Harmaantalouden peruspilari on Suomenvaltio itse.
Valtion taholta suojellaan ja tuetaan verovaroilla strateegisesti erittäin tärkeän alan tuhoamista, jonka toiminnan turvaamiseksi tulisi kiinnitää kasvavaa huomiota maailman tilanteen kärjistyessä.
Esimerkkinä muutama valtiojohtoinen kuljetus ja logistiikkayritys joka käytää rahanpesuun erikoistuneiden itäeurooppalaisten kuljettajien ja kuljetusyrittäjien palveluita, näin sortaen Suomalaisia veronmaksjia ja Suomalaisia alan yrittäjiä.
Esim. ko. yritysten palveluksessa on toimihenkilöitä joilla on arveluttavan "lämpimät" ja läheiset suhteet ko.toimiojihin, palvelevatko ken ties "kahtaherraa".
Lisäksi ko. ilmiön mukana on tullut ikävä oheisilmiö, polttoaineen kulutusen jyrkkä nousu Suomalaisissa autoissa, joka ilmenee öiseenaikaan parkkipaikoilla ja aiheutuu todennäköisesti mystisesti rikkoutuneesta polttoainetankista, tai sen korkista.
Voisi myös verrata pizzakeskusteluun, varo alle 6.den euron pizzaa/ varo alle euron/km kuljetusta.
Lisäksi voitaisiin tutkia ja selvittää miten nämä idän - talousihmeet selviytyvät täällä Länsi - Eurooppalaisessa taloudessa töissäolessaan ja raha riittää perheenelättämiseen kotimaassaan kun kuukausiansio on 80 - 150 €:a / kk:ssa, voitaisiin saada hyvä pohja, paljonko leikkausvara todellisuudessa on Suomalais - talouksilla, ettei jäisi turhaa ilmaa ostovoimaan ja saataisiin talous pian kuntoon.
HARMAATALOUS
0
127
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest886444Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4474505Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille
34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön633674Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1202399Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1372309Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m231051En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su691000Luuletko, että löydetään vielä
Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta52946- 91842
- 59725