Tykkään nauttia lasillisesta punaviiniä iltaisin telkkarin äärellä. Välillä kuitenkin jo yhden lasillisen jälkeen herään aamulla kamalaan päänsärkyyn! Muistan lukeneeni jostai, että viinin tanniinisuus aiheuttaa päänsäryn? Osaisiko joku kertoa asiasta tarkemmin? Löytyykö viinejä, jotka sopivisat laiselleni herkkikselle?
Päänsärkyä punaviinistä
4
168
Vastaukset
- rikkisulfidi
Itseasiassa viinin tanniisuus ei aiheuta päänsärkyäsi vaan viiniin lisätyt lisä-aineet kuten rikki-sulfidi, joka parantaa viinin säilyvyyttä estäen pien-eliöstön toimintaa ja samalla lopettaen käymisen.
Osta jotain luomu-viiniä, joissa ei yleensä ole käytetty mitään kemikaalia säilyvyyden parantamiseksi. - viininystävä
mulle tuli tälläinen vastaan, tässä joku päivä http://www.ess.fi/teemat/ruoka/2015/08/26/vahatanniininen-viini-voi-sopia-viinipaansarysta-karsivalle toivottavasti auttaa! :)
- Kyyninen_ihminen
Päänsärkyä aiheuttavat lisäaineet ja ainakin migreeniherkille myös tanniinit. Eli yksi vaihtoehto ovat luomuviinit, jos kyse on lisäaineista. Jos kyse taas on tanniinista, niin vähätanniininen viini.
Alkon tiedotus aiheesta on muuten sikamaisen huonoa! Siis tästäkin aiheesta. Henki on viinin juontia rajoittava, vaikka pitäisi tiedottaa eri aineosien vaikutuksista. Alkon labraahan on aikoinaan kehuttu. Mitä siellä on tutkittu, jos ei tällaisia perusasioita?- Tratti
Osta vanhemman vuosikerran viinejä, älä kovin uusia. En tiedä miksi mutta ainakin meillä auttanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882