Väärillä profeetoilla on karu kohtalo
Profetioiden kertominen ei ole leikin asia. Jumalan nimissä puhumisesta lankeaa suuri vastuu. Kyse on suorastaan kuolemanvakavasta asiasta, kuten Raamatussa monissa paikoissa kerrotaan. Tässä noista tuomion sanoista kolme:
”Jos taas joku profeetta julkeaa minun nimissäni puhua sellaista, mitä minä en ole käskenyt hänen puhua, tai puhuu vieraiden jumalien nimissä, hänen on kuoltava.'
Jos alatte kysellä mielessänne, mistä tiedätte, mikä sana ei ole lähtöisin Herralta, muistakaa tämä: Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä. (5. Moos.18:20.22
Profeetta Natan nuhtelee Daavidia, Matthias Scheits v. 1672, 2.Sam.12:1
”He ovat ennustaneet minun nimissäni, vaikka minä en ole lähettänyt heitä, ja sanoneet, ettei miekka eikä nälänhätä tule tähän maahan. Ja nyt minä, Herra, ilmoitan sinulle, mitä aion tehdä näille profeetoille: he kuolevat miekkaan ja nälkään!” (Jer.14:15)
”Minä lyön kädelläni profeettoja, jotka näkevät olemattomia näkyjä ja lausuvat perättömiä ennustuksia.” (Hes.13:9)
Kannattaa siis lukea huolellisesti tässä kirjoituksessa tuonnempana olevat pastori Ted Haggardin ohjeet profetoimisesta.
Varoituksen sanojen ei kuitenkaan ole tarkoitettu sulkemaan profetioita saaneiden henkilöiden suuta. Sanotaanhan Raamatussa myös näin:
”Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia” (Ap.t.2:17)
”Toivoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin toivoisin teidän profetoivan.”(1. Kor.14:5)
http://www.reijotelaranta.fi/reijon_blogi/miten_arvioida_profetian_luotettavuus_-_profetioiden_koetteleminen/
Väärillä profeetoilla on karu kohtalo!
38
53
Vastaukset
- AsiallistaHuom
Varoittavaa tekstiä.
- fsdfds
fdfd
- jhfgfhjg
fjhgjfhg
- khjkhj
uoioui
- ewqwqe
fsdfds kirjoitti:
fdfd
weqewq
- ewqweq
jhfgfhjg kirjoitti:
fjhgjfhg
qweeqw
- xzcxzc
cxzxz
- vbnbv
nbv
- fddfs
dfdfs
- ghfghf
jhfgfhjg kirjoitti:
fjhgjfhg
gfhghf
- ghjjhg
khjkhj kirjoitti:
uoioui
jhgfjghf
- hgfhgh
hgfhgf
- hgfhgfhgfghf
fsdfds kirjoitti:
fdfd
hhghg
- gjhkghj
ewqwqe kirjoitti:
weqewq
kjhkjh
- jgh
hgfhgh kirjoitti:
hgfhgf
hgfjk
- hgf
hgfd
- gfdsgfd
vbnbv kirjoitti:
nbv
gfd
- dsfasdaf
khjkhj kirjoitti:
uoioui
dfsaafds
- tyrert
khjkhj kirjoitti:
uoioui
YTUUYTR
- kapeapolku
JEESUS KRISTUS ON HERRA.
- JeesusonHerramme
Ottakaa vakavasti kun puhutte profetioista ja profeetoista.
Ei ole leikin asiaa. - älkää_leikkikö_tulella
JeesusonHerramme kirjoitti:
Ottakaa vakavasti kun puhutte profetioista ja profeetoista.
Ei ole leikin asiaa.Juuri niin! Varokaa kieltänne kun puhutte profeetioista, ettette vaan Jumalan ilmoitusta pilkkaisi tai kutsuisi saatanan eksytykseksi.
- sdfdf
fsd
- Voihanvitalis
Alottaja näin. "Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin". Raamatussa näin: vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle. Siis lehmäkin navetassa profeetoi.
- ÄläVääristele
Onko sulla ongelmia ymmärtämisessä?
- LueRaamattua
Ihmiset eivät ymmärrä kuinka vakavia ovat raamatun ja profetioiden vääristelyt vääristelijälle itselleen.
- omituinensvrt
Eläimet ovat profetoineet jo tuhansia vuosia!
- 534345
5342345
- Bror-Erik24
V--t minä vihellän teidän sisäsiittoiselle profetiallenne rakkaat uskon veljet,mutta
sen verran ennustan minäkin että almunkeruunne tuottaa oivan tuloksen kristil-
liseen hätäaputaskuunne :) Eiks je?- omituinensvrt
Kerro ihmeessä miten tuottaa?
- hgjf
ghjf
Kyselisin yhä niiden lottonumeroiden perään. Profeetan happotestinä voisitte mullempistää mailiin ne seuraavan loton numerot.
Ei taida usko vaan riittää profeetoilla?Sä oot kato itte Raamatun profetioiden yksi todistus. Siellä sanotaan näin: 2. Pietarin kirje 3:3-4 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
- Lottoprofetiaa
JarmoEklund kirjoitti:
Sä oot kato itte Raamatun profetioiden yksi todistus. Siellä sanotaan näin: 2. Pietarin kirje 3:3-4 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
Ei hätää, kukaan ei kysele lupauksia hänen tulemuksemista tai menemuksemustista. Vain lottonumeroita. Annapa oikeat lottonumerot seuraavaan arvontaan.
JarmoEklund kirjoitti:
Sä oot kato itte Raamatun profetioiden yksi todistus. Siellä sanotaan näin: 2. Pietarin kirje 3:3-4 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
Meille on turha siteerata satukirjaa, se ei tee käytetyn vessapaperin lukemista suurempaa vaikutusta.
- ttkkl
Raamattu koodissa:" Ellen White on väärä profeetta!" 'Voiko sitä pelastua väärän profeetan joukoissakin!?
Ei tuomitse sabattikäskyä, jonka Jumala antoi juutalaisille!- 1234567---
Elleni ymmärsi, että sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille. Ellenin perhetaustat he kuuluivat Metodisteihin. Ellenille kymmenenkäskyn laki oli kasvattaja Kristukseen
Elleni ei uskonut salaisiin tempauksiin.
Väärät profeetat julistavat, että sapatti ei enää kuulu Uudenliiton kristityille. - uteliasomituinen
1234567--- kirjoitti:
Elleni ymmärsi, että sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille. Ellenin perhetaustat he kuuluivat Metodisteihin. Ellenille kymmenenkäskyn laki oli kasvattaja Kristukseen
Elleni ei uskonut salaisiin tempauksiin.
Väärät profeetat julistavat, että sapatti ei enää kuulu Uudenliiton kristityille.Kerrotko meille miten kymmenen käskyä kasvatti Ellenin Kristukseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi634000Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D783638- 423155
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192538Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!222377Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa442085- 471967
- 471758
- 321644
- 301546