uskonnon vaihtaminen

katuja

vaihdon uskonnon nelosella tavallisesta uskonnosta otodoksiin. Ja kadun sitä nyt, koska tajusin, että ortodoksisessa ei ole rippijuhlaa vaan joku toinen ja en edes ole oikeasti ortodoksi ja en tiedä miksi silloin vaihdoin varmaan kaverin takia ja olen nyt seiskalla auttakaa pliis miten voin vaihtaa takaisin!!!

4

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppoakuinheinänteko

No eiköhän se sillä tavalla mene että menet evl.kirkon sivulle ja täytät kirkkoon liittymisilmoituksen. Se on nykyään helppoa. Sieltä vissiinnkin menee sitten sun entiseen uskontokuntaan ilmotus että olet vaihtanut. Voithan ilmoittaa tietenkin sinne ortodoksikirkkoon että lähdet pois.

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/8438D1117EB147FFC225706C003CD2E9?OpenDocument&lang=FI

Suomessa on uskonnonvapaus, ja jopa oikeus olla uskonnoton. Suosittelisin sitä sinulle kunnes jotenkin kypsyt filosofisessa ajattelussasi ja tutkit eri uskonnofilosofioita. Jos nimittäin rippijuhla on sulle se uskontoon liittymisen motiivi, niin ei se kauhean syvällinen ole, mutta kelpaa tietenkin syyksi kunnes aikuistut.

• UneliasEspoossa

Eikö kirkosta eroamisessa ja siihen liittymisessä ole ikäraja? Sitä paitsi aloittaja ei sanonut eronneensa kirkosta.

Itse kieltäydyin aikoinaan menemästä rippikouluun.

• MitäpäSeMulleKuuluu
        UneliasEspoossa kirjoitti:

Eikö kirkosta eroamisessa ja siihen liittymisessä ole ikäraja? Sitä paitsi aloittaja ei sanonut eronneensa kirkosta.

Itse kieltäydyin aikoinaan menemästä rippikouluun.

Ihan varma en ole, mutta eikös rippikoulun saa käydä kuulumatta luterilaiseen kirkkoon. Konfirmaatiossa vasta tarvii kuulua kirkkoon, mutta senhän voi jättää pois.
        Näin olen käsittänyt.

• UvVapaus

Alle 15-vuotiaan uskonnollisesta asemasta päättävät huoltajat yhdessä siten, että 1 vuotta täyttäneeltä pitää saada suostumus muutokseen tai eroamisen.
      Sen sijaan 15-vuotias voi erota kokonaan tai vaihtaa, mutta vain huoltajien luvalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      46
      1234
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe