Eli, tulipa mieleen kun raamatuista huomaa sen ongelman että sen mukaan olisi kahdesti ihmiskunta alkanut insestistä - ensin Adam ja Eva (joiden POJAT löysivät vaimot... mistä?), ja sitten "vedenpaisumuksen" jälkeen jälleen yhdestä suvusta. Noh, tähän on vastattu palstalla useasti että kyllähän Yahwe muitakin ihmisiä tietty loi, sitä ei vain itsestäänselvyytenä mainita.
Noh, OK. Tuo vain synnyttää uuden ongelman, kun se yhdistetään "syntiin". Ongelma on tämä: Jos Yahwe loi muitakin ihmisiä, tapahtuiko tämä ennen vai jälkeen syntiinlankeemusta? Katsotaanpa:
Jos muut suvut luotiin ENNEN lankeemusta, noita muita ihmisiä rangaistiin täysin syyttä suotta muiden "rikoksista" - ja tuomiolla olivat olennot, jotka eivät erottaneet hyvää pahasta, sekä kyseinen "rikos" oli nimenomaan järjestetty, koska:
"14 Kuuntele minua, Job, nouse, tarkkaile ja tutki Jumalan ihmeitä!
15 Ymmärrätkö sinä, miten hän sen kaiken tekee? Miten leimahtaa valo hänen pilvestään?
16 Ymmärrätkö sinä, miten pilvet voivat leijua ilmassa, käsitätkö *****Kaikkitietävän***** ihmeet?" Vaikka eihän syyttömien kidutus ja rankaiseminen ole mitään uutta VT:n psykopaatille.
Jos tuo vaihtoehto oli siis huono, tokihan tämä tarkoittaa että toinen on hyvä? No, ei. Se on vielä pahempi. Jos muut luotiin vasta lankeemuksen ja karkotuksen JÄLKEEN, tämä tarkoittaa että Yahwe loi perverssillä määrätietoisuudella tahallaan syntisiä ihmisiä. Ei kovin kivasti tehty.
Kommentteja? Hyvät uskovat, joskus pitää päästää irti jopa rakkaista uskomuksista, jos ne todetaan selkeästi vääriksi.
Adam ja Eva eivät ainoita ihmisiä sadussanne?
124
563
Vastaukset
- Tässätuumailen
Hyvää pohdintaa! Itse ihmettelin jumalista järkeä (tai sen puutetta) toisessa ketjussa, jossa oli puhetta juutalaisten vainoista. Erään saarnaajan mukaanhan siis Jumala käytti natseja kurittaakseen kansaansa rankalla kädellä ja sitten rankaisi natseja, koska he koskivat hänen suosikkikansaansa. Minun mielestäni tuollaisella asetelmalla ei ole päätä eikä häntää, selkäpaloista puhumattakaan. Tuo lisäksi osoittaisi, että Jumala haluaisi säilyttää pyhyytensä käyttämällä pahoihin tekoihinsa jotakin ulkopuolista tekijää. Kristinuskossa ei ole mitään järkeä!
- free-witch
En ole tainnut sitä lukea. Minulla on vain tietty määrä aikaa tälle palstalle :)
Mutjoo, tollanen ois täysin järjetöntä. Ei ole päätä, häntää, selkäpaloja eikä edes luuydintä.
Eihän uskonnoissa mitään järkeä olekaan. Ne kehitettiin aikana, jolloin keksityt tarinat ja sadut olivat ainoa tapa selittää/yrittää hallita maailmaa. Nyt tiedämme paremmin. Järjestäyneiden uskontojen on kuoltava, joko vapaaehtoisesti tai kirkuen ja potkien - ihan sama minulle. - voivoi.sentään
free-witch kirjoitti:
En ole tainnut sitä lukea. Minulla on vain tietty määrä aikaa tälle palstalle :)
Mutjoo, tollanen ois täysin järjetöntä. Ei ole päätä, häntää, selkäpaloja eikä edes luuydintä.
Eihän uskonnoissa mitään järkeä olekaan. Ne kehitettiin aikana, jolloin keksityt tarinat ja sadut olivat ainoa tapa selittää/yrittää hallita maailmaa. Nyt tiedämme paremmin. Järjestäyneiden uskontojen on kuoltava, joko vapaaehtoisesti tai kirkuen ja potkien - ihan sama minulle.Te uskon vastaiset tyypit jaksatte pilkata uskon asioita, tietäkää, etteivät uskovaiset ole vastuussa teidän tyhmyydestänne, vaan vastaatte sekä teoistanne että sanoistanne ihan itse lopulta Jumalalle, ymmärrätte sitä sitten nyt tai ette ymmärrä.
- Uskonnoissaonvirheitä
Minä pilkkaan huonoa ajattelua, oli se mistä tahansa peräisin. Terveen järjen käyttöä ja syvällistä pohtimista suosittelen kaikille. Raamatussa esiintyy sellainen jumalan järjettömyys ja mielivaltaisuus, että ihmettelen joidenkin vilpitöntä halua uskoa sellaiseen.
- Näinsevainon
voivoi.sentään kirjoitti:
Te uskon vastaiset tyypit jaksatte pilkata uskon asioita, tietäkää, etteivät uskovaiset ole vastuussa teidän tyhmyydestänne, vaan vastaatte sekä teoistanne että sanoistanne ihan itse lopulta Jumalalle, ymmärrätte sitä sitten nyt tai ette ymmärrä.
Sä uskot jumalaan koska sulla ei oo voimaa uskoo itseesi!
- free-witch
voivoi.sentään kirjoitti:
Te uskon vastaiset tyypit jaksatte pilkata uskon asioita, tietäkää, etteivät uskovaiset ole vastuussa teidän tyhmyydestänne, vaan vastaatte sekä teoistanne että sanoistanne ihan itse lopulta Jumalalle, ymmärrätte sitä sitten nyt tai ette ymmärrä.
Tietysti jaksamme; ne aiheuttavat paljon pahaa maailmassa. Ja itse asiassa nimenomaan *olette* vastuussa "tyhmyydestä" eli viisaudesta, koska jos ette olisi niin järjettömiä heimoajattelijoita ja syrjijiä, meillä ei olisi *syytä* vastustaa uskontoja. Selkiskö? Vai eikö ego kestä myöntää tuota?
"vastaatte sekä teoistanne että sanoistanne ihan itse lopulta Jumalalle"
MILLÄ PERUSTEELLA? Missä todisteet? Saat luvan ratkoa ensin kaikki raamattujen (jep, eri versioidenkin) ristiriidat ja virheet; vasta sitten voit alkaa käyttää sitä minkäänlaisena perusteena. Et onnistu, luovuta. - sori.kirjoitin.isoilla
free-witch kirjoitti:
Tietysti jaksamme; ne aiheuttavat paljon pahaa maailmassa. Ja itse asiassa nimenomaan *olette* vastuussa "tyhmyydestä" eli viisaudesta, koska jos ette olisi niin järjettömiä heimoajattelijoita ja syrjijiä, meillä ei olisi *syytä* vastustaa uskontoja. Selkiskö? Vai eikö ego kestä myöntää tuota?
MILLÄ PERUSTEELLA? Missä todisteet? Saat luvan ratkoa ensin kaikki raamattujen (jep, eri versioidenkin) ristiriidat ja virheet; vasta sitten voit alkaa käyttää sitä minkäänlaisena perusteena. Et onnistu, luovuta.En ole valitettavasti viitsinyt lukea tätä teidän pilkkaketjuanne muutamiin päiviin, joten eipä ole suunvuoroa ollut.
Ulkomaalaisten ja isistaistelijoiden tänne tuleminen se sitä tyhmyyttä on.
SELKI-SIKÖ??? - minusta.tuo.on.typerää
Uskonnoissaonvirheitä kirjoitti:
Minä pilkkaan huonoa ajattelua, oli se mistä tahansa peräisin. Terveen järjen käyttöä ja syvällistä pohtimista suosittelen kaikille. Raamatussa esiintyy sellainen jumalan järjettömyys ja mielivaltaisuus, että ihmettelen joidenkin vilpitöntä halua uskoa sellaiseen.
Miksi pilkata huonoa ajattelua? Jos olisit tyytyväinen itseesi ja kaikki olisi sulla henkisesti kunnossa, et vaivaantuisi miettimään jonkun "huonoa" ajattelua.
- tämä.on.esimerkiksi
Näinsevainon kirjoitti:
Ei vaan minä uskon Jumalaan koska esimerkiksi minulle on todistunut että Jumala on olemassa.
- saat.vaivaantua.itse
free-witch kirjoitti:
MILLÄ PERUSTEELLA? Missä todisteet? Saat luvan ratkoa ensin kaikki raamattujen (jep, eri versioidenkin) ristiriidat ja virheet; vasta sitten voit alkaa käyttää sitä minkäänlaisena perusteena. Et onnistu, luovuta.MILLÄ PERUSTEELLA? Missä todisteet? Saat luvan ratkoa ensin kaikki raamattujen (jep, eri versioidenkin) ristiriidat ja virheet; vasta sitten voit alkaa käyttää sitä minkäänlaisena perusteena. Et onnistu, luovuta.
Ai että saan sinulta ihan luvan?
En viitsi vaivaantua, mieti ja etsi itse. - laitan.sulle.täänkin
Näinsevainon kirjoitti:
Eipäs.
Tyhjyys ja turhuus ja tarkotuksettomuus ei riittänyt eikä minulle tule riittämäänkään.
Tämä hetki riittää minulle, ja minulla on voimia uskoa sekä itseeni että muihinkin ihmisiin, mutta kuinkas sulla itselläsi ihan oikeasti on asiat?? - Uskonnoissaonvirheitä
minusta.tuo.on.typerää kirjoitti:
Miksi pilkata huonoa ajattelua? Jos olisit tyytyväinen itseesi ja kaikki olisi sulla henkisesti kunnossa, et vaivaantuisi miettimään jonkun "huonoa" ajattelua.
Minusta on typerää, että ihmiset asuvat pimeydessä (jota myös tiedon puutteeksi kutsutaan.)
- Olentutkinutitsekin
saat.vaivaantua.itse kirjoitti:
MILLÄ PERUSTEELLA? Missä todisteet? Saat luvan ratkoa ensin kaikki raamattujen (jep, eri versioidenkin) ristiriidat ja virheet; vasta sitten voit alkaa käyttää sitä minkäänlaisena perusteena. Et onnistu, luovuta.
Ai että saan sinulta ihan luvan?
En viitsi vaivaantua, mieti ja etsi itse.Todennäköisesti free-witch on tämän tutkimustyön jo tehnyt. Aikaa vievää se on, tiedän kokemuksesta, mutta moni asia kirkastuu. Esimerkiksi kristinuskon järjettömyys ja epäloogisuus.
- AjatteluJaJärki
sori.kirjoitin.isoilla kirjoitti:
En ole valitettavasti viitsinyt lukea tätä teidän pilkkaketjuanne muutamiin päiviin, joten eipä ole suunvuoroa ollut.
SELKI-SIKÖ???Voi hyvänen aika sentään. Tänne tulee ihmisiä pakoon Isisiä. Isis-taistelijat jäävät maahansa sotimaan.
Niinhän ahdasmieliset ja ymmärtämättömät tosin pilkkasivat karjalaisiakin aikoinaan "ryssiksi".
Järki käteen! - free-witch
Olentutkinutitsekin kirjoitti:
Todennäköisesti free-witch on tämän tutkimustyön jo tehnyt. Aikaa vievää se on, tiedän kokemuksesta, mutta moni asia kirkastuu. Esimerkiksi kristinuskon järjettömyys ja epäloogisuus.
Juuri näin. Nimenomaan sen takia, että olen nuo asiat tutkinut, olen huomannut että sadut ovat satuja, raamatutkin.
- free-witch
sori.kirjoitin.isoilla kirjoitti:
En ole valitettavasti viitsinyt lukea tätä teidän pilkkaketjuanne muutamiin päiviin, joten eipä ole suunvuoroa ollut.
SELKI-SIKÖ???Mutta viitsit kuitenkin tulla tänne takaisin. Miksi? Ihan uteliaisuudesta kysyn.
Faktojen luetteleminen ei ole pilkkaa, olivat ne miten epämieluisia tahansa. Ei sinun uskosi mitään erityissuojaa ansaitse; sananvapauden rajoittaminen on pahasta. Jos uskosi on niin heikko, että selvä ja ansaittu kritiikki horjuttavat sitä, kannattaisiko ehkä alkaa epäillä uskosi totuudellisuutta?
"Ulkomaalaisten ja isistaistelijoiden tänne tuleminen se sitä tyhmyyttä on."
Kiellät avun hätääkärsiviltä, koska sinua pelottaa? Kristillistä... Noh, Isis-saastaa en halua tänne sen enempää kuin sinäkään, enkä ole kovin maahanmuutto-myönteinen; siihen tosin ainut syy on islam. Hei, löytyi jotain mistä olemme ainakin melkein samaa mieltä... :) - free-witch
tämä.on.esimerkiksi kirjoitti:
Ei vaan minä uskon Jumalaan koska esimerkiksi minulle on todistunut että Jumala on olemassa.
Miten, saanen kysyä?
- Resultat
Olentutkinutitsekin kirjoitti:
Todennäköisesti free-witch on tämän tutkimustyön jo tehnyt. Aikaa vievää se on, tiedän kokemuksesta, mutta moni asia kirkastuu. Esimerkiksi kristinuskon järjettömyys ja epäloogisuus.
Jumala on Rakkaus, älä pidä muita Jumalia. En tiedä onko muunlaista Jumalaa edes
olemassa. Mielestäni se tarkoittaa vain rakkauden kautta tarkastelemistä eikä tuomiten.
Jopa Dianetiikassa esiintyy 10 käskyä ja niiden tarkoitus on ohjata ihmiset elämään oikealla
tiellä. Kertomukset Raamatussa kertovat vain tapahtumista menneisyydessä kun tältä
tieltä on poikettu. - free-witch
"Jumala on Rakkaus, älä pidä muita Jumalia. En tiedä onko muunlaista Jumalaa edes olemassa. Mielestäni se tarkoittaa vain rakkauden kautta tarkastelemistä eikä tuomiten."
'33. Sillä aikoja sitten on polttopaikka valmistettu; kuninkaallekin se on varattu. Syvä ja leveä on sen liesi, tulta ja polttopuita paljon.'
Älä valehtele itsellesi. Rakkauden jumalaa et raamatuista löydä jos luet rehellisesti, etkä ole valmiiksi päättänyt että sieltä se rakkaus löytyy, ihan sama miten paljon se lahtaa ja tuomitsee mut kyllä se rakastaa ehdoitta*! *Ehdot ja vaatimukset voimassa.
Suosittelen kehittämään ihan oman uskon, barbaarien harhoista irrallisen, josta ei tuomioita löydy. Silloin ei kognitiivinen dissonanssi iske niin pahasti. - HerätköönSokeat
Voithan TIETENKIN lukea kuin piru Raamattua. Valitettavasti niin monet tekeekin kun ei ihmismieli kaikkea käsitä. Silloin sinä teet saatanan jumalaksesi jos et sanaa ymmärrä ja Jumalaa vastaan nouset joka on rakkaus. Saatana sokaisee ja vie harhaan ajatuksetkin silloin kun ei löydetä rakkauden
Jumalaa, rakkauden lähdettä ja sen ylläpitäjää. Juuri siitä syystä on maailmassa sotia ja vihaa.
SINÄKÖ kaiken pystyt selittämään? Maailmassa on kaksi voimaa, jotka ovat viha ja rakkaus. Sanot mitä tahansa et sitä totuutta tule ikinä muuksi muuttamaan. Saatana vihaa ihmiskuntaa ja Jumala rakastaa, nämä kaksi voimaa taistelee alati sinunkin elämässäsi, sen sinä näet elämässä joka ikinen päivä. Kumpaa enemmän uskot ja kenelle annat elämässäsi valtaa? Kumman kanssa teet komromisseja omassa elämässäsi? Älä tätä Jumalan viisautta halveksu ettei sinua halveksuttaisi. Jumalako kuvittelet itse olevasi?
Kokeilepa, kysy Jumalalta järkesi yläpuolelle asettuvia ajatuksia. Saat ehkä vastauksiakin muodossa jota et odottanut. Ehkä järkytyt, ehkä ole hämilläsi.
Tulet näkemään KUKA on sinun järkesi yläpuolella mutta älä mene siitä sekaisin, niinkin voi käydä ja joillekin on jopa käynyt. Sitä viisautta et koskaan tule maailmassa tuntemaan, se menee yli ymmärryksesi ja tajunnan tasosi. Lue Jobin kirjaa että viisastut, vain tyhmä ihminen täällä voi itseään Jumalaa parempana pitää ja kaiken käsittää. Voi miten tyhmä, tyhmyyden huippu, on ihminen joka Jumalaa vastaan nousee ja hänen sanaansa satuna pitää! - madam-and-pete
IHMEELLINEN EVOLUUTIO
Evoluutio loi sekä evoluutiouskon että jumaluskon :D free-witch kirjoitti:
"Jumala on Rakkaus, älä pidä muita Jumalia. En tiedä onko muunlaista Jumalaa edes olemassa. Mielestäni se tarkoittaa vain rakkauden kautta tarkastelemistä eikä tuomiten."
'33. Sillä aikoja sitten on polttopaikka valmistettu; kuninkaallekin se on varattu. Syvä ja leveä on sen liesi, tulta ja polttopuita paljon.'
Älä valehtele itsellesi. Rakkauden jumalaa et raamatuista löydä jos luet rehellisesti, etkä ole valmiiksi päättänyt että sieltä se rakkaus löytyy, ihan sama miten paljon se lahtaa ja tuomitsee mut kyllä se rakastaa ehdoitta*! *Ehdot ja vaatimukset voimassa.
Suosittelen kehittämään ihan oman uskon, barbaarien harhoista irrallisen, josta ei tuomioita löydy. Silloin ei kognitiivinen dissonanssi iske niin pahasti.HINTA ON MAKSETTU
> Roomalainen ruoskinta
(Uusi Testamentti, esimerkiksi Markus luku 15)Jeesus on voimakkaan psyykkisen paineen alla eikä hän ole nukkunut koko yönä. Sitä paitsi hän on jo joutunut pahoinpitelyn ja halventamisen kohteeksi. Hän on kokenut nyrkiniskuja ja pilkkaa.
Tarkan valvonnan alaisena hänet viedään roomalaisen maaherran Pontius Pilatuksen luo, jossa hän vielä kerran tulee väärin syytetyksi. Jeesus ei kuitenkaan vastaa syytöksiin ja Pilatus, joka erittäin hyvin ymmärtää sen, että ylipapit haluavat antaa Jeesuksen kuolemaan, tulee hyvin hämmästyneeksi tästä. Lopuksi Pilatus kokee juutalaisten johtajien painostusta ja antaa periksi heidän uhkailulleen. Hän tuomitsee Jeesuksen ruoskittavaksi ja ristiinnaulittavaksi ja vapauttaa sen sijaan Barabbaksen, maineikkaan kapinoitsijan ja ryövärin, joka oli vuorostaan johtanut murhaan.
* Barabbas symbolisoi ihmiskuntaa, joka kulkee vapaana siksi, että Jeesus ottaa päälleen kaikki synnit, kaikki syytökset sekä sen rangaistuksen, jonka me syylliset olisimme saaneet velkamme takia.
Roomalainen ruoskinta oli tunnettu siitä, että se oli kauhistuttavan brutaalia. Tavallista oli, että tuomittua, juutalaisen lain mukaan, ei piiskattaisi enempää kuin 40 iskulla, mutta Jeesuksen tapauksessa on voinut olla kyseessä merkittävästi enemmän kuin nämä, koska juuri roomalaiset sotilaat jakoivat iskut ja joiden lukumäärään saattoi vaikuttaa se, millä tuulella sotilaat olivat sinä päivänä.
Roomalainen (nahkaruoska "horrible flagellum" koostui kädensijasta, johon oli kiinnitetty köysiä tai nahkaremmejä, joihin oli kudottu lyijykuulia, luunpaloja tai rautapiikkejä). Se, joka tuomittiin tähän kauheaan rangaistukseen, sidottiin ojennettuna paaluun. Iskut suunnattiin sitten selkää, takamusta ja jalkojen takapuolia kohti, mutta ne saatettiin myös suunnata vatsaan ja kasvoihin. Kuulat saivat aikaan syviä mustelmia, jotka puhkesivat, kun niihin osuttiin useita kertoja ja luunpalat sekä rautapiikit repivät rikki ihon niin vaikeasti, että joskus paljastui osa selkärankaa.
Erään roomalaista ruoskintaa tutkineen lääkärin mukaan piiska on kuluttanut alla olevaa luurangon lihaksistoa ja saanut aikaan verisen lihan väriseviä suikaleita. Eräs Eusebios - niminen historioitsija 200 - luvulta kuvaili ruoskimista sanomalla: "Uhrin laskimot paljastetaan, kuten myös lihakset, jänteet ja suolet."
Monet ihmiset kuolivat ruoskimisen seurauksena ennen kuin heidät ehdittiin ristiinnaulita, osa menetti tietoisuutensa tai järkensä kauhistuttavan tuskan takia. Uhri saattoi myös kohdata "hypovoleemisen sokin", mikä tarkoitti sitä, että ihminen kärsii suuren verenhukan aiheuttamasta reaktiosta. Tämä tuo mukanaan sen, että ensiksikin, sydän villiintyy pumppaamaan verta, jota ei ole. Toiseksi verenpaine laskee, mistä seuraa se, että uhri pyörtyy tai lysähtää kokoon.
Kolmanneksi munuaiset lakkaavat tuottamasta virtsaa säilyttääkseen sen volyymin, joka on olemassa. Ja neljänneksi uhri tulee hyvin janoiseksi, koska ruumis tarvitsee nestettä korvatakseen veren menetyksen. Jeesus kohtasi todennäköisesti hypovoleemisen söken, kun hän kantoi ristin poikkipuuta Via Dolorosaa pitkin Golgatalle. Hän lysähti kasaan ja roomalainen sotilas määräsi Simon Kyreneläisen kantamaan poikkipuuta loppumatkan. Myöhemmin Jeesus sanoi, että hänellä oli jano ja silloin hänelle tarjottiin hapanviiniä juotavaksi. (katso Joh. 19:28-29). <
http://bibelfokus.se/fi/node/269JATKUU
> Ristiinnaulitseminen
(Uusi Testamentti, esimerkiksi Markus 15:21-40)
Kärsittyään voimakkaasta tuskasta yöllä, tultuaan kuulustelluksi ja viattomasti syytetyksi, pahoinpidellyksi, halvennetuksi, pilkatuksi ja armottomasti ruoskituksi ja sen lisäksi kannettuaan raskasta poikkipuuta pitkän matkaa, niin Jeesus on lopulta perillä Golgatalla. Siellä hänet riisutaan ja laitetaan selälleen siten, että hartiat ja ulospäin ojennetut käsivarret ovat poikkipuulla. Jeesukselle tarjotaan huumaavaa juomaa, mutta hän kieltäytyy siitä. Hän haluaa kärsiä ristiinnaulitsemisen tuskan täysin tietoisena.
Ranteet, eivät kädet, kuten useimmissa maalauksissa ja veistoksissa on esitetty, naulattiin kiinni poikkipuuhun, nimeltään "patibulum", karkeiden piikkien avulla, jotka olivat 13 - 18 cm pitkiä ja jotka kapenivat terävään kärkeen. Syy siihen, että naulat asetettiin ranteiden läpi, oli se, että se oli pitävä paikka, joka lukitsi käden. Naulat eivät luultavasti murskanneet mitään luita, mutta sitä vastoin ne menivät läpi siitä kohti, missä hermo "nervus medianus" kulkee. Se on suurin hermo, joka menee käteen ja se murskattiin, kun siihen lyötiin naula. Sinä tiedät varmasti, kuinka kipeää tekee, kun satutat kyynärpääsi. Se on itse asiassa toinen hermo, jota kutsutaan kyynärpäähermoksi. Kuvittele, että sinä puristat hermoa ja murskaat sen. Se muistuttaisi sitä kipua, jota Jeesus koki.
Tuska oli täysin kestämätöntä, ja luultavasti myös jotkut käden osat lamaantuivat, mikä johti supistumisiin. Ne pakottivat esiin melkein kynnen kaltaisen käden asennon. Tämän käsittelyn jälkeen Jeesus nostettiin ylös ja hänen kätensä olivat tiukasti naulattu poikkipuuhun, mikä sai aikaan sen, että käsivarret ojentuivat ulospäin ja pitenivät noin 15 cm, Tämä toisin sanoen tarkoitti sitä, että molemmat hartiat menivät pois sijoiltaan. Mikä on erittäin mielenkiintoista tässä yhteydessä on se, että vanhatestamentillinen profetia ennakoi ristiinnaulitsemisen useita satoja vuosia ennen kuin se tapahtui. Raamatussa sanotaan:" kaikki minun jäseneni (suomalaisessa Raamatussa on luuni) on eroteltu ja löydät sen Psalmissa 22:15.
Sen jälkeen, kun Jeesus oli nostettu ylös, poikkipuu kiinnitettiin ylösnostettuun paaluun, joka oli kiinnihakattu maahan. Sen jälkeen lyötiin naulat hänen jalkojensa läpi, mikä johti siihen, että myös nämä hermot murskattiin aiheuttaen samanlaisen tuskan kuin ranteissa. Ristiinnaulitseminen oli pohjimmiltaan tuskallisesti suoritettu kuolema tukehduttamalla. Syy siihen oli, että lihaksiin ja palleaan kohdistunut rasitus aiheutti rintakehän joutumisen sisäänhengitystilaan. Jotta ristiinnaulittu saattoi hengittää ulos, hänen oli pakko painaa itseään ylöspäin jalkaterillään, jotta lihasjännitys helpottaisi hetkiseksi. Tämä johti siihen, että naulat repivät rikki jalkaterän ja lopuksi juuttuivat nilkkaluuta vasten.
Kun ristiinnaulittu onnistui hengittämään ulos, niin hän saattoi rentouttaa itseään ja vajota alaspäin hengittääkseen vielä yhden henkäyksen sisään. Kerta toisensa jälkeen Jeesus sai hangata veristä ja rikkirevittyä ruumistaan karkeata puuta vasten ristillä. Tätä jatkui siihen asti, kunnes hän oli aivan loppuun uupunut eikä jaksanut puristaa itseään ylös hengittääkseen enää.
Kun Jeesuksen hengitys loppui, niin hän siirtyi tilaan, jota kutsutaan nimellä "respitatorinen acidos", mikä tarkoittaa, että hiilidioksidi veressä hajoaa ja muodostaa hiilihappoa, mikä lisää veren happamuusastetta. Tämä taas vuorostaan saa aikaan epäsäännöllisen sydämenlyönnin. Kun tämä tapahtui, niin Jeesus tiesi, että kuoleman hetki oli tullut ja juuri silloin hän sanoi:" Isä, Sinun käsiisi minä annan henkeni". Sitten hän kuoli sydämen pysähtymiseen. Ennen kuin Jeesus kuoli, niin hypovoleeminen sokki on synnyttänyt katkeamattoman sydämenlyömisen, mikä johti sydämen pysähtymiseen. Se johti siihen, että neste kerääntyi sydämen ympärillä olevaan kalvoon ja myös keuhkojen ympärille. Juuri sitä Johannes kuvaa luvussa 19 jakeessa 34:
"yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä ja heti vuoti siitä verta ja vettä."
Se rangaistusmenetelmä, josta olet nyt lukenut tässä oli niin vastenmielinen ja julma, että roomalaiset jättivät sen pois omiltaan kaikessa muussa paitsi valtiopetoksessa. Se oli yksi julmimmista ja kiduttavimmista rangaistusmenetelmistä, mitä ikinä on esiintynyt. Cicero kutsuu sitä "julmimmaksi ja kaikkein kauhistuttavimmaksi kuolemanrangaistukseksi" ja historiankirjoittaja Tacitus luonnehtii sitä "kurjimmaksi kaikista kuolintavoista". Ristiinnaulitseminen Rooman valtakunnassa lakkautettiin keisari Konstantinuksen toimesta. <
http://bibelfokus.se/fi/node/269
"SE ON TÄYTETTY"
https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0
- free-witch
https://www.youtube.com/watch?v=D8lSuCqvP8o
(: Harvinaisen kaunista musaa, mut Kurkela nyt onnistuu aina <333- tämä.on.hyvä
Tässäkin on tärkeä sanoma ja kaunis laulu: Mitä rakkaus on.
https://www.youtube.com/watch?v=dGuCLA2QaNo - niinhän.se.on
tämä.on.hyvä kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=dGuCLA2QaNoSiitä kommentti: Hieno ääni laulajalla ja hieno biisi!!!
- free-witch
tämä.on.hyvä kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=dGuCLA2QaNoEi ole kyllä raamattuihin "rakkauttaan" perustavilla mitään asiaa mennä kertomaan rakkaudesta.
EVOLUUTIO on siitä hyvä, että se on pelkkää ainetta. Siinä ei ole tunteita eikä ajatuksia. Siinä ei ole tahtoa eikä pyrkimystä. Evoluutio rullaa omalla omalla painollaan, eikä kellään ole valittamista :D
yurki1000js kirjoitti:
EVOLUUTIO on siitä hyvä, että se on pelkkää ainetta. Siinä ei ole tunteita eikä ajatuksia. Siinä ei ole tahtoa eikä pyrkimystä. Evoluutio rullaa omalla omalla painollaan, eikä kellään ole valittamista :D
Ensimmäinen tosiasia minkä olet evoluutiosta kirjoittanut. Ehkä se siitä vielä.
- erttkkl
Ennen vedenpaisumusta oli Raamatun mukaan muitakin, mutta vedenpasumuksen jälkeen ei ole mainintaa nuista muista!
- faith.hope.love
free-witch, olihan Aadamilla ja Eevalla myös tyttäriä (1.Mooseksen kirja 5:4). Ja kannattaa toki ajatella myös laatikon ulkopuolella. Raamattuun ei ole kirjattu ihan kaikkea, se on vasta alkua.
Etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan...
https://www.youtube.com/watch?v=OjYLUpHQaiE- Järkihoiäläjätä
Niin, Adamilla ja Eevalla oli tyttäriä, joista heidän poikansa ottivat vaimot. Tuotahan free-witch kertoi jo ensimmäisessä viestissään!
- faith.hope.love
Aloittajan otsikosta sai vaan sellaisen kuvan, ettei tyttäriä ollut, vaan vaimot tulivat jostain muualta.
- Järkihoiäläjätä
Aloitusviestistä jokainen edes normaalin älykkyyden omaava ihminen ymmärtää, että siinä puhutaan epäsuorasti myös tyttäristä. Ensin mainitaan insesti ja sitten esitetään retorinen kysymys, että mistä nuo pojat mahtoivatkaan löytää vaimonsa.
Miksi joidenkin ihmisten ajattelu saa aivan käsittämättömiä muotoja? Toisaalta, jos uskotaan Raamatun kaltaisen kirjan olevan faktatietoa ja täydellisesti totta, ei voine kovin paljoa odottaa. - faith.hope.love
Normaalin älykkyyden omaava ei kaikkea pystykään käsittämään.
Mutta kenellä korvat on, hän kuulkoon. - free-witch
faith.hope.love kirjoitti:
Aloittajan otsikosta sai vaan sellaisen kuvan, ettei tyttäriä ollut, vaan vaimot tulivat jostain muualta.
"Ja kannattaa toki ajatella myös laatikon ulkopuolella. Raamattuun ei ole kirjattu ihan kaikkea, se on vasta alkua."
Miksi väistelet kysymystä? Koska tiedät minun olevan oikeassa, etkä satu pitämään esittämistäni loogisista päätelmistä. Yritä nyt edes ajatella itse.
_Otsikostani_ ei saa tuollaista kuvaa mitenkään, teksti taas jättää auki. Ja kysymyksiähän minä esitin teille uskoville, joten miten on? Insesti, heti väärä tuomio vai tahallaan syntisiä luotu? Vai osaatko tuon selittää jotenkin muuten? Btw: "Sinä et voi käsittää kun et ole uskossa" ei ole selitys; käsitän kaiken paremmin ilman harhoja.
-----------
Järkihoiäläjätä:
"Ensin mainitaan insesti ja sitten esitetään retorinen kysymys, että mistä nuo pojat mahtoivatkaan löytää vaimonsa."
Koetin viestin keski/loppuosassa aukoa sitä, mitä muita ongelmia insesti-mahdollisuuden poistaminen luo. Ehkä vähän kaikki (minäkin) luimme ja kirjoittelimme hiukan hätiköiden, kun tällaisen baliikin saimme aikaan? Ajatukseni ovat hiukan omalaatuisia, mutta kyllä pidän tuota aloitustani aika selkeänä. Mene tiedä. Lukekaahan kaikki se uudestaan ajatuksella, jos jäi epäselvää.
Tähän asti täällä on tullut uskovilta joko pilkkasyytteitä (sananvapaus ja silleen...) tai alentuvaa höpötystä. Taidan olla siis oikeassa.... - faith.hope.love
ok, sittenhän ymmärsin viestisi väärin. Pahoittelut. En väistele kysymyksiäsi, mutta tuskin kukaan uskova voi niihin vastata, sillä kukaan meistä ei ollut paikalla todistamassa tapahtumia, eikä kukaan tiedä syitä, miksi mikäkin on tapahtunut.
Kirjan mukaan Adam ja Eeva saivat ohjeeksi lisääntyä ja täyttää maa, ja jos oikein muistan, vasta myöhemmin Mooseksen aikana tuli ohje olla sekaantumatta verisukulaisiin. Voin toki olla väärässä. - free-witch
ok, sittenhän ymmärsin viestisi väärin. Pahoittelut. En väistele kysymyksiäsi, mutta tuskin kukaan uskova voi niihin vastata, sillä kukaan meistä ei ollut paikalla todistamassa tapahtumia, eikä kukaan tiedä syitä, miksi mikäkin on tapahtunut.
Kirjan mukaan Adam ja Eeva saivat ohjeeksi lisääntyä ja täyttää maa, ja jos oikein muistan, vasta myöhemmin Mooseksen aikana tuli ohje olla sekaantumatta verisukulaisiin. Voin toki olla väärässä.Ei se mitään, erehtyväisiä olemme kaikki. Pahoittelut ovat turhia. Minä voisin oikeastaan pahoitella terävää kieltäni, ei olisi pitänyt tuomita noin nopeasti vaikken vastauksistasi pitänytkään. Olin väärässä, pyydän anteeksi!
No niin, kiitos - nyt et tosiaan väistele, vaan sanoit suoraan että et tiedä. Se on rehellistä ainakin. Hienoa! Tosin, kyllähän rikoksiakin ratkotaan aika hyvin, sekä myös maailmankaikkeuden historiaa... Ei tarvinnut olla paikalla. Enkä kysynyt "miksi", vaan miten. Ymmärrän jos haluat olla vastaamatta, mutta onko sinulla mitään näkemystä (tietoa ei tarvita) esittämääni ongelmaan?
"Kirjan mukaan Adam ja Eeva saivat ohjeeksi lisääntyä ja täyttää maa"
Se meni valitettavasti liiankin hyvin...
"vasta myöhemmin Mooseksen aikana tuli ohje olla sekaantumatta verisukulaisiin."
Entäs Nooan perhe? (Puhumattakaan eläimistä...) Tulvasta nousisi aivan omat ongelmansa muutenkin, mutta ei mennä niihin nyt - pysytään asiassa. - faith.hope.love
Nooan perheestä sanotaan, että arkkiin meni Nooa, hänen vaimonsa ja hänen kolme poikansa vaimoineen (1 Mooseksen kirja 7:13). Kaikki muut hukkuivat (1 Moos 7:23). Nooasta siis puhutaan kirjan ensimmäisillä sivuilla, luulisin että silloin ei ollut vielä insestikieltoa.
- pstt
Aadam ja Eeva- seemiläinen toisinto vanhemmasta kertomuksesta, jossa Adama ja Havyavati ( hebr. Hawwa )joutuivat lähtemään Rishi Visnu Kardamasin Asramasta, jouduttuaan pahan Kalin vaikutuksen alaiseksi. Rangaistukseksi he joutuvat lähtemään länteen.
Tarinoissa on aina mukana hitunen todellisuutta. Raamatussa kerrotaan Aabrahamin lähteneen Kaldean Urista , joka ei ,kuten annetaan ymmärtää, suinkaan ole Mesopotamian Ur ( Ur on yleisilmaus, ja tarkoittaa lähinnä kaupunkia), vaan Intian Kaul-Devan ( Kaldean) Ur-Jagudaa ( Jaguda-Yahuda, "Juudea").
Mesopotamian Ur oli vasta 700-luvulla eKr. "kaldealainen", kansainvaellusten myötä, kun idästä siirtyneet brahmiinit ( brahman, A-Bram) jotka olivat lähteneet ilmastomuutoksen ajamina etsimään uusia kontuja, siirtyivät Levantin alueelle ja Mesopotamiaan.
Ja kuten Intialaiset tiesivät kertoa Adamista ja Havyatista, että heitä tuli barbaareja, koska olivat hyljänneet pyhän kielen sanskriitin puhtauden, samoin sumerilaiset osasivat pelätä näitä idästä nousevia "seemiläisiä" heimoja.
Paratiisissa ei ollut insestikieltoa, koska alussa DNA oli virheetön. Lankeemus aloitti mm. perimän rapautumisen. Geneettinen informaatio alkoi supistua ja aiheuttaa ongelmia eli perinnöllisä sairauksia. Lisäksi langenneet enkelit sekaantuivat ihmisten tyttäriin ja muutenkin saastuttivat DNA:n.
1Moos. 6:4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.
> ”Ja heidän tuomarinsa ja hallitsijansa menivät ihmisten tyttärien tykö ja ottivat heidän vaimonsa voimalla miehiltään valintansa mukaan, ja ihmisten pojat niinä päivinä otti maan karjasta, peltojen pedoista ja ilmojen siipikarjasta, ja opetti yhden lajin eläinten toisen kanssa sekoitusta, ärsyttääkseen siten Herraa; ja Jumala näki koko maan, ja se oli turmeltunut, sillä kaikki liha oli turmellut tiensä maan päällä, kaikki ihmiset ja kaikki eläimet.” – Oikeamielisen kirja 4:17
”Ja laittomuus lisääntyi maan päällä ja kaikki liha turmeli tiensä, ihmiset ja karja ja pedot ja linnut ja kaikki, mikä kävelee maan päällä – kaikki niistä turmeli tiensä ja määräyksensä,” – Riemuvuosien kirja 5:2
”Ja he alkoivat tehdä syntiä lintuja, petoja, matelijoita ja kaloja vastaan, ja alkoivat tuhoamaan toistensa lihaa ja juomaan verta.” – Eenokin kirja 7:5 <
http://ennustuksia.com/2013/06/12/ihmisen-kirjan-muokkaaminen/
TREY SMITH jatkaa aiheesta.
https://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzYAloittaja: "Eli, tulipa mieleen kun raamatuista huomaa sen ongelman että sen mukaan olisi kahdesti ihmiskunta alkanut insestistä - ensin Adam ja Eva (joiden POJAT löysivät vaimot... mistä?),"
Raamatun alkulehdillä ei kerrota naisten nimiä ennen kuin vasta Lemekin vaimot Aada ja Silla. Se ei tarkoita, että he olivat ekat naiset.
1Moos 4:16 Niin Kain poistui Herran kasvojen edestä ja asettui asumaan Noodin maahan, itään päin Eedenistä. 4:17 Ja Kain yhtyi vaimoonsa, ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Hanokin. Ja hän rakensi kaupungin ja antoi sille kaupungille poikansa nimen Hanok. 4:18 Ja Hanokille syntyi Iirad, Iiradille syntyi Mehujael, Mehujaelille syntyi Metusael, Metusaelille syntyi Lemek. 4:19 Lemek otti itselleen kaksi vaimoa, toisen nimi oli Aada ja toisen nimi Silla.
ALKUMIESTEN nimiin liittyvää stooria.
https://www.youtube.com/watch?v=iU5KxXTxOws
HYVÄ UUTINEN: Ihminen ei ole apina:)
https://cdn-assets.answersingenesis.org/img/articles/cm/v22/i4/p38and39_big.jpg- free-witch
" Lankeemus aloitti mm. perimän rapautumisen. Geneettinen informaatio alkoi supistua ja aiheuttaa ongelmia eli perinnöllisä sairauksia."
Edelleen ongelmana että kaikkitietävä paskiainen salli koko jutun tapahtua. Ja myös se, että yksi laji ei VOI pariutua toisen kanssa (jos ei lasketa esim. muuleja yms.), vielä lisää osoittaa että satujen kanssa ollaan tekemisissä.
"Paratiisissa ei ollut insestikieltoa, koska alussa DNA oli virheetön." "Se ei tarkoita, että he olivat ekat naiset." Haiskahtaa pahasti epätoivoiselta selittelyltä, kun ensin puolustelet DNA:ta virheettömäksi, ja sitten koitat keplotella vaihtoehdon kauppaan mukaan. Kuin Klonkku, kun yritti survoa kaksi arvausta yhteen Bilbon kanssa: "Mitä minulla on taskussani?" "Narunpätkä tai ei mitään!" Epärehellistä ja epätoivoista. Ei toimi, tiedätkös. No et tiedä, kun maailmankuvallasi ei pärjää ilman järkyttävää epärehellisyyttä.
"muutenkin saastuttivat DNA:n." "nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita." Kuulostaakin niin saastuneelta, kun tekivät sankaritekoja (no, luultavasti vain lahtasivat paljon porukkaa, mutta siitähän Yahwe tykkää).
"ja Jumala näki koko maan, ja se oli turmeltunut"
Ei nähnyt tätä ennalta...? ;)
"sillä kaikki liha oli turmellut tiensä maan päällä, kaikki ihmiset ja kaikki eläimet."
Ei ole mahdollista satusi mukaan; eiväthän eläimet erota hyvää pahasta, joten niillä ei voi olla syntiäkään. Ja olisi täysin väärin rangaista niitä ihmisten teosta - ups, niinhän Yahwe tekee koko ajan, lahtaa sivullisia kun ältyttää niin paljo! No jaa...
"ALKUMIESTEN nimiin liittyvää stooria."
Ei liity aiheeseen, ja arvaa kiinnostaako.
"HYVÄ UUTINEN: Ihminen ei ole apina"
Tiedä häntä olisiko se hyvä uutinen jos olisi totta, mutta se on naurettava vale. Meillä on DNA ja fossiilit, ne todistavat meidät aukottomasti (joissain tapauksissa vähemmän) kehittyneiksi ihmisapinoiksi. Vastikään löydettiin Homo Naledi, joka hautasi kuolleensa. Mutta te olette liian aivopestyjä ja pelkureita myöntääksenne tätä... - Tämäontällaista
Mielestäni on hienoa, että jaksat vastailla ja kommentoida uskovaisille jotakin. En aina tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa, kun joitakin heidän juttujaan lukee. En tarkoita pilkatakseni - olen joskus jopa surullinen, koska he eivät ymmärrä. Heiltä puuttuu järjenkäytön, älykkyyden ja ajattelun armolahja!
- pstt
Adamin matka alkaa Intiasta. Sanskriitin A-dityam tai vedistinen A-ditiam muuntuu ajan saatossa lyhyempään sumerilaiseen muotoon Adama, jonka sanotaan merkitsevän androgyyniä alkuihmistä ( ad=isä, ama=äiti ).
Koska vanhan myytin mukaan alkuihminen oli androgyyni, hänet initoitiin kultillisin toimin mieheksi ja naiseksi. Pojalta leikattiin esinahka, joka edusti hänen femiiniä puoltaan. Vastaavasti tytöltä poistettiin klitoris, hänen maskuliinisuutensa.
Juutalaiset sanovat Adamin tarkoittavan "punaista maata". Tarina ensimmäisen ihmisen luomisesta maan tomusta on kuitenkin sumerilaisesta luomismyytistä, jossa ensimmäinen ihminen luotiin sekoittamalla murhatun Kingu-jumalan verta saveen.
Jollakin tapaa juutalainen folklore sitten lopultakin muistaa vanhemman aineksen: Adam ja punainen maa, Kingu ja veri... - jiohoihioh
free-witch kirjoitti:
" Lankeemus aloitti mm. perimän rapautumisen. Geneettinen informaatio alkoi supistua ja aiheuttaa ongelmia eli perinnöllisä sairauksia."
Edelleen ongelmana että kaikkitietävä paskiainen salli koko jutun tapahtua. Ja myös se, että yksi laji ei VOI pariutua toisen kanssa (jos ei lasketa esim. muuleja yms.), vielä lisää osoittaa että satujen kanssa ollaan tekemisissä.
"Paratiisissa ei ollut insestikieltoa, koska alussa DNA oli virheetön." "Se ei tarkoita, että he olivat ekat naiset." Haiskahtaa pahasti epätoivoiselta selittelyltä, kun ensin puolustelet DNA:ta virheettömäksi, ja sitten koitat keplotella vaihtoehdon kauppaan mukaan. Kuin Klonkku, kun yritti survoa kaksi arvausta yhteen Bilbon kanssa: "Mitä minulla on taskussani?" "Narunpätkä tai ei mitään!" Epärehellistä ja epätoivoista. Ei toimi, tiedätkös. No et tiedä, kun maailmankuvallasi ei pärjää ilman järkyttävää epärehellisyyttä.
"muutenkin saastuttivat DNA:n." "nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita." Kuulostaakin niin saastuneelta, kun tekivät sankaritekoja (no, luultavasti vain lahtasivat paljon porukkaa, mutta siitähän Yahwe tykkää).
"ja Jumala näki koko maan, ja se oli turmeltunut"
Ei nähnyt tätä ennalta...? ;)
"sillä kaikki liha oli turmellut tiensä maan päällä, kaikki ihmiset ja kaikki eläimet."
Ei ole mahdollista satusi mukaan; eiväthän eläimet erota hyvää pahasta, joten niillä ei voi olla syntiäkään. Ja olisi täysin väärin rangaista niitä ihmisten teosta - ups, niinhän Yahwe tekee koko ajan, lahtaa sivullisia kun ältyttää niin paljo! No jaa...
"ALKUMIESTEN nimiin liittyvää stooria."
Ei liity aiheeseen, ja arvaa kiinnostaako.
"HYVÄ UUTINEN: Ihminen ei ole apina"
Tiedä häntä olisiko se hyvä uutinen jos olisi totta, mutta se on naurettava vale. Meillä on DNA ja fossiilit, ne todistavat meidät aukottomasti (joissain tapauksissa vähemmän) kehittyneiksi ihmisapinoiksi. Vastikään löydettiin Homo Naledi, joka hautasi kuolleensa. Mutta te olette liian aivopestyjä ja pelkureita myöntääksenne tätä..."Mutta te olette liian aivopestyjä ja pelkureita myöntääksenne tätä..."
"te olette"
Älä yleistä! - free-witch
"Mielestäni on hienoa, että jaksat vastailla ja kommentoida uskovaisille jotakin. En aina tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa, kun joitakin heidän juttujaan lukee. En tarkoita pilkatakseni - olen joskus jopa surullinen, koska he eivät ymmärrä. Heiltä puuttuu järjenkäytön, älykkyyden ja ajattelun armolahja!"
Jaa, kiitos. Mukava joskus saada tuollaistakin palautetta. En tiedä aina minäkään. Mut joo, pitää muistaa sääliä ennemmin kuin pilkata (hihhuleita, en siis tarkota kaikkia) - ja uskomusten pilkkaaminenhan ei ole ihmisen pilkkaamista, vaikka siltä tuntuisi. Uskomukset ovat perusteettomia ideoita, niillä ei ole oikeuksia toisin kuin ihmisillä. Ei pidä yleistää, tälläkin palstalla on muutama mukava, kohtelias suvaitsevainen uskova, joiden kanssa on ollut mukava rupatella. Ja tästä pääsemmekin toiseen vastaukseeni...
"jiohoihioh" kirjoitti:
"Älä yleistä!"
En niin. "Te" viittasi juuri niihin ressukoihin, jotka on aivopesty vastustamaan päivänselvää asiaa, eli evoluutiota; heihin jotka yrittävät aivopestä kaikki muutkin ja jotka sitten suuttuvat ja uhkailevat joko helvetillä tai ihan omalla verbaalisella/fyysisellä väkivallallaan jos ollaan eri mieltä. Luulin tämän olevan selvää perusihmisille, mutta nyt se ainakin pitäisi olla. Ugh, olen puhunut. free-witch kirjoitti:
"Mielestäni on hienoa, että jaksat vastailla ja kommentoida uskovaisille jotakin. En aina tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa, kun joitakin heidän juttujaan lukee. En tarkoita pilkatakseni - olen joskus jopa surullinen, koska he eivät ymmärrä. Heiltä puuttuu järjenkäytön, älykkyyden ja ajattelun armolahja!"
Jaa, kiitos. Mukava joskus saada tuollaistakin palautetta. En tiedä aina minäkään. Mut joo, pitää muistaa sääliä ennemmin kuin pilkata (hihhuleita, en siis tarkota kaikkia) - ja uskomusten pilkkaaminenhan ei ole ihmisen pilkkaamista, vaikka siltä tuntuisi. Uskomukset ovat perusteettomia ideoita, niillä ei ole oikeuksia toisin kuin ihmisillä. Ei pidä yleistää, tälläkin palstalla on muutama mukava, kohtelias suvaitsevainen uskova, joiden kanssa on ollut mukava rupatella. Ja tästä pääsemmekin toiseen vastaukseeni...
"jiohoihioh" kirjoitti:
"Älä yleistä!"
En niin. "Te" viittasi juuri niihin ressukoihin, jotka on aivopesty vastustamaan päivänselvää asiaa, eli evoluutiota; heihin jotka yrittävät aivopestä kaikki muutkin ja jotka sitten suuttuvat ja uhkailevat joko helvetillä tai ihan omalla verbaalisella/fyysisellä väkivallallaan jos ollaan eri mieltä. Luulin tämän olevan selvää perusihmisille, mutta nyt se ainakin pitäisi olla. Ugh, olen puhunut.Ihminen on havainnut luonnossa/luomakunnassa vain mikroevoluutiota. Mikroevoluutio ei ole kehitystä/evoluutiota, koska siinä perimä supistuu.
http://www.kp-art.fi/taustaa/kortit/pages/KP08.htm
Emme voi ymmärtää maailmaa, ellemme noteraa henkimaailman todellisuutta.
Biblia (1776) Sillä ei meillä ole sota verta ja lihaa vastaan, vaan pääruhtinaita ja valtoja vastaan, maailman herroja vastaan, jotka tämän maailman pimeydessä vallitsevat, pahoja henkiä vastaan taivaan alla.
Langennut maailma on sokea. Se eksyy ja eksyttää.
http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0Onneks on muuttumaton Jumala ja Hänen muuttumaton sanansa. Ellei olisi, kaikki olisi suhteellista, eikä kellään olisi toivoa paremmasta tulevaisuudesta. Lähitulevaisuus: Tempaus, vaivanaika, 1000-vuotinen rauha.
- Rapture
1 Thess 4:17 Then we which are alive and remain shall be caught up together with them in the clouds, to meet the Lord in the air: and so shall we ever be with the Lord.
https://www.google.fi/#q=rapture of the church
- Tribulation
Mark 13:19 For there will be worse trouble at that time than there has ever been from the very beginning, when God created the universe, until now; and there will be nothing like it again.
https://www.google.fi/#q=great tribulation
- Peace
Revelation 20:1-3 And I saw an angel come down from heaven, having the key of the bottomless pit and a great chain in his hand. And he laid hold on the dragon, that old serpent, which is the Devil, and Satan, and bound him a thousand years, And cast him into the bottomless pit, and shut him up, and set a seal upon him, that he should deceive the nations no more, till the thousand years should be fulfilled: and after that he must be loosed a little season.
https://www.google.fi/#q=god's kingdom
Tietoa on saatavilla. Tarvitsee vain kiinnostua tulevaisuudesta ja Jumalan tarjoamasta pelastuksesta. Kutsu on tarpeen.
> Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. <
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
Jeesus on HISTORIAN (His Story) henkilö.
> RAAMATUN MESSIAS-PROFETIAT JA NIIDEN TOTEUTUS
Suomenkielinen versio on (luvalla) lyhennelmä alkuperäisestä englanninkielisestä : http://www.messiahrevealed.org
Vanhassa Testamentissa on noin 300 profetiaa tulevasta Messiaasta eli Jeesuksesta Kristuksesta, jotka ovat toteutuneet Uuden Testamentin puolella. Seuraavassa on mainittu osa näistä. <
http://gamma.nic.fi/~jlindell/messias.htm
IN ENGLISH
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=333 prophecies- free-witch
"Ihminen on havainnut luonnossa/luomakunnassa vain mikroevoluutiota. Mikroevoluutio ei ole kehitystä/evoluutiota, koska siinä perimä supistuu."
Teidän denialisminne ei vastaa läheskään oppineiden, ASIAAN PEREHTYNEIDEN tutkijoiden ja asiantuntijoiden konsensusta. Älä valehtele siis. Evoluution todisteet on koodattu DNA:han, fossiilit ovat vain crème de la crème, tai teidän näkökulmastanne yksi naula taikauskon arkkuun lisää.
"Emme voi ymmärtää maailmaa, ellemme noteraa henkimaailman todellisuutta."
...Jota ei ole mitenkään todistettu. Ihan tiedoksi, että olet minulle joko paatunut valehtelija tai vain liian aivopesty että enää väittelisin kanssasi. Evoluutiosta ei voi väitellä, se on todettu fakta, ja siihen asti kunnes sille on jokin VAKAVASTI OTETTAVA vaihtoehtoinen, parempi teoria, ei väittelyssä ole mieltä.
Olet vain liian pahasti aivopesty ja omahyväinen myöntääksesi, että olet väärässä. Hyvää jatkoa ja toivottavasti valaistumista, vaikka en pidätä hengitystäni. Free-witch. Makroevoluutio olisi kehitystä, jos sitä olisi. Sitä ei ole havaittu luonnossa.
MAHDOTON
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=mahdoton evoluutio
IMPOSSIBLE
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=impossible evolution
Havainto ja LOGIIKKA
> Toinen maailmanselitysmalli on ateistinen ja toinen teistinen. Ateistinen mallin mukaan alussa ei ollut mitään. Tämä olematon synnytti kaiken olevaisen sattumalta. Miljardien vuosien kuluttua näemme maailman, joka silti vaikuttaa epäilyttävästi siltä kuin se olisi suunniteltu.
Ateistinen malli ei käytännössä toimi, koska se ei pysty selittämään informaation alkuperää. Tohtori Werner Gitt on lisäksi osoittanut, että informaatio tarvitsee aina lähettäjän. Vaikka odottaisimme kuinka monta miljardia vuotta, kaaoksesta ei spontaanisti synny järjestystä. Todellisessa elämässä ajan kulku lisää epäjärjestystä. Evoluution sijasta näemmekin devoluutiota eli käytännössä rappeutumista.
Teistinen malli on selvästi loogisempi vaihtoehto. Sen mukaan alussa ei ollut sattuma vaan Sana. Koko universumi on älykkään suunnittelijan käsialaa. Raamattu kertoo meille, kuka ja millainen tämä Suunnittelija on. Hän on ensimmäinen ja viimeinen, iäti muuttumaton, "Herra Jumala, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias" (Ilm. 1:8). <
http://personal.inet.fi/koti/joel.kontinen/kaksi.html
Kuten todettua. Langennut maailma on sokea. Se eksyy ja eksyttää.
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=suppressed knowledge
Koulu TYHMENTÄÄ
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=dumbing down america
Miksi luomakunta kärsii? Koska lohikäärme on vapaana vielä hetken. Kohta Herran enkeli panee sen kahleisiin.
Ilm 20:1-3 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.- Paluuperusasioihin
Me olemme kaikki lähtöisin pimeydestä ja palaamme takaisin pimeyteen. Mitä ajattelit ennen vanhempiesi syntymää?
- adam-and-eve
Paluuperusasioihin kirjoitti:
Me olemme kaikki lähtöisin pimeydestä ja palaamme takaisin pimeyteen. Mitä ajattelit ennen vanhempiesi syntymää?
Onneks Raamattu seisoo:)
http://www.beliefnet.com/columnists/watchwomanonthewall/files/2012/04/Bible-1611-Devil-trying-to-destroy1.gif - faith.hope.love
free-witch kirjoitti:
"Ihminen on havainnut luonnossa/luomakunnassa vain mikroevoluutiota. Mikroevoluutio ei ole kehitystä/evoluutiota, koska siinä perimä supistuu."
Teidän denialisminne ei vastaa läheskään oppineiden, ASIAAN PEREHTYNEIDEN tutkijoiden ja asiantuntijoiden konsensusta. Älä valehtele siis. Evoluution todisteet on koodattu DNA:han, fossiilit ovat vain crème de la crème, tai teidän näkökulmastanne yksi naula taikauskon arkkuun lisää.
"Emme voi ymmärtää maailmaa, ellemme noteraa henkimaailman todellisuutta."
...Jota ei ole mitenkään todistettu. Ihan tiedoksi, että olet minulle joko paatunut valehtelija tai vain liian aivopesty että enää väittelisin kanssasi. Evoluutiosta ei voi väitellä, se on todettu fakta, ja siihen asti kunnes sille on jokin VAKAVASTI OTETTAVA vaihtoehtoinen, parempi teoria, ei väittelyssä ole mieltä.
Olet vain liian pahasti aivopesty ja omahyväinen myöntääksesi, että olet väärässä. Hyvää jatkoa ja toivottavasti valaistumista, vaikka en pidätä hengitystäni.Entä miltä kuulostaa yli 500 akateemisesti koulutetun henkilön mielipide evoluutioteorian uskottavuudesta?
http://www.discovery.org/scripts/viewDB/filesDB-download.php?command=download&id=712
(tai laita googleen "A Scientific Dissent From Darwinism")
Vaikea kuvitella, että tälle palstalle kirjoittavien ateistien ÄO olisi korkeampi kuin professoreiden ÄO.
Etsikää niin te löydätte. faith.hope.love kirjoitti:
Entä miltä kuulostaa yli 500 akateemisesti koulutetun henkilön mielipide evoluutioteorian uskottavuudesta?
http://www.discovery.org/scripts/viewDB/filesDB-download.php?command=download&id=712
(tai laita googleen "A Scientific Dissent From Darwinism")
Vaikea kuvitella, että tälle palstalle kirjoittavien ateistien ÄO olisi korkeampi kuin professoreiden ÄO.
Etsikää niin te löydätte.Faith... Edelleen. Langennut maailma eksyy ja eksyttää. Mikset vaadi todisteita? Kysy tiedemieheltä esim. seuraavia asioita:
- Näitkö miten tila syntyi?
- Näitkö miten aine syntyi?
- Näitkö miten tähdet syntyivät?
- Näitkö miten planeetat syntyivät?
- Näitkö miten elämä syntyi?- Huolestunutvain
Hyvänen aika yurki, etkö sinä ole tähän aikaan nukkumassa? Mahdatko saada tarpeeksi unta?
Huolestunutvain kirjoitti:
Hyvänen aika yurki, etkö sinä ole tähän aikaan nukkumassa? Mahdatko saada tarpeeksi unta?
Kiitän huolenpidosta, mutta aika on lyhyt. Jeesus voi palata 5 sekunnin sisällä.
http://www.osdragomir.yolasite.com/resources/moving_clock_digital1.gif- faith.hope.love
yurki1000js kirjoitti:
Faith... Edelleen. Langennut maailma eksyy ja eksyttää. Mikset vaadi todisteita? Kysy tiedemieheltä esim. seuraavia asioita:
- Näitkö miten tila syntyi?
- Näitkö miten aine syntyi?
- Näitkö miten tähdet syntyivät?
- Näitkö miten planeetat syntyivät?
- Näitkö miten elämä syntyi?Jyrki, olen siis samaa mieltä. Tiedemiehet eivät ole nähneet mitään, olettavat vaan. Viestini oli free-witchille, joka pitää evoluutioteoriaa faktana. Tuo linkki oli siis nimenomaan sellainen, että jo yli 500 korkeasti koulutettua (mm. professoreita) epäilee evoluutioteorian uskottavuutta. "We are skeptical of claims for the ability of random mutation and natural selection to account for the complexity of life.
Thanks bro:)
MAHDOTON
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=mahdoton evoluutio
IMPOSSIBLE
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=impossible evolution
"Parempi on luottaa LUOJAAN kuin ihmiseen."
http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0
Ihminen on havainnut luonnossa vain mikroevoluutiota. Mikroevoluutio ei ole kehitystä, koska siinä perimä supistuu.
http://www.kp-art.fi/taustaa/kortit/pages/KP08.htmMiksi ateisti pysyy ateistina? Koska hän haluaa pysyä ateistina. Kenkään ei kiinnostuisi pelastuksesta, ellei Jumala kutsuisi ensin.
> Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. <
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htmAteismi ei ole KOSKAAN perustunut tieteeseen. Ateismi, kuten ismit ja uskonnot yleensä, on lankeemuksen tuote. Paratiisissa ei ollut uskontoja eikä uskonnollisia (harhaan)johtajia.
Langennut maailma on sokea. Se eksyy ja eksyttää. Se uskoo ennemmin valheeseen kuin totuuteen. Henkimaailman juttu. LOUIS PASTEUR todisti, ettei elämä ole alkanut ittekseen elottomasta aineesta. Kysykää lapsiltanne mitä koulu opettaa PASTEURISTA.
> Bakteerit oli löydetty jo 1600-luvulla, ja jo ennen Pasteuria niitä oli epäilty sairauksien aiheuttajiksi, mutta vasta Pasteur sai tutkimuksillaan tiedeyhteisön asiasta vakuuttuneeksi. Tämä teki hänelle mahdolliseksi kehittää myös rokotteet paiseruttoa ja vesikauhua vastaan. Pasteur osoitti myös, että mikrobit eivät synny spontaanisti elottomasta aineesta, alkusynnyn kautta, toisin kuin hänen aikaansa saakka oli oletettu. <
https://fi.wikipedia.org/wiki/Louis_Pasteur
Maailmaa ei voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailman todellisuutta. LOHIKÄÄRME on tämän maailman herra. Ja se NÄKYY.
https://www.google.fi/#q=nwo kills
ELIITTI PIMITTÄÄ
https://www.google.fi/#q=suppressed knowledge
Eliitin kehittämä koululaitos TYHMENTÄÄ.
https://www.google.fi/#q=dumbing down america- HektinenTutkija
yurki1000js kirjoitti:
Kiitän huolenpidosta, mutta aika on lyhyt. Jeesus voi palata 5 sekunnin sisällä.
http://www.osdragomir.yolasite.com/resources/moving_clock_digital1.gifSinä yurki jaksat massapostittaa linkkejäsi. Luuletko, että joku lukee noita kristillisten "tiedemiesten" kieli poskessa tehtyjä kirjoituksia? Röhönaurut niistä itse olen saanut.
En kiellä ihmistä korkeampaa voimaa, mutta kristittyjen jumalan kylläkin. - free-witchling
Jyrki, olen siis samaa mieltä. Tiedemiehet eivät ole nähneet mitään, olettavat vaan. Viestini oli free-witchille, joka pitää evoluutioteoriaa faktana. Tuo linkki oli siis nimenomaan sellainen, että jo yli 500 korkeasti koulutettua (mm. professoreita) epäilee evoluutioteorian uskottavuutta. "We are skeptical of claims for the ability of random mutation and natural selection to account for the complexity of life.
Korjaus: *ymmärrän*, että evoluutio on fakta, havaittu sellainen. Teidän denialisminne ei muuta todellisuutta.
Ja jaha, joku on varastanut nikkini. No, ei minua voi matkia, kellään vorolla ei ole kärsivällisyyttä tai älyä pitää yllä minun hohdokasta tyyliäni. Joten, pieni muutos nikkiini, mutta sama mies :) - faith.hope.love
free-witchling kirjoitti:
Korjaus: *ymmärrän*, että evoluutio on fakta, havaittu sellainen. Teidän denialisminne ei muuta todellisuutta.
Ja jaha, joku on varastanut nikkini. No, ei minua voi matkia, kellään vorolla ei ole kärsivällisyyttä tai älyä pitää yllä minun hohdokasta tyyliäni. Joten, pieni muutos nikkiini, mutta sama mies :)free-witchling, mikään ei muuta todellisuutta. Se vaan on.
Emme tiedä paljon siitä, miten kaikki alkoi. Mutta lue vaikka mikrobiologien ja kemistien mielipiteitä siitä, voiko elottomasta aineesta sattumalta syntyä elämää. Darwinin keksimä tarinahan ei myöskään muuta todellisuutta ja historian kulkua. free-witchling kirjoitti:
Ja jaha, joku on varastanut nikkini. No, ei minua voi matkia, kellään vorolla ei ole kärsivällisyyttä tai älyä pitää yllä minun hohdokasta tyyliäni. Joten, pieni muutos nikkiini, mutta sama mies :)Witchling. Miksi olet witchling? Harjoitatko noituutta? Jos, niin miksi?
https://www.google.fi/search?q=ugly witches&biw=1062&bih=799&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMItImqxqW0yAIVzNcsCh0UigPP- Vastaanitsekin
"Noituuden" avulla saa ymmärrystä itsestä ja myös maailmasta. Se on vanha hermeettinen viisaus, niin ylhäällä kuin alhaalla - maan päällä kuin taivaissa.
Vastaanitsekin kirjoitti:
"Noituuden" avulla saa ymmärrystä itsestä ja myös maailmasta. Se on vanha hermeettinen viisaus, niin ylhäällä kuin alhaalla - maan päällä kuin taivaissa.
Miks nolaat ittees?
- Samavastaa
Miksi sinä et harjoita itsetutkiskelua?
Samavastaa kirjoitti:
Miksi sinä et harjoita itsetutkiskelua?
Mieti. Olemattomuus ei luo. Miksi maailma eksyy ja eksyttää? Koska se on sokea. Miksi se on sokea? Koska Adam/ihminen lankesi. Onko toivoa? on.
HINTA ON MAKSETTU
http://bibelfokus.se/fi/node/269
"SE ON TÄYTETTY"
https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0
Nämä asiat ovat meille tuttuja, koska Raamattu tuli Suomeen jo kauan sitten.- Edelleenkinsama
En pyytänyt, että postittaisit linkkejäsi tai puhuisit asian vierestä. Ymmärrätkö, miten kahelin kuvan itsestäsi annat? Sinua ei pysty kukaan ottamaan vakavasti, kun ulosantisi on tuollaista. Kysyin, miksi et harjoita itsetutkiskelua?
Edelleenkinsama kirjoitti:
En pyytänyt, että postittaisit linkkejäsi tai puhuisit asian vierestä. Ymmärrätkö, miten kahelin kuvan itsestäsi annat? Sinua ei pysty kukaan ottamaan vakavasti, kun ulosantisi on tuollaista. Kysyin, miksi et harjoita itsetutkiskelua?
Mihin haluat itsetutkiskeluni johtavan? Olen miettinyt asioita siinä määrin, että totesin taannoin, että maailmankaikkeus on niin monimutkainen, että jonkun on täytynyt suunnitella ja valmistaa se. Siitä se lähti. En tokikaan hurahtanut oitis uskoon, mutta prosessi käynnistyi.
- free-witchling
free-witchling, mikään ei muuta todellisuutta. Se vaan on.
Emme tiedä paljon siitä, miten kaikki alkoi. Mutta lue vaikka mikrobiologien ja kemistien mielipiteitä siitä, voiko elottomasta aineesta sattumalta syntyä elämää. Darwinin keksimä tarinahan ei myöskään muuta todellisuutta ja historian kulkua.Mutta on vain yksi todellisuus, ja ihmiset ovat kovin alttiita harhoille. Etenkin vahvistusharhalle.
"Emme tiedä paljon siitä, miten kaikki alkoi."
Vielä.
"Mutta lue vaikka mikrobiologien ja kemistien mielipiteitä siitä, voiko elottomasta aineesta sattumalta syntyä elämää."
Mikä saa sinut luulemaan, etten ole lukenut? Seuraan tiedettä. Toisin kuin eräät. Ja kyllä voi, ja on syntynyt. Edelleen: henkilökohtainen epäuskosi ei muuta todellisuutta.
Darwin ei keksinyt tarinoita; hän TUTKI asioita. Te luotatte tuhansia kertoja muunneltuihin satuihin, me huolella havaittuihin tosiseikkoihin.... joten excuse me jos en ota teitä vakavasti tässä aihepiirissä. - free-witchling
yurki1000js kirjoitti:
Witchling. Miksi olet witchling? Harjoitatko noituutta? Jos, niin miksi?
https://www.google.fi/search?q=ugly witches&biw=1062&bih=799&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMItImqxqW0yAIVzNcsCh0UigPPNo, vastaan nyt, koska tämä ei ole evoluutioon liittyvää: joskus tulin kokeilleeksi wiccaa vähän aikaa (huomasin että siinä tuntemani "universumin rakkaus" olikin itsehypnoosia ja pystyin tuottamaan tuon lievästi euforisen tunteen itselleni milloin halusin - teidän "uskonkokemuksenne" lienevät samaa perua), ja luonnonuskonnot ovat aina olleet mielenkiintoisia (ja huomattavasti mukavampia!) kuin beduiinien verellä kirjoitetut sadut. Pyrin myös murtamaan ennakkokäsityksiä (noita liitetään perinteisesti naiseen, vaikka esim. Suomessa tuomituissa noidissa oli enemmän miehiä kuin naisia). Eli, tuo noita on ehkä lähinnä pientä itseironiaa, kapinaa sekä yksi keskisormi uskonnoille lisää.
- Sitävielä
yurki1000js kirjoitti:
Mihin haluat itsetutkiskeluni johtavan? Olen miettinyt asioita siinä määrin, että totesin taannoin, että maailmankaikkeus on niin monimutkainen, että jonkun on täytynyt suunnitella ja valmistaa se. Siitä se lähti. En tokikaan hurahtanut oitis uskoon, mutta prosessi käynnistyi.
Huolellinen itsetutkiskelu johtaa syvään ymmärrykseen itsestä ja myös maailmasta. Se avartaa uusia näkökantoja moniin asioihin. Mistä muuten kohdallasi olet päätynyt tulokseen, että juuri kristinusko (ja vieläpä sinun tulkintasi siitä) on vastaus?
Mutta on vain yksi todellisuus, ja ihmiset ovat kovin alttiita harhoille. Etenkin vahvistusharhalle.
"Emme tiedä paljon siitä, miten kaikki alkoi."
Vielä.
"Mutta lue vaikka mikrobiologien ja kemistien mielipiteitä siitä, voiko elottomasta aineesta sattumalta syntyä elämää."
Mikä saa sinut luulemaan, etten ole lukenut? Seuraan tiedettä. Toisin kuin eräät. Ja kyllä voi, ja on syntynyt. Edelleen: henkilökohtainen epäuskosi ei muuta todellisuutta.
Darwin ei keksinyt tarinoita; hän TUTKI asioita. Te luotatte tuhansia kertoja muunneltuihin satuihin, me huolella havaittuihin tosiseikkoihin.... joten excuse me jos en ota teitä vakavasti tässä aihepiirissä.Witchling. HERÄÄ!
No, vastaan nyt, koska tämä ei ole evoluutioon liittyvää: joskus tulin kokeilleeksi wiccaa vähän aikaa (huomasin että siinä tuntemani "universumin rakkaus" olikin itsehypnoosia ja pystyin tuottamaan tuon lievästi euforisen tunteen itselleni milloin halusin - teidän "uskonkokemuksenne" lienevät samaa perua), ja luonnonuskonnot ovat aina olleet mielenkiintoisia (ja huomattavasti mukavampia!) kuin beduiinien verellä kirjoitetut sadut. Pyrin myös murtamaan ennakkokäsityksiä (noita liitetään perinteisesti naiseen, vaikka esim. Suomessa tuomituissa noidissa oli enemmän miehiä kuin naisia). Eli, tuo noita on ehkä lähinnä pientä itseironiaa, kapinaa sekä yksi keskisormi uskonnoille lisää.
Witchling. Koostumme atomeista. Miksi tunnemme, ajattelemme ja luomme?
Mistä elämä? Mistä KAIKKI?
Sanoit:
> "universumin rakkaus" olikin itsehypnoosia ja pystyin tuottamaan tuon lievästi euforisen tunteen itselleni milloin halusin - teidän "uskonkokemuksenne" lienevät samaa perua), <
Tulkitsen:
Koska vedät omasta hatustasi, et taida olla kiinnostunut uskoontulosta. Toki on niin, että lihallinen ihminen voi antautua kokemaan kaikenlaista, muttei se tarkoita, että kaikki ilmiöt olisivat Pyhän Hengen aikaansaannoksia.
Jumala on järjestyksen Jumala. Ellei Hän olisi järjestyksen Jumala, mikään ei voisi toimia. Se tarkoittaisi, ettei mitään olisi missään. Logiikkaa voi harjoittaa. Raamattu ei sano: "Tulkaa känniin Pyhästä Hengestä."
> 2. Väärät henget valtaavat kirkon
Tästä jutusta nimeltä holy drunkness ja kaikista siihen liittyvistä omituisista manifestaatioista, jotka saat kaupan päälle, on tänä päivän tullut niin tavallinen ilmiö etenkin karismaattisessa kristillisyydessä, että monet luulevat sen olevan raamatullinen ideaalitila kristityille. Mutta kuten tulemme näkemään, sellainen käsitys on vakava harhaoppi, jolta kokonaan puuttuu tuki Raamatusta. Sen sijaan tämän tyyppiset ilmiöt muistuttavat niitä, jotka esiintyvät hinduismissa, mystiikassa ja New Age-liikkeessä (kaikki nämä kolme ovat läheistä sukua). Näissä yhteyksissä manifestaatioiden takana olevaa voimaa tavallisesti Kundaliniksi, myös kutsuttu nimillä käärmevoima tai lohikäärme-energia, Monet ymmärtävät, että juuri tämä kundalinivoima nyt miehittää kaikki maailman eri kirkot epäpuhtaiden julistajien kautta, jotka sekä opettavat harhaoppeja että välittävät näitä saastaisia voimia. <
http://www.bibelfokus.se/fi/node/236
Pyydän KESKITTYMÄÄN.
Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.Sitävielä kirjoitti:
Huolellinen itsetutkiskelu johtaa syvään ymmärrykseen itsestä ja myös maailmasta. Se avartaa uusia näkökantoja moniin asioihin. Mistä muuten kohdallasi olet päätynyt tulokseen, että juuri kristinusko (ja vieläpä sinun tulkintasi siitä) on vastaus?
Jeesus: "Minä olen tie ja totuus ja elämä." Jeesus/Luoja omistaa koko höskän, sinutkin. Hän ylläpitää höskäänsä.
Joh 1:1-3 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Matt. 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Pyydän KESKITTYMÄÄN.
Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.- Tämänkinkerron
Niin, sinäkin olet tie, totuus ja elämä. Jokainen ihminen on, itselleen. Kuka kissan hännän nostaa, ellei kissa itse?
Kundalinilla muuten ei ole mitään tekemistä pimeiden voimien kanssa, vaan sen herääminen tarkoittaa, että itsekehityksen prosessi on alkanut. Kannattaisi perehtyä muihin uskontoihin pintaa syvemmältä, ettet päästelisi tuollaista soopaa mielestäsi. - Symbolitelävät
yurki1000js kirjoitti:
Witchling. Koostumme atomeista. Miksi tunnemme, ajattelemme ja luomme?
Mistä elämä? Mistä KAIKKI?
Sanoit:
> "universumin rakkaus" olikin itsehypnoosia ja pystyin tuottamaan tuon lievästi euforisen tunteen itselleni milloin halusin - teidän "uskonkokemuksenne" lienevät samaa perua), <
Tulkitsen:
Koska vedät omasta hatustasi, et taida olla kiinnostunut uskoontulosta. Toki on niin, että lihallinen ihminen voi antautua kokemaan kaikenlaista, muttei se tarkoita, että kaikki ilmiöt olisivat Pyhän Hengen aikaansaannoksia.
Jumala on järjestyksen Jumala. Ellei Hän olisi järjestyksen Jumala, mikään ei voisi toimia. Se tarkoittaisi, ettei mitään olisi missään. Logiikkaa voi harjoittaa. Raamattu ei sano: "Tulkaa känniin Pyhästä Hengestä."
> 2. Väärät henget valtaavat kirkon
Tästä jutusta nimeltä holy drunkness ja kaikista siihen liittyvistä omituisista manifestaatioista, jotka saat kaupan päälle, on tänä päivän tullut niin tavallinen ilmiö etenkin karismaattisessa kristillisyydessä, että monet luulevat sen olevan raamatullinen ideaalitila kristityille. Mutta kuten tulemme näkemään, sellainen käsitys on vakava harhaoppi, jolta kokonaan puuttuu tuki Raamatusta. Sen sijaan tämän tyyppiset ilmiöt muistuttavat niitä, jotka esiintyvät hinduismissa, mystiikassa ja New Age-liikkeessä (kaikki nämä kolme ovat läheistä sukua). Näissä yhteyksissä manifestaatioiden takana olevaa voimaa tavallisesti Kundaliniksi, myös kutsuttu nimillä käärmevoima tai lohikäärme-energia, Monet ymmärtävät, että juuri tämä kundalinivoima nyt miehittää kaikki maailman eri kirkot epäpuhtaiden julistajien kautta, jotka sekä opettavat harhaoppeja että välittävät näitä saastaisia voimia. <
http://www.bibelfokus.se/fi/node/236
Pyydän KESKITTYMÄÄN.
Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.Ihminen muuten ei voi "luoda", ainoastaan muuntaa jo olemassa olevia aineita toisiksi / toiseen olomuotoon. Universumissa kaikki on jatkuvassa muutoksen tilassa. Sitä kutsutaan myös hyvän ja pahan taisteluksi, jos ymmärrät vertauskuvia.
Tämänkinkerron kirjoitti:
Niin, sinäkin olet tie, totuus ja elämä. Jokainen ihminen on, itselleen. Kuka kissan hännän nostaa, ellei kissa itse?
Kundalinilla muuten ei ole mitään tekemistä pimeiden voimien kanssa, vaan sen herääminen tarkoittaa, että itsekehityksen prosessi on alkanut. Kannattaisi perehtyä muihin uskontoihin pintaa syvemmältä, ettet päästelisi tuollaista soopaa mielestäsi.Pyydän KESKITTYMÄÄN.
Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Kenkään ei kiinnostu pelastuksesta, ellei Elämän Ylläpitäjä kutsu ensin.
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
Raamattu ei kaadu. Juuri siinä on turvamme. Jos Raamattu kaatuisi, kaikki olisi suhteellista, eikä MILLÄÄN olisi merkitystä.
http://www.beliefnet.com/columnists/watchwomanonthewall/files/2012/04/Bible-1611-Devil-trying-to-destroy1.gifSymbolitelävät kirjoitti:
Ihminen muuten ei voi "luoda", ainoastaan muuntaa jo olemassa olevia aineita toisiksi / toiseen olomuotoon. Universumissa kaikki on jatkuvassa muutoksen tilassa. Sitä kutsutaan myös hyvän ja pahan taisteluksi, jos ymmärrät vertauskuvia.
Artistit luovat. Jokaisella on kyky luoda. Toisilla enemmän. Toisilla vähemmän. Sama se. Ilman Luojaa ei olisi MITÄÄN. Alussa...
> THE AMAZING FIRST VERSE OF THE BIBLE - You MUST see this film! <
https://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4
Ihminen ei ole luonut itseään. Miten ihminen voisi tietää mistä tunteet, ajatukset ja unet tulevat ja mitä ne oikeastaan ovat? Niinikään ilman Raamattua emme tietäisi kielten ja sanojen alkuperääSymbolitelävät kirjoitti:
Ihminen muuten ei voi "luoda", ainoastaan muuntaa jo olemassa olevia aineita toisiksi / toiseen olomuotoon. Universumissa kaikki on jatkuvassa muutoksen tilassa. Sitä kutsutaan myös hyvän ja pahan taisteluksi, jos ymmärrät vertauskuvia.
Taistelu ei ole symbolista, koska henkimaailma on todellinen.
Biblia (1776) Sillä ei meillä ole sota verta ja lihaa vastaan, vaan pääruhtinaita ja valtoja vastaan, maailman herroja vastaan, jotka tämän maailman pimeydessä vallitsevat, pahoja henkiä vastaan taivaan alla.
Hyvä ja paha taistelevat, kunnes Jeesus palaa perustamaan 1000-vuotisen rauhan. Kaikki on ennustettu. Kaikki menee Elintoimintojemme Kannattajan aikataulun mukaan. Tapahtuu pian: Tempaus, vaivanaika, 1000-vuotinen rauha.
- Rapture
1 Thess 4:17 Then we which are alive and remain shall be caught up together with them in the clouds, to meet the Lord in the air: and so shall we ever be with the Lord.
https://www.google.fi/#q=rapture of the church
- Tribulation
Mark 13:19 For there will be worse trouble at that time than there has ever been from the very beginning, when God created the universe, until now; and there will be nothing like it again.
https://www.google.fi/#q=great tribulation
- Peace
Revelation 20:1-3 And I saw an angel come down from heaven, having the key of the bottomless pit and a great chain in his hand. And he laid hold on the dragon, that old serpent, which is the Devil, and Satan, and bound him a thousand years, And cast him into the bottomless pit, and shut him up, and set a seal upon him, that he should deceive the nations no more, till the thousand years should be fulfilled: and after that he must be loosed a little season.
https://www.google.fi/#q=god's kingdom
Jeesus on historian (His Story) henkilö.
> RAAMATUN MESSIAS-PROFETIAT JA NIIDEN TOTEUTUS
Suomenkielinen versio on (luvalla) lyhennelmä alkuperäisestä englanninkielisestä:
http://www.messiahrevealed.org
Vanhassa Testamentissa on noin 300 profetiaa tulevasta Messiaasta eli Jeesuksesta Kristuksesta, jotka ovat toteutuneet Uuden Testamentin puolella. Seuraavassa on mainittu osa näistä. <
http://gamma.nic.fi/~jlindell/messias.htm
Netti on. Google on. Käytä. Kohta tulee maailmanhallitus (NWO), joka ottaa netin pois. Alkaa vaivanaika.
Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.
Uusi maailmanjärjestys (NWO)
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=nwo kills- free-witchling
yurki1000js kirjoitti:
Witchling. HERÄÄ!
Tätä ironiaa voisi leikata tylsällä voiveitsellä...
Vastaan tilan säästämiseksi tuohon toiseenkin samalla.
"Koostumme atomeista. Miksi tunnemme, ajattelemme ja luomme? Mistä elämä? Mistä KAIKKI?"
Se on sinulle parhaan ihmistiedon mukaan selitetty jo kymmeniä kertoja; ei ole meidän vikamme jos olet liian peloissasi tutkiaksesi asiaa. Mitäpä jos ottaisit joku päivä rohkean askeleen: heitä kaikki uskosta tulevat ennakkokäsitykset syrjään, ja lue läpi kaksi kirjaa: Fred Adamsin Maailmankaikkeuden elämäkerta (tai jokin vastaava Kraussilta) sekä Dawkinsin Maailman hienoin esitys. Ainakin jälkimmäiselle suosittelen kirjastoa, koska se on kieltämättä kalliinpuoleinen opus. Nuo opukset kertovat parhaan tietomme universumin synnystä, ja evoluution voimasta. Uskalla maalata itsesi aivopesun jäljiltä uudelleen.
"Koska vedät omasta hatustasi,"
Siis mitä?
"et taida olla kiinnostunut uskoontulosta."
En tietenkään. "En halua uskoa, haluan tietää." -Carl Sagan.
"muttei se tarkoita, että kaikki ilmiöt olisivat Pyhän Hengen aikaansaannoksia."
Mikään kokemus ei tarkoita, että se olisi yhtään minkään "hengen" aikaansaannos.
"Jumala on järjestyksen Jumala. Ellei Hän olisi järjestyksen Jumala, mikään ei voisi toimia. Se tarkoittaisi, ettei mitään olisi missään."
1. Väärin, sen verran verenhimoinen narsistipaska Yahwe olisi että järjestys olisi romukopassa. 2. Höpöhöpö, täysin perusteeton ja hatustavedettyjä _väitteitä_. Ei mitään perusteita. Sinä ennakko-oletat jumalan, ja sitten rakennat siitä. Epärehellistä. Millä perusteella jumala olisi? Äläkä sorru kehäpäätelmään "Koska muuten ei olisi mitään" -ei toimi.
"Logiikkaa voi harjoittaa."
Mutta sinä et harjoita, kun et uskalla. Uskoonperustuva maailmasi romahtaisi, tai niin sinut on saatu uskomaan. Säälin tiedätkö sinua.
"Pyydän KESKITTYMÄÄN."
Keskityn heti kun sinulla on asiaa, eikä linkkejä ja raamatunkohtia. free-witchling kirjoitti:
Tätä ironiaa voisi leikata tylsällä voiveitsellä...
Vastaan tilan säästämiseksi tuohon toiseenkin samalla.
"Koostumme atomeista. Miksi tunnemme, ajattelemme ja luomme? Mistä elämä? Mistä KAIKKI?"
Se on sinulle parhaan ihmistiedon mukaan selitetty jo kymmeniä kertoja; ei ole meidän vikamme jos olet liian peloissasi tutkiaksesi asiaa. Mitäpä jos ottaisit joku päivä rohkean askeleen: heitä kaikki uskosta tulevat ennakkokäsitykset syrjään, ja lue läpi kaksi kirjaa: Fred Adamsin Maailmankaikkeuden elämäkerta (tai jokin vastaava Kraussilta) sekä Dawkinsin Maailman hienoin esitys. Ainakin jälkimmäiselle suosittelen kirjastoa, koska se on kieltämättä kalliinpuoleinen opus. Nuo opukset kertovat parhaan tietomme universumin synnystä, ja evoluution voimasta. Uskalla maalata itsesi aivopesun jäljiltä uudelleen.
"Koska vedät omasta hatustasi,"
Siis mitä?
"et taida olla kiinnostunut uskoontulosta."
En tietenkään. "En halua uskoa, haluan tietää." -Carl Sagan.
"muttei se tarkoita, että kaikki ilmiöt olisivat Pyhän Hengen aikaansaannoksia."
Mikään kokemus ei tarkoita, että se olisi yhtään minkään "hengen" aikaansaannos.
"Jumala on järjestyksen Jumala. Ellei Hän olisi järjestyksen Jumala, mikään ei voisi toimia. Se tarkoittaisi, ettei mitään olisi missään."
1. Väärin, sen verran verenhimoinen narsistipaska Yahwe olisi että järjestys olisi romukopassa. 2. Höpöhöpö, täysin perusteeton ja hatustavedettyjä _väitteitä_. Ei mitään perusteita. Sinä ennakko-oletat jumalan, ja sitten rakennat siitä. Epärehellistä. Millä perusteella jumala olisi? Äläkä sorru kehäpäätelmään "Koska muuten ei olisi mitään" -ei toimi.
"Logiikkaa voi harjoittaa."
Mutta sinä et harjoita, kun et uskalla. Uskoonperustuva maailmasi romahtaisi, tai niin sinut on saatu uskomaan. Säälin tiedätkö sinua.
"Pyydän KESKITTYMÄÄN."
Keskityn heti kun sinulla on asiaa, eikä linkkejä ja raamatunkohtia.Mistä wicca-ilmiö, ellei henkimaailmasta? Mistä uskonnot, ellei henkimaailmasta? Mistä New Age, ellei henkimaailmasta? Mistä chakrat, ellei henkimaailmasta? Mistä kabbala, ellei henkimaailmasta? Jne.
MARK PASSIO
https://www.youtube.com/watch?v=qCVLfewqCUs
MUUT VIDEOT
https://www.youtube.com/user/WhatOnEarth93- Kukkienkruunu
Ymmärrätkö, että henkimaailma on oman mielesi tuotos? Maailma luodaan sanoilla! Sinä käsität ne sanat hassulla tavalla.
Kukkienkruunu kirjoitti:
Ymmärrätkö, että henkimaailma on oman mielesi tuotos? Maailma luodaan sanoilla! Sinä käsität ne sanat hassulla tavalla.
Miksi sanotaan "mind over matter", muttei sanota "matter over mind"?
- Siksi
Se on vain sellainen sanonta! Älä ota kaikkea niin vakavasti.
Siksi kirjoitti:
Se on vain sellainen sanonta! Älä ota kaikkea niin vakavasti.
Logiikka: Ensin henki. Sitten luomakunta. Alussa...
> Toinen maailmanselitysmalli on ateistinen ja toinen teistinen. Ateistinen mallin mukaan alussa ei ollut mitään. Tämä olematon synnytti kaiken olevaisen sattumalta. Miljardien vuosien kuluttua näemme maailman, joka silti vaikuttaa epäilyttävästi siltä kuin se olisi suunniteltu.
Ateistinen malli ei käytännössä toimi, koska se ei pysty selittämään informaation alkuperää. Tohtori Werner Gitt on lisäksi osoittanut, että informaatio tarvitsee aina lähettäjän. Vaikka odottaisimme kuinka monta miljardia vuotta, kaaoksesta ei spontaanisti synny järjestystä. Todellisessa elämässä ajan kulku lisää epäjärjestystä. Evoluution sijasta näemmekin devoluutiota eli käytännössä rappeutumista.
Teistinen malli on selvästi loogisempi vaihtoehto. Sen mukaan alussa ei ollut sattuma vaan Sana. Koko universumi on älykkään suunnittelijan käsialaa. Raamattu kertoo meille, kuka ja millainen tämä Suunnittelija on. Hän on ensimmäinen ja viimeinen, iäti muuttumaton, "Herra Jumala, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias" (Ilm. 1:8). <
http://personal.inet.fi/koti/joel.kontinen/kaksi.html- faith.hope.love
Witchling, jos ja kun elämä hymyilee vähemmän, ja tulee hetkiä kun millään tiedolla ja viisaudella ole enää mitään merkitystä, tarkistathan myös tämän kortin :)
Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli (Psalmi 34:19). Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest (Matt.11:28).
Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa" (1 Kor. 3:19). - Ajatustenaamiainen
yurki1000js kirjoitti:
Logiikka: Ensin henki. Sitten luomakunta. Alussa...
http://personal.inet.fi/koti/joel.kontinen/kaksi.htmlUniversumi on ollut aina, mutta eri muodossa - se ei ole koskaan syntynyt, joten se ei voi koskaan kuolla.
Minua inhottaa kristilliset maailmanselitysmallit. Pistää oikein vihaksi, miten aikuinen ihminen voi uskoa tuollaiseen? Joillakin tosin voi olla toivoa, jos kiinnostus tieteisiin herää. Useimmilla valitettavasti ei, koska oma usko ei kestä riittävän huolellisesti selitetyn tieteellisen faktan edessä.
Kristinusko on kestämätön. - free-witchling-original
yurki1000js kirjoitti:
Mistä wicca-ilmiö, ellei henkimaailmasta? Mistä uskonnot, ellei henkimaailmasta? Mistä New Age, ellei henkimaailmasta? Mistä chakrat, ellei henkimaailmasta? Mistä kabbala, ellei henkimaailmasta? Jne.
MARK PASSIO
https://www.youtube.com/watch?v=qCVLfewqCUs
MUUT VIDEOT
https://www.youtube.com/user/WhatOnEarth93Ihmisten päistä, kuten jokikinen taikausko (mukaanlukien kristinuskon tuhannet eri haarat ja kultit - huomaathan ettei sitä ole enää muuten olemassakaan kuin erilaisina kultteina).
Taas tapasi mukaan jätit vastaamatta hankaliin kysymyksiin - miten vedän omasta hatustani (en hattua kyllä juuri ikinä pidä, huppu huivi suojaa paremmin)? Millä perusteella olisi olemassa jokin jumaluus? Universumi on kaikkea muuta kuin suunniteltu. Hyppää vahvistusharha-karusellistasi pois, ja ala lukea kaikesta mikä puhuu käsitystäsi vastaan; siten ja VAIN siten saat objektiivisen kuvan asioista. Aloita pienestä, jos (eli koska) tieteen lukeminen on jäänyt vähälle aiemmin.
En katso videoitasi, en nääs ihan vielä välitä kuolla nauruun. Jos jotain haluat sanoa, voit sanoa sen ihan itse ja omin sanoin, se osoittaisi myös että olet ymmärtänyt asian.
Ahaa, joku no-life on ottanut asiakseen rekata kaikki nimimerkkini. No, antaa lasten leikkiä jos ei mitään muuta tekemistä ole... rekataan sitten jokin iskevä nikki. - free-witchling-original
Witchling, jos ja kun elämä hymyilee vähemmän, ja tulee hetkiä kun millään tiedolla ja viisaudella ole enää mitään merkitystä, tarkistathan myös tämän kortin :)
Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli (Psalmi 34:19). Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest (Matt.11:28).
Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa" (1 Kor. 3:19).Miksi sinä luulet että olen ateisti? Koska tiedän uskonnoista enemmän kuin uskovat itse tietävät. En ole niin heikkopäinen että tukalan tilanteen tullen myyn periaatteeni ja arvokkuuteni. Minä kestän sen mitä eteen tulee, ilman mielikuvituskavereita, kiitos vain.
- free-witchling-original
"Logiikka: Ensin henki. Sitten luomakunta."
Sinulta on pahasti logiikan määritelmä hukassa. Se EI tarkoita "juuri ja vain se mitä minä haluan uskoa". No niin, katsotaan paljonko tulee pelleiltä häiriköintiä nyt kun tää rekattu nikki on. Jännityksellä odotamme... :)
Original-Free-witch kirjoitti:
No niin, katsotaan paljonko tulee pelleiltä häiriköintiä nyt kun tää rekattu nikki on. Jännityksellä odotamme... :)
Jäämme odottamaan...
free-witchling-original kirjoitti:
Miksi sinä luulet että olen ateisti? Koska tiedän uskonnoista enemmän kuin uskovat itse tietävät. En ole niin heikkopäinen että tukalan tilanteen tullen myyn periaatteeni ja arvokkuuteni. Minä kestän sen mitä eteen tulee, ilman mielikuvituskavereita, kiitos vain.
Witchling. Kuka on SINUN jumalasi?
Matt. 6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.free-witchling-original kirjoitti:
Ihmisten päistä, kuten jokikinen taikausko (mukaanlukien kristinuskon tuhannet eri haarat ja kultit - huomaathan ettei sitä ole enää muuten olemassakaan kuin erilaisina kultteina).
Taas tapasi mukaan jätit vastaamatta hankaliin kysymyksiin - miten vedän omasta hatustani (en hattua kyllä juuri ikinä pidä, huppu huivi suojaa paremmin)? Millä perusteella olisi olemassa jokin jumaluus? Universumi on kaikkea muuta kuin suunniteltu. Hyppää vahvistusharha-karusellistasi pois, ja ala lukea kaikesta mikä puhuu käsitystäsi vastaan; siten ja VAIN siten saat objektiivisen kuvan asioista. Aloita pienestä, jos (eli koska) tieteen lukeminen on jäänyt vähälle aiemmin.
En katso videoitasi, en nääs ihan vielä välitä kuolla nauruun. Jos jotain haluat sanoa, voit sanoa sen ihan itse ja omin sanoin, se osoittaisi myös että olet ymmärtänyt asian.
Ahaa, joku no-life on ottanut asiakseen rekata kaikki nimimerkkini. No, antaa lasten leikkiä jos ei mitään muuta tekemistä ole... rekataan sitten jokin iskevä nikki.Original. Olemattomuus ei luo (nothing creates nothing). Mikä siis loi KAIKEN?
Ajatustenaamiainen kirjoitti:
Universumi on ollut aina, mutta eri muodossa - se ei ole koskaan syntynyt, joten se ei voi koskaan kuolla.
Minua inhottaa kristilliset maailmanselitysmallit. Pistää oikein vihaksi, miten aikuinen ihminen voi uskoa tuollaiseen? Joillakin tosin voi olla toivoa, jos kiinnostus tieteisiin herää. Useimmilla valitettavasti ei, koska oma usko ei kestä riittävän huolellisesti selitetyn tieteellisen faktan edessä.
Kristinusko on kestämätön.AA. Raamattu kertoo, että ihminen lankesi ja että sen seurauksena ihminen alkoi seurata VALHETTA. Siksi maailma kärsii. Onko toivoa? On.
Biblia (1776) Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, ei pidä hukkuman, mutta ijankaikkisen elämän saaman.- Näinonnäkyleivät
Raamattu kertoo. Siinäpä vasta luotettava lähde! Ei.
- Ajatteleitse
yurki1000js kirjoitti:
AA. Raamattu kertoo, että ihminen lankesi ja että sen seurauksena ihminen alkoi seurata VALHETTA. Siksi maailma kärsii. Onko toivoa? On.
Biblia (1776) Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, ei pidä hukkuman, mutta ijankaikkisen elämän saaman.Käärme paratiisissa toi ihmisille totuuden, ei valhetta. Käärme oli todellinen jumala, joka joutui luojajumalan maailmassa kohtaamaan kirouksen - Jeesuksen tavoin. Tämän maailman ruhtinas kirosi Valontuojan!
Näinonnäkyleivät kirjoitti:
Raamattu kertoo. Siinäpä vasta luotettava lähde! Ei.
Näin. Olemattomuus ei luo. Jos olet kumonnut Raamatun, sinun TÄYTYY tietää mistä, miten ja milloin kaikki sai alkunsa. Sinun TÄYTYY tietää miten kaikki toimii. Sinulla on VELVOLLISUUS jakaa tietosi koko maailmalle.
http://graphics.landmarkbiblebaptist.net/devilsmash.gifAjatteleitse kirjoitti:
Käärme paratiisissa toi ihmisille totuuden, ei valhetta. Käärme oli todellinen jumala, joka joutui luojajumalan maailmassa kohtaamaan kirouksen - Jeesuksen tavoin. Tämän maailman ruhtinas kirosi Valontuojan!
Ajatteleitse. Mkä on tietolähteesi?
- Ajatteleitse
Puhdas, kristallinkirkas järki ja pitkäaikainen asioiden tutkimus.
"Witchling. Kuka on SINUN jumalasi?"
Ei kukaan eikä mikään. Nousehan sieltä uskonboksistasi ja tajua, että vain koska sinä et pysty kuvittelemaan elämää ilman jumalia, ei tarkoita etteivätkö muut pystyisi. Ihminen ei tarvitse jumalia yhtään mihinkään.
"Mikä siis loi KAIKEN?"
Ei mikään. Olet täysin jumittunut "luomiseen" ja jumalan välttämättömyyteen; ennen kuin itse haluat nousta suostasi, ei sinua sieltä mitenkään saada. Asenteesi palstalla on heitellä kysymyksiä (ja harvemmin itse vastailla) ja kuvitella, että vain sinulla on niihin se Ainoa Oikea Vastaus; ihan sama mitä muut vastaavat kun olet jo valmiiksi oikeassa. Mitä hybristä! Heti kun myönnät että voit olla väärässä, ja avaat silmäsi sekä poistat sormet korvistasi, voimme jatkaa keskustelua. Siihen asti tämä on kuin yrittäisi puhua järkeä Narnian kääpiöille: "'Niiden vankila on vain niiden omassa mielessä, mutta silti ne ovat siinä vankilassa ja niin kovasti pelkäävät petkutetuksi tulemista, ettei niitä sieltä saa ulos.'" Olet vankina oman pääsi sisällä, ja lukko ja avain ovat sisäpuolella.yurki1000js kirjoitti:
Näin. Olemattomuus ei luo. Jos olet kumonnut Raamatun, sinun TÄYTYY tietää mistä, miten ja milloin kaikki sai alkunsa. Sinun TÄYTYY tietää miten kaikki toimii. Sinulla on VELVOLLISUUS jakaa tietosi koko maailmalle.
http://graphics.landmarkbiblebaptist.net/devilsmash.gifEihän tuo minulle ollut, mutta väärin. Täysin väärin. Yhden teorian kumoaminen EI edellytä mitenkään pakkoa esittää toista. Raamatut ovat ilmiselvää ristiriitaista potaskaa, eikä siihen liity muut teoriat mitenkään. Jos jokin on pielessä, se on pielessä, piste.
Original-Free-witch kirjoitti:
Eihän tuo minulle ollut, mutta väärin. Täysin väärin. Yhden teorian kumoaminen EI edellytä mitenkään pakkoa esittää toista. Raamatut ovat ilmiselvää ristiriitaista potaskaa, eikä siihen liity muut teoriat mitenkään. Jos jokin on pielessä, se on pielessä, piste.
Ok. Kerron varmuudeksi. Pian alkaa vaivanaika. Se on tarpeen, jotta ihmiset näkisivät, etteivät he pärjää omin voimin. Monet tulevatkin kääntymään Herran puoleen ja he pelastuvat.
Ilm. 7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
MORSIAN tullaan tempaamaan Karitsan häihin ennen vaivanaikaa.
Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.
OPETUSVIDEO
> After the Rapture! Left Behind? IMPORTANT VIDEO! MUST WATCH! <
https://www.youtube.com/watch?v=LGWDHKimYj8
Jeesus pelastaa TÄNÄÄN.
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=jeesus pelasti minut
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=jeesus vapautti minut
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=uskoontulo
IN ENGLISH
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=jesus saved me
Jeesus parantaa SUOMESSA.
https://www.youtube.com/watch?v=pBi_fyosz0A
Herra paransi ROMUN. Onnettomuus rikkoi Jaakko Romun sisäelimiä. Hänelle sanottiin, että hän tulee kuolemaan vammoihinsa.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=15676- Voivoisentään
Voin taata, ettei asiat mene, kuten sinä luulet.
- madam-and-pete
Kerro sinä KALIFI miten asiat menee, pliis :D
- Parifaktaa
Jos ihminen kykenee abstraktiin ajatteluun, myös raamatun symbolinen tulkinta - millaiseksi se on tarkoitettukin - on melko helppoa. Esimerkiksi taistelut käydään ihmisen itsensä sisäisessä maailmassa käsin.
Kiitos. Helpotti. Luulin väärin. Asiat menevät toisin. Luulisin :D
Jostain kumman syystä SYMBOLIIKKA ei naurata.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.8.html
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.9.html
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.16.html- Eihuolta
Pedon merkki ja Jumalan sinetti ovat yksi ja sama asia.
- madam-and-pete
Eihuolta kirjoitti:
Pedon merkki ja Jumalan sinetti ovat yksi ja sama asia.
Ilman muuta ja muut ilman :D
https://www.youtube.com/watch?v=Xa3nxQEulTQ yurki1000js kirjoitti:
Ok. Kerron varmuudeksi. Pian alkaa vaivanaika. Se on tarpeen, jotta ihmiset näkisivät, etteivät he pärjää omin voimin. Monet tulevatkin kääntymään Herran puoleen ja he pelastuvat.
Ilm. 7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
MORSIAN tullaan tempaamaan Karitsan häihin ennen vaivanaikaa.
Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.
OPETUSVIDEO
> After the Rapture! Left Behind? IMPORTANT VIDEO! MUST WATCH! <
Jeesus pelastaa TÄNÄÄN.
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=jeesus pelasti minut
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=jeesus vapautti minut
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=uskoontulo
IN ENGLISH
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=jesus saved me
Jeesus parantaa SUOMESSA.
https://www.youtube.com/watch?v=pBi_fyosz0A
Herra paransi ROMUN. Onnettomuus rikkoi Jaakko Romun sisäelimiä. Hänelle sanottiin, että hän tulee kuolemaan vammoihinsa.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=15676Mitäs minä sinulle vasta sanoin?
Original. Paree on luottaa Luojaan kuin luotuun. Skenaario tempauksen jälkeisestä maailmasta.
"When thou art in tribulation, and all these things are come upon thee, even in the latter days, if thou turn to the LORD thy God, and shalt be obedient unto His voice; (For the LORD thy God is a merciful God), He will not forsake thee, neither destroy thee, nor forget the covenant of thy fathers which He sware unto them." (Deuteronomy 4:30-31)
"Watch therefore: for ye know not what hour your Lord doth come. But know this, that if the goodman of the house had known in what watch the thief would come, he would have watched, and would not have suffered his house to be broken up. Therefore be ye also ready: for in such an hour as ye think not the Son of man cometh." (Matthew 24:42-44)
"And take heed to yourselves, lest at any time your hearts be overcharged with surfeiting, and drunkenness, and the cares of this life, and so that day come upon you unawares. For as a snare shall it come on all them that dwell on the face of the whole earth. Watch ye therefore, and pray always, that ye may be accounted worthy to escape all these things that shall come to pass, and to stand before the Son of man." (Luke 21:34-36)
"Because thou hast kept the Word of My patience, I also will keep thee from the hour of temptation, which shall come upon all the world, to try them that dwell upon the earth." (Revelation 3:10)
"I tell you, in that night there shall be two men in one bed; the one shall be taken, and the other shall be left. Two women shall be grinding together; the one shall be taken, and the other left. Two men shall be in the field; the one shall be taken, and the other left." (Luke 17:34-36)
"Thy dead men shall live, together with my dead body shall they arise. Awake and sing, ye that dwell in dust: for thy dew is as the dew of herbs, and the earth shall cast out the dead. Come, My people, enter your chambers, and shut your doors behind you; Hide yourself, as it were, for a little moment, until the indignation is past. For behold, the LORD comes out of His place to punish the inhabitants of the earth for their iniquity; The earth will also disclose her blood, and will no more cover her slain." (Isaiah 26:19-21)
"Woe to you who desire the Day of the LORD! For what good is the Day of the LORD to you? It will be darkness, and not light. It will be as though a man fled from a lion, and a bear met him! Or as though he went into the house, leaned his hand on the wall, and a serpent bit him!" (Amos 5:18-19)
"The harvest [rapture] is past, the summer [age of grace] is ended, and we [unbelievers] are not saved." (Jeremiah 8:20)
"I have declared the former things from the beginning; and they went forth out of My mouth, and I shewed them; I did them suddenly, and they came to pass." (Isaiah 48:3)
"And I will execute great vengeance upon them with furious rebukes; and they shall know that I AM the LORD, when I shall lay My vengeance upon them." (Ezekiel 25:17)
Sitaatit otin videon alta. Viitteillä voi hakea suomennokset.- Sinunjumalasi
Täällä on ahdistuksen aika vain sinun tekstejäsi lukiessa! Tempaan itseni kohta lenkille.
- EiPalaTulessa
Raamattua ei lueta sun tavallasi jae sieltä ja jae täältä ja ripotella mielin määrin omien ajatustesi kanssa ap. Turha yrittääkään harhauttaa. Jumala puhui Taivaan pojista ja tyttäristä puolisoina! Jos et sitä tiedä lue lisää Raamattua että opit sanaa paremmin tuntemaan äläkä vääristele sitä oman mielesi mukaan. Se ei ole sinun sanaasi jota voi miten tahansa väännellä, vaan Jumalan Sana! Koska se on Jumalan Sanaa, rukoile Jumalan Pyhää Henkeä se sana sinulle oikealla tavalla kirkastamaan (avaamaan), ettet pilkkaa täällä Jumalaa.
- free-witch
Millä todistat että se on jonkin jumalan sanaa, eikä virheellistä, ristiriitaista heimorunoutta?
- Tutkijakertoo
Jos Raamattua on luettava kirjaimellisesti, pystytkö huomaamaan, miten mielipuolisesti jumala siinä käyttäytyy? Muuttaa mieltään usein, ym.
Tutkijakertoo kirjoitti:
Jos Raamattua on luettava kirjaimellisesti, pystytkö huomaamaan, miten mielipuolisesti jumala siinä käyttäytyy? Muuttaa mieltään usein, ym.
Logiikkaa voi harjoittaa :D
BB ja oikukas luonnonlaki
Ennen aikaa ei ollut mitään. Ennen aikaa ei ollut tilaa. Tilattomaan tilaan ilmestyi nuppineulanpää. Syytä emme tiedä. Sekin on ihme, että tilattomuuteen ilmestyy jotain, joka vie tilaa. Olematon luonnonlaki piti nuppineulanpäätä kasassa. Emme tiedä kuinka kauan pää pysyi kasassa, koska tuolloin ei vielä ollut aikaa. Aikaa voi mitata vain kellolla tai kenties jollain pyörivällä tai kiertävällä taivaankappaleella. Ajattoman ajan kuluttua olematon laki muuttui toisenlaiseksi laiksi ja se lakkasi pitämästä päätä kasassa ja pää alkoi levitä tilattomassa tilassa. Sinänsä hassua, että tilattomuudessa voisi tapahtua jotain. Varsinkaan leviämistä. Jossain vaiheessa toisenlainen laki muuttui kolmannenlaiseksi laiksi ja se alkoi kuroa päätä kasoihin. Nyt pää sekä leviää että kasautuu.
- lkjhgtre
paavalilais-luterilaisuuden oppikuntien saatanaa palvelevien raamattu valehtelee....
ja ne raamatussa olevat luomiskertomukset (2) ovat väärässä järjestyksessä.
Raamatun mukaan Aatami ja Eeva ei välttämättä ole edes ensimmäiset ihmiset...:
1.Mooseksen kirja:
6:2 huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat.
6:4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.
Job:
1:6 Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa.
2:1 Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa ja asettui Herran eteen.
38:7 kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?
Psalmit:
29:1 Daavidin virsi. Antakaa Herralle, te Jumalan pojat, antakaa Herralle kunnia ja väkevyys. - hankiymmärrystä
joon et joko lue tai sit ymmärrä raamattua niinku et kastettaka ymmärrä tai yhtää mitää
jumalan pojat tulivat jumalan luokse ja jumalan sana sanoi minä voin mennä
ja jumala sanoi totisesti totisesti sinä olet minun poikani
näin voidaan huomata jumalan poikien olleen jumalan ominaisuuksia niinkuin jumalan sana oli jeesus siksi hän tiesi kirjoitukset kun itse oli sana
raamattu sanoo oppikaa tuntemaan oikea syvyys leveys pituus
sinä oot ku natsien kultaharkko sisältä lyijyä silattu lehtikullalla
eli ulkokultainen- Hyväkivajoo
Osaat kirjoittaa selkeästi ja ymmärrettävästi. Kaikille ei ole annettu yhtä runsain mitoin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908627
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264788- 504248
- 623817
- 513226
- 503000
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452359Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382223