Kauppalehden protestilista

Tyttelipytteli

Näkyykö Kauppalehden protestilistalla myös yksityishenkilön nimi joka on esim.ulosotossa? Mitä tietoja siinä tapauksessa siellä lukee? En haluaisi kaikkien saavan tietää tulevasta ulosotostani, varsinkaan kun se ei kenellekään muulle kuulu. Haluan pitää sen omana tietonani. Muutenkin harmittaa. Enkä jaksaisi alkaa selittämään että miksi olen joutunut ulosoton ns. asiakkaaksi. Kun kaikki ei ole tässä elämässä niin yksiselitteistä..Kiitos asiallisista vastauksista!

4

9567

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eisaaej

Protesti listalla ei löydy yksityshenkilöitä jolla ei ole omaa yritystä. Kun firma joka perii toiselta yritykseltä saatavia eikä niitä saa niin seuraava vaihe on tratta velkayritykselle joka sitten ilmestyy protestilistalle. Velkaisen yrityksen luoton saanti vaikeutuu ja saattaa ajautua konkurssiin. Siksi moni yrittäjä ei halua protestilistalle. Jos velkoja ei perinnänkään jälkeen saa yksityishenkilöltä saataviaan esim. vipeistä tai netti ostoksista hänen velkansa siirretään ulosoton mitattavaksi. Näitä tietoja ei julkisesti missään ilmoiteta mutta on esim. työn antajien ja luotottajien saatavilla. Myös asunnon vuokraajat ja eri palveluiden tarjoaajat saavat ne tiedot halutessaan. Ei ystävät.

• Tyttelipytteli

Kiitos sinulle! Se onkin vääntänyt vatsahermojani kun olen ollut siinä uskossa että yksityihenkilötkin roikutetaan Taloussanomien ja Kauppalehden sivuilla. Onko joskus ennen niin ollut? Joteskin takaraivossani semmoinen peikko sanoo, että niin olisi? ja eräs kohtalotoverikin mainitsi näin olevan. Mutta;HUOH! jos niin ei oo. En mä enää sitä ulosottoa pelkää kun olen ulosoton sivuja lueskellut sekä ulosotossa olevien kokemuksia. Mulla velkaa n.11000egee sinne menossa, joka on sittenkin suhteellisen pieni, kun olen lukenut niistä joilla on tuo summa nelinkertainen jopa. Helpottaa kun sitten on vain yksi ainoa velkoja ja se on se ulosotto. Ei tartte pureskella kynsiä ja repiä hiusten juuria huolestuneena puolikuolleena ku kokoajan tippuu kirjettä siltä ja siltä perintätoimistolta. Eipä sitä eläkkeestä paljoo jää käteen ulosoton ja vuokran plus puhelin, netti ja jotain tarttis syyväkkin. Mutta pääasia on että riittää rahat vaikkei mitään herkkua seuraavat 5-10 vuotta tule olemaan. Tärkeintä tässä kaikessa on kuitenkin se, että tää jää mun tietoon eikä puoli kylää tartte siitä tietää..Koska en ole yksityisille henkilöille velkaa mitään.

• erjfrjujg858ug

Ulosotto ei ole kuitenkaan salaisuus. Kenestä tahansa - vaikkapa omasta naapuristaan - voi nykyisin tilata ulosottotodistuksen. Tätä ei pidä sekoittaa luottotietojen tiedusteluun, joka on eri asia.

Ulosottotodistukseen merkitään todistuksen pyytämistä edeltäneiden kahden vuoden ajalta seuraavat tiedot:
      - velkojan ja velallisen nimi sekä velallisen syntymäaika ja kotikunta
      - ulosottoasia, vireilläoloaika ja passiivisaatavaksi rekisteröinti
      - velkojan saatavan määrä ja velkojalle tilitetty määrä
      - estetodistuksen laatu ja päivämäärä

Todistus annetaan ulosoton tietojärjestelmästä ja mikäli rekisterissä ei kyseisiä merkintöjä ole, annetaan myös siitä todistus.

Todistus maksaa 6 euroa, ja sen voi tilata netissä osoitteessa https://asiointi.oikeus.fi/web/asiointi/ulosotto .

• Tyttelinpytteli

Mitä ihmeen tyydytystä sä esim. saat siitä jos ja kun utelet naapurisi raha-asoista ulosottovirastosta? Mua ei ainakaan jaksa kiinnostaa kenenkään merkinnät tai merkinnättä jättämiset. Enkä kysellyt tästä asiasta, vaan Kauppalehden protestilistasta. Aina on kyylääjiä ja toisten ahdingolla mässäilijöitä..Valitettavasti. Oma elämä niin tyhjää, vissiinkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1588
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1449
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      62
      1288
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1280
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe