vaihdon uskonnon nelosella tavallisesta uskonnosta otodoksiin. Ja kadun sitä nyt, koska tajusin, että ortodoksisessa ei ole rippijuhlaa vaan joku toinen ja en edes ole oikeasti ortodoksi ja en tiedä miksi silloin vaihdoin varmaan kaverin takia ja olen nyt seiskalla auttakaa pliis miten voin vaihtaa takaisin!!!
uskonnon vaihtaminen
4
66
Vastaukset
- helppoakuinheinänteko
No eiköhän se sillä tavalla mene että menet evl.kirkon sivulle ja täytät kirkkoon liittymisilmoituksen. Se on nykyään helppoa. Sieltä vissiinnkin menee sitten sun entiseen uskontokuntaan ilmotus että olet vaihtanut. Voithan ilmoittaa tietenkin sinne ortodoksikirkkoon että lähdet pois.
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/8438D1117EB147FFC225706C003CD2E9?OpenDocument&lang=FI
Suomessa on uskonnonvapaus, ja jopa oikeus olla uskonnoton. Suosittelisin sitä sinulle kunnes jotenkin kypsyt filosofisessa ajattelussasi ja tutkit eri uskonnofilosofioita. Jos nimittäin rippijuhla on sulle se uskontoon liittymisen motiivi, niin ei se kauhean syvällinen ole, mutta kelpaa tietenkin syyksi kunnes aikuistut.- UneliasEspoossa
Eikö kirkosta eroamisessa ja siihen liittymisessä ole ikäraja? Sitä paitsi aloittaja ei sanonut eronneensa kirkosta.
Itse kieltäydyin aikoinaan menemästä rippikouluun. - MitäpäSeMulleKuuluu
UneliasEspoossa kirjoitti:
Eikö kirkosta eroamisessa ja siihen liittymisessä ole ikäraja? Sitä paitsi aloittaja ei sanonut eronneensa kirkosta.
Itse kieltäydyin aikoinaan menemästä rippikouluun.Ihan varma en ole, mutta eikös rippikoulun saa käydä kuulumatta luterilaiseen kirkkoon. Konfirmaatiossa vasta tarvii kuulua kirkkoon, mutta senhän voi jättää pois.
Näin olen käsittänyt.
- UvVapaus
Alle 15-vuotiaan uskonnollisesta asemasta päättävät huoltajat yhdessä siten, että 1 vuotta täyttäneeltä pitää saada suostumus muutokseen tai eroamisen.
Sen sijaan 15-vuotias voi erota kokonaan tai vaihtaa, mutta vain huoltajien luvalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1421840
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir279970- 35838
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.78787Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31729Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta10692Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44671Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse48656- 43630
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos55616