Näky - "meidän vuoksemme vuodatettu..."

sinettisormus1

(sinetti) Ilalla, kun kävin vuoteelle, olin vielä hetkisen hiljaisessa rukouksessa Herrani kanssa. Pidin silmäni kiinni ja kohta oli edessäni kuva jossa oli taustalla valoa ja kuvassa esitettiin verta, näin että se oli hyvin puhdasta ja kirkkaan punaista verta ja ymmärsin sen lähteen: "meidän vuoksemme vuodatettu..."
Aamulla kun heräsin, sain vielä pari kuvaa, ensin kuvattiin tekstiä valkoisella paperilla ja sen otsikkoa, en saanut sanoista selvää, mutta ymmärsin sen Jumalan sanaksi: Alussa oli sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
Näin vielä kaksi sanaa, joista yritin saada selvää ja kijoitin ne ylös, mutta kieli taitoni on huono, joten, mitä tarkoittanee ja mikä sen yhteys? Sanat ilmeiseti olivat: ...tunely level ... ?
Herran Rauhaa ja Siunausta teille.

42

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinettisormus1

      Evankeliumi Johanneksen mukaan 1
      1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
      2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
      3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
      4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
      5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
      6. Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
      7. Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
      8. Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
      9. Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
      10. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
      11. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
      12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
      13. jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
      14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
      15. Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
      16. Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
      17. Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
      18. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
      19. Ja tämä on Johanneksen todistus, kun juutalaiset lähettivät hänen luoksensa Jerusalemista pappeja ja leeviläisiä kysymään häneltä: "Kuka sinä olet?"
      20. Ja hän tunnusti eikä kieltänyt; ja hän tunnusti: "Minä en ole Kristus".
      21. Ja he kysyivät häneltä: "Mikä sitten? Oletko sinä Elias?" Hän sanoi: "En ole". "Se profeettako olet?" Hän vastasi: "En".
      22. Niin he sanoivat hänelle: "Kuka olet, että voisimme antaa vastauksen niille, jotka meidät lähettivät? Mitä sanot itsestäsi?"
      23. Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."
      24. Ja lähetetyt olivat fariseuksia;
      25. ja he kysyivät häneltä ja sanoivat hänelle: "Miksi sitten kastat, jos et ole Kristus etkä Elias etkä se profeetta?"
      26. Johannes vastasi heille sanoen: "Minä kastan vedellä; mutta teidän keskellänne seisoo hän, jota te ette tunne.
      27. Hän on se, joka tulee minun jälkeeni ja jonka kengänpaulaa minä en ole arvollinen päästämään."
      28. Tämä tapahtui Betaniassa, Jordanin tuolla puolella, jossa Johannes oli kastamassa.
      29. Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
      30. Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä'.
      31. Ja minä en tuntenut häntä; mutta sitä varten, että hän tulisi julki Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan."
      32. Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
      33. Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.
      jatkuu...................

      • sinettisormus1

        34. Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."
        35. Seuraavana päivänä Johannes taas seisoi siellä ja kaksi hänen opetuslapsistansa.
        36. Ja kiinnittäen katseensa Jeesukseen, joka siellä käveli, hän sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa!"
        37. Ja ne kaksi opetuslasta kuulivat hänen näin puhuvan ja seurasivat Jeesusta.
        38. Niin Jeesus kääntyi ja nähdessään heidän seuraavan sanoi heille: "Mitä te etsitte?" He vastasivat hänelle: "Rabbi" - se on käännettynä: opettaja - "missä sinä majailet?"
        39. Hän sanoi heille: "Tulkaa ja katsokaa". Niin he menivät ja näkivät, missä hän majaili, ja viipyivät hänen tykönään sen päivän. Silloin oli noin kymmenes hetki.
        40. Andreas, Simon Pietarin veli, oli toinen niistä kahdesta, jotka olivat kuulleet, mitä Johannes sanoi, ja seuranneet Jeesusta.
        41. Hän tapasi ensin veljensä Simonin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet Messiaan", se on käännettynä: Kristus.
        42. Ja hän vei hänet Jeesuksen tykö. Jeesus kiinnitti katseensa häneen ja sanoi: "Sinä olet Simon, Johanneksen poika; sinun nimesi on oleva Keefas", joka käännettynä on Pietari.
        43. Seuraavana päivänä Jeesus tahtoi lähteä Galileaan; ja hän tapasi Filippuksen ja sanoi hänelle: "Seuraa minua".
        44. Ja Filippus oli Beetsaidasta, Andreaan ja Pietarin kaupungista.
        45. Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista".
        46. Natanael sanoi hänelle: "Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää?" Filippus sanoi hänelle: "Tule ja katso".
        47. Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"
        48. Natanael sanoi hänelle: "Mistä minut tunnet?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Ennenkuin Filippus sinua kutsui, kun olit viikunapuun alla, näin minä sinut".
        49. Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".
        50. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sentähden, että minä sanoin sinulle: 'minä näin sinut viikunapuun alla', sinä uskot. Sinä saat nähdä suurempia, kuin nämä ovat."
        51. Ja hän sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: te saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan päälle."


      • AMEENN

        AMEN.


      • 4532

        4325


    • näkymätön-ninni

      Totisesti!
      Kiitos Herralle mahtavasta näystäsi sinetti!

      Katsoin mielenkiinnosta Google kääntäjästä sanan level käännökset ja kuinkas ollakkaan löytyi monta vaihtoehtoa. Sanan selityksen tasoja on monia....

      • sinettisormus1

        Me saamme uskovina ammentaa tuota Sanaa ja julistaa sitä ja sen opetus välittyy nän kauttamme. Meille on myös tärkeää Jeesus, Jumalan Poika joka on välimihemme pelastuksessa, Hänen verensä kautta. Hän on meidän valomme, Kristus Valo!


    • sinettisormus1

      12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

      13. jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

      14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

      • Aameen

        Jumalan tahdossa eteenpäin.


    • sinettisormus1

      Herra, vapauta meidät tietämättömyydestä, virheistämme ja valheistamme, ohjaa oikealle tielle, ajatuksissa, puheissa ja töissä.
      Herra, tee meistä vahvoja sinussa, sinun tahdossasi ja totudessasi, että alkaisimme elää sinun totuutesi mukaan.
      Herra, anna ymmärykseemme avaruutta, että pystymme näkemään nuo asiat, jotka näyttävät vähäpätöisiltä, mutta totuudessa ne voivat olla elämässämme suuria tekijöitä.
      Herra, poista kaikki pahuus ja sen kahleet elämästämme, jotka estävät näkemästä sinun Sanasi Totuutta.
      Herra ole armollinen ja laupias meille.
      Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle!
      Aamen.

      • Hyvärukous

        Aamen. Kiitos Sinetti rukouksesta meidän kaikkien puolesta, jotka Herraan luotamme ja jotka Häntä etsimme. Siunausta sinulle.


      • Rakas, Jumalan lapsi . . . sinettisormus1 !

        Kiitos, rukouksesta ja pyynnöstäsi, jonka esität nöyrästi meidän kaikkien puolesta, sillä . . . Jumala valmistelee tuloansa, tälle palstalle.

        JUMALA ALOITTAA TÄLLÄ PALSTALLA KOHTA TYÖNSÄ.
        ------------------------------------------------------------------
        Pyydän myös omasta puolestani, jokaista suhtautumaan kaikella kunnioituksella siihen, mitä . . .

        . . . Jumala haluaa sanoa - näkyjen - tai - suoran puheen - välityksellä.

        ------------------------------------------------------------------

        Meidän tulee nyt VIRITTÄYTYÄ, nöyrästi . . .OIKEALLE TAAJUUDELLE !

        JUMALAN VIESTI . . . TOISEN MAAILMAN ÄÄNI . . . on joskus vaikeaselkoinen ja hyvinkin hiljainen, mutta . . . se pitää silti jotenkin pukea sanoiksi . . .

        . . . parhaalla mahdollisella tavalla - vaikkapa - yhdessä pohtimalla.

        ------------------------------------------------------------------

        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • sinettisormus1
        Jumalan_henkäys kirjoitti:

        Rakas, Jumalan lapsi . . . sinettisormus1 !

        Kiitos, rukouksesta ja pyynnöstäsi, jonka esität nöyrästi meidän kaikkien puolesta, sillä . . . Jumala valmistelee tuloansa, tälle palstalle.

        JUMALA ALOITTAA TÄLLÄ PALSTALLA KOHTA TYÖNSÄ.
        ------------------------------------------------------------------
        Pyydän myös omasta puolestani, jokaista suhtautumaan kaikella kunnioituksella siihen, mitä . . .

        . . . Jumala haluaa sanoa - näkyjen - tai - suoran puheen - välityksellä.

        ------------------------------------------------------------------

        Meidän tulee nyt VIRITTÄYTYÄ, nöyrästi . . .OIKEALLE TAAJUUDELLE !

        JUMALAN VIESTI . . . TOISEN MAAILMAN ÄÄNI . . . on joskus vaikeaselkoinen ja hyvinkin hiljainen, mutta . . . se pitää silti jotenkin pukea sanoiksi . . .

        . . . parhaalla mahdollisella tavalla - vaikkapa - yhdessä pohtimalla.

        ------------------------------------------------------------------

        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Siunausta ja Herran rauhaa !

        AAMEN!!! SIINÄ SE TULI! Meidän tulee nyt VIRITTÄYTYÄ, nöyrästi . . .OIKEALLE TAAJUUDELLE !

        JUMALAN VIESTI . . . TOISEN MAAILMAN ÄÄNI . . . on joskus vaikeaselkoinen ja hyvinkin hiljainen, mutta . . . se pitää silti jotenkin pukea sanoiksi . . .

        . . . parhaalla mahdollisella tavalla - vaikkapa - yhdessä pohtimalla.
        ... nuo sanat : tunely level ......
        Siunausta ja Herran Rauhaa myös sinulle ,sinä Herran uskollinen.


      • Rakkaat uudestisyntyneet siskot ja veljet !

        ******** Jumalan tahto ********

        Meidän tehtävämme on . . .

        . . . TODISTAA JUMALAN OLEMASSA OLO.

        . . . TODISTAA RAAMATUN TAPAHTUMIA TOSIKSI.

        Kun nuo on todistettu, niin on helpompaa . . .

        UNOHDAMMEKO TEHTÄVÄMME?

        --------------------------------------------------------------

        Jumala on ilmoittanut, heinäkuu 2015, seuraavasti:

        ILMOITAN MESSIAAN TULOSTA !

        UUDESTISYNTYNEIDEN ON ALOITETTAVA LÄHETYSKÄSKYN LOPPUUNVIEMISEN TOTEUTUS KAIKILLA MAHDOLLISILLA TIEDOTUSKEINOILLA . . . NIIN, ETTÄ JOKAISELLA IHMISELLÄ, JOKA YMMÄRTÄÄ ÄLYNSÄ PUOLESTA JUMALAN SANAA, ON MAHDOLLISUUS TEHDÄ PARANNUS JA SAADA SYNTINSÄ ANTEEKSI !

        KAIKKI KEINOT SALLITTU . . . MYÖS RAAMATULLISTEN IHMEIDEN, JOITA JEESUS TEKI, TEKEMINEN ON SALLITTUA JA MAHDOLLISTA . . . JUMALAN NIMISSÄ !

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

        Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen." Joh. 3:16-18

        ----------------------------------------------------------------

        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt. 5:17

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

        Siunausta ja Herran rauhaa !


    • sinettisormus1
    • sinettisormus1

      Lue

      RUKOUS JA JUMALAN SANA

      Tavoiteena on vahvistaa suhdetta Jumalaan ja Jeesukseen sekä tutustua Pyhään Henkeen.

      Miten voimme kehitää/vaalia suhdetta Jumalaan? - kahdella tavalla: rukouksen ja Raamatun tutkimisen kautta. On myös erittäin tärkeää että käyt seurakuntasi kokouksissa jossa voit rakentua uskossa muiden vanhempien uskovien opastuksen ja neuvojen kautta.
      MEILLÄ ON PÄÄSY ISÄN JUMALAN LUOKSE JEESUKSEN VEREN JA NIMEN KAUTTA

      - Jeesuksen nimen suoma auktoriteetti antaa meille pääsyn Taivaallisen Isämme luokse. Meillä on lupa käydä "uskalluksella armon istuimen eteen". Hepr.4:16-38

      Joh.16:26-27 "Sinä päivänä te enotte Häneltä minun nimessäni, enkä minä sano teille, että pyydän Isältä teidän puolestanne. Sillä Isä rakastaa teitä, koska olette rakastaneet minua ja uskoneet minun lähteneen Jumalan luolta."
      YHTEYDENPITO ON MOLEMMINPUOLISTA

      Suhde Jumalan kanssa on rakennettu yhteydenpisdon varaan. Ja se on todellakin molemminpuolista. Siinä vuorottelevat puhuminen ja kuunteleminen. Sen ydin on rukous , Lähestykää Jumalaa niin Hän lähestyy teitä Jaak.4:8. Jumala lähestyy sinua, kun sinä alat keskustelemaan Hänen kanssaan.
      RUKOILE KAIKEN AIKAA

      Rukous on monelle elämäntapa. Monelle ihmiselle se voi olla vaikeaa. Mutta kuten me elämässämme opettelemme niin monia asioita, vaikeitakin niin voi myös harjaannutaa itseään rukoilemaan. Jos syömme joka päivä että eläisimme, meidän tulee myös ruokkia sitä hengellistä ihmistä joka asuu

      uskon kautta meidän sisimmässämme. Ja se tapahtuu sanan ja rukouksen kautta. Hoidamme ihmissuhteita, että pidämme yhteyttä meille tärkeisiin ihmisiin. Näemme vaivaa näiden suhteiden ylläpitoon. Kuinka tärkeänä pidät suhdettasi Jeesukseen? Sillä Jumalan tykö mennään vain Jeesuksen kautta.
      RUKOILE YKSINKERTAISESTI

      Rakenna intiimiä läheisyyttä Jeesuksen kanssa olemalla Hänen kanssaan kahden kesken. Jeesuskin hakeutui aina yksinäisyyteen ollakseen kahden Isän kanssa. Mark.1:35 "Ja varhain aamulla, kun oli vielä pimeä, Hän nousi, lähti ulos ja meni autioon paikkaan; ja siellä Hän rukoili".

      Rukoile yksinkertaisesti ja vilpitömästi, niinkuin puhuisit ystävällesi, joka tuntee sinut kokonaan. Älä huijaa Jumalaa tai teeskentele. Ole aito ja oma itsesi Jumalan edessä.
      YLISTÄ JA KIITÄ HERRAA

      Nämä ovat hyvin tärkeä osa rukouselämääsi. Me ylistämme Häntä siksi mitä Hän on tehnyt meidän puolestamme ja palvomme Häntä siitä mitä Hän on. Emme palvo siksi että nyt tuntuu siltä. Hän on ansainnut tämän kaiken olosuhteista riippumatta. OPETTELE YLISTÄMÄÄN JUMALAA JA PALVOMAAN HÄNTÄ KOTISI YKSINÄISYYDESSÄ ETTEI KUKAAN NÄE, MUU KUIN JUMALA. Se on erittäin hyvä tapa päästä eroon ihmisorjuudesta! tulet kokemaan jotain ihmeellistä Herrasi kanssa. Aloita vaikka kiittämällä. -Kiitos Jeesus perhestä, ystävistä, koulusta, puolistosta,lapsista, työstä, terveydestä ja ennen kaikkea siitä että olen pelastettu. Tulet huomaamaan että elämässäsi on paljon kiitosaiheita.
      TUNNUSTA SYNTISI

      On tärkeää olla rehellinen Jumalan edessä. Meidän pitää tunnustaa virheemme ja väärintekemisemme ja pyytää anteeksiantoa Jumalalta. On armoa, että Hän antaa anteeksi syntiselle. Hänen poikansa veri puhdistaa kaisesta synnistä.
      RAAMATUN LUKEMINEN

      Raamattu on Jumalan Sanaa. Se on tärkein tapa, millä Jumala meille puhuu.
      2Tim.3:15-17 "Ja koska lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta,joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhursakudessa, niin että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikiin hyviin tekoihin valmistunut."

      Kun haluamme oppia tuntemaan jonkun ihmisen, yrtämme lähestyä häntä ja otta hänestä selville niin paljon kuin kykenemme. Toivon että sydämesi harras halu on oppia tunemaan Jeesus Kristus. Sillä Hänessä on niin paljon rakkautta ja ihmeellisyyttä!

      Raamattu ei ole mikä tahansa kirja. Se on Jumalan sanaa, jossa Hän ilmoittaa, kuka Hän on, millainen Hän on, ja mikä on Hänen tarkoituksensa meille ja meitä kohtaan.
      SANAN TOTUUS TEKEE SINUT VAPAAKSI

      Joh.8:31-32 "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaaksi."

      Jeesus Kristus on -tie -totuus ja elämä! Hän tekee medät vapaaksi synnin ja saatanan vallasta!

      Ps.1:1-6 "Autuas se mies,joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat, vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee Hänen lakiansa päivät ja yöt! Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä ja antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki mitä hän tekee menestyy.

      Niin eivät jumalattomat! Vaan he ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa. Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa. Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattaomain tie hukkuu".

    • sinettisormus1

      Ensimmäinen Pietarin kirje 1
      1. Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, valituille muukalaisille, jotka asuvat hajallaan Pontossa, Galatiassa, Kappadokiassa, Aasiassa ja Bityniassa,
      2. ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.
      3. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
      4. turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
      5. jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
      6. Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
      7. että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
      8. Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
      9. sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
      10. Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta,
      11. ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan heissä oleva Kristuksen Henki viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta.
      12. Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa.
      13. Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.
      14. Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
      15. vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
      16. Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".
      17. Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
      18. tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
      19. vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
      20. hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,
      21. jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.
      22. Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
      23. te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
      24. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,
      25. mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.

      KIITETTY JA YLISTETTY OLKOOT HERRAMME, JEESUS KRISTUS, HERRA SEBAOT!!!

    • sinettisormus1
    • Mulla on kanssa meille profetaalinen viesti viime sunnuntailta. Olen ennenkin joutunut talkootöihin joissa on selvä sanoma. Nyt tämä työ osoittautui sellaiseksi, tajusin sen vasta illalla nukkumaan mennessä.
      Uskova tuttavani pitää kahvilaa vanhan ison omakotitalon kylkeen rakennetussa siivessä, joten vanhan omakotitalon keittiö toimii kahvilan keittiönä, jossa on myös vanha leivinuuni. Leivinuuni oli tilaavievä valtava tuhansien kilojen tiilimöhkäle, jonka tilalle tämä yrittäjä suunnitteli grillilaitteistonurkkaa, josta saisi hormin suoraan ulos.
      Shmita vuosihan päättyi juuri viikkoa sitä ennen jolloin hän pyysi minua, että se leivinuuni olisi tarpeeton. Joten koska hän on nainen ja minä taas olen iso ja vahva kaveri, joka ehkä jaksais kanniskella noi tiilet... eikä toisaalta ole varaa mihinkään firmaankaan, joten kysyi että tulisinko kantamaan tiiliä ja purkamaan se uuni. Tämän kysymyksen hän teki minulle siis juuri ennen Shimta-vuoden päätöstä ja lupasin auttaa sisarta mäessä.
      Uusi vuosiviikko on siis lähtemässä käyntiin ja uuni meni tarpeettomaksi. Olenhan minä paasannut morsiamen esikuvasta 3. Mooses 23:17 jossa tuodaan Herralle uutislahjaksi kaksi kakkua, (hapanleipää), leivottuna happamesta (synnissä) taikinasta kahdesta kymmenenneksestä (siis tulkitsen sen 2/12 osasta) lestyjä jauhoja (parasta osaa jauhoista).
      Tämä on valmiiksi leivottu tuote, näytteenä sadosta Jumalalle. Leipuri on Jeesus Kristus ja morsian olemme me, kaksi (hapanleipää) kakkua.
      Uuni on tarpeeton, koska morsian on nyt leivottu ja valmis! Uunin joutaa purkaa pois.

      • sinettisormus1

        Kiitos, Jarmo veliseni, kiitos. Herran odotus on valtavaa ja kaikesta kyllä näkee, että tuo aika lähenee, siksi meidän tulee olla alati valmiina, eikä katse saa herpaantua Kristuksesta. Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle!


      • sinettisormus1

        Herra on puhunut vahvasti tänään juuri tuon aloituksen sanoman kautta, se muodostui eräille Exee koulutukseen osallistuville RUKOUKSEKSI! Eli tämän päivän sanoma on hyvin tärkeää, perusasiaa, joka tulee hallita. Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Krsitukselle, Herrallemme!


      • Kiitos taas näyistäsi.

        Yritin tuota "tunely level " selventää itselleni, mutta en tiedä käsitinkö oikein....

        Tune on mm. säätää/virittää, level mm. on taso. Olisiko tuo selitys "virittää taso",
        siis joko puheen tasoa tai jotakin vastaavaa.

        Kyllä tuo on sellaista arvailua/päättelyä minun osaltani.


      • sinettisormus1

        Minulle tuli tuosta ymmärrys, että Jumalan sanassa on monta tasoa, se on siis elävää ja mukautuu eri elämän tilanteisiin....


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Minulle tuli tuosta ymmärrys, että Jumalan sanassa on monta tasoa, se on siis elävää ja mukautuu eri elämän tilanteisiin....

        ... kun siis olemme sanan parissa, vimme tosiaankin virittäytyä vastaanottamaan, sitä sanomaa, mitä Herra kulloinkin meille haluaa sanoa, uskokaa siis tuo sana monitahoisen/tasoisen eläväksi. Se ei ole vain kuollutta kirjainta. Kiitos Herralle siitä!


      • Noista tasoista minä just tänää puhuin tyttärelleni että Jumalassa on kolme tasoa, tosin 7 henkeä, mutta ihmisessäkin on kolme tasoa, ruumis, henki ja sielu. Samoin on Jumalan sanassa, siinä on konkretia, sitten siinä on vertasukuvallinen sanoma ja lopuksi vielä hengellinen sanoma. Sama pätee varmaan kaikkiin Raamatun profetioihin, ettei niiät tarvitse välttämättä nähdä yhdellä tavalla, vaan kerroksina.


      • Lisään vielä että olemmehan mekin yksilö, sitten meillä on perhe ja sitten kansa.
        Samoin meillä on jalkojemme alla oleva maa ja sitten on taivas sitten se hengellinen toinen taivas, jossa voimme ehkä näyissä tai unissa käydä.
        Ihmisessä on myös fyysinen äänellinen puheääni, sitten on se hallittu ajatus mutta jokainen tietää että sinulla on jokin ajatustaso jota et voi itse hallita. Se on sinun henkesi, jonka Jumala on lahjoittanut, joka kykenee keskustelemaan mm. Pyhän Hengen kanssa. Nämä on mielenkiintoisia asioita :)


      • sinettisormus1
        JarmoEklund kirjoitti:

        Noista tasoista minä just tänää puhuin tyttärelleni että Jumalassa on kolme tasoa, tosin 7 henkeä, mutta ihmisessäkin on kolme tasoa, ruumis, henki ja sielu. Samoin on Jumalan sanassa, siinä on konkretia, sitten siinä on vertasukuvallinen sanoma ja lopuksi vielä hengellinen sanoma. Sama pätee varmaan kaikkiin Raamatun profetioihin, ettei niiät tarvitse välttämättä nähdä yhdellä tavalla, vaan kerroksina.

        AAmen! Eilen kuuntelin Raamattu kannesta kanteen ja Norvanto puhui juuri tuosta samasta asiasta. Illalla taas kuuntelen Radio Kajauksen kautta netistä, klo 21. Ohjelma on su- to 21. Vuorossa on Ilmestyskirja.


      • sinettisormus1

      • sinettisormus1 kirjoitti:

        AAmen! Eilen kuuntelin Raamattu kannesta kanteen ja Norvanto puhui juuri tuosta samasta asiasta. Illalla taas kuuntelen Radio Kajauksen kautta netistä, klo 21. Ohjelma on su- to 21. Vuorossa on Ilmestyskirja.

        Kiitos linkistä. Norvantohan oli minullekin jossain kohtaa sellainen prusruuanlähde ja kuuntelen monesti tänäänkin niitä kuunnelmia. Pidän erityisesti hänen analyyttisesta suhtautumisesta. Oli Norvannon kanssa kirjeenvaihdossakin joskus mutta se jäi sitten.
        Sitä mun piti sanoa että pelkästään jo näiden profetoimisten kerrosten vuoksi mielestäni kenekään ei tarvitse pelätä profetoimista eikä tulkintaa, kunhan pitää mielessä sen että jokaisella meillä on velvollisuus punnita se mikä hyvää on. Monesti käy turhaan niin ettei joku uskalla avata suutaan koska pelkää sanovansa jotain ihan typerää. Profetoikaa rohkeasti, ihan kuin Sinettikin tekee.


      • sinettisormus1

        Totta, monesti itsestänikin jokin sanoma/näky tuntuu ihmeelliseltä, selittämättömältä, mutta jollekkin, jolle se osuu ja on tarkoitettu, se saattaa olla tärkeä viesti ja siksi emme saa pitää niitä vain ominamme, ne on tarkoitettu jakoon ja ottakoon vastaan se joka omakseen tuntee.


      • sinettisormus1 kirjoitti:

        Totta, monesti itsestänikin jokin sanoma/näky tuntuu ihmeelliseltä, selittämättömältä, mutta jollekkin, jolle se osuu ja on tarkoitettu, se saattaa olla tärkeä viesti ja siksi emme saa pitää niitä vain ominamme, ne on tarkoitettu jakoon ja ottakoon vastaan se joka omakseen tuntee.

        Amen! Juuri noin Jumalan henki toimii seurakunnassa. Joku saa jollekin sanottavaa, joka yhdistää ja vahvistaa sekä liittoa että uskoa.


      • sinettisormus1
        JarmoEklund kirjoitti:

        Amen! Juuri noin Jumalan henki toimii seurakunnassa. Joku saa jollekin sanottavaa, joka yhdistää ja vahvistaa sekä liittoa että uskoa.

        AA-MEN!!!


    • Tuulah

      ja minulle sanottiin muutama päivä takaperin aamulla, kun heräsin sanat. 5 mooses 33luku jae 27. sinun turvasi on ikiaikojen Jumala. sinua kannattelee iankaikkiset käsivarret.

      • sinettisormus1

        AAMEN!!!


      • sinettisormus1

        VIIDES MOOSEKSEN KIRJA 33
        1. Tämä on se siunaus, jolla Jumalan mies Mooses siunasi israelilaiset
        ennen kuolemaansa;
        2. hän sanoi: "Herra tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, hän tuli kymmentuhantisesta pyhien joukosta; hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli.
        3. Hän rakastaa kansoja; kaikki niiden pyhät ovat sinun kädessäsi. He asettuvat sinun jalkojesi juureen, ottavat oppia sinun sanoistasi.
        4. Mooses antoi meille lain, perintönä Jaakobin seurakunnalle.
        5. Ja Herra tuli kuninkaaksi Jesurunissa, kun kansan päämiehet kokoontuivat, kaikki Israelin sukukunnat.
        6. Ruuben eläköön, älköön hän kuolko; mutta vähäiseksi jääköön hänen miestensä joukko."
        7. Ja tämän hän sanoi Juudasta: "Kuule, Herra, Juudan huuto ja tuo hänet kansansa luo. Hän sen puolesta käsillänsä taisteli; ole sinä apuna hänen vihollisiansa vastaan."
        8. Ja Leevistä hän sanoi: "Sinun tummimisi ja uurimisi olkoot sinun hurskaasi omat, sen miehen, jota sinä Massassa koettelit, jonka kanssa sinä riitelit Meriban veden luona,
        9. joka sanoi isästänsä ja äidistänsä: 'Minä en heitä nähnyt', ja joka ei tunnustanut veljiään omiksensa eikä tuntenut omia lapsiansa. Sillä he noudattivat sinun sanaasi ja pysyivät sinun liitossasi.
        10. He opettavat sinun säädöksiäsi Jaakobille ja Israelille sinun lakiasi; he panevat suitsutusta sinun eteesi ja kokonaisuhreja sinun alttarillesi.
        11. Siunaa, Herra, hänen voimansa, ja olkoon hänen kättensä työ sinulle otollinen. Ruhjo hänen vastustajiensa lanteet ja hänen vihamiehensä niin, että eivät enää nouse."
        12. Benjaminista hän sanoi: "Herran rakkaana hän asuu hänen turvissansa; Herra suojelee häntä aina ja asuu hänen kukkulainsa välissä".
        13. Ja Joosefista hän sanoi: "Herra siunatkoon hänen maansa kalleimmalla, kasteella, joka tulee taivaasta, kalleimmalla, mikä tulee syvyydestä alhaalta,
        14. kalleimmalla, minkä aurinko antaa, kalleimmalla, minkä kuun vaiheet tuottavat,
        15. kalleimmalla, mikä tulee ikuisten vuorien huipuilta, kalleimmalla, mikä tulee ikikukkuloilta,
        16. kalleimmalla, minkä maa kasvaa, ja kaikella, mitä siinä on, ja mielisuosiollaan, hän, joka pensaassa asui. Ne laskeutukoot Joosefin pään päälle, hänen päälaellensa, hänen, joka on ruhtinas veljiensä joukossa.
        17. Uljas on hänen härkiensä esikoinen, sen sarvet ovat kuin villihärän sarvet; niillä se puskee kumoon kansat, kaikki tyynni maan ääriin saakka. Sellaisia ovat Efraimin kymmenet tuhannet, sellaisia Manassen tuhannet."
        18. Ja Sebulonista hän sanoi: "Iloitse, Sebulon, kun liikkeelle lähdet, ja sinä, Isaskar, majoissasi.
        19. He kutsuvat kansoja vuorellensa, siellä he uhraavat oikeita uhreja. Sillä he imevät merten rikkauden ja hiekkaan kätketyt aarteet."
        20. Ja Gaadista hän sanoi: "Kiitetty olkoon hän, joka on niin laajentanut Gaadin. Niinkuin naarasleijona hän asettuu leposijaansa ja raatelee sekä käsivarren että päälaen.
        21. Hän katsoi itsellensä parhaan osan maata, sillä siellä oli hänelle johtajan osa varattu. Mutta hän tuli kansan päämiesten kanssa, pani toimeen Herran vanhurskauden ja hänen tuomionsa yhdessä muun Israelin kanssa."
        22. Ja Daanista hän sanoi: "Daan on nuori leijona, joka syöksyy esiin Baasanista".
        23. Ja Naftalista hän sanoi: "Naftali on kylläinen mielisuosiosta ja täynnä Herran siunausta. Lännen ja etelän hän omaksensa ottakoon."
        24. Ja Asserista hän sanoi: "Siunattu olkoon Asser poikien joukossa. Olkoon hän veljiensä lemmikki, ja kastakoon hän jalkansa öljyyn.
        25. Rautaa ja vaskea olkoot sinun salpasi; ja niinkuin sinun päiväsi, niin olkoon sinun voimasikin.
        26. Ei kukaan ole niinkuin Jesurunin Jumala, joka kulkee taivasten yli sinun apunasi ja korkeudessaan pilvien päällitse.
        27. Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala, sinua kannattavat iankaikkiset käsivarret. Hän karkoitti viholliset sinun tieltäsi, hän sanoi: 'Hävitä!'
        28. Näin Israel asuu turvassa, Jaakobin lähde erillänsä viljan ja viinin maassa, jonka taivaskin tiukkuu kastetta.
        29. Autuas olet sinä, Israel; kuka on sinun vertaisesi! Sinä olet kansa, jota Herra auttaa, hän, joka on sinun kilpesi ja suojasi, sinun miekkasi ja korkeutesi. Vihollisesi mielistelevät sinua, ja sinä astut heidän kukkuloillansa."


    • AtteAteisti

      "tunely level" on morongoriaa ja tarkoittaa "Vittu mitä paskaa".

    • Sananlaskuista

      Luku 8:22-31

      22. Minä olin Herran omana hänen tiensä alussa ennen hänen tekojaan ennen aikojen alkua.

      23. Iäisyydestä minut on asetettu olemaanalusta asti, ennen kuin maata olikaan.

      24. Ennen kuin syvyyksiä oli minä synnyin, ennen kuin lähteitä vedestä rikkaita.

      25. Ennen kuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, minä synnyin,

      26. Kun Hän ei ollut vielä tehnyt maata ei mantua ei maanpiirin tomujenkaan alkuakaan.

      27. kun Hän valmisti taivaat, minä olin siinä kun Hän veti rajan syvyyden pinnalle,

      28. Kun Hän vahvisti pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,

      29. kun Hän asetti merelle sen rajat, että vedet eivätylittäisi hänen säätämiään [rajoja] kun hän vahvisti maan perustukset,

      30. silloin minä olin HÄNEN RINNALLAAN työmestarina, ihastuneena riemuitsin päivästä päivään.
      HÄNEN EDESSÄÄN minä iloitsin kaiken aikaa,

      31. ihaillen hänen maanpiiriään ja ihastukseni olivat ihmislapset.

      aamen

      • sinettisormus1

        Aamen.


    • sinettisormus1

      Vain yksin Jeesus, hän mulle riittävi.
      Vain hänen luonaan tyyntyy syömmeni.
      Vain luon ristin hiljaa vartoen,
      saan kaiken hältä, mä mitä tarvitsen.

      Kuin virvatulten tuo liekki häilyvä,
      on täällä onnekkainkin elämä.
      Pois rientää hetket onnen päivien.
      Vain Jeesus antaa voi onnen ainaisen.

      Vain Jeesus riittää kun kaiken peittää yö
      ja sydän tuskan täyttämän lyö.
      Kun kuljen kautta korven pimennon.
      Vain Jeesus riittää, hän yksin luonain on.

      Vain Jeesus riittää, kun myrsky raivoaa
      ja aallot uhkaa purren upottaa.
      Oi auta Herra, huudan tuskassain.
      Hän tyyntää myrskyn, kun on mun purressain.

      On luonain Jeesus, kun silmäin sulkeutuu
      ja päälyportit mulle avautuu.
      On luonain hän, kun jätän tämän maan
      ja Isän kotiin mä muutan ihanaan.

      • sinettisormus1

      • Siunaten

        Amen,amen.


    • sinettisormus1

      Käy Herra meitä siunaamaan
      commenta invia e-mail

      Viimeisen laulun vielä laulan

      ennen kuin matkaa jatketaan.

      Viimeinen huuto vasten yötä:

      Käy, Herra, meitä siunaamaan.



      Vieläkin toivon, vaikka täällä

      toivoa ei näy ollenkaan.

      Nyt käteen tartun Vapahtajan.

      Käy, Herra, meitä siunaamaan.



      Rukoilla jos en osaisikaan,

      mä ikävöidä Häntä saan.

      Saan sairastaa taas sylisssänsä.

      Käy, Herra, meitä siunaamaan.



      Muut kaikki hylkää, vaan ei Herra,

      Hän hyvin hoitaa lapsiaan.

      Ja kuivaa kaikki kyyneleemme.

      Käy, Herra, meitä siunaamaan.



      Yhteistä matkaa tehdä saamme

      turvaten vain Vapahtajaan.

      Ja risti näyttää meille suunnan,

      käy, Herra, meitä siunaamaan.



      Perille kerran taivaan kotiin

      päästään vain yksin armostaan.

      Armahda heikkoa ja kurjaa,

      käy, Herra, meitä siunaamaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1950
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      137
      1350
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1029
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      113
      917
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      761
    Aihe