Kumpi sarja viihdyttää eniten? Itse olen elämäni aikana nähnyt miltei kaikki Simpsonit-jaksot kahteen kertaan ja Futuramaa aloin katsella silloin kun se tuli ensimmäisen kerran televisiosta. Simpsonien valtti on sen perustuminen nykypäivän todellisuuteen, joten se voi ammentaa tärkeitä ja hauskoja aiheita nykypäivästä. Katsoja samaistuu tähän keltaiseen amerikkalaisperheeseen helpommin kuin ehkä Futuramaan. Mielestäni henkilöt ovat kuitenkin yksiulotteisia ja Homer saa liikaa huomiota osakseen. Sarja on jatkunut liian pitkään ja kärsii epätasaisesta laadusta. Jotkut tuotantokaudet ovat ihan tylsiä, paskoja ja vaivaannuttavia. Muutamat jaksot ovat oivaltavia ja hauskoja parhaimmillaan henkilöhahmoineen (esim. kissamummo)
Futurama sen sijaan on raikkaampi, hyödyntää vahvuuksiaan tehokkaammin, oikeasti toimii ja on mielikuvitusrikkaampi. Sarjan elinkaari on huomattavan lyhyt mutta ei turha. Simpsoneissa dissataan järjestelmällisesti kristittyjä uskovia ja notkutaan baarissa. Simpsoneissa on myös stereotypiat valloillaan kun Futuramassa tapahtuu hahmokehitystä eikä ole yhtä saarnaava aivopesuviihteessään kuin Simpsonit. Futuramassa on robottihuoria ja ihmisistä tehtyjä herkkumainoksia. Futurama on kekseliäämpi eikä ole samanlainen kuin Simpsonit k12 kieroutuneine "kauhu"jaksoineen. Fry on kymmenen kertaa kiinnostavampi perusjätkä kuin Homer perheenisä. Leela on moniulotteisempi naishahmo kuin kotirouva Marge.
Mitä siis sanotte, kumpi sarja TODELLA peittoaa toisen?
Simpsonit vai Futurama?
Aivoetana
3
330
Vastaukset
- Joku90
Futuraman alkutunnarikin on 100x vetävämpi kuin Simpsoneiden ;-)
- jnkjnkkn
Simpson iskee paremmin.
- SIMPSOniit
Simpsonit for ever
Futurama never
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait483250Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso3933Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani3810Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 68780Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha60714- 15688
Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä32611Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es21601- 42590
Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve3569