Jeesuksen siivoaminen sivuun rikkoi tekijänoikeutta?
”Jeesuksen häätäminen kevätjuhlasta voi olla tekijänoikeusrikkomus” otsikoi uutisensa Kotimaa24 kertoessaan, miten Jeesus-viittaukset poistaminen kirjailija, runoilija Anna-Mari Kaskisen laulutekstistä rikkoi Teoston lakimiehen mielestä tekijänoikeuksia.
Anna-Mari Kaskisen sanoittaman ja Pekka Simojoen säveltämän laulun sanat muutettiin jyväskyläläisen koulun kevätjuhlissa. Uudet sanat oli saatu toisesta koulusta, jossa laulua oli laulettu. Alkuperäisessä versiossa sanat kuuluvat: "On yksi, joka pysyy, kaiken ymmärtää: Jeesus vierellemme aina jää", kun taas uudessa versiossa "Muista, että kanssa hyvän ystävän voit jakaa ilon sekä ikävän".
Vastaavia esimerkkejä ”Jeesus-fobiasta” löytyisi runsaasti lisää niin yhteiskunnan kuin valitettavasti myös kirkon ja seurakuntien tilaisuuksista. Kun kenenkään mieltä ei sovi pahoittaa puhumalla synnistä, niin tarpeettomaksi jää silloin myös armo. Jos armolle ei ole enää käyttöä, niin ”mihin sitä Jeesusta tarvitaan”?
Jos kristityn vaellus on arkkipiispan puheittenkin mukaan lähinnä lähimmäisen vierellä vaeltamista sekä yhdessä hämmästelyä ja kyselemistä, niin kiusalliseksihan sellainen matkakumppani kävisi, joka väittää olevansa tie, totuus ja elämä. Totuus kun ei aina silittele tekemisiämme ja tekemättä jättämisiämme myötäkarvaan vaan patistelee parannuksenteon ja armon pariin.
http://www.reijotelaranta.fi/reijon_blogi/eiko_jeesuksen_nimi_olekaan_ihanin/
Jeesuksen siivoaminen sivuun rikkoitekijänoikeutta
16
<50
Vastaukset
- EiValtaaPahalle
Kannattaako uskottomien touhuja painaa villaisella, vai onko parempi nostaa kissa pöydälle ja tarkastella asiaa lähemmin?
- aamen
12.9.2015 21:35
Kun ihminen taistelee oman maansa henkisen hyvinvoinnin ja turvallisuuden takia. Kansansa puolesta sortajia vastaan. Taistelu on aina oikeutettu!
Jatkuva periksi antaminen ja myönnytykset. Tuhoavat sen pienenkin puolustuskyvyn joka jokainen voi omasta tahdostaan antaa. Ne massa hyökkäykset ja lain unohtaminen päättäjiltämme on vienyt meidät sotaan jopa 1918 malliin.
On kauhistuttavaa todeta kuinka lepsuja me olemme jopa kansana. Antaen vääryyden kukoistaa.
Rukoilen koko sydämestäni että raamatun sanan mukaan pahallekin on annettu aikansa. Ei hyväksytä islamia joka ei ole edes uskonto, se on opi, jota muuttavat mielensä mukaan.
Siskot ja veljet noustaan kohtamaan paha voitajana. Maa on meidän ja meistä on kinni, pysyykö se meillä - dssd
fds
- rtetre
aamen kirjoitti:
12.9.2015 21:35
Kun ihminen taistelee oman maansa henkisen hyvinvoinnin ja turvallisuuden takia. Kansansa puolesta sortajia vastaan. Taistelu on aina oikeutettu!
Jatkuva periksi antaminen ja myönnytykset. Tuhoavat sen pienenkin puolustuskyvyn joka jokainen voi omasta tahdostaan antaa. Ne massa hyökkäykset ja lain unohtaminen päättäjiltämme on vienyt meidät sotaan jopa 1918 malliin.
On kauhistuttavaa todeta kuinka lepsuja me olemme jopa kansana. Antaen vääryyden kukoistaa.
Rukoilen koko sydämestäni että raamatun sanan mukaan pahallekin on annettu aikansa. Ei hyväksytä islamia joka ei ole edes uskonto, se on opi, jota muuttavat mielensä mukaan.
Siskot ja veljet noustaan kohtamaan paha voitajana. Maa on meidän ja meistä on kinni, pysyykö se meillätrewtre
- gfdgdf
dssd kirjoitti:
fds
gffg
- åpoäöl
aamen kirjoitti:
12.9.2015 21:35
Kun ihminen taistelee oman maansa henkisen hyvinvoinnin ja turvallisuuden takia. Kansansa puolesta sortajia vastaan. Taistelu on aina oikeutettu!
Jatkuva periksi antaminen ja myönnytykset. Tuhoavat sen pienenkin puolustuskyvyn joka jokainen voi omasta tahdostaan antaa. Ne massa hyökkäykset ja lain unohtaminen päättäjiltämme on vienyt meidät sotaan jopa 1918 malliin.
On kauhistuttavaa todeta kuinka lepsuja me olemme jopa kansana. Antaen vääryyden kukoistaa.
Rukoilen koko sydämestäni että raamatun sanan mukaan pahallekin on annettu aikansa. Ei hyväksytä islamia joka ei ole edes uskonto, se on opi, jota muuttavat mielensä mukaan.
Siskot ja veljet noustaan kohtamaan paha voitajana. Maa on meidän ja meistä on kinni, pysyykö se meilläljk
- sdfdsfdfsfd
rtetre kirjoitti:
trewtre
ffdss
- ghfghf
hgfhgf
- sdasa
gfdgdf kirjoitti:
gffg
ASDSAD
- Heidänjohtajansa
Kansat alkavat tekemään kysymyksiä kirkoiltaan,siten moni papeista joutuu
vasten seinää. Se mitä heidän seminaareissaan heille opetetaan ei mene
yksiin raamatun kanssa ja siinä se vaikeus onkin.Jos kysyt papilat mitä tarkoittaa "kolmiyhteinen Jumala",niin yleensä saat vastaukseksi,"SE ON
SUURI SALAISUUS".Jumala ei ole salannut meiltä persoonallisuuttaan,eikä
myöskään hänen poikansa Jeesus Kristus sitä tehnyt.Miksi Jeesus olisi
rukoillut isäänsä,jos hän olisi SAMALLA OMA ISÄNSÄ ? JÄRJETÖNTÄ ???
Kirkon oprtukset on paljastettu,mutta heidän johtajansa ei anna periksi ? - Uusyritysheh
Tuppaa kirjoitusvirheitä kun hosuu !,heh.
- Olenkominävirheetönmuka
Emme välitä virheistä. Tärkeintä, että ymmärrämme viestin sisällön.
Ottakaa uskovaiset järki käteen. Teidän kolmiojumalnne jeesuksesta ei ole minkäänlaista historiallista todistetta. Kukaan aikalainen ei kirjoittanut mitään muistiin tämän runkkarin väitetyistä ihmeteoista ja se on todellinen ihme... tai siis odotettavissa, koska se teidän jesse ei koskaan ollut edes olemassa.
Surullinen on uskovaisen mieli, kun pystyy keskustelemaan olemattoman kanssa, eikä hän edes ymmärrä hakeutua hoitoon.- Kts.peiliin
Jumala hoitaa ja se riittää.
Toisin on uskomattoman hoidot, ne on pöpilässä edelleenkin. Kts.peiliin kirjoitti:
Jumala hoitaa ja se riittää.
Toisin on uskomattoman hoidot, ne on pöpilässä edelleenkin.Sä et sit terveyskeskuksen ovea avaa etkä hammaslääkärissä käy, ethän? Se on silkkaa säästöä yhteiskunnalle, kun uskovaiset hoidattavat itsensä jeesuksella.
he-ma kirjoitti:
Sä et sit terveyskeskuksen ovea avaa etkä hammaslääkärissä käy, ethän? Se on silkkaa säästöä yhteiskunnalle, kun uskovaiset hoidattavat itsensä jeesuksella.
Miksi koitat todistaa olematonta olemattomaksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291313
- 99833
- 75650
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m149408Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368