Painajainen: eksyminen oudossa kaupungissa

NainenKuunsillalta

Näin tämän unen muutama vuosi sitten. Näin tuohon aikaan useita painajaisia, joiden kaikkien teemana oli eksyminen vieraassa kaupungissa. Tämä oli painajaisista ahdistavin.

Olin juuri muuttanut uuteen asuntoon, joka sijaitsi joko vieraassa kaupungissa tai minulle tutun, ison kaupungin vieraassa kaupunginosassa. Oli loppukesän päivä, ehkä sunnuntai, myöhäinen iltapäivä. Ilma oli pilvinen, mutta ei ennakoinut sadetta.

En ollut vielä purkanut kaikkia tavaroita muuttolaatikoista, kun päätin lähteä etsimään auki olevaa kauppaa, josta voisin ostaa jotain pientä syötävää.

Seudulla oli aivan hiljaista. Tunnelma oli outo, kuollut. Kaikkialla, minne katsoin, näkyi asvalttiteitä, jotka kiersivät, kaarsivat ja mutkittelivat. Autoja ei kulkenut autoteillä, ei näkynyt muitakaan liikkujia. En löytänyt kauppaa, vaikka muistin aiemmin nähneeni yhden huoltoaseman jossain lähettyvillä. Kävelin eteenpäin.

Päädyin asvalttiselle koripallokentälle. Betonisen muurin päällä, kentän laidalla, istui muutama poika tai nuori mies. He katsoivat minuun ja juttelivat hiljaa keskenään. Koin heidät uhkaavina. Halusin päästä pois koripallokentältä, mutta kaikkialla törmäsin betonimuuriin. Ihmettelin, kuinka olin kentälle päässyt hetkeä aiemmin.

Olin taas asvalttitiellä kävelemässä. Kuljin tunnelien läpi, ylös asvalttimäkiä, kiersin liikenneympyröitä. Missään ei näkynyt ketään, eikä mitään muuta kuin asvalttitietä.

Päädyin asvalttiselle kentälle, joka vaikutti sijaitsevan osittain jonkinlaisen parkkihallin sisällä, osittain kenttä oli taivasalla. Tiesin sen olevan alakoulun pihamaata. Tunsin ahdistusta. Ympäristö toi mieleeni oman lapsuuteni alakoulun pihan.

Pihalla ei ollut ketään. Mietin, miksi olin pysähtynyt asvalttikentälle, siihen tiettyyn kohtaan.

Jatkoin kävelemistä asvalttitiellä, joka vaikutti päättymättömältä. Maisema oli muuttunut paikoin absurdiksi. Kun katsoin ylös, näin sielläkin asvalttiteitä, autosiltoja, jotka mutkittelivat ilmassa kuin huvipuistojen hurjimmat vuoristoradat. Pistin merkille, että jotkut niistä, elleivät peräti kaikki, muodostivat ansan: tie teki umpinaisen silmukan ilmassa johtaen takaisin alkupisteeseen. Asvalttitiet mutkittelivat toistensa ylitse ja alitse, niitä oli kaikkialla, niin ettei taivastakaan enää juuri ollut nähtävillä. Kaikkialla näkyi pelkkiä harmaan sävyjä. Ja kaikkialla oli kuoleman hiljaista.

Pelkäsin, että jalkakäytävä, jota pitkin kuljin, ei johtaisi mihinkään, vaan löytäisin itseni pian samasta pisteestä. Pelkäsin, etten ikinä pääse asvalttiteiden keskeltä pois.

Seuraavassa hetkessä löysinkin itseni jälleen alakoulun asvalttipihalta. Kävelin kohti sitä samaa paikkaa, jolle olin aiemmin pysähtynyt. Näin jo usean metrin päästä, että siihen kohtaan oli maahan piirretty jotain vaaleanpunaisella liidulla...

Kun tulin paikalle, näin maassa kinkkausruudukon ja sen viereen jätetyn vaaleanpunaisen liidunpätkän. Nostin liidunpätkän maasta, kuin jatkaakseni ruudukon piirtämistä, ja samalla lähdin kinkkaamaan ruudukkoa. Silloin huomasin kauhukseni, että kinkkausruudukko oli täysin järjetön: kohdassa, jossa olisi pitänyt olla ruutu yhdelle jalalle, olikin vieras symboli, ja välillä ruudukosta puuttui kokonaan ruutu, johon hypätä...

Tässä kohtaa heräsin ahdistuneena.

11

4294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selitystä

      Unesi kuvaa nykyihmisen vieraantumista luonnosta ja luonnollisesta itsestään varsin paljastavan visuaalisesti. Jos jokin niin asfaltti on luonnon vihollinen. Se täyttää unessasi jopa ilmatilan. "Ilmatila hallussa"- sanonta saa siis täyttymyksensä karmivimmalla ja pahimmalla tavalla unessa. Lisäksi tämä luonnoton asfaltointi uhkaa viedä sinun ihanan pinkin lapsuuden muistosikin alakoulun hyppyruudun paikasta.

      Uni on tyypillinen uni joka paljastaa miten luonnotonta eläminen kaupungin asfalttiviidakossa on, jokainen ihminen ja luonnon suojelija varsinkin kärsii tällaisesta. Jos olet luontoihminen, en ihmettele untasi. Sopisi Linkolankin painajaiseksi :-), voisin itsekin nähdä samanlaisen dystopiaunen.

      • selitystä

        Ps. Koska sinulle annettiin liitu käteen unessa ja hyppyruudusta puuttui ruutuja ja ruudussa oli väärä symboli, sinulla on unen mukaan mahdollisuus piirtää ruutu uuteen kunnon kuntoon!


      • selitystä

        Pss. Sinun kannattaa ehkä hankkia takaisin vanha naivistinen elämäntapasi. Ehkä pinkki liitu maasta poimittuna viittasi tähän. Mutta kun pidit liian kiirettä ja lähdit hyppimään, vaikka olisit voinut piirtää ensin. Saattaa muuten olla että avain unen selitykseen löytyy tästä. Oletko elämässäsi liian hätäinen ja lähdet summan mutikassa ex temporee liikkeelle jonka johdosta sinulle nousee tie, tiet pystyyn. Nyt nämä tiet ovat asfaltoituneet ja täyttävät jopa ilmatilankin. Ratkaisu voi olla että mietit jatkossa ja piirtäen suunnittelet ihanat naivit pinkit asiasi enenkuin lähdet liikkeelle, niin sinulla on vahva perustus laskettuna sille mitä elämääsi haluat. Vie tämä filosofia elämäsi sisällöksi.


      • NainenKuunsillalta
        selitystä kirjoitti:

        Pss. Sinun kannattaa ehkä hankkia takaisin vanha naivistinen elämäntapasi. Ehkä pinkki liitu maasta poimittuna viittasi tähän. Mutta kun pidit liian kiirettä ja lähdit hyppimään, vaikka olisit voinut piirtää ensin. Saattaa muuten olla että avain unen selitykseen löytyy tästä. Oletko elämässäsi liian hätäinen ja lähdet summan mutikassa ex temporee liikkeelle jonka johdosta sinulle nousee tie, tiet pystyyn. Nyt nämä tiet ovat asfaltoituneet ja täyttävät jopa ilmatilankin. Ratkaisu voi olla että mietit jatkossa ja piirtäen suunnittelet ihanat naivit pinkit asiasi enenkuin lähdet liikkeelle, niin sinulla on vahva perustus laskettuna sille mitä elämääsi haluat. Vie tämä filosofia elämäsi sisällöksi.

        Kiitos tulkinnasta! Oikein mielenkiintoista. En itse osannut antaa pinkille liidulle tarpeeksi painoarvoa, kun olen pohtinut uneni viestiä. Nyt kun mainitsit tämän näkökulman, tulin ajatelleeksi, että vaaleanpunaisella liidulla varmaan on suuri symbolinen merkitys jo siksikin, että se oli ainoa väripilkku unessani, jossa kaikki muu oli harmaata.


      • selitystä
        NainenKuunsillalta kirjoitti:

        Kiitos tulkinnasta! Oikein mielenkiintoista. En itse osannut antaa pinkille liidulle tarpeeksi painoarvoa, kun olen pohtinut uneni viestiä. Nyt kun mainitsit tämän näkökulman, tulin ajatelleeksi, että vaaleanpunaisella liidulla varmaan on suuri symbolinen merkitys jo siksikin, että se oli ainoa väripilkku unessani, jossa kaikki muu oli harmaata.

        Ole hyvä! On oikeastaan todella mielenkiintoista että ulospääsy painajaisestasi on juuri vaaleanpunainen liitu, jolla juuri piirretään asfalttiin! Vaikka ilmatila ja kaikki paikat ovat unessasi täynnä asfalttia sinä voit mennä sen pinkin liidun kanssa piirtämään koko harmaan asfalttiviidakon täyteen iloista pinkkiä!


    • Tulkintaa

      Hei,

      Eksyminen unessa tai "eksymisunia" esiintyy yleisimmin elämäntilanteessa jossa unennäkijän itsetunto on lujilla jostain syystä ja elämäntilanteessa on epävarmuutta aiheuttavia tekijöitä -- siksi aiheutuu hämmennyksen tunteita ikään kuin olisi "eksyksissä" oudossa kaupungissa/harhailee vaikkapa laivan käytävillä, tms. tai on ylipäänsä tilanteessa joka tuntuu täysin vieraalta ja jota ei hallitse.
      Eksymisunet ovat yksi yleisimpiä unen teemoja varsinkin haastavissa elämäntilanteissa jolloin stressiä saattaa olla kerääntyneenä henkiseen eväsreppuun jonkin verran liikaa.

      • unimaat

        Minulla on myös eksymisunia. Viime yönä eksyin kerrostaloasunnosta. Seikkailin hätääntyneenä väärässä kerroksessa, ja paikka näytti enemmänkin sairaalalta, jossa oli erilaisia osastoja. Ne olivat muutoin samanlaisia, mutta potilaat olivat erilaisia. Huomasin olevani naisena miesten osastolla.

        Aiemmin olen nähnyt myös unia harhailuista sairaalan käytävillä. Olen ollut psykiatrisella pari kertaa, mutta nämä käytävät olivat isommasta sairaalasta kuin missä olin ollut. Se tunne on niin turhauttava, kun tajuaa kävelleensä väärällä osastolla pitkiä aikoja. Seinät ja käytävät ovat samanlaisia, mutta potilaat ja hoitajat erilaisia. Liekö sitten alitajunnan menneisyyden purkamistapa, kun olin pahimmillani osastolla oikeassa elämässä todella ahdistunut.

        Jos nyt saa sotkea toisen ketjua, niin ihmettelen myös sitä, että olin lapsuudenkodissani viime yönä unessani. Olin pakastanut erilaisia piirakoita ja kakkuja, joita sitten äitini nosteli lattialle sulamaan. Oliko ne jäädytettyjä tunteita lapsuudesta asti vai vain epäonnistuneita yrityksiäni, joita olin yrittänyt piilottaa pakastimeen? Viime yönä olin myös leipomassa isolla porukalla. Oli kotitalouden tunti. Paistoinkin yhden kakun, joka jäi sitten niin raakaksi, että päätin laittaa sen uudelleen uuniin. Terapiassa kuljen, joten voivat olla tärkeitäkin viestejä asioista joita nyt käyn lävitse. Sori, kun tulin väärään ketjuun. On kai parempi kirjoittaa ihan itselleen näitä ja pohtia sitten mitä mahtavat tarkoittaa. Nämä kakut varsinkin kiinnostavat, pakastetut, paistetut ja raa`aksi jääneet.

        Kiitos jos joku kommentoi.


      • Tulkintaa

        Tämä vastaus on suunnattu tuon edellisen nimimerkin "unimaat" kommenttiin ja tekstiin. Hän kirjoittaa mm. "Nämä kakut varsinkin kiinnostavat, pakastetut, paistetut ja raa`aksi jääneet. "

        Hei,



        Joku taannoin tällä palstalla kyselikin leivonnaisten merkityksistä unessa johon sai vastaukseni : " Pullat, kakut, leivät ja leivokset oman kokemukseni mukaan symboloivat yltäkylläisiä aikoja ja niiden (taloudellisesti hyvien aikojen) tulemista."

        "Isolla porukalla" leipominen viestii hyvästä yhteistyöstä.

        Tässä unennäkijä paistaa kakun mutta huomaakin sen jäävän raa´aksi sisältä ja tarvitsevan lisäpaistoa eli hän laittaa sen takaisin paistumaan. Kakku (mainio idea/otollinen aika) on siis vielä kypsymätön jollekin tärkeälle, aika ei ole siis "kypsä". Täytyy maltaa kaikessa rauhassa antaa sen "kypsyä" kärsivällisesti valmiiksi.

        Myöskin erittäin oleellinen yksityiskohta tässä unessa on havainto että hän leipoo yhdessä muiden kanssa, mutta paistaessaan kakun yksin se ei oikein onnistukaan.
        Kakku unessa on nimittäin yleisesti myös symboli sille (kakku yleensä jaetaan) että kakusta uneksijan on hyvä jakaa asioita ja pyytää reippaasti apua, sen sijaan että yrittää aina itsekseen tulla juttuun ja sinnitellä omien taitojensa varassa.

        Kakku viestii myös saavutuksista ja tavoitteista --- eli sitä, että unennäkijän on aika kypsytellä nyt sitä kakkuaan jotta on mahdollista ottaa/saada ihan reippaasti se oma "pala kakusta" sen kypsyttyä riittävästi.

        Suotta niitä hienoja asioitaan ja luonteenpiirteitään/taitojaan pitää "pakastettuina", sen kun ottaa käyttöön vaan ja antaa palaa niin alkaa se elämäkin maistumaan ennen pitkää aivan toiselta itsetunnon kasvaessa ja tunnepuolen voidessa hyvin.

        Ko unessa hyvin kaunis kohta oli se kun äiti nosti piirakoita ja kakkuja lattialle sulamaan.
        Hän ikään kuin yritti kertoa tuon edellisen (pakasteet käyttöön) konkreettisesti.
        Lapsuudenkoti symboloi aina meistä sitä puolta missä olemme aidoimmillamme ja vilpittömimmillämme ( oho --onko tuollaista sanaa olemassa kuin vilpittömimmillämme..), eli arvokkainta ja viattominta osaa meissä.

        Muidenkin palstalaisten tulkintoja voi tähän sinulle tulla ja toivottavasti tuleekin , sillä se on juuri kaikkein toivottavinta ja hienointa kun unensa pohtijat saavat mahdollisimman monipuolisia näkökulmia/kommentteja.
        Varmimmin kuitenkin saa vastauksen kun kirjoittaa oman tekstinsä ihan erikseen, niin sen löytääkin sitten paremmin eikä se suotta katoa jo aiemmin vastattujen kommenttien sekaan.


      • unimaat
        Tulkintaa kirjoitti:

        Tämä vastaus on suunnattu tuon edellisen nimimerkin "unimaat" kommenttiin ja tekstiin. Hän kirjoittaa mm. "Nämä kakut varsinkin kiinnostavat, pakastetut, paistetut ja raa`aksi jääneet. "

        Hei,



        Joku taannoin tällä palstalla kyselikin leivonnaisten merkityksistä unessa johon sai vastaukseni : " Pullat, kakut, leivät ja leivokset oman kokemukseni mukaan symboloivat yltäkylläisiä aikoja ja niiden (taloudellisesti hyvien aikojen) tulemista."

        "Isolla porukalla" leipominen viestii hyvästä yhteistyöstä.

        Tässä unennäkijä paistaa kakun mutta huomaakin sen jäävän raa´aksi sisältä ja tarvitsevan lisäpaistoa eli hän laittaa sen takaisin paistumaan. Kakku (mainio idea/otollinen aika) on siis vielä kypsymätön jollekin tärkeälle, aika ei ole siis "kypsä". Täytyy maltaa kaikessa rauhassa antaa sen "kypsyä" kärsivällisesti valmiiksi.

        Myöskin erittäin oleellinen yksityiskohta tässä unessa on havainto että hän leipoo yhdessä muiden kanssa, mutta paistaessaan kakun yksin se ei oikein onnistukaan.
        Kakku unessa on nimittäin yleisesti myös symboli sille (kakku yleensä jaetaan) että kakusta uneksijan on hyvä jakaa asioita ja pyytää reippaasti apua, sen sijaan että yrittää aina itsekseen tulla juttuun ja sinnitellä omien taitojensa varassa.

        Kakku viestii myös saavutuksista ja tavoitteista --- eli sitä, että unennäkijän on aika kypsytellä nyt sitä kakkuaan jotta on mahdollista ottaa/saada ihan reippaasti se oma "pala kakusta" sen kypsyttyä riittävästi.

        Suotta niitä hienoja asioitaan ja luonteenpiirteitään/taitojaan pitää "pakastettuina", sen kun ottaa käyttöön vaan ja antaa palaa niin alkaa se elämäkin maistumaan ennen pitkää aivan toiselta itsetunnon kasvaessa ja tunnepuolen voidessa hyvin.

        Ko unessa hyvin kaunis kohta oli se kun äiti nosti piirakoita ja kakkuja lattialle sulamaan.
        Hän ikään kuin yritti kertoa tuon edellisen (pakasteet käyttöön) konkreettisesti.
        Lapsuudenkoti symboloi aina meistä sitä puolta missä olemme aidoimmillamme ja vilpittömimmillämme ( oho --onko tuollaista sanaa olemassa kuin vilpittömimmillämme..), eli arvokkainta ja viattominta osaa meissä.

        Muidenkin palstalaisten tulkintoja voi tähän sinulle tulla ja toivottavasti tuleekin , sillä se on juuri kaikkein toivottavinta ja hienointa kun unensa pohtijat saavat mahdollisimman monipuolisia näkökulmia/kommentteja.
        Varmimmin kuitenkin saa vastauksen kun kirjoittaa oman tekstinsä ihan erikseen, niin sen löytääkin sitten paremmin eikä se suotta katoa jo aiemmin vastattujen kommenttien sekaan.

        Kiitos paljon avustasi! Kirjoitan tulevassa vain omia aloituksia. En ole käynyt tällä palstalla ja näin vain tuon yhden viestin ja kirjoitin siihen. Tietenkin tiesin, että se oli huonoa käytöstä.
        Olen tosiaan todella erakoitunut ollut jo pidemmän aikaa. En luota kykyihini enkä siksi halua edes aloittaa harjoittelua. Joskus luotin kirjoituskykyyni ja kirjoittelinkin runoja. Sairastumisen jälkeen, aloin vihata kaikkea itsessäni, erakoitua ja samalla myös kadehtia ihmisiä, jotka menestyivät luovilla kyvyillään ja sosiaalisilla taidoillaan.

        Jännä, että yhtenä arvioijana oli ihminen, joka on opettanut tyttärelleni ratsastusta ja hevosenhoitoa. Hän sai meidän arasta tytöstä esille innokkaan ja toisiin ja itseensä luottavan heppatytön. Sama ihminen vetää myös kirjoituskursseja. Ehkä hän siksi esiintyikin unessa. Hän nautti yhdessä olosta, oli rento jne. Kun minä taas yritin suorittaa kakun leivontaa onnistuneesti. Kuitenkin tunsin pitkästä aikaa mahtavaa yhteisöllisyydentunnetta. Olin mukana jossain ja minut hyväksyttiin. Kukaan ei painostanut, vaan he olivat valmiita odottamaan.

        Itse olisin halunnut syödä tuota puoliraakaa kakkua. Se oli silmissäni raaka, mutta paljon mehevämpi kuin loppuunpaistettu kuivakakku. Tajusin kuitenkin unessa, että minun on tarjottava kypsää ja kuivaa kakkua näille ihmisille. Olisiko kyse esim. juuri kirjoittamisesta. Omissa silmissäni taito on hyvä, kun se on hiomatonta ja ns. raakaa. Asiantuntija taas haluaa, että hion sen sellaiseksi, josta kaikki voivat nauttia. En siis tee vain itselle, vaan harjoittelen niin kauan kuin tulos miellyttää muitakin, eli juuri se kakun jakaminen. Hienoja sanoja kerroit minulle!

        Itse en niinkään odota näin osa-aikaisella eläkkeellä ollessani ihmettä taloudellisissa asioissa, pikemminkin sosiaalisella puolella rikkautta. Sitä aikaa, että uskallan olla ihmisten kanssa aidosti ja tunnistan myös kateuden pistokset ja osaan käsitellä niitä.

        Toisaalta tuo "aika ei ole vielä kypsä"- ajatus voi liittyä myös uusien opintojen aloittamiseen. Hain kouluun ja olen tässä ollut kahden vaiheilla, olenko valmis viiden vuoden opintoihin ja onko ala oikea sekä myös onko aika vielä kypsä. Ehkä se viimeinen "paistuminen" tarkoittaakin tätä tiivistä terapiaa, ota olen aloittanut. Kun olen paistunut valmiiksi, niin olen valmis erilaisiin uusiin haasteisiin.
        Nuo pakasteethan eivät ole mitään herkkukakkuja, kun niitä kaivetaan pakasteen syvyyksistä. Pikemminkin jäätyneitä kimpaleita, joista ei tiedä mitä ne sisältää. Siinä hetkessä tunteena oli myös nolous, kun ne saattoivat olla ties kuinka vanhoja pakasteita ja liekö syötäviäkin enää. Mutta ehkä ne ovatkin niitä lapsuuden aikaisia hyviä asioista, muistoja, taitoja ym, mitkä on nyt aika nostaa esille ja sulattaa syväjäästä ja tutkia mikä minussa on ollut hyvää. Välillä kun tuntuu, että jossain vaiheessa katkesi yhteys tuonne lapsuuteen ja nuoruuteen. Äiti on sitten toisinaan muistuttanut, että olithan sinä hyvä kirjoittamaan ja piirtämään lapsena ja musikaalisuuttakin löytyi. Ehkä minun on aika palata noihin aikoihin ja alkaa uskoa, että potentiaalia on, niin kuin varmasti kaikissa ihmisissä.
        Hyvä kommentti sinulta tuo, että antaa palaa, niin elämäkin alkaa maistumaan itsetunnon ja tunnepuolen voidessa hyvin.

        Todella tärkeitä viestejä sain enkä olisi uskonut, että tällä palstalla joku jaksaa perehtyä noin hyvin uniin ja on noin taitava lukemaan unia.

        Kiitos edelleen! Tämä palsta voikin olla yksi elämää muuttava tekijä terapian ja kirjoittamisen ohella. Kaikkea muuta turhaa kyllä keksii, jottei tarvitsisi etsiä ratkaisua mielenongelmiin.


    • Eksyminen ja sen mukanaan tuoma turvattomuuden tunne on kouriintuntuvasti läsnä unessasi.

      Olit unessasi juuri muuttanut uuteen asuntoon. Voisiko tämä viitata ensimmäiseen asuntoosi? Unesi ei puolla tätä tulkintaa, joten jatkan käsityksellä, että muuttamisella ei ollut tekemistä kodista irtaantumisen kanssa.

      Vieraus ja outona oleminen. Olet siis jossain elämäsi vaiheessa ollut niin sanotusti omillasi, muutoin et olisi voinut taikka osannut uneksia asiasta.

      Unessasi olet jälleen muukalainen. Lähdet liikkeelle ja ketään ihmistä ei näy. Tämä viittaisi vahvasti tunteeseen yksinäisyydestä tai ainakin yksin olemisesta tai sellaiseksi jäämisestä.

      Olemassa olevat miehet koit uhkaavina. En tiedä miten koripallokenttä liittyy elämääsi vai liittyykö mitenkään? Betonimuuri on selkeä este, ikään kuin sinulla olisi vaikeuksia päästä eroon joistain miehistä, tai suhteisiin heidän kanssaan.

      Alakoulu, ahdistuksien ryytimaa. Jotenkin ajatuksesi nostivat alakoulun esiin muistoistasi taikka sitten koko unesi on alakoulumuistojen aikaansaamaa.

      Kinkkausruudukko tarkoittanee ruutuhyppelyruudukkoa, anteeksi huono käsitykseni alalta.

      Mitä maahan piirretty ruudukko sinulle silloin tarkoitti? oliko se sääntöjä, kuria, rajoja?

      Unessasi huomaat, että vanhat säännöt eivät enää pidäkään paikkaansa. Ymmärrän ahdistuksesi.

      • NainenKuunsillalta

        Rytmimunat, itse asiassa unen asunto, johon muutin, sisälsi sijaintinsa ja yleisen fiiliksen osalta samoja elementtejä kuin ensimmäinen asuntoni isossa kaupungissa, johon muutin aikoinani opiskelemaan. Asun edelleen tässä samassa isossa kaupungissa, joskin olen tuon asunnon jälkeen muuttanut monesti. Eli vaikka kyseessä ei ollut ensimmäinen asunto, johon muutin lapsuudenkodistani, se kuitenkin oli ensimmäinen asunto, johon muutin uudessa, isossa kaupungissa.

        "En tiedä miten koripallokenttä liittyy elämääsi vai liittyykö mitenkään?"

        Koripallokenttä ei liity kyllä mitenkään elämääni. Se on aivan random elementti unessani... Unen kenttä oli tosiaan keskellä urbaania lähiötä, asvaltin ja betonin ympäröimänä. Ehkä koripallokenttä viesti yksinkertaisesti vain vierautta ja urbaaniutta.

        "Mitä maahan piirretty ruudukko sinulle silloin tarkoitti? oliko se sääntöjä, kuria, rajoja?"

        Uneni lopussa kinkkausruudukon (se on hyppelyruudukko, jossa välillä hypätään yhdellä ja välillä kahdella jalalla) järjettömyys ja sen aiheuttama ahdistus liittyi siihen, että sekin "tie" päättyi absurdiuteen: osaan kinkata perusruudukon nopeasti ja helposti läpi, vanhasta tottumuksesta, mutta nyt paljastuikin, että ruudukko sisälsi järjettömiä symboleita.

        Ahdistus ei kuitenkaan liittynyt pelkästään siihen, että pelin säännöt / ohjeet olivat muuttuneet enkä ymmärtänyt niitä, vaan ennen kaikkea siihen, että olin joutunut keskelle painajaismaista, vierasta maailmaa, josta ei ollut ulospääsyä mitään kautta. Jopa vanha kinkkausruudukko oli käsittämätön...

        Harmi vain, että heräsin ahdistuneena ennen kuin tajusin "piirtää tieni ulos" asvaltin keskeltä – liidunpätkähän oli kuin minua varten jätetty ;-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2467
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      178
      1491
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1271
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1187
    5. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      99
      1169
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1092
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1065
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1037
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      1010
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      72
      931
    Aihe