Huijjausseatin arvonlasku katastrofaalista

Vikavaaagenhalpis

On varmaan kiva omistaa nyt jo muutenkin pikapikaa arvoaan tiputtava volkkarin halpismerkki seat? Nyt päästöhuijaus paljastu myös seateissa. Arvo laskee niin ettei tajuukkaan. Kannattaa laittaa lotto vetämään.

11

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • munnigo

      otetaan pää täyteen...

    • Useitaerimerkkejäomistan

      Niin, ei se huijaus koske mitenkään auton ominaisuuksia käytännössä. Osta sinäkin sellainen auto, jola haluat ajella. Miksi täällä notkut? Kateuttasiko?
      Kerro nyt se merkkien merkki, niin keskustellaan sen kaikista ominaisuuksista.

    • Tietäjä1
      • tuhnustajat

        Nuhapumpuiksi muuttuvat säätöjen jälkeen, eikä ne häävejä ollu peukaloituinakaan...


      • Batna

        Tulepa kokeilemaan verrokilla-bensat pieksee mennen -tullen, mutta kun ei ole kuin paskanjauhajaksi, niin ymmärretään.


    • Arvolasku

      Siis kohta ostamaan volkkari tai skoda tai seat.
      Edellinen oli vuonna 2005 joka oli mallia 2002 ja ajoin sillä 180 000km ja ainut mikä petti oli hanskalokeron lukko ja takaspoilerissa jarruvalon ledit ja malli oli leon 1.9 tdi.
      Errittäin kustannustehokas hyvin luotettava sekä laadukas hintaansa nähden, siis hintaansa nähden koska useat vertailijat eivät edes ymmärrä mitä vertaa mihin.

      • 16plus12

        Saas nähdä tuon arvonlaskun kanssa. Vähän epäilen.

        Muistissani on noin kymmenen vuoden takainen kevytmoottoripyöriä koskeva vähän vastaavanlainen juttu. Kaksitahtiset kevarit kiellettiin suurien päästöjen vuoksi, mutta niiden kysyntä käytettyinä oli kovaa eikä hinnat mihinkään pudonneet. Taisipa käydä päinvastoinkin. Syynä oli tietysti huomattavasti tehokkaampi moottori väännön osalta. Kestävyyskin uskottiin olevan parempi yksinkertaisemman rakenteen vuoksi. Kevarien tehorajoitus oli tuolloin muistaakseni jotan 11kw. Nelitahtisten vääntö oli tuolloin melkoisen heikko, joka näkyi kiihtyvyydessä ja erityisesti jos kyydissa oli joku.

        No tämä ei nyt ihan sama asia ole, ei lähellekään. Korjausratkaisusta riippuu ja erityisesti mitä se sitten vaikuttaa moottorin ominaisuuksiin ja kestävyyteen. Sitähän ei vielä tiedetä tai ainakaan ei ole julkaistu.
        Sen sijaan Suomessakin on jo ryhmäkanne ollut esillä, jos muutos heikentää auton arvoa. Kanteella lienee hyvät menestymismahdollisuudet, jos siihen joudutaan.

        Eipä tässä taida olla muuta tehtävissä odotellessa kuin spekuloida mitä kaikkea tapahtuu. Jotainhan tapahtuu varmasti, muusta ei ole tietoa.
        Nolo juttu konsernille ja kalliiksi tulee


    • Bastrado

      Kukapa noita autoja nyt sijoituskohteeksi korkoa kasvamaan hommaakaan.

      • Tietäjä1

        Juurikin noin. Täällä menee pahasti sekaisin tosiasiat. Ohjelmointi on tehty DIESEL-autoihin. Iltlehti pisti, perinteisesti, liioittelut pöytään=Korjaus maksaa 10 000e ja millähän matematiikalla, kun uuden koneen saa 5000-6500 eurolla. Uudelleenohjelmointi maksaa 50e-0,5 h työtä/auto ja sillä siisti. Kulutusta tuo ohjelmointi ei voi nostaa, koska silloinhan aiempi ohjelmointi olikin aiheellinen. VAG voisi helposti tehdä asassa PR:ää käänteisesti, eli samalla kun uudelleenohjelmoivat, niin voisivat nostaa tehoja ja alentaa kulutusta edelleen. Näinhän mm. turbodieseleille tehdään useastikin, kun halutaan optimoida moottori.


    • sokotarulaa

      Halpis ja halpis, seattiko halpisauto jos uutenakin edullisempi kuin vertaa vaikka siihen päämerkkiin siis volkkariin mutta pitää hintansa siinä kuin opel, ford tai nissan.
      Halpishaku vaan päälle niin toyotaa tarjotaan.
      Sama vika kuin skodalla hinnanlaskusta, syy ehkä siinä kun perimätieto on essonpaarista tai iskältä ja papalta jotka ajavat pienet matkansa 200 -sarjan volvolla tai corollilla muut merkit eivät pärjää koskaan ja tällä tiedolla sitten trollataan olematonta ja keulitaan omaa egoa pienestä suureksi kuin ostamalla bmw;n vaikka yariksella pärjäisi mutta ei.

    • maniska

      Ei se arvo siitä mihinkään häviä. Autokauppias kyllä meilellään tykkäisi näin uskotella. Nyt jos onnistuu kusettamaan asiakkaita, niin kohta saa hilloa taskut täyteen, kun paljastuu että korjauskampanja meni hienosti läpi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      253
      4557
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      130
      2985
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2742
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1730
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1563
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      20
      1461
    7. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1324
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1235
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      204
      1093
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1085
    Aihe