Pietarin kohtalo?

2005astiseurannut

Nimimerkki TeuvoSuni sanoo:
"Pietarin tuhon tien pois Kristuksen totuudesta sinetöi lopulta ystävyys Paavalin kanssa."

Pyhä Raamatussa Herra Jeesus sanoo:
Luuk. 22
31 "Simon, Simon! Saatana on saanut luvan seuloa teitä niin kuin viljaa.
32 Mutta minä olen rukoillut puolestasi, ettei uskosi sammuisi. Ja kun olet palannut takaisin, vahvista veljiäsi."

Jeesus on siis eri mieltä kuin Teuvo. Teuvo väittää, että Pietarin kohtalo oli tuhoon sinetöity. Jeesus puolestaan sanoo rukoilevansa, ettei Pietarin usko sammuisi. Jeesus rukoili Isää, koska "se on Jumalan teko, että te uskotte". Usko on Jumalan lahjaa.

Vaikka Pietari kielsi Jeesuksen, mikä on Raamatun antama esimerkki ihmisluonnon heikkoudesta, niin Pietarin kohtalo ei suinkaan ollut tuhoon tuomittu. Eihän Herra Jeesus muuten olisi voinut sanoa tämän kieltämisen tieltä takaisin palaavan!

Voi sinua Teuvo!

51

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä maan päällä saat vapaasti voivotella kohtaloani, mutta loppusijoituspaikassasi voivottelet vain itseäsi.

      Saatanan vaikutuksesta et pysty ymmärtämään opetuslasten kohtaloa loppuun asti, kun vetoat vain niihin opetuksiin, joita Jeesus heille opetti, vaikka eivät pystyneet ottamaan niitä Saatanan vaikutuksesta vastaan:

      "Te ette tiedä, minkä Hengen omat te olette."

      Sanoipa hän sen juuri Pietarillekin suoraan, kun tämä alkoi voivotella Jeesuksen julmaa kohtaloa, kuten sinä voivottelet minun kohtaloani:

      "Pietari veti hänet erilleen ja alkoi nuhdella häntä: "Jumala varjelkoon! Sitä ei saa tapahtua sinulle, Herra!"

      Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

      Linkitän tähän jatkoksi sinullekin tuon Pietarin kovan kohtalon, mihin hän joutui, kieltäessään Jeesuksen.

      • Arvon Teuvo, sinä Jumalan ylpeys ja Saatanan mieliharmi! Kuulehan!
        Ettei sinuakin kuitenkin vaivaisi se sama tauti, joka kaikkia uskovia vaivaa? Vaikka ylen oivallinen Jeesuksen Orja oletkin... nimittäin denialismi.

        https://www.youtube.com/watch?v=9Hi1C4NNnV4


      • demon_of_dawn kirjoitti:

        Arvon Teuvo, sinä Jumalan ylpeys ja Saatanan mieliharmi! Kuulehan!
        Ettei sinuakin kuitenkin vaivaisi se sama tauti, joka kaikkia uskovia vaivaa? Vaikka ylen oivallinen Jeesuksen Orja oletkin... nimittäin denialismi.

        https://www.youtube.com/watch?v=9Hi1C4NNnV4

        Ole huoleti, ei vaivaa denialismi eikä edes keliakia, vaikka siihen äidin perintönä kolme vuotta sitten sairastuin.

        Eikä siihen ole edes lääkitystä, vaan ainoastaan tiukka ruokavalio: ohra pois, vehnä pois ja ruis pois.

        Puhdistettu kaura käy. Ja mikä ihmeellisintä keliakiaa sairastava saa myös vaihtaa hehkulampun, kunhan lukee ainesosat ensin.

        Jos joskus liikut pahoissa töissä täällä Etelä-Karjalassa, tule omin aistein tutkimaan, minkä sairauden sinä minusta löydät.

        Ja mitä vielä Saatanan mieliharmiin tulee. Jos se olisi vain Saatanan mieliharmi, mutta kun se on kaikkien niidenkin mieliharmi, jotka sanovat itseään kristityiksi, mutta eivät ole. Saatanan synagogaa hekin ovat.

        "Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."

        Uskon vahvasti kestäväni, kun olen jo 30 vuotta kestänyt, niin eiköhän se loppu 30 vuottakin mene samalla painolla, jos se Jumalan tahto on.


      • Ole huoleti Teuvo, kyllä sinä kuolemaasi saakka kestät. Kuten te kaikki.


      • asdasweqweqw

    • Mitävielä

      Nyt kun Teuvo on jo kyllästynyt herjaamaa Paavalia, hän on siirtynyt solvausmissiossaan Pietarin kohdalle. Mitä vielä?

      • Minussa ja sinussa, kuin myös koko tätä palstaa seuraavien eksytettyjen suuressa laumassa on se ratkaisevan ero, että te rakastatte Paavalin tavoin valhetta ja vääryyttä:

        "Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"

        Kun Paavali tunnustaa olevansa myös väärämielinen, hän tunnustaa sen myös kaikkien hänen omien opetuslastensakin puolesta - myös sinunkin:

        "Mutta jos meidän väärämielisyytemme tuo esiin Jumalan oikeamielisyyden, mitä meidän on silloin sanottava? Onko Jumala ehkä väärämielinen -- puhun nyt ihmisten tavoin -- kun hän antaa vihan kohdata meitä?"

        Tuskin sinäkään olet Paavali-hurmoksessa edes hetkeksikään pysähtynyt miettimään sitä, miksi Jumala antaa vihan kohdata kaltaisiasi?

        Vaikka et tätä ymmärrä, sanon silti:

        Jos minä olisin tämän 30 vuoden aikana, josta viimeiset 10 vuotta olen saanut todistaa Kristuksen totuudesta tällä palstalla, syyllistynyt Paavalin tavoin kärkkymään kunniaa ihmisiltä, ja alkanut kaltaisiasi mielistellä, olisin varmasti saanut Saatanan enkelin itseäni kurittamaan.

        Ja sen jälkeen olisin varmasti sinullekin lopun ajan rakastettavan Paavalin uskollinen veli.

        Eikä Jeesus Kristus olisi minuakaan armahtanut, jos olisin syyllistynyt kieltämään hänen kutsumuksensa, jota kyllä kymmenet Saatanan palvelijat ovat pilkalla ja herjauksilla yrittäneet saada aikaan.

        "Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa."

        Jos Jumalan varjelus ei olisi minua tältä pelastanut, olisin varmasti päätynyt jonkin uskonlahko rakastettavaksi johtohahmoksi.

        Ei kuitenkaan suuren ja mahtavan Rooman porton - Vatikaanin - ensimmäiseksi paaviksi, kuten Pietarille kävi.


      • Jatkan vielä.

        Minä en suinkaan ole kyllästynyt Paavalin valheiden paljastamiseen. Vaan kyllästyminen on tapahtunut kaltaistesi suuressa joukossa, joka syystä tai toisesta on vetäytynyt syvälle pimeyden puskiin.

        Ei suinkaan murehtimaan, vaan iloitsemaan kohtalostaan ja kenties kiittämään myös jumalaansa:

        "Kiitos, että olet varjellut meidät Teuvo kohtalolta, jota kukaan ei onneksemme usko."

        Mutta minun onneksi, lähettäjäni uskoo:

        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

        Siksi tässä maailmassa edelleen käy toteen myös tämä Jeesuksen ilmoitus:

        "Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."


    • 2005astiseurannut kohtalo:

      Miksi et tullut keskustelemaan kanssani Pietarista aloittamaani keskusteluun?

      Siksi, että tapasi mukaan halusit kärkkyä kunniaa ihmisiltä, ja 10 vuotta totuutta seuranneena sen tiedät, että parhaiten sitä saa, kun alkaa herjata Totuuden Henkeä.

      Siksi sinun oli pakko tehdä oma aloituksesi tästä samasta asiasta.

      Suurin osa tuosta kunniasta meni kuitenkin harakoille, tai Savitaipaleen naakoille, joita täällä on paljon, kun Saatanan pelosta et uskaltanut tulla esiin sen pimeyden puskasta rehellisesti omalla nimelläsi vaan Saatanan antamaan nimimerkkiin vedoten.

      Kuten eilen lupasin tuon keskustelun tärkeimmät kohdat nyt suoraan sinun syliisi - vähitellen.

      • Tämäonfakta

        Olet surkuhupaisa. Jos joku nii sinä olet täällä se, joka kärkkyy omaa kunniaansa. Ihailet omaa nimeäsi niin paljon, että laitat sen jokaiseen aloitukseesi. Se juuri todistaa sinun oman kunnian kärkkymisestäsi ja omahyväisyydestäsi. Tämä on fakta.


      • Tämäonfakta kirjoitti:

        Olet surkuhupaisa. Jos joku nii sinä olet täällä se, joka kärkkyy omaa kunniaansa. Ihailet omaa nimeäsi niin paljon, että laitat sen jokaiseen aloitukseesi. Se juuri todistaa sinun oman kunnian kärkkymisestäsi ja omahyväisyydestäsi. Tämä on fakta.

        tämä on minun fakta:

        Vaikka minua syytetään rakkaudettomuudesta kaikkia kaltaisiasi väärämielisiä kohtaan, niin sen verran kuitenkin teitä rakastan totuudessa, etten häpeä nimeä, jolla Kristus minut omakseen otti, että uskallan laittaa sen jokaisen aloittamani keskustelun alkuun.

        Vain siksi, ettei kukaan kaltaisesi väärämielinen ainakaan vahingossa eksy lukemaan totuutta, jota ei hänen henkensä enää siedä kuulla.


      • 2005astiseurannut

        TeuvoSuni: " Mutta teen tästä oman aloituksen koska tuohon ketjuun, sen keskivaiheilla kirjoitettuihin kommentteihin vastaaminen onnistuu vasta muutaman minuutin odottelun jälkeen."

        Saattoiko toisen ihmisen avauksen syy juuri tällainen palstatekninen?

        Ei, sillä TeuvoSuni muka tietää paremmin:

        "2005astiseurannut kohtalo: Miksi et tullut keskustelemaan kanssani Pietarista aloittamaani keskusteluun? Siksi, että tapasi mukaan halusit kärkkyä kunniaa ihmisiltä, ja 10 vuotta totuutta seuranneena sen tiedät, että parhaiten sitä saa, kun alkaa herjata Totuuden Henkeä."

        Voi, voi


      • 2005astiseurannut kirjoitti:

        TeuvoSuni: " Mutta teen tästä oman aloituksen koska tuohon ketjuun, sen keskivaiheilla kirjoitettuihin kommentteihin vastaaminen onnistuu vasta muutaman minuutin odottelun jälkeen."

        Saattoiko toisen ihmisen avauksen syy juuri tällainen palstatekninen?

        Ei, sillä TeuvoSuni muka tietää paremmin:

        "2005astiseurannut kohtalo: Miksi et tullut keskustelemaan kanssani Pietarista aloittamaani keskusteluun? Siksi, että tapasi mukaan halusit kärkkyä kunniaa ihmisiltä, ja 10 vuotta totuutta seuranneena sen tiedät, että parhaiten sitä saa, kun alkaa herjata Totuuden Henkeä."

        Voi, voi

        Jeesus käytti evankeliumeissa voi-sanaa yli 100 kertaa, mutta ei koskaan tarkoittanut sillä omia opetuslapsiaan:

        "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te olette kuin kalkilla valkaistut haudat.

        Ulkopuolelta ne kyllä ovat kauniita mutta sisältä täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa."

        Nyt on Saatana ottanut tuon sanan oman käyttöönsä, ja voivottelee sillä yhtä ainoaa Kristukselta Hengen ja tehtävän saanutta.


    • Tämä on sinulle 2005asti seurannut:

      Uskallatko tulla sieltä pimeyden puskasta minulle kertomaan, miksi pidät uskosi mukaan tätäkin valheena:

      Tämäkin totuus kuuluisi jatkoksi keskusteluun, Kristuksen seurakuntiako? Mutta teen tästä oman aloituksen koska tuohon ketjuun, sen keskivaiheilla kirjoitettuihin kommentteihin vastaaminen onnistuu vasta muutaman minuutin odottelun jälkeen.

      Tästä olisi voinut kirjoittaa totuuden jo paljon aikaisemmin, mutta ensin piti selvittää tämän lopun ajan rajun eksytyksen pääjehu Paavalin toimet, joiden takia hänestä tuli Saatanan uskollinen palvelija, tuo lopun ajan väärä profeetta ja koko ihmiskunnan eksyttäjä.

      Nyt ovat lähes kaikki Paavalin rakkaat veljet häipyneet pimeyden synkkiin kätköihin, joten nyt on tullut aika kertoa totuus opetuslapsi Pietarin rajusta kohtalosta.

      Varsinkin, kun tämän palstan syntisten kuoro on saanut uuden kuoronjohtajan, Anselmi Toiviaisen, jonka johdolla Totuuden herjaus jatkuu yhtä innokkaasti, kuin poissa olevienkin johdolla, joista kannattaa mainita Devoit, Antero Onninpoika, Pastorin poika ja viimeksi häipynyt TMarko. Puhumattakaan vielä palstalla sinnittelevää totisen parannuksen Mikko Ainasojasta.

      Nyt ei tämäkään Anselmi enää hehkuta Paavalia, vaan hokee myös tätä toista, koko ihmiskunnan eksyttämää hokemaa siitä, että Jeesus Kristus olisi sittenkin perustanut seurakuntansa maan päälle juuri Pietarin uskon pohjalta, eli kalliolle, jonka nimi on Pietari.

      Vaikka totuus on se, että Jeesus perusti taivaallisen seurakuntansa tälle Pietarin todistukselle hänestä:

      "Entä te?" kysyi Jeesus. "Kuka minä teidän mielestänne olen?"

      Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika."

      Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.

      Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita."

      Kristuksen perustaman taivaallisen seurakunnan kallio on siis tämä:

      "SINÄ OLET MESSIAS, ELÄVÄN JUMALAN POIKA."

      Eikä suinkaan kieltäjä Pietarin hatara usko

      • Teuvo, sinulla on uskollisia seuraajia! Jo kymmenen vuotta jaksanut seurata sinun näkemyksiäsi, eikä vieläkään myönnä kääntyneensä Oikeaan Uskoon.

        No, nämä ovat tietysti sellaisia asioita, jotka toisinaan ottavat aikansa...


      • demon_of_dawn kirjoitti:

        Teuvo, sinulla on uskollisia seuraajia! Jo kymmenen vuotta jaksanut seurata sinun näkemyksiäsi, eikä vieläkään myönnä kääntyneensä Oikeaan Uskoon.

        No, nämä ovat tietysti sellaisia asioita, jotka toisinaan ottavat aikansa...

        Tämäkin puskateologi, joka on yksi kantaisänsä Raimo Pasosen siittämistä puskalapsista, joita on ollut täällä pilvin pimein, enkä kaikkien nimiä enää edes muista.

        Nämä ovata jääneet muistiin: alkuperäinen Raimo, makedonialainen, upseerioppilas, armosta pelastettu ja AtteMyyry, joka Helsingistä käsin johti jonkin aikaa lahkoa nimeltä Jeesuksen ruumislaiset.

        Siellä hän nyt viihdyttää joukkojaan Sontakuorma laulullaan.

        Tämänkin ihmisen kova kohtalo on hyvä todistus siitä, että tämä Jeesuksen ilmoitus on käynyt hänenkin kohdalla toteen. Kun on kymmenen vuotta Totuuden Henkeä herjannut, niin todistukseksi totuus silloin jää:

        "Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi ja sitten tulee loppu."


      • 2005astiseurannut

        "Tämänkin ihmisen kova kohtalo on hyvä todistus siitä, että tämä Jeesuksen ilmoitus on käynyt hänenkin kohdalla toteen. Kun on kymmenen vuotta Totuuden Henkeä herjannut..."

        Kun selvästi tarkoitat "tietäväsi", että nimimerkkini takana on Raimo Pasonen, niin kerron sinulle TOTUUDEN, jota et valitettavasti voi uskoa: En ole Raimo Pasonen.


      • 2005astiseurannut

        Herra Jeesus Kristus sanoo: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika."

        Eli Pietari oli pelastettu, autuas. Tätä ei sokea nimimerkki TeuvoSuni pysty näkemään.


      • 2005astiseurannut kirjoitti:

        Herra Jeesus Kristus sanoo: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika."

        Eli Pietari oli pelastettu, autuas. Tätä ei sokea nimimerkki TeuvoSuni pysty näkemään.

        Tuolla tavalla se Saatana sinulle Raamattua opettaa, joten elämäsi loppuun asti saat totuutta herjata sen pimeyden puskasta.

        Saatana ei antanut sinun kirjoittaa kokonaan Jeesuksen ja Pietarin välistä keskustelua:

        "Entä te?" kysyi Jeesus. "Kuka minä teidän mielestänne olen?"

        Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika."

        Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.

        Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita."

        Kristuksen perustaman taivaallisen seurakunnan kallio on siis tämä:

        "SINÄ OLET MESSIAS, ELÄVÄN JUMALAN POIKA."

        Eikä suinkaan kieltäjä Pietarin hatara usko, sillä Pietarin autuus katosi palvelustytön pelkoon ja Jeesuksen kieltämiseen:

        Miksi Pietari puhkesi katkeraan itkuun?

        "Pietari istui ulkona pihalla. Hänen luokseen tuli palvelustyttö ja sanoi: "Sinäkin olit tuon galilealaisen Jeesuksen seurassa."

        Mutta hän kielsi sen kaikkien kuullen ja sanoi: "En ymmärrä mistä puhut."

        Hän siirtyi sieltä portille päin, mutta muuan toinen tyttö näki hänet ja sanoi paikalla oleville: "Tämä mies oli nasaretilaisen Jeesuksen seurassa."

        Taas hän kielsi sen valalla vannoen ja vakuutti: "Minä en tunne sitä miestä."

        Mutta hetken kuluttua hänen luokseen tuli muita, jotka siellä seisoskelivat, ja he sanoivat: "Sinä olet varmasti samaa joukkoa, senhän kuulee jo puheestasi."

        Silloin Pietari alkoi sadatella ja vannoi: "Minä en tunne sitä miestä." Samassa kukko lauloi.

        Pietari muisti, mitä Jeesus oli sanonut: "Ennen kuin kukko laulaa, sinä kolmesti kiellät minut." Hän meni ulos ja puhkesi katkeraan itkuun."

        Samalla hän muisti myös nämäkin Jeesuksen opetukset:

        "Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa."

        "Vielä teille on opetettu nämä isille annetut käskyt: 'Älä tee väärää valaa' ja 'Pidä, mitä olet Herralle valalla vannonut'.

        Mutta minä sanon teille: Älkää vannoko lainkaan. Älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin, älkää maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa koroke, älkääkä Jerusalemin kautta, sillä se on suuren kuninkaan kaupunki.

        Älä myöskään vanno pääsi kautta, sillä et sinä pysty muuttamaan ainuttakaan hiustasi mustaksi etkä valkoiseksi.

        Kun myönnätte, sanokaa vain: 'Kyllä', kun kiellätte, sanokaa: 'Ei.' Enempi on pahasta."

        Tähän katkeraan itkuun päättyi Pietarin tie Kristuksen todistajana.


      • 2005astiseurannut
        demon_of_dawn kirjoitti:

        Teuvo, sinulla on uskollisia seuraajia! Jo kymmenen vuotta jaksanut seurata sinun näkemyksiäsi, eikä vieläkään myönnä kääntyneensä Oikeaan Uskoon.

        No, nämä ovat tietysti sellaisia asioita, jotka toisinaan ottavat aikansa...

        Viittaat nimimerkkiini. Mutta kuinkas luet?

        Sanotaanko siinä, että on seurattu kymmenen vuotta jotakin Teuvoa, ja vieläpä uskollisesti? Ei sanota.
        Sanotaanko siinä, kuka on seurannut? Ei sanota.
        Sanotaanko siinä, mitä on seurattu? Ei sanota.
        Sanotaanko siinä yksitulkintaisesti, että vuodesta 2005 alkaen on seurattu? Ei sanota.
        Sanotaanko siinä yksitulkintaisesti, että vuoteen 2005 saakka on seurattu? Ei sanota.

        Miksi tämä monitulkintaisuus ja viitteellisyys? Siksi, että siihen on palstalaisia "upealla" esimerkillään opettanut palstan "marttyyri" nimimerkki TeuvoSuni, joka on monitulkintaisesti sanonut "saatanalle valehtelu ei ole syntiä".

        Hyvää päivänjatkoa.


      • 2005astiseurannut kirjoitti:

        Viittaat nimimerkkiini. Mutta kuinkas luet?

        Sanotaanko siinä, että on seurattu kymmenen vuotta jotakin Teuvoa, ja vieläpä uskollisesti? Ei sanota.
        Sanotaanko siinä, kuka on seurannut? Ei sanota.
        Sanotaanko siinä, mitä on seurattu? Ei sanota.
        Sanotaanko siinä yksitulkintaisesti, että vuodesta 2005 alkaen on seurattu? Ei sanota.
        Sanotaanko siinä yksitulkintaisesti, että vuoteen 2005 saakka on seurattu? Ei sanota.

        Miksi tämä monitulkintaisuus ja viitteellisyys? Siksi, että siihen on palstalaisia "upealla" esimerkillään opettanut palstan "marttyyri" nimimerkki TeuvoSuni, joka on monitulkintaisesti sanonut "saatanalle valehtelu ei ole syntiä".

        Hyvää päivänjatkoa.

        Ei tietenkään sanota, koska Saatana on valheen isä, ja sinä tuon isän uskollinen palvelija.

        Mahtanetko enää muistaa sitäkään, mistä vihasi totuutta kohtaan alkoi, jo paljon ennen, kun Pyhä Henki lähetti minut tälle keskustelupalstalle?

        Voivottelusi ja etenkin tämä valheesi "saatanalle valehtelu ei ole syntiä". paljastaa sinut juuri siksi Raimoksi, josta olen kertonut.

        Tuota samaa se Paavalisikin ihmetteli, miksi Kristuksen kirkastaminen valehtelemalla tuomitaan synniksi, koska "Saatanalle valehtelu ei ole syntiä."

        Hyvää seuraavaa 10 vuotta synnin orjana:

        "Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa. Hän ei tule valoon, ettei hänen nimensä paljastuisi."


    • Tässä lisää tulisia Totuuden hiiliä tämän 10 vuotta puskassa piileskelevän pään päälle.

      Ole kuitenkin varovainen, ettet työnnä päätäsi kuivaan pensaaseen, jolloin se saattaisi syttyä tulisista hiilistä tuleen.

      Miksi Pietari puhkesi katkeraan itkuun?

      "Pietari istui ulkona pihalla. Hänen luokseen tuli palvelustyttö ja sanoi: "Sinäkin olit tuon galilealaisen Jeesuksen seurassa."

      Mutta hän kielsi sen kaikkien kuullen ja sanoi: "En ymmärrä mistä puhut."

      Hän siirtyi sieltä portille päin, mutta muuan toinen tyttö näki hänet ja sanoi paikalla oleville: "Tämä mies oli nasaretilaisen Jeesuksen seurassa."

      Taas hän kielsi sen valalla vannoen ja vakuutti: "Minä en tunne sitä miestä."

      Mutta hetken kuluttua hänen luokseen tuli muita, jotka siellä seisoskelivat, ja he sanoivat: "Sinä olet varmasti samaa joukkoa, senhän kuulee jo puheestasi."

      Silloin Pietari alkoi sadatella ja vannoi: "Minä en tunne sitä miestä." Samassa kukko lauloi.

      Pietari muisti, mitä Jeesus oli sanonut: "Ennen kuin kukko laulaa, sinä kolmesti kiellät minut." Hän meni ulos ja puhkesi katkeraan itkuun."

      Samalla hän muisti myös nämäkin Jeesuksen opetukset:

      "Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa."

      "Vielä teille on opetettu nämä isille annetut käskyt: 'Älä tee väärää valaa' ja 'Pidä, mitä olet Herralle valalla vannonut'.

      Mutta minä sanon teille: Älkää vannoko lainkaan. Älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin, älkää maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa koroke, älkääkä Jerusalemin kautta, sillä se on suuren kuninkaan kaupunki.

      Älä myöskään vanno pääsi kautta, sillä et sinä pysty muuttamaan ainuttakaan hiustasi mustaksi etkä valkoiseksi.

      Kun myönnätte, sanokaa vain: 'Kyllä', kun kiellätte, sanokaa: 'Ei.' Enempi on pahasta."

      Tähän katkeraan itkuun päättyi Pietarin tie Kristuksen todistajana.

      • Totuusontämä

        TeuvoSuni: "Tähän katkeraan itkuun päättyi Pietarin tie Kristuksen todistajana."

        Jeesus Kristus Pietarille: "Ja kun olet palannut takaisin, vahvista veljiäsi."


      • Tämäontotuus

        "Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa."

        Tarkoittaa sydämessä tapahtuvaa kieltämistä.

        Ja Pietarin sydämen usko kuitenkin säilyi, koska Jeesus Kristus sitä itse Isältään pyysi. Ja näin Jeesus rohkaisi Pietaria: "Ja kun olet PALANNUT TAKAISIN, vahvista veljiäsi."

        Ei voi palata takaisin, jos kohtalo on sinetöity helvettiin.


      • Tämäontotuus kirjoitti:

        "Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa."

        Tarkoittaa sydämessä tapahtuvaa kieltämistä.

        Ja Pietarin sydämen usko kuitenkin säilyi, koska Jeesus Kristus sitä itse Isältään pyysi. Ja näin Jeesus rohkaisi Pietaria: "Ja kun olet PALANNUT TAKAISIN, vahvista veljiäsi."

        Ei voi palata takaisin, jos kohtalo on sinetöity helvettiin.

        Sinun totuutesi on Saatanan totuus, eli valhe.

        Sen jälkeen kun Saatana sai otteen Paavalista, kuten kieltäjä Pietaristakin, niin kaikki Jeesuksen antamat opetukset menettivät merkityksensä.

        Eikä Saatanan hengen vallassa oleva voi tänäkään päivänä vahvistaa ketään totuudella, vaan valheella, kuten Paavalikin teki:

        "Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä? "

        Koska Paavali oli jo niin täydellisesti Saatanan valheiden vallassa, hän ei enää tiennyt sitäkään, miksi valehtelija tuomitaan syntisenä.

        Tiedätkö sinä?


      • 2005astiseurannut

        Se vaan on niin, että langennutta, katuvaa ja parannuksen tekevää Jumala ja vanhurskaan uskovaisen rukous voi auttaa.

        Mutta paatunutta, katkeraa, itseään täynnä olevaa omavoimaista omavanhurskasta ei kukaan voi auttaa.


      • 2005astiseurannut kirjoitti:

        Se vaan on niin, että langennutta, katuvaa ja parannuksen tekevää Jumala ja vanhurskaan uskovaisen rukous voi auttaa.

        Mutta paatunutta, katkeraa, itseään täynnä olevaa omavoimaista omavanhurskasta ei kukaan voi auttaa.

        Se on Saatanan ilosanomaa sinulle.

        Sillä Kristus ei varmasti jätä ketään lankeemuksesta pelastamaan edes vuodeksi Saatatan pimeyden valtaan. Saati peräti kymmeneksi vuodeksi, joka on sinun kohtalosi.


    • Lisää sietämätöntä totuutta, 10-vuotiaalle puskajussille:

      Pietarin tuhon tien pois Kristuksen totuudesta sinetöi lopulta ystävyys Paavalin kanssa. Jos hänessä, Paavalista kirjoittaessaan, olisi vielä vaikuttanut Kristuksen Totuuden Henki, hän olisi suoraan kertonut kaikki ne valheet, joita Paavali muka Kristuksen oppeina julisti.

      Samaan tapaan, kuin mitä Pyhä Henki on nyt käskenyt minun ne paljastaa. Eikä olisi antanut tällaista ympäripyöreää julistusta, joka täyttää kaikkien väärämielisten halut, kun jokainen löytää siitä oman saatanallisen tulkinnan:

      "Ja pitäkää sitä pelastuksenanne, että Herra on kärsivällinen. Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut.

      Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia."

      Eikä yhdellekään Saatanan synnin orjiksi jääneille ole lainkaan vaikeatajuista uskoa todeksi nämäkin kolme Saatanan ihanaa valhetta:

      "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."

      "Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi."

      "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.

      Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."

    • Petti

      Haistatin pitkät kaikille uskonnoille jo parikymppisenä 1960 ja erosin kirkosta. Tämä oli viisas päätös,jota ei ole tarvinnut katua.Niin paljon ovat uskonnot saaneet ja saavat edelleen pahaa aikaa.

      • Kenen sinä uskot tuon kaiken pahan saaneen aikaan?


    • 2005astiseurannut

      Tässä sinulle vielä totuus Pietarin lopullisesta kohtalosta:

      Kuten jo kirjoitin, niin ystävyys Paavaliin sinetöi lopullisesti Pietarin pois Kristuksen totuudesta, kun hänet Paavalin seurakuntaopilla nostettiin katolilaisen suuren porton ensimmäiseksi paaviksi. Eli saatanallisen opin mukaan Kristuksen sijaiseksi maan päälle.

      30 – 64/67 Pierre Paul Rubensin maalaus Pyhästä Pietarista Pyhä Pietari Simon Petrus Betsaida, Galilea

      Tuon kuvan näet, kun googletat: Rooman paavit.

      Näin Pietari joutui heittämään roskiin tämänkin Kristuksen totuuden:

      "On tullut tuomion aika, ja tuomio alkaa Jumalan huoneesta.

      Mutta jos se alkaa meistä, mikä onkaan niiden loppu, jotka eivät taivu uskomaan Jumalan evankeliumia?"

      "On olemassa erilaisia näkemyksiä siitä, kuka oli historian ensimmäinen paavi. Katolinen kirkko pitää Taivasten valtakunnan avaimien luovutusta apostoli Pietarille merkkinä tämän julistamisesta kaikkien muiden apostolien johtajaksi ja ensimmäiseksi Rooman piispaksi eli paaviksi. Pietarinkirkon kupolin sisäreunaan onkin kirjoitettu: Tu es Petrus et super hanc petram aedificabo ecclesiam meam et tibi dabo claves regni caelorum[1] (suomeksi Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet) kuten Jeesuksen kerrotaan sanoneen Pietarille Matteuksen evankeliumin mukaan[2]." Lähde Wikipedia

      Paavalin ja Pietarin seuralaiseksi on syytä vielä tuoda Simon Kiivailija, joka junaili seurakuntaoppinsa niin, että päätyi lopulta ortodoksien pyhimykseksi.

    • Tähän ihmettelyyn päätän tällä kertaa 2005astiseuranneen ärsyttämisen totuudella:

      "Heille käy onnettomasti, koska he ovat tehneet kauhistuttavia tekoja mutta eivät suostu edes häpeämään -- häpeän tunne heiltä puuttuu tyystin. He kaatuvat kaatuneitten joukkoon, heistä tulee loppu, kun minä rankaisen heitä, sanoo Herra."

      Ihmettelyni johtuu siitä, että sinulla kuitenkin on vielä häpeän tunnetta, kun et Saatanan pelosta uskalla esiintyä rehellisesti omalla nimelläsi.

      Mutta onneksi tämä Jeesuksen ilmoitus pitää paikkansa sinunkin suhteen:

      "Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa, hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi."

      Tervetuloa sitten jatkamaan herjauksiasi, kun Saatana seuraavan erinomaisen ilmestyksen sinulle antaa.

      • 2005astiseurannut

        Etpä päätä, kun et pysty narsismiltasi olemaan vastaamatta tähän, sinunhan täytyy AINA saada olla ikään kuin parempi, voittaja:

        Minua sinun kirjoituksesi eivät suinkaan ole ärsyttäneet. Täysin päinvastoin, tuomani totuus on ärsyttänyt SINUT. Etkö tätäkään käsittänyt?


      • 2005astiseurannut

        Sinähän olet vuosia vakaasti uskonut minun olevan "sontakuormalauluja laulava Raimo Pasonen". Miksi nyt luovutkin uskostasi?


      • Minähän sanoin:

        "Tervetuloa sitten jatkamaan herjauksiasi, kun Saatana seuraavan erinomaisen ilmestyksen sinulle antaa."

        Sitä en tiennyt, että Saatana rupesikin heti antamaan sinulle lisää erinomaisia ilmestyksiään.

        Minä uskon sitten vasta sinun petollista uskonhistoriaasi, kun rehellisesti kerrot oman nimesi ja yhteystietosi.

        Mikä onkaan Saatanan totuus kieltäjä Pietarista?


      • 2005astiseurannut

        Logiikkasi ontuu tavan takaa:

        "---ystävyys Paavaliin sinetöi lopullisesti Pietarin pois Kristuksen totuudesta---"

        vai

        "Tähän katkeraan itkuun päättyi Pietarin tie Kristuksen todistajana"

        Ja vielä: herjoja en tuo, tuon vain totuutta. Etkö tätäkään käsittänyt?


      • 2005astiseurannut kirjoitti:

        Logiikkasi ontuu tavan takaa:

        "---ystävyys Paavaliin sinetöi lopullisesti Pietarin pois Kristuksen totuudesta---"

        vai

        "Tähän katkeraan itkuun päättyi Pietarin tie Kristuksen todistajana"

        Ja vielä: herjoja en tuo, tuon vain totuutta. Etkö tätäkään käsittänyt?

        Saatana on sen sinulta salannut, että siihen itkuun se Pietarin todistajan tehtävä päättyi.

        Jos se oli vielä jatkunut, hän olisi Paavalille sanonut suoraan, että hänen erinomaiset näkynsä ovat Saatanasta.

        Kristus ei opetuksiaan vastaan toiminut, ei eläessään, eikä tänäänkään tee sitä Pyhän Henkensä kautta.

        Ei hän armahtanut kavaltaja Juudasta, jonka tie päättyi itsemurhaan.

        Ei armahtanut Paavalikaan, jonka tie päättyi Saatanan enkelin kuritukseen ja jatkuvaan seurantaan.

        Jos hän uskosi mukaan olisi armahtanut Pietarin, ei hänestä olisi tehty Rooman suuren porton ensimmäistä paavia.

        Ja mitä vielä sinun todelliseen minääsi tulee, tuskin enää itsekään tiedät, kuka sinä olet, sillä niin monen nimimerkin takaa sinä olet Totuuden Henkeä 10 vuotta herjannut.

        Tuo sinun todistuksesi on yhtä naurettava kuin se, jos minä alkaisin väittää:

        "Minä en ole Teuvo Suni, se on vain minun nimimerkkini."


      • Tämä jäi vielä sanomatta, kun yksinkertainen ajattelukusi ei totuutta millään käsitä:

        Tämän kirjoitin ensiksi:

        "Tähän katkeraan itkuun päättyi Pietarin tie Kristuksen todistajana"

        Ja tämän jälkeen sitten tämän sinetöinnin:

        "Kuten jo kirjoitin, niin ystävyys Paavaliin sinetöi lopullisesti Pietarin pois Kristuksen totuudesta, kun hänet Paavalin seurakuntaopilla nostettiin katolilaisen suuren porton ensimmäiseksi paaviksi. Eli saatanallisen opin mukaan Kristuksen sijaiseksi maan päälle."


      • Tuli pieni kirjoitusvirhe, joka ei sittenkään tainnut olla virhe, joten en sitä korjaa.


      • k...pää
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Tuli pieni kirjoitusvirhe, joka ei sittenkään tainnut olla virhe, joten en sitä korjaa.

        Kiitos nerokkaasta oivalluksesta. Tiedän, että kpään ajattelu tapahtuu juuri tuon nesteen välityksellä.


      • 2005astiseurannut
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Saatana on sen sinulta salannut, että siihen itkuun se Pietarin todistajan tehtävä päättyi.

        Jos se oli vielä jatkunut, hän olisi Paavalille sanonut suoraan, että hänen erinomaiset näkynsä ovat Saatanasta.

        Kristus ei opetuksiaan vastaan toiminut, ei eläessään, eikä tänäänkään tee sitä Pyhän Henkensä kautta.

        Ei hän armahtanut kavaltaja Juudasta, jonka tie päättyi itsemurhaan.

        Ei armahtanut Paavalikaan, jonka tie päättyi Saatanan enkelin kuritukseen ja jatkuvaan seurantaan.

        Jos hän uskosi mukaan olisi armahtanut Pietarin, ei hänestä olisi tehty Rooman suuren porton ensimmäistä paavia.

        Ja mitä vielä sinun todelliseen minääsi tulee, tuskin enää itsekään tiedät, kuka sinä olet, sillä niin monen nimimerkin takaa sinä olet Totuuden Henkeä 10 vuotta herjannut.

        Tuo sinun todistuksesi on yhtä naurettava kuin se, jos minä alkaisin väittää:

        "Minä en ole Teuvo Suni, se on vain minun nimimerkkini."

        "Saatana on sen sinulta salannut, että siihen itkuun se Pietarin todistajan tehtävä päättyi."

        Miltä reissulta Herra Jeesus Kristus sanoi Pietarin sitten takaisin palaavan, vieläpä kehotettuna palaamaan vahvistamaan veljiä?

        Savitaipaleen reissuko se sillä tavalla vahvistaisi? Ja Saimaassa uinti?

        "ystävyys Paavaliin sinetöi lopullisesti Pietarin pois Kristuksen totuudesta, kun hänet Paavalin seurakuntaopilla nostettiin katolilaisen suuren porton ensimmäiseksi paaviksi. Eli saatanallisen opin mukaan Kristuksen sijaiseksi maan päälle."

        Eihän ihmisen iäisyyskohtaloon vaikuta muiden tekemät mahdolliset synnit tai ansiot. Niinpä ei voi olla Pietarin vastuulla se, mitä hänen kuolemansa jälkeen tehdään. Etkö sitäkään kristinopin perusteista tiennyt?


      • 2005astiseurannut
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Minähän sanoin:

        "Tervetuloa sitten jatkamaan herjauksiasi, kun Saatana seuraavan erinomaisen ilmestyksen sinulle antaa."

        Sitä en tiennyt, että Saatana rupesikin heti antamaan sinulle lisää erinomaisia ilmestyksiään.

        Minä uskon sitten vasta sinun petollista uskonhistoriaasi, kun rehellisesti kerrot oman nimesi ja yhteystietosi.

        Mikä onkaan Saatanan totuus kieltäjä Pietarista?

        "Tervetuloa sitten jatkamaan herjauksiasi, kun Saatana seuraavan erinomaisen ilmestyksen sinulle antaa."

        Sinä luulet voivasi päättää, että kysymys on ilmestyksistä. Vaan kun kysymys on logiikasta ja päättelykyvystä, lukukyvystä - ei suinkaan kusikyvystä.


      • Aivanliianvaikeaa
        2005astiseurannut kirjoitti:

        "Tervetuloa sitten jatkamaan herjauksiasi, kun Saatana seuraavan erinomaisen ilmestyksen sinulle antaa."

        Sinä luulet voivasi päättää, että kysymys on ilmestyksistä. Vaan kun kysymys on logiikasta ja päättelykyvystä, lukukyvystä - ei suinkaan kusikyvystä.

        Teuvon ymmärrettäväksi


      • 2005astiseurannut kirjoitti:

        "Saatana on sen sinulta salannut, että siihen itkuun se Pietarin todistajan tehtävä päättyi."

        Miltä reissulta Herra Jeesus Kristus sanoi Pietarin sitten takaisin palaavan, vieläpä kehotettuna palaamaan vahvistamaan veljiä?

        Savitaipaleen reissuko se sillä tavalla vahvistaisi? Ja Saimaassa uinti?

        "ystävyys Paavaliin sinetöi lopullisesti Pietarin pois Kristuksen totuudesta, kun hänet Paavalin seurakuntaopilla nostettiin katolilaisen suuren porton ensimmäiseksi paaviksi. Eli saatanallisen opin mukaan Kristuksen sijaiseksi maan päälle."

        Eihän ihmisen iäisyyskohtaloon vaikuta muiden tekemät mahdolliset synnit tai ansiot. Niinpä ei voi olla Pietarin vastuulla se, mitä hänen kuolemansa jälkeen tehdään. Etkö sitäkään kristinopin perusteista tiennyt?

        EI Pietari miltään reissulta silloin palannut, kun läheltä seurasi Jeesuksen vangitsemista, ja sai häneltä kuulla, miten Saatanan seulominen alkaa:

        "Simon, Simon! Saatana on saanut luvan seuloa teitä niin kuin viljaa.

        Mutta minä olen rukoillut puolestasi, ettei uskosi sammuisi. Ja kun olet palannut takaisin, vahvista veljiäsi."

        Pietari sanoi hänelle: "Herra, sinun kanssasi minä olen valmis menemään vaikka vankilaan tai kuolemaankin."

        Mutta Jeesus vastasi: "Minä sanon sinulle, Pietari: ennen kuin kukko tänään laulaa, sinä olet kolmesti kieltänyt tuntevasi minut."

        Ei tuollaisen reissun jälkeen kukaan pysty totuudessa ketään vahvistamaan, jonka todistaa todeksi myös sinun saatanalliset tulkinnat Raamatusta.

        Pietari itse olisi kaivannut vahvistusta, kun palvelustytön edessä polvet vavisten ja itkua pidätellen pelosta vapisi ja värisi.

        Ei tullut edes taivaan enkeli häntä vahvistamaan, kuten vahvisti Jeesusta Getsemanessa.


      • 2005astiseurannut

        Jeesuksen sanat "ja kun olet palannut takaisin, vahvista veljiäsi" on nimenomaan profetia Pietarille tapahtuvasta. Se on myös opetus Pietarille, että oma varmuus ja uho "Herra, sinun kanssasi minä olen valmis menemään vaikka vankilaan tai kuolemaankin" ei ole uskon mitta. Usko on Jumalan armolahjaa: "Pelastus ei ole lähtöisin teistä vaan Jumalasta. Se on Jumalan teko, että te uskotte".

        Ei siis ole kysymys mistään minun omasta "saatanallisesta" tulkinnastani. Jeesus tiesi Pietarin lankeavan mutta myös rukoili Isää, että Pietari ei kadottaisi koettelemuksessa uskoansa vaan palaisi takaisin.

        Tämä on yhteistä opetusta koko kristikunnassa ja se on Raamatusta luettavissa. Pietari on pyhä, autuas ja pelastunut. Vain sinä tunnut olevan tästä tiedosta osaton.

        Pietari palasi kieltäjän tieltä takaisin, Jumalan armosta. Mutta voitko sinä koskaan palata takaisin Jeesuksen Kristuksen evankeliumiin? Uhoa ja itse tehtyä marttyyriutta sinulla kyllä on. Jänisruton ja monen muun vaivan jälkeenkin, yhä uhoat. Mutta se ei ole oikeata Jumalan antamaa lahjauskoa, joka asuu nöyryydessä.


      • 2005astiseurannut
        TeuvoSuni kirjoitti:

        EI Pietari miltään reissulta silloin palannut, kun läheltä seurasi Jeesuksen vangitsemista, ja sai häneltä kuulla, miten Saatanan seulominen alkaa:

        "Simon, Simon! Saatana on saanut luvan seuloa teitä niin kuin viljaa.

        Mutta minä olen rukoillut puolestasi, ettei uskosi sammuisi. Ja kun olet palannut takaisin, vahvista veljiäsi."

        Pietari sanoi hänelle: "Herra, sinun kanssasi minä olen valmis menemään vaikka vankilaan tai kuolemaankin."

        Mutta Jeesus vastasi: "Minä sanon sinulle, Pietari: ennen kuin kukko tänään laulaa, sinä olet kolmesti kieltänyt tuntevasi minut."

        Ei tuollaisen reissun jälkeen kukaan pysty totuudessa ketään vahvistamaan, jonka todistaa todeksi myös sinun saatanalliset tulkinnat Raamatusta.

        Pietari itse olisi kaivannut vahvistusta, kun palvelustytön edessä polvet vavisten ja itkua pidätellen pelosta vapisi ja värisi.

        Ei tullut edes taivaan enkeli häntä vahvistamaan, kuten vahvisti Jeesusta Getsemanessa.

        Sitä paitsi, Jeesus sanoo:

        Mark. 14:27
        Jeesus sanoi heille: "Te kaikki luovutte minusta, sillä on kirjoitettu: 'Minä lyön paimenen maahan, ja lampaat joutuvat hajalle.'

        Nimimerkki TeuvoSunin "teologialla" tähän maailman ei olisi voinut jäädä yhtään apostolia, jos yllä mainittu raamatunkohta tarkoittaisi lopullista luopumista, ei lankeemusta.

        Kyllä nämä opetuslapset Jeesuksen lampaina elämäänsä jatkoivat. Je. Myös opetuslapsilleesuksen kuninkuus ei ollut tästä maailmasta. Eihän Jeesus tarvinnut kuninkuudelleen miekkapuolustusta, sellainen ei ollut evankeliumin sanoma tapahtumat olivat evankeliumiopetusta: he tulisivat oman kompurointinsa, Golgatan tapahtumien kautta ja Jeesuksen ilmestymisen kautta näkemään, mitä Jeesus kaikella tarkoitti.


      • 2005astiseurannut kirjoitti:

        Jeesuksen sanat "ja kun olet palannut takaisin, vahvista veljiäsi" on nimenomaan profetia Pietarille tapahtuvasta. Se on myös opetus Pietarille, että oma varmuus ja uho "Herra, sinun kanssasi minä olen valmis menemään vaikka vankilaan tai kuolemaankin" ei ole uskon mitta. Usko on Jumalan armolahjaa: "Pelastus ei ole lähtöisin teistä vaan Jumalasta. Se on Jumalan teko, että te uskotte".

        Ei siis ole kysymys mistään minun omasta "saatanallisesta" tulkinnastani. Jeesus tiesi Pietarin lankeavan mutta myös rukoili Isää, että Pietari ei kadottaisi koettelemuksessa uskoansa vaan palaisi takaisin.

        Tämä on yhteistä opetusta koko kristikunnassa ja se on Raamatusta luettavissa. Pietari on pyhä, autuas ja pelastunut. Vain sinä tunnut olevan tästä tiedosta osaton.

        Pietari palasi kieltäjän tieltä takaisin, Jumalan armosta. Mutta voitko sinä koskaan palata takaisin Jeesuksen Kristuksen evankeliumiin? Uhoa ja itse tehtyä marttyyriutta sinulla kyllä on. Jänisruton ja monen muun vaivan jälkeenkin, yhä uhoat. Mutta se ei ole oikeata Jumalan antamaa lahjauskoa, joka asuu nöyryydessä.

        Vielä tämä sinulle sinun saatanallisesta nöyryydestä, sillä se on tätä, kun kontataan ja lauletaan:

        "Minä vaivainen oon mato matkamies maan..."


    • kysymysxx

      Teuvolta haluaisin kysyä, mikä on saanut sinut Pietaria epäilemään. Aiemminhan olit sitä mieltä, että Pietarin ahdas portti oli se, kun hän huomasi kieltäneensä Jeesuksen.

      • Kyllä siinä oli Pietarin ahdas portti, mutta pelkuruuden Henki esti häntä menemästä siitä sisälle.

        Kyllä minullekin tuo katkera itku tuli, mutta huuto: "Herra Jeesus armahda!" Toi pelastuksen. Jos se oli tullut Pietarin huulilta, ei hän koskaan olisi ajautunut Rooman suuren porton ensimmäiseksi paaviksi.

        Miksi tämä on sinullekin mahdotonta ymmärrettäväksi?

        Lähes sama toistui entisen ystäväni kohdalla. Pietari pelkäsi palvelustyttöä, ja Devout ArmiK- nimistä naispalvelijaa.


      • Vieläkö tämän kysymyksen esittänyt seuraa tätä keskustelua? Toivottavasti, sillä aamulla jäi vastaus vaillinaiseksi, kun tuli kiire klo 9.40 ennalta sovittuun tapahtumaan.

        Nyt sitten koko totuus siitä, miten ja minkälaisella aikataululla Pyhä Henki tämän Pietarin kohtalon teki täysin selväksi.

        Ensiksi tämä Pietarin oma ilmoitus:

        "Ennen muuta teidän on oltava selvillä siitä, etteivät pyhien kirjoitusten ennustukset ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä.

        Yksikään profeetallinen sana ei ole tullut julki ihmisten tahdosta, vaan ihmiset ovat puhuneet Pyhän Hengen johtamina sen, minkä ovat Jumalalta saaneet."

        Ja jatkoksi Jeesuksen ilmoitukset:

        "Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään."

        "Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.

        Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää."

        Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"

        Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.

        Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

        Kun Jeesus Kristus minut opetuslapsekseen 1a1.8.1985 otti, aloitin Raamatun lukemisen suurella innolla. Kun eteen tuli sellaista, mitä en silloin ymmärtänyt, minä alleviivasin ne kohdat. Ja voin sano, että niitä alleviivauksia oli todella paljon.

        Joita sitten Pyhä Henki on vuosien saatossa selväksi tehnyt. Pietarin kirjeissä oli viivattuna tämä kohta:

        "Ja pitäkää sitä pelastuksenanne, että Herra on kärsivällinen. Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut.

        Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.

        Kun siis te, rakkaat ystävät, olette ennalta selvillä tästä kaikesta, niin olkaa varuillanne. Älkää antako jumalattomien johtaa itseänne harhaan, niin että putoatte omalta varmalta pohjaltanne.

        Kasvakaa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänelle kunnia nyt ja iankaikkisuuden päivään asti. Aamen."

        Sen muistan, että tuolloin jo ajattelin: miksi Pietari ei paljastanut sitä, mikä niistä on vaikeatajuista ja miten ihmiset niitä omaksi tuhokseen vääristelevät.

        Ja uudelleen tämä tuli mieleen, kun Pyhä Henki alkoi paljastaa näitä Saatanan valheita, että miksi Pietari näistä kaikista vaikeni?

        Paavalin valheiden paljastus sai aikaan melkoisen kohun hänen rakkaiden tekopyhien veljien ja sisarienkin keskuudessa. Enkä uskonut, että se koskaan hiljenee, mutta niin vain kävi, kuten palstalla joku jo näitä petollisia veljiä ja sisaria kaipasi.

        Kun sitten alettiin Paavalin sijasta puolustella Pietaria, niin koko Pietarin petollinen tarina aukeni yhdellä Pyhän Hengen kuiskauksella: "Rooman paavit."

        Tarvinneeko tätä vielä sinulle uudelleen selvittää?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      333
      3125
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2315
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      88
      1696
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      200
      1642
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      70
      1424
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      162
      964
    Aihe