Jos aiot bussikuskiksi, lue tämä:
Saahan tuosta työstä leivän päälle makkaraakin mutta saman saa ns. normaalitöistä paljon helpommalla ja vähemmällä työmaalla ololla.
Bussikuski on aina se joka lähtee kotoa ekana ja tulee viimeisenä. Lapset vie tarhaan puoliso, hakee ne ja hoitaa illat. Isukki näkee lapsensa vain nukkumassa aamuin illoin.
Vain vapaapäivänään bussikuski voi hoitaa sosiaalisia suhteitaan, kuntoilla, harrastaa ja levätä.
Esim. työaika on 06-18 ja työmatkat päälle, ei paljoa enää kotona ehdi. Kova kuntolenkki niin et nuku. Palautumisaikaa ei ole. Tätä työaikaa voi olla viikosta viikkoon.
Työpäivät paikkureissa ovat yleensä 12 tuntisia 10 päivää 2viikon tilijaksoon. Kuitenkin työtunteja tulee tiliin 80 vaikka työasussa ollaan jopa120 tuntia.
Pitkillä linjoilla työpäivä voi olla 14h.
Näin saattaa mennä kuukausimääriä. Siinä vaiheessa kuski alkaa ajattelemaan, onkohan muuta työtä olemassa. Elämää on vain vaparipäivinä.
Ajoa saa olla 5,5h ilman mitään taukoa, tunnin tauko ja taas 5,5 h tauotta. Missä kahvi- ja WC-tauot? Niitä ei yleensä ole.
Seuraava työpäivä saattaa alkaa 9 h kuluttua edellisen loppumisesta ja edessä voi olla taas 12 h työpäivä ilman WC- ja kahvitaukoja.
Niinkin voi olla, että 12 tunnin työpäivästä ei saa kuin hilkku 6 tunnin palkan.
Työpäivä voi alkaa milloin tahansa, vaikka klo 01:50. Ei sovi lapsiperheille!
Saattaa olla joskus jopa viisikin vapaapäivää tiliin. Riippuu vuoroista.
Yleensä työpäivä loppuu iltavuoroon puoliltaöin, jolloin alkaa vapari. Ns. työpäivän vapaailtaa ei ole. Kukonlaulun aikaa taas aloitetaan työt. Olet kotona vapaapäivänäsi aamun pikkutunneilla.
Kuskia vaivaa kiireestä johtuva stressi, pitkästä liikkumattomasta istumisesta johtuvat vakavat seuraamukset, taukojen puutteesta johtuva vatsan korvennus ja alhainen verensokeri, vessaan pääsyn tarve jne jne...
Asiakkaat panevat palautteita naurettavista pikkuasioista vaikka jos nyt et oikein sattunut olemaan mieliksi.
Kaikki tämä ja paljon muuta saavat aikaan sen, että kuski on bussissa se väsynein.
Hymyile siinä sitten skarppina, hyväntuoksuisena ja ole kohtelias...
Haluatko bussikuskiksi?
110
4376
Vastaukset
- Redbus
Lisäisin vielä, että koska kyseessä on vuorotyö, menee vapaapäivistäkin usein se ensimmäinen toipumiseen ja viimeinen unirytmiä kääntäessä. Useinhan vapaatkin on siten, että kun työt loppuu maanantaina puolilta öin, tiistai on vapaa ja keskiviikkona pitääkin olla työmaalla jo 04.30. Koita siinä sitten rentoutua ja viettää sitä sosiaalista elämää.
- Mukisematta
Virolaisille tehdään aina sarjat niin että heillä on perjantaina lyhyt aamupätkä joka loppuu viimeistään klo 12 ja sitten herrat lähtevät pitkälle vapaalle joka päåättyy seuraavaan keskiviikkoon jolloin he tulevat iltaan joka alkaa noin klo 14!Tämä järjestely EI KOSKE SUOMALAISIA EIKÄ MUITAKAAN VAAN HE TEKEVÄT TUOTA TAHTIA JOSTA NIM Redbus tuossa kirjoitti!ELÄKÖÖN AKT JA LUOTTAMUSMIEHET!
- juniori94
Tampio
- UusiKuski2015
Hyvä kirjoitus sekä busdriveriltä että redbussilta! Nämä asiat ovat täyttä totta. Aloitin bussikuskina vappuna 2015 ja todellisuus on aivan jotain muuta kuin mitä koulussa (TTS) maalailtiin tai mitä kuvittelin. Nämä internetin "kauhukertomukset" bussikuskin arjesta ovat paljon lähempänä totuutta kuin muutamat ylikaunistellut kirjoitukset.
Käytännössä aina ensimmäinen vapaa menee pelkästään raskaasta työviikosta toipumiseen, puhumattakaan jos (kun) pitää rytmi kääntää ~36 tunnin aikana (iltaviikko -> aamuviikko). Eli vaikka kuskilla on näennäisesti 2 päivää vapaata niin todellisuus on ihan jotain muuta:
Esimerkiksi iltaviikon vika työpäivä (PE) päättyy lauantain puolella 2.20am varikolle -> kuski on kotona 3.00am lauantaina. Kuski herää joskus 12 maissa lauantaina. Sitten maanantaina alkaa aamuviikko, varikolla pitää olla 3.30am. Käytännössä kuskin pitäisi mennä nukkumaan sunnuntaina 19-20 maissa. Eli vapaa aikaa tehdä eri asioita tulee hieman yli vuorokausi (LA klo.12 -> SU klo.20). Ja usein kuski on vielä niin väsynyt että nukkuu tuon LA-SU yönkin 9-10h yöunilla, eli varsinaista jalkeilla oloa (vapaa-aikaa) jää kahden päivänä aikana paljon vähemmän kuin "normaali työläisellä". Ja tämä siis kaupunkiliikenteessä. Kaukopuolella kuskilla on kehnompi tuntipalkka ja vieläkin pitempiä päiviä.
Lisäksi 9h "lyhennetty lepoaika", jota saa olla 2 vai 3 päivää / jokainen viikko vaikka vuoden läpi, on usein. Eli työvuoro päättyy klo.21 niin seuraava alkaa klo.6 aamulla. Todellista kotonaolo aikaa jää työmatkasta riippuen noin 7h. Sisältäen nukkumisen, syömisen, aamutoimet ym. Eli käytännössä kuski käy kotona vain nukkumassa. Ja tämä on siis työehtosopparin mukaan sallittua 3 kert / viikko.
Ihan naurettavia asioita. Minusta AKT:n pitäisi saada nämä asiat kuntoon paljon ennemmin kuin lisäillä höpöhöpötuntikorvauksia (2,3snt / h) 6kk välein. - UusiKuski2015
Niin ja kääntö "aamuviikosta" iltaan tapahtuu usein "kesken viikon", eli kuski ei suinkaan saa "pitkää" viikonloppua / pitkää parin päivän vapaata, vaan kuskilla on esim:
MA-TI-KE-TO aamua, PE ilta. LA-SU vapaa ja seuraavalla viikolla MA-PE iltaa.
-Tämä oli siis karrikoitu esimerkki, sillä aniharvoin vapaat sattuu viikonlopulle!
Karu 2vk työvuorokierron todellisuus voisi olla vaikkapa (lainattu omasta vanhasta työvuorolistastani):
MA-TI-KE-TO aamua, PE vapaa, LA-SU keskipäivä (esim.7-17). MA-TI vapaa, KE-TO-PE-LA iltaa. SU vapaa. Ja sitten MA jälleen töihin aikaiseen aamuun eli SU vapaa kuluu käytännössä edellisestä viikosta toipumiseen...
Että tervetuloa perheen kanssa tälläisen paskan keskelle :) - UusiKuski2015
Niin ja ainoa syy miksi itse päädyin tälle alalle oli työllistyminen. Oman alani töitä ei nykypäivän laman aikana saa ilman AMK-tutkintoa ja minutkin potkittiin pihalle, koska olin yrityksen ainoa lukiopohjalla töissä (vuosikausia) ollut heppu.
Vaihtaisin milloin tahansa näennäisesti heikompipalkkaiselle 8-16 alalle takaisin, jos vain pystyisin. Tällä bussialalla "kohtuullinen liksa" eli 3ke brutto tulee juurikin siitä, että olet sikinsokin töissä aikaisia aamuja, myöhäisiä iltoja, öitä, viikonloppuja ja pyhiä.
8-16 aloilla voi olla näennäisesti huonompi bruttopalkka, mutta kun sen suhteuttaa työaikoihin, työsidonnaisuuteen sekä ystävien & perheen kanssa vietettävään vapaa-aikaan niin korvaus per tunti on paljon, paljon fiksumpi. - kjfkdsjksdfks
Ei huolta... ne kompensoivat tuet pienenevät. Esim. Sunnuntailisien poisto pienentää tilipussia 75€ kk:ssa ja 1000€ vuodessa.
Pomo jos luet tätä niin sovitaanko, ettet enää ikinä soittele mua ylitöihin. - Muutaasennetta
Kannattaa ryhtyä PK yrittäjäksi ja saa itse päättää työaikansa ja paikkansakin. Heistä on nyt huutava pula, kun suuri ikäluokka jää eläkkeelle. Töitä riittää eikä tarvitse työttömyyskorvauksia nostella.
- kivelviskasit
juniori94 kirjoitti:
Tampio
Tukholmassa tulitettiin ajossa ollutta bussia.
Tukholman eteläpuolella Huddingessa Flemingsbergin ghetossa ammuttiin bussia.
-------------
Valeuutisia pukkaa, kuka näitä uskoo. - ajapaskaa
kivelviskasit kirjoitti:
Tukholmassa tulitettiin ajossa ollutta bussia.
Tukholman eteläpuolella Huddingessa Flemingsbergin ghetossa ammuttiin bussia.
-------------
Valeuutisia pukkaa, kuka näitä uskoo.Kaikkien aikojen paskin ammatti.
http://mvlehti.net/2017/07/12/hsl-bussikuski-toimi-epaasiallisesti-kuvatessaan-pummilla-yrittavia-nuoria/
- kngknb
Niin, mitä sitten? Ammatinvalintakysymys.
Ja jäikö mainitsematta, että kun nuokut siellä työpaikallasi joka päivä
12 tuntia, niin saat 11 tunnilta rahallisen korvauksen?
10 päivää x 11 tuntia = 110 tunnilta tiliin.
Jos haluaa leikkiä kotiäitiä tai piiperoisukkia, niin kannattaa lukea vaikka
opettajaksi tai päiväkodin tädiksi.- Onnikkakuski
Linja-auto alalla on käytössä palkatontauko max 1h ja odotusaika, miltä maksetaan peruspalkkaa mutta ko. aikaa ei lasketa työaikaan. Odotusaika on persiistä koska päivät voivat venyä 15h mittaiseksi 2* viikossa ja 13h päivä on peruskauraa. Aivan laillisesti joudut olemaan työpaikalla/työvaatteissa viikossa 69h.
- EnJaksaEnää7
Tuntuu et oon aina töissä, mut silti tililapussa lukee 82 h, se 5,5 h. päivä pistää kaiken persiiseen.
- ala_vaihtoon
Moni varmaan vaihtaisikin alaa, mutta palkan pitäisi olla sama. Varastopuolella on kohtuullisesti töitä joten sinne vaan. Ei tarvitse käyttää sitä vähäistä aikaa keskustelupalstoilla vuodattamiseen.
"Kuitenkin työtunteja tulee tiliin 80"
Ja palkkakausi on 2 viikko. Eli tyyliin MA 00:01 - seuraavan viikon SU 23:59
"Työpäivät paikkureissa ovat yleensä 12 tuntisia"
Totta. Töitä voi olla vaikkapa seitsemän 12 tuntista päivää peräkkäin ja seuraava viikko vapaata...
Eli vapaaviikosta huolimatta saat ihan kokoaikaisen palkan...
Päviäkohtaisia ylitöitä kun ei kuljetusalalla tunneta- eipidäpaikkaansa
Jos joku yritys harrastaa palkanmaksua jossa on 2viikossa 120 tuntia kiinnioloa josta joutuu maksamaan 110 tunnin palkan niin se yritys on pian konkurssissa. Todelliset kiinnioloajat on luokkaa 6 kertaa 12 tuntiaja 4 kertaa 5 tuntia eikä yhtään ylimääräistä jos suinkin sen voi välttää. Joillekin on pakko maksaa enemmän kun ajovuorot ei muuten onnistu. Nykyisessä kilpailutilanteessa on tarkkaan laskettu ettei tyhjästä makseta. Tarkoitta myös sitä että kiire on aivan tolkuton.
- Alavaihdettu
Konkurssinkin uhalla joillakin firmoilla on tapana " kaapata" työntekijöitä venyttämällä työaikoja ja maksavat kylläkin kiltisti , mutta tarkoitushakuisesti pyritään teettämään kaksinkertainen työtuntimäärä henkilöllä ja vaikka vaan paikallaollen vaikka ei töitä juuri sillähetkellä olisikaan. Kuljetusalalla hyvinkin yleistä.
Paljon puhuttu ja pelätty nollatuntisopimus. Kaveri meni tekemään tunnin keikkaa ja sillä reissulla oli viikon.
Kyllä se on turha puhua että liikaa vapaa aikaa kellekään jää. Kyllä työnantajat siitä huolen pitävät. Onneksi meillä on virolaiset apulaiset jotka voidaan heittää kehään kun rupee itteä haukotuttamaa. - Juniori94
Miksi kaikki kommunistit pesiytyy kuljetusalalle, olen sitä ihmetellyt jo pidemmän aikaa.
- änkyrädösäkuski
Kaltaistesi pellejen kiusaksi tietenkin.
- Ihmevalitusta
Ennen miehet halusi mahdollisimman paljon taukotunteja ja nyt valitetaan kun niitä on liikaa.
- tanelanteukka
Turhaan te valitatte, kun mies tekee hommansa kunnolla niin hoituu ja pullo virontuliaisia tai pussi uunilämmintä auttaa usein, ainakin hebulilla päällikkö syvä-nojan sylkyssä istuu isokin lauma välillä, kiilloitellaan klania ja kammataan tuuheaakin pehkoa, syvässä on hyvä keinua ja hyviä päiviä järjestyy kärpäsjoukolle ja kärpille, tietty joku joutuu ajamaan pitempiä päiviä, mutta se on So what.
- Pystytukkapete
Se on täyttä totta ! Joka muuta väittää ,niin p.tä puhuu. Minutkin pelas ulos kun en kuulunut kärpässarjaan.
- EiNytEiTulevaisuudessa
Eipä ihme ettei nuoria tämä ala kiinnosta.
- PussiKuski88
Pussissa on kiva nussia.
2 6 = ? - Anonyymi
Matuja kiinnostaa.
- HoitsuVS.Kuski
Jos pitäisi vertailla bussikuljettajan ja sairaanhoitajan työtä niin kumpi kannattaisi valita?
- Anonyymi
Täysin eri työtä, suosittelen hoitajan työtä.
Hoitoalalla on niin paljon erilaisia suuntautumisia vaikka minne että se ei ole hoitaja hoitaja vaan voit olla hoitaja kymmenissä erilaisissa tehtävissä joihin tietysti opinnoissa erikoistut.
Palkka voi olla sama molemmissa.
Bussikuskin lähtöpalkkaa tarjottiin joskus ainakin 2500 pk-seudulla.
Siihen päälle lisiä, iltaa ja yötä jos niitä haluaa tehdä ja kokemuslisä.
Aika samoihin menee palkka näissä ammateissa.
Toisessa koulutus on vaan melkoisen monta kertaa pidempi, toisessa kuukausia toisessa useita vuosia. Että näin tasa-arvoisesti meillä eri ammateissa tienaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin eri työtä, suosittelen hoitajan työtä.
Hoitoalalla on niin paljon erilaisia suuntautumisia vaikka minne että se ei ole hoitaja hoitaja vaan voit olla hoitaja kymmenissä erilaisissa tehtävissä joihin tietysti opinnoissa erikoistut.
Palkka voi olla sama molemmissa.
Bussikuskin lähtöpalkkaa tarjottiin joskus ainakin 2500 pk-seudulla.
Siihen päälle lisiä, iltaa ja yötä jos niitä haluaa tehdä ja kokemuslisä.
Aika samoihin menee palkka näissä ammateissa.
Toisessa koulutus on vaan melkoisen monta kertaa pidempi, toisessa kuukausia toisessa useita vuosia. Että näin tasa-arvoisesti meillä eri ammateissa tienaa.Yks veemäisimpiä duuneja olla bussikuski.
Liksa pitäis olla x2.
Ei se koulutuksen pituus sitä kato että paljonko pitäis tienata eikä sukupuoli.
Taitaa olla nykyään naiskuskeja varmaan joka kolmas, ne on tarpeeks tyhmiä että hakeutuvat alalle matujen kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yks veemäisimpiä duuneja olla bussikuski.
Liksa pitäis olla x2.
Ei se koulutuksen pituus sitä kato että paljonko pitäis tienata eikä sukupuoli.
Taitaa olla nykyään naiskuskeja varmaan joka kolmas, ne on tarpeeks tyhmiä että hakeutuvat alalle matujen kanssa.matujen takia alalle naiset hakeutuvatkin
- ijjonn7
Bussikuskiksi alkavat ne jotka eivät muuta työtä saa, se joka muuta väittää, valehtelee.
Tärkeimpiä ominaisuuksia on virtsanpidätyskyky jne.
Vastaavia työaikoja ei ole millään muulla alalla, mamujen työtä.- ljbvjbvhy
Olisiko tuo virtsanpidättämisen vaikeus seurausta akkainlehtien mainostamasta
runsaan veden juomisesta.
Naurattaa, kun näkee "miesten" kanniskelevan 1,5 litran vesipulloja töissä mukana.
Normaali ihminen pärjää parilla desillä vettä ja vaikka työvuoron ilmankin. - vainiinn
Mikä ihmeen "normaali" ihminen?
- Alavaihdettu
Ehei ! Ei se ole vesipullo , vaan kusipullo , kun vessaan ei pääse ja pitkät päivät ja kireät aikataulut , niin oltava reilunkokoinen pullo mihin tarpeensa tehtävä.
- karmeaAla
Entä naiskuljettajat, mihin he kusevat?
Tuskin pulloihin. - eikarmeaa
karmeaAla kirjoitti:
Entä naiskuljettajat, mihin he kusevat?
Tuskin pulloihin.Jos on eväät jo tullut syötyä niin tyhjään eväspussiin ja jos isompi kyseessä niin ehjään tyhjään kaupan muovikassiin.
- NoHuhHUU
Eipä ihme ettei naisia tämä ala kiinnosta.
- kanfkanjkfk
Kerrassaan surkeaa porukkaa.
Että töissä on surkeinta, ettei osaa käydä kusella tai paskalla? Mitähän on tapahtunut ihmisen normaalille pidättelykyvylle? Ei työvuoron aikana edes tarvitse käydä paskalla, kotivessa on sitä varten. Kusella jos käy kerran, niin ei VOI olla ongelma. Ja pakkoko sitä akkainlehtien muotiin tuomaa kahdeksan litran vesipulloa on tyhjennettävä päivän aikana.
Jumalauta! - äölkjhgfddsa
Sinä olet ainakin pidätellyt niin kauan että on kusi ja sen kiinteä kaveri noussut nuppiin pysyvästi kommentistasi päätellen. Kannattaisi käydä leikkauttamassa persreikä alapäähän ja siirtää se mulkku sieltä yläpäästä alkuperäistehtäväänsä kusen päästöön hartioiden välistä jalkojen väliin. Älä tule tänne viisastelemaan ihmisten ihan tavallisten normitarpeiden hoitamisesta työpaikalla. Jos sinä olet niin loistavan ylevä ja hyvä työntekijä omissa hommissasi, että pystyt pidättelemään ulosteita sisälläsi vaikka vuoden, se on ihan sinun oma asiasi, mutta älä rupea yleistämäänn. Tarpeet ovat kaikki yksilöllisiä, joku haluaa toimia luonnon luomalla tavalla ja joku kerää kaiken nuppinsa, kuten sinä.
- persereikäpuuttuu
kanfkanjkfk kirjoitti:
Kerrassaan surkeaa porukkaa.
Että töissä on surkeinta, ettei osaa käydä kusella tai paskalla? Mitähän on tapahtunut ihmisen normaalille pidättelykyvylle? Ei työvuoron aikana edes tarvitse käydä paskalla, kotivessa on sitä varten. Kusella jos käy kerran, niin ei VOI olla ongelma. Ja pakkoko sitä akkainlehtien muotiin tuomaa kahdeksan litran vesipulloa on tyhjennettävä päivän aikana.
Jumalauta!kanfkanjkfk = muumi?
- Turhaavalitusta
Mitähän hiivatin ongelmaa tässäkin nyt on? Itse olen kotonakin 8 - 14h käymättä "lirillä", joten miksi joku 4 - 5 tunnin ajo olisi joku ongelma töissä? En ole 8h toimistotyössäkään juuri koskaan käynyt vessassa.
- Karjuheinolasta
Se oletkin sinä. Yli-ihminen.
Niin ja kutenjoku tuossa aiemmin kommentoi eräälle, että tarpeet on kaikki yksilöllisiä ja joku kerää kaiken nuppiinsa kuten sinä , arvoton Turhaavalitusta.
Lobotomia voisi auttaa kun porataan kalloosi reikä , että pääsis enempi pissi sieltä pois.
Taidat ollakin niitä himopyöräilijöitä vielä kaikenlisäksi ja elät selibaatissa ja teet 24 /7 työtä ja olet jo eläkeiässä. Häpeä mokoma ! - iljonn7
Bussikuskien krooninen nestehukka voi aiheuttaa munuaiskiviä sekä maksa-, lihas- ja niveloireita. Mahdollisia komplikaatioita ovat myös kouristuskohtaus, sokki, tajuttomuus, harhat, kooma, pysyvä aivovaurio.
- LemuavaKasa
iljonn7 kirjoitti:
Bussikuskien krooninen nestehukka voi aiheuttaa munuaiskiviä sekä maksa-, lihas- ja niveloireita. Mahdollisia komplikaatioita ovat myös kouristuskohtaus, sokki, tajuttomuus, harhat, kooma, pysyvä aivovaurio.
iljjonn7 on oikeassa, valitettavasti.
- lahkeettäynnä
Turhaavalitusta kirjoitti:
Mitähän hiivatin ongelmaa tässäkin nyt on? Itse olen kotonakin 8 - 14h käymättä "lirillä", joten miksi joku 4 - 5 tunnin ajo olisi joku ongelma töissä? En ole 8h toimistotyössäkään juuri koskaan käynyt vessassa.
Pidättelyä kannattaa harjoitella, ei tarvitse ajaa kusi ja pska pökössä.
- asjakaspalvelija
Pidätellessä aivojen ureapitoisuus kasvaa, valitettavasti.
- TenaLady7
NoHuhHUU kirjoitti:
Eipä ihme ettei naisia tämä ala kiinnosta.
Joku nainen voisi kertoa millaista on pidätellä 4-5 h. putkeen.
Voitko suositella alaa muille? - Outokysymys
Käy vessassa ennen vuoroon lähtöä. Ja lähes kaikilla päätepysäkeillä on vessa tarpeen vaatiessa.
- Anonyymi
iljonn7 kirjoitti:
Bussikuskien krooninen nestehukka voi aiheuttaa munuaiskiviä sekä maksa-, lihas- ja niveloireita. Mahdollisia komplikaatioita ovat myös kouristuskohtaus, sokki, tajuttomuus, harhat, kooma, pysyvä aivovaurio.
Satoja asiakkaita päivässä, missäköhän ammattiryhmässä tulee eniten kuolleita tänä vuonna?
1. hoitajat
2. bussikuskit
3. portsarit
4. taksikuskit
covidi19 niittää
ite veikkaan 2. vaihtoehtoa - Anonyymi
LemuavaKasa kirjoitti:
iljjonn7 on oikeassa, valitettavasti.
aivovaurio ainakin, monilla havaittu.
- Swedupetterit
Karju, sieltä jostain ; aikuisten polkupyöriin saa myös apupyöriä! Tosin painoraja niissä joissain malleissa on....
- Karjuheinolasta
Se on kuule Sweduhinttari sillä tavalla että tämä karju kun ei yksinkertaisesti eikä moninkertaisestikaan siihen pellelajiin kuin pyöräily , sotkeudu. Ei vaikka olisvat teleillä varustettuja sekä paripyöräsellaisilla.
Ei vaikka kantavuus olisi linja-autojen luokkaa.
Turha yrittää. Ne on Swedupellet sun muut hinttarit kun bikinit taas jalkaansa laittaa ja lähtevät autoilijoiden kiusaksi ja maiseman rumentamiseksi tuonne liikenteen sekaan kekuttamaan sitä piukkaa persettään. Toisaalta aina ei tiedä kumpi siinä satulalla on. Naama vai perse.
- strobe
On niitä nähty naistenkin takapuolia ja ne kiinnostaa enemmän, paitti jotkut tykkää pyöräilevien miesten kannuista
- Karjuheinolasta
Ei niistä kukaan tykkää. Lailla pitäis kieltää moinen naistenvaatteissa pyöräily miehiltä , tai miehiksi itseään kuvittelevilta jotka häilyvät kiikun kaakun puenko miesten verkkarit vaiko sisareni tai äitini stringit kun lähden pyörälemällä köyhäillen töihin kun autoon ei mahdollisuutta tai varaa.
- Partajugi
Se se vasta näky on kun liikenteessä viipottaa fillarin kanssa koirannäköinen mies ja noissa edellämainituissa vermeissä.
- rupeesääkin
Mukavia hommia, palvelu ammatissa!
- 30_vuotta_bussinratissa
Saamari sama valitus yli kolmekymmentä vuotta! Ettekö te koskaan opi! Yhtenäisyys on avainsana.
Puhaltakaa yhteen hiileen niin saatte asianne järjestykseen. Oppikaa jotain edes historiasta alallanne!
Työnantajajan metoodi on: hajota ja hallitse!
Siinä teille mietittävää.- Talkoo-Taavetti
Siinäpä onkin miettimistä, kun enemmänkin kusiruutan maalitauluksi, siis rikkuriksi on halukkaita, kuin ruiskunvarteen portille vahtiin.
Mutta kyllä rintama silti pitänyt aina on ,kunhan ensin taistoihin tiemme tuo. - kokoomusosaa
Bussikuski saa liikaa liksaa. Työsopimukset ovat kalliita. Ja sitten nämä työsopimukset täytetään jonkun ulkomaalaisen nimiin, jotta säilytään alkupalkassa, johon enää rahat riittää ennen konkurssia. Tässä pelissä häviää joka kasarmi. Voittaja, jos haluaa tätä sanaa käyttää, on raideliikenne ja heilläkin on ongelmia.
- Maksaja
Melko tyypillistä kuljettajan työtä, ei paljonkaan eroa oletko kuljettajana missä tahansa: Kuorma-autossa, taksissa, junassa, laivassa tai lentokoneessa.
Yrittäjänä saisit tehdä vieläkin pidempää päivää ja ottaa vastuuta oikein omalla lompakolla, eikä valittaminen auta.
Monen bussikuskin palkasta n. puolet kustannetaan verovaroin ja tämäm yhteiskunnan tuottavuus niin huono, että verojakin jo maksellaan velaksi.
Kannattaa olla tyytyväinen, että on töitä ja toimeentuloa, sinulta jäi vallan lomapäivät huomioimatta !- einejnjiet
Ei tilausajoissa lomarahaa makseta. Ainoastaan loma-ajanpalkka. Laskevat kyllä 11,5% mutta sillä maksetaan vain loma-ajanpalkka. Mitään erillistä lomarahaa ei ole. Kutsuvat sitä kyllä lomarahaksi.
- Alavaihdettu
Mitä te menette noilla ehdoilla tilausajoihin ? Loma-ajan palkka ja lomaraha molemmat, tai auto ei liikahdakaan. Ettekö te osaa sopimuksia tehdä ?
- kuljettajavain
Luuletko, että valitsevat neuvottelutilanteessa etujansa vaativan kuljettajan, kun oven takana on useita kollegoita kilpailemassa samasta työsopimuksesta? Tämän takia he liputtavat paikallista sopimista.
- Alavaihdettu
kuljettajavain kirjoitti:
Luuletko, että valitsevat neuvottelutilanteessa etujansa vaativan kuljettajan, kun oven takana on useita kollegoita kilpailemassa samasta työsopimuksesta? Tämän takia he liputtavat paikallista sopimista.
Siinä tilanteessa onkin neuvottelutilanteessa syytä todeta, kuten jokainen vähänkään itseäänkunnioittava kuljettaja tekisi, että voitte saada kuljettajan, mutta ette saa minua.
Sama systeemi toimii muillakin aloilla ihan hyvin. - kuljettajavain
Olisipa tuo yleinen käytäntö. Mieluusti pitäisin puoleeni. Mutta totta on, että tilauspalvelu ei huomioi aikaisempaa työkokemusta, kuin ainoastaan tilausajot. Sitten ei makseta lomalta palkkaa. Saat viimeisessä tilissä ennen loman alkua kyllä tilin plus 11,5% lomarahaa mutta sitä lomaaikaista palkkaa et saa. Loman aikana ei tilipäivänä tule tilille yhtään mitään. Ja loman jälkeen joudut ensin ajamaan kaksi viikkoa ja sitten odottaa kaksi viikkoa ennenkuin tili maksetaan. Mielestäni ei ole reilua.
- mukaammattilaisia
Jep. Kun asiaa yrittää "neuvotella", ei esimies käsittele koko asiaa. Kolleegat eivät muuta kuin puhuvat jossain taukopaikalla mutta eivät tee mitään. Yhteistoiminta ei ole mahdollista, koska kolleegat epäilevät toinen toistaan. Jos ehdottaa jotain, käy joku juoruamassa sen kapinaksi.
Outoa, että ammattiasiasta ei saa puhua. Aikamoista kapinaa...... - Alavaihdettu
mukaammattilaisia kirjoitti:
Jep. Kun asiaa yrittää "neuvotella", ei esimies käsittele koko asiaa. Kolleegat eivät muuta kuin puhuvat jossain taukopaikalla mutta eivät tee mitään. Yhteistoiminta ei ole mahdollista, koska kolleegat epäilevät toinen toistaan. Jos ehdottaa jotain, käy joku juoruamassa sen kapinaksi.
Outoa, että ammattiasiasta ei saa puhua. Aikamoista kapinaa......Kyllä ne ovat loppupeleissä ihan lakisääteisiä. Jotkut vaan eivät ymmärrä / uskalla pitää puoliaan.
Mutta yhä edelleenkin, miksi menette ollenkaan tilausajoihin huonoilla ehdoilla ? Jos kerran tarvitsevat kuljettajia jotka kokeneita ja päteviä, ovat varmasti valmiita maksamaan siitä.
Jos siis esimies ei ota kuuleviin korviinsa neuvottelussa, niin ei muuta kuin nousta ylös ja sanoa että jaaha...tämä lienee tässä...apina haluaa ajaa itse. saatte ehkä virolaisia 2e / tunti, siis maksavat että saavat ajaa / tunti, mutta ette saa minua ettekä monta muutakaan.
- Kiteytettynä : Oletteko noin nenästävedettävää porukkaa ? Antakaa tilausajojen olla. On varmasti muitakin ajoja ja aloja. - Anonyymi
kuljettajavain kirjoitti:
Luuletko, että valitsevat neuvottelutilanteessa etujansa vaativan kuljettajan, kun oven takana on useita kollegoita kilpailemassa samasta työsopimuksesta? Tämän takia he liputtavat paikallista sopimista.
Paikallinen sopiminen saatava.
10e riittää noin helposta ammatista.
- kuskivuodesta1982
Kyllähän bussikuski on NAIMISISSA työnsä kanssa enemmän kuin vaimonsa kanssa,,, vapaata ei sillai jää ja työpäivät on todella pitkät
Palkka on ainakin pääkaupunki seudulla hyvä..parempi kuin monella akateemisella
Mutta työn stressaavuus ja pitkät päivät tekee siitä työstä vähän niinkuin paska touhua- kurvitsuoriksi
Jossain pienemmässä kaupungissa ja maaseudulla ei ole stressistä tietoakaan.
Välillä toivoisi lisää asiakkaita ettei tartte tyhjällä autolla körötellä, varsinkin kesäaikaan kulkijat vähissä.
t. unelma-ammatti
- erikåbo
En ymmärrä miksi kuskit sanoo palkkaansa hyväksi.? Normaali 8-16 työssä, vessataukojen jne kera 1000-2000 euroa kuukaudessa enemmän.
Kuskien palkkoja voisi leikata hieman kun ovat niin tyytyväisiä. - Bussikuski1986
Tässä sinulle joka suunnittelet alkavasi bussikuskiksi. Kommentoin vain sen verran, että ihan sairastahan tuo bussikuskina olo on, olen ollut bussikuskina Ruotsissa ja varmasti meillä oli siellä helpompaa kuin täällä Suomessa. Siis jos ja kun alat bussikuskiksi niin se on menoa sitten, siitä kun ei hevillä irti pääse, ei uskalla lopettaa jos ei ole muuta tarjolla . Bussikuskin työ on sitten: SÄÄNNÖLLISEN EPÄ SÄÄNNÖLLISTÄ. Bussikuskin työ on siitä erikoista, että siihen pitää paneutua 101%:sesti muuten ei kunnian kukko laula, velttoilu ei onnistu. Kunto pitää olla rautaa, että kestää sitä rumbaa. Tressi on joka päiväistä. Vastuu matkustajista on valtava. Työmäärä palkkaan nähden valtava. Asenne vikaiset ei pärjää bussikuskina 1sekunttiakaan. Nöyrä asenne työhön pitää olla mutta ei saa nöyristellä. Matkustajille bussikuskin pitää olla mielin kielin, tapahtuipa melkein mitä vain, jos siinä kohdin asenne tökkii niin suosittelen lopettamaan bussikuskina olot. Suosittelen ensisijaisesti myös etsimään mitä tahansa muuta työtä kuin bussikuskin työtä. Ihminen menettää useasti terveytensä ja elämänsä jos alkaa ajamaan linja-autoa. Itselläni on takana Logistiikan Peruskurssi ja kortit vanhenivat vuosi sitten ja en ole suunnitellut edes uusivani niitä, (35h lisäkoulutus) vaaditaan uusimiseen. Tämä oli minun näkemykseni bussikuskina olosta. Ei maailman helpoin työ, mutta onhan niitä töitä muitakin ja vielä pahempiakin löytyy, jos et usko niin kokeilepa ajaa Teuraskuljetus autoa, minä olen ajanut sitäkin 2vuotta. Siinä oli se etu, että matkustajat eivät valittaneet koko ajan . Kokeile ihmeessä bussikuskin työtä pääseehän siitä eroon jos se ei tunnu sopivalta työltä.
- Talkoo-Taavetti
Kyllä ja AKT on vahva ja toimiva liitto.
Työtaistelut kun niitä tulee, hoidetaan niin että purevat kunnolla.
Osallistumisprosentti on oleva täysi 100% , sillä rikkurit ruiskutetaan sianlietteellä yltäpäältä.
Tyonantajan kuuluu tes-sopimuksen mukaan huolehtia direktiivikoulutuksista.
Lepoaikoja myöskin valvotaan tarkasti työsuojeluvaltuutettujen taholta. - joojoojustjoo
AKT:n radikaali mielenosoitus hoidettiin kunnolla joo. Lakkopäivänä niiden tehtävä oli estää rikkurivuorojen lähdöt Helsingin rautatieasemalta. Istuivat keskiovella ettei ovet mene kiinni. Kesti peräti seitsemän minuuttia ennenkuin poliisit veivät heidät putkaan. Kyllä on vahva liitto joo.
- Jäsenvankka
Ei lähtenyt AKT kinky-sopimukseen hölmöilyyn mukaan kuten valitettavan moni vellipöksyliitto niitä nyt erikseen erittelemättä.
Säilyi lomarahat, pekkaspäivät , eikä mitään pidennyksiä tullut eikä muitakaan vähennyksiä.
Jos nyt ei paljoa parannuksia, vaan eipä yhtään huonnuksiakaa.
Että miettikääpä sitä kaikki asiasta pihalla olevat AKT.n haukkujat. - UusiKuski2015
Hyvin sanottu, joskin sekavasti kirjoitettu. Bussikuskin työ PK-SEUDULLA on sen sortin paskaa suhteessa palkkaan ettei mitään rajaa:
Työ ei ole fyysisesti raskasta (ellei selkä / niskat hajoa paskoista penkeistä ja jatkuvasta istumisesta, kun yrität ajaa paskasti suunniteltuja aikatauluja kiinni aina jos sataa vettä tai lunta - tai joku on kolaroinut kehällä). Sen sijaan tämä työ on henkisesti äärimmäisen kuluttavaa: Olet aina väsynyt, ärtynyt, uupunut, kireä, stressaantunut ym. Lisäksi suurin osa vähästä vapaa-ajastasi menee edellisestä työputkesta toipumiseen. Jos olet perheellinen voit unohtaa kaikki lastesi kanssa harrastamiset ym. Jos olet sinkku voit unohtaa kaikki kavereittesi kanssa menemiset, tekemiset sekä omat (joukkue ym.) harrastukset. Olet erittäin suurella todennäköisyydellä AINA töissä kun olisi jotain sosiaalista menoa. Pk-seudun isoissa taloissa on aivan normaalia, että sinulla on vain yksi viikonloppu kuukaudesta vapaa. Ja tämä on täysin TES:n mukaista.
Normaali, arkipäiväinen työviikko pk-seudun bussikuskilla on jatkuvasti 45h/viikossa. Josta saat palkan 40 tunnilta, loput ovat ruokataukoja sekä erilaisia venttoja joista maksetaan yksinkertainen tuntikorvaus. Tätä kautta sinulla saa olla vaikka 50h/viikossa työtä, ihan TES-laillisesti. Siihen päälle vielä työmatkat niin jossain vaiheessa alkaa miettimään onko se muka hyvä palkka oikeasti hyvä korvaus - ei todellakaan ole. Ja painotan, tämä on aivan jatkuvaa - ei mitään kiirepaikkaamista tai sesonkikiirettä (tms.) niin kuin joillain muilla aloilla.
Tämä 45h/viikossa ei kuullosta kovin suurelta, mutta kun se on täyttä työntekoa, jokaikinen minuutti. Työtahti on jotain ihan muuta kuin vaikkapa rakennuksilla tai taksialalla tai jollain muulla alalla jossa on pitkiä työpäiviä, esim vartijana ym. Pk-seudun bussiaikatauluissa ei ole yhtään ilmaa, ajat sitä bussia käytännössä kokoajan 5,5h. Sitten on tunnin palkaton ruokatauko ja ajat taas 5,5h - aivan putkeen. 12h työpäivän aikana saattaa siellä täällä olla isolla tuurilla jopa 5min mittaisia taukoja, mutta heti jos sataa vettä tai ylipäätään jos on talviaika (n.7kk vuodesta) niin em. taukoja ei käytännössä ole, koska liikenne ei toimi kuten aurinkoisena, hiljaisena kesäpäivänä johon pk-seudun bussiliikenteestä vastaava HSL on aikataulunsa suunnitellut.
Eli ns. todellinen työmäärä on bussialalla aivan jäätävä suhteessa vaikkapa nyt vartijan, sairaanhoitajan tai taksikuskin 12 tunnin työpäiviin.
Lähtökohtaisesti kaikki mitä tapahtuu, aivan kaikki, on sinun syytä. Ja sinun pitää yrittää todistaa itsesi syyttömäksi. Minkäänlaista oikeussuojaa sinulla ei ole ellet omista 24/7 nauhoittavia silmälaseja (tms.). Sitä ei voi ulkopuolinen edes käsittää millaista paskaa HSL:n palautekanaviin aikuiset, fiksut ihmiset vihaisina valehtelee / satuilee / liioittelee, ja sinä saat näiden valheiden perusteella merkintöjä "rekisteriisi" tai jopa potkut seuraavissa YT:ssä kun HSL-lopettelee bussilinjoja.
Mä tulin tälle alalle vuosikausien asiakaspalvelutaustalta, sekä kiinnostuksesta auton ajamiseen. Nyt kumpikin osa-alue vain vituttaa, vapaalla saatika töissä. Eikä minulla ole takana tätä bussialaa kuin vuosi "maakunta-ajoa" ja 1,5 vuotta HSL-ajoa. Olen aivan kypsä tähän jatkuvaan lokaan, väsymykseen sekä jäätäviin poissaolomääriin kotoolta. Ja minun pitäisi olla parhaassa työiässä; 31 vuotias perusterve, normaalipainoinen suomalainen mies.
Jos olisin em. asiat tienny en olisi ikinä tuhlannut elämästäni 7kk:tta bussikortin & ammattipätevyyden ajamiseen. Omat kuvitelmat bussikuskin työstä olivat aivan pihalla, vaikka olin käyttänyt julkisia 10 vuotta työmatkoihin, asioiden hoitoon ym.
Terveisiä ihan jokaiselle tätä alaa harkitsevalle: ÄLKÄÄ ihan oikeasti ryhtykö. Se monia täällä varmasti eniten motivoiva pk-seudun ("HSL-alue") bussikuskin palkka (n.35-38ke/v) on oikeasti aivan paska suhteessa työmäärään sekä kaikesta muusta elämästäsi tinkimiseen. - Anonyymi
UusiKuski2015 kirjoitti:
Hyvin sanottu, joskin sekavasti kirjoitettu. Bussikuskin työ PK-SEUDULLA on sen sortin paskaa suhteessa palkkaan ettei mitään rajaa:
Työ ei ole fyysisesti raskasta (ellei selkä / niskat hajoa paskoista penkeistä ja jatkuvasta istumisesta, kun yrität ajaa paskasti suunniteltuja aikatauluja kiinni aina jos sataa vettä tai lunta - tai joku on kolaroinut kehällä). Sen sijaan tämä työ on henkisesti äärimmäisen kuluttavaa: Olet aina väsynyt, ärtynyt, uupunut, kireä, stressaantunut ym. Lisäksi suurin osa vähästä vapaa-ajastasi menee edellisestä työputkesta toipumiseen. Jos olet perheellinen voit unohtaa kaikki lastesi kanssa harrastamiset ym. Jos olet sinkku voit unohtaa kaikki kavereittesi kanssa menemiset, tekemiset sekä omat (joukkue ym.) harrastukset. Olet erittäin suurella todennäköisyydellä AINA töissä kun olisi jotain sosiaalista menoa. Pk-seudun isoissa taloissa on aivan normaalia, että sinulla on vain yksi viikonloppu kuukaudesta vapaa. Ja tämä on täysin TES:n mukaista.
Normaali, arkipäiväinen työviikko pk-seudun bussikuskilla on jatkuvasti 45h/viikossa. Josta saat palkan 40 tunnilta, loput ovat ruokataukoja sekä erilaisia venttoja joista maksetaan yksinkertainen tuntikorvaus. Tätä kautta sinulla saa olla vaikka 50h/viikossa työtä, ihan TES-laillisesti. Siihen päälle vielä työmatkat niin jossain vaiheessa alkaa miettimään onko se muka hyvä palkka oikeasti hyvä korvaus - ei todellakaan ole. Ja painotan, tämä on aivan jatkuvaa - ei mitään kiirepaikkaamista tai sesonkikiirettä (tms.) niin kuin joillain muilla aloilla.
Tämä 45h/viikossa ei kuullosta kovin suurelta, mutta kun se on täyttä työntekoa, jokaikinen minuutti. Työtahti on jotain ihan muuta kuin vaikkapa rakennuksilla tai taksialalla tai jollain muulla alalla jossa on pitkiä työpäiviä, esim vartijana ym. Pk-seudun bussiaikatauluissa ei ole yhtään ilmaa, ajat sitä bussia käytännössä kokoajan 5,5h. Sitten on tunnin palkaton ruokatauko ja ajat taas 5,5h - aivan putkeen. 12h työpäivän aikana saattaa siellä täällä olla isolla tuurilla jopa 5min mittaisia taukoja, mutta heti jos sataa vettä tai ylipäätään jos on talviaika (n.7kk vuodesta) niin em. taukoja ei käytännössä ole, koska liikenne ei toimi kuten aurinkoisena, hiljaisena kesäpäivänä johon pk-seudun bussiliikenteestä vastaava HSL on aikataulunsa suunnitellut.
Eli ns. todellinen työmäärä on bussialalla aivan jäätävä suhteessa vaikkapa nyt vartijan, sairaanhoitajan tai taksikuskin 12 tunnin työpäiviin.
Lähtökohtaisesti kaikki mitä tapahtuu, aivan kaikki, on sinun syytä. Ja sinun pitää yrittää todistaa itsesi syyttömäksi. Minkäänlaista oikeussuojaa sinulla ei ole ellet omista 24/7 nauhoittavia silmälaseja (tms.). Sitä ei voi ulkopuolinen edes käsittää millaista paskaa HSL:n palautekanaviin aikuiset, fiksut ihmiset vihaisina valehtelee / satuilee / liioittelee, ja sinä saat näiden valheiden perusteella merkintöjä "rekisteriisi" tai jopa potkut seuraavissa YT:ssä kun HSL-lopettelee bussilinjoja.
Mä tulin tälle alalle vuosikausien asiakaspalvelutaustalta, sekä kiinnostuksesta auton ajamiseen. Nyt kumpikin osa-alue vain vituttaa, vapaalla saatika töissä. Eikä minulla ole takana tätä bussialaa kuin vuosi "maakunta-ajoa" ja 1,5 vuotta HSL-ajoa. Olen aivan kypsä tähän jatkuvaan lokaan, väsymykseen sekä jäätäviin poissaolomääriin kotoolta. Ja minun pitäisi olla parhaassa työiässä; 31 vuotias perusterve, normaalipainoinen suomalainen mies.
Jos olisin em. asiat tienny en olisi ikinä tuhlannut elämästäni 7kk:tta bussikortin & ammattipätevyyden ajamiseen. Omat kuvitelmat bussikuskin työstä olivat aivan pihalla, vaikka olin käyttänyt julkisia 10 vuotta työmatkoihin, asioiden hoitoon ym.
Terveisiä ihan jokaiselle tätä alaa harkitsevalle: ÄLKÄÄ ihan oikeasti ryhtykö. Se monia täällä varmasti eniten motivoiva pk-seudun ("HSL-alue") bussikuskin palkka (n.35-38ke/v) on oikeasti aivan paska suhteessa työmäärään sekä kaikesta muusta elämästäsi tinkimiseen.Kuulostaa nobinan duunilta.
100,% samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja.
- Anonyymi
Hienoa, kohta pääsee lomautukseen.
Meillä kilpaillaan täällä varikolla kuka pääsee lomalle ja kuka joutuu jäämään ajelee pitkää päivää urakkaa.
Loppusaikut vielä ni kyllä lähtee- Anonyymi
Saikku onkin bussikuskin ainut lohtu elämässä.
- Anonyymi
Kannattaa myös muista Bussikuskiksi Ryhtyessään, että tekemistä ei ole minkään perus Asiakaspalvelun kaa. Ainakaan paikallisliikenteessä. Istut Sen 11H päivästä sielä Kopissa. Mitään kiitosta tai oikestaan edes mitään kontaktia asiakkaaseen saa kun kaikki sujuu.. odottelet juoksijoita. Eivät edes katsoa sinua päin. Mutta mikäli satut lähtemään pysäkiltä ottamatta juoksijaa kyytiin saat lukea Asiasta iltasanomista..
Mutta ei edes näinä vaikeina aikoina ketään Lomauteta. Eivät liikkennöitsijät uskalla. Kriisin jälkeen ei välttämättä olee enään monta lomautettua tulos takaisin. - Anonyymi
Tänne Helbille tervetuloa ja tänne pääsee kun hyvin suutelee päällikkömme S.n kaljua.
Helbin äijä - Anonyymi
Ei kukaan terve eikä hetero sinne tuolla kaupalla tule !
Karju Heinolasta - Anonyymi
Mitä ilmeisimmin alkavat lakot tässä lähiaikoina ja lakkoporteille tulossa lakkovahtien avuksi avustusryhmämme, kusiruuttapartiot. Ruiskuttamaan rikkurit siankusella ja sianlietteellä. Että ei silloin kannata haikailla bussikuskiksikaan alkamista.
Talkoo-Taavetti- Anonyymi
Avustuspartiot ??? Voi kuinka herttaista. Oikein tulee hyvä mieli. Siis onko akt.n lakkovahdit oikeasti niin tissiposkia että ne tarvitsevat avustuspartiota. Nämä avustuspartiot lienee kaiken maailman talkootaavetteja täynnä, eli jotain finninaamaisia ay-pösöjen keskenkasvuisia pikkupoikia tai varmaan paremminkin pikkutyttöjä.
- Anonyymi
Tervetuloa tänäänkin perjantaina klo 18- rav. Pikkulintuun Kontulaan juttelemaan kanssamme lakkoasioista, etenkin edellisen kommentin tissiposkikirjoittaja.
Ei ole siitä kysymys etteikö lakkovahdit jo sinänsä riittäisi pitämään rikkuria loitolla, mutta mikäli jotuvat turvautumaan järeämpiin keinoihin, kuten meidän sankoruiskulla ja tarvitessa moottoriruiskullakin ruuttaamaan sitä siankusta rikkurin päälle, heille tulisi lakon päätyttyä ehkä hankaluuksia kun ovat talon väkeä ja työssä, kenties lopputili.
-Mutta mites annat lopputiliä meille eläkkeläisille jotka toimimme ruutan varressa ruiskuttaen ? Me kun emme ole kyseisten talojen väkeä, emmekä tekemisissä millään tavoin muutenkaan, koska eläkkeellä, niin meitäpä ei saada satimeen.
Rikkuri pidetään siksi meidän myötävaikutuksella poissa työstä ja jokainen vastaa omista rikkeistään. Mikä tarkoittaa selkosuomeksi että jokainen rikkuri vastaa itse, mikäli tulee ruiskutetuksi ja haisemaan pahalle sen 2 viikkoa.
Kusiruuttaryhmän puolesta ryhmänjohtaja Talkoo-Taavetti , eläkeläinen.- Anonyymi
Siankusiruuttaplutoonan ylipäällikkö, Talkoo-Taavetti, pitää huolta myös lääkärilakon tai ylempien toimihenkilöiden lakon sujuvuudesta ilman rikkureita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siankusiruuttaplutoonan ylipäällikkö, Talkoo-Taavetti, pitää huolta myös lääkärilakon tai ylempien toimihenkilöiden lakon sujuvuudesta ilman rikkureita.
Ihan samanlailla se jää BYD:n alle portilla kuin kaikki muutkin...
- Anonyymi
Lähtölaskenta lakoille on alkanut...
- Anonyymi
Et ennätä, rikkuriksi aikova lähellekään sitä BYD iäsi kun olet jo tullut siankusella ja lietteellä kuorrutetuksi.
Jos vielä sinussa kapinahenkeä on vastustamaan lakkovahteja, niin yksi ryhmämme jäsenistä ottaa sinua niskasta kiinni ja toinen vetäsee housusi kinttuihin ja munasi voidellaan tärpätillä.
Sen jälkeen juoksekin 2 km pysähtymättä.
Kunhan nyt vaan ei sitten kukaan jää allesi kun juokset niin lujaa.
Talkoo-Taavetti - Anonyymi
Jep Jep Hyvä !!!
- Anonyymi
Jokaisella on yhtälailla OIKEUS TULLA TÖIHIN siinä missä lakkoillakin! Etenkin meitä liittoon kuulumattomia on turha estää koska me emme seiso tämän lakon takana!
T. Helbin äijä- Anonyymi
Ette tarvitse sitten korotuksiakaan mitkä muut neuvottelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ette tarvitse sitten korotuksiakaan mitkä muut neuvottelee.
Emme. Tällä palkalla elää jo oikein makoisasti. Vähemmälläkin pärjää ja näin mukavaa työtä tekisi vaikka pari taksvärkkipäivää kuukaudessa. Nämä jatkuvat palkankorotukset ajavat maamme yrittäjät ahtaalle!
T. Helbin äijä
- Anonyymi
Yks tavoitteesta on saada 5,5 tunnin ajot veks, ja muutenkin taukoja alalle.
Veikkaampa että ajoajat tippuu sinne normaali raskaan kaluston vastaavaan.
Jos kaikki olis liitossa ja seisois asioiden takana ala olis jo kauan sit ollut parempi.
Mutta aina löytyy rikkureita ja isännän miehiä omilla pikku eduilla kehumaan nykyistä toimintaa.
Itse vaihtanut alaa jo vuosia sit mut jotenkin huvittaa vaan tää kuljettajien toiminta. - Anonyymi
Pyydän anteeksi homokiimoissani antamiani asiattomia kommenttejani.
Jos minut tavataan lakkoporteilla, niin älkää ruutatko hetyi minua, sillä olen vain fillarini kanssa kulkeva homoreppana.
Helbin äijä- Anonyymi
Tämä ei ole minun kirjoittamani. Seison kommenttieni takana.
T. Helbin äijä
- Anonyymi
Seiso myöskin sitten lakkoporttien ulkopuolella että et ehdointahdoin halua ruiskutusta ja vehkeittesi tärpätillä sutimista.
Talkoo-Taavetti - Anonyymi
Työaikoihin saatiin paikallisen sopimisen malli työhönsidonnaisuusajan merkittävälle lyhentämiselle. Nykyisellään tämä tarkoittaa linja-autonkuljettajalla 11,5 tunnin pituista päivää työpäivän alkamisesta sen päättymiseen.
MAHTAVAA - Anonyymi
Niin tosin tuo "työajan lyhentäminen" edellyttää kokonaisista vapaapäivistä luopumista. Kusetuksen makua voisi joku sanoa...
- Anonyymi
Ei se ole kun ja jos tarkkaan luetaan.
Lakko piti kyllä oikein hyvin.
Maanlaajuisesti vain kaksi kunnon ruittausta siankusella ja yhdet munan tärpätillä sutimiset.
Talkoo-Taavetti - Anonyymi
Juurikin näin tapahtui.
- Anonyymi
Se menikin oikein mallikkaasti. Seurasin eläkeläisenä täältä kotoa käsin mutta olin kyllä valmiina Taavetin riveihin lähtemään mikäli vahvistusta ois tarvittu.
Mutta hyvä jos vaan kolme koko maassa ruiskuttaa piti ja yhdeltä myös ne munat tärpätillä.
Kevät näyttää kirjaimellisesti keikkuen tulevan, kun fillaristihintit jo ilmestyneet maisemaa rumentamaa keikkuperseineen.
Sitten vielä kun sukkisten alta peräreiästä vilkuu se punainen valo.
Miksi ihmeessä se valo pitää tunkea sinne perseeseen ??? Mahtaako tehdä herkää kun keikuttelee menemään ???
Karju Heinolasta - Anonyymi
Se tekee siellä reiässä niin gutaa ja vielä kun sen laittaa Syvälle
Helbin äijä
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1313660- 851865
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151671Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541382VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921218Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1151216- 681099
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi301048- 66980
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k101965