Metodistikirkko

Sydänauki

Minllaisia nämä Metodistiseurakunnat oikeasti ovat?
Olen ymmärtänyt että ovat väkiluvultaan aika pieniä.
Onko opetus hengellisesti raitista?
Miksihän näissä paikoissa väkimäärä pysyy vuodesta toiseen melkein samana?
Mikä on seurakunnan sisäinen tila,kertoo paljon.
Etsin ja rukoilen johdatusta,että Tampereelta löytyisi sopiva seurakunta minulle.

23

2655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tielläkulkija

      On luterilaisten kanssa melkein samoilla linjoilla.

      • vaihteleekovin

        Tuolla Tampereella puolestaan on aika helluntaityylinen tuo met. seurakunta...


      • Kastettu
        vaihteleekovin kirjoitti:

        Tuolla Tampereella puolestaan on aika helluntaityylinen tuo met. seurakunta...

        Jos et tiedä,niin kerron että on eri oppi kuin helluntalaisilla.


      • vaihteleekovin
        Kastettu kirjoitti:

        Jos et tiedä,niin kerron että on eri oppi kuin helluntalaisilla.

        Havaintoni perustuu siis nettisivuihin ja sieltä lukemaani opetukseen, löytyy mm. ylistysoppia (ja David Sterling on käynyt vetämässä seminaaria yms). Tiedän kyllä että kirkon virallinen oppi on erilainen, mutta seurakunnat toteuttanevat itsenäisyyttään näissä asioissa.


      • mietipävähänensin
        vaihteleekovin kirjoitti:

        Havaintoni perustuu siis nettisivuihin ja sieltä lukemaani opetukseen, löytyy mm. ylistysoppia (ja David Sterling on käynyt vetämässä seminaaria yms). Tiedän kyllä että kirkon virallinen oppi on erilainen, mutta seurakunnat toteuttanevat itsenäisyyttään näissä asioissa.

        Tampereen metodistikirkko on samanlainen kuin muutkin suomen metodistikirkot. Tampereen pappikin on vanha juoppo, kuten niin moni metodipapeista on. Nettikursseilla papiksi päässeitä.
        Tyypillinen jumalaton protestanttinen vapaakirkko joka pelaa omilla säännöillään ei jumalan.


      • seurakunnissaeroja

        Riippuu kai kirkosta. Suomessa en ole käynyt metodistikirkossa, mutta ulkomailla kyllä. Se oli jossain luterilaisen ja vapaiden seurakuntien välimaastossa. Henkilökohtaista ratkaisua painotettiin. Raamatun opiskeluun panostettiin todella paljon.


    • Tyhjätynnyri

      Käykö myös lapsikaste, joka ei ole raamatullinen?

      • Sannaliisa

        Vain uskoville kuuluu kaste, joka on upotuskaste uskoontulleille Jeesuksen seuraajille.
        Siis väkisinkastetut lapset eivät ole Jumalan Sanan oppi.


    • Karelin

      Lapsikaste virallisena, mutta helluntaiseurakuntien vaikutus näkynyt (käsittääkseni useammalla pastorilla helluntaitausta) lisääntyneenä uskovien- ja uudelleen kastamisina, joka taas ei periaatteessa sodi itse metodismia vastaan.

      • seurakunnissaeroja

        Siinä metodistikirkossa, jossa minä kävin USA:ssa, kastettiin aikuisia. Ero ns. vapaisiin seurakuntiin oli kuitenkin siinä, että ei uskottu Pyhän Hengen lahjojen toimivan enää tänä päivän. Eli ei oltu karismaattisia.


    • tännekintulivat

      U-kastajat hyökkäävät kaikkialle huutamaan "raamatullisia" kastejuttujaan.

    • Siunatkaa

      Onko vihollinen saanut sinut huutamaan uskoville Jumalan lapsille?!
      Niille jotka totuudessa vaeltavat.
      Rukoile, että Jumala avaa silmäsi ja korvasi totuudelle.
      Siunausta sinulle!

      • sinisorsaå

        Raamattu ei kiellä kumpaakaan kastetta.


      • Tarkkatiina
        sinisorsaå kirjoitti:

        Raamattu ei kiellä kumpaakaan kastetta.

        Joka tulee uskoon Jeesukseen ja kastetaan, hän pelastuu. Näin sanotaan selvästi Jumalan Sanassa, joka on Raamattu.
        Lapsikaste on vauvan pään vedellä sivelemistä, joka ei ole kastamista, oikea kaste on upotuskaste joka tehdään uskoontulleen omasta tahdosta joka on kuuliaisuutta Jumalaa kohtaan.
        Metodistikirkko hyväksyy myöskin vauvojen päänkasteen jota en löydä raamatustani.


      • eiperisyntiä

        Niin ja vauvathan pääsevät taivaaseen ilman kastettakin.


    • oppihajoaa

      Uudestikastajien onkin parasta pysytellä omissa lahkoissaan, etteivät tärvää kaikkia perinteisiä seurakuntia sekaopillaan (laki- ja teko-opilla).

      • Armosta

        Voisitko tutkia Raamattua niin saisit oikean opin Jumalan Sanasta, ei ihmisten eksyttävistä mielipiteistä ja tulkinnoista.
        Jumala on totuus!


      • Anonyymi
        Armosta kirjoitti:

        Voisitko tutkia Raamattua niin saisit oikean opin Jumalan Sanasta, ei ihmisten eksyttävistä mielipiteistä ja tulkinnoista.
        Jumala on totuus!

        Porin metodistikirkossa puhuu nainen joka hakkasi miestään teräaseella ja myrkytti häntä lääkkein. Hänestä tehtiin rikosilmoitus mutta yhä saa jatkaa puhumista siellä. Kertoo paljon metodistikirkon moraalista. Uskon ja totuuden kanssa sillä laitoksella ei ole mitään yhteistä.


      • Anonyymi

        tampereen metodistikirkon ovat vallanneet helluntailaiset!kamalaa ,arkkiviholliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tampereen metodistikirkon ovat vallanneet helluntailaiset!kamalaa ,arkkiviholliset.

        Metodistikirkko ei ole oikea kirkko. Se on alkoholistien ja aineriippuvaisten kerho.


    • Anonyymi

      Metodistikirkon pastoreita koulutetaan Vapaakirkon pastorikoulussa.
      Jos etsit oikeaa seurakuntaa Tampereella, niin Armon babtistiseurakunta.

      • Anonyymi

        >Tampereella, niin Armon babtistiseurakunta.<

        Metodistit ovat arminiolaisia. Armon baptistit ovat kalvinisteja.

        pastori Veli Loposella on hyvää tekstiä asiaan liittyen:

        https://veliloponen.com/?p=164
        Wesleyn yksi pääargumentteja kalvinistista predestinaatiota vastaan oli Jumalan oikeudenmukaisuus, rakkaus ja hyvyys. Predestinaatio muuttaisi ihmisen pelkäksi robotiksi tai pelinappulaksi, jota siirrellään maailman pelilaudalla.

        Predestinaatio liittyy vahvasti siis jumalakuvaan. Kalvinistisessa jumalakuvassa Jumala nähdään hallitsijana. Jumalan suhde ihmisiin ja pelastukseen liittyy Jumalan tahdon suvereeniin toteutumiseen. Wesley taas näki hänet rakastavana vanhempana. Hänen mukaansa olisi rakkauden kautta toimivalle Jumalalle olisi mahdotonta pakottaa oman mielensä mukaan toiset elämään ja toiset kuolemaan.

        Predestinaatioon liittyy myös käsityksemme kristillisestä elämästä. Wesley ajatteli, että kalvinistinen näkökulma voi johtaa leväperäisyyteen. Mikäli pelastus on kiinni yksinomaan Jumalan meistä riippumattomasta valinnasta, miksi kukaan välittäisi olla kuuliainen Jumalalle.

        Sen sijaan hänen näkemyksensä mukaan ihmisellä on kyky vastata myöntävästi tai kieltävästi Jumalan kutsuun. Myöntävän vastauksen jälkeen hänellä on myös velvollisuus pyrkiä elämään kutsun mukaan Jumalan armon avulla. Jumalan kutsu ei siis koske vain pelastusta vaan myös kristillistä elämäntapaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >Tampereella, niin Armon babtistiseurakunta.<

        Metodistit ovat arminiolaisia. Armon baptistit ovat kalvinisteja.

        pastori Veli Loposella on hyvää tekstiä asiaan liittyen:

        https://veliloponen.com/?p=164
        Wesleyn yksi pääargumentteja kalvinistista predestinaatiota vastaan oli Jumalan oikeudenmukaisuus, rakkaus ja hyvyys. Predestinaatio muuttaisi ihmisen pelkäksi robotiksi tai pelinappulaksi, jota siirrellään maailman pelilaudalla.

        Predestinaatio liittyy vahvasti siis jumalakuvaan. Kalvinistisessa jumalakuvassa Jumala nähdään hallitsijana. Jumalan suhde ihmisiin ja pelastukseen liittyy Jumalan tahdon suvereeniin toteutumiseen. Wesley taas näki hänet rakastavana vanhempana. Hänen mukaansa olisi rakkauden kautta toimivalle Jumalalle olisi mahdotonta pakottaa oman mielensä mukaan toiset elämään ja toiset kuolemaan.

        Predestinaatioon liittyy myös käsityksemme kristillisestä elämästä. Wesley ajatteli, että kalvinistinen näkökulma voi johtaa leväperäisyyteen. Mikäli pelastus on kiinni yksinomaan Jumalan meistä riippumattomasta valinnasta, miksi kukaan välittäisi olla kuuliainen Jumalalle.

        Sen sijaan hänen näkemyksensä mukaan ihmisellä on kyky vastata myöntävästi tai kieltävästi Jumalan kutsuun. Myöntävän vastauksen jälkeen hänellä on myös velvollisuus pyrkiä elämään kutsun mukaan Jumalan armon avulla. Jumalan kutsu ei siis koske vain pelastusta vaan myös kristillistä elämäntapaa.

        Metkukirkon perustajan "John Wesleyn pääargumentteja oli Jumalan oikeudenmukaisuus, rakkaus ja hyvyys", sanoi hän?
        Mihin se kaikki on kadonnut?
        Metodistikirkko on nykyään huorien, varkaitten ja juoppojen kirkko, joka ei edes ole kirkko koska se ei noudata mitään pyhiä arvoja.
        Papeiksi kelpaa kuka tahansa, vanhat juopotkin.
        Sisällä seurakunnassa huorataan ja vehkeillään, valehdellaan lajitovereille ja petetään minkä ehditään.
        Kiitos herralle ja vähän rouvallekin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      95
      3761
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      45
      3103
    3. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      79
      3017
    4. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      19
      2825
    5. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2724
    6. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      52
      2432
    7. Mitä tuntemuksia

      Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      19
      2177
    8. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      60
      2108
    9. Oletko uhriutuja?

      vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      58
      1896
    10. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

      Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1858
    Aihe