tunnusluvun muistaminen

Akkuvesi

Motonetin kassalla kuulin jonottajalta hyvän vinkin maksukortin PINkoodin muistamiseen: laskee yhteen kortin tunnusluvun ja puhelimen PINkoodin ja kirjottaa sen tussilla kortin taakse. Jos ei muista kassalla tunnuslukua, niin miinustaa muistiin kirjoiteetusta luvusta puhelimen Pinnin. Tällä konstilla ei tarvitse muistaa kuin puhelimen PIN jos on useita maksukortteja käytössä. Tietysti kannaattaa puheliman PIN olla jotain muuta kuin 0000!

11

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aivojumppa

      Hyvä numeromuisti

    • sdfg2345

      jos kortissa on osakin tunnusluvusta, ei taatusti saa yhtään mitään korvauksia, kuluiksi tulee 800 e oikeudenkäyntikulut.

      kannatta vaihtaa pankkikorttiin johon saa itse halutun tunnusluvun, niitä on paljon
      silloinkin kannattaa laittaa jokin vanha osoite, tai muu.
      ei lapsen tai omaan syntymävuotta, jos varas näkee 1-2 lukua hyvin, arvaa loput, tuhansia kortteja tyhjennetään

    • 611

      Jos jotakin korttiin kirjoittaa, niin sopivinta on kirjoittaa VÄÄRÄ pin.

      • akkuvesi

        No se PINnin ja puhelimen PINnin summahan on juuri sellainen VÄÄRÄ pin…

        Jos vaikka kortin pin on 3237 ja puhelimen pin 5432, niin mistä hitosta rosmo voisi niitten summasta 8669 arvailla yhtään mitään. Kortin omistaja kyllä kassalla muistanee puhelimensa pinnin ja pysytyy miinustamalla saamaan selville korttinsa pinnin.

        Missä se sellainen sääntö seisoo että korttiin ei saisi kirjittaa mitään? Ei ainkaan rikoslaissa.

        Nerokasta.


    • malitllinen.vanhamiäs

      Korttiin ei saa kirjoittaa yhtään erillistä numeroa, jokaisesta tulee "tuomio/rangaistus"

      Kiellettyä on myös kirjoittaa oma puhelinnumero ja magneettijuovan raapiminen ja sen 3-numeroisen luvun raapiminen. Mutta em. ei tule rangaistusta/sakkoa.

      ite olen kirjoittanut puhelinnumeron jo 35 vuotta ja raapinut magneettijuovan ensimmäisestä siru kortista alkaen. 3-numeroisen luvun olen myös aina raapinut ja merkinnyt muistiin kodissa.

      Ensimmäisen kerran raavin magneettijuovan silloin kun tuli 2. sirullinen ja oli vielä mahdollisuus vanhaa käyttää. Kokeilin rajoja ja opin.

    • numeroita

      Markkinointi-instituutissa opetettiin näin; muisti on kuin vaaatekaappi, jos laitat sinne vaatteen niin tarvittaessa löydät sen parhaiten muistamalla minkä vaatteiden väliin sen laitoit. Omassa muistissani on laskukaava jonka avulla muistan tunnusluvun. Ehkä kannattaisi yrittää joitakin tuon suuntaisia systeemejä.
      Tosin asentajallemme (mensan testi läpäissyt) tein kokeen josko hän pystyy selvittämään tunnusluvun. Sanelin laskukaavan ja hän saneli sen 5 sekunnin miettimisen jälkeen ja aivan oikein . Että sellaista..

    • rahat.pois

      Pankki painattaa kortteihin 4x4 numeron sarjan, jota voi käyttää nettiostoksiin.

      • ei.järkeä

        Ei mitään järkeä


    • Akkuvesi

      Just tuli uusi Visakortti ja kirjoitin siihen muistiin jotta 2554. Toiseen uuteen korttin taas jotta 4028.

      Kertokaapas nyt neropatit tuon pohjalta mitkä korttini PIN luvut oikeasti ovat?

    • 17852

      mulla on lompsassa lappu jossa huolellisesti ja selvästi kirjoitettuna' pankkikortin tunnusluvut' ja sitten on kolme eri sarjaa jotka kaikki on vääriä ja niistä mitenkään koodaamalla ei saa sitä oikeaa,rosmo kokeilee kolmea ja sitten automaatti ottaa omansa.

      • pää.irti

        Rosvo loukkaantuu ja leikkaa pääsi irti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe