Niin samperisti ottaa päähän kun ei ikinä rahat riitä. Tili tuli viimenen päivä ja nyt jo vetää tiliä miinukselle. Joo, voisin elää pikkuisen tarkemmalla budjetilla, mutta nyt on JOULU! Piti ostaa lahjoja ja ruokaa... Ja lahjojakin ostin vain viisi, kallein niistä 15 euroa. Aina saa sanoa kaupan kassalla, laita luotto. No, mun palkkakin vois olla parempi, mutta kyllä saan syyttää kulutustottumuksianikin.
Ottaa päähän
1
250
Vastaukset
- vilpitön neuvo
Tämä toimii sekä pienituloiselle että porholle tyyliin Mika Häkkinen:
Mieti joskus 5 minuuttia keskittyen, mitkä ovat kuukausikohtaiset:
tulot
- menot (vuokrat, ruoka, liikkuminen)
= mistä menoista voit itse päättää
(= juuri tämän verran sinulla on "ylimääräistä", ilman velkaantumista")
Olen tehnyt näin: 1) 10-vuotiaana viikkorahan saajana (50mk/vko) 2) koululaisena peruskoulussa 3) kesätöiden yhteydessä lukiolaisena 4) opiskelijana 5) palkansaajana 5) yrittäjä-toimitusjohtajana. Ja tulen varmaan jatkamaan:
6) eläkeläisenä, jos sitä ennen ei osu kohdalle 7) konkurssin tehneenä (tuskin).
Summilla ei ole mitään merkitystä. Olen "päässä", siis ilman kynää ja paperia (tai tietokonetta) pikkurahoja ja isojakin rahoja, mikä tarkoittaa yrittälle noin mijoonaa euroa vuositasolla. Toimii. Yritä.
Sitä paitsi: menot ovat AINA hieman yli tulojen, tienaat vähän tai paljon. Osta silti rakkaille lahjat. Ja halaa heitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.834283- 1623528
- 533139
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1951930- 441756
- 271747
- 231744
- 571694
- 191597
- 181581