Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Elämä on...

Surkeeta

Köyhyyttä, velkavankeutta, sairautta, sairautta, sairautta, oireita, pillereitä, riitoja, uupumusta, valitusta, itkua, työttömyyttä, kyvyttömyyttä mennä edes ulos, univelkaa, huokailua, toivottomuutta, itsemurhan halua, masennusta, ahdistusta, paniikkia.

Sitä on elämä. Ei koskaan mitään hyvää, ikinä.

29

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Surkeeta

      Elämä on myös.....syyllisyyden tunnetta, salailua, riippuvuuksia, valehtelua, syvää häpeää, itseinhoa, oman ulkonäön häpeämistä, itsetuhoisuutta.

      Elämä on surkeeta, eikä minkäänarvoista sellaisena kuin se minulle näyttäytyy. Mitään ei asioille voi, voi vain kitua ja kärsiä.

      • ÄläLuovutaÄlä

        Kuin velvollisuuteni on sanoa, että tohon auttaa vain ja varmasti uskoon tulo!


    • AhdistunutMies

      Olet harvinaisen oikeassa.

      • Surkeeta

        Valitettavasti :(


    • Surkeeta

      Eikö elämän pitänyt olla välillä myös mukavaa? Jaksoja jolloin asiat sujuu ja luistaa omalla painollaan. Olla tarpeeksi rahaa jotta saa sen minkä kaikki tarvitsee, työtä. Harrastuksia joista nauttii, jos hyvä tuuri saa harrastuksesta ammatin. Avioliitto jossa molemmat haluaa olla ja pitää itsestään huolen, sen kautta jopa seksielämä. Mielenterveys tietenkin aina tipvituntop kunnossa, sitä kautta myös kroppa terve. Sitten elämän nurjan puolen näyttäytyessä, on voimavarat ja ennenkaikkea taidot ja halu selvitä. Huonon jakson jälkeen on entistä vahvempi ja terveempi.

      Ehei, se on aina vain pelkkää kidutusta, jokainen sekunti ja henkäys

    • AhdistunutMies

      "Eikö elämän pitänyt olla välillä myös mukavaa? Jaksoja jolloin asiat sujuu ja luistaa omalla painollaan. Olla tarpeeksi rahaa jotta saa sen minkä kaikki tarvitsee, työtä. Harrastuksia joista nauttii, jos hyvä tuuri saa harrastuksesta ammatin. Avioliitto jossa molemmat haluaa olla ja pitää itsestään huolen, sen kautta jopa seksielämä. Mielenterveys tietenkin aina tipvituntop kunnossa, sitä kautta myös kroppa terve. Sitten elämän nurjan puolen näyttäytyessä, on voimavarat ja ennenkaikkea taidot ja halu selvitä. Huonon jakson jälkeen on entistä vahvempi ja terveempi. "

      Noinhan sen ideaalitilanteessa kuuluis olla mutta eipä vain ole koskaan itselläkään ollut ja olen varma ettei tule olemaankaan.

      • Surkeeta

        Ei se tule olemaan, varsinkaan jos on ollut moniongelmainen käytännössä aina. Kun ei hallitse mitään osa-aluetta elämässä, on turhaa rimpuilla ja kuvitella mitään. Jokainen päivä on askel syvemmälle paskaan. Siellä sitä sitten vaan lilluu kilometrien syvyyksissä ripulipaskassa vuodesta toiseen, eikä sieltä ole poispääsyä. Ihmiset huutelevat paskakuilun reunalta että ota ittees niskasta ja tuu pois sieltä paskajärvestä, mutta kun täältä ei ole pois pääsyä....ole sitten itsekäs, me lähetään tästä takas elämään moi.


    • ugoby

      Leipokaa pullaa.

      No ei vaineskaan. Mitä se ripulipaska symboloi? Tuskin oikeaa ripulipaskaa tarkoitit?

      • Surkeeta

        Se symboloi sitä kaikkea jota elämä on päättänyt minulle antaa/ottaa pois. Elämän suunnitelma varalleni on alunperinkin ollut kiduttaminen, niin henkinen kuin fyysinen.


      • pienimieli

        "Leipokaa pullaa" :D nauratti lähinnä siksi että terapeuttini ehdotti tätä ssri-lääkityksen sivuoireiden kestämiseen! Leivotaan siis pullat, elämä kirkastuu! <3


    • itestäsilolähtee

      No jo on änkyräistä porukkaa, ei tehhä muuta kun valitetaan vaan!

      Itsestäs kaikki riippuu, käännä levyä ja rupee katteleen asiota toiselta kannalta, - niin jopa alkaa olla mukavaa!
      Kaikki riippuu itsekunkin asenteesta.

      • kaikkionmennyttä

        Että mua ärsyttää nää asenne-saarnaajat! Eivät ole tainneet itse olla niin pohjalla koskaan tai sit ovat niitä harvinaisia onnistujia jotka hups vaan asenne-muutoksen jälkeen kyenneet tekemään elämästään parempaa. Mut ei se asenne pitkälle kanna, jos ei tapahdu muita hyviä asioita! Ja jos ei ole sitä voimaa!

        Mun elämä on ollut lähestulkoon yhtäjaksoista helvettiä jo niin kauan etten muista aikaa enää kun asiat oli ns. normaalisti, eli tossa alle 20-vuotiaana.

        Paljosta olen syyttänyt itseäni, olen syyttänyt myös muita ja yhteiskuntaa.

        Enää en pelkojeni vuoksi voi hakea edes apua enää, enkä jaksaisikaan. Olen yksin henkisesti (vaikka perhe onkin). Yhtään kaveria en ole nähnyt varmaan 2:een vuoteen. En pysty lähtemään kauppaan, en mihinkään. Olen kotini ja elämäni vanki. Ja kyllä, olen yrittänyt vaikka millä tavalla tsempata itseäni, ajatella positiivisia, organisoida elämää niin että asiat helpottuis. Mutta se hetki tulee joka kerta että vajoan takas turhautuneeseen voimattomuuteeni.

        En minä tällaista elämää halunnut enkä pyytänyt. En voinut edes tietää mihin helvettiin nuorena tekemäni ratkaisu minut johti. Rakastuin elämäni rakkauteen ja samalla masennuin vakavasti. Miksi? Siksi koska rakastettuni suku kohteli mua kuin kasaa paskaa. En ollut silloin tarpeeksi vahva vielä suojellakseni itseäni muuta kuin vetäytymällä ja karttelemalla heitä, siitä lisää syyllistämistä minua kohtaan.

        Nyt olen rakkaudettomassa "parisuhteessa" ja äiti. Äitiyteni on pilalla, kaikki mitä yritän epäonnistuu.

        En jaksa enää vai jaksanko. Samaa paskaa päivästä toiseen ja minä olen epäihminen jota ei tavallaan ole enää edes olemassa kuin kotini seinien sisällä.


      • Surkeeta

        Voi sinua(kin). Voimia. Samaistuin moneen kohtaan, mutta näin miespuolisena yksilönä (isänä täysin epäonnistuneena) en usko että noin fiksun oloinen nainen olisi äitinä epäonnistunut! Äiti on kuitenkin aina äiti, se tärkein lapselle. Varmasti rakastat lastasi/lapsiasi, se riittää ja on tärkeintä.


      • rrrikki
        kaikkionmennyttä kirjoitti:

        Että mua ärsyttää nää asenne-saarnaajat! Eivät ole tainneet itse olla niin pohjalla koskaan tai sit ovat niitä harvinaisia onnistujia jotka hups vaan asenne-muutoksen jälkeen kyenneet tekemään elämästään parempaa. Mut ei se asenne pitkälle kanna, jos ei tapahdu muita hyviä asioita! Ja jos ei ole sitä voimaa!

        Mun elämä on ollut lähestulkoon yhtäjaksoista helvettiä jo niin kauan etten muista aikaa enää kun asiat oli ns. normaalisti, eli tossa alle 20-vuotiaana.

        Paljosta olen syyttänyt itseäni, olen syyttänyt myös muita ja yhteiskuntaa.

        Enää en pelkojeni vuoksi voi hakea edes apua enää, enkä jaksaisikaan. Olen yksin henkisesti (vaikka perhe onkin). Yhtään kaveria en ole nähnyt varmaan 2:een vuoteen. En pysty lähtemään kauppaan, en mihinkään. Olen kotini ja elämäni vanki. Ja kyllä, olen yrittänyt vaikka millä tavalla tsempata itseäni, ajatella positiivisia, organisoida elämää niin että asiat helpottuis. Mutta se hetki tulee joka kerta että vajoan takas turhautuneeseen voimattomuuteeni.

        En minä tällaista elämää halunnut enkä pyytänyt. En voinut edes tietää mihin helvettiin nuorena tekemäni ratkaisu minut johti. Rakastuin elämäni rakkauteen ja samalla masennuin vakavasti. Miksi? Siksi koska rakastettuni suku kohteli mua kuin kasaa paskaa. En ollut silloin tarpeeksi vahva vielä suojellakseni itseäni muuta kuin vetäytymällä ja karttelemalla heitä, siitä lisää syyllistämistä minua kohtaan.

        Nyt olen rakkaudettomassa "parisuhteessa" ja äiti. Äitiyteni on pilalla, kaikki mitä yritän epäonnistuu.

        En jaksa enää vai jaksanko. Samaa paskaa päivästä toiseen ja minä olen epäihminen jota ei tavallaan ole enää edes olemassa kuin kotini seinien sisällä.

        Pahinta elämässä on se kun rakkaasi kohtelee sinua kuin kasaa paskaa.... Nimim. Exäni henkisen ja fyysisen väkivallan uhri


    • Surkeeta

      En osaa toisenlaista asennetta. En esim pysty kokemaan iloa kun on koko ajan kroonisesti ilman diagnoosia( lääketiede ei tiedä syytä) sairas. Vointi aina huono. Mitään ei voi tehdä, vain maata ja vaikeroida. Voihan sitä ajatella että voisi olla huonomminkin, esim kuollut. Tosin se olisi tapauksessani parempi, ja sitä tässä enää vuosien tuskien jälkeen kaipaa ja odottaa. Ainut syy elää on tieto että joka hetki on lähempänä sitä lopullista helpotusta.

    • eivoimitään

      Sinulle "kaikkionmennyttä"

      En oikein ymmärrä sinua nyt.
      Eikös oo hyvä, että joku yrittää valaa sinuun elämänuskoa?

      Kun se fakta on vain se, että "asenteen muutoksella" asiat paranee.
      Jos rupeat katselemaan kaikkea valoisalta kannalta, niin sun elämäsi tulee paremmaksi. Se on vain niin.

      Mutta en kehota enää.
      Ole sitten vaan ja synkisty edelleenkin ja pidä kielteinen asenteesi!

    • Hallaahon-äänestäjä7

      SEURATKAA VAIN SELLAISIA ASIOITA JOTKA EIVÄT NOSTA VERENPAINETTA EIVÄTKÄ LUO AHDISTUSTA EIVÄTKÄ MUUTENKAA TUHOA TERVEYTTÄ

      paras terveystuote on sanoa hesarin tilaus irti pysyvästi

      verenpaineeni laski näkökyky parani makuaisti palasi kun irtisanoin hesarin JA VASTASIN MYÖNTÄVÄSTI VÄYRYSELLE, lue terveydestä LISÄÄ

      http://www.martat.fi/marttailu/marttailunurkka/lopetin-hesarin-tilauksen/

      VÄYRYSEN ADRESSI https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1372 LISÄÄ AIHEESTA http://www.paavovayrynen.fi/2015/07/16/tiedote-vayrynen-jatti-kansalaisaloitteen-tarkastettavaksi/

    • terveisiätäällä

      Heipparallaa.

      Entäs jos yritettäisiin vaikka yksi kiva asia päivässä?

      SIIS VAIN YKSI AINOA!
      Mikähän se olis?
      - lämmin kylpy/suihku
      - kuunnella kitarakappale googelilta
      - tai joku suomalainen iskelmä, mistä tykkäsi
      - marmelaatia leivällä
      - katsoa lintua/kissaa/koiraa/leikkivää lasta ikkunasta
      - hymyillä yhden kerran itselleen peilissä
      - tai ihan mikä vain juttu, mistä tykkää

      Hali minulta kaikille, oikein iso hali!

    • jjjoooo

      Mua jotenkin henk. koht. masentuneena vituttaa nää elämäntapa "masentuneet" (toisella nimellä elämänkoululaiset) jotka ei edes hakeudu hoitoon tai yritetä parantua... Manataan vaan omaa surkeaa elämää ja kuinka mikään ei huvita ja töihin ei pystytä... Nykyään ONNEKSI työkyvyttömyyseläkkeelle ei päästä niin helposti. Sitten kuitenkin elämässä saattaa olla jopa puoliso/muutama kissa. Suomalaisia vaivaa sairaus nimeltä LAISKUUS. Onneksi osa on ahkeria mutta eivät sitten saa mitään apua jos selkä tms pettää.... Kuvottavaa. Sitten pakolaisia syytetään kaikesta mutta ikinä ei puhuta jos kantasuomalainen kiertää veroja,huijaa itselleen ylimääräisiä tukia kelalta tai sossulta, tai lojuu vain kotona työttömänä koska ei vaan viitti tehdä mitään kun valtio maksaa...... AI ETTÄ HÄVETKÄÄ TÄLLAISET LOISET.

      • Surkeeta

        En tiedä viittasitko loisella minuun, mutta olen kanssasi aivan samaa mieltä. Minua pidetään varmasti loisena ja luuserina, mutta en sitä ole. Päinvastoin, sitkeä kuin tilliliha. Olen sairas. Eikä sitä mikään taho myönnä kun sitä ei voi verikokeella todeta.


    • runosyysillaksi

      Tässä iki-ihana Otto Mannisen runo!

      Miten kaunista suomenkieltä! Kun lukee, niin näkee nämä joutsenet salolammella. Kansansävelmä Kuusamosta.

      Lukekaa ja nauttikaa!
      Lohduksi syysiltana.

      Joutsenet

      Yli soiluvan veen ne sousi,
      Ne aallon ulpuina ui,
      kun aurinko nuorna nousi,
      yöt pohjan, kun punastui.

      Lumikaulat kaartehin ylpein
      Veen kuultoon kuvia loi;
      Povet aamun kullassa kylpein
      Ne outoja unelmoi.

      Kuin hyminä huomenkelloin
      Salokappelin kaukaisen,
      Ja aallot vienosti velloin
      Ne kantoi kaikua sen.

      Kohos siiville kerran ne sitten,
      Suvi kun oli muistoja vain,
      Kukat laulavat lainehitten
      Unet valkeat ulappain.

      -O. Manninen. Joulukontti v. 1903.-

    • yrittäkää

      Laskun jälkeen voi alkaa ainoastaan nousu.

    • yksientinen

      on ylpeyden syntiä jäädä vellomaan asioita päässä jos joku sanoo pahasti sinua kohtaan. jota nyt saa kuullu ihan päivittäin(vaimo,lapsi,työkaverit, siis ihan kaikki kenen kanssa on tekemisissä,mutta eipä ole kyllä muutkaan ihmiset sen parempia, että se siitä samanlaisia syntisiä ovat, toisiaan vaan aina syyttää

      no uskoon tulo, siis uskomalla jeesukseen ja pitämällä ajatukset jeesuksessa pääset tästä ylpeys synnistä mikä vie kaikki voimat ja ilon elää.
      jeesuksen seuraajina olemme kuolleet itsellemme, käyppä potkimassa ruumista hautuu maalla, hauku sitä,potki sitä,sylje, yms, se ei aio tehdä mitään vastarintaa,sitä (ruumista) ei hetkauta propaganda yritykset, sitä tarkoittaa olla kuollut itselleen, näin sinun tulee suhtautua negatiiviseen kritiikkiin

      ala seuraamaan jeesusta päivittäin ja pidä ajattelusi hänessä niin saat voimaa elää,koska jumala on luonut meidät jumala suhteeseen kanssaan,siksi olemme surkeita täällä maanpäällä,jos suhde jeesukseen on pilalla

      ja sen jälkeen 1 asia kerrallaan elämässä parempaan, vaikkapa ruuanlaitto rutiinit, kauppa, uni, perhe, yms älä ota liikaa kerrallaan, 1 asia ja harjoittele sitä vaikka useampi viikko/kuukausi/vuosi,sit seuraava asia. ja tee se jeesuksen kanssa

    • niskastakiinni

      Elämä on myös...

      harrastamista
      puuhastelua
      uusien asioiden kokemista
      iloa
      terveydestään huolehtimista
      tietoa ja taitoa
      jne

      ... mutta mikään ei tule kuin Manulle illallinen. Olet itse itsestäsi vastuussa. Jos olet velkakierteessä, tai lihava, erilaisten ongelmien ympäröimä tms, niin itse olet niihin pääsääntöisesti itsesi järjestänyt. Velvollisuutesi on nyt korjata elämäsi epäkohdat. Elämä on toki myös surua, epäonnea jne. mutta välinpitämättömyyden vuoksi niistä tulee elämäntapa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vaika on velkaa työtömyytä.Voi lähteä sieltä kämpästä ulos asukastalot.D-asema Symppis. Katsoo ihmisiä.Ryhtyä edelämainuttujen kautta ystäväksi toiselle saman kaltaiselle. Kun otaa itsestä sen verran irti ja ulos kämpästä itsesäälistä autaa muita vapaaehtosiseti piristyy.Roka kassi jaotkin tarvii vapaa ehtosia kasaa kaseihin ruokaa. Mikä estää tehdä ilmaistyö,olla avuksi onetomille itse?

    • Anonyymi

      Jaa. Mun elämä on ollu työtä työtä työtä nukkumista syömistä dokaamista kuntoilua lastenhoitoa kotitöitä kaupassakäyntiä telkkaa kalastusta matkustelua. Järjestys kait noin about. Voi olla sairauksia ties mitä ollu ja jatkuvia kipuja mutta kun on pakko ollu. Ja en ole halunnu antaa estää ja haitata menoa paitsi mitä ollu ihan pakko. Nyt voi jo armahtaa itseään kun kaikki mitä piti tehdä on jo tehty.

      • Anonyymi

        Tai sitte en ole vaan ajatellu sen enempiä antanu vaan palaa


    • Anonyymi

      Elämässä on koettu paljon, suuri menetys/ tragedia lapsuudessa pieleen mennyt koulu seurauksena, huono itsetunto, tulisi paksu opus jos kaiken kirjoittaisi.
      Olen löytänyt uskon Jeesukseen joka sovitti minun syntini että voin kerran päästä ikuiseen iloon Jumalan valtakuntaan. Suosittelen!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1337
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      69
      1216
    Aihe