Wayne W Dyer, yksi aikamme merkittävimpiä hengellisiä opettajia, menehtyi lauantaina 29.8. Hän ei varsinaisesti ollut kristitty, mutta kuten hän opetti, tärkeämpää kuin olla kristitty on olla Kristuksen kaltainen. Hän oli sitä. Wayne opetti minulle kirjojensa välityksellä paljon Jeesuksen opetuksista, Jumalasta, ja paljosta muusta. Oivallusta lukemista luterilaisillekin. Lepää rauhassa Wayne.
R.I.P. WAYNE W DYER
19
301
Vastaukset
Siitä on aikaa kun hänen kirjojaan lueskelin. Kyllä niissä ajatusta on, tosin hän välillä sortuu yltiöoptimismiin.
Kristillistä sanomaa niissä jossain määrin on, se tosin on aika ohutta.
http://hidastaelamaa.fi/2015/08/wayne-dyer-mies-joka-uskalsi-elaa/- Eenokki
Liekö kolkuttelemassa taivaan portilla vaiko raahattu, sinne jonnekin?
- pilkkuviivaviiva
Dyer yhdisteli kristinuskon, buddhalaisuuden ja hindilaisuudenkin oppeja varsin toimivaksi kokonaisuudeksi, nimenomaan tuollaisiin elämäntaidollisiin oppaisiin, miksi kai hänen teoksensa luokitellaan. Ihan huomioitava ura miehellä, vaikka välillä sortui huuhaa-osastollekin. Pidän teoksistaan ja suosittelen. Lepää rauhassa.
Hyviä kirjoja! Itse asiassa tällä hetkellä lukemisen alla Dyerin kommentaarin tapainen Tao Te Chingista.
- oletkosama
aivotko.hoi kirjoitti:
Hyviä kirjoja! Itse asiassa tällä hetkellä lukemisen alla Dyerin kommentaarin tapainen Tao Te Chingista.
Oletko sama tyyppi kuin tuo aivot.hoi tuolla alempana joka on kirjoittanu 1.8.2017 oletko sama?
oletkosama kirjoitti:
Oletko sama tyyppi kuin tuo aivot.hoi tuolla alempana joka on kirjoittanu 1.8.2017 oletko sama?
Kappas vaan, niinpäs on samankaltainen nimimerkki. Ei, en ole sama "tyyppi".
- tiedetääään
aivotko.hoi kirjoitti:
Kappas vaan, niinpäs on samankaltainen nimimerkki. Ei, en ole sama "tyyppi".
Kyllä tää on huomattu eli aivot.hoi = aivotko.hoi = pilkkuviivaviiva ja kaikki nuo nickit löytyy tästä ketjusta. Multinicki!
tiedetääään kirjoitti:
Kyllä tää on huomattu eli aivot.hoi = aivotko.hoi = pilkkuviivaviiva ja kaikki nuo nickit löytyy tästä ketjusta. Multinicki!
Tzot-tzot...olen kyllä kirjoittanut kommentin 2.9.2015. Mitään tekemistä näiden muiden nimimerkkien kanssa minulla ei ole. Miksiköhän näin vanha keskustelu on kaivettu esiin?
pilikkuviivaviiva kirjoitti:
Tzot-tzot...olen kyllä kirjoittanut kommentin 2.9.2015. Mitään tekemistä näiden muiden nimimerkkien kanssa minulla ei ole. Miksiköhän näin vanha keskustelu on kaivettu esiin?
Mitenkä onkaan löytänyt näin vanhan ketjun! :D
mummomuori kirjoitti:
Mitenkä onkaan löytänyt näin vanhan ketjun! :D
Jaa-a....multinikkeilystä puheen ollen, meitähän jossakin vaiheessa epäiltiin yhdeksi ja samaksi henkilöksi ja muistaakseni tuota-sanan käytön takia :D
- minä_olen
Löytyipä tällainen vanha keskustelu. Dyer on oivaltanut ja opettaa todellista yhteyttä lähteeseen jota myös jumalaksi kutsutaan. Kuten Jeesuksin opetti, opettaa myös Dyer; te olette jumalia, ja hengessä, eli yhteydessä lähteeseen, KAIKKI on mahdollista.
Pari kirjaa olen Dyeriltä lukenut. Hieman lennokasta on miehen kirjoittelu, oikoo mutkia varsin surutta. Mutta tuo on kiinnostava näkemys, että kaikki on mahdollista jos uskoo. En nyt muista lukeneeni Dyerin näkemystä aiheesta, mutta Jeesuksella on selvä sana. Jos olisi uskoa sinapinsiemenen veeran, eli tosi vähän, siirtyisivät jo vuoretkin. Täälläkin mainostetaan tuon "uskon" merkitystä. Kuinkahan olemattomasti sitä on näillä uskoon vetoajilla, ei paljon siirtyile vuoret, ja kuitenkin juuri "usko" tulisi monenkin kirjoituksen mukaan olla se juttu, ei niinkään faktat.
Aivot.Hoi kirjoitti:
Pari kirjaa olen Dyeriltä lukenut. Hieman lennokasta on miehen kirjoittelu, oikoo mutkia varsin surutta. Mutta tuo on kiinnostava näkemys, että kaikki on mahdollista jos uskoo. En nyt muista lukeneeni Dyerin näkemystä aiheesta, mutta Jeesuksella on selvä sana. Jos olisi uskoa sinapinsiemenen veeran, eli tosi vähän, siirtyisivät jo vuoretkin. Täälläkin mainostetaan tuon "uskon" merkitystä. Kuinkahan olemattomasti sitä on näillä uskoon vetoajilla, ei paljon siirtyile vuoret, ja kuitenkin juuri "usko" tulisi monenkin kirjoituksen mukaan olla se juttu, ei niinkään faktat.
Aivan, en minäkään enää muista kuin pienen osan. En tiedä, onko minulla enää kirjahyllyssä häenn teoksiaankaan.
- dfgfdgdfgdfg
mikä helvetin unitaristi tämä on??? tunnistin heti kun googlasin ja näin naamavärkin.
tai jos ei unitaristi niin muuten vaan new age hörhö.Dyer aloitti kirjoittelemalla elämäntaidon oppaita jotka olivat lähinnä maslowilaisen psykologian innoittamia, jopa siinä määri että muistaakseni jopa plagiointisyytöksiä on esitetty. Saatan toki muistaa väärinkin. Myöhemmin Dyer kuitenkin siirtyi yhä henkisempään ja hengellisempään tyyliin, ja nimenomaan new age kai lähinnä luonnehtisi hänen tyylilajiaan. Pidän Dyerin kirjoista. Muutenkin toki lukuharrastuksesta innostuneena pyrin lueskelemaan hyvinkin erityyppisiä kirjailijoita. Dyeriin palaan silloin tällöin, hyllystä löytyy muutamia teoksia, niin suomalaisina käännöksinä kuin alkukielellä englanniksikin. Dyerin myöhäistuotannon lukeminen on mielenkiintoista. Hänen ajatuksensa kulkee pitkiä pätkiä huu-haa-sfääreissä ja sitten, siellä kaiken tuon sinänsä kauniin mutta irti kaikestasta realiteeteista, yhtäkkiä löytyy helmiä, ajatuksia joita on hyvä jäädä pohtimaan ja niiden kautta ihmisenä rakentumaan.
- drgdfsgdsfg
Dyer aloitti kirjoittelemalla elämäntaidon oppaita jotka olivat lähinnä maslowilaisen psykologian innoittamia, jopa siinä määri että muistaakseni jopa plagiointisyytöksiä on esitetty. Saatan toki muistaa väärinkin. Myöhemmin Dyer kuitenkin siirtyi yhä henkisempään ja hengellisempään tyyliin, ja nimenomaan new age kai lähinnä luonnehtisi hänen tyylilajiaan. Pidän Dyerin kirjoista. Muutenkin toki lukuharrastuksesta innostuneena pyrin lueskelemaan hyvinkin erityyppisiä kirjailijoita. Dyeriin palaan silloin tällöin, hyllystä löytyy muutamia teoksia, niin suomalaisina käännöksinä kuin alkukielellä englanniksikin. Dyerin myöhäistuotannon lukeminen on mielenkiintoista. Hänen ajatuksensa kulkee pitkiä pätkiä huu-haa-sfääreissä ja sitten, siellä kaiken tuon sinänsä kauniin mutta irti kaikestasta realiteeteista, yhtäkkiä löytyy helmiä, ajatuksia joita on hyvä jäädä pohtimaan ja niiden kautta ihmisenä rakentumaan.
aa ok, ai se sama maslow jolla se joku tarvehiararkia oppi tai mikä lie? en muista mutta opetettiin joskus 98-99 meille tuolla insinöörikoulussa se.
drgdfsgdsfg kirjoitti:
aa ok, ai se sama maslow jolla se joku tarvehiararkia oppi tai mikä lie? en muista mutta opetettiin joskus 98-99 meille tuolla insinöörikoulussa se.
Kai se se sama Maslow oli joo.
Dyer aloitti kirjoittelemalla elämäntaidon oppaita jotka olivat lähinnä maslowilaisen psykologian innoittamia, jopa siinä määri että muistaakseni jopa plagiointisyytöksiä on esitetty. Saatan toki muistaa väärinkin. Myöhemmin Dyer kuitenkin siirtyi yhä henkisempään ja hengellisempään tyyliin, ja nimenomaan new age kai lähinnä luonnehtisi hänen tyylilajiaan. Pidän Dyerin kirjoista. Muutenkin toki lukuharrastuksesta innostuneena pyrin lueskelemaan hyvinkin erityyppisiä kirjailijoita. Dyeriin palaan silloin tällöin, hyllystä löytyy muutamia teoksia, niin suomalaisina käännöksinä kuin alkukielellä englanniksikin. Dyerin myöhäistuotannon lukeminen on mielenkiintoista. Hänen ajatuksensa kulkee pitkiä pätkiä huu-haa-sfääreissä ja sitten, siellä kaiken tuon sinänsä kauniin mutta irti kaikestasta realiteeteista, yhtäkkiä löytyy helmiä, ajatuksia joita on hyvä jäädä pohtimaan ja niiden kautta ihmisenä rakentumaan.
"...yhtäkkiä löytyy helmiä, ajatuksia joita on hyvä jäädä pohtimaan ja niiden kautta ihmisenä rakentumaan. "
Tuo on juuri se tyyli, jolla tämänkaltaista kirjallisuutta on hvyä lähestyä.
- Anonyymi
Omasta hyllystä löytyy kaikki suomennetut ja kindlessä monta alkukielellä. Loistavia kirjoja, joskin melko paljon toistoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453116- 1082553
- 512541
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402208Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4791866Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2491826- 1081820
Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91664Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151597R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi241442