heihin kohdistuvia taloudellisia leikkauksia vastaan?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1424106121370.html
Löytyisikö väkeä kunnantalon rappusille tai polisiiasemien edustalle istuskelemaan?
Kuka osoittaisi mieltää vanhusten puolesta,
59
52
Vastaukset
- turhaanarinaakaikenaikaa
Paljonkohan maksaa jos ostaa margariinirasian, limpun ja maito/piimätölkin ja vanhukselle niistä riittää ainakin viikoksi, margariinia paljon pitemmäksikin aikaa.
- nuormieli
Ihan oikeastiko olet sitä mieltä että vanhus pärjätköön noilla mainitsemillasi eväillä, sensijaan pakolaisille pitää tarjota kunnon lämmin ateria niinkö???????.
- turhaanarinaa
nuormieli kirjoitti:
Ihan oikeastiko olet sitä mieltä että vanhus pärjätköön noilla mainitsemillasi eväillä, sensijaan pakolaisille pitää tarjota kunnon lämmin ateria niinkö???????.
Tuo sen saamansa lämpimän aterian lisäksi.
- k-kk
Ei saa pisteitä eikä pääse telkkariin näyttämään jumalallisuuttaan , julkisuus on nyt valjastettu eri asiaan.
Päättäjät ja toimittajat luottaa luonnolliseen poistumaan,se hoitaa vapaita paikkoja tuleville.
Harva asia on niin perusteellisesti sylettänyt kuin nyt tää kansain vaellus sillä sitähän tää on .
Toiset hyväksyy kaikki kevätjuhla liikkeet ja vastapuoli vastustaa molemmat yhtä pöljiä ,
Käyrään keskusteluja samanmielisissä porukoissa toistellaan yhressä hyväksyttyjä mielipiteitä, mitä keskustelua se on,
Sanon viel kerran et ellei politikot tule näyttävästi esille ja kerro mitä,missä ja milloin niin ei hyvä heilu. Mikäli vanhuksella on lapsia tai muita läheisiä, niin eikö heillä ole jonkinlainen vastuu tämän hyvinvoinnista. Jos yhteiskunta ei kaikkeen pysty.
Äitini ei tarvitse ateriapalveluja, laittelee itsekin ruokaa, mutta myös me tyttäret hänelle sitä viemme. Sisareni vei eilen tekemiään kaalikääryleitä, juuri äsken äiti kehui puhelimessa kuinka moneksi kerraksi niitä on.- enmilläänkeksi
@Ancelina "Mikäli vanhuksella on lapsia tai muita läheisiä, niin eikö heillä ole jonkinlainen vastuu tämän hyvinvoinnista"
Ei ole minkäänlaista vastuuta. Jos on huonot välit tai muuten vaan ei tahdo., voi unohtaa vanhat. Vapaaehtoista on kaikki kanssakäyminen. Perinnönjakoon kutsun lähettävät viranomaiset. enmilläänkeksi kirjoitti:
@Ancelina "Mikäli vanhuksella on lapsia tai muita läheisiä, niin eikö heillä ole jonkinlainen vastuu tämän hyvinvoinnista"
Ei ole minkäänlaista vastuuta. Jos on huonot välit tai muuten vaan ei tahdo., voi unohtaa vanhat. Vapaaehtoista on kaikki kanssakäyminen. Perinnönjakoon kutsun lähettävät viranomaiset.Minä tykkään että on vastuu, se on häpeällistä jos ei vanhemmistaan vastuuta kanna.
Kukin toimii tavallaan, raha kai kelpaa kaikille, kun on perinnönjaon aika.- enmilläänkeksi
Ancelina kirjoitti:
Minä tykkään että on vastuu, se on häpeällistä jos ei vanhemmistaan vastuuta kanna.
Kukin toimii tavallaan, raha kai kelpaa kaikille, kun on perinnönjaon aika.Tykätä voi ja olla jotain mieltä. Mutta virallisesti ja lakisääteisesti ei ole mitään vastuuta. Ennenmuinoin oli. Ei ole vastuuta myöskään vanhempiensa ja lähisukulaistensa veloista.
enmilläänkeksi kirjoitti:
Tykätä voi ja olla jotain mieltä. Mutta virallisesti ja lakisääteisesti ei ole mitään vastuuta. Ennenmuinoin oli. Ei ole vastuuta myöskään vanhempiensa ja lähisukulaistensa veloista.
Tiedän tuon oikein hyvin, siitä huolimatta olen sitä mieltä, että lasten on kannettava huolta ja oltava vastuussa vanhoista vanhemmistaan. Minun omatuntoni ei salli hylätä.
- enmilläänkeksi
Ancelina kirjoitti:
Tiedän tuon oikein hyvin, siitä huolimatta olen sitä mieltä, että lasten on kannettava huolta ja oltava vastuussa vanhoista vanhemmistaan. Minun omatuntoni ei salli hylätä.
Joo, enpä halua olla mitään mieltä muiden toimista. Perheitä on monenlaisia. Omat vanhempani ovat poissa ja heistä huolehdimme loppuun asti. Äiti kitisi silti kuin nykyturvapaikanhakijat, vaikka oli olot niin hyvät kuin ikinä voi, mutta kun äitiä kiukutti vanheneminen ja sairautensa ja sitten lopuksi kotoaan muutto vanhustentaloon varsinkin, vuodeosastolla viihtyi paremmin. Nyt olen itse vanhempi, joka joskus ehkä tarvitsee jotain. Ans kattoo, miten käy. Huolta en asiasta kanna, enkä syytä lapsiani toimikoon miten toimivat. Pitävät kai mua aikas pärjäävänä eivätkä heti älyä edes apuaan tarjota ellen pyydä.
Keskustelua aiheesta Studio55.fi helmikuulta 2015
http://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/lukijoiden-enemmisto-tyrmaa-lapsen-ei-pida-hoitaa-iakkaita-vanhempiaan/4774860 - k-kk
Sama kaiku on askelten, hoidin äitini asioita loppuun asti.
Tarkotin vanhuksia jotka on yksinään säilötty laitoksiin tai koteihinsa.
Tää vanhus juttu on ku lasten automaattinen koko päiväinen hoito ,kaik vaan jollekkin toiselle ettei laatuaika häiriinny. - eivelvoitetta
Ancelina kirjoitti:
Minun äitini omatunto salli hyvin hylätä minut ollessani 2 vuoden ikäinen. En aio hoitaa ja avustaa häntä jos vielä eläessään ottaa yhteyttä. Viranomaiset joskus sitten kertoo kun hänestä aika jättää, hautajaisiin en mene.
enmilläänkeksi kirjoitti:
Joo, enpä halua olla mitään mieltä muiden toimista. Perheitä on monenlaisia. Omat vanhempani ovat poissa ja heistä huolehdimme loppuun asti. Äiti kitisi silti kuin nykyturvapaikanhakijat, vaikka oli olot niin hyvät kuin ikinä voi, mutta kun äitiä kiukutti vanheneminen ja sairautensa ja sitten lopuksi kotoaan muutto vanhustentaloon varsinkin, vuodeosastolla viihtyi paremmin. Nyt olen itse vanhempi, joka joskus ehkä tarvitsee jotain. Ans kattoo, miten käy. Huolta en asiasta kanna, enkä syytä lapsiani toimikoon miten toimivat. Pitävät kai mua aikas pärjäävänä eivätkä heti älyä edes apuaan tarjota ellen pyydä.
Keskustelua aiheesta Studio55.fi helmikuulta 2015
http://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/lukijoiden-enemmisto-tyrmaa-lapsen-ei-pida-hoitaa-iakkaita-vanhempiaan/4774860Ainahan sitä pientä kitinää kuuluu, vaan siihen on jo tottunut.
Varsinainen hoitaminen tai pitkäaikainen, ehkä se viimeisen hoitopaikan saaminen kuuluu yhteiskunnan järjestettäväksi.
Koska kaikilla ei ole mahdollisuutta yksityisiin hoitokoteihin, eikä niitä kaikkialla olekaan.
Mutta niin pitkään, kun vanha ihminen pystyy asumaan kotonaan, vaikkapa lasten jonkinlaisen avun turvin ja nauttii kotona asumisesta, niin ettei pelkää. Kaatumista, sairauskohtausta tms. voivat läheiset tätä asumista tukea.
Mutta ei ole pakko, ellei tahdo, senhän laki takaa.eivelvoitetta kirjoitti:
Minun äitini omatunto salli hyvin hylätä minut ollessani 2 vuoden ikäinen. En aio hoitaa ja avustaa häntä jos vielä eläessään ottaa yhteyttä. Viranomaiset joskus sitten kertoo kun hänestä aika jättää, hautajaisiin en mene.
Surullista, en ihmettele haluttomuuttasi. Eivät läheskään kaikki vanhempi/lapsisuhteet ole onnistuneita.
k-kk kirjoitti:
Sama kaiku on askelten, hoidin äitini asioita loppuun asti.
Tarkotin vanhuksia jotka on yksinään säilötty laitoksiin tai koteihinsa.
Tää vanhus juttu on ku lasten automaattinen koko päiväinen hoito ,kaik vaan jollekkin toiselle ettei laatuaika häiriinny.Voi siellä laitoksessakin käydä vanhusta katsomassa ja esim. ulkoiluttamassa, jos oma tilanne sen sallii. Monen aika vaan on kortilla ja sitten tulee hätä, kun äiti tai isä tekee kuolemaa
Sitä onkin vaikea hyväksyä, olisiko omantunnon kolkutusta.- k-kk
eivelvoitetta kirjoitti:
Linnaa lainatakseni. ihminen voi tehrä tahrostaan totta asettumalla ulkopuolelle ja kantaa teostaan tulevat seuraukset.
Ihan vapaasti voit selvittää kaunasi haluamallasi tavalla,mulla sentään oli äiti joka yritti hoitaa velvoitteensa. - nuormieli
Ancelina kirjoitti:
Minä tykkään että on vastuu, se on häpeällistä jos ei vanhemmistaan vastuuta kanna.
Kukin toimii tavallaan, raha kai kelpaa kaikille, kun on perinnönjaon aika.Etkö yhtään ihmettele miksi nuo nuoret miehet ovat jättäneet vaimonsa, lapsensa ja vanhenpansa sodan jalkoihin ja itse luikkineet turvaan?. Minä ihmettelen juuri sitä millaisia isiä ja poikia ovat nämä "raukat" kuinka voivat silmänsä ummistaa iltaisin, meillä silloin sotaaikana miehet oli rintamalla turvatakseen lastensa, vaimonsa ja vanhempiensa elämän. Noin toimii MIES. Pakolaisena ymmärtäisin lapset, vanhukset ja naiset, en nuoria terveitä miehiä.
- siilimuori4
Ancelina kirjoitti:
Ainahan sitä pientä kitinää kuuluu, vaan siihen on jo tottunut.
Varsinainen hoitaminen tai pitkäaikainen, ehkä se viimeisen hoitopaikan saaminen kuuluu yhteiskunnan järjestettäväksi.
Koska kaikilla ei ole mahdollisuutta yksityisiin hoitokoteihin, eikä niitä kaikkialla olekaan.
Mutta niin pitkään, kun vanha ihminen pystyy asumaan kotonaan, vaikkapa lasten jonkinlaisen avun turvin ja nauttii kotona asumisesta, niin ettei pelkää. Kaatumista, sairauskohtausta tms. voivat läheiset tätä asumista tukea.
Mutta ei ole pakko, ellei tahdo, senhän laki takaa.Laki takaa vielä mutta kuinka kauan??? Kohta katsotaan kenellä on pokkaa jättää vanhempansa hoitamatta.
nuormieli kirjoitti:
Etkö yhtään ihmettele miksi nuo nuoret miehet ovat jättäneet vaimonsa, lapsensa ja vanhenpansa sodan jalkoihin ja itse luikkineet turvaan?. Minä ihmettelen juuri sitä millaisia isiä ja poikia ovat nämä "raukat" kuinka voivat silmänsä ummistaa iltaisin, meillä silloin sotaaikana miehet oli rintamalla turvatakseen lastensa, vaimonsa ja vanhempiensa elämän. Noin toimii MIES. Pakolaisena ymmärtäisin lapset, vanhukset ja naiset, en nuoria terveitä miehiä.
Siitä aiheesta on täällä jo keskusteltu niin paljon, etten ole mukaan työntäytynyt.
Mutta kyllä, ihmettelen kyllä. Eräs maahanmuuttaja, lääkäri samoilta seuduilta kuin nämä tulijat, on lehdessä kertonut oman kantansa asiaan ja se on aika lailla samanlainen kuin minun.
Ei kukaan oikeasti vastuullinen jättäisi perhettään vaarallisiin oloihin ja lähtisi itse turvaan.siilimuori4 kirjoitti:
Laki takaa vielä mutta kuinka kauan??? Kohta katsotaan kenellä on pokkaa jättää vanhempansa hoitamatta.
He joilla ei lapsia ole, heidät on jonkun pakko hoitaa.
Ancelina kirjoitti:
He joilla ei lapsia ole, heidät on jonkun pakko hoitaa.
Ajattelu kehitysmaissa, lasten velvollisuudesta vanhempiaan kohtaan ON syy ylikansallistumiseen, eli väestöräjähdykseen..Eläkejärjestelmän, terveydenhulto pitäis kyetä vastaamaan saatuun työpanokseen..
kaimaliini kirjoitti:
Ajattelu kehitysmaissa, lasten velvollisuudesta vanhempiaan kohtaan ON syy ylikansallistumiseen, eli väestöräjähdykseen..Eläkejärjestelmän, terveydenhulto pitäis kyetä vastaamaan saatuun työpanokseen..
Pysyttelin nyt ihan näissä kotoisissa vanhusten hoito-ongelmissa, hoitakoon joku toinen maailmanlaajuisen ongelman.
Selvä asia on, että ihmisiä on liikaa ja lisää pukkaa joka päivä. Suomessa syntyvyys laskee, mutta tulijoita tänne näkyy riittävän ja saattavat olla hyvinkin sikiävää sorttia.
Taloudellisiakin leikkauksia suurempi murhe tämän päivän vanhuksilla on yksinäisyys. Surullista jos pitää hakeutua sairaalaan kohdatakseen ihmisiä ja saadakseen seuraa j ja vastustaa kotiinlähtöä kun sairaalassa viihtyy paremmin.
- 1eero
Siinä olet oikeassa siitä on parivuotta kokemusta, paljon se itsestä kiinni mutta ei ole helppoa mistä löytää virike mihin kiinnostua. Tähän ei toinen antaa neuvoa luettelemalla eri ehtoja, omasta nupista se on lähdettävä.
1eero kirjoitti:
Siinä olet oikeassa siitä on parivuotta kokemusta, paljon se itsestä kiinni mutta ei ole helppoa mistä löytää virike mihin kiinnostua. Tähän ei toinen antaa neuvoa luettelemalla eri ehtoja, omasta nupista se on lähdettävä.
No eero sinähän et ole vielä vanhus. Itestä se paljon on kiinni ja omasta aktiivisuudesta silloin kun vielä kykenee toimimaan. Mua säälittää vanhukset. Jotka pää-asiassa ovat koko vuorokauden yksin kotona. Kukaan ei käy eivätkä itse kykene mihinkään lähtemään. Sairaalasta kotiutettaessa sanovat etteivät halua kotiin kun siellä ei ole ketään.
- 1eero
siilimuori2 kirjoitti:
No eero sinähän et ole vielä vanhus. Itestä se paljon on kiinni ja omasta aktiivisuudesta silloin kun vielä kykenee toimimaan. Mua säälittää vanhukset. Jotka pää-asiassa ovat koko vuorokauden yksin kotona. Kukaan ei käy eivätkä itse kykene mihinkään lähtemään. Sairaalasta kotiutettaessa sanovat etteivät halua kotiin kun siellä ei ole ketään.
Kunnonpuolesta en ole huolissani naapurin mökkiläisen kanssa marjassa hää saman ikäinen ihmetteli menohaluja mehtä sen kuin rytisi kun painelin. No kesä meni rattosasti ei kerennä miettimään joutavia, mutta mutta tuleva talvi mietityttää taas naapureita ja kavereita on mut ei se korvaa kotona yksin oloa, tosin viihdyn kyllä yksinkin mut liika on liikaa, eilen kyllä kattelin vaihteeksi koiruuksia no katellaan.
1eero kirjoitti:
Kunnonpuolesta en ole huolissani naapurin mökkiläisen kanssa marjassa hää saman ikäinen ihmetteli menohaluja mehtä sen kuin rytisi kun painelin. No kesä meni rattosasti ei kerennä miettimään joutavia, mutta mutta tuleva talvi mietityttää taas naapureita ja kavereita on mut ei se korvaa kotona yksin oloa, tosin viihdyn kyllä yksinkin mut liika on liikaa, eilen kyllä kattelin vaihteeksi koiruuksia no katellaan.
Otappa koiruli. On aina yhtä iloinen ja siitä on seuraa. Sitte otat koiran hihnaan ja lähet taluttelemaan sitä. Tiiä mikä säihkysilmä kävelee fifin kanssa vastaan. Siitä kaffittelemaan ja sitä rataa.
- 1eero
siilimuori2 kirjoitti:
Otappa koiruli. On aina yhtä iloinen ja siitä on seuraa. Sitte otat koiran hihnaan ja lähet taluttelemaan sitä. Tiiä mikä säihkysilmä kävelee fifin kanssa vastaan. Siitä kaffittelemaan ja sitä rataa.
En hätäile koiruuksien takia, tässä taloyhtiössä missä asun on 11 huoneistoa asukkaineen 6 koiraa, rauhallisia otuksia ainostaan posteljooni kun työntää postia silloin koirat älähtää ahaa postia ehkä tulossa siitä tiedän.
1eero kirjoitti:
En hätäile koiruuksien takia, tässä taloyhtiössä missä asun on 11 huoneistoa asukkaineen 6 koiraa, rauhallisia otuksia ainostaan posteljooni kun työntää postia silloin koirat älähtää ahaa postia ehkä tulossa siitä tiedän.
Ai mitä et hätäile. Koirulin hankkimista vai yksinolemisen poistoa? Minä oottelen et se kennelinemäntä ilmoittaa milloin heille on syntynyt pieni lyhytkarvainen chihupoika. Tässä ehtii kasvaa koiranomistajaksi:).
- 1eero
siilimuori2 kirjoitti:
Ai mitä et hätäile. Koirulin hankkimista vai yksinolemisen poistoa? Minä oottelen et se kennelinemäntä ilmoittaa milloin heille on syntynyt pieni lyhytkarvainen chihupoika. Tässä ehtii kasvaa koiranomistajaksi:).
Lapinkoira on harkinnassa, kannanottoja netistä, on puolesta ja vastaan sopetumisesta kerrostaloon sitten pari muutakin rotua se tässä miten päättä ja saako tällä hetkellä sitä mitä haluaisi, tyttärellä on hakusessa yksi rotu hänen tutun kautta lapinkoira mielyttäs mutta jos aiheuttaa häiriötä, pystykorva on ollu mutta paha haukkumaa.
1eero kirjoitti:
Lapinkoira on harkinnassa, kannanottoja netistä, on puolesta ja vastaan sopetumisesta kerrostaloon sitten pari muutakin rotua se tässä miten päättä ja saako tällä hetkellä sitä mitä haluaisi, tyttärellä on hakusessa yksi rotu hänen tutun kautta lapinkoira mielyttäs mutta jos aiheuttaa häiriötä, pystykorva on ollu mutta paha haukkumaa.
Nii. Koirissa on kouluttaminen. Chihutkin kuulemma osat on melkoisia räksyttäjiä. Häytyypi vaan koittaa kitkeä enimmät räksytykset pois.
- 09090909
Kuinka moni teistä on hoitanut vanhuksensa tai sairaan omaisensa?
Ei taida olla muita kuin Pirre ja Ancelina.
Heille nostan hattuani.
Muut huutavat yhteiskunnan apua ja jättävät omaisensa milloin etelän matkan takia milloin tärkeän työnsä takia. Työ on ihmishenkeä monta kertaa tärkeämpi se on täällä monta kertaa kerrottu.
Nämä itseään tärkeänä pitävät saavat jäädä unohdettuina makuuhavoihinsa makamaan ja haukkumaan mamuja viimeisillä voimillaan.- Lukenut.palstaa
K/k ja HM.n ovat myös heitä.
- 09090909
Lukenut.palstaa kirjoitti:
K/k ja HM.n ovat myös heitä.
Kiitos lisäyksestä en tunne heitä. Kai on muitakin.
- RealistiN
09090909 kirjoitti:
Kiitos lisäyksestä en tunne heitä. Kai on muitakin.
Läheskään kaikki eivät kerro omista asioistaan, sillä täällä joutuu helposti ilkeilyn kohteeksi, joskus se on liikaa omien vaikeuksien lisäksi.
Kertomattomuuden perusteella on hyvinkin heppoista tehdä päätelmiä. - tunteettomia.on
RealistiN kirjoitti:
Läheskään kaikki eivät kerro omista asioistaan, sillä täällä joutuu helposti ilkeilyn kohteeksi, joskus se on liikaa omien vaikeuksien lisäksi.
Kertomattomuuden perusteella on hyvinkin heppoista tehdä päätelmiä.Tuo ilkeily näkyi äskettäin tosi raakana.
- alta-kulmien-katsottuna
Vanhukset ei jaksa ottaa osaa mielenosotuksiin,
suurinosa vanhuksista on monisairaita,
moni toivoo jo pikaista kuolemaa,
heitteillejättö on liian järkyttävää koettavaksi,
vanhukset on terveydenalan brioriteetin kohteena,
tietenki se on järkeenkäyvää,
koska vanhukset on vain suuri rahanmeno erä yhteiskunnalle,
se vaan näin vanhuksena harmittaa,
-
vanhukset on arkoja,
monikaa ei jaksa eikä osaa enää hakea mahdollista apua ja helpotusta sairauksiinsa.
harmi vaan, meitä on liikaa suhteessa pienen suomen kokonais väestöön verrattuna,
vanhus on riesa itselleen ja yhteisölleen,
sori,,,, - hytinäx1
No tietenkin he jotka osoittavat mieltään 38 palkallisen kesälomapäivän vähentämisestä 30 kymmeneen päivään. Voishan myös omaiset osallistua mielenosoitukseen. Omaisilla tarkoitan lapsia, lapsenlapsia, sisarustensa lapsia, serkkuja ,sekä järjestöjä joille vanhukset testamenttaavat omaisuutensa.
Ne kahdeksan ratkaisevaa lomapäivää voivat olla pois omaishoidosta ja ikääntyneen työntekijän työssäjaksamisen tukemisesta.
- eppu2
Suurin osa vanhuksista asuu kotonaan, suurin osa tulee toimeen itsenäisesti.
Ja toinen suuri osa tulee toimeen pienellä avulla.
Vain parina viime elinvuotenaan tarvitaan enemmän tai kokonaan sairaanhoitoa keskimäärin.
Tämä vouhotus, kuinka vanhukset maksaa ja maksaa sitä ja tätä ja kuinka on surkeeta, vääristää totuuden.
Tutkimuksiakin tästä asiasta löytyy ja olen sitä täällä esittänytkin, nyt en viitsi kaivella, löydätte itsekin jos kiinnostaa. - retkiämmi
En halua vanhainkotiin ellei siellä ole retkeily-asiantuntiaa.
Olen pienen ikäni telttaillut erilaisissa maisemissa.
Onko missään retkeilyvanhuksille sopivaa hoitopaikkaa?Kirjoita hoitotahto, siinä voit kertoa ja kirjata kaikki toiveesi, mimmoisessa teltassa ja mimmoisesta pakista haluat ruokasi syödä jne
Jospa jatkossa nämä vanhusten hoitolaitoksetkin profiloitusivat eri teemoille, kuten nyt jossain putarhanhotoon erikoistuntu koti. Retkihenkisille ikäihmisille eräkoti jne :).
- 1eero
siilimuori2 kirjoitti:
Jospa jatkossa nämä vanhusten hoitolaitoksetkin profiloitusivat eri teemoille, kuten nyt jossain putarhanhotoon erikoistuntu koti. Retkihenkisille ikäihmisille eräkoti jne :).
Huomenta muori siilinen on töihin lähtö ?
Eräkoti jossain tiettömän taipaleen takana, joku voisi tosiaan viihtyä en minä vaikka nuorempanä olin innokas eräretkeilijä nyt olen tullut mukavuuden haluiseksi. 1eero kirjoitti:
Huomenta muori siilinen on töihin lähtö ?
Eräkoti jossain tiettömän taipaleen takana, joku voisi tosiaan viihtyä en minä vaikka nuorempanä olin innokas eräretkeilijä nyt olen tullut mukavuuden haluiseksi.No huomenta, Onhan täällä joku muukin hereillä tähän aikaan aamusta.
Joo töitä pukkaa. Onko teillä sähköt säilyny? Jossain olleet sähköittäkin niin että pakasteet sulaneet. Mut myrskyn jälkeen tulee aina poutasää,
https://www.youtube.com/watch?v=p11a6_nLDco
Kyllä sitä tässä iässä jo osaa arvostaa pehmyttä pielusta, kunnollisia pesumahdollisuuksia ja esteetöntä kulkemista. Ja kulttuurielämyksiäkin, ainaki joskus.- 1eero
siilimuori2 kirjoitti:
No huomenta, Onhan täällä joku muukin hereillä tähän aikaan aamusta.
Joo töitä pukkaa. Onko teillä sähköt säilyny? Jossain olleet sähköittäkin niin että pakasteet sulaneet. Mut myrskyn jälkeen tulee aina poutasää,
https://www.youtube.com/watch?v=p11a6_nLDco
Kyllä sitä tässä iässä jo osaa arvostaa pehmyttä pielusta, kunnollisia pesumahdollisuuksia ja esteetöntä kulkemista. Ja kulttuurielämyksiäkin, ainaki joskus.On sähköt toimineet maakunissa on ollu vikoja, näyttää tulevan täyskirkas poutasää kunha pimeys väistyy, nopeasti on päivä alkanut lyhenemään ja ensiviikolla näkyy olevan kylmä pohjois virtaus päällä pikkuhiljalleen mennään kohti talvea.
1eero kirjoitti:
On sähköt toimineet maakunissa on ollu vikoja, näyttää tulevan täyskirkas poutasää kunha pimeys väistyy, nopeasti on päivä alkanut lyhenemään ja ensiviikolla näkyy olevan kylmä pohjois virtaus päällä pikkuhiljalleen mennään kohti talvea.
No hyvä kun mennään, enempi huolstetutaisi jos ei talvi tulisikaan :) Kirpakka pakkanen on ihan mukava kun sen jälkeen tulee taas kevät ja kesä. Mut oikein mieluista ja lupsakkaa ja aurinkoitsakin päevää :).
- linkitykset
Tiedoksi vaan, ettei voi enää linkittää suomi24 sivuille. Eivät toimi, aukea tai näy siten, että niitä voisi avata.
- 1eero
Kyllä minunkin linkitys toimii siili :))
1eero kirjoitti:
Kyllä minunkin linkitys toimii siili :))
Moi 1eero
Onnistuitko hakemaan veneesi ennen syysmyrskyä? Muistan lapsuudestani, kun meillä oli veneitä vähän joka rannalla, koska asuimme siellä Sainaanrannalla, niin kyllä niistä oli huoli aina.
Sukuriidankin sai aikaiseksi meidän soutuvene, jonka veljeni oli siirtänyt mukamas suojaan ja kuinka ollakkaan, sen tuuli veikin, ...mukamas?- 1eero
Kristiina23 kirjoitti:
Moi 1eero
Onnistuitko hakemaan veneesi ennen syysmyrskyä? Muistan lapsuudestani, kun meillä oli veneitä vähän joka rannalla, koska asuimme siellä Sainaanrannalla, niin kyllä niistä oli huoli aina.
Sukuriidankin sai aikaiseksi meidän soutuvene, jonka veljeni oli siirtänyt mukamas suojaan ja kuinka ollakkaan, sen tuuli veikin, ...mukamas?Siellä se kiilluu puumalassa jollei eilinen myrsky nostanut maille talvehtimaan, tokkopa. Joo Mikkeliin täytys tuoda sille on paikka varattu no ei tästä vielä talvea tule ainakaan 1,5 kuukauteen oli tarkoitus ajamalla tuoda n. 100 km, uistella olla yötäkin veneessä yhen kaverin kanssa. Ensi kesänä tulisi olemaan Mikkelin satamassa ja täältä käsin uudet seikkailut. Tilanne, möin osuuteni Puumalan mökistä onneksi, pääsen eroon siitä työmaasta.
- 1eero
En paljoo mutta toimii pöytäkoneessa, tabletissa vähän vaikeuksia ei oikein avaudu, kopioimalla kyllä mut turhan hankalaa, miten linkittää sillä eteenpäin ei ole selvinny tai en ole vielä perehtynyt kunnolla.
Pashat. meillä meni tänään tiskikone kaput. Alkoi pukata vettä lattialle. Mistäs linkittäis uuden .
- 1eero
siilimuori2 kirjoitti:
Pashat. meillä meni tänään tiskikone kaput. Alkoi pukata vettä lattialle. Mistäs linkittäis uuden .
Kaupasta minä en ole ikipäivänä edes käynistänyt tiskikonetta, tytär kerran tarjosi melkein uutta konetta en huolinut minä vaan tiskaan käsin mokomat tiskit.
1eero kirjoitti:
Kaupasta minä en ole ikipäivänä edes käynistänyt tiskikonetta, tytär kerran tarjosi melkein uutta konetta en huolinut minä vaan tiskaan käsin mokomat tiskit.
No minä oon muutaman kerran käynnistäny varsinkin silloin kun tässä pyöri kuusi henkilöa tiskiä tuottamassa. Nyt varmaan ei ole niin kiirus laittaa uutta. Ainakaa ihan heti.
- eppu2
siilimuori2 kirjoitti:
Kerran kävi mullekin noin.
Tarkastin poistoletkun, oli tullut jostain syystä repeämä.
Hankin uuden ja vaihdoin sen. eppu2 kirjoitti:
Kerran kävi mullekin noin.
Tarkastin poistoletkun, oli tullut jostain syystä repeämä.
Hankin uuden ja vaihdoin sen.Ei pitäis olla poistoletkussa vikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262476- 1142106
- 1221769
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?681647Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91517Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161261074Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87985Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15959