Tien siirto

Hampaan_paikka-putoo

Taloni sijaitsee aivan maantien varressa,talo rakennettu yli 100v. sitte ja 60- luvulla Tvh/Tvl oli päättäny että vedetääs maantie ton talon seinää hipoen vaikka olis ollu tilaa linjata se kauempaakin. Tärinä aiheuttaa kaikenlaista vaurioo, pölyhaittaa on tietysti ja melua. Ely- keskus asennutti "yhteistyökumppanillaan" tärinämittarit, tulos: tärinää ilmenee mutta ei vaikuta rakenteisiin. Kerran oli ely- keskuksen tiemestari ja "asiantuntija" paikalla toteamas tärinää ku kuorma-autoilija ajeli edestakas talon ohi, tiemestarin toteamus: tärisee, asiantuntija: ei tärise. Onko kenelläkään kokemusta tai tietoo miten pitäs menetellä ku tien pitäjä eli ely-keskus vastustaa tien siirtoa? Käräjöimällä?

5

267

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lyhyt_kotitie

Tuossahan on ollut jo 50 vuotta aikaa hakea korvauksia. Luultavasti ne on ehditty maksaakin silloin 60-luvulla.

Eikö muuten ole kiva kun valtio auraa talvella nurkalle asti? Pääset itse vähillä lumitöillä.

• Hampaa_paikka-putoo

Ei o korvaus asioista tietoo ku oon basta muutaman vuoden täs asunu eikä noi ely-keskuksen ihmisetkää ole niistä puhunu.

• oisitkysynyeukoltas

Ei tullut ostaessa mieleen että tie menee nurkalta?
        Mielestäni mieluinen asuinpaikka pitää valita ennenkuin ostaa talon eikä jälkikäteen alkaa miettiä että onko mukava paikka asua. Kokeilemalla on melko hankalaa ja voi tulla kalliiksi!

• Hampaan_paikka-putoo

Oho, ei siis basta vaan vasta.

• kukaan.ei.huomaa

Otat joku hiljane hetki yöllä ja tuuppaat tietä sivuun senverran kuin tarvii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1535
    2. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      125
      969
    3. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      931
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      92
      879
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      767
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      622
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      621
    8. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      235
      610
    9. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      607
    10. 49
      577
    Aihe