Monet ovat täällä olleet sitä mieltä, että esim Hengen käsekeminen on syntiä, eihän J-laa voi käskeä, sekä monet muutkin Hengen liikkeet koetaan outoina ja J-lan järjestystä vääristävänä.
Kuinka siis voi seurakunnassa olla niin"pahaa"- kuin "hyvääkin" henkeä.
Tarkoittaako esim Toronton herätyksen kyseessä ollessa, tai Suomenkin nauruherätyksen, että siinä vaikuttavat riivajahenget?
Mutta kuitenkin ihmiset antavat siellä elämänsä tälle Jeesukselle.
Kuinka tämä voi tapahtua?
Että J-la tekisi töitä rinta rinnan The Pahan kanssa?
Entä sitten, kun nämä samat ilmiöt siirtyvät seurakuntiimme koto-Suomeen?
Seurakunta, jossa tulee profetioita, kastetaan ihmisiä, porukkaa tulee uskoon.. samassa seurakunnassa on näitä "pahan" ilmentymiä Esim Hengen käskemistä, epäjärjestystä, kaatuilua epämääräistä hurmoksellisuutta jne jne.
Kuinka voi niin olla?
Eikö ole niin, että Sanakin sanoo, ettei ihmisessä voi olla kahta isäntää?
Olen ymmällä.
Kuinka voi monta eri henkeä olla samassa seurakunnassa?
14
393
Vastaukset
Juurikin tuota samaa olen pohtinut! :o
Ja tuntuu että siihen ei mitään tyjentävää vastausta edes ole.- Unboiled Nails
motiiveistasi näiden kirjoitusten tekemisessä;
enkä nyt ota kantaa tämän kirjoituksesi sisältöön sen kummemmin, totean vain erään aiheeseen liittyvän seikan:
> ettei ihmisessä voi olla kahta isäntää. <
Kahta isäntää ei voi olla.
Uskova (siis kristitty) ei koskaan voi olla pahan hengen "omistama".
Aloituksessa joka koski asiaa voiko kristityssä olla paha henki, otin kantaa näihin asioihin, taisi olla tällä palstalla, joitain viikkoja sitten.
Jaottelin mm. olla kiusattu, olla painostettu, olla sidottu. On tilanteita että uskovassakin voi olla paha henki siinä määrin, että tarvitsee vapauttamista, harvoin kuitenkaan varsinaista ulosajamista, joskin myös tällaisia tilanteita olen kohdannut.
Sitten on vielä erikseen esim. tilanteet joissa okkulttisen kirjallisuuden, lähetysmatkoilta hyvässä tarkoituksessa tuotujen (mutta noitien kiroamien!) esineiden ym. muodossa on tuotu demonisia sidoksia ja vaikutteita, joista on sanouduttava irti. Myös ns. sukurasitteet voivat vaikuttaa.
Ja oma alansa on sielullinen toiminta, jossa metsästetään kokemuksia todellisen Pyhän Hengen täyteyden sijasta.
Siksi Raamattu varoittaakin, että ne, jotka eivät ole ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, eksyvät.
Rakkaus henkilahjoihin ja siunauskokemuksiin on huono uskonelämän perusta.
Jos kristitty tietämättömyyttään tai taitamattomuuttaan joutuu jollain tavalla henkivaltasidokseen, jonka kautta vihollinen pääsee häiritsemään, manipuloimaan, vääristämään, sitomaan hengellistä elämää, se ei tarkoita että hänellä olisi väärä isäntä, kyllä isäntä on oikea, mutta surullista on sekin, jos emme anna isännän määrätä.
Kun oma minä ja lihallisuus määrää, ei Jeesus Kristus koskaan voi saada kunniaa - edes oikean karismaattisuuden keskellä.- matias
isäntää. Tavallaan kirjoitat aivan oikeasta aiheesta. Ihmisellä on tavallaan kaksi isäntää. Väliin saattaa olla itse saatana ohjaksissa joka yrittää parhaansa mukaan johtaa harhaan, mutta sillekin on annettu aikansa, kuinka kauan kiusaa. Mutta tulee muistaa, että Kristuksen vallassa olemme ja hän ei anna meitä kiusata loputtomiin.
- fri
matias kirjoitti:
isäntää. Tavallaan kirjoitat aivan oikeasta aiheesta. Ihmisellä on tavallaan kaksi isäntää. Väliin saattaa olla itse saatana ohjaksissa joka yrittää parhaansa mukaan johtaa harhaan, mutta sillekin on annettu aikansa, kuinka kauan kiusaa. Mutta tulee muistaa, että Kristuksen vallassa olemme ja hän ei anna meitä kiusata loputtomiin.
kolme, kun tuo herra voi olla ihan oman puseron alla.
Minä on usein kyllä huomannu et oma "liha" on liian usein kääntämässä Herran tahtoa.
Muullakin tapaa tuo mokoma tuo riesaa. - matias
fri kirjoitti:
Minä on usein kyllä huomannu et oma "liha" on liian usein kääntämässä Herran tahtoa.
Muullakin tapaa tuo mokoma tuo riesaa.käydään uuden ja vanhan ihmisen kanssa ja se taistelu on jokapäiväistä. Sillä Kristuksen meissä pitää hallita.
- Nasse
fri kirjoitti:
Muullakin tapaa tuo mokoma tuo riesaa.ekaan kaiketi auttaa ikä tai hyvä nainen, toiseen en tiedä mikä, ehkä vahva tahto.
Kumpaankaan on turha huudella tonttuja tai haltijoita, pukkeja, jeesuksia apuun.. - matias
Nasse kirjoitti:
ekaan kaiketi auttaa ikä tai hyvä nainen, toiseen en tiedä mikä, ehkä vahva tahto.
Kumpaankaan on turha huudella tonttuja tai haltijoita, pukkeja, jeesuksia apuun..niin turhaa. Perusteleppa...
- fri
matias kirjoitti:
niin turhaa. Perusteleppa...
pyydä perusteleen kuulee nasse väärin ja peruttaa saparon solmulle.
- Nasse
fri kirjoitti:
pyydä perusteleen kuulee nasse väärin ja peruttaa saparon solmulle.
nyt joku meistä on ottanut liikaa Geetä tai pyhää Pepsiä.
Ei ymmärrä tämä mistä puhutaan. - matias
Nasse kirjoitti:
Ei ymmärrä tämä mistä puhutaan.ei ymmärrä, niin eikö olekkin silloin hyvä, tyytyy siihen mitä on ja on siitä vielä kiitollinen.
- matias
Nasse kirjoitti:
Ei ymmärrä tämä mistä puhutaan.ymmärrä, niin eikö olekkin silloin hyvä, tyytyy siihen mitä on ja on siitä vielä kiitollinen.
- Unboiled Nails
matias kirjoitti:
Olen samaa mieltä tuosta mitä sanoit. Mutta täytyy muistaa eräs puoli asiasta.
Joskus nimittäin se on ihminen itse, joka antaa Saatanan kiusata "loputtomiin". Jeesus tahtoisi tuon kiusaamisen jo lopettaa, mutta määrätyissä asioissa Hän on antanut vallan meille.
Esimerkiksi:
Olkaa alamaiset Jumalalle; mutta vastustakaa Perkelettä, niin se teistä pakenee.
Jos emme ole alamaisia Jumalalle, niin Perkele ei pakene, vaikka kuinka vastustaisimme!
Uskova voi kyllä olla omalle käyttäytymiselleen ällistyttävän sokea ja sanoa: vihollinen minua kiusaa, jostain syystä, mutta kyllä Jumala jossain vaiheessa sille rajan laittaa.
Haloo. VOI OLLA niinkin. Mutta VOI OLLA MYÖS niin, että se raja on annettu meidän laitettavaksi. Joissain asioissa.
Esimerkiksi sairauden kanssa saattaa olla näin. Uskova "hurskauttaa" sairautensa: Jumala nyt minua tämän kautta kouluttaa johonkin. Voi olla että kouluttaakin. En edusta sen suunnan menestysteologiaa, jossa sairaus aina ja kaikessa on niin suoranaisesti Perkeleestä, että sitä täytyy vastustaa samoin kuin itseään Perkelettä - näinhän jotkut opettavat. Asia ei minun mielestäni ole ihan näin yksiselitteinen.
Silti on totta sekin puoli, että jos emme enää usko siihen osaan evankeliumia että Kristuksen voittotyöhön sisältyy myös Jumalan voima sairauden yli, niin - voimme mennä tuohon toiseen äärilaitaan, sanotaan nyt sitä sitten vaikka menetysteologiaksi: ollaan sitä hurskaampia ja rakkaampia Jumalalle mitä enemmän kärsitään ja menetetään, koska silloin Jumala vain riisuu ja kouluttaa ihmistä rakkaudessaan.
Kun tuollainen teologia omaksutaan, silloin ihminen itse (ei Jumala) sallii itselleen sellaisetkin ikävyydet ja harmit, joista auktoriteetti vihollista vastaan vapauttaisi, kun sitä uskossa ja Pyhän Hengen ohjaamana käytettäisiin?
- - -
Moni asia ja taistelu elämässä ratkeaisi sillä kun pysähtyisimme Herran eteen tutkimaan omaa sydäntä, ja pyytäisimme vilpittömästi että Hän kaiken esiin nostaa, minkä täytyy esiin tulla. Siinä kokonaisesti itseämme Herralle luovuttaisimme.
Monta kertaa on helpompaa ryhtyä "taistelemaan" vihollista vastaan ja nuhtelemaan tätä tai tuota henkeä, sen sijaan että tunnistaisi ja tunnustaisi oman lihallisuutensa - ja suostuisi vaikeidenkin asioiden kanssa olemaan Herran työpöydällä, jossa Pyhä Henki voi avata kipeitäkin mätäpaiseitamme - kun tiedostamme itsessämme haudattua katkeruutta, anteeksiantamattomuutta jne. jotka pitää käsitellä.
Se on kaiken hengellisen sodankäynnin edellytys.
Watchman Nee kuvaa sitä näin: ISTU - VAELLA - SEISO.
Kaikki alkaa istumisella (sen sisäistämisellä, että armo ja sen kautta yhteys Jumalaan on lahja, ilman omia ponnistuksia, olen hyväksytty ja rakastettu ilman ehtoja), tästä käsin lähdemme vaeltamaan (noudatamme Jumalan sanaa ja kasvamme pyhityksessä armosta käsin), josta seuraa seisominen eli taisteluasema, auktoriteetti (voimme lujasti, ilman omaa hosumista, tehdä tyhjäksi pimeyden tekoja ja repiä Hengen antamin valtuuksin vihollisen linnoituksia maahan).
Nyt moni haluaisi hypätä suoraan hengelliseen sodankäyntiin, ja tätä ruokitaan väärällä opetuksella, joka uppoaa pikaruokakulttuurin ja "kaikki siunaukset mulle heti" -mentaliteetin kyllästämiin, tunnekeskeisiin uskoviin kuin veitsi sulaan voihin.
On paljon HYVIÄ kirjoja hengellisestä auktoriteetista, sodankäynnistä jne.
Mutta olisiko aika korostaa lähtökohtaa? Palata voiman lähteille, ja löytää jälleen risti? Se tekee kyllä lihalle kipeää, mutta sen kautta vain löytyy voittoisa elämä, jossa siunaukset ovat kestäviä eikä heti ensimmäisen tuulenpuuskan ja vastoinkäymisen kohdalla sanota:
"Voi voi, Jumala antoi minulle tänään rukouskokouksessa niin väkevän siunauksen, ja heti tuli Saatana ja ryösti sen minulta".
Sitten vielä syytetään niitä joiden kautta "Saatana siunauksen ryösti": vaikeita lähimmäisiä, vanhempia, anoppia, puolisoa, elämäntilannetta, naapuria joka katsoi pahasti jne.
Todellinen siunaus Herrassa on enemmän kuin ohimenevä tunnekokemus ja hyvä fiilis. Se on iloa armosta jossa Herra on lähellä tuntuu miltä tuntuu. Myös sairauden keskellä. Jumalana, joka opettaa meitä oikein taistelemaan - ja myös pysymään pystyssä - armosta käsin.
Eli hengen ja lihan ristiriidasta tosiaan on kyse. Usein pohjimmiltaan just siitä. - Nasse
matias kirjoitti:
ei ymmärrä, niin eikö olekkin silloin hyvä, tyytyy siihen mitä on ja on siitä vielä kiitollinen.
.. vaikka tv:n sään ylipainoinen ja vanha nainen kertoo ajokelin olevan huono.
niinkuin sitä ei terve heteromies (=ei uskis) näkis muutenkin.
Ehkä uskisten ajokelit, jos niitä edes on, ovat huonoja mutta uskiksen viitekehyksessä normaaleja.
Eipä koskaan tullut mieleen kiljua jeesusta, saunatonttua tai perkelettä vaikka vastapuoli (-puolet) ovat kiljuneet, mikäli olen saanut sanoista selvää, oi herra jumala OI JUMALA, oih, JUMALA, TULEN NYT, ah ah anna sen kestää, ÄLÄ LOPETA, AH AH , herra Jumala....
No, "täyttymys" tuokin noille (tosin isompi kuin moni ikinä kokee) - fri
Nasse kirjoitti:
Ei ymmärrä tämä mistä puhutaan.mä harmiksi lopetin tuon pyhän pepsinkin jounnin muutama kuukausi sitten (kuiskaan ku meinas nasseksi näkö muuttuun)
sain sen käsityksen et olis sun perusteluja kysyny ja jos siinä sattuu peruuttaan tarpeeksi kovaa niin voi saparoon tehdä kutaa.
Kielillä älä ala leikkii tiedäthän et dementti potilaatki juttelee lopuks "alkukieliä" (usein)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4674034Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161526
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891474Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521316
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981229- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341078