o kaksituhatta vuotta sitten meille kerrottiin näin:
1. Rakasta Luojaasi yli kaiken
2. Rakasta lähimmäistä kuin itseäsi.
Miksi luojaa tulisi rakastaa yli kaiken? Luoja on rakkaus, hän on kaiken rakkauden lähde joka maailmassa on. Hän on kaiken elämän alku ja loppu. Rakastamalla häntä me rakastamme samalla myös täydellistä oikeudenmukaisuutta ja armoa. Vasta sen jälkeen kun rakastamme täydellistä oikeudenmukaisuutta ja armoa voimme rakastaa lähimmäistämme! Sillä jos rakastamme lähimmäistämme yli kaiken, silloin me sorrumme olemaan rakastamaan niitä jotka eivät ole 'meidän läheisiämme'. Tämä johtaa välttämättömästi tietynlaiseen nationalismiin, oman 'kansan' rakastamiseen, oman kuppikunnan arvostamiseen.
Me kaikki olemme rakkauden lapsia! Ei ketään saa asettaa paremmaksi kuin toista!
Rakastamalla luojaamme yli kaiken, me myös ymmärrämme että meidän tulee antaa rakkautta tasapuolisesti kaikkia kohti! Tämä tarkoittaa sitä että kun rakastamme lähimmäistämme, ja näemme että hän tekee väärin, me kerromme hänelle että hän tekee väärin, emme hyväksy hänen tekoaan, sillä se ei ole oikeudenmukaisuuden nimissä oikein!
Siunausta kaikille.
Jeesus Kristus on todellinen Jumalan Poika.
Rakasta Isää Kaikkivaltiasta!
10
256
Vastaukset
- tupakoiva oiva
Kuules hihhuli, olet vähän väärällä palstalla.
- lvx
Mitä uskonto sinulle on oiva?
Uskonnot ovat oppikeräelmiä joissa on tarkoituksena päästä johonkin päämäärään. Kristinuskossa se on lyhyesti täydellinen rakastaminen. Usko on henkilökohtaista 'halua ja toivoa ja yrittämistä' että siihen päästään. Kaikki tämä lähtee siitä että on rakkaus tähän päämäärään.
Jos minä olen väärällä kanavalla, niin kerro hyvä mies, mitä uskonto sinun mielestäsi pitäisi olla? - se..
lvx kirjoitti:
Mitä uskonto sinulle on oiva?
Uskonnot ovat oppikeräelmiä joissa on tarkoituksena päästä johonkin päämäärään. Kristinuskossa se on lyhyesti täydellinen rakastaminen. Usko on henkilökohtaista 'halua ja toivoa ja yrittämistä' että siihen päästään. Kaikki tämä lähtee siitä että on rakkaus tähän päämäärään.
Jos minä olen väärällä kanavalla, niin kerro hyvä mies, mitä uskonto sinun mielestäsi pitäisi olla?>>täydellinen rakastaminen
- lvx
se.. kirjoitti:
>>täydellinen rakastaminen
Se on päämäärä, Jeesus Kristus on sen määritelmä, yritämme tulla yhtä hyviksi kuin hän.
Tervehdin sinussa olevaa valoa!
- lvx
Sananl 16:1 Ihminen suunnittelee mielessänsä, / mutta sanat antaa Herra.
Antakaamme valomme näkyä, jotta pimeys väistyisi.
- Kauhistunut
On sinulla vaan aika kauhea käsitys rakkaudesta!
kauhistelen...
Yleensähän Jumala ei tahdo ihmisen menevät toiselle ihmiselle osoittelemaan hänen "synneistään". ja sin' kutsut toisten synneistä osoittelemista rakkaudeksi.
Jumala kutsuu sitä omavanhurkaudeksi ja ylpeydeksi.
Sen sijaan Jumala kutsuu meitä rakastamaan toisiamme, mikä taas on kaukana siitä, että osoittelee toiselle toisen synneistä.
Jos et tiedä mitä rakkaus on, niin toivon sinun joskus saavasi sitä hitusen osallesi.- lvx
Missä menee välinpitämättömyyden ja välittämisen raja, missä se menee? Tuleeko meidän hyväksyä kaikki mitä meidän veljemme tekevät?
Tällä hetkellä esimerkiksi Iranissa aiotaan kivittää eräs nainen, eli haudataan hartioista alaspäin maahan ja aletaan heittelemään kivillä. (joku puhui pari päivää sitten siitä, mutta en löytänyt viestiä nyt). Voimme sanoa, että se on sen maan kulttuuria, ja siihen ei pitäisi mennä puuttumaan, sehän on vähän sama kuin menisi kiinalaiselle sanomaan että vasemmalla kädelläkin voi syödä. Mutta jos he tuovat sen kulttuurin tänne, oletko valmis siunaamaan tämän kivitystoimenpiteen Suomessa, oletko valmis katsomaan kuin toinen kivitetään hengiltä?
Johonkin meidän on raja vedettävä.
Jos rakastat veljeäsi enemmän kuin Jumalaasi, silloin myös sorrut hyväksymään ja myös tekemään hänen tekojensa tavalla, vaikka ne olisivat kuinka karskeita.
Mutta meidän tulee rakkauden kautta sanoa että emme näe hänen teoissaan rakkautta, pyytää häntä selittämään, että onko mahdollista että emme vain ymmärrä, ei meidän ketään pidä tuomita, ei syntiä saarnata toiselle, vaan lempeydellä auttaa veljiämme eteenpäin.
Jos esimerkiksi joku meistä ei osaisi ruokailutapoja niin emme ala häntä syntiseksi siitä haukkumaan, vaan että opetamme hänelle ruokailutapoja!
Ei kukaan meistä ilman Jumalan apua pysty täydellisesti rakastamaan, mutta meidän on yritettävä, jokainen kuten parhaiten pystyy, ja luottaa siihen että Jumala auttaa meitä ongelmissamme.
Kenellä meistä on tuollaista rakkautta, oikeasti?
Olen tullut siihen tulokseen että ei kenelläkään. En ainakaan ole sellaista huomannut...
Ainoastaan Jumala itse voi sitä meissä vaikuttaa. Antamalla meille omaa rakkauttaan, jolla voimme rakastaa Häntä takaisin, ja toisia ihmisiä.- lvx
Meillä kaikilla on kykeneväisyys tähän rakkauteen, se ei ehkä näy meissä, ei kenessäkään, tällä hetkellä, mutta Jumala on antanut meille sydämmen, jonka kautta voisimme oppia rakastamaan. Täydellisesti.
Kukaan meistä ei siihen täydellisesti tällä hetkellä pysty, mutta se ei ole syy olla yrittämättä. Kuten sanoit, ainoastaan Jumala voi auttaa meitä saavuttamaan tämän, mutta meidän on itse otettava vastaan Jumalan rakkaus jotta pystymme jakamaan sitä eteenpäin.
Kukin niin hyvin kuin pystyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.734004Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92131Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2351400- 1531380
- 1141199
- 1121178
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721089Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik61045- 60994
- 35926