uskonnon vaihtaminen

katuja

vaihdon uskonnon nelosella tavallisesta uskonnosta otodoksiin. Ja kadun sitä nyt, koska tajusin, että ortodoksisessa ei ole rippijuhlaa vaan joku toinen ja en edes ole oikeasti ortodoksi ja en tiedä miksi silloin vaihdoin varmaan kaverin takia ja olen nyt seiskalla auttakaa pliis miten voin vaihtaa takaisin!!!

4

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppoakuinheinänteko

No eiköhän se sillä tavalla mene että menet evl.kirkon sivulle ja täytät kirkkoon liittymisilmoituksen. Se on nykyään helppoa. Sieltä vissiinnkin menee sitten sun entiseen uskontokuntaan ilmotus että olet vaihtanut. Voithan ilmoittaa tietenkin sinne ortodoksikirkkoon että lähdet pois.

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/8438D1117EB147FFC225706C003CD2E9?OpenDocument&lang=FI

Suomessa on uskonnonvapaus, ja jopa oikeus olla uskonnoton. Suosittelisin sitä sinulle kunnes jotenkin kypsyt filosofisessa ajattelussasi ja tutkit eri uskonnofilosofioita. Jos nimittäin rippijuhla on sulle se uskontoon liittymisen motiivi, niin ei se kauhean syvällinen ole, mutta kelpaa tietenkin syyksi kunnes aikuistut.

• UneliasEspoossa

Eikö kirkosta eroamisessa ja siihen liittymisessä ole ikäraja? Sitä paitsi aloittaja ei sanonut eronneensa kirkosta.

Itse kieltäydyin aikoinaan menemästä rippikouluun.

• MitäpäSeMulleKuuluu
        UneliasEspoossa kirjoitti:

Eikö kirkosta eroamisessa ja siihen liittymisessä ole ikäraja? Sitä paitsi aloittaja ei sanonut eronneensa kirkosta.

Itse kieltäydyin aikoinaan menemästä rippikouluun.

Ihan varma en ole, mutta eikös rippikoulun saa käydä kuulumatta luterilaiseen kirkkoon. Konfirmaatiossa vasta tarvii kuulua kirkkoon, mutta senhän voi jättää pois.
        Näin olen käsittänyt.

• UvVapaus

Alle 15-vuotiaan uskonnollisesta asemasta päättävät huoltajat yhdessä siten, että 1 vuotta täyttäneeltä pitää saada suostumus muutokseen tai eroamisen.
      Sen sijaan 15-vuotias voi erota kokonaan tai vaihtaa, mutta vain huoltajien luvalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe