Kohta loppuu eläinrääkkäys

TurkisKuuluuEläimelle

Huippumerkki Hugo Boss lopettaa turkisten käytön. Päätös astuu voimaan syystalven 2016 mallistostaan lähtien. Asiasta kertoo eläinsuojelujärjestö Animalia.
- Näin suuren muotitalon turkittomuuslinjaus on selkeä signaali myös suomalaiselle turkistuotannolle. Eettistä turkista ei ole olemassakaan, joten yhä useammat yritykset luopuvat sen käytöstä, sanoo Animalian kampanjavastaava Jarkko Minkovitsch.

Päätöksen myötä Hugo Boss liittyy tiuhaan kasvavalle turkittomien brändien ja liikkeiden listalle. Muun muassa Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Zara ja H&M ovat jo tehneet päätöksen valmistaa vain turkiksettomia vaatteita ja asusteita.

Todella hienoa, että vihdoin tajutaan lopettaa typeryys. Suomessa kirpputorit notkuu turkkeja, joita kukaan ei osta.

37

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • usdfusdf-aka-asdfasdf

      animalia nyt kouhottaa mitä kouhottaa se ei muuta sitä tosiasiaa että turkistalous ei lopu tuohon.

      • Meu-1

        Näin on. Hugo Boss ei kuulu tuttaviini, enkä ole hänen ompelimossaan käynyt ostoksilla, enkä näköjään käykkään. Nahkavaatteet ja turkikset saa lähempääkin.


    • buahbuahbuahhh

      Ainoastaan moukka, jolla on aivot olleet narikassa jo kauan käyttävät turkiksia.

      • usdfusdf-aka-asdfasdf

        ainoastaan narsisti elää toisten elämää kuin omaansa eikä suvaitse toisten ihmisten omasta poikkeavaa elämäntapaa.


      • usdfusdf-aka-asdfasdf kirjoitti:

        ainoastaan narsisti elää toisten elämää kuin omaansa eikä suvaitse toisten ihmisten omasta poikkeavaa elämäntapaa.

        Vittu taas sinä usdfusdf... Miksi poljet eläinten oikeuksia ja pidät älämölöä heti kun joku haluaa niitä puolustaa? Voisit tehdä itelles esaristasi nahkahanskat niin sulla olis aidot...


      • usdfusdf-aka-asdfasdf

        eläimellä ei ole velvollisuuksia sillä ei siis ole oikeuksiakaan.


      • usdfusdf-aka-asdfasdf kirjoitti:

        eläimellä ei ole velvollisuuksia sillä ei siis ole oikeuksiakaan.

        Voi vittu että voi naurattaa toi... Eläimet eivät ole älykkyydeltään ja ajatusmaailmaltaan ihmisen tasolla, joten ei niiltä voi myöskään odottaa mitään velvollisuuksia. Termi "eläinten oikeudet" tarkoittaa selkosuomeksi sanottuna tapaa, jolla turvataan eläimille hyvä elämä. "Hyvä elämä" ei tarkoita sitä, että susta (huom! ei sinusta usdfusd) tehdään takinkaulus.


      • usdfusdf-aka-asdfasdf
        YourSirWolf kirjoitti:

        Voi vittu että voi naurattaa toi... Eläimet eivät ole älykkyydeltään ja ajatusmaailmaltaan ihmisen tasolla, joten ei niiltä voi myöskään odottaa mitään velvollisuuksia. Termi "eläinten oikeudet" tarkoittaa selkosuomeksi sanottuna tapaa, jolla turvataan eläimille hyvä elämä. "Hyvä elämä" ei tarkoita sitä, että susta (huom! ei sinusta usdfusd) tehdään takinkaulus.

        eläimestä sanotaan se ihmisestä hän.
        tuotantoeläimillä on hyvä elämä ottaen huomioon lajin ja tuotantosuunnan.


      • usdfusdf-aka-asdfasdf kirjoitti:

        eläimestä sanotaan se ihmisestä hän.
        tuotantoeläimillä on hyvä elämä ottaen huomioon lajin ja tuotantosuunnan.

        Sinusta sanon se, eläimestä hän. Eläin kuuluu luontoon, ei häkkiin odottamaan nylkemistä. Vai haluatko itse häkkiin sen sijaan, että saat trollata täällä, josta tunnut nauttivan vähän liikaakin?


      • usdfusdf-aka-asdfasdf
        YourSirWolf kirjoitti:

        Sinusta sanon se, eläimestä hän. Eläin kuuluu luontoon, ei häkkiin odottamaan nylkemistä. Vai haluatko itse häkkiin sen sijaan, että saat trollata täällä, josta tunnut nauttivan vähän liikaakin?

        tuotantoeläin ei ole villieläin,kettutytöt aikoinaan niitä kettuja vapautti eikä niistyä yksikään selvinnyt.melkoista eläinrääkkäystä ns,suojelijoilta.


      • usdfusdf-aka-asdfasdf kirjoitti:

        tuotantoeläin ei ole villieläin,kettutytöt aikoinaan niitä kettuja vapautti eikä niistyä yksikään selvinnyt.melkoista eläinrääkkäystä ns,suojelijoilta.

        Mieluummin kuolee luonnossa kuin päätyy jonkun kääkän takiksi(epäluonnollinen kuolema). Tuotantoeläimiä ei ole olemassakaan, vai onko se sinun mielestäsi jokin oma rotu, kenties? Tuotantoeläin on ihmisen keksimä termi niille eläimille, joita ihminen käyttää epäluonnollisesti ja törkeästi hyväkseen.


    • Ajatelle

      Enpä ole muutenkaan ostanut mainitsemiltasi liikkeiltä. Turkiksia saa paljon lähempääkin.

      • usdfusdf-aka-asdfasdf

        venäjällä osaavat tehdä ihan huippumuotitalojakin turkisvaatteita kuten kiinassakin mitkä ovat tämän hetken pääostajat ja ovat olleet sitä jo aika kauan,niissä maissa käytetään turkiksia vauvasta vaariin.eikä siellä hypi mitkään kettutytöt silmille.


      • kljhnsjk
        usdfusdf-aka-asdfasdf kirjoitti:

        venäjällä osaavat tehdä ihan huippumuotitalojakin turkisvaatteita kuten kiinassakin mitkä ovat tämän hetken pääostajat ja ovat olleet sitä jo aika kauan,niissä maissa käytetään turkiksia vauvasta vaariin.eikä siellä hypi mitkään kettutytöt silmille.

        vttu mitä mielipuolia voi olla vielä olemassa. Mene ite häkkiin virumaan ja odottamaan että joku tulee nylkemään.


      • Mahtavaa

        Suomessa hoidetaan turkiseläimiä kuten muitakin tuotantoeläimiä hyvin. Saisipa ihmisetkin niin hyvää hoitoa ja olisipa kaikilla ihmisillä asunto. Valitettavasti kaikilla ei ole omaa asuntoa eikä ruokaakaan tarpeeksi.


      • kljhnsjk kirjoitti:

        vttu mitä mielipuolia voi olla vielä olemassa. Mene ite häkkiin virumaan ja odottamaan että joku tulee nylkemään.

        Eipä ole verrattavissa tilanteet toisiinsa.


      • Mahtavaa kirjoitti:

        Suomessa hoidetaan turkiseläimiä kuten muitakin tuotantoeläimiä hyvin. Saisipa ihmisetkin niin hyvää hoitoa ja olisipa kaikilla ihmisillä asunto. Valitettavasti kaikilla ei ole omaa asuntoa eikä ruokaakaan tarpeeksi.

        Ihmisille siis pieni koppi, jossa odottaa nylkemistä? Aivan, aivan...


      • Tarkk
        YourSirWolf kirjoitti:

        Ihmisille siis pieni koppi, jossa odottaa nylkemistä? Aivan, aivan...

        Monet olisivat tyytyväisiä kun saisivat pienenkin asunnon.
        Enpä ole nähnyt turkiseläinten katselevan televisiota sohvalla löhöillen tai kuuntelevan radiota korvakuulokkeilla.


      • usdfusdf-aka-asdfasdf
        kljhnsjk kirjoitti:

        vttu mitä mielipuolia voi olla vielä olemassa. Mene ite häkkiin virumaan ja odottamaan että joku tulee nylkemään.

        se että sinä olet mitä kirjoitat ei tarkoita että muutkin ovat.


      • usdfusdf-aka-asdfasdf
        YourSirWolf kirjoitti:

        Ihmisille siis pieni koppi, jossa odottaa nylkemistä? Aivan, aivan...

        koetko olevasi muiden yläpuolella kun vertailet ihmisiä tuotantoeläimiin?
        eikö tuo ole jotenkin samansuuntaista sen saksalaisen vihernarsismin esi isän kanssa,sillä tosin oli uuneja ei koppeja.


      • usdfusdf-aka-asdfasdf kirjoitti:

        koetko olevasi muiden yläpuolella kun vertailet ihmisiä tuotantoeläimiin?
        eikö tuo ole jotenkin samansuuntaista sen saksalaisen vihernarsismin esi isän kanssa,sillä tosin oli uuneja ei koppeja.

        Ei ole olemassa tuotantoeläimiä, on vain eläimiä, joita ei pidä tappaa järjestelmällisesti eikä käyttää hyväksi. Lopeta jo tuo aivovammaisen paskan kylväminen täällä, jossa ihmiset oikeasti haluavat keskustella eläinten oikeuksien puolesta.


      • usdfusdf-aka-asdfasdf

        ei ole olemassa eläinten oikeuksia kun ei ole velvollisuuksiakaan.
        tuotantoeläimeksi luokitellaan kaikki ne eläimet joita kasvatetaan sen takia että niistä saadaan hyötytarvikkeita.ruokaa ja vaatteita jne


      • Ajattele
        YourSirWolf kirjoitti:

        Ei ole olemassa tuotantoeläimiä, on vain eläimiä, joita ei pidä tappaa järjestelmällisesti eikä käyttää hyväksi. Lopeta jo tuo aivovammaisen paskan kylväminen täällä, jossa ihmiset oikeasti haluavat keskustella eläinten oikeuksien puolesta.

        Kuinka sitten eräät kasvattavat jauhotoukkia terraarioissa ja valmistavat niistä ruokaa... tietääkö ne toukat, että ne tullaan syömään ja elääkö ne kauhunsekaisissa tunnelmissa????


      • usdfusdf-aka-asdfasdf kirjoitti:

        ei ole olemassa eläinten oikeuksia kun ei ole velvollisuuksiakaan.
        tuotantoeläimeksi luokitellaan kaikki ne eläimet joita kasvatetaan sen takia että niistä saadaan hyötytarvikkeita.ruokaa ja vaatteita jne

        On olemassa eläinten "oikeuksia", mutta ilmeisesti sä et ymmärrä miten asiaa kuuluu katsoa. Lue aikaisempi vastaukseni sinulle tästä ketjusta tuolta vähän ylempää niin ehkä sitten tajuat.


      • usdfusdf-aka-asdfasdf
        YourSirWolf kirjoitti:

        On olemassa eläinten "oikeuksia", mutta ilmeisesti sä et ymmärrä miten asiaa kuuluu katsoa. Lue aikaisempi vastaukseni sinulle tästä ketjusta tuolta vähän ylempää niin ehkä sitten tajuat.

        höpöhöpöjuttuja


      • usdfusdf-aka-asdfasdf kirjoitti:

        höpöhöpöjuttuja

        Sinulta siis, hyvä että huomasit.


      • 4-perverssi-asdfasdflle
        usdfusdf-aka-asdfasdf kirjoitti:

        ei ole olemassa eläinten oikeuksia kun ei ole velvollisuuksiakaan.
        tuotantoeläimeksi luokitellaan kaikki ne eläimet joita kasvatetaan sen takia että niistä saadaan hyötytarvikkeita.ruokaa ja vaatteita jne

        "ei ole olemassa eläinten oikeuksia kun ei ole velvollisuuksiakaan."
        No kerroppa mitä ovat ne ihmisten velvollisuudet jotka mielestäsi oikeuttavat nämä nk. "oikeudet"?
        Onko esim "keväisten kiimanahkojen" reijille nussiminen ennen nylkemistä oikeus vai velvollisuus? http://keskustelu.suomi24.fi/t/13825446/minkinnahat


      • Noinkin
        4-perverssi-asdfasdflle kirjoitti:

        "ei ole olemassa eläinten oikeuksia kun ei ole velvollisuuksiakaan."
        No kerroppa mitä ovat ne ihmisten velvollisuudet jotka mielestäsi oikeuttavat nämä nk. "oikeudet"?
        Onko esim "keväisten kiimanahkojen" reijille nussiminen ennen nylkemistä oikeus vai velvollisuus? http://keskustelu.suomi24.fi/t/13825446/minkinnahat

        Onko eläinten velvollisuuksia puolustaa heikompia yksilöitä ja tarjota nälkäisille ja janoisille ruokaa ja juomaa? Vai mitkä ovat eläinten velvollisuudet? Miksi eläimet hyökkäävät toistensa kimppuun luonnossa? Miksi nälkiintyneitä eläimiä löytyy luonnosta?


      • äläpuutumuidenjuttuihin
        Noinkin kirjoitti:

        Onko eläinten velvollisuuksia puolustaa heikompia yksilöitä ja tarjota nälkäisille ja janoisille ruokaa ja juomaa? Vai mitkä ovat eläinten velvollisuudet? Miksi eläimet hyökkäävät toistensa kimppuun luonnossa? Miksi nälkiintyneitä eläimiä löytyy luonnosta?

        Mitähän tuokin "älynväläys" eh- "Noinkin" yrittää sanoa?

        Toisaalta...
        "Oikeus ja velvollisuus" ovat ihmisen itse keksimät määritelmät, joilla Homo Sapiensiksi itseään kutsuva olio pyrkii oikeuttamaan heikompiosaisten hyväksikäytön.

        Muuten, miksi ihminen hyökkää eläinten kimppuun luonnossa?


      • Näinkin
        äläpuutumuidenjuttuihin kirjoitti:

        Mitähän tuokin "älynväläys" eh- "Noinkin" yrittää sanoa?

        Toisaalta...
        "Oikeus ja velvollisuus" ovat ihmisen itse keksimät määritelmät, joilla Homo Sapiensiksi itseään kutsuva olio pyrkii oikeuttamaan heikompiosaisten hyväksikäytön.

        Muuten, miksi ihminen hyökkää eläinten kimppuun luonnossa?

        Hyökkääkö??? Missä uutisoitiin?


      • usdfusdf-aka-asdfasdf
        äläpuutumuidenjuttuihin kirjoitti:

        Mitähän tuokin "älynväläys" eh- "Noinkin" yrittää sanoa?

        Toisaalta...
        "Oikeus ja velvollisuus" ovat ihmisen itse keksimät määritelmät, joilla Homo Sapiensiksi itseään kutsuva olio pyrkii oikeuttamaan heikompiosaisten hyväksikäytön.

        Muuten, miksi ihminen hyökkää eläinten kimppuun luonnossa?

        jos metsästystä meinaat niin ruuaksihan niitä sieltä ammutaan.


      • usdfusdf-aka-asdfasdf
        4-perverssi-asdfasdflle kirjoitti:

        "ei ole olemassa eläinten oikeuksia kun ei ole velvollisuuksiakaan."
        No kerroppa mitä ovat ne ihmisten velvollisuudet jotka mielestäsi oikeuttavat nämä nk. "oikeudet"?
        Onko esim "keväisten kiimanahkojen" reijille nussiminen ennen nylkemistä oikeus vai velvollisuus? http://keskustelu.suomi24.fi/t/13825446/minkinnahat

        "ei ole olemassa eläinten oikeuksia kun ei ole velvollisuuksiakaan."
        niin eläimellä ei ole velvollisuuksia niin miten sillä olisi oikeuksiakaan?

        No kerroppa mitä ovat ne ihmisten velvollisuudet jotka mielestäsi oikeuttavat nämä nk. "oikeudet"?
        mitähän oikeuksia nyt mahdat ajaa takaa?
        Onko esim "keväisten kiimanahkojen" reijille nussiminen ennen nylkemistä oikeus vai velvollisuus? http://keskustelu.suomi24.fi/t/13825446/minkinnahat
        minä en tiedä vihernarsistien taipumuksia tuollaisissa asioissa tekeekö ne sitä velvollisuuden vai oikeudentunnosta.
        jos taas tarkoitat minkin parittelua lajikohtaisesti niin eiköhän se ole lisääntymisvietti mitä ne toteuttaa.


      • usdfusdf-aka-asdfasdf
        äläpuutumuidenjuttuihin kirjoitti:

        Mitähän tuokin "älynväläys" eh- "Noinkin" yrittää sanoa?

        Toisaalta...
        "Oikeus ja velvollisuus" ovat ihmisen itse keksimät määritelmät, joilla Homo Sapiensiksi itseään kutsuva olio pyrkii oikeuttamaan heikompiosaisten hyväksikäytön.

        Muuten, miksi ihminen hyökkää eläinten kimppuun luonnossa?

        eikö ihminen saakaan käyttäytyä lajityypillisesti?


      • 4-perverssi-asdfasdflle
        usdfusdf-aka-asdfasdf kirjoitti:

        "ei ole olemassa eläinten oikeuksia kun ei ole velvollisuuksiakaan."
        niin eläimellä ei ole velvollisuuksia niin miten sillä olisi oikeuksiakaan?

        No kerroppa mitä ovat ne ihmisten velvollisuudet jotka mielestäsi oikeuttavat nämä nk. "oikeudet"?
        mitähän oikeuksia nyt mahdat ajaa takaa?
        Onko esim "keväisten kiimanahkojen" reijille nussiminen ennen nylkemistä oikeus vai velvollisuus? http://keskustelu.suomi24.fi/t/13825446/minkinnahat
        minä en tiedä vihernarsistien taipumuksia tuollaisissa asioissa tekeekö ne sitä velvollisuuden vai oikeudentunnosta.
        jos taas tarkoitat minkin parittelua lajikohtaisesti niin eiköhän se ole lisääntymisvietti mitä ne toteuttaa.

        "mitähän oikeuksia nyt mahdat ajaa takaa?"

        Niin, jos kerran eläimillä ei ole "oikeuksia" koska niillä ei ole "velvollisuuksia", niin mitähän mahtavat olla ihmisen "velvollisuudet" joiden perusteella voidaan jakaa "oikeuksia"?
        Eli, onko olemassa jokin velvollisuus jota toteuttamalla saadaan palkkioksi oikeus tehdä jotakin?


    • SäälittävääJAsairasta

      Tuolla usdfusdf-aka-asdfasdf on todella köyhä elämä. Ukko provoaa vuodesta toiseen tällä palstalla. Ei osaa muuta kuin heittää eläintenjätösmömmöä, jota myös ruuaksi kutsutaan häkkieläimille.
      Mölyää täällä siksi kun ei ole kunnollista ammattia. Pelkää tarhauksen lopetusta. Ei ole kouluttautunut, kuin tuohon surkeaan elinkeinoon.
      Pohjanmaalla eläinrääkkäys on häpeällinen elinkeino ja Suomi on takapajula.

      • Näinkin

        Eläinrääkkäystä tapahtuu paljon kodeissa. Koiria ja kissoja pidetään nälässä. Marsuja puidetään liian pienissä häkeissä.....


    • Eteenpäinnäinkin

      Turkistarhaus ja eläinkokeet ovat lähtöisin samasta, ihmisen tunnottomuudesta ymmärtää eläimen hätää. Jos turkistarhaaja tai vaikkapa eläinkokeilla uraansa luova lääkäri ryhtyisivät syvemmin pohtimaan ammatinharjoittamistaan, tuo tietäisi isoa muutosta heidän elämäänsä. Mutta voimavaroja suunnan muuttamiseksi heidän tuntuu olevan yhä vaikeampi löytää. Nykyistä menoa puolustellaan, kun ei jakseta muutakaan. Lääkärit kertovat tekevänsä kokeitaan lasten vuoksi, mikä kuulostaa jo varsin erikoiselta. Onneksi turkistarhaajat eivät sentään vetoa lapsiin.

      On luonnollista, että jo valittuja tekoja koetetaan oikeuttaa ja omaa mielenterveyttä suojella romahdukselta. Tukea haetaan ja saadaan lupiin myönteisesti suhtautuvilta. Luvanmyöntäjät eivät kuitenkaan harjoita ammattia, eivätkä tiedä siihen liittyvästä stressistä mitään ja tuskin haluavatkaan tietää. Toisilla on helpompaa teettää arveluttavat ja kyseenalaiset työt.

      Jos ei tiedä, eikä ymmärrä, tilanne on hieman eri kuin, jos todella tietää ja ymmärtää. Sellainen ihminen, joka on jo selvillä niin turkistarhauksen kuin eläinkokeiden eläimille ja ihmisille koituvista vahingoista, ei voi välttyä vastuusta olemalla hiljaa ja ääneti. Ihminen vastaa aina siitä, mistä hän on tullut tietoiseksi.

      Tarha- ja koe-eläimet kärsivät, samoin tarhaajat ja eläinkokeiden suorittajat. Muutosten välttämiseksi usein vedotaan taloudellisiin ongelmiin ja unohdetaan, että ihmisen psyyke hajoaa paljosta muustakin. Tosiasioiden tunnustaminen on mielenterveyden perusta. Kuinka moni valitsisikaan vähemmän rahaa ja enemmän tasapainoa, jos vain vielä kykenisi tuohon.

      Muotigurut voivat todella muuttaa suuntaa ja saada aikaan keskustelua tästä niin kipeästä ja ajankohtaisesta aiheesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe