Väärillä profeetoilla on karu kohtalo!

Vakavaasanaa

Profetioiden kertominen ei ole leikin asia. Jumalan nimissä puhumisesta lankeaa suuri vastuu. Kyse on suorastaan kuolemanvakavasta asiasta, kuten Raamatussa monissa paikoissa kerrotaan. Tässä noista tuomion sanoista kolme:

”Jos taas joku profeetta julkeaa minun nimissäni puhua sellaista, mitä minä en ole käskenyt hänen puhua, tai puhuu vieraiden jumalien nimissä, hänen on kuoltava.'

Jos alatte kysellä mielessänne, mistä tiedätte, mikä sana ei ole lähtöisin Herralta, muistakaa tämä: Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä. (5. Moos.18:20.22

Profeetta Natan nuhtelee Daavidia, Matthias Scheits v. 1672, 2.Sam.12:1

”He ovat ennustaneet minun nimissäni, vaikka minä en ole lähettänyt heitä, ja sanoneet, ettei miekka eikä nälänhätä tule tähän maahan. Ja nyt minä, Herra, ilmoitan sinulle, mitä aion tehdä näille profeetoille: he kuolevat miekkaan ja nälkään!” (Jer.14:15)

”Minä lyön kädelläni profeettoja, jotka näkevät olemattomia näkyjä ja lausuvat perättömiä ennustuksia.” (Hes.13:9)

Kannattaa siis lukea huolellisesti tässä kirjoituksessa tuonnempana olevat pastori Ted Haggardin ohjeet profetoimisesta.

Varoituksen sanojen ei kuitenkaan ole tarkoitettu sulkemaan profetioita saaneiden henkilöiden suuta. Sanotaanhan Raamatussa myös näin:

”Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia” (Ap.t.2:17)

”Toivoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin toivoisin teidän profetoivan.”(1. Kor.14:5)
Lue lisää..
http://www.reijotelaranta.fi/reijon_blogi/miten_arvioida_profetian_luotettavuus_-_profetioiden_koetteleminen/

23

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • morsiantenmorsian

miten voi olla profetiat lähtöisin Jumalsta, jos ne eivät toteudu? Jos profetia olisi oikeasti lähtöisin Jumalasta, niin kyllä se tempauspäivä olisi oikea

• Raamatustasanaaa

Jeesus kertoo Raamatussa, ettei teidän tarvitse tietää aikoja, jotka Isä on aivoitellut.
        Tarkkoja aikoja ei tiedä kukaan muu kuin Isä itse.
        Jos joku tarkasti profetoi, hän on väärä proreetta, josta Raamattu varoittaa.

• eiJärjenHiventäkään

ei tarvitse tietää aikoja - silti nämä profetiat profetioi aikoja, jopa tarkkoja tempauspäiviä... taitaa olla omia pieruja

• 76547564
        Raamatustasanaaa kirjoitti:

Jeesus kertoo Raamatussa, ettei teidän tarvitse tietää aikoja, jotka Isä on aivoitellut.

6754

• 354354
        Raamatustasanaaa kirjoitti:

534

• QEQWEWQ

QWEQWE

• 43254532
        76547564 kirjoitti:

6754

32454532

• ertwert
        eiJärjenHiventäkään kirjoitti:

ei tarvitse tietää aikoja - silti nämä profetiat profetioi aikoja, jopa tarkkoja tempauspäiviä... taitaa olla omia pieruja

etrter

• 345345
        76547564 kirjoitti:

6754

534345

• JumalansanaRaamattu

Tempauspäivät ovat eksytystä. Raamattu kertoo päinvastaista.

• poiuytr

Lue linkistä lisää.

• 435435

453453

• Aloittaja jos aloittaisi menemällä ensin peilin eteen!!!!

• EtköKestä

Teksti on Reijo, papinpoika, Telarannan.

• Suurituomari
        EtköKestä kirjoitti:

Teksti on Reijo, papinpoika, Telarannan.

Jormalle onkin varattu Jeesuksen itsensä istuin. Siellä istuen hän aikoo tuomita kaikki ihmiset joista hän ei pidä iankaikkiseen kidutusrangaistukseen.

• 543534

354

• katsojeesukseen

KatsoJeesukseen 14.9.2015 20:45

Kannattaa varata työvaatteet sängyn viereen, jotta pääsee aamulla reippaasti työhönsä. Tulevatkin sukupolvet joutuvat valmistautumaan töihin lähtöön.

Hyvä on varata myös aikaa hetki lukea Raamattua, mutta jos olet aamu-uninen, jätä se iltahetkeen.

Rukoukseen on hyvä varata aikaa ja pyytää ennenkaikkea siunausta alkavalle päivälle, jotta voi rohkeasti kohdata päivän haasteet, mitä ikinä päivä tuokin tullessaan.

Sitten kun tulet eläkeikään esim. viidenkymmenen vuoden päästä, huolehdi siitä, että sinulla on mielekästä tekemistä, jotta eläkeaikasi on mielekästä ja innostavaa.

Tee tarvittaessa testamenttisi ja järjestä asiasi valmiiksi, kun tiedät, että terveytesi alkaa heiketä ja elinaikasi ei ole enää kovin pitkä.

Sinä joka nyt elät, olit nuori tai vanhempi, saat elää koko elämäsi ja siirtyä sitten aikanaan kuoleman kautta Jeesuksen tykö. Opiskele, tee työtä, perusta perhe ja aikanaan sinusta voi tulla isoisoisä ja voit ilota lastesi lasten lapsista. Kiitä Jeesusta, että hän on sinun pelastajasi ja johdattajasi.

Tällä tavalla voit siis valmistautua tuleviin päiviin, vuosiin ja vuosikymmeniin.

Jumalan aikataulut ovat erilaisia kuin ihmisten aikataulut. Raamatussa on paljon profeetallisia tapahtumia, joiden pitää ensin tapahtua, ennenkuin ollaan siellä vaiheessa, kun pakkosiirtolaisuudesta palaava Israelin kansa rakentaa uudelleen Jumalan temppelin ja aloittaa uhritoimitukset. Israelin luopumuksessa elävä kansa karkoitetaan vielä kerran ja vasta sitten aikanaan Jumala kokoaa heistä takaisin kansan, joka on halukas palvelemaan Jumalaa.

Jumalan silmissä aika on lyhyt, mutta ihmisen ajassa aika on pitkä, sukupolvet tulevat ja sukupolvet menevät ennenkuin tullaan niihin tapahtumiin, joista Ilmestyskirja 6 luvusta alkaen kertoo.

Kun sinä tutustut kaikkiin Raamatun profetioihin uskollisesti ja alat rakentaa niistä tuota Jumalan suurta suunnitelmaa, sinäkin ymmärrät, että monet puhujat ja kirjoittajat ovat puhuneet ja kirjoittaneet omiaan, vaikka ovat ehkä sen tehneet parhaan ymmärryksensä mukaan. Raamatun profeetallisen sanan tutkiminen kestää vuosikymmeniä, sitten sinä käsität, mitä kaikkea Jumalan tulevien aikojen salaisuutta sinne onkaan kätketty.

Siunausta sinun työhösi, elämääsi, vapaa-aikaasi, etsi oma Jumalan tehtäväsi ja kutsusi ja toimi sen mukaan, odota kärsivällisesti Jumalan edessä, kyllä hän sinulle kertoo aikanaan, mitä hän sinulta odottaa. Sinä saat palvella Jeesusta - Jeesukseen katso, hän sinua johdattaa ja saat kokea sisäistä rauhaa ja iloa ja erottaa valheet totuudesta ja saat palvella Jeesusta koko elämäsi ajan ja siirtyä kuoleman kautta aikanaan hänen luokseen.

Ole turvallisella mielellä, hän sinua tukee, kantaa ja rohkaisee, hän on sinun kanssasi.

• pylkyriMölli

säkkipukuinen ivalon mies valmistautuu tehtäväänsä kolme mittaa koinks, kolme mittaa koinks ja iso vonkale Siika

• Typeräätodellakin

Et viittis satuja tuoda tänne.

• 434334

4534

• 144jalisää

En suosittele teille itseäni mutta suosittelen itseäni jumalalle.
      en tarvitse teidän suosituksia jumalalle tahi ihmiselle.
      en tarvitse ihmisiltä todistusta sillä tiedän mitä ihminen on eco homo! (ei ECCO vaan eco=edullinen,halpa,'huono')

Joten miksi te vielä(kin) vaivaatte minua? kysyy jumala kaikkivaltias?

Te ette tahdo = TAHDO tehdä parannusta!
      hah hah hha
      teidän lapsenne minä tappamalla tapan; sanoo Kaikkivaltias Herra Sebaot!

Itkekää ja valittakaa sillä aika on käsillä.
      Riemuitkaa ja iloitkaa.

muista, ettei pelkurit = PELKURIT
      eikä valhetelijat pääse perille!
      Miksi vaivaat minua jumalani ?
      miksi et salli palvelijasi kuolla pois sillä vain se ja yksin kuolema on voitto!

Herra, kuka lie, älä kiellä minulta tätä hyvää!
      Miksi et usko, (1 Kor 13) että minä en tule enkä palvele sinua, IKÄNÄ jos tahi oman tahtoni saan ja voi valita.
      laita valinta eteeni ja tyydy siihen, miksi vikiset ja valitat Kaikkivaltias ?

Ole edes yhden kerran rehellinen joka väität olevasi oikeus ja totuus!
      Jeesuksen nimessä, jos uskallat, pelkuri!
      no sama se

• ohhjoijaa

Väärillä profeetoilla ja omassa vallassaan tuomitsevilla on sama kohtalo.

• hyhhyijää

Mutta se onkin eri asia koska jorma tuomitsee Jeesuksen sijaisena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      380
      40377
    2. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      116
      8807
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      31
      6070
    4. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      22
      4698
    5. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      62
      3875
    6. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3670
    7. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      74
      3221
    8. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      34
      2873
    9. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2448
    10. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      19
      2272
    Aihe