Kyseessä olisi Toyota Avensis 1.8VVTi vm. -06, ajettu noin 160tkm. Nyt siitä olisi ilmeisesti kytkin menossa vaihtoon, sillä liikkeelle lähdössä täristää välillä. Muuten se toimii moitteetta, eli irrottaa eikä luista vedättäessä. Tuo tärinä tuntuu lähinnä siltä, että koneessa ei olisi tarpeeksi kierroksia kun kytkin alkaa ottamaan. Käytin Avensista korjaamolla joka kuitenkin tulkitsi, että kytkin olisi loppu.
Kyselin sitten paikallisilta korjaamoilta kytkinrempan hintoja ja ne ovat 550 eurosta ylöspäin. Hinnoissa on siis työtä suurin osa. En yllättynyt noista kustannusarvioista, vaan lähinnä mietin, että onko tuon ikäiseen enää järkevää teettää kytkinremonttia. Muuta vikaahan siinä ei ole ollut. Todennäköisesti vaihdan autoa seuraavien kahden vuoden aikana, joten siinä mielessä hukkaan heitetty summa. Toisaalta jos se kytkin on tosiaankin menossa, niin se voi hajota tuon kahden vuoden aikana ja sitä jäädään sitten tielle. Mitä mieltä ollaan, kannattaako rempata vai pistää kiertoon samantien?
Kytkinremontti, kannattaako vielä teettää?
4
4613
Vastaukset
- tojo-world
Jos kytkin on jo menossa, niin 2 vko tai 2 kk lienee ilmeinen kestoikä enää.
JOs se alkaa luistaa, niin ei kannata ajaa kuin kotiin tai korjaamolle, niin ei aiheudu lisävahinkoja kuten vauhtipyörän naarmuuntuminen/urautuminen.
Ehdottomasti kannattaa teettää kytkinremppa jossakin pienketjussa kuten autofit tai fixus, niin ei tule kalliiksi ja sen jälkeen voi huoleti ajaa toisen mokoman eli tuonne yli 300 tkm. Kytkinremppa on halpa sijoitus ja siinä kannattaa uusia yleensä myös paineasetelma , mikä kuuluukin useimpiin varaosapaketteihin. eli levy, asetelma ja laakeri. Näin minä tekisin.
Tuollakin tojon koneella ajaa helposti useita satoja tuhansia ja se on riittävän tehokas perhekäyttöön.- kytkinpulma
Kiitos asiallisesta vastauksesta! Kyllä minä varasin sille kytkinremonttiajan pienketjukorjaamosta. Kysyin myös merkkihuollon tarjousta, mutta antoivat vaan maahantuojan arvion, joka nyt ei ihan päätä huimannut, mutta oli kuitenkin noita ketjuja arvokkaampi.
Muistin tässä viime vuoden tilanteen kun olin lähdössä ajelemaan. Heti kylmästartin jälkeen jostain konetilasta rupesi kuulumaan naputus ja sen tunsi myös kytkinpolkimessa. Sammutin heti koneen ja yritin tutkia asiaa, mutta eihän sieltä päältäpäin mitään näkynyt. Uusi startti eikä mitään outoa enää kuulunut tai tuntunut, ei tyhjäkäynnillä eikä ajossa. Nyt tuli sitten mieleen, että olisikohan tuolloin paineasetelmasta katkennut yksi jousi tai sen pala, joka sitten naputti kytkimessä ja asetelma on nyt veltostunut, joka aiheuttaa tärinää. No eiköhän se huollossa selviä.
- gannattaa
160tkm ajettu on vasta sisäänajettu. tietenkin kannattaa teettää remonttia jos korikin on hyvä. ei muutenkaan kannata miettiä auton rahallista arvoa. jos on vaikka 500 euron auto niin siihen kannattaa tehdä 500 euron remontti jos auto on koriltaan ja muutenkin tekniikaltaan luotettava ja hyvä. käyttöarvo ratkaisee, ei jälleenmyyntiarvo. remontoiminen on yleensä auton vaihtoa kannattavampaa jos aihio on hyvä ja tuttu. osaa suunnilleen tietää mitä autossa on hyvää ja mikä paskaa.
- kytkinpulma
Niin kyllähän tässä Avensiksessa on vielä käyttöpotentiaalia paljonkin (ja myös tunnearvoa). Kuitenkin olen ajellut tällä useamman vuoden eikä mitään ikäviä ongelmia ole ollut, ja kulutusosat ovat kulutusosia jne. Korikaan ei ole mätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849