Tulin lukaisemaan mitä juttua täällä on, kun kuulin, että kovasti on päättäjiä moitittu. No sehän nyton normisettiä varsinkin tällaisella palstalla. Ja niinhän se on, että teki mitä tahansa, ei siihen olla tyytyväisiä. Selaillessani keskusteluja osui silmiini kohta: "...virat roikkuu täyttämättä...". Okei... viimeksi kun kävin täällä palstalla ennen kuntavaaleja, suurin valituksen aihe oli kaupungintalon liika työväki. Näköjään siitä ei enää valiteta, voisiko olla niin, että oltaisiin tyytyväisiä siihen, että hallituksessa eivät olekaan kaikkiin virkoihin heti myöntäneet täyttölupaa?
Oletteko tulleet ajatelleeksi, että suoraankin voi ottaa yhteyttä asiallisesti valtuutettuihin ja kertoa heille omat mielipiteensä, sillä saattaisi olla vaikutusta enemmän kuin yleisellä valtuuston mollaamisella tällä palstalla. Aika harvakseltaan nimittäin valtuutetut täällä käyvät.
Eräs vaikuttamisen muoto on kuntalaisaloite, hyvä vaikuttamisen muoto, jos johonkin haluatte muutosta. Jos aloitteen allekirjoittaa 2% äänioikeutetuista kuntalaisista, se on pakko ottaa käsittelyyn, Virtain tapauksessa riittää siis alle sata nimeä. Ja lautakunnille voi lähettää kirjeitä ym. Valittamisen sijaan voi siis ottaa reippaan asenteen ja alkaa ajaa omaa asiaansa ja näin tulla itse aktiiviseksi vaikuttajaksi.
Pääättäjät - pohjasakkaako?
valtuutettu
0
54
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893288
- 623047
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361923- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499