Miksi jumala on piilossa?

MikäLieneeSyynä

Mitä Jumala hyötyy siitä, että hän ei tee itseään tunnetuksi sellaisella tavalla, että kukaan ei enää epäilisi hänen olemassaoloaan?

Ja kannattaa olla rehellinen itselleen, eikä väittää: "minun arjessani Jumala on läsnä ihan koko ajan kun luen raamattua".

Siis, miksi Jumala on piilossa?

29

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bougainville

Kysy häneltä

• Brina

Jumalahan tekee itseään tunnetuksi tavalla joka antaa etsijälle ainoan varmuuden totuudesta eli siis jokaikisen on itse koettava se, mitä "Jumala On". Elämä kokonaisuudessaan on sitä varten. Kirjat, opit ja todistelut ovat vain ohjelappusia ja viitteitä siihen sisäiseen totuuteen, jonka jokainen ennemmin tai myöhemmin tulee löytämään...nyt tai jossakin seuraavissa elämissä.

• hafafasd

Eli jumala voi olla mikä tahansa ja viesti voi olla mikä tahansa kun se "totuus" tuntuu vaihtelevan ihmisten välillä. Jumala on siis nimi sille mielikuvitukselliselle asialle minkä haluaisimme olla totta, mutta mistä puuttuu reaalimaailman syyt sen todeksi olemiselle. Silloin jumalat on käteviä.

Harmittaako kun sinum mielipiteesi ei ole laki? Ei hätää! Valitse uskonto ja voit tulkita sen pyhät tekstit kannattamaan sinua ja sinulla on heti auktoriteetti puolellasi jota toiset uskovat kannattaa, vaikka ovat tulkinneet saman lähteen toisella tavalla ja tietävät sinun olevan väärässä. Pääasia on kuitenkin että kaikki tulkitsee lähdettä miten haluaa ja siitä se totuus sitten tiivistyy, kun ei voida vertailla kenen tulkinta sadusta on se oikea.

• VoittajaOnSelvillä

Tiedä siten kuka tai mikä jumalan ujoudesta hyötyy, mutta jos uskomukset helvetistä pitävät paikkansa, niin yli 90% ihmiskunnasta on varmoja häviäjiä.

Jos jumala ja paholainen kisaavat keskenään kumpi saa enemmän ihmissieluja itselleen, on kisan ylivoimainen voittaja tiedossa jo tässä vaiheessa. Se on paholainen!

• Jumalan_omia

Antonios Suuri

Jumala on hyvä, himoton ja muuttumaton. Joku voi kyllä pitää oikeana ja totena Jumalan muuttumattomuutta, mutta saattaa ihmetellä sitä, että Hän iloitsee hyvien tähden mutta kääntyy pois pahoista, vihastuu syntisiin, mutta lepyttyään on jälleen armollinen. Tähän on sanottava, ettei Jumala enempää iloitse kuin vihastukaan, sillä sekä iloitseminen että vihastuminen ovat intohimoja. Ei Häntä myöskään lepytetä lahjoilla, sillä sehän merkitsisi sitä, että Jumalakin olisi altis nautinnolle. Ei ole oikein eikä sopivaa uskoa, että inhimilliset seikat vaikuttaisivat Jumalaan sitä tai tätä. Päinvastoin Hän on hyvä, tekee ainoastaan hyvää eikä milloinkaan pahaa ja pysyy aina samana. Mikäli mekin pysymme hyvinä, lähentää tämä samankaltaisuus meitä Jumalaan, mutta jos meistä tulee pahoja, erottaa erilaisuuden kuilu meidät Jumalasta Jos elämme hyveellisesti, olemme Jumalan omia, mutta jos meistä tulee pahoja, saamme Hänestä itsellemme vihollisen. Ei siksi, että Hän olisi vihoissaan meille, vaan siksi, että syntimme eivät salli Jumalan loistaa meissä vaan liittävät meidät kiduttaviin demoneihin. Mutta vaikka rukouksen ja hyvien tekojen kautta vapaudumme synneistä, emme niillä lepytä Jumalaa ja saa Häntä muuttumaan, vaan hyvät tekomme ja kääntyminen Jumalan puoleen parantaa oman pahuutemme, ja niin pääsemme jälleen nauttimaan Jumalan hyvyyttä. Kun siis sanotaan että Jumala kääntyy pois pahoista, tarkoittaa se samaa kuin jos sanottaisiin, että aurinko kätkeytyy niiltä, jotka ovat menettäneet näkönsä. (Pyhä Antonios Suuri: Opetuksia ihmisen luonteesta, Filokalia I, s. 45, kohta 150)

• EiTuleKauppoja

Ostaisitko käytetyn auton tälläiseltä "hyvältä" Jumalalta, jonka tarjoamaa tuotetta ei edes näe ennen kuin sinun pitäisi antaa etumaksuna itsesi?

Aika harva lähtisi mukaan tälläiseen kumppanuuteen.

• Onhannäitäkuvia

En osta sinun jumalankuvaasi. Ymmärrän niitä jotka pitävät kiinni tuollaisesta kuvasta.
        Siksi olen itse luonut itselleni kuvan rakastavasta Jumalasta. Raamattua tuntevat puhuvat pienois evankeliumista. Se ei ole "eevan kelju joka jumittaa", vaan sen voit kielitieteilijää pyytää suomentamaan ja saat vastaukseksi ilosanoma.
        Jumala on ainoastaan rakkaus ja pelokkaat ihmiset ovat lisänneet monenlaista sääntöviidakkoa Rakkauden ehdollistamiseksi. Siis Jumala/ilosanoma on ehdollistettu. Siksipä sitä harvoin suomennetaan koska se olisi liian paljastavaa. On helpompi mennä siihen sääntöviidakkoon sen eevan keljun jumin kanssa

• EiTuleKauppoja

Oletko varmasti rehellinen itsellesi tuon jumalan puhtaan rakkauden ja hyvyyden suhteen, vai suljetko mielestäsi sen kaiken pahan mitä meillä Suomessakin tapahtuu tälläkin hetkellä?

Miten selität itsellesi jumalan rakkauden, kun vaikkapa 24 nuorta kuolee paperirullien murskaamana kesken linja-automatkan?

• onhannäitäkuvia

Selitän kuoleman siten että kukaan ei ole luvannut minun kehoni ikuista kivutonta elämää.
        Ihminen kuolee tavalla tai toisella, itse olisin sangen tyytyväinen äkilliseen kivuttomaan kuolemaan.
        Lähtökohtani on että henki, myös minun henkeni on ikuinen. Olen saanut kehon jotakin tehtävää varten tähän maailmaan, tähän aikaan. Täydellisen tarkkaa tehtävälistaa en tiedä joten tämän pituudesta, motiivista eikä lopputuloksesta minun tarvitse olla huolissani. Kaikki mitä minun pitää tehdä, ehdin kyllä kokea ja täyttää, myös kivun, sairauden, ilon ja rakkauden.
        On ainoastaan mahdollisuuksia, siinä on minun Jumalani näkyvissä -- minulle:
        Maailmassa tapahtuu. Olen syyllistymättä vaikka koko ajan tiedän että kulutan luonnonvaroja, heitän jätteisiin käyttökelpoista, tapan "luomakuntaa" monin eri tavoin. Menen liikenteeseen vaikka hyvin tiedän että jokin saattaa loikata autoni eteen ja korkein oikeus lopulta äänestää että minun tapauksessani minä olen syyllinen.
        Tarkoitan että en mene Jumalani tontille vaatimaan että vain minä ansaitsen täydellisen rahamäärän ja kaiken maallisen "hyvän" jota ei kaikkea vielä ole edes keksitty.

• onhannäitäkuvia

Niin tuliko selväksi ettei ole minun asiani tietää eikä syyllistyä isonkaan ryhmän kuoleman syystä eikä motiivista. Keho (maailma) nyt vain näyttää hyvin alttiilta erilaisiin tapahtumiin.

• Mirka.Rehellinen

Jumala on piilossa koska mitään jumalaa ei oikeasti ole. Jotkut eivät vain osaa tulkita kaikkia asioita oikein.

• 12_13

"Siis, miksi Jumala on piilossa?"

Ei Jumala ole piilossa, vaikka siltä voi tuntua, kun itse sulkee silmänsä, eikä halua nähdä.

• HeikotOnNäytöt

Ehkä Jumala ei pidä niin väliä vaikka miljardit ihmiset joutuvat kadotukseen. Tai sitten mitään Jumalaa ei ole olemassakaan. Ei tähän muutakaan syytä voi olla :(

• jotta hänen vaikutustaan ei huomata, hyvä uskoo?

• jfodkfj

Mun äidillä on tapana sanoa että Jumala on meijän omatunto. Itse henkilökohtaisesti uskon että Jumala on kaikkialla,Jumala on kaikki. Suuri matemaatikko,jos voidaan sanoa.

• voksi

Sitä ei näe eikä huomaa, mitä ei halua nähdä ja huomata. Monilla on kokemuksia Jumalasta. Äläkä väitä, että jonkun kokemus olisi väärä. Vaikka kokemus on subjektiivinen, se on tosi.

On vain omaa puutteellisuuttasi, kun et Jumalaa havaitse. Koska täällä kyselet Jumalan perään, annan neuvoksi, että avaa silmäsi ja mielesi näkemään, niin näet. Suljetuin silmin ja mielin et Jumalaa voi nähdä.

• Hei MikäLieneeSyynä-

Kyselet, miksi Jumalaa ei näy. Haluaisit asioiden olevan selkeästi aistein havainnollistettavia. Tämä on yksi ihmiskunnan peruskysymyksiä: kristinuskossa käytetään siitä ilmiöstä nimitystä Kätketty Jumala. Minne hänet on kätketty?

Elämän ilmiöt eivät kuitenkaan kaikki perustu fyysisesti mitattaviin ja aistein tutkittaviin asioihin. Jos ajattelet ihmistä jota rakastat, tiedät, että rakkaus on määritelmiä pakeneva ilmiö. Vaikka sitä ei voi panna purkkiin ja sanoa, että rakkaus on tämä tässä, se on silti totta ja vaikuttaa elämääsi.
      Ajattelen, että Jumalan olemassaolo on suhde. Jumalan kautta ihminen on suhteessa elämän syvimpiin kysymyksiin, kuten: onko missään mitään mieltä, mikä on elämäni pointti, mitä tarkoittaa ikuisuus, mikä on kestävää, mikä on pyhää, miten voi saada anteeksi töpeksittyään ja mitä tarkoittaa, että elämän antaja rakastaa luomaansa elämää.
      Kun mietit omaa elämääsi, joudut suhteuttamaan sen menneisiin, historiallisiin sukupolviin. Olet jostain tullut, jostain vuosituhansien takaa ovat geenisi alunperin antaneet sinulle elämän. Ja jonnekin olet menossa, minne, sitä ei ihminen aina voi hallita. Jotkut sanovat että kuljemme Jumalaa kohti. Toivottavasti tämän kulkemisen varrella törmäämme asioihin, joiden nimeksi voidaan sanoa armo, toivo, merkitys, luottamus. Ja lopulta siellä jossain, ihmisen hallitsemattomissa kätkö paljastuu ja se on rakkaus.

Merja, diakoni

• "kristinuskossa käytetään siitä ilmiöstä nimitystä Kätketty Jumala. Minne hänet on kätketty?"

Onneksi jumalasta sössöttäjistä ei ole pulaa.
        Ei niin kuitenkaan, että tämäkään sössötys olisi tuottanut mitään, paitsi toki:

Sössötystä.

• Jumalan_omia

Teognostos

Älä salli kenenkään eksyttää itseäsi väittämällä, että Jumalan näkeminen olisi mahdollista ilman pyhitystä. Kirjoittaahan apostolikin, että se on mahdotonta. (Hebr.12:14) Sillä Herra, jonka pyhyys ja puhtaus on ääretön, ei halua ilmestyä epäpuhtaalle. Niin kuin se, joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä, tytärtään tai poikaansa enemmän kuin Häntä, ei ole Hänelle sovelias (vrt. Mt.10:37), niin ei sekään, joka rakastaa jotakin aineellista tai ajallista. Mitä sanoisimmekaan ihmisestä, joka arvostaa löyhkäävää ja saastaista syntiä enemmän kuin Herran rakkautta! Jumala karkottaa luotaan jokaisen, joka ei käänny pois saastaisuudesta, sillä »katoavaisuus ei peri katoamattomuutta.» (1Kor.15:50) (Pyhittäjä Teognostos: Hyveiden harrastamisesta... II /281.38)

Filoteos Siinailainen

Sisimmässämme käydään näkymätöntä taistelua, joka on näkyväistä paljon ankarampi. Hurskautta tavoittelevan kilvoittelijan tulee tietoisesti kiiruhtaa kohti päämääräänsä. Ja hänen päämääränsä on oppia pitämään Jumala lakkaamatta mielessään: Jumalan muistamisesta tulee hänen sydämensä aarre -kuin helmi tai kallisarvoinen jalokivi. Meidän on luovuttava kaikesta - jopa omasta ruumiistamme - ja halveksittava koko tätä ajallista elämää, että saisimme Jumalan sydämeemme. Sillä jos sisäisesti näemme Jumalan riittää se tuhoamaan pahat viholliset, sanoo jumalallinen Krysostomos. (Pyhittäjä Filoteos Siinailainen: Henkisestä raittiudesta III / 10.1)

Elia Presbyteeri

Jumala näkee kaikki, mutta Jumalan näkevät ainoastaan ne, jotka eivät rukoillessaan katsele mitään. Jumala myös kuulee niitä, jotka näkevät Hänet. Mutta ne, joita Hän ei kuule, eivät myöskään näe Häntä. Autuas on se joka uskoo, että Jumala näkee hänet: hänen jalkansa eivät horju teille, jotka eivät miellytä Jumalaa.( Elia Presbyteeri: Käytännön kilvoittelusta ja...III / 67.103)

*Tarkoittaa sisäistä hiljentymistä, mielen vapautumista niin kuvista kuin ajatuksistakin. Vain tällöin mieli voi "nähdä Jumalan".(Vrt. Mt.5:8)

• Wenlan

Jumalan aika on eri kuin ihmisen.
      Ps. 90:4

Tuhat vuotta on sinulle kuin yksi päivä, kuin eilinen päivä, mailleen mennyt, kuin öinen vartiohetki. [2. Piet. 3:8]

Johanneksen ilmestys 11

4 Nämä todistajat ovat ne kaksi oliivipuuta ja kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä. [Sak. 4:2,3,11,14]

• Hei!

Syynä on ihmisten oma penseys ja ihmisten oma uskon puute.

Jumala ei tee voimatekoja koskaan voimiaan näytelläkseen- sellaisia armolahjoja ei ole koskaan ollut joka perustuisi pullisteluun, vaan poikkeuksetta on ollut aina kyse ryhmän tai yksilön tarpeesta uskossa.
      Ihmisen omaa uskoa Jumala voi auttaa yksilöllisesti jos siihen on tarvetta.

Ihmisen vakaa vilpittömyys Jumalan edessä ja oma vakaa tahto on tärkeätä, -ihmeitä ihmeiden vuoksi on turhaa odotella.

http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/3

http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/5

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• 12_13

"Mitä Jumala hyötyy siitä, että hän ei tee itseään tunnetuksi sellaisella tavalla, että kukaan ei enää epäilisi hänen olemassaoloaan?"

Miksi Jumala tekisi itsensä tunnetuksi niin, ettei edes paatunein ateisti voisi jatkaa Jumalan olemassaolon kieltämistä? Ei Jumalan olemassaolon uskomisesta ole varsinaisesti mitään hyötyä. Raamatun mukaan riivaajatkin uskovat. Ikuinen elämä on kuitenkin vanhurskaille. Jos tieto ei tekisi sinusta vanhurskasta, ei tiedo ole erityisen hyödyllistä.

Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
      Jaakobin kirje 2:19

Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
      Mat. 25:46

• nää_on_näitä

Mitä Jumala hyötyy siitä, että hän ei tee itseään tunnetuksi sellaisella tavalla, että kukaan ei......

Nykyinen tapa kokea Jumala on ainut mahdollinen joka toimii. Mikä tahansa muu esiintyminen voidaan aina väittää joksikin muuksi kuten tapahtuukin koko ajan.
      Vasta omakohtainen kokemus on se jota jokaisen on mahdollista uskoa ja johon voi luottaa. Omaa kokemusta ei lopulta voi puhua pois eikä väittää joksikin muuksi. Tietenkin voi ja niin tapahtuukin mutta lopulta yksilön kärsimys kasvaa niin suureksi että mieli luopuu väittelystä, kieltämisestä, torjunnasta. Luovu itsesi kieltämisestä ja hyväksy anteeksianto. Rakasta itseäsi sanotaan jossakin, siinä on Jumaluus.

• "Mitä Jumala hyötyy siitä, että hän ei tee itseään tunnetuksi sellaisella tavalla, että kukaan ei enää epäilisi hänen olemassaoloaan?"

Jumala on "herrasmies". Hän ei tule väkisin kenenkään elämään. Hän ei haluaisi olla piilossa, mutta ihmiset ovat antaneet Hänelle "porttikiellon" moniin paikkoihin tai ainakin rajoittaneet liikaa Hänen mahdollisuuksiaan tulla esiin. (Tiedotusvälineet, koulut, työpaikat, harrastukset, päiväkodit, monet kodit ja monet julkiset paikat ja tilaisuudet) .
      Jumalan voi oppia tuntemaan Jeesuksen kautta. Hän on välimies ihmisen ja Jumalan välillä. Hän sanoo Raamatussa Ilmestyskirjassa:
      "Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani." (Ilm.3:20)
      Jeesus kolkuttaa tänäänkin monien suomalaisten kotien, koulujen, työpaikkojen ja eri laitosten ovella, mutta harvat ovat ne, jotka avaavat Hänelle ovensa.

• MarkkinoinnissaOngelma

Yleisesti väitetään, että Jumala ei tee "sirkustemppuja". Miksi ei tee, sillä tavalla saisi 100% luotettavia ja uskollisia kannattajia?

• everlastinglove

Yhä tänäkin päivänä sairaat paranee, rammat kävelee ja ihmisiä vapautuu ja pelastuu! Jumala ei ole piilossa, vaan uskovat.

• IhankoOikeasti

Sairaat paranee? No sittenhän ei ole ongelmaa. Asia on helppo todistaa ihmeeksi. Ei tietenkään mikään kipeän nilkan parantuminen, mutta vaikkapa uusi jalka katkenneen tilalle, niin se olisi siinä. Kauan kaivattu ihme!

• qzecg09t5de4rg

Jumalan on helppo piileksiä, koska hänet on Vallanpitäjä valmistanut painomusteesta, ja paperille painettuna jumala on vallanpitäjän kirjoituspöydän laatikossa...siellä alimmaisessa...

• rgr

”Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija…”
        (Hepr. 4:12)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      48
      11215
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      82
      7579
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      48
      5561
    4. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      75
      5539
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      76
      4828
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      4193
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      48
      3066
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      2925
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      41
      2525
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      40
      2440
    Aihe