En arvannut, kun kerroin kotihoidolle haluavani muuttaa huonokuntoisen omaishoitajani kanssa asumaan vanhustenpalvelutaloon, että sitä ennen kun pääsemme listoille/ jonoon, omaishoitajani joutuisi testattavaksi siitä, onko hän tarpeeksi huonokuntoinen päästäkseen jonottamaan vanhustenpalvelutaloasuntoa.
Laitoin tämän näille sivustoille vartavasten siksi, kun toivon saavani tästä, täysin vaietusta asiasta näillä sivustoilla asiaan näkyvyyttä julkisuudessa, kukaan kun ei ole koskaan missään yhteydessä kertonut, "että päästäkseen jonottamaan vanhustentaloon asumista, joutuu kuntoisuus testeihin".
Ja tämä on ihan totta.
Halutessa päästä asumaan vanhustentaloon.....
4
<50
Vastaukset
- e-lo-hopea
Ellei mitään vaatimuksia ole niin minäkin muuttaisin vanhusten taloon.
Olen 74 v ja käyn hirvimetsällä, teen raksatöitä ja yritän iskeä mommia.
Asun Pohjanmaalla ja noi mummat on niin heikkokuntoisia, että ei niitä viitsi lykkiä rullaattorilla, kun vielä valittavat alvariinsa. Aina kolottaa jostain päin ja 45 asteen askareskumara jo aamusta alkaen.
Jo edesmennyt ukko on ollut niin pirun hyvä ja sellaisia ei saa enää mistään. Kuulen kuitenkin toiselta, että kerran kuukaudessaa sai nyrkkiä otsaluu punaisena.
Jos osaat laittaa ruokaa ja pääset itse puntulle, pystyt alapesulle, ettei haudu vampuranvälit niin miksi pitäis sinne vaivaastalolle päästä? Ihan tuttu juttuhan tämä on. Paikkoja kun on muutenkin vähän, niin täytyyhän tehdä priorisointia. Paljon todella huonokuntoisia joutuu asustelemaan kotonaan, vaikka kriteerit täyttyisivätkin. Jonossa sitten odotellaan paikkaa.
- vanhuusmaalla
Niin kertokaapa mitä asialle voisi tehdä? Asuntoja kaivataan pääkaupunkiseudulla koko ajan lisää...niissä asuu vanhuksia yksinään, jotka haluavat pois asunnostaan....hmm..olisiko vaihtoehto rakentaa palvelutaloja pidemmälle maaseudulle järven meren rannalle..ja laittaa sinne kaikki mummit ja kummit asustamaan, kun töiden takia ei tarvi pääkaupunkiseudulla asua...siinnä saatasiin taas maaseutuakin työllistettyy ja asutettuu??
- koskuerokkaa
Kyllä tuota jonkinverran tapahtuu jo nyt. Sanovat Kultalaksi yhtäkin paikkaa, jonka piti alunperin olla kyläläisille tarkoitettu eli saisivat muuttaa mökistään keskelle kyläpahasta vanhuuden päivilleen. Kunta vaan ei sitten rahoittanut hoitotoimintaa..Sitten tuli yksityinen hoitolaitoksen pitäjä ja taisi yrittäjä vaihtuakin. Nyt siellä kai on noita rappioalkkareita rullatuoleissaan. Tulevat jostain muualta, en tiedä mistä. Hoitajista on pulaa, kun ei nuoret viihdy sivukylällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175117
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2182696- 301880
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella351847Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731707Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon301678Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641237- 1571219
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81214Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti43994