Huijjausseatin arvonlasku katastrofaalista

Vikavaaagenhalpis

On varmaan kiva omistaa nyt jo muutenkin pikapikaa arvoaan tiputtava volkkarin halpismerkki seat? Nyt päästöhuijaus paljastu myös seateissa. Arvo laskee niin ettei tajuukkaan. Kannattaa laittaa lotto vetämään.

11

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • munnigo

      otetaan pää täyteen...

    • Useitaerimerkkejäomistan

      Niin, ei se huijaus koske mitenkään auton ominaisuuksia käytännössä. Osta sinäkin sellainen auto, jola haluat ajella. Miksi täällä notkut? Kateuttasiko?
      Kerro nyt se merkkien merkki, niin keskustellaan sen kaikista ominaisuuksista.

    • Tietäjä1
      • tuhnustajat

        Nuhapumpuiksi muuttuvat säätöjen jälkeen, eikä ne häävejä ollu peukaloituinakaan...


      • Batna

        Tulepa kokeilemaan verrokilla-bensat pieksee mennen -tullen, mutta kun ei ole kuin paskanjauhajaksi, niin ymmärretään.


    • Arvolasku

      Siis kohta ostamaan volkkari tai skoda tai seat.
      Edellinen oli vuonna 2005 joka oli mallia 2002 ja ajoin sillä 180 000km ja ainut mikä petti oli hanskalokeron lukko ja takaspoilerissa jarruvalon ledit ja malli oli leon 1.9 tdi.
      Errittäin kustannustehokas hyvin luotettava sekä laadukas hintaansa nähden, siis hintaansa nähden koska useat vertailijat eivät edes ymmärrä mitä vertaa mihin.

      • 16plus12

        Saas nähdä tuon arvonlaskun kanssa. Vähän epäilen.

        Muistissani on noin kymmenen vuoden takainen kevytmoottoripyöriä koskeva vähän vastaavanlainen juttu. Kaksitahtiset kevarit kiellettiin suurien päästöjen vuoksi, mutta niiden kysyntä käytettyinä oli kovaa eikä hinnat mihinkään pudonneet. Taisipa käydä päinvastoinkin. Syynä oli tietysti huomattavasti tehokkaampi moottori väännön osalta. Kestävyyskin uskottiin olevan parempi yksinkertaisemman rakenteen vuoksi. Kevarien tehorajoitus oli tuolloin muistaakseni jotan 11kw. Nelitahtisten vääntö oli tuolloin melkoisen heikko, joka näkyi kiihtyvyydessä ja erityisesti jos kyydissa oli joku.

        No tämä ei nyt ihan sama asia ole, ei lähellekään. Korjausratkaisusta riippuu ja erityisesti mitä se sitten vaikuttaa moottorin ominaisuuksiin ja kestävyyteen. Sitähän ei vielä tiedetä tai ainakaan ei ole julkaistu.
        Sen sijaan Suomessakin on jo ryhmäkanne ollut esillä, jos muutos heikentää auton arvoa. Kanteella lienee hyvät menestymismahdollisuudet, jos siihen joudutaan.

        Eipä tässä taida olla muuta tehtävissä odotellessa kuin spekuloida mitä kaikkea tapahtuu. Jotainhan tapahtuu varmasti, muusta ei ole tietoa.
        Nolo juttu konsernille ja kalliiksi tulee


    • Bastrado

      Kukapa noita autoja nyt sijoituskohteeksi korkoa kasvamaan hommaakaan.

      • Tietäjä1

        Juurikin noin. Täällä menee pahasti sekaisin tosiasiat. Ohjelmointi on tehty DIESEL-autoihin. Iltlehti pisti, perinteisesti, liioittelut pöytään=Korjaus maksaa 10 000e ja millähän matematiikalla, kun uuden koneen saa 5000-6500 eurolla. Uudelleenohjelmointi maksaa 50e-0,5 h työtä/auto ja sillä siisti. Kulutusta tuo ohjelmointi ei voi nostaa, koska silloinhan aiempi ohjelmointi olikin aiheellinen. VAG voisi helposti tehdä asassa PR:ää käänteisesti, eli samalla kun uudelleenohjelmoivat, niin voisivat nostaa tehoja ja alentaa kulutusta edelleen. Näinhän mm. turbodieseleille tehdään useastikin, kun halutaan optimoida moottori.


    • sokotarulaa

      Halpis ja halpis, seattiko halpisauto jos uutenakin edullisempi kuin vertaa vaikka siihen päämerkkiin siis volkkariin mutta pitää hintansa siinä kuin opel, ford tai nissan.
      Halpishaku vaan päälle niin toyotaa tarjotaan.
      Sama vika kuin skodalla hinnanlaskusta, syy ehkä siinä kun perimätieto on essonpaarista tai iskältä ja papalta jotka ajavat pienet matkansa 200 -sarjan volvolla tai corollilla muut merkit eivät pärjää koskaan ja tällä tiedolla sitten trollataan olematonta ja keulitaan omaa egoa pienestä suureksi kuin ostamalla bmw;n vaikka yariksella pärjäisi mutta ei.

    • maniska

      Ei se arvo siitä mihinkään häviä. Autokauppias kyllä meilellään tykkäisi näin uskotella. Nyt jos onnistuu kusettamaan asiakkaita, niin kohta saa hilloa taskut täyteen, kun paljastuu että korjauskampanja meni hienosti läpi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3115
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2885
    3. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

      Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

      Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

      Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

      Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

      Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1280
    9. Tajusin vaan...

      Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

      Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe