Varoitus: Älä leiki Jumalaa!

On erittäin vaarallista teeskennellä Jumalaa tai uskotella olevansa Jumala. Raamatussa on varoittava kirjoitus tästä, kuvauksessa Tyyron ruhtinaasta, Hesekielin kirjassa.
-Ihmislapsi, sano Tyyron ruhtinaalle: Näin sanoo Herra, Herra. Koska sinun sydämesi on ylpistynyt ja sinä sanot: "Minä olen jumala, Jumalan istuimella minä istun merten sydämessä" ja olet kuitenkin ihminen, et jumala, vaikka omasta mielestäsi olet Jumalan vertainen - ........ sen tähden, näin sanoo Herra, Herra: "Koska omasta mielestäsi olet jumalan vertainen, sen tähden, katso, minä tuon sinun kimppuusi muukalaiset, julmimmista pakanoista; he paljastavat miekkansa sinun viisautesi kauneutta vastaan ja häpäisevät sinun ihanuutesi. He syöksevät sinut alas kuoppaan ja sinä kuolet, niin kuin kaadetut kuolevat merten sydämessä. Vieläköhän sanot surmaajasi edessä: ´Minä olen jumala `, kun kuitenkin olet ihminen, et Jumala, kaatajaisi käsissä?" (Hes.28:2, 6-9)
Jumala on kaikkivaltias, kaiken Luoja ja kaiken Tuomari. Hän ansaitsee kaiken kiitoksen kunnian ja ylistyksen!
"Sillä kirjoitettu on: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa." (Room.14:11)

12

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reddington

Eikä ole. Olemattoman teeskentelystä ei tule sanktiota. Mitä se raamattusi muuten sanookaan tuomitsemisesta? Jotta varaahan aurinkorasvat mukaan... XD

• Hihu

Mitä sanoo Tuomisesemisesta:"KUn ette itse tuomitse, vaan armahdatte kaikki, ei teitäkään tuomita, vaan saatte TUOMIOSTA RIEMUVOITON"
        Vaarallista silti PILKATA Jumalaa, jos se on PYHÄ HENKI; eikä lempeä isukki, vaan raivokas velipuoli? Paholainenhan puolestaan on niin pöhelö, että sitä saa pilkata, koska se itse pilkkaa? Neitiä olette vasta etsineet, mutta eipä taida olla KESKUSTELUISSA nyt juuri oikeita neitejä. EIKÄ, ON!

• ErkkiMerkkinen

Jaakob, mitä mieltä olet Jim Carreyn roolista elokuvassa Bruce Almighty? Joutuuko Jim uskonoppisi mukaan nyt helvettiin?

• Hihu

No, ei siitä sysytä joudu, eikä varmaan muustakaan. EIhän siellä ollut Jumalan Pilkkaa ollenkaan, en minä ainakaan huomannut, vaikka kolmesti olen sen elokuvan jo nähnyt. Jeesukseksi ei Carrey aivan kyennyt murtumaan, koska ei kestänyt miljoonien ihmisten rukouksia.

• AntiJaakob

Jaakob, yhtä vaarallista on nostaa itsensä jumalansa yläpuolelle, kuten sinä ja "uskonveljesi" JC jatkuvasti teette olemalla muka varmoja siitä mitä jumalanne tekee tai ei tee tai tietää tai ei tiedä. Ihan nyt esimerkkinä väitteesi ettei Jumala voi valehdella. Mikä sen mielestäsi estää?

• Pakkstori

No, ei tietysti estä mikään, muu kuin että valehtelu johtaa eksymiseen. Väärät ohjeet tietä kysyessä, ovat vaarallisia. "Eksy tai eksytä, Hänen tekoaan olette".
        On Jumala kaikki käyttäytmismallit itse kokeillut, ja tehnyt niistä lapsiaan, kun ei kestänyt itte olla enää niin rasavilli Perkule. Olikohan silloin YKSIN? Ja hänestä irtosi monta persoonaa? Miten AHTAALLE Julama Jumala joutikaan, kun 22 miljardia ihmistä hänestä irtosi, matkalle, jolla he saattavat EKSYÄ?

• PyHIISSI

Saahan Jopekin leikkiä Manua, ja ties ketä se sitten imitoikaan? Luuleeko MARK, että Taivaan Isä on herkkähipiäinen. Ilmestyskirjahan kertoo 13:luku, että PETO alkoi pilailla Jumalasta ja Pyhistään.

• Shakstori
        Pakkstori kirjoitti:

No, ei tietysti estä mikään, muu kuin että valehtelu johtaa eksymiseen. Väärät ohjeet tietä kysyessä, ovat vaarallisia. "Eksy tai eksytä, Hänen tekoaan olette".
        On Jumala kaikki käyttäytmismallit itse kokeillut, ja tehnyt niistä lapsiaan, kun ei kestänyt itte olla enää niin rasavilli Perkule. Olikohan silloin YKSIN? Ja hänestä irtosi monta persoonaa? Miten AHTAALLE Julama Jumala joutikaan, kun 22 miljardia ihmistä hänestä irtosi, matkalle, jolla he saattavat EKSYÄ?

Shakkikungas aina eksyy, ruudustaan E=>K. SInne se aina ylennetään.

• Anti-Jaakob

No, Jaakob? Minä kysyin mistä voit tietää ettei Jumala voi vaehdella. Odotan suoraa vastausta (kuten sinullakin on nykyisin tapana odottaa).

• Hihukki

Vaihtaa voi vaatteitaan. Kaikki elävät olennot ovat kuitenkin ENKELEITÄ; Jumalalleen, joka sisäisesti vaikuttaa kaikkea hyvää MINULLESI, no juuri sille, no, mutta mitä yhdestä, särkyneestä.....Ei kukaan tiedä, miltä Jumala näyttäisi, jos hän näyttäyisi, Moosekselle näytettiin takaapäin JUMALA, mutta epäilempä, ettei ole "Ihmisenmuotoinen"... Paitsi PYHÄ HENKI on toinen ihminen, veljesi ja sisaresi, tämä "logiikka" on minulle ilmoitettu: ISÄ, POIKA ja VELI&SETÄENO&NAINEN. Ei Peto siitä joudu Hellvettiin, jos SE ISÄÄNSÄ pilkkaa, mutta jos pilkkaakin samantasoista, seitä se ei saa totisesti anteeksi.

• Epäjumalienkieltäjä

Jos uskot noin, niin olisiko sinun korkea aika ymmärtää, mikä ero on sinun perustelemattomilla mielipiteillä ja Jumalan lausumilla kiistattomilla totuuksilla?

• Paksstori

Markus 5:7"Ja huusi kovalla äänellä:"Mitä sinä minusta tahdot , Korkeimman Jumalan poika? Jumalani tähden, älä kiduta minua."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      281
      35358
    2. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      85
      4744
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      29
      4624
    4. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      258
      3922
    5. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      100
      3210
    6. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      19
      2759
    7. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      60
      2584
    8. En suuttunut missään vaiheessa

Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk
      Ikävä
      12
      2034
    9. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      49
      1876
    10. Trump on jo ihan seonnut...

Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.
      Maailman menoa
      428
      1668
    Aihe