Ajattelin uudeksivuodeksi ostaa kuohuviinpullon ja aattelin kysyä että mikä on hyvää kuohuviiniä
ja melko edullista??!!
Paras kuohuviini?!
4
1356
Vastaukset
- Juomanlatkija
Koska kyselet tuommoisia, niin oletan, ettet ole juuri maistellut kuohuviinejä.
Jos täällä asiantuntijat suosittelevat jotain, niin oletan suositusten painottuvan kuivaan päähän.
Aloittelijoille nuo kuivat ovat hyvin usein "liian happamia". Hyvä neuvo voi siis olla huono neuvo.
Itse en ole mikään asiantuntija. Makuni on silti kuiva. Eniten olen vuosien mittaan ostanut espanjalaista Freixenet Brutia (hinta vähän päälle 8 euroa). Myös Carrington (Australia) ja Lindauer Brut (Uusi-Seelanti) ovat olleet mieleeni. Viimeksi minulle tarjottiin saksalaista Henkell Trockenia ja hyvällehän tuo vanha tuttu taas maistui!
Jos kuohuviini saa maksaa vähän yli kympin, niin espanjalaiset Codorniu Brut Cuvée Raventos ja Freixenet Brut Nature 2000 ovat listallani vahvoilla. - Herkko Kepponen
Freixenet Gordon Negro Brut (kuiva, hintaa jotain 9 €) ja Freixenet Demi Seco (puolikuiva, hintaa jotain 8 €) ovat ainakin varsin asiallisia.
Myös Freixenetin rose-kuohuviini (samaa hintaluokkaa kuin edelliset) on hyvää ja kivan väristäkin.
Nämä kaikki ovat espanjalaisia.- Herkko Kepponen
Jos ollaan tarkkoja, niin puolikuiva Freixenet on toki Semi Seco eikä Demi Seco.
- Juomanlatkija
Herkko Kepponen kirjoitti:
Jos ollaan tarkkoja, niin puolikuiva Freixenet on toki Semi Seco eikä Demi Seco.
Demi-Sec (puolikuiva) esiintyy ranskalaisten kuohuviinien yhteydessä, Semi-Seco tai Semi Seco vastaavasti espanjalaisten. Lipsahdus oli hyvin ymmärrettävä eikä mitenkään vaarallinen :o)
Samoin tuo brutaalisen kuivan jutun nimessä on Cordon eikä Gordon, jos ihan väkästason tarkkoja ollaan (cordon negro = "musta nauha").
Freksujen tarkat hinnat Alkossa ovat:
Freixenet Carta Nevada Semi Seco 7,53 e
Freixenet Cordon Negro Brut 8,33 e
Freixenet Brut Rosé 8,43 e
Freixenet Brut Nature 10,88 e
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733664Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91991Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341210
- 1001073
- 1091055
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876