Ihanaa kun saa nukkua pitkään!

Töihin.ei.kiitos

Olen aina ollut illan virkku, aamun torkku. Nyt työttömänä saa nukkua pitkään, se on ihanaa. Kahdeksan aikaan herään, jos olisi töissä pitäisi herätä pari tuntia aikaisemmin. Ei kiitos, 25 vuotta töitä tehnyt, nyt se riitti.

42

109

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työmies-

      Ihanaa, kun saa perjantaina ison tilin.

      • Tämä.pitää

        Valehtelet, ei Suomessa työmies saa isoa tiliä. Ja vaikka saisi niin kun maksaa vuokran, parin lapsen elatusmaksut, kaikki laskut ja vipit niin eipä paljoa käteen jää. Mieluummin jään kotiin nukkumaan kun lähden aamulla töihin.


      • työmies-
        Tämä.pitää kirjoitti:

        Valehtelet, ei Suomessa työmies saa isoa tiliä. Ja vaikka saisi niin kun maksaa vuokran, parin lapsen elatusmaksut, kaikki laskut ja vipit niin eipä paljoa käteen jää. Mieluummin jään kotiin nukkumaan kun lähden aamulla töihin.

        Olen urakkatyömies, tienaan hyvin. Oma velaton asunto ja velaton auto löytyy, ei lapsia. Eli rahaa jää kyllä ruhtinaalisesti käyttöön kuukaudessa. Sinä olet laiska, kun et halua käydä töissä.


      • japeppff

        Hyvä, että joku tekee töitä ja maksaa veroja, niin että minä saan ostaa naksui ja raksui :)


    • kirsikkasose

      Itselläni takana 3 kk. Aluksi olin kun hyppyjänis, raivosin ja turhauduin. Hain vähintään kymmentä paikkaa päivässä. Nyt olen alkanut osata jo rentoutua.... Tajuan, että tämä on mahdollisuus hoitaa itseään.

      En ole koskaan ollut ostoholisti tai muutenkaan tuhlannut, joten toimeentulon puolittuminen (ja ylikin) ei ollutkaan niin kova pala. Vihdoin osaa nauttia siitä, että on vapaa haistelemaan syksyn tuoksuja metsätiellä ja lukemaan vaikka yhden kirjan päivässä jos tuntuu siltä. Ja uskon, että työnhakukin pian nappaa kun saa taas pääkopan selväksi tästä kaikesta muutoksesta.

    • ddehgjkhjhlöö

      mää on ollu työttömänä 30 v enkä aio mennäkkään enää. On ihanaa tykkään olla kotona, ja elää herroiksi, niinhän ne herrratkin istuu ja ihmettelee, ja rhaa tulee,niinku mulle

      • rahhootuleejapalajo

        Sanotko toimeentulotukea rahaksi?
        Huahuahuahuahuahua!


    • miksi sitä töitä tekemään, jos vähemmälläkin pärjää?

      • palkkatyössä käyminenhän on ahneutta!


      • hyvinvointijaälykkyys

        Hehe, se on kyllä oman perheen hyvinvoinnin maximoimista.


    • elämä-on-kivaa

      Tiedättekö, että jos käy koulunsa kunnolla, hankkii akateemisen tai ammatillisen tutkinnon, saa töitä, osaa hoitaa elämänsä, niin tulee hyvin toimeen eikä työssäkäynti ole mitään pakkopullaa.

      Täällä aina työttömät hehkuttavat, että nauttisivat elämästään ilman töitä. Niin ehkä onkin, kun ei ole ollut töissä, joissa viihtyy.

      Jos on jo alun perin valinnut ammatin, jossa viihtyy, niin silloin työpäivät ovat mukavia ja aika kuluu kuin siivillä. Tietysti silloinkin työstä väsyy ja tarvitsee välillä lomaa, mutta lomaltakin on aina kiva mennä takaisin töihin.

      Mulla on kk-palkka vähän alle suomalaisen keskitulon. Koska käytän kohtuullisesti rahojani, tulen oikein hyvin toimeen.

      • asdfghghgdfs

        Onnea vaan sinulle hyvästä tuuristasi. Itse valmistuin juuri työttömäksi tohtoriksi.


      • olkaa_kiitollisia
        asdfghghgdfs kirjoitti:

        Onnea vaan sinulle hyvästä tuuristasi. Itse valmistuin juuri työttömäksi tohtoriksi.

        amk-takana, hyvä työmotivaatio tehdä nyt ihan mitä vaan -mutta ei töitä :(


      • traitrai

        Huomaa tuolla tekstissäsi ne kaksi tärkeätä sanaa ''saa tuötä''. Se on se tärkein pointti mistä sinä et tiedä mitään.
        Hehehehehehe.


      • elämä-on-kivaa
        asdfghghgdfs kirjoitti:

        Onnea vaan sinulle hyvästä tuuristasi. Itse valmistuin juuri työttömäksi tohtoriksi.

        Ehkä osasin itse valita ammatin, jonka tekijöille riittää töitä. Kerrohan minkälainen tohtori ei saa töitä!


      • elämä-on-kivaa
        olkaa_kiitollisia kirjoitti:

        amk-takana, hyvä työmotivaatio tehdä nyt ihan mitä vaan -mutta ei töitä :(

        Joskus voi joutua muuttamaan työn perässä. Pääkaupunkiseudulla on pulaa kaikesta työvoimasta!


      • elämä-on-kivaa
        traitrai kirjoitti:

        Huomaa tuolla tekstissäsi ne kaksi tärkeätä sanaa ''saa tuötä''. Se on se tärkein pointti mistä sinä et tiedä mitään.
        Hehehehehehe.

        Olen ollut elämässäni 90-luvun alussa puoli vuotta työttömänä. Sitten muutin työn perässä, koska en halunnut olla työtön. Työelämässä olen ollut jo 35 vuotta. Välillä tietenkin opiskelinkin, mutta silloinkin tein ohessa töitä.


      • stadin.työtön
        elämä-on-kivaa kirjoitti:

        Joskus voi joutua muuttamaan työn perässä. Pääkaupunkiseudulla on pulaa kaikesta työvoimasta!

        Höö höpö. Helsingissäkn työttömyysprosentti on jo yli 13%. Ja täällä on tosi paljon nuoria työttömiä puhumattakaan yli 50-v työttömistä !


      • pistää_miettiin
        elämä-on-kivaa kirjoitti:

        Ehkä osasin itse valita ammatin, jonka tekijöille riittää töitä. Kerrohan minkälainen tohtori ei saa töitä!

        Tällä hetkellä 50 000 akateemista työtöntä, eli saman verran kun otetaan mamuja maahan. Ja kummalle ryhmälle niitä töitä luvattiin...


      • dornjönner
        elämä-on-kivaa kirjoitti:

        Olen ollut elämässäni 90-luvun alussa puoli vuotta työttömänä. Sitten muutin työn perässä, koska en halunnut olla työtön. Työelämässä olen ollut jo 35 vuotta. Välillä tietenkin opiskelinkin, mutta silloinkin tein ohessa töitä.

        Buhahahahahahahahahahahahahahahahahahahah

        35 vuotta...ehhehhehhehhehh


    • maisteri_

      Huomenna töihin kahdeksaksi. Viikonloppuna sitten nukun pitkään... Jouluksi etelän aurinkoon vaimon kanssa :)

      • vetelän alle vaimoksi.


      • perateutti

        Niinkö? Nuku välillä niin taas toimii. Ja unohda hetkeksi turvapaikanhakijat etteivät ne taas vie sua.


    • erttll

      Varo sitä pientä työeläkettä!

      • Tämä.pitää

        Ketä vittu jaksaa joku työeläke kiinnostaa, sen saa joskus 40 vuoden kuluttua kun eläkeikä on nostettu 70 vuoteen. Aika moni on sen ikäisenä kuollut tai on niin huonossa kunnossa ettei rahalla mitään tee. Eläkeiässä elämä on pääosin ohi.


      • näinkäy

        Et sinä tule näkemään eläkeikää. Et edes 50 vuotisjuhliasi.
        Johtuen elintavoistasi.


      • Tämä.pitää

        Ehkä en näe, ehkä näen. Turha sinun on siihen tuudittautua että näet eläkepäivät, voit kuolla vaikka ensi yönä. Sitä ei koskaan tiedä milloin lähtö tulee. Se on varmaa että ennemmin tai myöhemmin se jokaiselle tulee. Elämä on tässä ja nyt.


      • pakkovarautuaiäkkään

        Minä olen valmistautunut jo kuolemaan ja käynytkin lähellä jo kolmesti.
        Oletko sinä?


      • sieltä.se

        tulee valmistautumattakin


      • Kuolo.korjaa

        Ei kuolemaan tarvitse valmistautua, kyllä se tulee vaikka olisi kuinka valmistautumaton.


    • kauhuri

      Kun sitten heräät joskus 2-10 vuoden päästä joudut huomaan selkäsi on kuin ikivanha kanki ja jalkasi pulistelevat suonikohjuista hiki nouseen jo syödessä ja sydän pompii kitarisoissa ihan minimi liikunnasta kävellessä on pysähdyttävä että fysiikka tasaantuu. SE ON PAIKKA HAUDANREUNALLA aika pieni tönäisy pudottaa ja kaivuri täytää kuopan. Itse kuoppasi kaivat.

      • Tämä.pitää

        Työttömällä on aikaa kuntoilla vaikka joka päivä. Työn raskaan raataja ei työpäivän jälkeen jaksa muuta tehdä kuin syödä ja katsoa telkkaria. Ei käy kateeksi.


    • elämä-on-kivaa

      Elämä ja terveys on vain osittain arpapeliä. Vaikka olisi perinyt huonot geenitkin, voi silti elämäntavoillaan vaikuttaa terveydentilaansa ja elinikäänsä.

      Nykyajan eläkeläiset ovat keskimäärin paljon terveempiä kuin eläkeläiset aiemmin, juuri oli lehtijuttu tästä aiheesta jossakin.

      • ffderdg

        Ne eivä syö naksuja raksuja eivätkä juo es. Sekä nukkuvat yönsä.
        Joko pelottaa


    • Kököt

      Ei paljon helpota jos ei saa unta.

      • totuus.on

        60 luvulla syntyneet nyt niiden eläkeikä ole 69 vuotta, ei niistä monikaan ehdi nauttia eläkettä .
        Eläkeuudistus oli "pakkolaki" perustuslaille sanotaan piutpaut.


      • eihuva

        70 luvulla syntyneistä ei ehdi eläkkeelle kuin 10% työntekijöistä. Ja eläkkeet ovat jo silloin minimaalisen pienet.


      • Eletään-herroiksi

        On kivaa olla eläkkeellä. Valvon yleensä klo 02 saakka. Katselen telkkua ja sitten vielä lueskelen hyvää kirjaa lämpimän peiton alla ennenkuin sammutan yövalon.Aamulla heräilen rauhassa n. klo 10 ja keittelen hyvät sumpit ja lueskelen päivän lehden. Mikäs se on ollessa.


      • Kuolo.korjaa

        Kohta olet kuollut, suu täynnä multaa. Sitä ennen sairastelee, elämä on yhtä tuskaa.


      • sinäkinjoskus
        Kuolo.korjaa kirjoitti:

        Kohta olet kuollut, suu täynnä multaa. Sitä ennen sairastelee, elämä on yhtä tuskaa.

        Höpön, kaikki ihmiset kuolee, ei se ole vain työttömän oikeus.


    • Onnellisesti.työtön

      Tuo klo 10-11 on aika hyvä ajankohta heräillä. Vaikka joskus talvisin työaamuina pitää laittaa herätyskello soimaan jo kuuden aikoihin, että ehtii keittää kahvit, ennenkuin siirtyy katsomaan naapurien töihin lähtöä keittiön ikkunasta samalla kahvia juoden. On jotenkin hauskaa seurata, kun naapurit kiroillen putsaavat autoja lumisateessa lumesta ja raappaavat ikkunoita jäästä. Aamukahvittelun jälkeen voikin sitten käydä uudelleen nukkumaan. Mikäs tässä on elellessä, kun ei ole taloushuoliakaan, eikä siis rahankaan takia tarvitse töitä tehdä.

      • Töihin.ei.kiitos

        Minä herään aina aikaisin, joskus kuuden aikoihin, syön tuhdin aamupalan ja sitten takaisin nukkumaan. Siinä ehtii katsoa miten porukka lähtee töihin. Kyllä se syksyllä ja talvella on ankean näköistä. Pimeää, kylmää, vettä, räntää tai lunta sataa. Oikein alkaa ahdistaa, pitää päästä takaisin peiton alle nukkumaan...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      421
      2934
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2246
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      340
      1911
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1883
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1727
    6. 158
      1202
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1197
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1042
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      917
    Aihe