Huijjausseatin arvonlasku katastrofaalista

Vikavaaagenhalpis

On varmaan kiva omistaa nyt jo muutenkin pikapikaa arvoaan tiputtava volkkarin halpismerkki seat? Nyt päästöhuijaus paljastu myös seateissa. Arvo laskee niin ettei tajuukkaan. Kannattaa laittaa lotto vetämään.

11

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • munnigo

      otetaan pää täyteen...

    • Useitaerimerkkejäomistan

      Niin, ei se huijaus koske mitenkään auton ominaisuuksia käytännössä. Osta sinäkin sellainen auto, jola haluat ajella. Miksi täällä notkut? Kateuttasiko?
      Kerro nyt se merkkien merkki, niin keskustellaan sen kaikista ominaisuuksista.

    • Tietäjä1
      • tuhnustajat

        Nuhapumpuiksi muuttuvat säätöjen jälkeen, eikä ne häävejä ollu peukaloituinakaan...


      • Batna

        Tulepa kokeilemaan verrokilla-bensat pieksee mennen -tullen, mutta kun ei ole kuin paskanjauhajaksi, niin ymmärretään.


    • Arvolasku

      Siis kohta ostamaan volkkari tai skoda tai seat.
      Edellinen oli vuonna 2005 joka oli mallia 2002 ja ajoin sillä 180 000km ja ainut mikä petti oli hanskalokeron lukko ja takaspoilerissa jarruvalon ledit ja malli oli leon 1.9 tdi.
      Errittäin kustannustehokas hyvin luotettava sekä laadukas hintaansa nähden, siis hintaansa nähden koska useat vertailijat eivät edes ymmärrä mitä vertaa mihin.

      • 16plus12

        Saas nähdä tuon arvonlaskun kanssa. Vähän epäilen.

        Muistissani on noin kymmenen vuoden takainen kevytmoottoripyöriä koskeva vähän vastaavanlainen juttu. Kaksitahtiset kevarit kiellettiin suurien päästöjen vuoksi, mutta niiden kysyntä käytettyinä oli kovaa eikä hinnat mihinkään pudonneet. Taisipa käydä päinvastoinkin. Syynä oli tietysti huomattavasti tehokkaampi moottori väännön osalta. Kestävyyskin uskottiin olevan parempi yksinkertaisemman rakenteen vuoksi. Kevarien tehorajoitus oli tuolloin muistaakseni jotan 11kw. Nelitahtisten vääntö oli tuolloin melkoisen heikko, joka näkyi kiihtyvyydessä ja erityisesti jos kyydissa oli joku.

        No tämä ei nyt ihan sama asia ole, ei lähellekään. Korjausratkaisusta riippuu ja erityisesti mitä se sitten vaikuttaa moottorin ominaisuuksiin ja kestävyyteen. Sitähän ei vielä tiedetä tai ainakaan ei ole julkaistu.
        Sen sijaan Suomessakin on jo ryhmäkanne ollut esillä, jos muutos heikentää auton arvoa. Kanteella lienee hyvät menestymismahdollisuudet, jos siihen joudutaan.

        Eipä tässä taida olla muuta tehtävissä odotellessa kuin spekuloida mitä kaikkea tapahtuu. Jotainhan tapahtuu varmasti, muusta ei ole tietoa.
        Nolo juttu konsernille ja kalliiksi tulee


    • Bastrado

      Kukapa noita autoja nyt sijoituskohteeksi korkoa kasvamaan hommaakaan.

      • Tietäjä1

        Juurikin noin. Täällä menee pahasti sekaisin tosiasiat. Ohjelmointi on tehty DIESEL-autoihin. Iltlehti pisti, perinteisesti, liioittelut pöytään=Korjaus maksaa 10 000e ja millähän matematiikalla, kun uuden koneen saa 5000-6500 eurolla. Uudelleenohjelmointi maksaa 50e-0,5 h työtä/auto ja sillä siisti. Kulutusta tuo ohjelmointi ei voi nostaa, koska silloinhan aiempi ohjelmointi olikin aiheellinen. VAG voisi helposti tehdä asassa PR:ää käänteisesti, eli samalla kun uudelleenohjelmoivat, niin voisivat nostaa tehoja ja alentaa kulutusta edelleen. Näinhän mm. turbodieseleille tehdään useastikin, kun halutaan optimoida moottori.


    • sokotarulaa

      Halpis ja halpis, seattiko halpisauto jos uutenakin edullisempi kuin vertaa vaikka siihen päämerkkiin siis volkkariin mutta pitää hintansa siinä kuin opel, ford tai nissan.
      Halpishaku vaan päälle niin toyotaa tarjotaan.
      Sama vika kuin skodalla hinnanlaskusta, syy ehkä siinä kun perimätieto on essonpaarista tai iskältä ja papalta jotka ajavat pienet matkansa 200 -sarjan volvolla tai corollilla muut merkit eivät pärjää koskaan ja tällä tiedolla sitten trollataan olematonta ja keulitaan omaa egoa pienestä suureksi kuin ostamalla bmw;n vaikka yariksella pärjäisi mutta ei.

    • maniska

      Ei se arvo siitä mihinkään häviä. Autokauppias kyllä meilellään tykkäisi näin uskotella. Nyt jos onnistuu kusettamaan asiakkaita, niin kohta saa hilloa taskut täyteen, kun paljastuu että korjauskampanja meni hienosti läpi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2661
    2. paras asia kaivatussasi?

      ❤️‍🔥
      Ikävä
      132
      2377
    3. Syitä välttelyyn

      En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2073
    4. Vihaan sua todella paljon.

      Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      133
      2061
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

      Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      12
      1794
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

      Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      151
      1303
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

      Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      29
      1162
    8. Pelottaa kohdata hänet

      En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      90
      1120
    9. Miksi kaivattunne

      ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1115
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

      Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      36
      1039
    Aihe