Win 7 näennäislevy tai tikku

Näennäistikku

Koneessa Win 7. Asenuslevyjä ei ole. Miten teen näennäislevyn koneen käyttis ohjelmat? Siis levyn millä voi win 7 asentaa uudestaan. Pitäisi tulla mukaan aktivointi koodi. Kertoisiko joku miten tehdään levylle? VOIKO TEHDÄ 64Gb TIKULLE? Itse kasattu ei recover osiota.

23

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiolemahdollista

      Ei onnistu noin..

      • kyllä_onnistuu1

        Onnistuupas, Windows 7:n varmuuskopioinnissa on mahdollisuus tehdä näköistiedosto järjestelmästä sekä luoda korjauslevy!


      • edelleeneionnistu
        kyllä_onnistuu1 kirjoitti:

        Onnistuupas, Windows 7:n varmuuskopioinnissa on mahdollisuus tehdä näköistiedosto järjestelmästä sekä luoda korjauslevy!

        Ei onnistu..


      • kyllä_onnistuu1
        edelleeneionnistu kirjoitti:

        Ei onnistu..

        Edelleenkin, kyllä onnistuu! Tutustu ensin Windows 7:aan ja puhu vasta sen jälkeen paskaa!


      • eionnistuei
        kyllä_onnistuu1 kirjoitti:

        Edelleenkin, kyllä onnistuu! Tutustu ensin Windows 7:aan ja puhu vasta sen jälkeen paskaa!

        Ei onnistu....


      • paskanjauhajalle
        eionnistuei kirjoitti:

        Ei onnistu....

        Onnistuupas, älä viitsi jauhaa paskaa!


    • CloneZillalla saa tehtyä. Tallennusvälineen pitää olla vähintään yhtä tilava kuin kiintolevyn.

      Se kyllä ei ole tietenkään uudelleenasennus vaan sillä saa varmistettua sen kiintolevyn sellaisenaan kuin se on jos sattuu menemään kiintolevy rikki.

    • Kotikokkaus

      Näennäislevyn laitoin muodostumaan kovalevylle, koska oli järeän kokoinen (ei mitään jakoa DVD:lle). Oletanko oikein, että image kansion voi sitten jälkikäteen siirtää usb muistille? Laitoin ainakin tilauksen vetämään tuollaisesta 64 GB tikusta, kiitos vinkistä.

      • kyllä_onnistuu1

        Kyllä sen näköistiedoston voi laittaa DVD:llekin, Windows osaa itse jakaa sen useammalle DVD-levylle jos tarvis.


      • eionnistuei
        kyllä_onnistuu1 kirjoitti:

        Kyllä sen näköistiedoston voi laittaa DVD:llekin, Windows osaa itse jakaa sen useammalle DVD-levylle jos tarvis.

        Ei onnistu...


      • paskanjauhajalle
        eionnistuei kirjoitti:

        Ei onnistu...

        Älä viitsi jauhaa paskaa!


      • minätiedännäistä
        paskanjauhajalle kirjoitti:

        Älä viitsi jauhaa paskaa!

        Älä sinä jauha paskaa:D


    • Henskelimies6

      Miksi käyttää jotain Clone Zillaa..kun menee ohjauspaneeliin ja kohtaan varmuuskopio ja palauta, ja vasen yläkulma "luo järjestelmän näköistiedosto"
      ja seuraa ohjeita..niin tuolla Windowsin omalla työkalulla helpoin tehdä..ja se tekee kopion senhetkisestä koneen tilasta partitio partitiolta !

      Kopion voi tehdä kovalevylle, verkkolevylle, irrotetettavlle kovalevylle, DVD-levylle/levyille , USB-tikulle....mutta jos tikulle tekee..niin huomioitavaa on että tikku on tarpeeksi suuri..järjestelmä ilmoittaa ennen kopioimisen alkamista. kuinka suuri kohdetikku pitää kapasiteetiltään olla ( arvioina )...yleensä riittää 64Gb
      sillä eihän kukaan järkevä C: asemalle mitään tärkeetä varastoi...vaan varastoi sille D: asemalle!
      jos C: asemalla on hitosti tallennettuja tiedostoja. niin voi olla että järjestelmä vaatii tikkua, jonka kapasiteetti on yhtä iso C:aseman kanssa

      vielä kerran..C:aseman ei kuulukaan olla kuin abouth jotain 80 G...niin että siihen mahtuu itse järjestelmä...ohjelmat ja service päkit !
      ja D:asema voi olla vaikka sitten 1-2 Teraa!
      jos joudut esimerkiksi asentämaan käyttöjärjestelmän uusiksi..niin ei tarvitse asentaa D:asemaa uusiksi..vaan asentaa sen järjestelän uusiksi C:osioon

      Jos taas koko kovalevy hajoo, ja joutuu ostaan uuden kovalevyn..niin silloin palautus käy tuosta tekemästäsi näköistiedostosta 10 minuutissa uudelle kovalevylle

      Huomioitavaa näköistiedoston tekemisessä on..että joko laittaa tai ei laita näköistiedoston kopionnissa ..varmentumaan myös D:aseman!

      • lisähuomauttaja

        "Huomioitavaa näköistiedoston tekemisessä on..että joko laittaa tai ei laita näköistiedoston kopionnissa ..varmentumaan myös D:aseman!"

        Pystyyköhän tuota edes määrittämään itse? Luulen että se tekee automaattisesti näköistiedoston kaikista levyosioista, joille on asennettu ohjelmia. Itselläni oli liian pieni SSD ja asensin vain pari turhahkoa ohjelmaa D-asemalle. C-asemalle tuli jotain vikaa ja olisin halunnut palauttaa pelkästään sen, mutta sepä ei onnistunutkaan palauttamatta myös D-asemaa kokonaisuudessaan. Palautuksessa siis menetetään D-asemalla muuttuneet tiedot. Kannattaa siis muistaa tämä ennen kuin asentaa mitään ohjelmaa D-asemalle. Erillinen ohjelma näköistiedoston tekemiseen on tässä mielessä parempi. Itse olen käyttänyt sen jälkeen Macrium Reflectiä. Se on ilmainen kloonaukseen ja näköistiedostojen tallennukseen.


      • optiosanktio1

        Pystyy, ei tee sitä automaattisesti, mielestäni ei kuitenkaan ole järkevää liittää niitä näköistiedostoon vaan kopioi D-aseman tiedostot erikseen omana tiedostonaan ja C-asemasta tekee sen näköistiedoston.

        Minulla on C-asemassa windows ja kaikki muut ohjelmat ja D-asemassa omat tiedostot kuten kuvat, musiikki jne...

        Olen joutunut palauttamaan Windovsin näköistiedostosta ja d-asema on palautunut siihen tilaan kun se oli tiedoston luontihetkellä.
        Palautus alustaa pelkästään c-osion eikä muuta tai poista d-aseman tietoja. Palautuksen lopussa tulee kuitenkin kysymys asennetaanko myös omat tiedostot...? niitä ei tietenkään tarvitse koska ne pysyy koskemattomana mutta sinulla on kuitenkin varalta kopio niistä siltä varalta jos kovalevy hajoo tms.


      • Optiosanktio1

        ...korjaus tuohon > "Olen joutunut palauttamaan Windovsin näköistiedostosta ja d-asema on palautunut siihen tilaan kun se oli tiedoston luontihetkellä."

        .. tarkoitin tietenkin c-asemaa tuli näppäily virhe...!


      • lisähuomauttaja

        Mutta eihän siitä tulisi toimiva järjestelmä, jos jättäisi ohjelmalevyn kopioimatta? Sullahan ei ollut D:llä ohjelmia? Eli eihän toi sun selostukses todista asiaa?

        Itse olen aika varma, etten valinnut näköistiedostoihin mukaan D-asemaa, joten sen täytyi automaattiseksi ottaa se mukaan, kun erehdyin sille jonkun ohjelman asentamaan. Palautus ei ilman D-aseman palautusta onnistunut. Kokeilin kyllä monella tapaa. Sanoi vaan jotain, että järjestelmälevy D puuttuu, ei onnaa. Siis pointti on, että Windowsin näköistiedostosysteemi tekee _järjestelmän_ näköistiedoston. Järjestelmään kuuluu C-osio ja luonnollisesti Program files -kansioihin asennetut ja Windowsiin rekisteriin merkityt ohjelmat, joita voi hyvin olla muuallakin kuin C-levyllä. Oli mun mielestä aika vittumainen rajoite, vaikka periaatteessa ihan oikeinhan se menee. Mulla vaan ei olis ollu mitään väliä, vaikka D-levyn ohjelmat eivät olisi toimineetkaan. Varsinaista levyimage-ohjelmaa käyttämällä tällaista ongelmaa ei varmasti tule.


      • optiosanktio1

        No joo.... tuossa sun tapauksessa se tekee noin, en osannut vain ajatella asiaa että ohjelmia ripotellaan sinne-tänne.
        Siinä tapauksessa jos jonkun ohjelman asentaa muulle osiolle kuin C:lle niin Windowsin rekisteriin sekin kirjautuu ja siksi näköistiedostoon tulee mukaan KAIKKI OSIOT minne ohjelmia on ripoteltu ja ne tulee automaattisesti mukaan ILMAN ETTÄ NIITÄ ERIKSEEN RUKSITAAN.

        Selittikö tuo sun tapaustasi...??????

        Eikös levyimake kopioi koko levyn sellaisena kuin se on oli siinä sitten vaikka C- D- E- jne.. asemia ja poikkeaa siltä osin tuosta näköistiedostosta.
        Josa sinulla on tuosta asiasta parempaa/varmempaa tietoa niin valaise minua.


      • lisähuomauttaja

        No eihän se hyvänen aika mitään ohjelmien "ripottelua" ole, jos jonkun ohjelman asentaa "hätätilassa" kakkoslevylle. Tätä ne alkuaikojen alle 100 Gt SSD-levyt teetti/teettää. Ohjelman asentaminen muualle kuin C:\Program files -kansioon on aina ollut helppoa, vaikkei olekaan suositeltavaa.

        Ei levyimagea tietenkään ole pakko ottaa kovalevyn kaikista osioista. Ja vaikka ottaisikin, niin palautettavat osiot voi valita. On mielestäni myös selkeämpää, että levyimage on yhtenä tiedostona, jonka voi nimetä selkeästi haluamallaan tavalla. Sen sisältöä voi myös selata helposti. Tarvittaessa esim. Macrium Reflect paloittelee sen halutun kokoisiksi klönteiksi. Ne voi kopioida vapaasti minne vaan. Macissä muuten työkalu sisältyy käyttöjärjestelmään ja toimii loistavasti.


      • lisähuomauttaja kirjoitti:

        No eihän se hyvänen aika mitään ohjelmien "ripottelua" ole, jos jonkun ohjelman asentaa "hätätilassa" kakkoslevylle. Tätä ne alkuaikojen alle 100 Gt SSD-levyt teetti/teettää. Ohjelman asentaminen muualle kuin C:\Program files -kansioon on aina ollut helppoa, vaikkei olekaan suositeltavaa.

        Ei levyimagea tietenkään ole pakko ottaa kovalevyn kaikista osioista. Ja vaikka ottaisikin, niin palautettavat osiot voi valita. On mielestäni myös selkeämpää, että levyimage on yhtenä tiedostona, jonka voi nimetä selkeästi haluamallaan tavalla. Sen sisältöä voi myös selata helposti. Tarvittaessa esim. Macrium Reflect paloittelee sen halutun kokoisiksi klönteiksi. Ne voi kopioida vapaasti minne vaan. Macissä muuten työkalu sisältyy käyttöjärjestelmään ja toimii loistavasti.

        "No eihän se hyvänen aika mitään ohjelmien "ripottelua" ole, jos jonkun ohjelman asentaa "hätätilassa" kakkoslevylle."

        Kyllä on. Päätelaitteiden windowsissa järjestelmänlaajuiset sovellukset asennetaan sinne Program Filesiin.

        Vaihtoehtoisesti ne asennetaan omaan profiiliin jolloin ne kulkevat omien tiedostojen ja asetusten mukana.

        "Tätä ne alkuaikojen alle 100 Gt SSD-levyt teetti/teettää."

        Ei teettänyt. Ensisijaisesti ostetaan riittävästi kapasiteettia levylle, suorituskyky on toissijaista. Ei pidä ostaa alle 100Gt järjestelmälevyä jos tarvitsee enemmän.


    • Henskelimies6

      Lisäystä: Näköistiedoston kun tekee..niin .. ja tiedosto kun on valmis..niin tulee ilmoitus, että haluatko tehdä korjauslevyn...tee se jos ei sulla ole Windowsin asennuslevyä..tuolla korjauslevyllä pystyy silloin myös palauttamaan näköistiedoston koneelle !

    • Linuks_tietämättömyys

      Kammottavaa sekoilua tulee jälleen.......linukshihhuleiltapa tietenkin.....†
      Onneksi useimmissa tietokoneissa on Windows ja sillä mennään useimmissa kodeissa.......†

      • windows-hihhulille

        Älä viitsi windows-hihhuli tulla tänne haukkumaan toisia! Jos joku sekoilee niin windows-hihhulitpa tietenkin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe