Vapaamuurareiden luomukset

OnHyvinDokumentoitu

tosiasia, että vapaamuurarit perustivat jehovat ja mormonit lyömään oikeat kristityt hajalle ja edistämään agendaansa.

16

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No neiti näyttää sitten niitä dokumentteja. (Herättäkää heti kun alkaa näkyä.)

    • samarin

      Joseph Smith liittyi vapaamuurareihin vasta hieman ennen kuolemaansa. Temppeliendaumenttiin otti vaikutteita muurarien rituaaleista ja symboliikasta. Mitään sen kummempaa yhteyttä ei ole

      • Selkeyttä

        Tiedätkö mistä vapaamuurien rituaalit ovat peräisin? Minä olen lukenut jostain, että ne ovat peräisin Salomon temppelin rakentajilta, jotka tutustuivat niihin rakennutyön aikana ja joihin sitten rakensivat omat rituaalinsa. Rituaalien merkitys on mormoneilla aivan toinen. En tiedä onko saamani tieto oikea, mutta niin olen saanut tietää.
        Joseph Smith oli jonkun aikaa mukana vapaamuurareissa, mutta kun hän alkoi esittää palauksen yhteydesä saamiaan tulkintoja, hän riitautui vapaamuurarien kanssa.


      • samarin
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tiedätkö mistä vapaamuurien rituaalit ovat peräisin? Minä olen lukenut jostain, että ne ovat peräisin Salomon temppelin rakentajilta, jotka tutustuivat niihin rakennutyön aikana ja joihin sitten rakensivat omat rituaalinsa. Rituaalien merkitys on mormoneilla aivan toinen. En tiedä onko saamani tieto oikea, mutta niin olen saanut tietää.
        Joseph Smith oli jonkun aikaa mukana vapaamuurareissa, mutta kun hän alkoi esittää palauksen yhteydesä saamiaan tulkintoja, hän riitautui vapaamuurarien kanssa.

        Vapaamuurarius on muotoutunut joskus 1600-1700 luvuilla. Pohjana oli keskiajan katedraalien, linnojen etc. ammatilliset muurarikillat. Ensimmäinen suurloosi perustettiin Englannissa 1717. Rakentajien työkaluilla on symbolinen merkitys ja rituaalin keskiössä on tarina Salomon temppelin rakentamisesta. Mitään todellista yhteyttä Salomon temppeliin ei ole, mutta koska rituaali käsittelee temppelin rakentamista (ja muurariveli näkee siinä symboliikkaa oman elämänsä temppelin rakentamiselle) on syntynyt käsityksiä että oikeasti olisi vapaamuurareilla jokin salattu kytkös Salomon temppelin aikoihin. Varmasti vielä Joseph Smithin aikoihin, ja sen jälkeenkin, oli ihmisiä jotka oikeasti uskoivat tuollaiseen jatkumoon. Vapaamuurarit kyllä itse nykyään tietävät etteivät heidän rituaalinsa periydy oikeasti Salomon temppelistä eivätkä niin väitä.

        Mitä Salomon temppelissä tehtiin on luettavissa raamatusta. Uhritoimituksia.

        Seuraava vapaamuurarien omilta sivuilta:
        "Monien alojen käsityöläiset käyttivät ennen nahkaesiliinaa. Vapaamuurarien perinteet juontavat juurensa keskiaikaisten kirkonrakentajien killoista. Vapaamuurarin perinteinen esiliina muistuttaa häntä näistä kirkonrakentajista. Samalla sillä on symbolisia merkityksiä. Nykyaikainen vapaamuurariesiliina on etääntynyt melko kauas kirkonrakentajien esiliinoista – vaikka sitä käytetään vain loosi-istunnoissa, siitä on kehittynyt vapaamuurarin tunnetuin ulkoinen tunnusmerkki."


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tiedätkö mistä vapaamuurien rituaalit ovat peräisin? Minä olen lukenut jostain, että ne ovat peräisin Salomon temppelin rakentajilta, jotka tutustuivat niihin rakennutyön aikana ja joihin sitten rakensivat omat rituaalinsa. Rituaalien merkitys on mormoneilla aivan toinen. En tiedä onko saamani tieto oikea, mutta niin olen saanut tietää.
        Joseph Smith oli jonkun aikaa mukana vapaamuurareissa, mutta kun hän alkoi esittää palauksen yhteydesä saamiaan tulkintoja, hän riitautui vapaamuurarien kanssa.

        Nk. Salomonin temppelistä ei edes ole varmuutta onko sitä ollut, saati muuta tietoa. Ensimmäisten kuninkaiden ajoilta tiedetään arkeologisten kaivausten perusteella että Jerusalem on ollut pieni ja Juuda itse köyhä ja harvaan asuttu. Raamatun kuvaamaa suurta temppeliä tai suurvallan hallitsija Salomoa ei ole ollut, näille ei ole historiallista perustaa. Tarinoita ja legendoja temppelin ympärille on kyllä kehitelty vaikka kuinka paljon. sa auskoa jos halua olla täysin kritiikitön.
        Mielenkiintoista on että "toisen" temppelin ympärillä ei näitä tarinoita ole kehitelty vaikka se varmasti oli olemassa, ehkä näin koska sen toiminta tunnettiin eikä satuja voitu keksiä tai sitten koska Ut hyökkää laitosta vastaan ja julistaa sen lopulta tarpeettomaksi .


      • Selkeyttä
        samarin kirjoitti:

        Vapaamuurarius on muotoutunut joskus 1600-1700 luvuilla. Pohjana oli keskiajan katedraalien, linnojen etc. ammatilliset muurarikillat. Ensimmäinen suurloosi perustettiin Englannissa 1717. Rakentajien työkaluilla on symbolinen merkitys ja rituaalin keskiössä on tarina Salomon temppelin rakentamisesta. Mitään todellista yhteyttä Salomon temppeliin ei ole, mutta koska rituaali käsittelee temppelin rakentamista (ja muurariveli näkee siinä symboliikkaa oman elämänsä temppelin rakentamiselle) on syntynyt käsityksiä että oikeasti olisi vapaamuurareilla jokin salattu kytkös Salomon temppelin aikoihin. Varmasti vielä Joseph Smithin aikoihin, ja sen jälkeenkin, oli ihmisiä jotka oikeasti uskoivat tuollaiseen jatkumoon. Vapaamuurarit kyllä itse nykyään tietävät etteivät heidän rituaalinsa periydy oikeasti Salomon temppelistä eivätkä niin väitä.

        Mitä Salomon temppelissä tehtiin on luettavissa raamatusta. Uhritoimituksia.

        Seuraava vapaamuurarien omilta sivuilta:
        "Monien alojen käsityöläiset käyttivät ennen nahkaesiliinaa. Vapaamuurarien perinteet juontavat juurensa keskiaikaisten kirkonrakentajien killoista. Vapaamuurarin perinteinen esiliina muistuttaa häntä näistä kirkonrakentajista. Samalla sillä on symbolisia merkityksiä. Nykyaikainen vapaamuurariesiliina on etääntynyt melko kauas kirkonrakentajien esiliinoista – vaikka sitä käytetään vain loosi-istunnoissa, siitä on kehittynyt vapaamuurarin tunnetuin ulkoinen tunnusmerkki."

        Varmaa tietoa ei ole vapaamuurariuden alkuperästä.

        "Firenzestä on tietoja 1300-luvun lopulta sekä hermeneettisestä filosofiasta että juutalaisten salatieteestä, kabbalasta. Ensin mainittu sai vaikutteita kirjoituskokoelmasta Hermetica, joka edustaa egyptiläistä filosofiaa ja sisältää voimakkaita hellenistisiä ja kristillisiä vaikutteita. Se kirjoitetiin Aleksandriassa 200-luvulla jKr. , vaikka kulkeekin Hermes Trismegistoksen nimissä. Trismegemistos oli kirjoitusten päähenkilö, ja häntä pidettiin Mooseksen aikalaisena. Toinen perinne oli kabbala, juutalaisten mystinen oppi."
        (s. 45, W. Kirk MacNulty, Vapaamuurarit)


    • MELvxyz

      Höpön löpön! :)

      Mitään uskontoa ei saa päästää päsmäröimään politiikkaan tai koulutukseen.

      • Samaamieltä

        Vapaamuurarit kuitenkin päsmäröivät yhteiskunnan merkittävillä paikoilla.


      • MELvxyz

        Se ei ole tavoite vaan luonnollinen seuraus koska ihmiset yhteiskunnan merkittäviltä paikoilta tuppaavat liittyä vapaamuurareihin.


      • Samaamieltä

        Tetyistä syistä. Ja hyväveliverkosto toimii.


      • MELvxyz
        Samaamieltä kirjoitti:

        Tetyistä syistä. Ja hyväveliverkosto toimii.

        Miksei toimisi?

        Samoin toimii marttakerho, metsästys- ja urheiluseurat ja ylipäätään kaikki yhteisöt joissa ihmiset ovat tekemisissä keskenään.


      • Samaamieltä

        Mainitsemissasi on hyvin vähän taloudellista kähmintää verrattuna vapaamuurareihin.


      • MELvxyz

        Omituinen höpöttäjä olet.


      • Samaamieltä

        Onko marttakerhossa, metsästys-ja urheiluseuroissa vastaavaa taloudellista kähmintää? Kerro ihmeessä jos tiedät!


    • Ygrad

      Vaikka tarkoituksenasi olisi vahingoittaa MAP kirkkoa, se ei toimi valheita levittämällä. Kukaan asiaa tutkiva ei usko että väittämäsi olisi totta. Joseph Smithin henkilökohtaiset kokemukset useista eri asioista muovasi MAP kirkkoa.

    • tässätotuus

      Nytkö vasta tajuatte. Vapaamuurarit ovat saatananpalvojia ja kaiken tuhoajia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7621
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4556
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3201
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      354
      1473
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1429
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1119
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1070
    Aihe