Eihän tätä palstaa enää voida kepupalstaksi kutsua, kun aivan muut aiheet kuin kepu ja sen politiikka näkyvät taas jyllänneet palstalla, jota en ole näköjään kuuteen päivään avannut. Näen profiililtani. Mutta kun minä olen jo kovin vanha, saanen olla myös niin vanhanaikainen, että pysyn palstan virallisessa aihepiirissä, kun mielestäni sille hyvää syytä on.
Olen aikaisemmin - edellisellä avauksellani viimeksi - antanut Juha Sipilälle tunnustusta. Nyt valitettavasti joudun julkituomaan pettymystäni häneen. Enkä ole ainoa pettynyt, pettymystä näkyy olevan minua merkittävämmilläkin tahoilla, mm. tässä:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/113544-tekiko-juha-sipila-jattimaisen-virheen-han-aloittaa-kurittamisen
>>Kaikella hyvällä Sipilän johtamisosaamista kohtaan, hyökkäämällä ja esittämällä ylipäällikkömäisiä otteita, ei luottamusta synny ja muutokset jäävät keskeneräisiksi<<
Kirjoittaja puhuu ylipäällikkömäisistä otteista. Sipilän otteet voivat olla sellaisia sotivassa armeijassa, mutta rauhan ajan armeijassa tuollaisia otteita voi käyttää vain varusmiesten kenttäkouluttaja; ne eivät ole mahdollisia vähänkään ylemmillä tasoilla, joilla vaaditaan toisenlaista johtajuutta synnyttämään luottamusta, joka yhteisvoimin tuo tuloksiakin.
Toisin kuin tuon linkkikirjoituksen kirjoittaja kyseenalaistan Sipilän johtamisosaamisenkin. Eivät tuollaiset otteet tuo myönteistä tulosta siviiliyrityksissäkään. Eivät olisi tuoneet siinäkään yrityksessä, jossa lähes 20 vuotta toimin. Sipilä ei liene tarvinnutkaan johtamisosaamista, kun osti vahvassa nousussa olleen yrityksen, jonka sitten hyvillä voitoilla myi pois. Hyvää bisnessilmää Sipilä kyllä siten osoitti.
Sipilän otteita eivät nyt vastusta vain rasvanahkaduunarit, vaan kaikki palkkatyöllään itsensä ja perheensä elättävät, sairaanhoitajia, poliiseja, opettajia ja muita akateemisia myöten. He kaikki kokevat loukatuiksi itsensäkin, kun Sipilän johtama hallitus jätti heidän liittonsa huomiotta. Jo talvisodan aikana tammikuussa 1940 solmittiin ns. tammikuun kihlaus, jolla työntekijät ja työnantajat ilmoittivat siitä alkaen yhteisesti sopivansa työehdoista ja palkoista, ja sittemmin on tullut ns. kolmikanta, jossa hallitus on kolmantena osapuolena. Sopimusyhteiskunnan merkitys Suomessa on ollut kiistaton. Sipilä näkyy olevan toista mieltä.
Suomi on nyt kyllä tilassa, että ”jotain tarttis tehrä ” - Mauno Koiviston sanoin. Mutta pitäisi tehdä muuta ja varsinkin toisin kuin Sipilän aikomaa. Mitä se olisi ja miten pitäisi tehdä? Mikä minä olisin Sipilän opastajaksi, eikä hän kai lukene tätä palstaakaan, joka ei siis enää ole kepupalsta. Kysyisi neuvoa Paavo Lipposelta, jonka ekahallitus teki todella suuria leikkauksiakin ja sai Suomen kuntoon. Ja sdp pääsi voittajaksi seuraavissakin vaaleissa. Lipposen etuna tosin oli puolueensa, jonka kovia tekemisiä palkansaajatkin ymmärsivät paremmin kuin tulevat ymmärtämään kepulaisen pääministerin tekemisiä, varsinkin, kun puolueensa ydinjoukko, maatalousyrittäjät säästynevät kurittamiselta.
Demaritaholta on tarjottu entistä työministeri ym. ym. Lauri Ihalaista sovittelijaksi, joka yrittäisi vielä käynnistää pyrkimyksen yhteiskuntasopimukseen. Sipilä on hylännyt esityksen suoralta kädeltä. Käsittämätöntä ylimielisyyttä. Taisi olla vain pelkkää hämäystä Sipilältä se pyrkimys yhteiskuntasopimukseen, kun siitä niin helposti luopui.
Perjantain laajamittaiset työnseisaukset ovat vasta alkusoittoa sille, mitä on edessä. Kovat koettelemukset kohtaavat miljoonia suomalaisia tiellä, jolla Sipilä on lähtenyt meitä viemään. Mutta ei niin pahaa, jottei jotain hyvääkin. Varmaa on, että maa ei saa toista kepujohtoista hallitusta seuraavaksi. Eivätkä siinä hallituksessa liene mukana persutkaan, joten Soinin kuten Sipilänkin ministeriys jäänee ainutkertaiseksi. Ymmärretäänköhän oppositiopuolueissa nyt olla kiitollisia Sipilälle siitä, että hän raivaa nyt niille tietä vaalivoittoon ja seuraavaan hallitukseen? Kestääköhän Sipilä ja hallituksensa määräaikaisiin vaaleihin asti?
Huoleni Suomen ja suomalaisten suuren enemmistön puolesta on täysin epäitsekäs. Kuulunen siihen väliinputoajien joukkoon, joka parhaiten säästynee monia koettelevilta kolhuilta. En menetä ylityö-, vuorotyö- enkä lomakorvauksia, ja mielelläni maksan sitä jo edellisen hallituksen eläkeläisille säätämää raippaveroa. Enkä ole niin köyhäkään, jotta tarvitsisin mitään yhteiskunnan tukia, jotka nyt tulevat entistä vähäisemmiksi niille, jotka niitä todella tarvitsisivat. Huoleni on siis huolta Suomen ja tämän maan rakentamisessa tärkeimpien, suomalaisten suuren enemmistön puolesta.
Olen pettynyt Juha Sipilään
44
145
Vastaukset
- Pysyn_aiheessa-toki
Kyllä teitä suunnattomasti kiinnostaa se sotilasurani, kun siitä yhtenään kyselette. Varmaan te pidätte sitä uraani hohdokkaimpana, mitä kuvitella voitte, kun olette alkaneet tehdä itsestänne kadettiupseereita ja jopa majureita, vaikka jo pelkkä onneton kirjoitustaito osoittaa, että niillä lahjoilla ei olisi läpäisty sitä rottakoulun pääsytutkintoakaan, saati koulua.
Kun minulla on tuon ammoisen ajan jälkeen ollut elämässäni niin paljon muuta, tuo sotilasurani ei ole enää itselleni juuri muuta, kuin siltä saamiani mukavia kokemuksia ja hyviä ystäviä, joiden parissa edelleenkin joskus viihdyn. Mutta kun teille se näkyy olevan kiinnostavinta maailmassa, niin tässäpä aivan pikkuisen näyttöä sen muutamista eri vaiheista, jo, varusmiesajalta alkaen:
Tässä JP 2:n ensimmäinen mies, eli 1.JK:n I joukkueen 1.ryhmän johtajana, alikersanttina
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/13365_195232889181_7878628_n.jpg
Tässä talvella 1956 Espoon Kivenlahdessa odottamassa Suomen takaisin saaman Porkkalan rajan avautumista, jotta pääsemme sinne partioimaan (tuossa vielä alikersantti, keväällä minusta tuli varusmieskersantti):
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/168526_494580634181_1387946_n.jpg
Tässä siellä kuuluisassa rottakoulussa oppilaskunnan puheenjohtajana:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/13365_195232899181_605619_n.jpg
Jossakin UudJP:nsotaharjoituksessa kersanttina ja joukkueenjohtajana komentotelttani edessä antamassa käskyä ryhmänjohtajille:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/305161_10150364194664182_283089093_n.jpg
RUK:n kurssi 114 2.Kiväärikomppania, minä oppilaana ensimmäisessä seisovassa rivissä neljäs oikealta:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/13365_195232919181_352073_n.jpg
Ylikersanttina ,harjoituskokoonpano JP 2:n tiedustelu-upseerina eräässä sotaharjoituksessa kesällä 1964:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/320059_10150364194424182_922798635_n.jpg
Ylivääpelinä Topografikunnan kartoituksen maastotöissä Länsi-Lapissa kevätkesällä 1969:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/313195_10150364194569182_1042155301_n.jpg
Sotilasmestarina pitämässä Luutnanttikurssi 1:n priimuspuhetta Kadettikoulun juhlasalissa:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/13365_195232864181_3469882_n.jpg
Luutnanttina, mestarikurssin johtajana puhumassa kurssin päätöstilaisuudessa Kadettikoulun juhlasalissa:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/304137_10150368702914182_2140355221_n.jpg
Vieraille maille karanneena yliluutnanttina pitämässä koulutustarkastusta Siinailla keväällä 1978:
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/297230_10150364194614182_1152233385_n.jpg
Tässä jo reserviläisenä, eli kapteeni evp:nä brittiarmeijan villapaidassa Golanilla talvella 1981:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/13365_195239019181_3366564_n.jpg
Mutta ei siellä Golanillakaan aina kylmä ollut. Tässä Genesaretin järven rannalla kesällä 1981
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/13365_195242209181_782841_n.jpg
Ja tässä sitten tällaisena vaarina vain KaartJR:n killan konsertissa Kadettikoulun juhlasalissa syyskuussa 2013:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/62346_10152058638274182_1394677305_n.jpg
Näissä vain ihan pieni otos 25-vuotiselta uraltani, jonka tein kuudessa eri joukko-osastossa tai laitoksessa ja kolmessa eri rauhanturvajoukossa. Monissa eri tehtävissä palvelin, mutta pussihousujen pinkkaajana rättivarastolla en koskaan.
Kun tuossa jouduin antamaan tietoiskun sotilasurastani siitä niin kiihkeästi kiinnostuneille, niin täytynee tyydyttää sinunkin uteliaisuuttasi, kun kahteenkin kertaan jo tälläkin avauksellani näyt noita kyselevän.
Olen kyllä tainnut joskus aikaisemminkin näyttää RUK:n todistukseni, mutta et liene sitä nähnyt. Tässähän se on:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/29218_389094439181_7634878_n.jpg?lvh=1
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/29218_389094444181_4083666_n.jpg?lvh=1
Tässä on ”lautanen”, jonka kääntöpuolen teksti kuuluu: J.K.Korhonen RUK:n 114 kurssin 2.K:n priimus. Lahj. Haminan Sotilaskotiyhdistys ry.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/31368_393685019181_5153393_n.jpg?lvh=1
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/31368_393685009181_494439_n.jpg?lvh=1
Todettakoon, että se oli kyllä paras todistus koko kiväärilinjalta, eli n. 500 oppilaan joukosta. Tuossa oppilasjoukossa oli myös 22 kaltaistani kanta-aliupseeri, kaksi sotilasteknikkoa ja yksi sotilaskapellimestari.
Jos jollakulla täällä on parempi RUK:n todistus, hän varmaan näyttää sen.
Jokohan nämä tyydyttivät uteliaisuutenne tällä kertaa?Totean avaukseni aluksi:
>>Eihän tätä palstaa enää voida kepupalstaksi kutsua, kun aivan muut aiheet kuin kepu ja sen politiikka näkyvät taas jyllänneet palstalla, jota en ole näköjään kuuteen päivään avannut<<
Halusit siis todistaa minun olevan oikeassa. Ei olisi tarvinnut, nähdään se muutenkin. Ja todistat mi nun olleeni oikeassa tuolloinkin, kun olen laittanut tuota tallettamaasi vierstiäni, jonka aluksi mainitsen sille syyn:
>>Kyllä teitä suunnattomasti kiinnostaa se sotilasurani, kun siitä yhtenään kyselette<<
Varmaan olin oikeassa kiinnostuksenne syyssäkin:
>> Varmaan te pidätte sitä uraani hohdokkaimpana, mitä kuvitella voitte, kun olette alkaneet tehdä itsestänne kadettiupseereita ja jopa majureita, vaikka jo pelkkä onneton kirjoitustaito osoittaa, että niillä lahjoilla ei olisi läpäisty sitä rottakoulun pääsytutkintoakaan, saati koulua<<
Mutta onneton ei ole ainoastaan kirjoitustaitonne, vaan myös nettitaitonne, kun ette saa avautumaan viestini kuvia, joita ilman se jää torsoksi, kertomaan vain siitä, että olen teille kiinnostavampi kuin kepu tai mikään muu. Miksi ihmeessä sitten olette kepulaisia ja tällaisella nettipalstalla ja nettitaidottomanakin haluatte kuitenkin osoittaa, että kepu ei ole mielestänne mitään minuun verrattuna?- Valitan-
kapi_ kirjoitti:
Totean avaukseni aluksi:
>>Eihän tätä palstaa enää voida kepupalstaksi kutsua, kun aivan muut aiheet kuin kepu ja sen politiikka näkyvät taas jyllänneet palstalla, jota en ole näköjään kuuteen päivään avannut<<
Halusit siis todistaa minun olevan oikeassa. Ei olisi tarvinnut, nähdään se muutenkin. Ja todistat mi nun olleeni oikeassa tuolloinkin, kun olen laittanut tuota tallettamaasi vierstiäni, jonka aluksi mainitsen sille syyn:
>>Kyllä teitä suunnattomasti kiinnostaa se sotilasurani, kun siitä yhtenään kyselette<<
>> Varmaan te pidätte sitä uraani hohdokkaimpana, mitä kuvitella voitte, kun olette alkaneet tehdä itsestänne kadettiupseereita ja jopa majureita, vaikka jo pelkkä onneton kirjoitustaito osoittaa, että niillä lahjoilla ei olisi läpäisty sitä rottakoulun pääsytutkintoakaan, saati koulua<<
Mutta onneton ei ole ainoastaan kirjoitustaitonne, vaan myös nettitaitonne, kun ette saa avautumaan viestini kuvia, joita ilman se jää torsoksi, kertomaan vain siitä, että olen teille kiinnostavampi kuin kepu tai mikään muu. Miksi ihmeessä sitten olette kepulaisia ja tällaisella nettipalstalla ja nettitaidottomanakin haluatte kuitenkin osoittaa, että kepu ei ole mielestänne mitään minuun verrattuna?En todista sinun olleen oikeassa.
Itse keksit oivalluksesi. Itse todistan sinun olleen väärässä.
Se on onhan eri, kuin oikeassa oleminen. Ymmärsitkö ?
Et ole kiinnostus kellekkään, itse vain niin luulet.
Höppäniä vain hassuutetaan luulemaan itsestään suuria.
Voit olla täällä, tai voit olla poiskin. Kukaan ei kaipaa.
Aina höppänöitä käytetty hassuutukseen, et tee poikkeusta.
Minäkin vastaan, kun olet höppänä, muuten en vastaisikaan, se eräänlaista huumoria vain. Aina halutaan huumoria asioihin, tämä vain eräsmuoto.
-jatkoja vain.
Näe majuria, kirjoitusvirheitä, pankkopoikaa, kepuräkänokkaa..jne..
Se sinun huumoriasi vain. Johon toinen kaltaisesi ottaa osaa.
Kaltaisellasi vain jauhot pahemmin kastuneet. - Pankkomajurilla_pamahti
Valitan- kirjoitti:
En todista sinun olleen oikeassa.
Itse keksit oivalluksesi. Itse todistan sinun olleen väärässä.
Se on onhan eri, kuin oikeassa oleminen. Ymmärsitkö ?
Et ole kiinnostus kellekkään, itse vain niin luulet.
Höppäniä vain hassuutetaan luulemaan itsestään suuria.
Voit olla täällä, tai voit olla poiskin. Kukaan ei kaipaa.
Aina höppänöitä käytetty hassuutukseen, et tee poikkeusta.
Minäkin vastaan, kun olet höppänä, muuten en vastaisikaan, se eräänlaista huumoria vain. Aina halutaan huumoria asioihin, tämä vain eräsmuoto.
-jatkoja vain.
Näe majuria, kirjoitusvirheitä, pankkopoikaa, kepuräkänokkaa..jne..
Se sinun huumoriasi vain. Johon toinen kaltaisesi ottaa osaa.
Kaltaisellasi vain jauhot pahemmin kastuneet.Feikkimajuri veti taas herneet nenäänsä, kun oikea upseeri astui esiin :D
Kaiva äkkiä se m58 ostopukusi koppalakkeineen kaapista ja rupea heittämään vitutusvoltteja :D
Kun riittävä hiki on irronnut, niin sitten äkkiä puolisavusaunaan ettei vilustu :D - Kannattaakopettyä
kapi_ kirjoitti:
Totean avaukseni aluksi:
Mutta onneton ei ole ainoastaan kirjoitustaitonne, vaan myös nettitaitonne, kun ette saa avautumaan viestini kuvia, joita ilman se jää torsoksi, kertomaan vain siitä, että olen teille kiinnostavampi kuin kepu tai mikään muu. Miksi ihmeessä sitten olette kepulaisia ja tällaisella nettipalstalla ja nettitaidottomanakin haluatte kuitenkin osoittaa, että kepu ei ole mielestänne mitään minuun verrattuna?Miksi pettynyt?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015091420352040_uu.shtml
Perjantain lakkoon osallistuvien lienee syytä ymmärtää sekin, että ammattiyhdistyspomojen kovat puheet ja into kannustaa lakkoon perjantaina johtuu heidän omista valtapyrkimyksistään.
Suomeen ollaan puuhaamassa uutta palkansaajien keskusjärjestöä, todellista superliittoa, jonka puheenjohtajaksi pääse vain yksi nykyisistä ay-pomoista - ja halukkaita on lukuisia.
Puheenjohtajan mahtinuijaa kärttävät ay-päättäjät tarvitsevat tavoitteeseensa päästäkseen oman järjestönsä tuen, ja se saadaan esittämällä nyt hetken aikaa tiukasti työläisten etuja puolustavaa ammattiyhdistysjyrää.
Perjantain mielenosoitus/lakko/_____________ (valitse oma termisi) on suurta teatteria siinäkin mielessä, että sille on hallituksen hiljainen siunaus, yhteisymmärryksessä ay-järjestöjen kanssa - EK:n pakollisista vastalauseista huolimatta.
Mielenilmauksessa ammattiliikkeet ja vihaiset kansalaiset pääsevät puhaltelemaan höyryjään yhden päivän ajaksi, ja lauantaina - tai viimeistään maanantaina, kun tilausbussit ovat lopulta päässeet takaisin Joensuuhun ja krapula alkaa helpottaa - töitä päiväkodeissa, poliisilaitoksilla, rautateillä ja ruokakaupoissa jatketaan normaalisti.
Ja hallitus jatkaa leikkauslistansa toteuttamista kaikessa rauhassa, ay-liikkeen häiritsemättä.
Enpä olisi uskonut sinua niin heikoksi, että olet toisten mielipiteiden vietävissä ja käännät takkisi kolmessa, neljässä päivässä.
Mitä nyt kuitenkin noihin omiin kommentteihisi tulee, Lipposen ongelmahan oli valtion budjetti kuten Ahollakin, mistä syystä molemmat tekivät siihen rajuja leikkauksia. Nykyinen ongelma ei liity suoraan valtion budjettiin, mistä syystä siihen ei olekaan tulossa totuttua suurempia leikkauksia. Pääongelmana nyt on vientikaupan tyrehtyminen, joka 1990-luvulla oman valuutan aikana ratkaistiin markan devalvaatiolla. Nyt tämä ei ole mahdollista, joten ongelma yritetään ratkaista nyt sisäisellä devalvaatiolla.
Tiedät kyllä itsekin, että demareiden puheet kolmannesta yrityksestä tehdä yhteiskuntasopimus on pelkkää sananhelinää. Jos siihen kuitenkin päädytään ja syntyy ratkaisukin, kuten minäkin toivon, voimme kiittää Juha Sipilän hallitusta, että se toteutti ne "uhkaukset", joista ennen ensimmäistä ja toista kierrosta puhui. Saattoi hyvinkin olla, ettei ay-liike uskonut, että hallitus uskoo ne toteuttaa.
Työnseisausten osalta yhdyn poikkeuksellisesti Kalle Isokallion ajatuksiin:
http://blogit.iltalehti.fi/kalle-isokallio/2015/09/14/mutta-kun-oli-ne-vaalit/
Palkansaajakenttä ei ole aivan niin yhtenäinen kuin noiden ulostulojen perusteella luulisi. Ilmassa on paljon kateutta toisten liittojen työntekijöiden itseä parempia työehtoja kohtaan. Jopa arkityöntekijät ovat kadehtineet niitä, joilla on "mahdollisuus" tehdä pyhätöitä ja pitkälomaiset akavalaiset virkamiehet ovat närkästyneinä kysyneet, miksi opettajien vielä pidempiin lomiin ei kosketa.En toki luule olevani niin viisas, etten mitenkään huomioisi muiden mielipiteitä, mutta en ole ollut tässä toisten vietävissä. Ajattelenhan itsekin asioita, ja oman ajatteluni tulosta tuo avaukseni sanoma enimmäkseen on. Sipilä ottaa järjettömän riskin, kun jättää huomiotta ammattiyhdistysliikkeen merkityksen ja voiman. Yhteiskuntasopimuksen yrittämisestä luopui niin helposti, että minäkin olen alkanut luulla yritystä vain hämäykseksi. Luulen, että Sipiläkin saa siitä kalliisti maksaa, ja valitettavasti vielä paljon kalliimmin maksamaan joutuvat ihan muut, suomalaisten suuri enemmistö.
Ei kai ay-liike voinut oikein tosissaan ottaa Sipilän uhkauksia vaihtoehdoista, sillä kovin poikkeuksellista politiikan korkeimmalla tasolla sellainen uhkailu on. Toivon Sipilän nöyrtyvän ottamaan tosissaan sen demarien vastaantulopyrkimyksen, jota sinä pidät arvottomana sananhelinänä. Siinä voisi olla pelastus pahimmasta, myös Sipilälle itselleen.
Tietenkin tilanne on nyt erilainen kuin oli Ahon ja Lipposen aikana, joten siltä osin olet oikeassa. Mutta jokaisessa ajassa laihakin sopu on parempi kuin lihava riita.
Ymmärrän täysin, että Kalle Isokallio on sitä mieltä kuin on. Ei hänen lähtökohdistaan voi olla muuta mieltä, jos on itselleen rehellinen. Mutta on hänen saamissaan kommenteissa oltu toistakin mieltä. Tässä eräitä näytteitä niistä:
Jussi Katajamäki
14.9.2015 klo 11:40
Tässä ei nyt vaan ymmärretä sitä, että kaikkein pienituloisimpien, kuten vaikkapa eläkeläisten, tuloja leikkaamalla pahennetaan taantumaa. On nimittäin niin, että on kahdenlaista ostovoimaa. Sellaista, joka realisoituu ostoiksi ja sellaista joka pysähtyy sukanvarsiin. Kaikkein pienituloisten ostovoima on kokonaisuudessaan ostoiksi realisoituvaa ostovoimaa, jonka leikkaaminen vähentää esim. kauppojen myyntiä ja tehtaiden myyntiä, jotka valmistavat kaupoissa myytäviä tuotteita ja taantuma syvenee.
Johan Eihän
14.9.2015 klo 11:54
Kerran voi kusettaa ketä tahansa, mutta vaalituloksen taakse piiloutuminen vastaa nykytilanteessa jo mielenvikaisuutta. Se onkin ainoa luonnonvara, joka on ehtymätön ja taatusti kotimainen. Olisko joutsenlipun paikka?
Uudet Vaalit
14.9.2015 klo 11:56
”Jos Suomen kansa ei saa vapaissa vaaleissa ilmaista tahtoaan…”
Ööö… Mitäs Kepu ja Persut sanoivat esim. sairauspäivän palkasta tai sunnuntailisistä ennen vaaleja? Ihan päinvastaista kuin mitä nyt tekevät! Olisivat Kepu ja Persut paljastaneet nämä älyttömät keinonsa ENNEN vaaleja, niin voisi Kallekin sitten vedota vaalitulokseen vilpittömästi. Nyt vaaleissa valehdeltiin ja tulos on mätä.
Uudet vaalit ja heti!kapi_ kirjoitti:
En toki luule olevani niin viisas, etten mitenkään huomioisi muiden mielipiteitä, mutta en ole ollut tässä toisten vietävissä. Ajattelenhan itsekin asioita, ja oman ajatteluni tulosta tuo avaukseni sanoma enimmäkseen on. Sipilä ottaa järjettömän riskin, kun jättää huomiotta ammattiyhdistysliikkeen merkityksen ja voiman. Yhteiskuntasopimuksen yrittämisestä luopui niin helposti, että minäkin olen alkanut luulla yritystä vain hämäykseksi. Luulen, että Sipiläkin saa siitä kalliisti maksaa, ja valitettavasti vielä paljon kalliimmin maksamaan joutuvat ihan muut, suomalaisten suuri enemmistö.
Ei kai ay-liike voinut oikein tosissaan ottaa Sipilän uhkauksia vaihtoehdoista, sillä kovin poikkeuksellista politiikan korkeimmalla tasolla sellainen uhkailu on. Toivon Sipilän nöyrtyvän ottamaan tosissaan sen demarien vastaantulopyrkimyksen, jota sinä pidät arvottomana sananhelinänä. Siinä voisi olla pelastus pahimmasta, myös Sipilälle itselleen.
Tietenkin tilanne on nyt erilainen kuin oli Ahon ja Lipposen aikana, joten siltä osin olet oikeassa. Mutta jokaisessa ajassa laihakin sopu on parempi kuin lihava riita.
Ymmärrän täysin, että Kalle Isokallio on sitä mieltä kuin on. Ei hänen lähtökohdistaan voi olla muuta mieltä, jos on itselleen rehellinen. Mutta on hänen saamissaan kommenteissa oltu toistakin mieltä. Tässä eräitä näytteitä niistä:
Jussi Katajamäki
14.9.2015 klo 11:40
Tässä ei nyt vaan ymmärretä sitä, että kaikkein pienituloisimpien, kuten vaikkapa eläkeläisten, tuloja leikkaamalla pahennetaan taantumaa. On nimittäin niin, että on kahdenlaista ostovoimaa. Sellaista, joka realisoituu ostoiksi ja sellaista joka pysähtyy sukanvarsiin. Kaikkein pienituloisten ostovoima on kokonaisuudessaan ostoiksi realisoituvaa ostovoimaa, jonka leikkaaminen vähentää esim. kauppojen myyntiä ja tehtaiden myyntiä, jotka valmistavat kaupoissa myytäviä tuotteita ja taantuma syvenee.
Johan Eihän
14.9.2015 klo 11:54
Kerran voi kusettaa ketä tahansa, mutta vaalituloksen taakse piiloutuminen vastaa nykytilanteessa jo mielenvikaisuutta. Se onkin ainoa luonnonvara, joka on ehtymätön ja taatusti kotimainen. Olisko joutsenlipun paikka?
Uudet Vaalit
14.9.2015 klo 11:56
”Jos Suomen kansa ei saa vapaissa vaaleissa ilmaista tahtoaan…”
Ööö… Mitäs Kepu ja Persut sanoivat esim. sairauspäivän palkasta tai sunnuntailisistä ennen vaaleja? Ihan päinvastaista kuin mitä nyt tekevät! Olisivat Kepu ja Persut paljastaneet nämä älyttömät keinonsa ENNEN vaaleja, niin voisi Kallekin sitten vedota vaalitulokseen vilpittömästi. Nyt vaaleissa valehdeltiin ja tulos on mätä.
Uudet vaalit ja heti!Jussi Katajamäen arvosteluun korjauksena, että hallitushan ei ole leikkaamassa eläkeläisten, eikä varsinkaan heitä pienituloisempien tuloja. Ainoastaan se osa eläkeläisistä, joka saa nykyään jotain erikoista asumistukea, menettävät kaiketi hieman noita tukia, jotka eivät kuitenkaan liity suoraan eläkkeeseen. En ole edes tiennyt, että eläkeläisillä on joku oma asumistukensa, enkä ymmärrä miksi heillä pitäisikään olla.
Toisin kuin Katajamäki olenkin huolestunut siitä ostovoiman menetyksestä, joka seuraa, kun yhä useampi joutuu työttömäksi, jos mitään ei tehdä työllistämisen tukemiseksi.
Nimimerkki Johan Eihän ei ansaitse päättömään päätelmäänsä mitään kommenttia, eikä nimimerkki Uudet Vaalitkaan, mutta koska jälkimmäisessä mainitaan sunnuntailisät, totean kuten jo tiistai-iltana että niiden leikkaamista hallituksen soisin vielä harkitsevan, koska kohdistuvat niin epätasapuolisesti palkansaajaryhmiin. Se on kuitenkin niitä harvoja asioita, joista hallituksella on oikeus päättää, kun taas lomarahojen leikkaamisesta ei.
Toivonkin, että saataisiin edes sellainen sopimus aikaan, että työntekijäryhmät järjestöineen olisivat toisilleen sen verran solidaarisia, että suostuisivat yhteisesti lomarahojen leikkaamiseen sitä vastaan, että sunnuntailisät jäisivät ennalleen. Sipilä muistaakseni antoi työmarkkinajärjestöille luvan esittää vaihtoehtoisia toimia 23. syyskuuta asti. Saapa nähdä, tarttuvatko pyyntöön esimerkiksi juuri noiden lomarahojen leikkaamisen osalta.Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Jussi Katajamäen arvosteluun korjauksena, että hallitushan ei ole leikkaamassa eläkeläisten, eikä varsinkaan heitä pienituloisempien tuloja. Ainoastaan se osa eläkeläisistä, joka saa nykyään jotain erikoista asumistukea, menettävät kaiketi hieman noita tukia, jotka eivät kuitenkaan liity suoraan eläkkeeseen. En ole edes tiennyt, että eläkeläisillä on joku oma asumistukensa, enkä ymmärrä miksi heillä pitäisikään olla.
Toisin kuin Katajamäki olenkin huolestunut siitä ostovoiman menetyksestä, joka seuraa, kun yhä useampi joutuu työttömäksi, jos mitään ei tehdä työllistämisen tukemiseksi.
Nimimerkki Johan Eihän ei ansaitse päättömään päätelmäänsä mitään kommenttia, eikä nimimerkki Uudet Vaalitkaan, mutta koska jälkimmäisessä mainitaan sunnuntailisät, totean kuten jo tiistai-iltana että niiden leikkaamista hallituksen soisin vielä harkitsevan, koska kohdistuvat niin epätasapuolisesti palkansaajaryhmiin. Se on kuitenkin niitä harvoja asioita, joista hallituksella on oikeus päättää, kun taas lomarahojen leikkaamisesta ei.
Toivonkin, että saataisiin edes sellainen sopimus aikaan, että työntekijäryhmät järjestöineen olisivat toisilleen sen verran solidaarisia, että suostuisivat yhteisesti lomarahojen leikkaamiseen sitä vastaan, että sunnuntailisät jäisivät ennalleen. Sipilä muistaakseni antoi työmarkkinajärjestöille luvan esittää vaihtoehtoisia toimia 23. syyskuuta asti. Saapa nähdä, tarttuvatko pyyntöön esimerkiksi juuri noiden lomarahojen leikkaamisen osalta.Mitäpä noita erilaisia eläkeläisten tukeja lieneekään, en niistä tiedä, kun itse en ole niitä tarvinnut. Mutta sen tiedän, että erilaiset haittatyölisät ovat hyvin tärkeitä niille, jotka joutuvat tekemään työtään niin öisin kuin päivinkin, niin pyhisin kuin arkisin. Sellaisia on hyvin paljon, teollisuudessa, sairaaloissa, kaupoissa ja vaikka missä. Ja heidän haittatyökorvauksiaan Sipilän hallitus suunnittelee alentavansa. Ei tarvitse ihmetellä reaktioita niiltä, joita suunnitelma koskee.
Huolestumisesi ihmisten ostovoiman heikkenemisestä on aiheellinen, sillä se laskee tavaroiden ja palvelujen menekkiä ja sitä kautta niiden valmistajien ja myyjien toimeentuloa ja autettavia tulee yhä enemmän. Niitä tulee muistakin kuin vain täysin työttömistä. Mistä rahat heidän auttamiseen, kun valtion ja kuntien verotulot vähenevät? Aletaanko repiä yhä suurempia veroja niiltä, joilla vielä tuloja on?
En pitäisi nimimerkin Johan Eihän päätelmää ihan päättömänä, sillä kyllä nyt Sipilän käyttäytymisessä on sellaista vaalituloksen tuomaa itsevarmuutta, jota voi olla vain sellaisella poliitikolla, jolla on vielä kovin vähäiset kokemukset vaaleista. Kyllä se Sipiläkin siitä oppii. Luultavasti jo seuraavissa vaaleissa saa hyvää oppia.
Viimeisessä kappaleessasi esittämäsi toivomuksen lomarahojen ja sunnuntailisien vaihtokaupasta toivoisin minäkin toteutuvan, mutta asiaan ei ole vaikutusvaltaa minulla enempää kuin sinullakaan, se on noita lisiä saavien asia.
- Mielipiteesi_toivossa
Sinä näyt kyllä olevan ainut kiinnostuksen kohde eräille täällä. Bestiksesi ilmoittautuvan silmissäkin olet joka päivä moneen kertaan ollut. Täytyy näyttää, että on täällä vielä joku, jota keskusta ja sen politiikka kiinnostaa enemmän kuin sinä.
Hyvä avaus aiheesta, joka varmaan polttelee politiikasta kiinnostuneiden mieliä. Torsoksi kuitenkin jää kuten tuolta vanhaa viestiäsi linkittävältäkin.
Olet sitä mieltä, että jotain pitäisi Sipilän nyt tehdä. Kyllä se aikoo jotain tehdäkin.
Jos olet sitä mieltä, että ne tekemiset on vääriä, mutta et kerro mitkä olisivat oikeita tekemisiä. Älä näyttele turhan vaatimatonta, kun et ala Sipilän opastajaksi. Opastaisit edes tällä palstalla meitä eräitä, joita tuokin asia kiinnostaa enemmän kuin sinä. Siitä päästäisiin keskustelun alkuun. Avauksesi ei anna sille aihetta.Kas, kun on tullut avaukselleni jo kaksi ”poikkeavaa”, joita palstan aihepiiri kiinnostaa enemmän kuin minä;))
Vastasin juuri sille toiselle ”poikkeavalle”, Pystyyn_kuolleelle. Vastaan tietysti sinullekin, mutta joudun tuottamaan pettymyksen. En todellakaan halua ruveta opastamaan Sipilää täällä, palstalla, jota hän tuskin koskaan vilkaiseekaan, enkä halua opastaa teitäkään, muutamia harvoja tällä palstalla, jotka olette kiinnostuneita tuollaisistakin asioista enemmän kuin minusta.
Sanon kuitenkin mielipiteenäni, että Sipilän pitäisi nyt nöyrtyä ja perääntyä uhkauslinjaltaan, etsiä muita ratkaisuja, joihin löytyisi ymmärrystä niiltä, jotka jo nyt perjantaina näyttävät, että heillä sellaiseen ei ymmärrystä ole. Toistan Pystyyn_kuolleelle sanomani: laihakin sopu on parempi kuin lihava riita. Sitä se olisi ennen muuta suomalaisten suuren enemmistön kannalta ja varmasti myös Sipilän itsensä ja hänen hallituksensa kannalta. Jos olet toista mieltä, perustellet mielipiteesi.- Miksi_kapinoit
kapi_ kirjoitti:
Kas, kun on tullut avaukselleni jo kaksi ”poikkeavaa”, joita palstan aihepiiri kiinnostaa enemmän kuin minä;))
Vastasin juuri sille toiselle ”poikkeavalle”, Pystyyn_kuolleelle. Vastaan tietysti sinullekin, mutta joudun tuottamaan pettymyksen. En todellakaan halua ruveta opastamaan Sipilää täällä, palstalla, jota hän tuskin koskaan vilkaiseekaan, enkä halua opastaa teitäkään, muutamia harvoja tällä palstalla, jotka olette kiinnostuneita tuollaisistakin asioista enemmän kuin minusta.
Sanon kuitenkin mielipiteenäni, että Sipilän pitäisi nyt nöyrtyä ja perääntyä uhkauslinjaltaan, etsiä muita ratkaisuja, joihin löytyisi ymmärrystä niiltä, jotka jo nyt perjantaina näyttävät, että heillä sellaiseen ei ymmärrystä ole. Toistan Pystyyn_kuolleelle sanomani: laihakin sopu on parempi kuin lihava riita. Sitä se olisi ennen muuta suomalaisten suuren enemmistön kannalta ja varmasti myös Sipilän itsensä ja hänen hallituksensa kannalta. Jos olet toista mieltä, perustellet mielipiteesi.Laillinen hallitus.
Kait siitäkin sotakouluissa puhuttiin. Lienet ainoalaatuinen, joka haukkuu istuvaa hallitusta, evp toimiupseereista.
Millainen hallitus pitäisi olla, kun kansa nyt mielestäsi äänestänyt väärin?
Oppositio hallitukseen, ei se käy demokratian takia.
Että vaihtaisivat paikkaa.
Vasemmistohan aina noin meuhkaa, kuin nytkin. Eikai se nyt uutta ole.
Pakkohan jotain tehdä, kustannusten alasajamisiksi.
Opettajatkin vissiin tulee lakkoon koska heille pitkät kesalomat, haluaa niitä pienennettäväksi. Vai onko jokin muu ? Jos tasapuolisuutta ovat hakemassa.
Ei nyt käsitystä, kun haukutaan hallitusta/eduskuntaa.
Kommunisteilla se oli päälajina.
On näköjään vielä tullut avaukseni aiheeseen pyrkivä viesti nimimerkiltä miksi_kapinoit. Miksi hän käyttänee nyt tuollaista nikkiä, kun hänellä olisi pari muutakin, joilla yleensä esiintyy? Esityksensä on kuitenkin tuollakin nikillä yhtä vaikeaselkoinen kuin vakionikeilläänkin, joten turha siihen on yrittää järkevästi vastata.
Sen sijaan lopuksi tänä iltana ilmoitan miettiväni, että pitäisiköhän minunkin osallistua tähän tapahtumaan, jonka linkin lainaan lupaa kysymättä nimim. pääluottamusmiehen viestistä:
http://demokraatti.fi/aktn-piirainen-jopa-yli-100-000-tulossa-mielenosoitukseen/
Olenhan sentään entinen ammattiyhdistysaktiivi, silloisen liittoni puitteissa yhdistykseni puheenjohtajana ja muutaman vuoden liittomme hallituksenkin jäsenenä. Menestystäkin se toiminta tuotti, toimiupseeriston. ”En sitä muutoin olisi minäkään kapteeniksi päässyt”, enkä ehkä niin hyvää ja vastuullista siviilityötä sitten saanut. No, oli Valiollakin myös pari sotilasmestari evp:tä merkittävissä tehtävissä: Vaaralan tehtaiden kuljetuspäällikkönä - armeijassa autopuolella meritoitunut mies - ja toinen yhteys- ja edustuspaattimme kipperina kesäisin, hän oli laivastossa suorittanut myös vaadittavan merenkulkupätevyyden; talvisin hän kyllä joutui toimimaan turvallisuuspäällikkömme apulaisena.
No, tämä nyt oli vain loppukevennys, kenties sopimaton vakavalle asialle. Eli enpä sittenkään taida mennä tuohon tilaisuuteen. Varsinkaan, kun ohjelmassani taitaa olla muuta ja itsekkäämpää, viikonloppuna käynti jälkikasvuani tervehtimässä. Torstaina on yhdistyksemme pääkaupungin osaston saunailta Santahaminassa kerhomme saunalla. Maanantai ja tiistai kuluvat sitten valtakunnallisen Päällystöliiton evp-yhdistyksen Tallinnan matkalla, jonka mainiosta ohjelmasta nautin yli 30-henkisessä joukossamme yhdessä naisystäväni kanssa.
Mutta onhan tässä vielä muutama päivä noihin tapahtumiin, joten käyn kyllä katsomassa avaukseni tuottamaa ja vastailen mahdollisiin avaukseni aiheessa pysyviin asiallisiin viesteihin. Vai aiheutinkohan noilla lopuksi kertomillani sen, että viestejä tulvii vain niiltä, joita kiinnostan vain minä ja se ammoinen sotilasurani;))- Heikompilahjaisille
Ookko kommunisti, sekään ei nyt ihmeellistä, kun et ole kouluja käynyt kansakoulua enempää.
- heteroforladies
Hallituksessa yksi ainoa täysijärkinen ministeri ja se on Soini. No toinekin eli Mäntylä. Sipilän alhainen älykkyys ja ymmärrystaso siinä miten hän hännystelee kaikessa Stubbia ja katsoo kuin homo alentuvan halveksien hallituksen ylivoimaisesti tasokainta voimatekijää eli heterosekuaali Soinia. Sipilä ja kepu joutuvat tästä vielä jalkapuuhun. Suomi ei kestä Sipilän ja homo-Stubbin mamutusta. Sipilä on suorastaan hullu. S euskoo, että mamut ovat ihania. Mutta totuus on toinne. Tätä maata ei rakena ikinä ketkään muut kuin suomalaiset. Ruotsalaisetkin vain rosvoavat kuten olemme nähneet esim. Soneran ja Noredea-tapauksissa. Mamut tuhoavat Suomen. Ne tulevat tänne vain hyväksikäyttämään ja ryöstämään ja lopuksi tappamaan. Sipilä on auttamattoman tyhmä. Jo vaaraksi suomalaisille.
Lupasin eilen illalla vastata mahdollisesti tulleisiin asiallisiin viesteihin. Vastaan nyt kuitenkin myös tuohon viestiisi, jota ei voida pitää asiallisena. Sipilää saa arvostella ja niin minäkin olen nyt tehnyt, mutta arvostellussa pitäisi olla asiallisuutta, kun siihen on perusteita.
Puheesi mamutuksesta kertoo joko täydellistä ulkona olemisesta nykymaailmassamme tapahtuvasta tai halveksittavasta rasismista. Homoja ei ottaisi tuossa yhteydessä esille omasta seksuaalisesta identiteetistään varma heteroseksuaali. Eikä itsestään epävarmakaan tekisi homoa Alexander Stubbista, kauniin ja menestyneen vaimon aviomiehestä ja kahden lapsen isästä. Luepa tuosta:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Alexander_Stubb
En halua kiistää Soinin ja Mäntylän järkevyyttä, mutta eikö mielestäsi ole heistä mitään oikeasti myönteistä sanottavaa? Puheesi mamutuksesta tai sen vastustamisesta kertoo, että et tunne nykyistä maailmaa sen paremmin kuin historiaakaan. Eivät Amerikkaakaan ole rakentaneet intiaanit sellaiseksi kuin se nyt on. Ja ruotsalaisten panos nykyisen Suomen syntyyn on ollut ratkaisevan suuri, niin aineellisesti kuin kulttuurisestikin.
- EiIhanNiinkään
"Sipilän otteita eivät nyt vastusta vain rasvanahkaduunarit, vaan kaikki palkkatyöllään itsensä ja perheensä elättävät, sairaanhoitajia, poliiseja, opettajia ja muita akateemisia myöten"
Akateemisissa on järkeäkin
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13816188/opettajat-kieltaytyvat-lakosta-!
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13817086/akavalainen-liitto-sanoutuu-irti-lakoista - Jombenbestisjohtaja
Kyllä Sinä HHMkvaV:ni olet puskasta koko ajan ruiskinut oksennustasi. Olet niin addiktoitunut saitista, ettet voi olla juuri hetkeäkään pois täältä.
Läsnäolosi on selvästi nähtävissä mm. Sipilä-viesteistä ja Väyrysen nostosta. Ei kukaan muu ole noin pitkäjänteisen pösilö pässi kuin esikuntaeläkeläinen.
Vai kuuteen päivään! HO HOO,HO HOO! Pidätkö muita edelleen itseäsi tyhmempinä?Sinua voisi ehkä pitää hauskana, kun puhut minun saitille addiktoitumisesta, kun itse näyt olleen täällä tiiviisti kaikkina niinkin kuutena päivänä, jolloin palstaa en avannut. Tehden älyttömiä avauksiasikin minusta ja niillä keskustellen itsesi kanssa minusta. Addiktiosi ei ole ainoastaan addiktiota tähän palstaan, eikä enää kepuunkaan, vaan ainoastaan addiktiota minuun. Ilmoitathan siitä nikilläsikin. Käytöksesi on sellaista, ettei ole enää pienintäkään epäilystä siitä, ettekö olisi hyvin sairas. Nuo puheesi eivät siis sittenkään ole hauskoja, sillä olisi sopimatonta naureskella hauskuuksillekin, joita vakavasti sairas tahtomattaan tuottaa.
Saatan olla sairautesi syy, mutta se ei vaivaa omatuntoani, kun itse olet vapaaehtoisesti sairautesi hankkinut. Minulla ei ole addiktiota sinuun eikä tähän palstaankaan, jonka sinä ja muutama muu kaltaisesi olette tähän vastenmieliseen kuntoon saattaneet. Eipä tämä palsta käynyt juuri mielessänikään sen jälkeen, kun naisystäväni tuli luokseni keskiviikkona enne puoltapäivää ja lähti kotiinsa eilen iltapäivällä. Meillä riitti täällä yhtä ja toista puuhaa, ihan töitäkin - varsinkin naisystävälläni, siivoamista, pyykkiä, ruoanlaittoa ym. - ja mukavampaakin, kävimme kaupungilla ja kylässäkin.
Vastaan vielä vain tuhon hullun hohottelulla alkaneeseen kysymykseesi ”pidätkö muita edelleen itseäsi tyhmempinä?” En pidä kaikkia itseäni tyhmempinä, mutta sinua pidän, yhä suuremmalla syyllä, ja yhä varmempi olen myös syystä typerälle käyttäytymisellesi: olet hyvin pahasti sairas. Eikä parannusta liene luvassa, kun sairaana et ymmärrä tilaasi, eikä sinulla ole ketään, joka sinusta välittäisi sen verran, että hankkisi sinut lääkärille, joka passittaisi sinut tilasi mukaiseen hoitolaitokseen.- Jombenbestisjohtaja
kapi_ kirjoitti:
Sinua voisi ehkä pitää hauskana, kun puhut minun saitille addiktoitumisesta, kun itse näyt olleen täällä tiiviisti kaikkina niinkin kuutena päivänä, jolloin palstaa en avannut. Tehden älyttömiä avauksiasikin minusta ja niillä keskustellen itsesi kanssa minusta. Addiktiosi ei ole ainoastaan addiktiota tähän palstaan, eikä enää kepuunkaan, vaan ainoastaan addiktiota minuun. Ilmoitathan siitä nikilläsikin. Käytöksesi on sellaista, ettei ole enää pienintäkään epäilystä siitä, ettekö olisi hyvin sairas. Nuo puheesi eivät siis sittenkään ole hauskoja, sillä olisi sopimatonta naureskella hauskuuksillekin, joita vakavasti sairas tahtomattaan tuottaa.
Saatan olla sairautesi syy, mutta se ei vaivaa omatuntoani, kun itse olet vapaaehtoisesti sairautesi hankkinut. Minulla ei ole addiktiota sinuun eikä tähän palstaankaan, jonka sinä ja muutama muu kaltaisesi olette tähän vastenmieliseen kuntoon saattaneet. Eipä tämä palsta käynyt juuri mielessänikään sen jälkeen, kun naisystäväni tuli luokseni keskiviikkona enne puoltapäivää ja lähti kotiinsa eilen iltapäivällä. Meillä riitti täällä yhtä ja toista puuhaa, ihan töitäkin - varsinkin naisystävälläni, siivoamista, pyykkiä, ruoanlaittoa ym. - ja mukavampaakin, kävimme kaupungilla ja kylässäkin.
Vastaan vielä vain tuhon hullun hohottelulla alkaneeseen kysymykseesi ”pidätkö muita edelleen itseäsi tyhmempinä?” En pidä kaikkia itseäni tyhmempinä, mutta sinua pidän, yhä suuremmalla syyllä, ja yhä varmempi olen myös syystä typerälle käyttäytymisellesi: olet hyvin pahasti sairas. Eikä parannusta liene luvassa, kun sairaana et ymmärrä tilaasi, eikä sinulla ole ketään, joka sinusta välittäisi sen verran, että hankkisi sinut lääkärille, joka passittaisi sinut tilasi mukaiseen hoitolaitokseen.Aina Sinä HHMkvaV:ni jaksat änkyttää tuosta "sairaudestani". Taidat olla ihan ainoa, joka on tuota mieltä. Ymmärrän kyllä syyn.
Oman yksniittisen typeryytesi olet täällä pitävästi osoittanut mm. vastailemalla vain omaan ketjuusi, haukkumalla muita ja totaalisella tietämättömyydellä johtamisesta sekä sotilasasioista.
Kuulut selvästi tuohon apinalaumaan, josta avasin keskustelun. Vaikka roikut täällä koko ajan, niin et kykene erottamaan asiaa huumorista. Jombenbestisjohtaja kirjoitti:
Aina Sinä HHMkvaV:ni jaksat änkyttää tuosta "sairaudestani". Taidat olla ihan ainoa, joka on tuota mieltä. Ymmärrän kyllä syyn.
Oman yksniittisen typeryytesi olet täällä pitävästi osoittanut mm. vastailemalla vain omaan ketjuusi, haukkumalla muita ja totaalisella tietämättömyydellä johtamisesta sekä sotilasasioista.
Kuulut selvästi tuohon apinalaumaan, josta avasin keskustelun. Vaikka roikut täällä koko ajan, niin et kykene erottamaan asiaa huumorista.Plarasin nyt palstaa taaksepäin. Bongasin palstalta tuollaiset avauksesi:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13818590/mkva-jombe-keskustan-kimpussa
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13815686/aalio-jombe-hokee
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13810715/munakarva-jombe-herannyt
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13808024/tsadissa-ei-ole-normaalia-edes-suhteet-
Luepa niitä nyt, katsellen keskusteluasi itsesi kanssa. Minusta tuollainen on täyshullun touhua. Älä tyydy minun mielipiteeseeni, vaan näytä noita päälääkärille ja kysy hänen mielipidettään! Jos minä alkaisin tehdä avauksia sinusta ja keskustella niillä itseni kanssa, en epäilisi pääni sekoamista, vaan hakeutuisin hoitoon. Ka jos en itse ymmärtäisi niin tehdä, kyllä käytökseni olisi muuttunut niin, että läheiseni ohjaisivat minut sinne, jonne silloin kuuluisin.
Koetin katsella samalla myös muita viestejä pohtien, mitä niistä kuvittelet minulta tulleiksi. En löytänyt sellaisia, joita tervepäinen voisi perustellusti luulla lähettämikseni. Mitähän viestejä sinä sairaassa päässäsi minun lähettämikseni ”näet”? En todellakaan ole viime tiistain jälkeen palstalla käynyt ennen kuin eilen jätin tämän avaukseni. Jos olen joskus piruuttani tehnyt täällä sellaistakin, jota en enää tekisi, omana itsenäni senkin olen tehnyt. Joten miksi ihmeessä minun pitäisi laillasi piiloutua puskaan puhuakseni kepusta, Sipilästä, Väyrysestä tai muusta?
Kun sinulla raukalla ei ole muuta elämää kuin tämä palsta, kuvittelet samoin olevan minullakin. Ja kun itse siellä puskassa piileksit, kuvittelet minutkin kaltaiseksesi. Usko pois, että asia ei ole niin. Kun kenties vielä tänään ja ehkä huomennakin palstalla käyn, taas menee ainakin viikko ennen kuin seuraavaksi palstan avaan. Ohjelmassani kun on taas muuta ja mukavampaa, mm. sitä, josta kerroin viestissäni eilen illalla.
Ja vaikka elämässäsi ei olisi mitään muuta sisältöä kuin tämä palsta, miksi et koe enää olevasi täällä kepua lähellä, vaan olet täällä fiksautunut vain minuun niin, että kerrot sen nikilläsikin? Miksi noin on tapahtunut? Eihän syy voi olla katkeruutesi siksi, että minulla olisi ollut menestyksekkäämpi sotilasura kuin sinulla, kun sinulla vähäistäkään sotilasuraa ei voi olla. Et sinä ole tuo Ossi, jona sinua jotkut pitävät. Pitävät siksi, kun olet antanut tänne sen Ossin harrastuksista ja lehtikirjoituksista vinkkejä, joita löytyy netistä. Olet siten vain luonut itsellesi henkilöllisyyden, kun tulit tänne aikoinaan ylil. evp:nä, etkä ollut sellaisena uskottava.
Olipa syy mikä tahansa, sairas olet joka tapauksessa, ja sairautesi näkyy yhä vain pahenevan. Joka päivä, joka hetki olen mielessäsi, sieltä kaiken muun syrjäyttäen. Ja koetat etsiä minua täältä silloinkin, kun en täällä ole. Ja etsintääsi turhautuneena alat löytää minut hyvin monesta muusta. Jos tuollainen ei kerro vakavasta sairaudesta, mistä se sitten kertoo? Toistan: menepä kysymään asiaan vastausta päälääkäriltä!- Jombenbestisjohtaja
kapi_ kirjoitti:
Plarasin nyt palstaa taaksepäin. Bongasin palstalta tuollaiset avauksesi:
Luepa niitä nyt, katsellen keskusteluasi itsesi kanssa. Minusta tuollainen on täyshullun touhua. Älä tyydy minun mielipiteeseeni, vaan näytä noita päälääkärille ja kysy hänen mielipidettään! Jos minä alkaisin tehdä avauksia sinusta ja keskustella niillä itseni kanssa, en epäilisi pääni sekoamista, vaan hakeutuisin hoitoon. Ka jos en itse ymmärtäisi niin tehdä, kyllä käytökseni olisi muuttunut niin, että läheiseni ohjaisivat minut sinne, jonne silloin kuuluisin.
Koetin katsella samalla myös muita viestejä pohtien, mitä niistä kuvittelet minulta tulleiksi. En löytänyt sellaisia, joita tervepäinen voisi perustellusti luulla lähettämikseni. Mitähän viestejä sinä sairaassa päässäsi minun lähettämikseni ”näet”? En todellakaan ole viime tiistain jälkeen palstalla käynyt ennen kuin eilen jätin tämän avaukseni. Jos olen joskus piruuttani tehnyt täällä sellaistakin, jota en enää tekisi, omana itsenäni senkin olen tehnyt. Joten miksi ihmeessä minun pitäisi laillasi piiloutua puskaan puhuakseni kepusta, Sipilästä, Väyrysestä tai muusta?
Kun sinulla raukalla ei ole muuta elämää kuin tämä palsta, kuvittelet samoin olevan minullakin. Ja kun itse siellä puskassa piileksit, kuvittelet minutkin kaltaiseksesi. Usko pois, että asia ei ole niin. Kun kenties vielä tänään ja ehkä huomennakin palstalla käyn, taas menee ainakin viikko ennen kuin seuraavaksi palstan avaan. Ohjelmassani kun on taas muuta ja mukavampaa, mm. sitä, josta kerroin viestissäni eilen illalla.
Ja vaikka elämässäsi ei olisi mitään muuta sisältöä kuin tämä palsta, miksi et koe enää olevasi täällä kepua lähellä, vaan olet täällä fiksautunut vain minuun niin, että kerrot sen nikilläsikin? Miksi noin on tapahtunut? Eihän syy voi olla katkeruutesi siksi, että minulla olisi ollut menestyksekkäämpi sotilasura kuin sinulla, kun sinulla vähäistäkään sotilasuraa ei voi olla. Et sinä ole tuo Ossi, jona sinua jotkut pitävät. Pitävät siksi, kun olet antanut tänne sen Ossin harrastuksista ja lehtikirjoituksista vinkkejä, joita löytyy netistä. Olet siten vain luonut itsellesi henkilöllisyyden, kun tulit tänne aikoinaan ylil. evp:nä, etkä ollut sellaisena uskottava.
Olipa syy mikä tahansa, sairas olet joka tapauksessa, ja sairautesi näkyy yhä vain pahenevan. Joka päivä, joka hetki olen mielessäsi, sieltä kaiken muun syrjäyttäen. Ja koetat etsiä minua täältä silloinkin, kun en täällä ole. Ja etsintääsi turhautuneena alat löytää minut hyvin monesta muusta. Jos tuollainen ei kerro vakavasta sairaudesta, mistä se sitten kertoo? Toistan: menepä kysymään asiaan vastausta päälääkäriltä!Tuo ensimmäinen taitaa olla itsesi avaus minun halveeraamiseksi.
Muut allekirjoitan vieläkin.
P.S. Ei muodollinen aliupseerikapteenin arvo anna edes pientäkään viitettä ymmärryksen alkeista.
Pidätkö itseäsi todellakin sivistyneenä? Minusta Sinä olet moukka, niin isolla M:llä kuin mahdollista. - Jombenbestisjohtaja
kapi_ kirjoitti:
Plarasin nyt palstaa taaksepäin. Bongasin palstalta tuollaiset avauksesi:
Olipa syy mikä tahansa, sairas olet joka tapauksessa, ja sairautesi näkyy yhä vain pahenevan. Joka päivä, joka hetki olen mielessäsi, sieltä kaiken muun syrjäyttäen. Ja koetat etsiä minua täältä silloinkin, kun en täällä ole. Ja etsintääsi turhautuneena alat löytää minut hyvin monesta muusta. Jos tuollainen ei kerro vakavasta sairaudesta, mistä se sitten kertoo? Toistan: menepä kysymään asiaan vastausta päälääkäriltä!Tarkoitin muuten, etten ole avannut Tsadin suhteista. Sinä teit sen leimataksesi minua.
Tänään näytät itkeskelleen ylläpidolle.
Kyllä se Jombe on niin, että jos on itse leikin aloittanut, niin se on myös kestettävä!
- fbjfkfkdndndn
Ei suomi nouse jollei uudistuta liike-elämässä. Kansantaloutta pyöritetään keskittyneen osuustoimintayritysten kautta, se tappaa kansainvälistymisen, ulkomaisen rahan tulon, kaiken. Kyse ei ole työntekijöiden yksikkökustannuksista vaan tästä mallista joka on impivaaralainen...missään muussa maassa ei ole tälläistä neuvostoliittomeininkiä, jossa keskeiset markkinajohtajat ovat rahoituksessa, kaupassa ja perusteollisuudessa osuuskuntamuotoisia.
En ole tuosta aivan samaa mieltä kanssasi. Päivittäistavarakaupassa SOK on noussut mahtitekijäksi, ja on myös muita, vähäisempiä osuustoiminnallisia toimijoita, mutta käsittääkseni niiden määrä pikemmin pienenee kuin kasvaa. Entinen pitkäaikainen työnantajani, Valio, ei sekään ole enää Osuusmeijerien keskusosuusliike, vaan Valio Oy siitä tuli pian 1990-luvun alun laman jälkeen. Liikevaihdoltaan Valiotakin suurempi Hankkija meni samoihin aikoihin nurin.
Kyllä talouselämämme suurimmat pääomat ovat muissa kuin osuustoiminnallisissa yrityksissä, ja niissä virtaavat myös vuolaimmat rahavirrat. Yhä useammat noista suurista ovat jo kansainvälisiä, niin teollisuudessa kuin pankkisektorillakin. Ja kansainvälinen, ei-osuustoiminnallinen on entisen työnantajani Valionkin pahin kilpailija, Arla.- KauKe
kapi_ kirjoitti:
En ole tuosta aivan samaa mieltä kanssasi. Päivittäistavarakaupassa SOK on noussut mahtitekijäksi, ja on myös muita, vähäisempiä osuustoiminnallisia toimijoita, mutta käsittääkseni niiden määrä pikemmin pienenee kuin kasvaa. Entinen pitkäaikainen työnantajani, Valio, ei sekään ole enää Osuusmeijerien keskusosuusliike, vaan Valio Oy siitä tuli pian 1990-luvun alun laman jälkeen. Liikevaihdoltaan Valiotakin suurempi Hankkija meni samoihin aikoihin nurin.
Kyllä talouselämämme suurimmat pääomat ovat muissa kuin osuustoiminnallisissa yrityksissä, ja niissä virtaavat myös vuolaimmat rahavirrat. Yhä useammat noista suurista ovat jo kansainvälisiä, niin teollisuudessa kuin pankkisektorillakin. Ja kansainvälinen, ei-osuustoiminnallinen on entisen työnantajani Valionkin pahin kilpailija, Arla.Älkää moittiko Kapia, sillä hän kirjoittelee niin kuin sellainen, joka on ikänsä ollut sosialisti. Mutta kun hän usein kertoo noista aikaisemmista työpaikoistaa, niin ne sopisi paljon paremmin vaikka, Keskusta näkökannan omistavalle henkilölle. Armeija ja meijjeri vakanssit, onko niistä tullut hieman traumoja, kun ei ole ollut samanmielisiä keskustelu kumppaneita.
Hieman asiaakin lopuksi. Mistä johtuu että SAKn alaisissa liitoissa äänestettäesssä, ehdokkaita saa olla vain sosialisteilla ja Arhinmäen kommunisteilla. Vaikka suurin osa jäsenistä on muista puolueista, keskusta perssut ja vihreet.
Mitä mieltä sossut olisi jos eduskuntaan laitettaisi sama äänestyssääntö käänteisenä. Että saisi äänestää vain keskusta, oikeisto puolueita?
- Nyt_vajakki_kapi
on pahoin pettynyt.
Mitä nyt tehtäis??- Jombenbestisjohtaja
Voitas nyt Jombelle sanoa, että kissanpoikia pestäis! Ho hoo, HO HOO!
- Oikialla
Käkäkäkä, en viittiny edes luke loppuun, sipilä on ainoa jolla on näkemystä ja kykyä saada tää sovjetzfinland vielä jaloilleen, joka muuta väittää voi painua puuttilandiaan, juna kulkee joka päivä.
Vasemmistovetoinen ay liike on elättäny suomen reilusti velkakierteeseen yli varojen elämällä.
Oikiat ihmiset varmaan muistaa ja ymmärtää kuinka 90 luvulla päihitettiin lama kun ei vassareille annettu valtaa, sitte idioottiäänestäjät äänesti demarit (vassarit, kommarit) valtaan ja siitä asti on alamäki jatkunut.
Nyt on sama tilanne, jopa pahempi!
Kun tästä selvitään niin älkää ikinä äänestäkö puniikkeja, niistä ei oo muutakuin ongelmia! - brhdbdkdbddb
Sipilän liikenneministeri Berner on junaillu näitä veroparatiisijuttuja Luxemburgissa. Eikö suomalaiset tosiaankaan näe mikä mies johtaa ja minkälainen kabinetti sillä on...Sipilällä ei ole tarkoituskaan vastata tähän suomi kuntoon ja oikeudenmukaisuus asiaan. Ryöstöretkellä pumppaa tämä hallitus veroparatiiseihin. Kuviot alkaa selvitä mikä hallitus täällä on.
- Omaan_arvoonsa
Yle juttua kerrot.
Siellä vielä monta ikkunallista vasuritoimittajia.
Ylehän onkin mukana huutamassa vasemmiston autuutta aina.
Nämä nyt odotettavissakin.
Sipilän johtamistaidot olisivat kenties fasistiseen, kommunistiseen tai muuhun totalitaristiseen yhteiskuntajärjestelmään soveltuvia. Mutta häneltä puuttuu näiden väkivaltakoneisto.
Tulos ei voi olla kuin viime vuosikymmenten suurin poliittinen katastrofi koko Pohjois-Euroopassa. Samalla hän tärvelee uskon alkiolaiseen aatesuuntaan ja poliittisen keskustan mahdollisuuteen toimia välittäjänä eri yhteiskuntaluokkiemme välillä.Sanotpa pahasti:
>>Sipilän johtamistaidot olisivat kenties fasistiseen, kommunistiseen tai muuhun totalitaristiseen yhteiskuntajärjestelmään soveltuvia. Mutta häneltä puuttuu näiden väkivaltakoneisto.<<
Mutta kun tarkemmin ajattelen, et ehkä perin väärässä ole. Voihan toki kuvata noinkin niitä Sipilän otteita, joita avaukseeni laittamani linkin kirjoittaja piti ylipäällikkömäisinä.
Enkä ole eri mieltä siitäkään, ettekö voisi olla oikeassa noin sanoessasi:
>>Tulos ei voi olla kuin viime vuosikymmenten suurin poliittinen katastrofi koko Pohjois-Euroopassa. Samalla hän tärvelee uskon alkiolaiseen aatesuuntaan ja poliittisen keskustan mahdollisuuteen toimia välittäjänä eri yhteiskuntaluokkiemme välillä.<<
Minä en tosin ole enää vuosikymmeniin nähnyt enkä kuullutkaan kepusta mitään alkiolaista aatesuuntausta muulloin, kuin heidän juhlakokoustensa sanahelinässä. Sellaisen voi jättää siihen arvoonsa - oikeammin arvottomuuteensa - joka tuollaisilla puheilla aina tuppaa olemaan.
Sanon tuossa klo 15.04 tuolle minuun hirttäytyneelle sekopäälle jättämässäni viestissäni:
>>Kun kenties vielä tänään ja ehkä huomennakin palstalla käyn, taas menee ainakin viikko ennen kuin seuraavaksi palstan avaan<<
Mutta kun tälle avaukselleni tullut ei näy antavan aihetta enempään, kuin mihin olen jo vastaillut - äsken vielä kahteen - eikä mielessäni ole uutta kepusta ja sen politiikasta, palsta saa olla minulta rauhassa runsaankin viikon, sillä ohjelmassani on muuta ja mukavampaa. Siitäkin taisin jo eilen kertoa.
Harvoin nykyään tällä palstalla käyn, mutta joskus ihmettelen, miksi käyn ollenkaan. Kun palstalla ei ole enää sheriffiä, sitä täyttävät ja vyöryttävät nopeasti eteenpäin sellaiset älyttömyydet, jotka eivät tänne houkuttele. Käynkö täällä kenties siksi, että haluan antaa elämänsisältöä noille, joilla ei ole muuta elämää kuin tämä palsta ja tämäkin vain siksi, kun minä täällä sentään joskus vierailen? En ole niin hyväsydäminen, että tuo olisi motiivini täällä käynteihini. Vai käynkö siksi, että entistäkin mitättömämmiksi kokisivat itsensä nuo eräät, joilla ei ole kykyä - ei tietoja eikä taitoa - keskustella kanssani esille ottamistani asioista, vaan joutuvat puhumaan vain minusta ja nostelemaan tänne ikivanhoja viestejäni? En ole niin pirullinen, että haluaisin niin noita raukkoja kiusata.
Käyn täällä edelleen joskus siksi, kun mieleeni tulee kepupoliittista asiaa, jota haluan tuoda esille ja johon aina kuitenkin tarttuu joku niistä kovin harvinaisiksi käyneistä, joilla sellaiseen on kykyä. Siten syntyy myös sellaista keskustelua, johon tämä palsta on tarkoitettu. Muutamia kertoja on syntynyt tälläkin avauksellani. Mutta en jää enää seuraamaan, syntyisikö vielä lisää, vaan päätän tämän avaukseni puoleltani.
En kuitenkaan halua täysin laiminlyödä noitakaan, jolle minä olen mielenkiintoisempi ja tärkeämpi kuin kepu ja sen politiikka tai poliitikot. Siksipä heille pieni kuvakavalkadi, joka kertoo tuon heille tärkeimmän ja mielenkiintoisimman pitkästä elämäntaipaleesta:
Täältä moniaalle johtanut tieni alkoi; olen kuvassa 3-vuotiaana kasvatuskotini eli mummolani kamarin pöydällä siellä Rautavaaran salomailla:
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10982236_10153319772534182_8473916138667021889_n.jpg?oh=da05b16ef5d958c5c7d2bd53172e1a44&oe=56617E3E
Sitten oli elämässäni varsin pitkä vaihe, täällä Helsingin humussakin, myös erilaisissa töissä, joilla itseni elätin. Ja sitten 1,5 vuotta Lapin suurilla savotoilla ja vähän muissakin hommissa. Nuo ajat sivuutan tässä ilman kuvia. Seuraavaksi laitan kuvan, joka otettaessa olin jo taas täällä Stadissa, sotilasurani alkuvaiheessa:
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/11265015_10153352988654182_2607226254978954684_n.jpg?oh=510c080b8165d5fd492fbf105623f494&oe=5671C80A
Minulla olisi paljonkin kuvia sotilasurani myöhemmistä eri vaiheista, mm. kolmelta pitkältä rauhanturvaajareissultani, mutta en nyt laita niitä. Seuraavassa kuvassa olen sotilasurani loppuvaiheissa, runsaat 20 vuotta edellistä kuvaani myöhemmin:
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/11329833_10153352989529182_2053170279206523615_n.jpg?oh=2a6bb88facca87b3401752a3d3f12e20&oe=56645C5D
Ja seuraava kuva on taas edellistä 15 vuotta myöhemmältä ajalta, se on 60-vuotiskuvani:
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/t31.0-8/s960x960/11807417_10153563213114182_2442127103936809377_o.jpg
Töissä olin vielä tuolloin, tällaisessa tehtävässä:
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12033101_10153650021444182_468687317956328922_n.jpg?oh=6c62f568251bcff1742128174d919997&oe=56A61102
Ja vielä lopuksi kuva elämäni vapaaherravaiheesta, jota on jatkunut jo 17 vuotta; kuva on otettu Mustion linnassa läheisilleni tarjoamiltani 80-vuotispäiviltäni:
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/t1.0-9/11933486_10153594408609182_4652056377245013033_n.jpg?oh=7bd612ebeff13c5e0ac26d357a4d87bb&oe=56A23562
Joten katselkaapa noita kuviani te vain minusta ja minulle elävät ja koettakaa kestää kaipaustanne ainakin runsaan viikon!
Näkemiin!- Se_mielenkiintoinen
Näytä kansakoulu todistuskin.
Näytä..näytithän muitakin...pliis ! - Jombenbestisjohtaja
Kaikista kuvista näkyy, että yrität feikata olevasi jotakin muuta kuin mitä olet. Miksi?
Lapsikuvasta näkyy jo hemmotellun kakaran ilme. Myöhemmissä kuvissa suu on kuin, anteeksi, vanhan emakon vittu.
Tässä oli asiantuntijan näkemys. - Uskotaan
Jombenbestisjohtaja kirjoitti:
Kaikista kuvista näkyy, että yrität feikata olevasi jotakin muuta kuin mitä olet. Miksi?
Lapsikuvasta näkyy jo hemmotellun kakaran ilme. Myöhemmissä kuvissa suu on kuin, anteeksi, vanhan emakon vittu.
Tässä oli asiantuntijan näkemys.Varmaan asiantuntija emakon vituista. Naisen vitun olet nähnyt vain äidiltäsi. Et ole niistä kiinnostunutkaan. Pornokuvista katselet vain miesten kaluja. Munakarvoilla tai ilman.
- oikujnyhbtgvfrc
Minä tunnen tuon Sipilän hyvin siviilistä. Siinä on jotain sellaista naivia lapsen uskoa, toisaalta Juha on äärimmäisen tarkka ja säästäväinen mutta on aina osannut pitää hyvin oman etunsa. Kun hänellä on ongelma, se on muidenkin ongelma. Muulloin vaikeasti tavoittetava. Poliittisesti hän on äärioikealla, on aina ollut. Harrastaa jotain hyvän tekeväisyyttä, kun se on USA:ssakin muotia. Hurahtaa helposti erilaisiin harrastuksiin ja joka asia pitää vääntää bisnekseksi ja jos se ei onnistu on tukiaisissa jotain vikaa.
Joskus luulin, että hän varakkuudestaan huolimatta ymmärtäisi edelleen pientenkin rahojen päälle. Ehkä on vain matkan varrella unohtanut, että ei niillä hierveän kalliilla palkoilla ostella sitä ja tätä mielitekojen mukaan, kun se palkka kuluu käytännössä päivähoitomaksuun, työssäkulkemiseen ja postiluukusta tippuviin verolappuihin. Lopulta saa todellakin olls tyytyväinen, jos saa itselleen uudet kengät.
Työttömiä Juha vihaa yli kaiken. Ovat vain työtä vieroksuvia tai luulevat liikoja itsestään. Eli aikamoinen piru lestan vaatteissa.- HelppoUskoa
Samanlaista kuvaa minäkin olen Sipilästä saanut. Vaikka en tunne häntä siviilistä. Lapsenuskoinen tosiaan, jos uskoo noilla konsteilla tavoitteisiinsa pääsevän. Politiikka ja bisnes eri lajeja.
Äärioikeistolainen epäilemättä. Ei sellainen pientä ihmistä ymmärrä, ei ajattelekkaan. Ei jää nyt epäilystä kepunkaan oikeistolaisuudesta.
- MitäpäMieltä
Varmaan katsoit Sipilän tv-puheen. Mitä mieltä olit. Tule nyt kommentoimeen. Kun olisi sitä kepupolittista asiaa.
- HauskaaOlisi
Ei Kapi tule kommentoimaan. Tapahtumat tuon puheen ympärillä ja etenkin ay-liikkeen yllättävä neuvotteluhalukkuuden herääminen kun osoittavat Kapin tuherruksen olleen taas täyttä peetä.
Sipilä osoitti puheellaan nimenomaan vahvaa johtajuutta ja hyvää taktista pelisilmää. Siis kaikkea muuta kuin mitä kapi sopertaa avauksellaan. Kun STTK ja Akava olivat jo ennen Sipilän puhetta ilmaisseet valmiutensa tehdä palkansaajien vastaesitys, ja Fjäder vielä sanoi, että aiemmat työntekijäpuolen avaukset jäivät SAK:n estelyiden vuoksi tekemättä, niin kaikille tuli selväksi mikä ja kuka kaatoi yhteiskuntasopimuksen. Sipilä toi myös selkeästi esille, että hallitus tekee niitä toimenpiteitä jotka sen toimivaltaan kuuluvatkin, ja että olisi ollut parempikin vaihtoehto.
Lyly nolasikin itsensä pahemman kerran suorassa lähetyksessä Sipilän puheen jälkipyykkiä pestäessä. Hänen ilmeensä oli kuin kuivalle maalle heitetyllä ahvenella kun toimittajarouva heitti Lylylle johtopäätöksen, että koko maan kilpailukyvyn pelastamiseksi pallo on nyt SAK:lla. Lylyn änkytyksestä ei ollut tulla loppua sen jälkeen.
Kapi johtamisesta yhtään mitään ymmärtämättömänä tietysti saa olla mitä mieltä tykkää, älyttömiähän hänen sepustuksensa aina ovat, mutta olisihan se hauska nähdä, miten kepukaunaisen urallaan epäonnistuneen esikunta-apulaisen sairas pää Sipilän puheen vääntää. - ei-mkau-ymmärrys-riitä
HauskaaOlisi kirjoitti:
Ei Kapi tule kommentoimaan. Tapahtumat tuon puheen ympärillä ja etenkin ay-liikkeen yllättävä neuvotteluhalukkuuden herääminen kun osoittavat Kapin tuherruksen olleen taas täyttä peetä.
Sipilä osoitti puheellaan nimenomaan vahvaa johtajuutta ja hyvää taktista pelisilmää. Siis kaikkea muuta kuin mitä kapi sopertaa avauksellaan. Kun STTK ja Akava olivat jo ennen Sipilän puhetta ilmaisseet valmiutensa tehdä palkansaajien vastaesitys, ja Fjäder vielä sanoi, että aiemmat työntekijäpuolen avaukset jäivät SAK:n estelyiden vuoksi tekemättä, niin kaikille tuli selväksi mikä ja kuka kaatoi yhteiskuntasopimuksen. Sipilä toi myös selkeästi esille, että hallitus tekee niitä toimenpiteitä jotka sen toimivaltaan kuuluvatkin, ja että olisi ollut parempikin vaihtoehto.
Lyly nolasikin itsensä pahemman kerran suorassa lähetyksessä Sipilän puheen jälkipyykkiä pestäessä. Hänen ilmeensä oli kuin kuivalle maalle heitetyllä ahvenella kun toimittajarouva heitti Lylylle johtopäätöksen, että koko maan kilpailukyvyn pelastamiseksi pallo on nyt SAK:lla. Lylyn änkytyksestä ei ollut tulla loppua sen jälkeen.
Kapi johtamisesta yhtään mitään ymmärtämättömänä tietysti saa olla mitä mieltä tykkää, älyttömiähän hänen sepustuksensa aina ovat, mutta olisihan se hauska nähdä, miten kepukaunaisen urallaan epäonnistuneen esikunta-apulaisen sairas pää Sipilän puheen vääntää.Kapi ei ymmärtänyt sitä.
- TollolleTietoa
HauskaaOlisi kirjoitti:
Kapi johtamisesta yhtään mitään ymmärtämättömänä tietysti saa olla mitä mieltä tykkää, älyttömiähän hänen sepustuksensa aina ovat, mutta olisihan se hauska nähdä, miten kepukaunaisen urallaan epäonnistuneen esikunta-apulaisen sairas pää Sipilän puheen vääntää.Etkö sinä tollo ymmärrä???
Kapi on aina ollut onneton johtaja, ja nyt kun Suomessa on vahva johtaja-pääministeri, Kapi ressukka ymmärtää oman pienuuntensa niin johtajana kuin ylipäätään ihmisenä.
Mitäpä muuta heikkolahjainen kapi tekisi kuin sitä mitä kapi tekee aina vahvemman kohdatessaan: alkaa moittia/haukkua/parjata tuota paremmaksi näkemäänsä. Nyt Sipilää.
- eiikinäsipilää
Sipilä voisi säästää sillä että lapsilisiä ei maksettaisi kuin esim 5 lapsesta lopuista ei mitään,siinähän lessu sipilä selittäis uskon veljille,eukot vaan säästötalkoisiin ei tarttis olla torttu levällään kotona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382282Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671547Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 611115
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171098TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852