Näkyykö Kauppalehden protestilistalla myös yksityishenkilön nimi joka on esim.ulosotossa? Mitä tietoja siinä tapauksessa siellä lukee? En haluaisi kaikkien saavan tietää tulevasta ulosotostani, varsinkaan kun se ei kenellekään muulle kuulu. Haluan pitää sen omana tietonani. Muutenkin harmittaa. Enkä jaksaisi alkaa selittämään että miksi olen joutunut ulosoton ns. asiakkaaksi. Kun kaikki ei ole tässä elämässä niin yksiselitteistä..Kiitos asiallisista vastauksista!
Kauppalehden protestilista
4
9536
Vastaukset
- eisaaej
Protesti listalla ei löydy yksityshenkilöitä jolla ei ole omaa yritystä. Kun firma joka perii toiselta yritykseltä saatavia eikä niitä saa niin seuraava vaihe on tratta velkayritykselle joka sitten ilmestyy protestilistalle. Velkaisen yrityksen luoton saanti vaikeutuu ja saattaa ajautua konkurssiin. Siksi moni yrittäjä ei halua protestilistalle. Jos velkoja ei perinnänkään jälkeen saa yksityishenkilöltä saataviaan esim. vipeistä tai netti ostoksista hänen velkansa siirretään ulosoton mitattavaksi. Näitä tietoja ei julkisesti missään ilmoiteta mutta on esim. työn antajien ja luotottajien saatavilla. Myös asunnon vuokraajat ja eri palveluiden tarjoaajat saavat ne tiedot halutessaan. Ei ystävät.
- Tyttelipytteli
Kiitos sinulle! Se onkin vääntänyt vatsahermojani kun olen ollut siinä uskossa että yksityihenkilötkin roikutetaan Taloussanomien ja Kauppalehden sivuilla. Onko joskus ennen niin ollut? Joteskin takaraivossani semmoinen peikko sanoo, että niin olisi? ja eräs kohtalotoverikin mainitsi näin olevan. Mutta;HUOH! jos niin ei oo. En mä enää sitä ulosottoa pelkää kun olen ulosoton sivuja lueskellut sekä ulosotossa olevien kokemuksia. Mulla velkaa n.11000egee sinne menossa, joka on sittenkin suhteellisen pieni, kun olen lukenut niistä joilla on tuo summa nelinkertainen jopa. Helpottaa kun sitten on vain yksi ainoa velkoja ja se on se ulosotto. Ei tartte pureskella kynsiä ja repiä hiusten juuria huolestuneena puolikuolleena ku kokoajan tippuu kirjettä siltä ja siltä perintätoimistolta. Eipä sitä eläkkeestä paljoo jää käteen ulosoton ja vuokran plus puhelin, netti ja jotain tarttis syyväkkin. Mutta pääasia on että riittää rahat vaikkei mitään herkkua seuraavat 5-10 vuotta tule olemaan. Tärkeintä tässä kaikessa on kuitenkin se, että tää jää mun tietoon eikä puoli kylää tartte siitä tietää..Koska en ole yksityisille henkilöille velkaa mitään.
- erjfrjujg858ug
Ulosotto ei ole kuitenkaan salaisuus. Kenestä tahansa - vaikkapa omasta naapuristaan - voi nykyisin tilata ulosottotodistuksen. Tätä ei pidä sekoittaa luottotietojen tiedusteluun, joka on eri asia.
Ulosottotodistukseen merkitään todistuksen pyytämistä edeltäneiden kahden vuoden ajalta seuraavat tiedot:
- velkojan ja velallisen nimi sekä velallisen syntymäaika ja kotikunta
- ulosottoasia, vireilläoloaika ja passiivisaatavaksi rekisteröinti
- velkojan saatavan määrä ja velkojalle tilitetty määrä
- estetodistuksen laatu ja päivämäärä
Todistus annetaan ulosoton tietojärjestelmästä ja mikäli rekisterissä ei kyseisiä merkintöjä ole, annetaan myös siitä todistus.
Todistus maksaa 6 euroa, ja sen voi tilata netissä osoitteessa https://asiointi.oikeus.fi/web/asiointi/ulosotto .- Tyttelinpytteli
Mitä ihmeen tyydytystä sä esim. saat siitä jos ja kun utelet naapurisi raha-asoista ulosottovirastosta? Mua ei ainakaan jaksa kiinnostaa kenenkään merkinnät tai merkinnättä jättämiset. Enkä kysellyt tästä asiasta, vaan Kauppalehden protestilistasta. Aina on kyylääjiä ja toisten ahdingolla mässäilijöitä..Valitettavasti. Oma elämä niin tyhjää, vissiinkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk652153Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921462Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621275Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll701258- 1151135
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j89978- 69970
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72929Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍81870Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise11835