Lemmikkien lääkkeet-ihmislääkkeitä?

Vähänoutojuttu

Hei. Tänään sain kuulla että eläinlääkäri voi määrätä lemmikille ihmislääkettä. Kenen nimellä tuo resepti sitten laitetaan? Kyse on mirtatsapiini lääkkeestä jota lääkäri minulle määräsi-kauheaa tavaraa- tulee hirveä makean himo. Jo pienestä palasta tabelettia. Näitä kuulemma määrätään koirille ja kissoille. Laitetaanko myös huumaavia lääkeaineita? Nyt alkoi selvitä miksi joillain ihan kammottavan näköisillä hoitamattomilla ihmisillä on isot koirat: saavat popsia niille kirjoitettuja lääkkeitä! Olenkin ihmetellyt että miksi köyhä ja huonossa kunnossa oleva ottaa eläimen kun ei jaksa itseäänkään hoitaa....

3

2937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilleriveto

      esimerkiksi thyroxin ja digoxin ovat samoja niin eläimelle kuin ihmisellekin, samoin särkylääke ketorin. resepti kirjoitetaan muotoon " omistajan nimi" ja sitten selvennys, eli eläinlaji, esim koira Musti.

    • Ziwi

      Kun minun koiralleni määrättiin tänä keväänä Tramalia (opiaattikipulääke) akuuttiin haimatulehdukseen, niin kyllä ne sieltä apteekista vielä ihan soittivat eläinlääkärille, että onko hän kyseisen lääkkeen määrännyt. Ja reseptiin tosiaan tuli koiran ja omistajan nimi, tosin se piti jättää apteekkiin lääkkeen tyypin takia.

    • kovinkipeäoli

      Kyllä koira voi syödä jotain ihmislääkkeitä, mutta annostukset pitää tietää. Tuskinpa kovin huumeita kulkee kuitenkaan. Koirani söi välilevyongelmaan Lyricaa pienehköä annosta. Se ostettiin apteekista ihmisen nimellä eläinreseptillä, jossa luki käyttötarkoitus, koira, niin ja niin monta kiloa yms. Eikä näistä saa Kelakorvauksia, eli lääke tulee aika hintoihinsa. Jotkut antibiootit, jotkut kipulääkkeet, kortisoni, silmätipat käy eläimille. Sopimattomat voi viedä hengen eläimeltä. Ei kannata itse lääkitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe