hei onko neuvoa miten saa ruvet pois jaloista ja turvotuksen
rupia jaloissa
7
496
Vastaukset
- Kasiro
Ruvet? Tarkoitatko riviä? Pidä jalka puhtaana ja kuivana ja rasvaa niitä, esim Lipolanilla ( Apteekista ) tai lehmän utarevoiteella tai muulla joka ei imeydy heti. Jos ei auta kutsu eläinlääkäri.
- Öttis
Rupia voi rasvata ihan helosan voiteella :) ja tosiaan puhtaanapito on se tärkein :) turvotukseen auttaa arnica :) tai ihan kylmäkääreiden teko ( jääpalapussit pintelit)tai kylmällä vedellä 10min huljuttelu
- ällyk
Meillä on ollu aika monella hepalla riviä, on hoidettu niin että ensin huuhdellaan jalat, sitten pistetään jotain ainetta, annetaan vaikuttaa 10 min ja huuhdotaan pois. Lopuksi joku rasva. Niistä itse aineista mulla ei ole mitään hajua auttaisko nämä suoa??????????????
- ÄLLYK
turvoksen saa pois esim laske jalkaa/jalkoihin kylmää vettä noin 10-20 minuttia. KOKEILE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Horzess
Ruvet saa pois esim. perus Helosanilla. Turvotuksen kylmäämällä heti ratsastuksen jälkeen. Ruvet voit ehkäistä harjaamalla jalat huolellisesti joka päivä ja erityisesti vuohisista!
- selvännäkijöitäkö
mitähään jos kysyisi ensin eläinlääkäriltä
- vettäkengässä
Turvotus (ellei ruvista johtuvaa) yleensä lähtee pois kun hevonen saa ulkoilla ja jaloitella tarpeeksi. Ellei ole pihattomahdollisuutta niin mahdollisimman aikaisin ulos ja myöhään sisälle. Omakohtaista kokemusta löytyy, ja sinällään hyvinkin itsestään selvä asia koska hevonen on luotu liikkumaan, ei seisoskelemaan karsinassa. T oskarinonni
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1172294- 1301835
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631216Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K961168En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k721060Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311050Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.431013Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉77975HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio23955Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56932