Usmizeedin linkistä löytyi muuten lisää tietoa naisten lyömisestäkin:
"Yksi kuuma peruna on länsimaalaiselle on Pyhän Koraanin suurassa 4 ayat (jae) 34. Ayatin keskivaiheilla nimittäin sanotaan "..lyökää heitä..." (vaimoja) Tämä todellakaan ei tarkoita että hakataan vaimolta silmä mustaksi ja katkotaan pari kylkiluuta vielä kaupan päällisiksi. Yksinkertaisesti tämä tarkoittaa napakkaa läimäytystä pepulle tai selkään. Siis niin että tuntuu mutta ei niin että jää muistoa seuraaviksi päiviksi mustelman muodossa. Lyöminen ei ole suotavaa, se on viimeinen keino. Huomautuksena myös se, että Muhammed (saws) ei koskaan lyönyt vaimojaan."
HUOM! "Siis niin että tuntuu mutta ei niin että jää muistoa seuraaviksi päiviksi mustelman muodossa."
Muistellaanpa vähän Mohamed Kamal Mustafan, tuon espanjalaisen "naistenhakkaajaimaamin" tapausta:
In his book, Mustafa wrote that in disciplining a disobedient wife: "The blows should be concentrated on the hands and feet using a rod that is thin and light so that it does not leave scars or bruises on the body."
Eli samat motiivit sielläkin. Saa lyödä niin että tuntuu, mutta ei saa jättää jälkiä. Pitäisiköhän Suomessakin nostaa oikeusjuttu tuon linkin kirjoittajaa vastaan? Voisikohan usmizeed edes sanoutua irti noista opeista, ettei tarvitsisi pitää häntä naisten hakkaamisen hyväksyjänä.
Usmizeed ja naisten lyöminen
6
434
Vastaukset
- Matti2
RÖH RÖH RÖH - onhan joulu
- usmizeed
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1000000000000010&posting=22000000005885898
HUOM! "Siis niin että tuntuu mutta ei niin että jää muistoa seuraaviksi päiviksi mustelman muodossa."
=Onko sinusta töniminen pahaa?
Ja tässä voitte lukea kotisivuni linkkiä: http://zaid010.tripod.com/id13.html
Ja voin huomauttaa, että se on pieni osa tietoa islamista siellä naisista! Eli lisää on! - Karim
Kyseisessä Koraanin kohdassa käsketään uskotonta vaimoa ensin torua, sitten kieltäytyä seksistä, sitten lyödä (kevyesti, mm. avoimilla sormilla) KORKEINTAAN KERRAN, jota enempään ei saa IKINÄ mennä.
Profeetan tiukka käsky (hadith) olla IKINÄ lyömättä naista kasvoihin/päähän tukee että kyseisen ainoan kevyen lyönnin pitää suunnata vaikkapa käsivarteen (ehkä vaarallinen mies pääsee niin pahimmista agressioista). Eli kyseessä on perheväkivallan tuhoja rajoittava ohje (ei se ikinä kokonaan kuitenkaan lopu), ja tämä yksikin KEVYT (sitä arabian sana tarkoittaa) lyönti tarkoittaa että naisella on kaikin puolin silloin hyväksyttävä syy ottaa ero "naiseen kohdistuneesta julmuudesta".
Siteeraamasi "oppinut" tarkoittaa sanoilla "using a rod that is thin and light" ilmeisesti Koraanin kohtaa jossa Allah käskee AABRAHAMIA (siis ei muita) lyömään vaimoaan vihreällä ruohotupsulla (miten aavikolla mikään oksa/keppi olisi vihreä, jos sitä niin jotkut yrittää tulkita?), ja kaikki muu on vain tulkintaa ja lisäyksiä uskontoon.
Eli VIIMEINEN varoitus, lopeta näiden Islamiin kuulumattomien (ei ole profeetan eikä Allahin Sanaa) lisäyksien siteeraaminen Islamiin kuuluvana oppina ennen kuin joku menettää hermonsa ja sinä menetät henkesi... "mies" lyö vaimoaan vaikkei ole koraanista kuullutkaan.
- aahoohoo
Ja esille tulevat tapaukset ovat vain jäävuoren huippu. Liian moni nainen vaikenee itseensä kohdistuneesta vakivallasta häpeän vuoksi.
Väkivalta toimii näköjään siten, että uhri kärsii häpeästä eikä teon tekijä.
Jos nyrkki kerran heilahtaa, niin se tulee helahtamaan joskus toisenkin kerran ja ehkä herkemmin.
Minun mielipiteeni asiasta on hyvin selvä. Ihmiseen saa koskea ainoastaan hyvällä ja kehoitukseni koskee kaikkia ihmisiä uskonnosta riippumatta.
Perheväkivalta jättää aina jäljet - ellei fyysisiä niin ainakin psyykkiset. Minulla on ne molemmat.
- jaana_k
"Huomautuksena myös se, että Muhammed (saws) ei koskaan lyönyt vaimojaan."
Kun Aisha (= Muhammedin lempilapsivaimo,) oli kerran jäänyt kiinni siitä, että hän oli käynyt luvatta ulkona, Muhammad kosti iskemällä häntä rintaan. Aisha kertoo:
Hän iski minua rintaan, mikä aiheutti minulle kipua, ja hän sanoi: Kuvittelitko, että Allah ja Hänen lähettiläänsä kohtelisivat sinua epäoikeudenmukaisesti? (Sahih Muslim 4:2127)
Jos vaimonne on teille uskoton, hankkikaa keskuudestanne neljä todistajaa häntä vastaan. Kun he ovat antaneet todistuksensa, teljetkää vaimonne taloonsa, kunnes kuolema hänet korjaa tai Allah osoittaa hänelle toisen tien. (Koraani 4:15).
Vaikka siis kunniaväkivallasta ja -murhista ei puhuta näillä termeillä shari’assa, nämä molemmat käsitteet vastaavat shari’an yleistä, naisia alistavaa henkeä:
Profeetta sanoi: “Mieheltä ei kysytä, miksi hän löi vaimoaan.” (Sunan Abu-Dawud 11:2142)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824817- 1882178
- 1321822
- 1751445
- 331365
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161361ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201309- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3161077- 781013