Mikä seurakunta uskaltaa ottaa riskin?

Maailmasta tuleva väki, joka ei tiedä mitään uskonelämästä, on pilannut itsensä kokemuksilla, tajunnanräjäytyksillä ja kaikella, mistä tällainen täti ei edes tiedä. Heille ei kelpaa sana hiljaisuudessa ja yksinkertaisuudessa, vaan täytyy olla säihkettä ja säpinää.
Seurakunnat taas tarvitsevat jäseniä, jotka pitävät seinät pystyssä taloudellisesti ja muutenkin. Näin ollen seurakunnat ovat pakotetut esittämään ylistysmusiikkia, tanssia, performanssia, metallimusaa, ihmetekoja, kultasadetta ym. hölynpölyä, vaikka haluaisivatkin pysytellä hillityissä puittessa Raamatun mukaisesti hengellisissä lauluissa ja virsissä, sanassa ja rukouksessa.
Vaikea yhtälö ja riski seurakunnille pysytellä kaidalla tiellä tässäkin, vai mitä?

9

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jalallinen

Minä valitsin lähteä pois seurakunnasta. Healing- ym. erityiskiinnostuksen mukaan johdetut pienpiirit seurakunnan sisällä eivät saa minulta kannatusta.

• Toivottavasti löydät paikkasi, äläkä ainakaan Isää Jumalaa ja Jeesusta jätä <3

• jalallinen

En minä Herran luota lähde pois, Jeesus on minulle kaikki, hänellä on iankaikkisen elämän sanat. Oman paikan löytäminen uskovien yhteydessä on minulla rukouksen alla. Siunausta sinulle.

• jalallinen kirjoitti:

En minä Herran luota lähde pois, Jeesus on minulle kaikki, hänellä on iankaikkisen elämän sanat. Oman paikan löytäminen uskovien yhteydessä on minulla rukouksen alla. Siunausta sinulle.

Kuin myös.

• Tervettä
    • kyllälöytyy

Vaikea asia. Vapaista suunnista voi joltain paikkakunnalta löytyä joku pieni, konservatiivinen seurakunta, mutta eiköhän valtavirta vapaissa suunnissa mene juuri näiden "seurakuntakasvun" yms markkinavetoisissa virroissa ja trendeissä. Jollei opilliset seikat ole esteenä, löytynee luterilaisesta kirkosta jokin herätysliike tai ryhmittymä, joka täyttää ketjun aloittajan ajatuksen, sillä moni muukin on pähkäillyt aivan samaa asiaa.

• Luulin itsekeskeisesti olevani ainoa vanhanaikainen, joka kaipaa yksinkertaisia kokouksia. Kiitos että toit esiin ongelman yleisyyden.

• kyllälöytyy

Meitä vanhanaikaisia, yksinkertaista, turvallista seurakuntaelämää arvostavia ja sitä etsiviä on varmasti paljon. Olemme kuitenkin erilaisista taustoista ja erilaisiin opillisiin rakennelmiin kasvaneita ja käsityksemme konservatismista ja yksinkertaisuudesta poikkeavat varmasti toisistaan. Ja moni valtavirrassa uiskenteleva voisi pitää minuakin hankalana ihmisenä...jollen pysyttelisi omissa oloissani. No...osallistun radion, TV.n ja netin kautta ja lueskelen "Armo riittää"-lehteä....joka rtietenkin monelle pintaliitäjälle on kauhistus...:-D

• Näkökulmaa1

Vaikka taustamme ovat erilaiset,on Jumala erottamassa omiaan ulos maallistuneista kirkkorakennuksista,joihin heidän ei olisi alkujaankaan kuulunut mennä.
      Emme voi palvoa kahta herraa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4448
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      153
      3313
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      57
      2622
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2564
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      112
      2355
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1701
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      171
      1571
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1275
    Aihe