Sateenkaariväen rakkaus-käsite vie harhaan

Samaa sukupuolta olevien henkilöiden "avioliittoa" on puolusteltu mm. rakkaudella. Usein kuulee sanottavan: "Jos kaksi aikuista ihmistä rakastaa toisiaan, eivätkä aiheuta toisilleen mitään vahinkoa, he voivat solmia avioliiton, vaikka olisivat samaa sukupuolta."
On tosi helppo ratsastaa rakkauden keppihevosella, sillä eihän kukaan nyt voi väittää, etteikö rakkaus olisi hyvä asia. Homoaktivistien rakkaus-käsitteeseen sisältyy kuitenkin ovela ansa ja petkutus. Rakkautta on nimittäin monenlaista - ainakin neljää eri lajia. Se rakkaus, joka homoparilla mahdollisesti on toisiaan kohtaan, ei ole ollenkaan sitä rakkautta, joka kuuluu avioliittoon. Avioliittoon kuuluva rakkaus on nimenomaan miehen ja naisen välistä rakkautta.
Toiseksi, avioliittoon kuuluu muitakin ehtoja kuin vain rakkaus, mutta en kirjoita niistä tällä kertaa.
Edellä olevankin perusteella tiedämme jo, että avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto, eikä mikään muu yhdistelmä.

7

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taikauskonnoton

Millainen rakkaus sitten mielestäsi kuuluu avioliittoon? Jos (ja kun) rakkautta voi olla monenlaista, sitä on monenlaista myös miehen ja naisen välillä, sekä tietysti myös miehen ja miehen tai naisen ja naisen välillä. Millaista siis pidät "oikeana" rakkautena?

Mitä muita ehtoja avioliittoon mielestäsi kuuluu? Kerro vaan samalla!

• Jaysus

Mark5 on jo niin kova Jumalan lähettiläs, että tietää kunkin pariskunnan rakkauden, mistä se kumpuaa ja miten se osoitetaan.

Taitaa kuitenkin olla niin, että se tärkein Raamatun opettama rakkaus, eli lähimmäisen rakkaus häneltä uupuu. Mikäli Mark5 edes on "hän".

• iriur

No tuohan on kehäpäätelmä. Jos ajatellaan, että avioliittoon kuuluva rakkaus on miehen ja naisen välistä, niin tietysti silloin miehen ja miehen tai naisen ja naisen välinen rakkaus on jotain muuta. Perustelut puuttuvat tietenkin, koska sellaisia ei ole.

• Ironisti

Epäilen, että Markin mielestä rakkauden kuuluu sisältää seksiä ja lisääntymistä, joten myös vanhempien lapsiaan kohtaan kokema rakkaus sisältää myös samaa. Näinhän lahkolaiset tuppaavat tekemäänkin.

• jonna_x

Aloittaja puhuu asiaa.

• noliturbare

Taitaa olla sopiva sketsi teille molemmille. En ole sateenkaariväkeä vaan inhimmillisyyden lipun takan kulkeva.

https://www.youtube.com/watch?v=sdIEmhKTgtw

• NäinMeillä

"Toiseksi, avioliittoon kuuluu muitakin ehtoja kuin vain rakkaus"

No itse asiassa rakkaus ei ole ehto lainkaan avioliitossa joten on hyödytöntä kiistellä siitä, mikä rakkaus on toista parempi vai onko joku rakkaus erilainen kuin joku muu.
      Maailman varmaan yleisin avioliitto on järjestetty avioliitto jonka kohdalla rakkaus tulee jos on tullakseen mutta harvoin sitä on jo valmiiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2121
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1399
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1366
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      370
      1233
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      927
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      161
      819
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      796
    8. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      716
    9. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      712
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      665
    Aihe