Kumpi sarja viihdyttää eniten? Itse olen elämäni aikana nähnyt miltei kaikki Simpsonit-jaksot kahteen kertaan ja Futuramaa aloin katsella silloin kun se tuli ensimmäisen kerran televisiosta. Simpsonien valtti on sen perustuminen nykypäivän todellisuuteen, joten se voi ammentaa tärkeitä ja hauskoja aiheita nykypäivästä. Katsoja samaistuu tähän keltaiseen amerikkalaisperheeseen helpommin kuin ehkä Futuramaan. Mielestäni henkilöt ovat kuitenkin yksiulotteisia ja Homer saa liikaa huomiota osakseen. Sarja on jatkunut liian pitkään ja kärsii epätasaisesta laadusta. Jotkut tuotantokaudet ovat ihan tylsiä, paskoja ja vaivaannuttavia. Muutamat jaksot ovat oivaltavia ja hauskoja parhaimmillaan henkilöhahmoineen (esim. kissamummo)
Futurama sen sijaan on raikkaampi, hyödyntää vahvuuksiaan tehokkaammin, oikeasti toimii ja on mielikuvitusrikkaampi. Sarjan elinkaari on huomattavan lyhyt mutta ei turha. Simpsoneissa dissataan järjestelmällisesti kristittyjä uskovia ja notkutaan baarissa. Simpsoneissa on myös stereotypiat valloillaan kun Futuramassa tapahtuu hahmokehitystä eikä ole yhtä saarnaava aivopesuviihteessään kuin Simpsonit. Futuramassa on robottihuoria ja ihmisistä tehtyjä herkkumainoksia. Futurama on kekseliäämpi eikä ole samanlainen kuin Simpsonit k12 kieroutuneine "kauhu"jaksoineen. Fry on kymmenen kertaa kiinnostavampi perusjätkä kuin Homer perheenisä. Leela on moniulotteisempi naishahmo kuin kotirouva Marge.
Mitä siis sanotte, kumpi sarja TODELLA peittoaa toisen?
Simpsonit vai Futurama?
Aivoetana
3
411
Vastaukset 3
- Joku90
Futuraman alkutunnarikin on 100x vetävämpi kuin Simpsoneiden ;-)
- jnkjnkkn
Simpson iskee paremmin.
- SIMPSOniit
Simpsonit for ever
Futurama never
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa1042265Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as411524Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1381094Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2321048- 1011003
- 82876
- 80777
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,53777Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain45768Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215764- 93739
- 52714
- 40686
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79658Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.28546- 55527
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14500- 36495
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28482Onkin niin, että olet hulluna minuun
mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S25446