Onko tiivis katsekontakti ihastumisen merkki?

Katseista

Eikö mies ujostele ja vältä katsekontaktia jos on ihastunut naiseen?
Minkälaisessa tilanteessa olette katsoneet naista niin pitkään silmiin, ettei hän voi erehtyä, ketä katsotaan? Jos kyseessä oli varattu, miten uskalsitte tehdä niin ja miksi? Miehet, olisin kiitollinen vastauksista.

40

16206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saaankoluvan

Saako naiset vastata?

• Omaltaosaltaan

Totta kai :)

• vastannsitten

Uskoisin, että alkuun tiivis katsekontakti on ihastumisen merkki, vähän niinkun joku halolla olisi päähän lyönyt. Sitten voi tulla epäuskoisuus ja tietty ehkä välttelyäkin, kun voipi olla sellainen epävarma olo. Riippuu varmaan tosi paljon ihmisestä. Minusta ujous on ehkä jopa parempi merkki kuin sellainen röyhkeä pelailu, mutta liika ujous työntää toisen helposti pois.

• Katseista
        vastannsitten kirjoitti:

Uskoisin, että alkuun tiivis katsekontakti on ihastumisen merkki, vähän niinkun joku halolla olisi päähän lyönyt. Sitten voi tulla epäuskoisuus ja tietty ehkä välttelyäkin, kun voipi olla sellainen epävarma olo. Riippuu varmaan tosi paljon ihmisestä. Minusta ujous on ehkä jopa parempi merkki kuin sellainen röyhkeä pelailu, mutta liika ujous työntää toisen helposti pois.

Itsellekkin tuo selitys olisi järkeenkäypä eli jos mies todella välittää paljon naisesta on tilanne hyvin jännittävä hänellekin ja on siten ujompi ja tunnustelevampi käytöksessään.
        Mietin vain sitä, että usein miehen kuvataan olevan hyvin suoraviivainen ja avoin katseissaan ja toimissaan silloin, kun ovat ihastuneet naiseen. Tulee mieleen, että pitääkö näin pitkään katsova mies naista jotenkin varmana ja helppona?

• kömmähdykseni

...Tulipa vahingossa ikävä-puolelle ihastumisen sijaan, toivottavasti ei haittaa ikävöiviä.

• Vaalealtanuoremmalletumm

Itse varattuna miehenä olen mennyt sekaisin muutamista todella merkityksellisistä katseista.Sitä en tiedä varmaksi onko nainen sinkku,mutta olen kyllä niin sekaisin kuin olla ja voi.Sitä en voi tietää luuliko nainen minun olevan vapaa,kun en pidä sormusta töissä.On se vaikeaa,mutta niin ihanaa ,kun saa kokea vielä ihastumisen/rakastumisen tunteita :)

• Miksimiksimiksi

Naisetkin osaa sen... Silti tilanne jää mietityttämään jos siinä ei mitään puhuta.

• SuomiNainen22

Vaalealtanuoremmalletumm onko kyseessä suomalainen nainen vai ulkomaalainen nainen? ja oletteko työkavereita?

• elekieli

Lempeä hellä katse, vihainen pistävä katse, tuijottava syyttävä katse,..mitä katse viestittää, mitä suu puhuu??

• Katseista

Kiinnostuneen oloinen katse... Pitkä ja suora katsekontakti. Sanaton katse.
        Tiedän, että kiinnostuksen lajia on monenlaista ja leikkimistäkin kai. En kuitenkaan tarkoita nyt negatiivisesti viestivää katsetta.

• välttele
        Katseista kirjoitti:

Kiinnostuneen oloinen katse... Pitkä ja suora katsekontakti. Sanaton katse.
        Tiedän, että kiinnostuksen lajia on monenlaista ja leikkimistäkin kai. En kuitenkaan tarkoita nyt negatiivisesti viestivää katsetta.

Puhumaton tyyppi nostaa niskakarvat, mulle se on aina merkki vainoavasta henkilöstä.

• tulenuniisi
        välttele kirjoitti:

Puhumaton tyyppi nostaa niskakarvat, mulle se on aina merkki vainoavasta henkilöstä.

Niinhän se on! En puhu enkä pussaa. Parempi siis pelätä ja pysyä kaukana. :)

• eisiltimerkitseerityistä

On myös temperamentista ja luonteesta kiinni tuo katseleminen. Avoimet katsoo silmiin.

• TästäTunnistaaMinut

Kun katson naista pitkään (huom! pitkään) silmiin, yritän viestittää hänelle, että olen kiinnostunut hänestä. Jos nainen ei ole kiinnostava, pelkkä vilkaisu riittää. Hän tietää.

• Katseista

Ok. Kiitos vastauksesta. Tilanteet voi tietysti kehittyä ja elää monellakin tavalla. Ehkä tiedät tästä jotain itsekin.
        Tarkoitan sitä, että kiinnostus ei välttämättä saa muita muotoja katseen lisäksi ja sen vuoksi tulee joskus mieleen, että toinen vain hupailee.

• ihmetellen

Mitäpä, jos naistakin kiinnostaa? Etenetkö vai annatko pakit ja peräännyt?

• Beyoncelta

Grazy in love

I look and stare so deep in your eyes
      I touch on you more and more every time
      When you leave I'm begging you not to go
      Call your name two or three times in a row

Such a funny thing for me to try to explain
      How I'm feeling and my pride is the one to blame
      'Cause I know I don't understand
      Just how your love you're doing no one else can...

• kerronsanoin

Got me looking so crazy right now, your love's
        Got me looking so crazy right now
        (In love)

• MarBon

Mies joka rakastuu sinuun. Hauku se pystyyn julkisesti. Tämän jälkeen mies ottaa sua kädestä kiinni tai sinä, mitä sitten teetkin.

• MiehetMarsista

Heh, niinpä taitaa tehdä. Jostain syystä aloin tehdä temppuja aina nähdessäni rakkaan miehen; voltteja ja kärrynpyöriä vilisi koko ajan mielessä. Teki mieli hillittömästi temppuilla, sellasta ilmalentotouhua. Halusin viedä hänet sirkukseen ja testata, onko hänestä sirkustaiteilijaksi. Kädestä olisin pitänyt ja silmiin katsonut :)

• Pelleainesta
        MiehetMarsista kirjoitti:

Heh, niinpä taitaa tehdä. Jostain syystä aloin tehdä temppuja aina nähdessäni rakkaan miehen; voltteja ja kärrynpyöriä vilisi koko ajan mielessä. Teki mieli hillittömästi temppuilla, sellasta ilmalentotouhua. Halusin viedä hänet sirkukseen ja testata, onko hänestä sirkustaiteilijaksi. Kädestä olisin pitänyt ja silmiin katsonut :)

Tunsin joskus tuollaisen naisen. Hän oli naimisissa, minkä vuoksi en tehnyt temppuja. Muistan kylläkin hyvällä. Näin hänet muuten kohtalaisen vähän aikaa sitten yllättäen. Halasimme. Hänestä oli tullut aikuisempi. Hymyilyttää vieläkin.

• näinsentulkitsen

Se on aivan sama, ainakin kun nainen katsoo, vaikka katsoisi niin että niskat menee nurin. Heti kun ollaan lähietäisyydellä vältellään. Tai vaikka yrittäisi kertoa että on ihastunut, kokemusta on. Katseita tulee päivittäin. On varmaan joku merkki otsassa, "tuijota minua olen omituinen". En luota enää katseisiin kiinnostumisen merkkinä. Pelkkää testaamista ja pelleilyä. Katson toki takaisin jos viehättävä nainen, mutten tee mitään. Jos siitä saa jotain irti niin saakoon. Minä en saa..

• itsellänivoiollanäin

Hämmentyminen voi tehdä...Mitä jos nainen on ujo pohjimmiltaan ja välttely on tiedostamaton reaktio

• erilaisiakatseita

Jos keskustellaan on kohteliasta katsoa silmiin. Niin minulle on opetettu. Mutta miehenä en katso naista silmiin jos en ole hänestä kiinnostunut. Tietysti vilkaisen koska silmät ja katse kertoo ihmisestä mielestäni aika paljon. Sitten on yksi nainen, jonka katseeseen olen jäänyt kiinni monta kertaa. Nuo katseet on tuntuneet kestävän ikuisuuden. Toivon, että hän on käsittänyt sen kiinnostumiseksi. Koska sitä se on.

• Erilaisiakatseita2

On sekin kummallista, että jotkut vaan katselevat kauniisti ja pitkään, mutta mitään eivät saa aikaiseksi! Halolla päähän fiilis! Mutta käytös on tuperäääää, loukkaava.... T, nainen

• miesihmettelee

Samaa tekevät myös naiset. Niin turhauttavaa. Luulevatko että joku tulee puheilleen jos tarpeeksi pitkään ja keimaillen katselee. Aina se tulee yhtä puun takaa. Ihmeellistä huomion hakua. Kuka vaan uskaltaa kurkkia ja luikkia pakoon, vaan ei sillä arvostusta ja syvempää kiinnostusta ansaita. t. mies

• Munmielestä
        miesihmettelee kirjoitti:

Samaa tekevät myös naiset. Niin turhauttavaa. Luulevatko että joku tulee puheilleen jos tarpeeksi pitkään ja keimaillen katselee. Aina se tulee yhtä puun takaa. Ihmeellistä huomion hakua. Kuka vaan uskaltaa kurkkia ja luikkia pakoon, vaan ei sillä arvostusta ja syvempää kiinnostusta ansaita. t. mies

Moni suhde saa alkunsa kun mies ei luovuta. Sinnikkyys on usein ihan suotavaa.

• tarkoitansitä

Joskus voi katseeseen jäädä kiinni kuin vangittu.Vaikka yrität kääntää katseesi pois et vain pysty.Uskotko mies, kerran näin sinussa sen pienen ja epävarman pojan.Muistan vielä paikankin.Menin ja satutin sitä.Anteeksi.

• oikeaa-odotellessa

Miehet ne jaksaa ihastella ja palstalla kalastella.

• tunteettomiavaimitä

Ja osa kalastelee, muttei osaa ihastella.

• Nainenihmettelee

Mies ihmettelee-sinulle kysymys? Miksi sitten tuijotatte niin intensiivisesti, mutta aloitetta ette uskaltaa tehdä?? Itse ainakin ajat., se joka tuijottelun/ flirtin on aloittanut tehkööt myös aloite..! Osa miehistä vaan katselee/ flirttailee ja sitten pakoon!!! Seuraava kerta kun nähdään on niin kun ei mitään olisi ollutkaan! Aina ihmettelen sellaisia mikä lie ollut tarkoitus!!!

• miehetsaalistaa

Vaikka ei kiinnostakaan ...No ei nyt kaikkien kans olla tosissaan :D

• miesihmettelee

Näköjään löytyy sekä miehistä että naisista näitä tuijottelijoita / pakoon luikkijoita. Enkä osaa vastata tuohon, koska esitin saman kysymyksen aiemmin. Tämän hetkinen oletukseni on, että se on oman viehätysvoiman testaamista. Jonkinlaista narsistista leikkiä. Yritetään saada toinen hämilleen?

• Nainenihmettelee

Kaikkien kanssa ei myös naiset oooo tosissaan!! Eikä kaikkia edes naiset haluakaan! Miehille- joiltakin edes normaali käyttäytyminen on liika pyydetty!

• miesihmettelee

Kannattaako silloin toistuvasti flirttailla jos ei ole tosissaan? Kannattaako loukkaantua jos ei ole tosissaan. En tiedä, ihmettelen vain...

• Katseista
        miesihmettelee kirjoitti:

Kannattaako silloin toistuvasti flirttailla jos ei ole tosissaan? Kannattaako loukkaantua jos ei ole tosissaan. En tiedä, ihmettelen vain...

Milloin sä sitten olet tosissaan 'miesihmettelee' ja miten sun ihastuminen näkyy?

• söpisn

Jos tuollaista tarvii kysyä.Ei sitä tunnetta ole kahden ihmisen välillä ollutkaan.Ja vaikka tunne olisi ollut yksipuolinen,se ihminen on sen saanut kokea,eikä se häviä helposti.Sen näkee katseista.Onnellisuudesta.Asiat eivät ole yksioikoisia kaikissa tilanteissa.Mutta ei se rakkautta poista.

• Nainenihmettelee

Miesihmettelee- lle- miksi luulet, että flirttaillen kaikkien kanssa? En yleensä koskaan ole aloittelija vain yleensä miehet aina ovat aloittelijoita! Että näin! tottakai sen nyt huomaa , jos joku jatkuvasti tuijottaa ja katselee suurilla silmillä!luulen että osa miehistä vaan testaa viehätysvoima ! Onneksi mulla ei kyllä siihen ole tarvetta! Tietenkin jos joku jatkuvasti katselee, se jää mieleen....

• semitääntarkoita

Tarkoittaa mitä tarkoittaa. Tuossa juurikin yhden miehen kanssa vaihdettu jo pitkään sellaisia "sukat pyörii jaloissa" katseita, mutta mitä vielä, ei sitä ainakaan kiinnostanut. Kunhan vaan tuijotteli.

• ilmansenkummempaa

Ei välttämättä. Itsellä tapana katsoa silmiin syvälle ja pitkää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3744
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1468
    Aihe