käyttäytyäksemme mitään hirveitä uhkia.

Tämä ei ollut hyökkäys, vaan puolustautuminen hyökkäystä vastaan.

• Merkkarimarkkinat kirjoitti:

Kirjoittelit tuossa että puolustauduit "JeesusYksin" kirjoittajan hyökkäykselle ja samoin voisin todeta sinun hyökänneen sitä aikaisemmin jo minun kirjoitusta vastaan. Kummallista! Sinä saat syytellä meitä mömmöissä kirjoittelevina hörhöinä, (joka täyttää jo herjaamisen tunnusmerkit Suomen laissa), joiden ennustelut eivät koskaan ole pitäneet paikknsa jne. vaikket edes ole saeurannut, kuten itse sanot. Ja sitten itket jos joku sinua ojentaa. Häpeäisit kun puhut itsesi noin pussiin.

• Merkkarimarkkinat
        JarmoEklund kirjoitti:

Kirjoittelit tuossa että puolustauduit "JeesusYksin" kirjoittajan hyökkäykselle ja samoin voisin todeta sinun hyökänneen sitä aikaisemmin jo minun kirjoitusta vastaan. Kummallista! Sinä saat syytellä meitä mömmöissä kirjoittelevina hörhöinä, (joka täyttää jo herjaamisen tunnusmerkit Suomen laissa), joiden ennustelut eivät koskaan ole pitäneet paikknsa jne. vaikket edes ole saeurannut, kuten itse sanot. Ja sitten itket jos joku sinua ojentaa. Häpeäisit kun puhut itsesi noin pussiin.

Nimimerkkisi etunimestä huolimatta luulen, että suomi ei ole äidinkielesi. Et ole oikein ymmärtänyt lukemaasi ja käytät lauserakenteita ja ilmaisuja, jotka eivät kuulu suomen kieleen.

"voisin todeta sinun hyökänneen sitä aikaisemmin jo minun kirjoitusta vastaan. " Niin tietysti voisit, mutta en hyökännyt. Esitin kysymyksiä - ihan sen takia, että tahtoisin todellakin ymmärtää. Voisitko vastailla?

"syytellä meitä mömmöissä kirjoittelevina hörhöinä" Tunsitko itsesi puhutelluksi? Sanoin, että osa jutuista on varmasti nähty mömmöissä. Tämä on olettamus, mutta olen satavarma sen paikkansapitävyydestä. Voit olla eri mieltä, kumpikaan meistä ei pysty kantaansa todistamaan. Hörhö-sanaa en käyttänyt, se ei kuulu aktiiviseen sanavarastooni, koska olen vähän epävarma sen merkityksestä. Viittauksesi herjaamisen tunnusmerkistöön on mielestäni vähän hassu, ehkä tahattoman tragikoominen.

"ennustelut eivät koskaan ole pitäneet paikknsa " Enhän minä niin sanonut. Sanoin, että en ole nähnyt vielä yhtäkään paikkansapitävää. Jos sinulla on toisenlaista tietoa, kerro ihmeessä - lukija voi sitten itse päättää, onko tarinasi uskottava vai ei.

"Ja sitten itket jos joku sinua ojentaa" Mitä höpiset? En minä mitään itke. Ei minua kukaan ojenna, ei tarvitse. Lapsia ojennetaan. Täällä jotkut väittävät todeksi sellaista, minkä totuudenmukaisuudesta ei ole mitään näyttöä ja olettavat (ja toivovat?) esimerkiksi minun alkavan uskoa näihin juttuihin. Ei se nyt ihan niin mene, eikä ole tarkoituskaan.

En minä ole itseäni pussiin puhunut, minä ymmärrän näitä asioita kuitenkin aika hyvin. Jotta minulle ei syntyisi käsitystä, että sinä olet puhunut itsesi pussiin etkä edes osaa perustella väittämiäsi, vastaisitko ystävällisesti aiemmin esittämiini kysymyksiin.

• raamatusta

tämä vielä pitää sanoa taas viittaus ja kehenköhän?

"Jotkut varmasti nähty enemmän tai vähemmän mömmöissä."

sinussahan ei mitään vikaa olekaan?

olet yksin ja ainoa oikea Herran palvelija?

• JarmoEklund
        Merkkarimarkkinat kirjoitti:

Nimimerkkisi etunimestä huolimatta luulen, että suomi ei ole äidinkielesi. Et ole oikein ymmärtänyt lukemaasi ja käytät lauserakenteita ja ilmaisuja, jotka eivät kuulu suomen kieleen.

"voisin todeta sinun hyökänneen sitä aikaisemmin jo minun kirjoitusta vastaan. " Niin tietysti voisit, mutta en hyökännyt. Esitin kysymyksiä - ihan sen takia, että tahtoisin todellakin ymmärtää. Voisitko vastailla?

"syytellä meitä mömmöissä kirjoittelevina hörhöinä" Tunsitko itsesi puhutelluksi? Sanoin, että osa jutuista on varmasti nähty mömmöissä. Tämä on olettamus, mutta olen satavarma sen paikkansapitävyydestä. Voit olla eri mieltä, kumpikaan meistä ei pysty kantaansa todistamaan. Hörhö-sanaa en käyttänyt, se ei kuulu aktiiviseen sanavarastooni, koska olen vähän epävarma sen merkityksestä. Viittauksesi herjaamisen tunnusmerkistöön on mielestäni vähän hassu, ehkä tahattoman tragikoominen.

"ennustelut eivät koskaan ole pitäneet paikknsa " Enhän minä niin sanonut. Sanoin, että en ole nähnyt vielä yhtäkään paikkansapitävää. Jos sinulla on toisenlaista tietoa, kerro ihmeessä - lukija voi sitten itse päättää, onko tarinasi uskottava vai ei.

"Ja sitten itket jos joku sinua ojentaa" Mitä höpiset? En minä mitään itke. Ei minua kukaan ojenna, ei tarvitse. Lapsia ojennetaan. Täällä jotkut väittävät todeksi sellaista, minkä totuudenmukaisuudesta ei ole mitään näyttöä ja olettavat (ja toivovat?) esimerkiksi minun alkavan uskoa näihin juttuihin. Ei se nyt ihan niin mene, eikä ole tarkoituskaan.

En minä ole itseäni pussiin puhunut, minä ymmärrän näitä asioita kuitenkin aika hyvin. Jotta minulle ei syntyisi käsitystä, että sinä olet puhunut itsesi pussiin etkä edes osaa perustella väittämiäsi, vastaisitko ystävällisesti aiemmin esittämiini kysymyksiin.

No johannytonmarkkinat vai en ole edes suomalainen enää ja lauserakenteeni ovat kummalliset. En minä väitäkään olevani MIka Waltari eikä lauserakenteeni varmaan läpäise akateemista tarkastelua, mutta suomalainen olen ja vimosen päälle. Synnyin Helsingissä 1964 Kätilöopistolla, äitini oli syntyjään Torniosta (suku 1700 luvulta Joensuun seudulta ja siirtyi Tornioon ennen sotia) ja isä Kotkasta (suku Karjalasta ja Tukholmasta). Riittääkö?
        Mömmöissä kirjoittelusta syyttely kuuluu asiaa kuvaavaan sanavarastoosi muttei sitten hörhöinä saa ketään pitää, se raja kulkee siinä. Siis mitä hemmettiä?
        ""ennustelut eivät koskaan ole pitäneet paikknsa " Enhän minä niin sanonut."" Katsotaas sitten mitä sanoit:
        "Täällähän on ihan pilvin pimein myös kaikenlaisia itse nähtyjä näkyjä, laadittuja ennusteita - osin Raamatun pohjalta, osin oman pään tuotoksia. Jotkut varmasti nähty enemmän tai vähemmän mömmöissä. Paikkansapitäviä en ole vielä nähnyt yhtäkään - joskaan en ole kovin aktiivisesti seurannutkaan."
        Tunnut puhuvan paljon ja mielipiteityä vielä enemmän, ymmärtämättä ja olematta perillä kuitenkaan juuri mistään. Tämä ei nyt kuule oikeen etene.

• Merkkarimarkkinat
        raamatusta kirjoitti:

En viittaa kehenkään henkilöön erityisesti.

Mitä ihmettä minun mahdolliset vikani tai puutteeni kuuluvat siihen, että totean joidenkuiden ihmisten epäilemättä näkevät näkyjä mömmöissä? Osa näkee ilman niitäkin, heistä osalle lääkäri määrää mömmöjä. Itse en käytä psyykenlääkkeitä enkä ole koskaan elämässäni käyttänytkään - paitsi yhden Valium 5 mg.

En palvele mitään Herraa, en oikein enkä väärin. Maailmankatsomukseeni ei sisälly mitään uskontoa eikä juuri mitään sellaistakaan, mitä yleisesti nimitetään yliluonnolliseksi. Yritän yleensä olla ihmisille kiltti ja ystävällinen, joskus onnistun, joskus en. Asioista eri mieltä oleminen ei ole ilkeilyä tms. - joten älkää tulko sanomaan, etten käyttäydy teitä kohtaan hyvin. Järjelliset (!) keskustelut ovat elämän suola ja niistä on mahdollista toisinaan jopa oppia - ainakin osan meistä.

• Merkkarimarkkinat kirjoitti:

En viittaa kehenkään henkilöön erityisesti.

Mitä ihmettä minun mahdolliset vikani tai puutteeni kuuluvat siihen, että totean joidenkuiden ihmisten epäilemättä näkevät näkyjä mömmöissä? Osa näkee ilman niitäkin, heistä osalle lääkäri määrää mömmöjä. Itse en käytä psyykenlääkkeitä enkä ole koskaan elämässäni käyttänytkään - paitsi yhden Valium 5 mg.

En palvele mitään Herraa, en oikein enkä väärin. Maailmankatsomukseeni ei sisälly mitään uskontoa eikä juuri mitään sellaistakaan, mitä yleisesti nimitetään yliluonnolliseksi. Yritän yleensä olla ihmisille kiltti ja ystävällinen, joskus onnistun, joskus en. Asioista eri mieltä oleminen ei ole ilkeilyä tms. - joten älkää tulko sanomaan, etten käyttäydy teitä kohtaan hyvin. Järjelliset (!) keskustelut ovat elämän suola ja niistä on mahdollista toisinaan jopa oppia - ainakin osan meistä.

Tämä kommentti selittääkin kaiken. Ymmärrän nyt paremmin miksi sinussa on sellainen "teflonpinnoite".

• rrrreeetttt
        raamatusta kirjoitti:

Höpö, höpö.

• Tiihonen16

"Herra puhui, että näkee jokaisen kirjoituksen sivustolla. Ne ovat hänen edessään."

Hurraa! Yläkerrassa on siirrytty digiaikaan. On varmaan paljon helpompaa pitää kirjaa ihmisten synneistä ja hyvistä teoista sekä uskovaisuuspisteistä, kun saa kaiken näppärästi koneelle. Tästä voinemme tehdä sen johtopäätöksen, että sinne on siirtynyt tietokoneinsinöörejäkin. Ehkä heitä on myös alakerrassa ja alkavat varmaan kohta häiriköidä, hakkeroida ja tukkia toistensa koneita... Myöskin oman propagandan levittäminen helpottuu ja tulee halvemmaksi. Varastelevat varmaan kohta toisiltaan nimilistoja ja henkilötietoja, hyvä jos eivät vuoda niitä julkisuuteen netitse.Sanokaa mun sanoneen: Tästä ei hyvä seuraa. Tämä oli profetia, näin näyn, missä molemmin puolin hakattiin deleteä ja enteriä otsansa hiessä ja ranteet muusina. Kumpikin puoli käytti voimasanoina omaa terminologiaansa.

• Merkkarimarkkinat

"Herra puhui, että näkee jokaisen kirjoituksen sivustolla. Ne ovat hänen edessään." Luuletko, että hän saa myös selville kirjoittajan ja voi sitten sopivasti, kun kerran sattuu koneella olemaan, myös merkitä kullekin kirjoittajalle sitten plussaa tai miinusta omien mieltymystensä mukaan? Osanneeko tuollainen vanhanaikainen ukko erottaa provot tosissaan kirjoitetuista...

• KaikkivaltiaNäke

Jättäkää pois pilkaamiset, sillä itsellenne siinä pahaa teette. Kerran olette vastaamassa jokaisesta sanastanne.
        Outoja ja epäraamatullisia käsityksiä sekä Jumalasta, että raamatusta. Mitä iloa saduistanne on ja kenelle?
        Onko jotain, mitä kaiken Luoja ei tietäisi, näkisi?

• KaikkivaltiaNäke kirjoitti:

Jättäkää pois pilkaamiset, sillä itsellenne siinä pahaa teette. Kerran olette vastaamassa jokaisesta sanastanne.
        Outoja ja epäraamatullisia käsityksiä sekä Jumalasta, että raamatusta. Mitä iloa saduistanne on ja kenelle?

>Kerran olette vastaamassa jokaisesta sanastanne.
        Valtaan nousee siis jokin diktaattori, joka pelkää kuollakseen menettävänsä asemansa eikä siksi hyväksy kuin yhdenlaisia mielipiteitä ja hallitsee terrorin keinoin.

• Aggregaatti
        KaikkivaltiaNäke kirjoitti:

"Outoja ja epäraamatullisia käsityksiä sekä Jumalasta, että raamatusta. Mitä iloa saduistanne on ja kenelle?" - Sehän on pelkkää plussaa kirjoittajalle, että käsitys on epäraamatullinen! Eri jumalista ihmisillä on hirveän erilaisia käsityksiä, eikä niitä ole mitään järkeä yrittää saada kaikkia sinun käsityksesi kanssa samanlaisiksi. Saman uskontokunnan sisälläkin käsitykset eroavat todella paljon, sille ei voi mitään eikä tarvitsekaan.

Mistä saduista sinä puhut? Raamatun taruista? Eri tieteenalojen teorioista ja faktoista? Erilaisiin jumaliin ja muihin henkiolentoihin uskomisesta? Ajatteletko niin, että ainoastaan sinun hallussasi on maailman viimeinen ja ainoa oikea totuus? Ei normaali ihminen niin ajattele, vaan käsittää, että ei ehkä sittenkään tiedä kaikkea eikä ihan kaikkea sentään kannattaisi uskoa ja pitää totena. Ajattelepa, miten paljon sinua ns. v!tuttaa, jos kuolemasi jälkeen ei olekaan mitään etkä näe lainkaan kaikkien kanssasi eri mieltä olleiden joutuvan ikävyyksiin. Entäpä, jos jumalasi sanoo sinulle, että teit suuren synnin, kun niin hanakasti olit tuomitsemassa ihan tavallisia kunnon ihmisiä? Ehkäpä joudut tilille siitä, että et käyttänyt jumalasi sinulle antamaa järkeä lainkaan, vaikka siitä olisi ollut paljon hyötyä ja iloa sekä sinulle itsellesi että lähimmäisillesi, jopa jumalalle itselleen?

• Jeesusoli

Raamattu on sairaskertomus ja rasismin pääteos.
      Raamattu on aiheuttanut enemmän sotia, kuin mikään muu kirja.

• Ja sitten ne perustelut ja faktat vielä....

• Jeesusoli
        JarmoEklund kirjoitti:

Ja sitten ne perustelut ja faktat vielä....

Tuossahan ne olivat.
        Lukisit itse joskus raamattua, niin huomaisit.

• Raamatussa_totuus

Jokaiselle hyvää anovalle ihmiselle annettu pelastustietieto Jeesuksesta.

Jumala tuomitsee jokaisen ihmisen kuten hyväksi näkee.

• Tytöntypykkä

"Jumala tuomitsee jokaisen ihmisen kuten hyväksi näkee."

Mikähän on syynä siihen, että niin monet eri uskonnonlahkoihin yms. kuuluvat ihmiset täällä jatkuvasti ovat lähettämässä lähimmäisiään milloin mihinkin ikävyyksiin ja kurjuuksiin ja kärsimyksiin. Jättäisivät nyt vaan ihan suosiolla sen jumalansa hommiksi. Vai ajatteleeko joku jumalansa ottavan tuomioita jaellessaan osviittaa siitä, miten paljon kyseinen syytetty on jo täällä maallisessa vaelluksessaan saanut uskovaisilta tulta ja tulikiveä päälleensä? Lyhentääkö täällä maan päällä kärsitty sorto ja morkkaaminen tuomiota vai katsooko jumalanne, että kyseisen henkilön täytyy epäilemättä olla todella paha, kun sen niin moni hurskas uskovainen huomasi ja teki selväksi jo hänen elämänsä aikana - jolloin tulee kovennettua?

• SuojissaOlen

Jumala salii tähän päivään realiajassamme asioita ja tekemisemme tiettyyn pisteensä asti. Hän ei pakota olemaan meidän olevan Häntä lähellä , mutta Hän kutsuu meitä ihan kaikkia meitä elämämme elettyinä päivinämme jossakin vaiheessa, ystävältä, tutulta sukulaiseltamme ja aviopuolisoltamme jokaista joillakin tasoillamme kristityn tielänsä kulkijaa itse tahoillamme.
      Tahto tilanteemme kuuluisi olevaan kaiken alukujaan olevankin olemaan jotta olisimme tilassa pysäyttäen henkilökohtaisella tasollamme pohtimaan tavalla miten kuulemme Häntä josta kaikki on saanut alkunsa.
      Meidät eroittaa ja vain, avun ,rakkauden, tekimisiemme tehdyt Jumalan antavat ojentavat kädet varjojen ja pimeyden teistämme. Valkeus on totuutta joita ei kaikki tavoittele..
      Eimen.

• Adioss

Täällä ei näköjään todellakaan voi syntyä mitään järjellistä keskustelua. Muutamat yrittävät ja esittämät kysymyksiä - mutta tuomiopäivää ja sen muille mukanaan tuomia kauhuja silmät kiiluen odottavat uskontokiimaiset (kiitos sanan lainasta!) eivät pysty muuhun kuin latelemaan ainaista liturgiaansa, joka ei edes tarkoita mitään. He voivat olla onnellisia siitä, että minä en tänne palaa heidän hekumointiaan kyseenalaistamaan tai pilaamaan.

• JoTuolloinkin

Vai niin.

• Kylläkylläniin

Ei vai?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      67
      4252
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      88
      3835
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      49
      3345
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2608
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      23
      2479
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      56
      2333
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2155
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1838
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36