Näky - Voi uppiniskaisia lapsia, sanoo Herra."

sinettisormus1

JESAJA 30
1. Voi uppiniskaisia lapsia, sanoo Herra, jotka pitävät neuvoa, mikä ei
ole minusta, ja hierovat liittoa ilman minun henkeäni, kooten syntiä synnin päälle;
2. jotka menevät Egyptiin, kysymättä minulta, turvautuakseen faraon turviin ja etsiäkseen suojaa Egyptin varjossa!
3. Faraon turva koituu teille häpeäksi ja suojan etsiminen Egyptin varjosta häväistykseksi.
4. Sillä vaikka hänen ruhtinaansa ovat Sooanissa ja hänen sanansaattajansa saapuneet Haanekseen asti,
5. joutuvat kaikki häpeään kansan tähden, josta heillä ei ole hyötyä - ei apua, ei hyötyä, vaan häpeätä ja pilkkaa.
6. Ennustus Eteläisen maan Behemotia vastaan. Halki ahdingon ja ahdistuksen maan, halki naarasleijonan ja jalopeuran maan, kyykäärmeen ja lentävän käärmeen maan he kuljettavat aasinvarsojen selässä rikkautensa ja kamelien kyttyrällä aarteensa kansan tykö, josta ei hyötyä ole.
7. Egyptin apu on turha ja tyhjä; sentähden minä annan sille nimen: "Rahab, joka ei pääse paikaltansa".
8. Mene siis nyt ja kirjoita se tauluun heidän läsnäollessaan ja piirrä se kirjaan, että se säilyisi tuleviin aikoihin, ainiaan, iankaikkisesti.
9. Sillä he ovat niskoitteleva kansa, ovat vilpillisiä lapsia, lapsia, jotka eivät tahdo kuulla Herran lakia,
10. jotka sanovat näkijöille: "Älkää nähkö", ja ennustajille: "Älkää ennustako meille tosia, puhukaa meille mieluisia, ennustakaa silmänlumeita.
11. Poiketkaa tieltä, väistykää polulta; viekää pois silmistämme Israelin Pyhä."
12. Sentähden, näin sanoo Israelin Pyhä: Koska te halveksitte tätä sanaa ja luotatte väkivaltaan ja vääryyteen ja siihen turvaudutte,
13. niin tämä synti on oleva kuin repeämä korkeassa muurissa, joka uhkaa sortua ja pullistuu; se särkyy äkkiä, yhtäkkiä.
14. Se särkyy, niinkuin särkyy savenvalajan astia, joka lyödään rikki säälimättä, niin ettei sen sirpaleista löydy palasta, millä ottaa tulta liedestä tai ammentaa vettä altaasta.
15. Sillä näin sanoo Herra, Herra, Israelin Pyhä: Kääntymällä ja pysymällä hiljaa te pelastutte, rauhallisuus ja luottamus on teidän väkevyytenne; mutta te ette tahtoneet,
16. vaan sanoitte: "Ei! Hevosilla me tahdomme kiitää" - niinpä saatte kiitää pakoon. "Nopean selässä me tahdomme ratsastaa" - niinpä ovat vainoojanne nopeat.
17. Tuhat pakenee yhden uhkaa; viiden uhkaa te pakenette, kunnes se, mikä teistä jää, on kuin merkkipuu vuoren huipulla, kuin lipputanko kukkulalla.
18. Sentähden Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen, sentähden hän nousee armahtaaksensa teitä; sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaita kaikki, jotka häntä odottavat!
19. Sinä kansa, joka asut Siionissa, Jerusalemissa, älä itke! Hän on sinulle totisesti armollinen, kun apua huudat; sen kuullessaan hän vastaa sinulle kohta.
20. Vaikka Herra antaa teille hädän leipää ja ahdistuksen vettä, niin ei sinun opettajasi sitten enää kätkeydy, vaan sinun silmäsi saavat nähdä sinun opettajasi.
21. Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää".
22. Silloin sinä havaitset saastaiseksi veistettyjen jumalankuviesi hopeapäällystyksen ja valettujen jumalankuviesi kultakuoren; sinä viskaat ne pois kuin inhotuksen, sinä sanot niille: "Ulos!"
23. Niin hän antaa sateen sinun siemenellesi, jonka maahan kylvät, ja maan sadosta leivän, joka on oleva mehevä ja lihava, ja sinun karjasi on sinä päivänä käyvä laajalla laitumella.
24. Härät ja aasinvarsat, jotka peltotyötä tekevät, syövät suolaista rehuviljaa, joka on viskattu hangolla ja viskimellä.
25. Ja kaikilla korkeilla vuorilla ja kaikilla ylhäisillä kukkuloilla on oleva puroja, vesivirtoja, suuren surmaamisen päivänä, tornien sortuessa.
26. Ja kuun valo on oleva kuin auringon valo, ja auringon valo on oleva seitsenkertainen, oleva niinkuin seitsemän päivän valo, sinä päivänä, jona Herra sitoo kansansa vammat ja parantaa siihen isketyt haavat.
27. Katso, Herran nimi tulee kaukaa, hänen vihansa leimuaa, ja sankka savu tupruaa; hänen huulensa ovat täynnä hirmuisuutta, ja hänen kielensä on kuin kuluttava tuli.
28. Hänen hengityksensä on kuin virta, joka tulvii ja ulottuu kaulaan asti; se seuloo kansakuntia turmion seulassa ja panee eksyttäväiset suitset kansojen suupieliin.
29. Silloin te veisaatte niinkuin yöllä, kun pyhä juhla alkaa, ja sydämenne riemuitsee niinkuin sen, joka huilujen soidessa astuu vaeltaen Herran vuorelle, Israelin kallion tykö.
30. Herra antaa kuulla äänensä voiman ja nähdä käsivartensa laskeutuvan alas vihan tuimuudessa ja kuluttavan tulen liekissä, pilvenpurkuna, rankkasateena ja raekivinä.
31. Sillä Herran äänestä peljästyy Assur. Hän lyö vitsalla.
32. Ja jokaisella sallimuksen sauvan iskulla, jonka Herra häneen satuttaa, soivat vaskirummut ja kanteleet, ja hän sotii häntä vastaan, sotii kättä heiluttaen.
33. Sillä aikoja sitten on polttopaikka valmistettu; kuninkaallekin se on varattu. Syvä ja leveä on sen liesi, tulta ja polttopuita paljon. Herran henkäys kuin tulikivi-virta sytyttää sen.

96

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siunaten

      Amen,amen. Täysosuma juuri aikaamme.

      • 675765

        6754765


      • 765756
        675765 kirjoitti:

        6754765

        765756


      • 36345

        bzdfhg


      • dgfgfd

        gfdsgfd


      • 765765
        675765 kirjoitti:

        6754765

        57647564


      • 345435

        435345


      • fghgfhghfd

        gfhdghfd


      • uytuy

        uytruyt


    • sinettisormus1

      Tänään, 1.9. näky avautui tiestä joka kulki suoraan eteenpäin, ja niin sen tulee kulkeakkin, ettemme turhaan pälyilisi sivuillemme, ihmetellen ja peläten olosuhteita, vaan eteenpäin, katsoen vain Jeesuksen kasvoihin. Tuossa tiessä näyssä oli se vika, että se oli niin kylmäksi käynyt. Se oli tullut lumisen huurun peittoon, niin tie itse kuin sen pientareet. Kuvastaa hyvin maailmaamme. Höhellämme kyllä "uskossamme" eteenpäin ja yritämme katsella Jeesustakin kasvoihin, mutta se rakkaus on johonkin jäänyt, liekkö sitä on koskaan ollutkaan, menemme eteenpäin kuin höyryveturit, välittämättä lähimmäisistämme, ajattelemme vain omaa etuamme ja sekö olisi Herralle kelpaavaa rakkautta, puhumattakaan nöyryydestä.
      Herra, auta meitä, että tuo kylmyys tieltämme väistyisi, että voisimme nöyrinä rakkaudella auttaa lähimmäisiämme, ilman omanedun tavoittelua ja levittää sinun sanasi totuutta, että näin myös pyhittyisimme ja puhdistuisimme tuosta kylmästä ylpeydestä, joka on synti ja tuo kylmyys on monen elämän tallaajan este, edetä sinun tielläsi, niin kuin on uskovalle sopivaa. Herra armahda meitä, laske yllemme Helluntain Henki.
      Aamen.

      • sinettisormus1

        Tuo aloituksen sana avautui minulle, kun rukoilin Herralta selitystä tuohon aamuiseen näkyyn ja hyvin se sen selittikin, sillä kaikki tuo on tänään näkyvissä täällä maailmassa. Herralla on halu armahtaa ja auttaa, mutta Hän voi sen tehdä vasta kun ihminen nöyrtyy Hänen edessään katumaan syntejään ja rukoilemaan armoa. Taivuttaakseen ihmistä tähän Herran täytyy usein antaa hänelle "hädän leipää ja ahdistuksen vettä". Uskovalle, joka haluaa vaeltaa Herran johdossa oikeaa tietä, Hän näyttää tien, jota hänen on kuljettava: Sanansa opetusten, toisten uskovien neuvojen ja olosuhteiden kautta. Herran tielle lähtevä hylkää entiset epäjumalansa, myös mammonan ja oman suuren minänsä. Sellaiselle Herra antaa Henkensä siunausta ja siunaustensa sateita.


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Tuo aloituksen sana avautui minulle, kun rukoilin Herralta selitystä tuohon aamuiseen näkyyn ja hyvin se sen selittikin, sillä kaikki tuo on tänään näkyvissä täällä maailmassa. Herralla on halu armahtaa ja auttaa, mutta Hän voi sen tehdä vasta kun ihminen nöyrtyy Hänen edessään katumaan syntejään ja rukoilemaan armoa. Taivuttaakseen ihmistä tähän Herran täytyy usein antaa hänelle "hädän leipää ja ahdistuksen vettä". Uskovalle, joka haluaa vaeltaa Herran johdossa oikeaa tietä, Hän näyttää tien, jota hänen on kuljettava: Sanansa opetusten, toisten uskovien neuvojen ja olosuhteiden kautta. Herran tielle lähtevä hylkää entiset epäjumalansa, myös mammonan ja oman suuren minänsä. Sellaiselle Herra antaa Henkensä siunausta ja siunaustensa sateita.

        Herra seleästi haluaa jatkaa siitä; mikä on jatkumoa edellisestä ketjustani: http://keskustelu.suomi24.fi/t/13765657/naky---pyhittakaa-itsenne-...
        Näen että tänään tämä on asia, jonka Herra haluaa nostaa ykköseksi tärkeys järjestykseemme. Olemmeko tähän valmiita, nöyrtymään Hänen edessään, pyytämään syntimme anteeksi, karsimaan elämästä pois noita turhia epäjumalia, jotka ovat orjuuttaneet ja sitoneet meidän elämäämme, etsimään sitä Herralta saamaa Rauhaa ja Rakkautta, emme vain omaksi iloksemme, vaan lähimmäisten iloksi ja auttamiseksi.


      • sinettisormus1

        ... tämä nousi minulle vahvana tuosta aloituksen sanasta, aivan kuin Herra sen tänne keskusteluihin täsmä sanana osoittaa:
        1. Voi uppiniskaisia lapsia, sanoo Herra, jotka pitävät neuvoa, mikä ei

        ole minusta, ja hierovat liittoa ilman minun henkeäni, kooten syntiä synnin päälle;


      • näkymätön-ninni
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Herra seleästi haluaa jatkaa siitä; mikä on jatkumoa edellisestä ketjustani: http://keskustelu.suomi24.fi/t/13765657/naky---pyhittakaa-itsenne-...
        Näen että tänään tämä on asia, jonka Herra haluaa nostaa ykköseksi tärkeys järjestykseemme. Olemmeko tähän valmiita, nöyrtymään Hänen edessään, pyytämään syntimme anteeksi, karsimaan elämästä pois noita turhia epäjumalia, jotka ovat orjuuttaneet ja sitoneet meidän elämäämme, etsimään sitä Herralta saamaa Rauhaa ja Rakkautta, emme vain omaksi iloksemme, vaan lähimmäisten iloksi ja auttamiseksi.

        Totisesti tärkeää sanomaa tuot Herralta rakas siskoni sinetti.

        1. Joh 4

        7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.


        8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.


        9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.


        10 Siinä on rakkaus-ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.


        11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.


        12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.


        13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.


        14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.


        15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.


        16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.


        17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.


        18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.


        19 Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä.


        20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.


        21 Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä.


      • sinettisormus1

        Aamen.
        Tuossa ninnin tuomassa sanassa on ohjetta, sulattamaan kylmimmänkin tien.
        Mikä RAKKAUS tuossa käskyssä onkaan....!


      • näkymätön-ninni
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Aamen.
        Tuossa ninnin tuomassa sanassa on ohjetta, sulattamaan kylmimmänkin tien.
        Mikä RAKKAUS tuossa käskyssä onkaan....!

        Jeesus varoitti meitä Sanassaan tulemuksensa ja maailman lopun merkeistä. Varoitti vääristä profeetoista ja eksytyksistä. Yksi varoitus on rakkauden kylmeneminen. Herra varjele meitä että rakkautemme ei muuttuisi kylmäksi!

        Matteus 24:
        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.


        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.


        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.


      • sinettisormus1

        Herra puhuu tänään todella vahvasti. Ei ole kyse mistään leikistä, koen tässä hänen sanomassaan vahvaa profetiaa, jonka itse tulemme sinetöimään, sen mukaan tapahtuuko parannusta.
        Siunausta teille sisareni," ninni ja Siunaten".


      • näkymätön-ninni

        Joh. 15:

        9 Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.


        10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.


        11 Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.


        12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.


        13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.


        14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.


        15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.


        16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.


        17 Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.


      • sinettisormus1

        Aamen. Niin on täyttä Sanaa!


      • raamatusta

        tämäkin on vielä sanottava...

        nii silloin kun olin tuolla maailmassa ton kolme vuotta niin sinä aikana en rukoillut ku 5 kertaa 3 vuoden aikana ja raamattua luin ehkä 2-3 kertaa...

        Luukkaan evankeliumista luku 7: 42,43 ja 47

        42. Kun heillä ei ollut, millä maksaa, hän antoi molemmille velan anteeksi. Kumpi rakastaa häntä enemmän?

        43. Simon vastasi: Luullakseni se, jolle hän antoi enemmäm anteeksi. Jeesus sanoi hänelle oikein sinä ratkaisit.

        47. Siksi sanonkin sinulle: hän on saanut monet syntinsä anteeksi- hänhän osoitti paljon rakkautta. Jolle taas annetaan vähän anteeksi, hän rakastaa vähän.

        Matteuksen evankeliumista luku 6:21

        21. Sillä missä sinun arteesi on, siellä on myös sydämesi.

        7

        14. Mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään ja harvat sen löytävät.

        Luukkan evankeliumista luku 14:33

        33. Niin ei teistäkän voi kukaan olla minun opetuslapseni, ellei luovu kaikesta mitä hänellä on.


      • sinettisormus1

        ... totisesti, olenpa tässä parin viikon ajan useampana päivänä huutanut sydämessäni, itkien Herran puoleen: - " Kuinka paljon sinä oletkaan rakastanut meitä, antanut elämäsi meidän puolesta, lunastanut meidät, kärsinyt sen kaiken pilkan, kivun ja kärsimyksen, rakkaudesta meihin, niin paljon sinä meitä rakastanut, vaikka emme koskaan sitä tule ansaitsemaan, silti sinä rakastat meitä, meitä, kurjia syntisiä .....


      • sinettisormus1

        Siunausta sinulle "raamatusta", haluan siunata sinua vahvaksi Totuuden julistajaksi, Herramme, Jeesuksen Kristuksen nimeen, laskekoon Herra vahvan Henkensä yllesi.
        Aamen.


      • päättääkäkansamme
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... tämä nousi minulle vahvana tuosta aloituksen sanasta, aivan kuin Herra sen tänne keskusteluihin täsmä sanana osoittaa:
        1. Voi uppiniskaisia lapsia, sanoo Herra, jotka pitävät neuvoa, mikä ei

        ole minusta, ja hierovat liittoa ilman minun henkeäni, kooten syntiä synnin päälle;

        Kiitos Sinetti ja siunausta. Kylmää tietä lähti Suomiressukka tarpomaan jo puolivuosisataa sitten ja saapui heikolle jäälle sankoin joukoin.

        Kun päättäjät alkoivat Suomessakin muuttamaan lakeja Raamatun Sanan vastaisiksi, niin kansa ei tätä ymmärtänyt. Kansalla oli vielä todellinen huoli leivän riittämisestä. Mainostettiin vain suuriäänisesti tasa-arvoa tuolloin.

        Ne kaikki oudot -70-luvun lait naisten työajoista orjatyössään ja päiväkotioikeuksiin lapsille olivat voimakas hyökkäys Jumalan ihmisille lahjoittamaa rakkautta vastaan. Luonnollisuutta vastaan. Aborttilakihelpotusuudistus ja avioeron saantihelpotuslaki olivat järkkyä jatkumoa aloitetulle saastatielle.

        Jeesuksen sanat: "Joka viettelee yhdenkään näistä vähimmäisistä.." Jos sellaiselle olisi mereenupottaminen myllynkivineen oikea vaihtoehto, niin mitähän Suomen päättäjät viimeisen 50 vuoden aikana ansaitsisivat?

        Suomen piti olla kristinuskoinen maa ja oikeudessa käsi Raamatun päällä totta puhuakseen!
        Kauniisti on sanahelinää, miten pitää jokaisen kansan omaa uskontoa kunnioittaa! Mikä on Suomen oma uskonto? Vielä se on kristinusko.
        Miten silloin päättäjät voivat mitenkään tulla laeillaan rikkomaan kristinuskoon kuuluvan luonnollisen Jumalan tarkoittaman avioliiton"? Perheen jäsenten yhteyden toisiinsa (päiväkoti). Se on yhtä kristinuskon kanssa, koska SIINÄ kaikki muut versiot kielletään. Yksiavioisuus on lähtökohta. Eri paritteluversiot, kuten homous on jo niin pahaa että: "....Jumala on hylännyt heidet heidän synteihinsä tekemään sopimattomia, niin että miehet ...."'

        Sukupuolineutraali avioliitto on siis huippua synnissä. Se on Jumalan Sanan hylkäämistä kansakunnallamme ja irtisanoutuminen uskosta Jeesukseen Kristukseen, joka vapautti meidät synnistä ja p........n vallasta.

        Kysytäänkö nyt koko Suomen kansalta haluaako se muuttua kansaksi, jolla ei ole mitään uskontoa turvanaan? Olisiko siinä kansanäänestyksen paikka viimein vihdoin?


    • sinettisormus1

      JESAJA 59
      1. Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa
      kuuro kuulemaan:
      2. vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule.
      3. Sillä teidän kätenne ovat tahratut verellä ja sormenne vääryydellä; teidän huulenne puhuvat valhetta, teidän kielenne latelee petosta.
      4. Ei kukaan vaadi oikeuteen vanhurskaasti, eikä kukaan käräjöi rehellisesti. He turvautuvat tyhjään ja puhuvat vilppiä, kantavat kohdussaan tuhoa ja synnyttävät turmion.
      5. Myrkkyliskon munia he hautovat, hämähäkin verkkoja he kutovat; joka niitä munia syö, se kuolee, rikkipoljetusta puhkeaa kyykäärme.
      6. Heidän verkkonsa eivät kelpaa vaatteeksi, heidän tekemäänsä ei voi verhoutua; heidän työnsä ovat vääryyden töitä, ja heidän kätensä ovat täynnä väkivallan tekoa.
      7. Heidän jalkansa juoksevat pahuuteen, kiiruhtavat vuodattamaan viatonta verta; heidän ajatuksensa ovat vääryyden ajatuksia, tuho ja turmio on heidän teillänsä.
      8. Rauhan tietä he eivät tunne, oikeutta ei ole heidän askeleissansa; polkunsa he tekevät mutkaisiksi, ei kukaan, joka niitä käy, tunne rauhaa.
      9. Sentähden on oikeus meistä kaukana, eikä vanhurskaus saavuta meitä; me odotamme valoa, mutta katso, on pimeä, aamunkoittoa, mutta vaellamme yön synkeydessä.
      10. Me haparoimme seinää pitkin niinkuin sokeat, haparoimme niinkuin silmiä vailla; me kompastelemme sydänpäivällä niinkuin hämärässä, me olemme terveitten keskellä niinkuin kuolleet.
      11. Me murisemme kaikki kuin karhut ja kujerramme kuin kyyhkyset; me odotamme oikeutta, mutta sitä ei tule, pelastusta, mutta se on kaukana meistä.
      12. Sillä meidän rikoksemme ovat monilukuiset sinun edessäsi, ja meidän syntimme todistavat meitä vastaan; sillä meidän rikoksemme seuraavat meitä, ja pahat tekomme me tunnemme:
      13. me olemme luopuneet Herrasta ja kieltäneet hänet, vetäytyneet pois Jumalaamme seuraamasta, puhuneet sortoa ja kapinaa, kantaneet kohdussamme ja purkaneet sisimmästämme valheen sanoja.
      14. Oikeus työnnetään takaperin, ja vanhurskaus seisoo kaukana, sillä totuus kompastelee torilla, suoruus ei voi sisälle tulla.
      15. Niin oli totuus kadonnut, ja joka pahasta luopui, se ryöstettiin paljaaksi. Herra näki sen, ja se oli hänen silmissänsä paha, ettei ollut oikeutta.
      16. Ja hän näki, ettei ollut yhtäkään miestä, ja hän ihmetteli, ettei kukaan astunut väliin. Silloin hänen oma käsivartensa auttoi häntä, ja hänen vanhurskautensa häntä tuki.
      17. Ja hän puki yllensä vanhurskauden kuin rintahaarniskan ja pani pelastuksen kypärin päähänsä, hän puki koston vaatteet puvuksensa ja verhoutui kiivauteen niinkuin viittaan.
      18. Tekojen mukaan hän maksaa palkan: vihan vastustajillensa, koston vihollisillensa; merensaarille hän kostaa.
      19. Ja päivän laskun äärillä he pelkäävät Herran nimeä ja päivän koittamilla hänen kunniaansa. Sillä se tulee kuin padottu virta, jota Herran henki ajaa eteenpäin.
      20. Mutta Siionille se tulee lunastajana, niille Jaakobissa, jotka synnistä kääntyvät, sanoo Herra.
      21. Ja tämä on minun liittoni heidän kanssansa, sanoo Herra: minun Henkeni, joka on sinun päälläsi, ja minun sanani, jonka minä suuhusi panen, eivät väisty sinun suustasi, eivät lastesi suusta eivätkä lastesi lasten suusta, sanoo Herra, nyt ja iankaikkisesti.

      • sinettisormus1

        Jumala ei kuule synneissä elävien rukouksia, sillä heidän syntinsä erottavat heidät Jumalasta. Vasta kun ihminen on nöyrtynyt synneistään parannukseen, saanut ne anteeksi ja kääntynyt synnin tieltä Jumalan sanan kuuliaisuuteen. Herra alkaa kuulla hänen rukouksiaan. Tuntuuko sinusta, ette Herra kuule sinun rukouksiasi? Oletko ajatellut, olisiko sinulla jotain, minkä voisit luvuttaa Hänen ristinsä juurelle? Nuo synnin taakat, niin orjuuttavat? Miksi niitä kannat, kun Herra ne mielellään sinulta itselleen lunastaa? Mitä vähempi sinulla on niitä kätköissäsi, sitä lähemmäsksi Herrakin sinua pääsee. Kuinka läheiseen yhteyteen haluat Herran, Jeesuksen Kristuksen kanssa? Se on itsestäsi kiinni, mistä kaikesta haluat luopua?


      • Siunatenvieläkin

        Olen ollut pidemmän aikaa huolissani siitä, että profetaallinen ja raamatullinen viestintä hautautuu agressiivisten törkeyksien väliin. Valona ja suolana oleminen on Jumalan tahto lapsilleen. Nyt on tärkeää puhua suureen ääneen, että me Herran omat emme vaikene, emme hiljene, vaan olemme lujat ja rohkeat ja toteutamme Jumalan tahtoa juuri tässä ajassa. Juuri nyt.
        Emme pelkää, emme säiky, sillä Herra on kanssamme joka hetki ja näkee kaiken.
        Pimeys vähenee kun kirkkaus lisääntyy.
        Siis iloa ja valoa Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa meille kaikille ja palstalle tulkoon lisääntyvässä määrin.
        Kehoituksemme parannukseen on nyt kun vielä on aika, jolloin saamme julistaa Herramme Raamatullista ja profetaallista tahtoa.


      • sinettisormus1

        ... noin olen itsekkin kokenut ja joskus miettinyt leikkisästi, että pitäisiköhän minunkin alkaa kirjoittamaa huutaen: ISOILLA KIRJAIMILLA! Että saisi Herralta tulevaa sanomaa näkyviin, ajattelen kuitenkin, että kuulkoot ketkä kuulevat ja nähkööt ketkä haluavat nähdä, jos edes olisi yksi joka Herran sanomaan tarttuu, tuo yksi eksynyt....


      • sinettisormus1

        ... sitä vaan, että kukin julistaa tavallaan, mutta minun luonteen ominaisuuksiin ei oikein kuulu tuo huuto julistus, vaan julistaminen rakkaudella ...


      • Huutaavoisikin
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... sitä vaan, että kukin julistaa tavallaan, mutta minun luonteen ominaisuuksiin ei oikein kuulu tuo huuto julistus, vaan julistaminen rakkaudella ...

        Kiitos sinetti kirjoituksistasi. Ne ovat hienosti tavallasi kirjoitettuja ja selkeitä. On ilo lukea myös suoraa Raamatun Sanaa välillä. Siunausta.

        Lähipiirissäni on erittäin paljon rakkaudesta puhujia ja ns. modernin uskon levittäjää, jotta hyvään vain pitää pyrkiä ja rakkautta osoittaa. Siinä on heidän usko, kun kaikki suvaitaan ja sanaa rakkaus kylvetään joka asiaan.

        Sanaa rakkaus mietin paljon. Mietin sitä, miksi ns. uskovatkin selittävät lapsen vauva-ajan ja varhaislapsuudenkin olevan oikeaa ja hyvää ilman oman äidin läheisyyttä. Jopa parempaa lapselle, kuin läsnäoleva oma äiti.
        Vaikka miten paljon tässä asiassa kirjanoppineet huippuasiantuntijatkin selittävät, että äiti ja lapsi kuuluvat yhteen lapsen ensimmäisen 4 vuoden aikana, ei sitä suostu Suomen kansan enemmistö hyväksymään. Nämä asiantuntijapsykologit eivät edes puhu mitään erityistä rakkauden merkityksestä, vaan aivan biologian ja psyyken normaalin kehitystarpeen kannalta.
        Jumala on hienosäätänyt ihmistaimen emonsa rakkauden hoivaan juuri nämä alkuvuodet. Vaurio tapahtui huomaamatta , kun tämä iänikuinen ihmisalun kehitys mentiin rikkomaan. Ja etunenässä Suomessa? Miksi?
        Pikkuruisessa kansassamme tehtiin kokeilu, miten ihmistaimi voi kehittyä ilman äitinsä rakkautta. Lapsen yöllisiin uniin tulee päiväkodin sekamelska eikä äidin antama rauha ja rakkaus.

        Nyt yritän sanoa sen, että rakkauden (tai siis rakkaudettomuuden) opetusta ihmiselle tapahtuu syntymästään saakka ja siinä opetus tapahtuu ensisijaisesti tekojen kautta.
        Lapsi on hyvin valmis vastaanottamaan selkeää puhe- ja kirjaopetusta vasta 7 vuotiaana. Lapsi ei saa kasvaa rakkauden piirissä omassa kodissaan eikä siis näe esimerkkiä, niinkuin kuuluisi, läheisten rakkaudellisesta kanssakäymisestä. Koulussa ei anneta aitoa uskon opetusta. Eikö ole karua aikuistuvalle sitten todeta; kuulkoot tai olkoon kuulematta. Valtava on Suomen uskon ongelma nyt? Jumala kaiken tietää ja näkee ja tietää myös myllynkivien tarpeen.

        Olisi liian paljon muutettavaa omankin elämäni menneisyydessä. Herkät korvat olisivat kuunnelleet ja ymmärtäneet oikeaan aikaan sanottuna paljon, mutta äti oli possa töissään. Nyt puhe menee kuuroille korville, kun äidillä olisi aikaa ja edes varoituksen sanoja. Esirukous omien ja kaikkien Suomen väärin kasvatettujen jälkeläisten puolesta Herra armahda meitä!


      • sinettisormus1

        Kiitos kirjoituksestasi, niin totta puhut ja olen kanssasi täysin samoilla linjoilla. Siunausta ystäväiseni ja Herran ihanaa rauhaa.


    • sinettisormus1

      Muistatteko, kun palasin Kainuun lomaltani ja sain pian sen jälkeen tällaisen unen jonka kerroin teille täällä ja miehelleni:
      3.8. näin unta aamuyöstä, jossa seisoin valtavan kokoisella sukuhaudalla. Haudan molemmissa päissä oli myös pääty kivet ja keskikivi oli komea. Näin haudalla myös 101 vuotiaan tätini pyörätuolissaan istumassa ja hänen tytär seisoi hänen vierellään, eli serkkuni. Serkku sanoi minulle:
      ” Äiti sanoi minulle, että haluaa tummanpunaisia ruusuja tuohon haudalle.”
      Vastasin hänelle, että ymmärsin tuon halun ruusuihin, sillä niitä laitoimme myös äitimme haudalle. Sitten näin kuinka haudan kivissä oleviin koloihin laitettiin upottamalla miekkoja, myös pääty kiviin. Aamulla kerroin miehelleni tuon unen ja hän oli hiljaa ja aavistelin hänen ajatuksiaan, sillä olinhan usein nähnyt unia ja näkyjä juuri näistä verisukulaisista ja ne olivat tienneet kuolemaa. Usein tai lähes aina näin myös tuon kaatuavan puun jota vielä ei ollut tullut tätini kohdalle, mutta unen koen alkavana varoituksena ja pyysin Herraa näyttämään tuon puun kun aika olisi lähellä, sillä olihan hän äitini sisko ja hyvin läheinen, siis tuon puunäyn arvoinen. Äitini sisarus parvesta ei ole enää jäljellä kuin nämä kaksi siskosta, tämä 101 vuotias ja 88 vuotias sisko, kun ei lasketa toista sisarus parvea jotka ovat eri äidistä. Kohta siis tuo sukuhauta (vertauskuvallinen) suljetaan, näin tuon unen koin.
      ***
      Niin noin näin ja koin tuon unen ja eilen kun tulimme töistä kotiin, tuli tuo suruviesti tuosta 101 vuotiaasta tädistäni, että oli poistunut tästä elämästä sunnuntai iltana. Uneni kohosi heti mieleeni. Siitä oli tasan neljä viikkoa kun sen näin. Illalla oli niin ihmeelliset tuntemukset, ajatellessani, että mitäpä Herra ei palvelijalleen kertoisi ja olihan Hän ennenkin näyttänyt näitä asioita unien ja näkyjen kautta, mutta eilen sen koin jotenkin niin vahvana ja ihmeellisenä, kuinka Hän meitä käyttää .....

      • sinettisormus1

      • sinettisormus1

        580Oi kuningasten kuningas

        Frans Petter Krank 1889


        1.
        Oi kuningasten kuningas,
        sä maan ja taivaan valtias,
        myös tähän maahan silmäs luo
        ja armos runsaat lahjat suo.

        2.
        On meidän kansa vähäinen
        ja vähäinen on voima sen,
        vaan mitä mahtavinkaan vois,
        jos et sä, Herra, voimaa sois.

        3.
        On edessäsi tuhkaa vain
        maailman mahti voimakkain.
        Kun viittaat, korkein alenee
        ja alhaisinkin ylenee.

        4.
        Vaan tehtäviisi valitset
        useinkin pienet, alhaiset,
        niin että heissä näkyisi
        vain sinun suuri voimasi. 5.
        Näin muinoin kansa pienoinen
        sai hoitaa tulta totuuden,
        ja köyhä seutu Juudean
        on synnyinpaikka Korkeimman.

        6.
        Suo, Herra, meille Henkesi,
        tee meissä armotyötäsi.
        Pois väärät pyyteet karkota
        ja rakkauteen kasvata.

        7.
        Tee kansastamme kansasi
        ja sinun palvelijasi.
        Sen töitäsi suo toimittaa
        ja kunniaasi julistaa.


      • sinettisormus1

        Nuo virren sanat sopivat hyvin tämän ketjun sanomaan ja olkoot ne Rukous sanat, tälle meidän pikkuiselle Suomen kansalle, siis meille, sinulle ja minulle...


      • näkymätön-ninni

        Ihmeellisen ihanasti on Herra sinulle etukäteen kertonut tätisi kuoleman.

        Tätisi muistoa kunnioittaen ja surussasi lohduttaen siunausta sinulle rakas sinetti!

        6.

        Suo, Herra, meille Henkesi,

        tee meissä armotyötäsi.

        Pois väärät pyyteet karkota

        ja rakkauteen kasvata.

        7.

        Tee kansastamme kansasi

        ja sinun palvelijasi.

        Sen töitäsi suo toimittaa

        ja kunniaasi julistaa.

        Aamen!


      • sinettisormus1

        Kiitos, RAKAS, ninni-sisko...


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Kiitos, RAKAS, ninni-sisko...

        ... illalla siinä ajatuksissani, laitoin tätini kuvan pöydälle, kera palavan muistokynttilän ja ihmeekseni huomasin tuossa kuvassa, joka oli jokin syntymäpäivä kuva tädistäni kukkien keskellä, oli hän ottanut yhden ruusun käteensä tuohon kuvaan ja se oli tummanpunainen, näin Herra puhuu ja todellakin kun unessa sanoin hänen tyttärelleen:... ymmärsin tuon halun ruusuihin, sillä niitä laitoimme myös äitimme haudalle."
        Äitini kuoli viime adventtina ja hänelle oikeasti laitoimme tumman punaisia ruusuja, me kaikki läheisimmät ja kyllä se olikin kaunista. Äitini kohdalla, Herra näytti minulle näyn jossa kolme tumman punaista ruusua ui virrassa, läpinäkyvässä sellofani paketissa ja ne kulkivat pystyssä, vaikka virtaus oli kova (maailman virtaus) Näin että siinä olimme me, kolme jäljelle jäänyttä sisarusta ja Herra näin meitä lohdutti. Tätini kohdalla Herra käytti taas noita kauniita ruusuja lohduttamaan ja kohta kun lähdemme Kainuuseen saattamaan tätiäni haudan lepoon, uskon ja tiedän että laskemme hänenkin haudalleen noita kauniita, tumman punaisia ruusuja, niin paljon puhuvia minulle ...


      • sinettisormus1

        .... lisäänpä vielä noista ruusuista vielä, kuinka Herra on puhunut niiden kautta, kun talvella eräät ystävämme ilmoitti että olisi myynnissä kalusteita, jotka ovat jäämistöä heidän vanhemmiltaan. No, menimme katsomaan olisiko siellä meille sopivaa ja ihastuin käsityö arkkuun johon kuului myös samanlailla maalattu tuoli ja ne me pelastimme itsellemme. Kotona huomasin, että tuohon valkoiseen arkkuun, sen sivuun oli maalattu kaksi punaista ruusua ja tuolin valkoisessa selkämyksessä oli maalattu yksi samanmoinen ruusu. Huomasin että tuo Ruusu teema puhuu edelleen. Joulun jälkeen tyttäreni toi poikaystävänsä vanhemmilta myöhästyneen joulutervehdyksen, ja kun avasin, mitä näinkään; ilokseni paketista avautui kaunis ja iso Ruusukynttilä, joka oli väriltään, kuinkas muutenkaan, tumman punainen.... Herra puhuu ja näyttää alati, kuinka Hän on läsnä. Kiitos ja Kunnia Herrallemme, Jeesukselle Kristukselle!


      • näkymätön-ninni
        sinettisormus1 kirjoitti:

        .... lisäänpä vielä noista ruusuista vielä, kuinka Herra on puhunut niiden kautta, kun talvella eräät ystävämme ilmoitti että olisi myynnissä kalusteita, jotka ovat jäämistöä heidän vanhemmiltaan. No, menimme katsomaan olisiko siellä meille sopivaa ja ihastuin käsityö arkkuun johon kuului myös samanlailla maalattu tuoli ja ne me pelastimme itsellemme. Kotona huomasin, että tuohon valkoiseen arkkuun, sen sivuun oli maalattu kaksi punaista ruusua ja tuolin valkoisessa selkämyksessä oli maalattu yksi samanmoinen ruusu. Huomasin että tuo Ruusu teema puhuu edelleen. Joulun jälkeen tyttäreni toi poikaystävänsä vanhemmilta myöhästyneen joulutervehdyksen, ja kun avasin, mitä näinkään; ilokseni paketista avautui kaunis ja iso Ruusukynttilä, joka oli väriltään, kuinkas muutenkaan, tumman punainen.... Herra puhuu ja näyttää alati, kuinka Hän on läsnä. Kiitos ja Kunnia Herrallemme, Jeesukselle Kristukselle!

        Kiitos ja Kunnia Herrallemme, Jeesukselle Kristukselle!

        Totisesti aamen!


      • sinettisormus1 kirjoitti:

        .... lisäänpä vielä noista ruusuista vielä, kuinka Herra on puhunut niiden kautta, kun talvella eräät ystävämme ilmoitti että olisi myynnissä kalusteita, jotka ovat jäämistöä heidän vanhemmiltaan. No, menimme katsomaan olisiko siellä meille sopivaa ja ihastuin käsityö arkkuun johon kuului myös samanlailla maalattu tuoli ja ne me pelastimme itsellemme. Kotona huomasin, että tuohon valkoiseen arkkuun, sen sivuun oli maalattu kaksi punaista ruusua ja tuolin valkoisessa selkämyksessä oli maalattu yksi samanmoinen ruusu. Huomasin että tuo Ruusu teema puhuu edelleen. Joulun jälkeen tyttäreni toi poikaystävänsä vanhemmilta myöhästyneen joulutervehdyksen, ja kun avasin, mitä näinkään; ilokseni paketista avautui kaunis ja iso Ruusukynttilä, joka oli väriltään, kuinkas muutenkaan, tumman punainen.... Herra puhuu ja näyttää alati, kuinka Hän on läsnä. Kiitos ja Kunnia Herrallemme, Jeesukselle Kristukselle!

        Kiitos kertomistasi unista. Jäin miettimään, että mitäkiviin laitetut miekat tarkoittavat ?.....taistelut on ohi, miekka tuppeen...??

        Tuo talvinen tie-näky, toi mieleeni Suomen talousvaikeudet, jotka saattavat vasta olla alkamassa.

        Välillä harmittaa nykyinen palsta, kun viestin kirjoittajan henkilötiedot eivät näy etusivulla, joutuu monesti pelkän otsikon perusteella etsimään esim .sinunkin viestejäsi.

        Voisitko harkita aloittavasi aina uudet keskusteluketjut laittamalla otsikon alkuun, "Sinetiltä", ?

        Siunausta.


      • sinettisormus1

        Kiitos AO, tuota olen itsekkin miettinyt, mutta tulee tunne että joku ajattelee, että tuossa sitä korotetaan itseään, minuakin harmittaa tämä palstan nykyinen tila, ei aina tiedä lukeeko näitä edes kukaan, kun aina ei tule vastauksia. Entuudestaan tiedän ja muistan että kyllä siellä luettiin. Siunausta sinulle.


      • sinettisormus1

        .... niin, nuo miekat vielä, enpä tiedä, mutta itselleni nousi ajatus siitä että ne kertoivat, sinetöinnistä jonkin aikakauden päättymiseen..... Niin ja voinhan alkaa jotenkin alkuun laittamaan tuon "sinetin" jos niin haluatte...


      • Tuulah
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Kiitos AO, tuota olen itsekkin miettinyt, mutta tulee tunne että joku ajattelee, että tuossa sitä korotetaan itseään, minuakin harmittaa tämä palstan nykyinen tila, ei aina tiedä lukeeko näitä edes kukaan, kun aina ei tule vastauksia. Entuudestaan tiedän ja muistan että kyllä siellä luettiin. Siunausta sinulle.

        kyllä näitä sinetti luetaan täällä taustalla. ei vain aina tule näihin kommentoitua. joka viestiä en lue, mutta sinetti sinun vistisi luen aina kun mahdollista ja silmiin osuvat, kuten tämäkin ketju. osanottoni tätisi vuoksi. hän on Herran huomassa poissa täältä vaikeuksien keskeltä.


      • sinettisormus1
        Tuulah kirjoitti:

        kyllä näitä sinetti luetaan täällä taustalla. ei vain aina tule näihin kommentoitua. joka viestiä en lue, mutta sinetti sinun vistisi luen aina kun mahdollista ja silmiin osuvat, kuten tämäkin ketju. osanottoni tätisi vuoksi. hän on Herran huomassa poissa täältä vaikeuksien keskeltä.

        Kiitos Tuula. Uskon että tätini on Herran huomassa, sillä häneen tätinikin luotti ja siitä kertoo tuo hänen lempivirtensäkin, ihana nähdä sinuakin täällä, Tuula sisko ja tuntuu hassulle sanoa noin, sillä oma siskonikin on Tuula :) Siunausta sinulle siskoni, niin, miten ne maalle muutto asiat edistyy? :)


      • Tuulah
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Kiitos Tuula. Uskon että tätini on Herran huomassa, sillä häneen tätinikin luotti ja siitä kertoo tuo hänen lempivirtensäkin, ihana nähdä sinuakin täällä, Tuula sisko ja tuntuu hassulle sanoa noin, sillä oma siskonikin on Tuula :) Siunausta sinulle siskoni, niin, miten ne maalle muutto asiat edistyy? :)

        kiitos sinetti. katseltu todellakin on monenlaista taloa maalta. Karkkilassa olisi tosi ihana talo. tuli ihan mieleen hannu ja kerttu sadusta noidan karkki mökki. siinä olisi kesähuonekin. olin tosi ihastunut siihen, mutta mies hoksasi, että liian pitkä matka töihin hänellä.(tuusulaan) no itsellä olisi vieläkin pitemmästi työmatkaa, koska täällä Helsingissä meinaan kulkea muutettiin sitten mihin asti tahansa. joten hakeminen jatkuu edelleen.


      • sinettisormus1

        Herran ohjausta ja johdatusta tuohon uuden kodin hankintaan.
        Aamen.


    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      Shalom!
      Huomenta teille kaikille. Tänään näin kaksi näkykuvaa, liekö näkyjä olleet, mutta en niitä omassa lihassani hyljännytkään: ensin näin kuvan keltaisesta tulppaanista. KELTAINEN= Jumalan kunnia (profetaalisissa väreissä)
      Sitten näin vain jalat jotka kävelivät tikkaille ja alkoivat nousta niitä ylös ....
      Pyysin Herralta sanastaan vastausta ja Raamattu avautui Psalmeista, 25, 26 ja 27, ne kaikki oli aivan ihania ja voitte ne lukeakkin, mutta valitsin psalmin 25, tämän ketjun aiheen mukaan. Tuo Psalmi on pelastuksen ja anteeksiantamuksen rukous:

      PSALMIT 25
      1. Daavidin virsi. Sinun tykösi, Herra, minä ylennän sieluni,

      2. Jumalani, sinuun minä turvaan; älä salli minun joutua häpeään, älkööt viholliseni saako riemuita minusta.
      3. Ei yksikään, joka sinua odottaa, joudu häpeään; häpeään joutuvat ne, jotka ovat syyttä uskottomat.
      4. Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.
      5. Johdata minua totuutesi tiellä ja opeta minua, sillä sinä olet minun pelastukseni Jumala. Sinua minä odotan kaiken päivää.
      6. Muista laupeuttasi, Herra, ja armoasi, sillä ne ovat olleet hamasta iankaikkisuudesta.
      7. Älä muista minun nuoruuteni syntejä, älä minun rikoksiani; muista minua armosi mukaan, hyvyytesi tähden, Herra.
      8. Hyvä ja vakaa on Herra; sentähden hän neuvoo syntiset tielle.
      9. Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.
      10. Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa.
      11. Nimesi tähden, Herra, anna anteeksi minun syntivelkani, sillä se on suuri.
      12. Kuka on se mies, joka Herraa pelkää - sen hän neuvoo tielle, joka hänen on valittava.
      13. Hänen sielunsa saa nauttia hyvää, ja hänen jälkeläisensä perivät maan.
      14. Herran neuvo on tunnettu niille, jotka häntä pelkäävät, ja hän ilmoittaa heille liittonsa.
      15. Minun silmäni katsovat alati Herraan, sillä hän päästää minun jalkani verkosta.
      16. Käänny minun puoleeni, armahda minua, sillä minä olen yksinäinen ja kurja.
      17. Minun sydämeni pakahtuu tuskasta; päästä minut ahdistuksistani.
      18. Katso minun kurjuuttani ja vaivaani, anna kaikki minun syntini anteeksi.
      19. Katso minun vihollisiani, kuinka heitä on paljon, ja he vihaavat minua väkivaltaisella vihalla.
      20. Varjele minun sieluni ja pelasta minut. Älä salli minun tulla häpeään, sillä sinuun minä turvaan.
      21. Nuhteettomuus ja oikeamielisyys varjelkoon minua, sillä sinua minä odotan.
      22. Jumala, vapahda Israel kaikista ahdistuksistansa.

    • sinettisormus1

      Vielä nousi ajatus tuosta keltaisesta tulppaanista ja tuo väri ilmoittaa Jumalan kunniaa. Siinä näkyvillä oli vielä psalmi 24, joka kertoo että; Herra on kunnian kuningas:

      PSALMIT 24
      1. Daavidin virsi. Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja
      ne, jotka siinä asuvat.
      2. Sillä hän on sen perustanut merten päälle, vahvistanut sen virtojen päälle.
      3. Kuka saa astua Herran vuorelle, kuka seisoa hänen pyhässä paikassansa?
      4. Se, jolla on viattomat kädet ja puhdas sydän, joka ei halaja turhuutta eikä vanno väärin.
      5. Hän saa siunauksen Herralta ja vanhurskauden pelastuksensa Jumalalta.
      6. Tämä on se suku, joka häntä kysyy, joka etsii sinun kasvojasi, - tämä on Jaakob. Sela.
      7. Nostakaa päänne, te portit, nostakaa päänne, te ikuiset ovet, kunnian kuninkaan käydä sisälle!
      8. Kuka on se kunnian kuningas? Hän on Herra, väkevä ja voimallinen, Herra, voimallinen sodassa.
      9. Nostakaa päänne, te portit, nostakaa päänne, te ikuiset ovet, kunnian kuninkaan käydä sisälle!
      10. Kuka on se kunnian kuningas? Hän on Herra Sebaot, hän on kunnian kuningas. Sela.

      • kiitosvirsi

        Herran siunausta Sinulle Sinetti. Viimeviikolla laitoin osan tuosta Ps. 24:sta. Lähden kohta rukouskokoukseen,mutta laitan myöhemmin sananpaikan joka on ollut mielessäni monta päivää. Se osuu tuohon näkyysi,jossa näit tikapuita nousevat jalat. Sananpaikka on juuri siihen.


      • sinettisormus1
        kiitosvirsi kirjoitti:

        Herran siunausta Sinulle Sinetti. Viimeviikolla laitoin osan tuosta Ps. 24:sta. Lähden kohta rukouskokoukseen,mutta laitan myöhemmin sananpaikan joka on ollut mielessäni monta päivää. Se osuu tuohon näkyysi,jossa näit tikapuita nousevat jalat. Sananpaikka on juuri siihen.

        Kiitos viestistäsi, kiitosvirsi. Sinä vahvistit juuri nuo kuvat näyiksi, että ne todella ovat sitä, kiitos. Jään odottamaan tuota sananpaikkaa, joka on oleva tärkeää, koska se tulee Herralta.
        Äsken kävin katselemassa ohjelmaa, joka on omaa mieltänikin työstänyt ja se vastasi hyvin ajatuksiini. Katsokaapa.
        Herra, opeta minua: Hengellinen paasto. http://www.tv7.fi/vod/player/?program=34668


      • sinettisormus1

        Herran siunausta myös sinulle kiitosvirsi, olkoon Pyhä Henki vahvana tuossa kokuksessa, avatkoot Herra siellä sydämiä, tukoon Herralta vahvaa kutsua!
        Aamen.


    • raamatusta

      "Huomenta teille kaikille. Tänään näin kaksi näkykuvaa, liekö näkyjä olleet, mutta en niitä omassa lihassani hyljännytkään: ensin näin kuvan keltaisesta tulppaanista. KELTAINEN= Jumalan kunnia (profetaalisissa väreissä)

      Sitten näin vain jalat jotka kävelivät tikkaille ja alkoivat nousta niitä ylös ...."

      minulle tulee mieleen psalmeista nämä kohdat...

      1

      1. autuas se mies, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei seiso syntisten tiellä eikä istu, missä pilkkaajat istuvat,

      2. vaan Herran sanan opetus on hänen ihastuksensa, ja hän tutkistelee sitä päivät ja yöt.

      5. Siksi jumalattomat eivät kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskaiden seurassa.

      13

      6. Minä turvaan sinun armoosi. Sydämeni on iloitseva sinun avustasi. Minä veisaan Herralle, sillä hän on tehnyt minulle hyvin.

      14.

      1. Mieletön on se joka sanoo sydämesään: "ei ole Jumalaa" Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa. Ei ole ketään joka tekee mikä on hyvää.

      15

      1. Herra kuka saa tulla sinun temppeliisi, kuka asua pyhällä vuorellasi?

      2. Se, jokavaeltaa nuhteettomasti toimii oikein, puhuu totutta sydämessään, ei panettele kielellään, ei tee toiselle pahaa eikä häpäise lähimmaistään,

      3. Halveksii hylkiötä, mutta kunnioittaa niitä, jotka pelkäävät Herraa, ei riko valaansa, vaikka on vannonut vahingokseen,

      4. ei anna rahaansa korolle eikä ota lahjuksia viatonta vastaan. Joka näin tekee, ei ikinä horju.

      17

      3. Sinä koettelet sydäntäni, tarkkaat sitä yöllä, tutkit minua, mutta et löydä mitään [väärää]. jos minä ajattelen pahaa ei se käy suustani ulos.

      19

      13. Erehdykset kuka ymmärtää? Anna anteeksi salaiset syntini.

      14. Varjele palvelijasi myös julkeasti eksyttäviltä. Älä anna heidän saada minua valtaansa. Niin minä pysyn nuhteettomana ja olen monesta synnistä vapaa.

      26

      4. En minä istu valehtelijain seurassa enkä kulje salakavalien kanssa.

      5. Pahojen seuraa minä vihaan enkä istu jumalattomien parissa.

      27. Turavaa Herraan! Ole luja ja olkon sydämesi vakaa. Turvaa Herraan!

      31

      25. Olkaa lujat ja olkoon teidän sydämenne rohkea te kaikki jotka odotatte Herraa.

      51

      7. Minä olen syntisenä syntynyt ja syntisenä minä olen siinnyt äitini kohtuun.

      12. Jumala luo minuun puhdas sydän ja anna minulle vakaa henki.

      13. Älä krkota minua kasvojesi edestä äläkä ota minulta Pyhää Henkeäsi.

      14. Anna minulle jälleen pelastuksesi ilo ja tue minua alttiuden hengellä.

      69

      31. niin minä veisuullani kiitän Jumalan nimeä ja ylistän häntä kiitosvirsillä.

      73

      3. Minussa nousi kateus pöyhkeilijöitä kohtan, kun näin jumalattomien menestyvän.

      20. Kuten unen käy herätessä, niin sinä Herra noustessasi hävität heidän pettävät kuvitelmansa. Kun sydämeni katkeroitui ja sisimpääni pisti.

      27. Ne, jotka luopuvat sinusta, joutuvat kadotukseen. Sinä tuhoat kaikki, jitka haureudessa hylkäävät sinut.

      28. Mutta minun onneni on olla lähellä Jumalaa. Minä panen turvani Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.

      75

      3. vaikka valitsenkin ajan, minä tuomitsen oikein.

      80

      19. Siloin me emme sinusta luovu. suo meidän elää, niin me huudamme avuksemme sinun nimeäsi.

      84

      11. Yksi päivä sinun esipihoissasi on parempi kuin tuhat muualla. Mieluummin olen vartijana Jumalani huoneen kynyksellä kuin asun jumalattomien majoissa.

      86

      17. Anna minulle merkki joka lupaa hyvää. Vihaajani nähkööt häpeäkseen että sinä Herra auta ja lohdutat minua.

      88

      15. Miksi Herra hylkäät minut, miksi peität kasvosi minulta.

      89

      50. Herra, missä on sinun entiset armotekosi, jotka vannoit uskollisuudella Daavidille?

      94

      12. Onnellinen se mies, jota sinä, Herra kuritat ja jolle sinä opetat lakisi.

      18. Kun minä ajattelen: Minun jalkani horjuu, niin sinun armosi, Herra tukee minua.

      95

      8. Älkää paaduttako sydäntänne niin kuin Meribassa, kuten Massan päivänä erämaassa.

      99

      8. Herra, meidän Jumalamme, sinä vastasit heille, olit heille anteeksiantava Jumala, vaikkakin rankaisit heidän pahat tekonsa.

      101

      4. Nurja sydän väistyköön minusta. Pahasta en tahdo tietää.

      102

      14. Nouse ja armahda Siionia, sillä aika on tehdä sille laupeus, ja määrähetki on tullut.

      19. Tämä kirjoitettakoon viimeiselle sukupolvelle. Kansa, joka vastedes luodaan, on kiittävä Herraa siitä.

      103

      2. kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unohda mitä hyvää hän on sinulle tehnyt

      105

      15. "Älkää koskeko minun voideltuihinim älkääkä tehkö pahaa minun profeetoilleni."

      111

      10. Herran pelko on viisauden alku, hyvä ymmärrys kaikille, jotka sitä noudattavat. Hänen ylistyksensä pysyy ainiaan.

      118

      8. Parempi on turvata Herraan kuin luottaa ihmisiin.

      18. Herra minua kyllä kuritti, mutta ei antanut minua kuoleman valtaan.

      119

      5. Kunpa vaellukseni olisi vakaa, kunpa aina noudattaisin käskyjäsi!

      7. Vilpittömin sydämin minä sinua kiitän, kun opin vanhurskaat säädöksesi.

      9. Kuinka nuorukainen voi pitää tiensä puhtaana?
      Siten että hän noudattaa sinun sanaasi.

      10. Koko sydämestäni minä sinua etsin, älä salli minun eksyä käskyistäsi.

      11. Minä kätken sanasi sydämeeni, etten tekisi syntiä sinua vastaan.

      jatkuu...

      • raamatusta

        12. Ole kiitetty, Herra opeta minulle käskysi.

        31. Sinun käskyihisi minä pitäydyn, Herra. Älä anna minun joutua häpeään.

        43. Älä ota suustani peräti pois totuuden sanaa, sillä sinun oikeutesi säädöksiin minä panen toivoni.

        59. Minä tutkin teitäni ja käännä askeleeni käskyjesi mukaan.

        63. Minä olen kaikkien niiden ystävä, jotka pelkäävät sinua ja noudattavat sinun asetuksiasi.

        94. Sinun omasi minä olen, pelasta minut, sillä sinun säädöksiäni minä kysyn.

        118. sinä hylkäät kaikki, jotka eksyvät sinun käskyistäsi. Turhaan he punoavat juoniaan.

        120. Sinun valtavan mahtisi edessä ruumiini vapisee, ja minä pelkään sinun tuomioitasi.

        126. On aika Herran tehdä tekonsa: he ovat rikkoneet lakisi.

        133. Tee askeleeni vakaviksi sanallasi äläkä salli minkään vääryyden hallita minua.

        134. Päästä minut ihmisten sorrosta, niin minä noudatan sinun säädöksiäsi.

        139. Kiivauteni kuluttaa minua, kun vihamieheni unohtavat sanasi.

        145. Koko sydämestäni minä huudan sinun puoleesi. Vastaa minulle Herra! Monä tahdon pitää sinun käskyjäsi ohjeinani.

        149. Minä huudan sinua, pelasta minut, niin minä noudatan sinun käskyjäsi.

        153. Katso minun kurjuuttani ja pelasta minut, sillä minä en unohda sinun lakiasi.

        154. aja minun asiani ja pelasta minut, virvoita minua lupauksesi mukaan.

        158. Minä näen uskottomat, ja minua iljettää, sillä he eivät noudata sinun sanaasi.

        161.

        Ruhtinaat vainoavat minua syyttä, mutta sydämeni kunnioittaa sinun sanojasi.

        176. Minä olen eksyksissä kuin kadonnut lammas. Etsi palvelijaasi, sillä minä en unohda sinun käskyjäsi.

        123

        2. Kuten palvelijain silmät katsovat isäntiensä käsiin, ja niin kuin palvelijattaren silmät katsovat emäntänsä käsiin, niin meidän silmämme katsovat Herran Jumalamme, puoleen, kunnes hän armahtaa meitä.

        125.

        3. Jumalattomuuden valtikka ei saa valita vanhurskasten arpaosaa, että vanhurskaat eivät ojentaisi käsiään vääryyteen.

        132.

        3. Minä en mene kotimajaani, enkä nouse lepovuoteeseeni,

        4. en suo silmilleni unta enkä silmäluomilleni lepoa,

        5. enen kuin löydän sijan Herralle, läsnäolon paikan Jaakobin Väkevälle.

        138.

        8. Herra vie minun asiani päätöksen. Herra, sinun armosi pysyy iäti. Älä jätä kesken kättesi työtä.

        139.

        7. Minne minä voisin mennä, missä sinun Henkesi ei olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?

        8. Vaikka nousisin taivaaseen, sinä olet siellä. Jos tekisin vuoteeni hautaan sinä olet siellä.

        9. vaikka kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,

        10. sielläkin kätesi taluttaisi minua ja sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.

        11. vaikka sanoisin: peittäköön minut pimeys ja valo kaikotkoon ympäriltäni tulkoon yöksi,

        12. niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi luin päivä, ja pimeys olisi kuin valo.

        16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi enen kuin ainoakaan niistä oli tullut.

        21. Herra, enkö minä vihaisi niitä, jotka sinua vihaavat, enkö inhoaisi niitä, jotka sinua vastustavat?

        24. Jos tieni on vaivaam vievä, johdata minut ikuisuuden tielle.

        140

        5. Herra suojele minua, älä anna minun joutua jumalattomien käsiin, varjele minua väkivaltaisilta miehiltä, jotka haluavat saada jalakani lankeamaan.

        141

        3. Herra, pane minun suulleni vartija, vartioi huulteni ovea.

        4. Älä salli sydämeni taipua pahaan käydä veljeilemään väärintekijäin kanssa. Minä en halua käydä nauttimaan heidän herkkupalojaan.

        142

        8. vie minut ulos vankeudesta kiittämään sinun nimeäsi. Vanhurskaat kokoontuvat ympärilleni, kun sinä minua autat.

        143

        4. Voimani ovat lopussa, sydäntäni kuoristaa rinnassani.

        8. Suo minun varhain kuulla sinun armostasi, sillä sinuun minä turvaan.
        Osoita minulle tie, jota minun tulee käydä, sillä sinun puoleesi minä ylennän sieluani.

        10. Opeta minua tekemään sitä, mikä sinulle kelpaa, sillä sinä olet minun Jumalani. Sinun hyvä Henkesi johdattakoon minua tasaista maata.

        144

        3. Herra, mikä on ihminen, että häntä ajattelet, mikä ihmislapsi, että häntä muistat!

        146

        3. Älkää luottako ruhtinaihin älkääkä yhteenkään ihmislapseen, sillä ei hän voi auttaa.

        147

        3. Hän parantaa ne, joilla on särjetty sydän ja sitoo heidän haavansa.

        11. Herra mielistyy niihin, jotka häntä pelkäävät ja panevat toivonsa hänen armoonsa.

        aamen


      • sinettisormus1

        AAMEN!!! Kiitos ja Kunnia Herrallemme, Jeesukselle Kristukselle!


      • sinettisormus1

    • sinettisormus1

      Nousi tässä kiitos mieli teistä kaikista. Nousi rakkauden tunne teitä kaikkia kohtaan. Kuinka ihania siskoja ja veljiä olen saanut ympärilleni ja niin vahvoja Herrassa, teidän sydämenne ovat samalla tajuudella omani kanssa, mutta onhan meissä sama Herralta saatu Henki. Kiitos, Herra, että olet tuonut nämä ihmiset lähelleni! En nimeä ketään, sillä sinä kyllä tunnet sydämessäsi samoin. Minulle nousi teistä tämä Psami, 133:

      PSALMIT 133
      1. Matkalaulu; Daavidin virsi. Katso, kuinka hyvää ja suloista on, että
      veljekset sovussa asuvat!
      2. Se on niinkuin kallis öljy pään päällä, jota tiukkuu partaan - Aaronin partaan, jota tiukkuu hänen viittansa liepeille.
      3. Se on niinkuin Hermonin kaste, joka tiukkuu Siionin vuorille. Sillä sinne on Herra säätänyt siunauksen, elämän, ikuisiksi ajoiksi.

      • sinettisormus1

      • sinettisormus1

        341 1. Kiitos sulle, Jumalani, armostasi kaikesta,
        jota elinaikanani olen saanut tuntea.
        Kiitos sulle kirkkahista, keväisistä päivistä.
        Kiitos myöskin raskahista, syksyn synkän hetkistä.

        2. Kiitos, että rukoukset, monet monet kuulit sä.
        Kiitos, että pyynnöt toiset eivät saaneet täyttyä.
        Kiitos, kun mä hädässäni avun saan sun kauttasi.
        Kiitos, että synneistäni vapahtavi Poikasi.

        3. Kiitos sulle jokaisesta elämäni hetkestä.
        Kiitos päivän paistehesta niin kuin pimeydestä.
        Kiitos sulle taisteluista, rististäkin, Jumalain.
        Kiitos, että aina muistat, autat mua tuskissain.

        4. Kiitos sulle kukkasista, jotka teilläin kukoisti.
        Kiitos myöskin ohdakkeista, jotka mua haavoitti.
        Kiitos, että tahdot mulle elon antaa iäisen.
        Kaikesta, oi Herra, sulle annan ikikiitoksen!


      • sinettisormus1

        Näyssä oli tuo keltainen tulppaani ja tuossa kiitos viressä laulettiin kiittäen;" Kiitos sulle kukkasista, jotka teilläin kukoisti."
        Te, siskoni ja veljeni, jotka olette samaa Henkeä kanssani, te olette noita kukkia jotka täällä uskon tielläni kukoistatte.


      • kiitosvirsi

        Hab.2:1-3 Minä seison vartiopaikallani,asetun varustukseen ja tähystän,nähdäkseni,mitä hän minulle puhuu,mitä hän valitukseeni vastaa.Ja Herra vastasi minulle ja sanoi:
        Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin,niin että sen voi juostessa lukea.Sillä näky odottaa vielä aikaansa,mutta se rientää määränsä päähän,eikä se petä.Jos se viipyy,odota sitä,sillä varmasti se toteutuu,eikä se myöhästy. Ja vielä Sananlaskut 18:10 Herran nimi on vahva torni;hurskas juoksee sinne ja saa turvan.


      • sinettisormus1

        Kiitos sinulle kiitosvirsi. Vahvaa on sanoma. Meidän tulee olla hyvin avoimina Herramme edessä. Meidän tulee valvoa. Hänen nimessään saamme vahvuuden ja turvan ja hänen sanansa totuudessa, sillä pian tulee aika, jolloin meillä ei ole enää kirjoitettua sanaa ja meidän tulisi se muistaa, kun hävitys kohtaa, kun olemme juoksussa, silloin voimme lukea tuon kaiken sydämistämme, sanan totuuden, joka on sinne tallennettuna, kuin tauluun...
        Oliko hyvä kokous? Nostiko Herra jotain erityisesti srk:n eteen?


      • kiitosvirsi

        Nyt tullut mitään ilmoitusta.Ihan perus rukoushetki.Oli mulle jo kahdeksas kokous tällä viikolla(su-ke)välillä.


      • sinettisormus1

        Mielenkiintoista. Missä noin ahkeraan pidetään kokuksia? Vai oletko jossain rukous ryhmässä? Anteeksi uteliaisuuteni, mutta kun tunnut niin tutulta, ehkä se johtuu saman henkisyydestä? :)


      • kiitosvirsi kirjoitti:

        Hab.2:1-3 Minä seison vartiopaikallani,asetun varustukseen ja tähystän,nähdäkseni,mitä hän minulle puhuu,mitä hän valitukseeni vastaa.Ja Herra vastasi minulle ja sanoi:
        Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin,niin että sen voi juostessa lukea.Sillä näky odottaa vielä aikaansa,mutta se rientää määränsä päähän,eikä se petä.Jos se viipyy,odota sitä,sillä varmasti se toteutuu,eikä se myöhästy. Ja vielä Sananlaskut 18:10 Herran nimi on vahva torni;hurskas juoksee sinne ja saa turvan.

        "Kiitosvirsi ", kiitos viestistäsi !

        Jumala antoi aamuyöllä vuonna 2006 nuo kirjoittamasi Habakukin sanat. Tottelin, ja kirjoitin silloin saamani näyn ylös paperille. Kauan on mennyt, en olisi sillon uskonut että näin kauan joudun odottamaan.

        Toivon näyn loppuosan pian käyvän toteen, että uusi vaihe elämässäni voisi alkaa.

        ps. Uutta ketjua seuraavaksi, jookos ?


      • kiitosvirsi

        Toki uutta ketjua,kun tulee sana Herralta.Tulevaiset Hän (Pyhä Henki)teille julistaa.


      • sinettisormus1

        AAMEN!!!


    • kiitosvirsi

      Tämä viikko on rukousviikko.2 rukouskokousta joka päivä.

      • sinettisormus1

        Minä pääsen niin harvoin mihinkään kokouksiin, etten oikein ymmärrä noista kokous käytännöistä. Minun kokoukseni ovat jokapäiväistä elämää täällä metsän keskellä, Herrani kanssa ja rukoilen ja juttelen hänen kanssaan alati, kuin parhaalle ystävälle jutellaan, ja sitä Herra onkin, paras ja rakkain ystävä. Monet ovat sanoneetkin, he jotka tuntevat minut, että siinä voi olla se syy, miksi minulla on hyvä yhteys Herraan, eikä astiani ole turmeltunut eri srk: den käytännöistä. Minulla on elävä yhteys ja siitä saan olla ikikiitollinen, Jeesukselle Kristukselle.


      • sinettisormus1

        ps. nautin kyllä niistä hetkistä, kun saan tilaisuuden päästä johonkin kokoukseen, saada kokea sitä toisten uskovien seurakunta yhteyttä.....


      • sinettisormus1

    • hiloshom

      Kummallisia aivopieruja! Käykää ulostamassa tänäänkin, niin saatte vapahduksen...

      • sinettisormus1

        Kiitos myöskin ohdakkeista, jotka mua haavoitti.


    • sinettisormus1

      LAINAUS; Olavi Peltola.
      YSTÄVYYDEN LAHJA

      On yllättävää, että alkukielisessä Uudessa testamentissa sana ystävä on sama sana kuin rakkaus tai rakas (filos). Juuri ystävyydessä rakkaus saa muotonsa. Se osoittaa, että joku todella rakastaa. Siksi Jumalan sana erityisesti arvostaa ystävyyttä. Aabrahamia kutsutaan kunnianimellä Jumalan ystävä (Jaak 2:23). Raamatusta löydämme suurenmoisen kuvauksen Daavidin ja Joonatanin ystävyydestä, joka kesti keskellä valtapoliittisia juonitteluja, aina kuolemaan asti. Raamattu opettaa, että "ystävä rakastaa ainiaan ja veli syntyy varaksi hädässä" (Snl 17:17). Ehkä juuri vaikeat murrosajat elämässämme koettelevat ja myös paljastavat todellisen ystävyyden. "Sillä on myös ystäviä, veljiäkin uskollisempia" (Snl 18:24). Myös "ystävän hellyys" ilahduttaa sydämen (Snl 27:9).

      Erityisesti on itselleni elänyt Jobin kovasta elämänkoulusta löytyvä ajatus ystävyydestä: "Tuleehan ystävän olla laupias nääntyvälle, vaikka tämä olisikin hyljännyt Kaikkivaltiaan pelon" (Job 6:14). Ystävyys kestää silloinkin, kun ystäväni on väärässä enkä voi hyväksyä hänen näkemyksiään. Ja näin nimenomaan silloin, jos ystävä on ahdistunut ja tuskainen. Meidän ei tule osoittaa ystävyyttä vain hyville. Taistellessamme totuuden puolesta emme saa unohtaa laupeutta ja armahtavaisuutta.

      Ehkä monen meidän kipeä ongelmamme on yksinäisyys ja tunto siitä, että tokkopa meillä on ketään todellista ystävää. Olemme ehkä joutuneet syvästi pettymään ihmisiin. "Ei voi luottaa ystävään, veli luopuu veljestään" (virsi 598:5). Kuitenkin kaipaamme toisen ihmisen läheisyyttä kuten Jeesus Getsemanessa. Mekin olemme saattaneet kokea, ettei kukaan ole jaksanut kanssamme valvoa.

      Mutta entäpä jos varsinainen ongelma on siinä, että itse olemme pettäneet toisen? Ehkä tärkeintä olisikin, että minä olen jonkun vaivatun ystävä, eikä se, että minulla on ystävä. Ehkä saankin kaipaamiani ystäviä sen jälkeen, kun itse suostun olemaan toiselle ystävä. En voi vaatia toisten ystävyyttä itselleni, mutta voin ehkä antaa ystävyyttä toiselle. Raamattu rohkaisee minua osoittamaan ystävyyttä aivan ansiottomillekin (Matt 5:47).

      Etsiessämme ystävää meidän on opittava pitämään tärkeimpänä sitä, että Jumala on meidän ystävämme. Luther on sanonut tämän hyvinkin voimakkaasti: "Jos Jumala ei ole ystäväsi, ei mikään ystävä auta. Mutta kun hän on ystäväsi, ei sinun tarvitse lainkaan välittää siitä onko sinulla ketään ystävää."

      Meidän on ehkä vaikea tyytyä siihen, että Herra on ystävämme. Emme koe häntä sillä tavoin läheiseksi ja todelliseksi kuin toisen ihmisen. Yhteytemme Vapahtajaan toteutuu kuitenkin uskon kautta, ja silloin ojentaudumme sen mukaan, mikä ei näy. Vaikka emme näe häntä, ei hän ole sen epätodellisempi kuin toinen ihminen. Kaikki on luotu häneen ja hänessä kaikki pysyy voimassa (Kol 1:16-17). Hän sanoo viimeisen sanan elämässämme, ja lopputuloksen kannalta on tärkeintä, että hän on meidän ystävämme.

      Jeesuksen ystävyydestä voimme olla varmoja hänen sanansa perusteella: "Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäviensä edestä" (Joh 15:14). Jos riipun kiinni siinä, että juuri minun edestäni Jeesus on antanut henkensä, olen hänen rakkaudessaan ja hän on minun ystäväni.

      "Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä" (Joh 5:14). Mitä Jeesus käskee meidän nyt tehdä? Kiittää häntä hänen uhrikuolemastaan puolestamme ja tämän hänen tekonsa perusteella olla turvallisella mielellä hänestä sekä elämässä että kuolemassa.

      • JumalanLapsi

        Amen! Kiitos ihanasta virvoittavasta ketjusta. Siunausta teille kaikille ja hyvää yötä. Herra on turva paikka, kun luotamme Häneen.


    • raamatusta

      Soshannan uni tammikuussa 2013

      Olin talossa, jossa oli monia ihmisiä, mielestäni nämä olivat uskovaisia. Talo oli aivan kuin "sinetöity". Ovea ei enää saanut avata kenellekään. Se oli ehdoton asia.

      Lähdin unessa liikkumaan "hengessä" talon ulkopuolelle ja näin, että talon ulko-ovea yritettiin saada auki. Miehiä ja naisia oli oven takana ja ympäri taloa etsien sisäänpääsyä taloon. Ihmiset huusivat ja kirkuivat kauhuissaan, ryskäsivät ovea ja ikkunoita. Ikkunat olivat niin vahvoja, etteivät ne särkyneet tai ne oli peitetty jollain. Nämä ihmiset huusivat, että heidän kuuluisi olla siellä talon sisällä. Itse ymmärsin, että he olivat tienneet, mitä on tulossa ja he olivat myöhästyneet, ja ovi oli sulkeutunut ja sinetöity.

      Talon sisäpuolella olevilla ei ollut minkäänlaista hätää. Heillä oli kaikki tarpeellinen siellä.

      Kuljin talosta poispäin. Näin että kyse oli sivistysvaltiosta. En osaa sanoa tarkalleen mikä, vain yleisesti. Näin että maa oli kauttaaltaan halkeillut. Oli maanvyörymiä, autoja oli törmännyt toisiinsa, vielä jotenkin pystyssä olevissa taloissa oli tulipaloja, kuolleita oli siellä täällä, ja elossa olevat ihmiset huusivat ja itkivät ja juoksentelivat päämäärättömästi sinne tänne. Tilannetta voisi kuvailla sanoilla ”täydellinen kaaos”. Sitä samaa näkymää riitti niin pitkälle kuin näki.

      Heräsin tämän jälkeen.

      • näkymätön-ninni

        Vaikuttava, hieman ehkä pelottavakin ja ahdistustakin herättävä uni...

        Kuitenkin näkisin, että Herraan Jeesukseen uskovat ovat turvassa. Heillä ei ole hätää. Ahdistusta koen niiden tähden, jotka jäävät ulkopuolelle!

        Onko tämä aika jo miten lähellä, että ovi sulkeutuu ja sinetöidään???
        Herra armahda meitä!


      • näkymätön-ninni

        Tässä ahdistuksessa tarvitaan lohdutusta ja sitä jo sinetti toikin tuonne ylemmäs eilen Peltolan sanoin:

        Jeesuksen ystävyydestä voimme olla varmoja hänen sanansa perusteella: "Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäviensä edestä" (Joh 15:14). Jos riipun kiinni siinä, että juuri minun edestäni Jeesus on antanut henkensä, olen hänen rakkaudessaan ja hän on minun ystäväni.

        "Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä" (Joh 5:14). Mitä Jeesus käskee meidän nyt tehdä? Kiittää häntä hänen uhrikuolemastaan puolestamme ja tämän hänen tekonsa perusteella olla turvallisella mielellä hänestä sekä elämässä että kuolemassa.

        Aamen!


      • näkymätön-ninni

      • näkymätön-ninni
        näkymätön-ninni kirjoitti:

        Soi kunniaksi Luojan!

        https://www.youtube.com/watch?v=m300EXKPfIc

        462 Soi kunniaksi Luojan
        1.
        Soi kunniaksi Luojan
        nyt, virsi kiitoksen,
        tuon kaiken hyvän tuojan
        ja suojan ainaisen!
        Hän, Isä, rakkahasti
        ain vaalii luotujaan,
        ja kaiken taitavasti
        hän ohjaa tuolta taivaastaan.

        2.
        Hän säät ja ilmat säätää
        ja aallot tainnuttaa
        ja hyisen hallan häätää
        ja viljan vartuttaa.
        Hän onneen meidät ohjaa,
        myös aikaan vaikeaan.
        Sen rakkauden pohjaa
        ken pystyy koskaan tutkimaan?

        3.
        Siis kiitos, Herra taivaan,
        kun lahjas meille toit
        ja päivän työhön, vaivaan
        taas puhtaan leivän soit.
        Suo, että ilomielin
        myös jaamme leipämme
        ja sydämin ja kielin
        sua lakkaamatta kiitämme.


      • raamatusta

        Matteuksen evankeliumista luku 25:8 ja 9

        8. Tyhmät sanoivat ymmärtäville: Antakaa meille öljyänne, sillä meidän soihtumme sammuvat.

        9. Ymmärtävät vastasivat: Emme voi se ei riita meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.

        Luukkaan evankeliumista luku 13:23-30

        23. joku kysyi häneltä: Herra onko niitä vähän jotka pelastuvat?
        Hän vastasi:

        24. Pyrkikää päästäksenne ahtaasta ovesta sisälle. Minä sanon teille, että monet koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi,

        25. Jos perheenisäntä on nuossut ja sulkenut oven ja te rupeatte ulkona seisten kolkuttamaan ovelle sanoen: Herra avaa meille, hän vastaa teille: Minä en tunne teitä enkä tiedä mistä te olette.

        26. Silloin te alatte selittää: Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi ja meidän kaduillamme sinä opetit.

        27. Mutta hän sanoo: Minä sanon teille. en tiedä mistä te olette. menkää pois minun luotani, kaikki te vääryyden tekijät.

        28. Siellä te itkette ja kiristelette hampaitanne, kun näette Aabrahamin, Iisakin, Jaakobin ja kaikkien profeettojen olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.

        29. Tulijoita saapuu idästä ja lännestä, pohjoisesta ja etelästä, ja he aterioivat Jumalan valtakunnassa.

        30. On viimeisiä, jotka tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäisiä jotka tulevat viimeiseksi.


      • raamatusta

        Luukkaan evankeliumista luku 14:16-24

        16. Jeesus sanoi hänelle: eräs mie laittoi suuret illaliset ja kutsui monta.

        17. Illalisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: 'Tulkaa, sillä kaikki on valmiina.

        18. He kaikki rupesivat kuitenkin esittämään verukkeita. Eräs sanoi: Olen ostanut pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan. Pyydän sinua pidä minua estttynä.

        19. Toinen sanoi: Ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan. Pyydä pidä minua estettynä.

        20. Muuan sanoi: olen juuri mennyt naimisiin ja siksi en voi tulla.

        21. Palvelija tuli takaisin ja kertoi tämän herralleen. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalleen: Mene kiiruusti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo tänne köyhiä, raajarikkoja, sokeita ja rampoja.

        22. palvelija tuli sanomaan. Herra se on tehty, mitä käskit ja vielä on tilaa.

        23. Herra sanoi palvelijalleen. Mene teille ja aitovierille ja vaadi heitä tulemaan sisälle että taloni täyttyisi.

        24. Minä sanon teille: kukaan niistä miehistä, jotka oli kutsuttu, ei ole maistava minun illallisiani.


      • sinettisormus1

        Tuo uni kertoo selkeästi ajasta, jolloin on ihmisillä hätä ja kauhistus, mutta ne jotka asuvat Isän talossa (eli me uskovat) saavat asua turvassa, mutta jumalattomat ovat peloissaan ja huutavat Jumalalta apua, mutta liian myöhään....
        Tänään näin näyssä aamulla sotilaan jolla oli paretti päässä, sellainen harmaan vihreä ja hänellä oli rintamuksessa ristissä valkoiset nauhat. Hän oli jollain suurella alueella ja hänen kätensä oli täysin ojennettuna ylös .... iltapäivällä lepäillessäni näin vielä öljylampun joka paloi hyvin kirkkaana .... Meidän tulee pitää nyt lamppumme palamassa, eikä piilottaa sitä, sillä pian on aika, kun sotaväki saa käskyn....
        Herra armahda meitä!


      • 564

    • raamatusta

      "Siunatenvieläkin

      1.9.2015 11:03

      Olen ollut pidemmän aikaa huolissani siitä, että profetaallinen ja raamatullinen viestintä hautautuu agressiivisten törkeyksien väliin. Valona ja suolana oleminen on Jumalan tahto lapsilleen. Nyt on tärkeää puhua suureen ääneen, että me Herran omat emme vaikene, emme hiljene, vaan olemme lujat ja rohkeat ja toteutamme Jumalan tahtoa juuri tässä ajassa. Juuri nyt.

      Emme pelkää, emme säiky, sillä Herra on kanssamme joka hetki ja näkee kaiken.

      Pimeys vähenee kun kirkkaus lisääntyy.

      Siis iloa ja valoa Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa meille kaikille ja palstalle tulkoon lisääntyvässä määrin.

      Kehoituksemme parannukseen on nyt kun vielä on aika, jolloin saamme julistaa Herramme Raamatullista ja profetaallista tahtoa."

      tämä minua vaan ihmetyyttää että nytten vasta viestejäni ruvetaan ottaa tosissaan?

      vaikka puhuin jo nämä tuolloin 2012 vuonna jolloin minut ahdistettiin nurkkaan ja lyötiin maihin ja maan rakoon ja tallattii vaan törkeästi yli kyllä sitä tuli monet itkut itkettyy kun minut hakuttiin joka palstalla ja tämä oli juuri enen langeamistani... :(

      mutta nytten puntit rupee tasottuu ;)

      • raamatusta

        kukapa minua silloin kuunteli?


      • sinettisormus1
        raamatusta kirjoitti:

        kukapa minua silloin kuunteli?

        Sinä kävit sen jälkeen kovan Herran koulun, nöyrtymisen kautta ja nyt olet uusi luomus, Herran kätten työtä. Sinun vahvuutesi näkyy tänään tuossa nöyryydessä, jonka saavutit pohja mutia ryömien. Sitä ennen uskosi ei ollut sama ( näin oletan) kuin tänään kaiken tuon kovan koulun jälkeen, olet käynyt samaa koulua kuin Paavali ja se tie kirkastaa, kun sen oikein ymmärtää. Me saamme iloita vaikeuksista jotka osuvat tiellemme, sillä ne vain vahvistavat nöyryyden kautta meitä ja Herra on myös tällöin vahvana meissä. Siunausta sinulle, raamatusta".


      • raamatusta

        oikeassa olet, kaikki saatte anteeksi ei täällä sentäs kaikki jyrännyt minun yli mutta suurin osa... ;)

        pitää sanoa että näin jälkeen päin kun katsoo itseään niin olin kovin oma voimanen, ylpeä,laki henkinen, suorituskeskeinen uskova joka ei olut täydellä sydämellä ja sielulla mukana eli en ollut vielä tuolloin valmis vaikka itse luulin niin...

        eli oli sitä minussakin vikaa ei vain teissä... :)

        tästä tulikin mieleen taas pari paikkaa...

        Matteuksen evankeliumista luku 5: 25 ja 26

        25. Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, kun olet vielä hänen kanssa , kun vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen, ja tuomari antaisi sinua vartijalle vankilaan pantavaksi.

        26. Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse ennen kuin maksat viimeisenkin kolikon.

        22:2-14

        2. Taivasten valtakunta on kuin kuningas, joka laittoi häät pojalleen.

        3. Hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.

        4. Hän lähetti vielä toisia palvelijoita ja käski heitä sanomaan kutsutuille: Olen valmistanut ateriani, härkäni ja syöttilääni on teurastettu ja kaikki on valmiina. Tulkaa häihin.

        5. He eivät kuitenkaan välittäneet vaan menivät pois, kuka pellolleen, kuka kaupoilleen.

        6. Toiset ottivat kiinni hänen palvelijansa, pitelivät pahoin ja tappoivat.

        7. Kuningas vihastui kovin ja lähetti sotajoukkonsa tuhoamaan nuo murha miehet ja polttaman heidän kaupunkinsa.

        8. Sitten hän sanoi palvelijoilleen: häät ovat valmiina, mutta kutsutut eivät olleet sen arvoisia.

        9. Menkää teiden risteyksiin ja kutsukaa höihin ketä tapaatte.

        10. Palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen häävieraita.

        11. Mennessään katsomaan häävieraita kuningas näki siellä miehen, joka ei ollut pukeutunut häävaatteisiin.

        12. Hän sanoi tälle: Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle ilman häävaatteita?
        Mies ei saanut sanaa suustaan.

        13. Kuningas sanoi palvelijoille: Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristely.

        14. Sillä monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja.

        aamen


      • näkymätön-ninni
        raamatusta kirjoitti:

        oikeassa olet, kaikki saatte anteeksi ei täällä sentäs kaikki jyrännyt minun yli mutta suurin osa... ;)

        pitää sanoa että näin jälkeen päin kun katsoo itseään niin olin kovin oma voimanen, ylpeä,laki henkinen, suorituskeskeinen uskova joka ei olut täydellä sydämellä ja sielulla mukana eli en ollut vielä tuolloin valmis vaikka itse luulin niin...

        eli oli sitä minussakin vikaa ei vain teissä... :)

        tästä tulikin mieleen taas pari paikkaa...

        Matteuksen evankeliumista luku 5: 25 ja 26

        25. Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, kun olet vielä hänen kanssa , kun vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen, ja tuomari antaisi sinua vartijalle vankilaan pantavaksi.

        26. Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse ennen kuin maksat viimeisenkin kolikon.

        22:2-14

        2. Taivasten valtakunta on kuin kuningas, joka laittoi häät pojalleen.

        3. Hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.

        4. Hän lähetti vielä toisia palvelijoita ja käski heitä sanomaan kutsutuille: Olen valmistanut ateriani, härkäni ja syöttilääni on teurastettu ja kaikki on valmiina. Tulkaa häihin.

        5. He eivät kuitenkaan välittäneet vaan menivät pois, kuka pellolleen, kuka kaupoilleen.

        6. Toiset ottivat kiinni hänen palvelijansa, pitelivät pahoin ja tappoivat.

        7. Kuningas vihastui kovin ja lähetti sotajoukkonsa tuhoamaan nuo murha miehet ja polttaman heidän kaupunkinsa.

        8. Sitten hän sanoi palvelijoilleen: häät ovat valmiina, mutta kutsutut eivät olleet sen arvoisia.

        9. Menkää teiden risteyksiin ja kutsukaa höihin ketä tapaatte.

        10. Palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen häävieraita.

        11. Mennessään katsomaan häävieraita kuningas näki siellä miehen, joka ei ollut pukeutunut häävaatteisiin.

        12. Hän sanoi tälle: Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle ilman häävaatteita?
        Mies ei saanut sanaa suustaan.

        13. Kuningas sanoi palvelijoille: Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristely.

        14. Sillä monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja.

        aamen

        Ole suuresti siunattu ystäväni Jeesuksessa Kristuksessa!
        Tapaamisiin täällä ja kerran sitten siellä! :)


      • sinettisormus1
        raamatusta kirjoitti:

        oikeassa olet, kaikki saatte anteeksi ei täällä sentäs kaikki jyrännyt minun yli mutta suurin osa... ;)

        pitää sanoa että näin jälkeen päin kun katsoo itseään niin olin kovin oma voimanen, ylpeä,laki henkinen, suorituskeskeinen uskova joka ei olut täydellä sydämellä ja sielulla mukana eli en ollut vielä tuolloin valmis vaikka itse luulin niin...

        eli oli sitä minussakin vikaa ei vain teissä... :)

        tästä tulikin mieleen taas pari paikkaa...

        Matteuksen evankeliumista luku 5: 25 ja 26

        25. Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, kun olet vielä hänen kanssa , kun vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen, ja tuomari antaisi sinua vartijalle vankilaan pantavaksi.

        26. Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse ennen kuin maksat viimeisenkin kolikon.

        22:2-14

        2. Taivasten valtakunta on kuin kuningas, joka laittoi häät pojalleen.

        3. Hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.

        4. Hän lähetti vielä toisia palvelijoita ja käski heitä sanomaan kutsutuille: Olen valmistanut ateriani, härkäni ja syöttilääni on teurastettu ja kaikki on valmiina. Tulkaa häihin.

        5. He eivät kuitenkaan välittäneet vaan menivät pois, kuka pellolleen, kuka kaupoilleen.

        6. Toiset ottivat kiinni hänen palvelijansa, pitelivät pahoin ja tappoivat.

        7. Kuningas vihastui kovin ja lähetti sotajoukkonsa tuhoamaan nuo murha miehet ja polttaman heidän kaupunkinsa.

        8. Sitten hän sanoi palvelijoilleen: häät ovat valmiina, mutta kutsutut eivät olleet sen arvoisia.

        9. Menkää teiden risteyksiin ja kutsukaa höihin ketä tapaatte.

        10. Palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen häävieraita.

        11. Mennessään katsomaan häävieraita kuningas näki siellä miehen, joka ei ollut pukeutunut häävaatteisiin.

        12. Hän sanoi tälle: Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle ilman häävaatteita?
        Mies ei saanut sanaa suustaan.

        13. Kuningas sanoi palvelijoille: Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristely.

        14. Sillä monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja.

        aamen

        Shalom, te rakkaat ystäväiseni, veljeni ja siskoni!
        Eilen tuossa vastailin sinulle, raamatusta". Olin jo päivää aiemmin ajatellut noita aikoja, kun itsekkin aloittelin täällä kirjoittelemiseni. Se oli joskus 2013 vaihteessa. Sinua en muista, olitko jo silloin luopunut tai jollain toisella nimellä, itse kirjoitin silloin nimimerkillä; opetuslapsi1. En tiedä muistatko, josko enää luit silloin näitä tekstejä. Näin taaksepäin ajatellen itseään, huomaa kuinka Herra tekee alati työtään. Olin silloinkin jo hyvinkin uskova jo kasteella käynyt, mutta paljon on tullut oppia siitä ajasta tähän päivään, nyt kun olen sinettisormus1. Minäkin pidin Herran tahdosta pienen tauon ja kun palasin takaisin tänne, hän antoi vahvana näkyjen ja sanansa kautta minulle tämän uuden nimimerkkini ja siitä olen pitänyt kiinni. Alussa minuakin kohtaan hyökättiin, enkä aina osanut olla tarpeeksi vahva. Yksin armosta kirjoitteli silloin myös täällä ja häntä jäin kovasti kaipaamaan. Meillä oli sama henki ja vahva yhteys toisiimme Herramme kautta, hän sai osakseen myös noita kauheita hyökkäyksiä ja sitten tulikin aika kun hän jätti meidät, en tiedä onko edes seuraillut sivusta. Kaiken kaikkiaan, olemme jatkuvassa Herran koulussa ja saamme alati kasvaa hänessä ja mitä enemmän irrotamme otteita näistä maailman asioista ja jätämme pois niitä elämästämme, sitä vahvempana Kristus voi asua meissä, eli kannattaapi tyhjennellä niitä kolosia joissa vielä maailma asuu, jos haluaa Kristuksen asuvan meissä vahvasti ...
        Tänään sain näky kuvan kolme tai neljä kertaa ja siinä aina tuli tuo samainen iso aalto, meren aalto .... maailman vaikeudet tulee vyörymään yllemme, kuin tuo aalto, ne tulee pyyhkäisemään meitä ja näin vielä jonkin alustan josta veteen roikkui musta vyö ja sen päässä metallisolki ja tuo vyö valui tuosta alustaltaan tummaan veteen, solki viimeisenä ... mietin mitä tuo voi tarkoittaa ja ajattelin kuinka vyö kannattelee meidän asusteitamme, mutta senkin ote tulee kirpoamaan ja meillä ei ole enää mikä kantaa, siinä kysytään uskoamme. Kyselin Herralta sanaa tähän paikkaan ja aika osuvaa tuo oli mielestäni, sillä eteeni avautui aivan alusta Jobin kirja ja niitä siinä lukiessani, ymmärsin kuinka Herra antaa meidät saatanalle, koetellakseen meitä, kenen usko kantaa ja kuka uppoaa .... näin tuon koin. Siunausta ja Herran armoa, meille kaikille!


      • raamatusta

        joo kyllä muistan sinut alottelit täällä silloin kun minä "luovuin" ja jäin häirköimään palstalle/palstoille joksikin aikaa ja pöllin muuten silloin suurimman osan kirjoittajien nimimerkeistä myös pilkkaajien nimimerkit "kostoksi" ja syyllistyin paltan vyöryttämiseen muuhun....

        sori kaikilta siitä...

        olen pistänyt merkille että monella palstalla on jotkut kirjoittajat jotka kirjoittivat aktiivisesti niin lähteneet tai lopettaneet kirjoittamisen...

        itse kun tulin palstalle siinä 2008 keväällä niin silloin minulla ei ollut varsinaista nimimerkkiä ja sitten oisko ollu siin 2011 ku otin tuon raamatusta nimimerkin kirjoittelin silloin pääasiassa tossa loppu vaiheessa helluntalaisuus palstalaa ja muilla palstoilla täällä kirjoittelin enää harvoin ja sitten teitty kirjoittelein muissa foorumeissa kuten iltalehti ja kauppalehti jne...

        "eteeni avautui aivan alusta Jobin kirja ja niitä siinä lukiessani, ymmärsin kuinka Herra antaa meidät saatanalle, koetellakseen meitä, kenen usko kantaa ja kuka uppoaa .... "

        Johanneksen ilmestyksestä luku 2:10

        2:10

        10. Älä pelkää mitä tulet kärsimään Perkele on heittävä teistä muutamia vankeuteen, että teitä koeteltaisiin. Teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.

        2:24-26

        24. Teille muille tyratiassa oleville, kaikille joilla ei ole tätä oppia, teille jotka ette ole tulleet tuntemaan Saatanan syvyyksiä, kuten he sanovat, minä sanon: minä en pane kannettavaksenne muuta taakka.

        25. Pitäkää vain, mitä teillä on, kunnes tulen.

        26. Sille, joka voittaa ja loppuun asti suorittaa minun antamiani tehtäviä, minä annan vallan hallita kansoja.

        12: 17

        17. Lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita jälkeläisiä vastaan, niitä jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.

        13:10

        10. Kuka tahansa vie vankeuteen, hän itse joutuu vankeuteen. Joka tappaa miekalla, hänet on miekalla tapettava. Tässä on tarpeen pyhien kärsivällisyys ja usko.

        14:12 ja 13

        12. Tässä on [koetuksella] pyhien kestävyys, niiden jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        13. Minä kuulin äänentaivaasta sanovan: Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka tästedes kuolevat Herrassa. Henki sanoo, että he saavat levätä vaivoistaan, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä.

        16:15

        15. "Minä tulen kuin varas. Autuas se, joka valvoo ja pitää huolen vaatteistaan, ettei kukaan kulkisi rääsyissä, eikä hänen häpeätään nähtäisi!"

        18:8

        8. Sen tähden vitsaukset tulevat yhtenä päivänä: kuolema, suru, ja nälkä. Se joutuu tulessa poltettavaksi, sillä väkevä on Herra Jumala, joka on sen tuominnut.

        Matteuksen evankeliumista luku 23:13

        13. Mutta se joka kestää loppuun asti pelastuu.

        Hesekielistä Luku 22:14 ja 20

        14. Kestääköhän rohkeutesi, pysyvätköhän kätesi lujina niinä päivinä, joina minä sinulle teen minkä teen?
        Minä, Herra, olen puhunut, ja minä teen sen.

        20. Niin kuin hopea, vaski, rauta, lyijy ja tina kootaan ahjon keskelle, että niihin lietsottaisiin tulta ja ne sulatettaisiin, niin minä pyhässä vihassani ja kiivaudessani kokoan teidät, asetan ahjoon ja sulatan.


      • sinettisormus1

        Aamen, meistä poltetaan pois epäpuhtaudet näin, Herran tulessa. Anteeksi saat, josko edes minulle haittaa teit, mutta ymmärrän vaiheesi elämässäsi ...


      • sinettisormus1

        ... Herra piti huolen kurituksestasi, ja niin sen tulee ollakkin, emme saa astua Hänen saappaisiinsa.


    • suurkiitosaloittajalle

      "Vaihtelua nakeille! Tällaista täytettä hodariin et varmasti ole tullut ajatelleeksikaan" mtv

    • uppiniskaisenkansan

      Rukous Suomen puolesta tv7 la 12.9. klo 18.30

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe