LUE ;tämä on tärkeää palstalle!!

KetjustaLainaus

jarinhotelli

1.10.2015 6:00
Uusi

Hei!

Minä en ole profeetta.

http://westphoria.sunset.com/2015/09/24/look-up-a-blood-red-supermoon-eclipse-is-coming-sunday-night/

Matt 24:29, Ilm 6:12-13; > Plaaneetoissa tapahtuu kummia Jeesuksen sanojen mukaan kun viimeiset ajat alkavat.

Sain mielenkiintoisen linkin missä verenpunainen kuu näkyi. >>> On niin että vaikka auringossa ja kuussa olisi säännöllisin väliajoin mutta harvoin näkynyt väri-ilmiöitä, niin se hetki kun historiassa tapahtui Lissabonin maanjäristys 1755 oli aikoja jolloin herännäisyys/ uskonpuhdistus toi hengellistä kristinuskoa, Danielille annettu profetia joka koski lopunaikaa selvisi 1840 luvulla; Dan 8:12-14, 17 -nämä hetket ajoittuvat 80 vuoden sisään kun lopun aikojen merkkejä koskevat tapahtumat alkoivat tapahtumaan sarjana suurina. Maanjäristyä alkoi esiintyä sitten suurina ja tiheämmin. -Vaikka planeettojen väri-ilmiöitä voidaankin selittää ja väri-ilmiöitä on historiassa ollut, >Kyse on joka tapauksessa siitä että ihmiset heräsivät niihin aikoihin käsittämään että viimeiset ajat alkoivat! Yleinen hengellinen mielipide kirjoitteli asiasta lehdissä että tilanne on se ovat viimeisin aikojen alun tapahtumissa. Ihmiset siis alkoivat asiaa käsittämään mikä hetki oli kyseessä.

Vaikka väri-ilmiöille tietenkin löytyy selitystä ja sellaisia on tapahtunut ennenkin. Mutta Jeesuksen sanoissa oli kuitenkin kyse "auringon värjäytymisestä vereen" eli punaisesta auringosta.

(Lissabonin maanjäristys tapahtui 1. marraskuuta 1755 Portugalin pääkaupungissa Lissabonissa. Järistyksen episentrumi oli Atlantin valtamerellä, noin 200 kilometriä Lissabonista luonaiseen. Järistys tapahtui pyhäinpäivän aamuna noin klo 9.40. Suurin osa kaupunkilaisista oli järistyksen aikaan kirkoissa pyhäinpäivän aamumessussa, ja monet heistä joutuivat sortuvien kirkkorakennusten murskaamiksi. Pyhäinpäivän kunniaksi Lissabonin lukuisissa kirkoissa oli sytytettynä suuri määrä kynttilöitä, jotka sytyttivät maanjäristyksen jälkeen suuria tulipaloja. Tulipalot tuhosivat Lissabonin keskustan lähes kokonaan, ja Atlantilta hyökynyt tsunami täydensi tuhon. Myös muita osia Portugalista tuhoutui. Erityisen pahasti järistys turmeli Algarven kaupunkia Lissabonin eteläpuolella. Lissabonin maanjäristys on yksi historian tuhoisimmista maanjäristyksistä. Se ja sitä seuranneet hyökyaallot ja tulipalot tappoivat noin 60 000–100 000 ihmistä. Lissabonista noin 85 % tuhoutui. Lissabonin maanjäristyksen voimakkuus oli noin 9 Richterin asteikolla.)

Matt 24:4-14 Jeesus luettelee lopun merkkejä. Jakeet 15-20 kuuluvat kuitenkin Jerusalemin hävitykseen liittyviin tapahtumiin. Jakeet 36-51 kertovat edelleen lopun tapahtumista. Jae 21 tukitaan keskiaikaan kuuluvaksi, mutta myös lopun ajan ahdinkoja koskeviin asioihin. Jae 34 kuulunee Jerusalemin hävityksen tapahtumiin, tai sitten Vapahtaja tarkoitti "sukupolvella" koko ihmissukua, tai juudan kansanheimoa, tai että tapahtumien alun näkijät näkevät lopunkin? Sama on esitetty myös Mark 13:5-29 ja Luuk 21:8-28. (Jooel 1:15-20, Jer 4:19-22, 30:7,18, Ps 91:9-10, Mii 4:10-12) Vaikeita ja pahoja lopun aikoja kuvaavat myös 2 Tim 3:1-5, 12-14, 2 Piet 3:3. Matt 24 luvun tapahtumissa on kaksois- jopa kolmoistäyttymyksiä ei aikajärjestyksessä epäkronologisesti.

Jes 24 luku = rinnakkaisluku!

Mainittuja lopun merkkejä on tapahtunut pienemmässä mittakaavassa kautta ihmiskunnan historian, mutta lopun aikana ne yhä tiivistyvät tiheämmin toistuviksi, ja voimakkaaammiksi. Katastrofit tapahtuvat ympäri maapalloa, mutta eivät yhtä koko maapallolla, koska kuolisimme kaikki nopeasti.

Lopun aikojen katsotaan alkaneen kun Jeesuksen mainitsemat lopun merkit alkoivat toteutua (Matt 24:32-33) ja Danielin profetioita alettiin ymmärtämään. (Dan 12:9-10) Ensimmäisinä lopun merkkeinä toteutuivat selittämätön auringon ja kuun pimennys vuonna 1780 ja valtavan suuri tähti- eli meteorisade 1833. (Matt 24:29, Ilm 6:12) Myös Lissabonin maanjäristys 1755 katsotaan aloittaneen suurten maanjäristyksien sarjan. (Matt 24:7, Ilm 8:5, 11:13,19, 16:18 )

Lopun merkkeinä voidaan tiivistetysti mainita: - Väärät profeetat ja -messiaat, sodat, maanjäristykset, nälänhädät, vihat uskovaisia kohtaan, (Ilm 12:17) myös uskovien toistensa kavaltaminen ja luopuminen uskosta, laittomuuden lisääntymisen seurauksena rakkauden kylmeneminen, evankeliumin julistaminen koko maailmassa (Matt 28:18-20) suuret tunnusteot ja ihmeet paholaisen aiheuttamina, (Ilm 13:13) opetus että Herra on tullut, vaikka kukaan ei ole nähnyt Herran paluuta (24:30) Tähtisade (1833) ja auringon ja kuun pimennys (1780) (Ilm 6:12-14)

Jumalattomat pitävät totuuden sanaa vallassaan, muodollinen kristillisyys josta puuttuu pyhitys Hebr 12:14, ja pyhyyden tunnusmerkit Ilm 14:12, Kristus kallion perustaa murskataan ihmisten omien mieltymyksien tieltä. "Ajan merkkejä"- -ne merkit mistä Jeesus puhui ovat alkaneet 1750 luvulla- Auringon ja kuun pimeneminen 1780 luvulla.

Siunauksia

Jari Laurila

keskustelija

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amentavai

Hyvä kirjoitus.

• 234423

4231

• Lisäys;

Minulla voi olla muistivirhe auringonvärjäytymisestä, mutta valoa ei aurinko ja kuu antanut. Jakeista voi lukea itse kukin tarkemmin. Minä katson asian vielä kreikan sanakirjoistakin, ja selvitän itselleni kumpiko värjäytyi aurinko vai kuu-

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• Siunaten

Siunausta sinullekin, Jari.

• Tässä täsmennystä:

Matt 24:29 Jeesus mainitsee ajan merkeistä; -Jeesus puhuu keskiajan Matt 24:15-20 tapahtumien jälkeisestä ajasta "kohta noiden päivien jälkeen" (keskiaika) aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan.
        Kyseessä oli auringon kuun yhtäaikainen täydellinen pimennys.
        Löytäisin tähän lisää kuvausta hetken kestosta, mutta muistan että kyseessä ei ollut muutama minuutti, vaan tunteja oli täydellisen pimennyksen aikajakso.
        Löytäisin päivämäärän jos etsisin kirjahyllyköstä, ja jossakin tähtitieteilijöiden historian merkinnöissä on varmaan tietoa. -Tärkeää on että tuo hetki oli ja Jeesus sen tiesi etukäteen, ja kertoi hetken merkityksestä.
        Minun kreikan sanakirjat sanovat Matt 24:29 "fengos" = valo, loiste
        Mark 13:24 jakeiden merkityksestä.

Ilm 6:12-13
        "Aurinko meni mustaksi kuin suruvaate, (adj. "melas" = musta) ja kuu muuttui kauttaaltaan verenpunaiseksi. ("haima" = veri vastaa hebr "dam" = olla punainen) Taivaan tähdet putosivat maahan niin kuin viikunan lehdet varisevat myrskyn sitä ravistellessa.

Tässä nämä auringon ja kuun värikysymykset. Sakea tähtisade oli vielä samaan aikaan.

Ihmiset tajusivat- alkasivat tajuamaan että nyt on se hetki misytä Jeesus puhui.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• HerraArmahda

Kiitos kirjoituksistasi.
        Ikävää on vain se, että psyk. pot. täällä, jotka asettavat itsensä profeetoiksi ja puutaheinää kirjoittavat pakkomielteisti. Eivät ymmärrä Raamatun ja profetian yhteyttä. Eivät ota vastaan totuutta.

• HerraArmahda kirjoitti:

Kiitos kirjoituksistasi.
        Ikävää on vain se, että psyk. pot. täällä, jotka asettavat itsensä profeetoiksi ja puutaheinää kirjoittavat pakkomielteisti. Eivät ymmärrä Raamatun ja profetian yhteyttä. Eivät ota vastaan totuutta.

Hei!

Minä en ole psyk. pot.
        -Ei ole olemassa sellaista hoitosuhdetta.

-Olen kommentoinut Raamatun jakeita. Voit arvostella toki itse.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• jarinhotelli kirjoitti:

Hei!

Minä en ole psyk. pot.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

Älä sä Jari välitä tosta palstakeisarista. Se syyttelee joka nurkalla jokaista ihmistä joka ei sitä itteensä miellytä.

• HuomiotaNyt
        jarinhotelli kirjoitti:

Hei!

Minä en ole psyk. pot.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

Älä, Jari, palstan yleistä psyk.pot. henkeä ota itseesi, sillä eihän viestissä sinusta puhuta vaan yleisestä hengestä, joka ei ole terve, eikä raamatullinen palstalla.
        Pitkästä aikaa olet ainoa tervettä tutkimista Raamatusta tuonut tänne.
        Kuten huomaat niin raamatunlause voi osua johonkin ja sekin sitten koetaan syyttelyksi.

• 45325324

5432

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      373
      39700
    2. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      114
      8236
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      31
      5890
    4. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      21
      4368
    5. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      62
      3805
    6. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3477
    7. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      74
      3051
    8. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      32
      2798
    9. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      18
      2381
    10. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      17
      2229
    Aihe