Osaako vaimoni enää rakastaa minua ja olla kanssan

Sekaisinsuhteesta

Olen 27 vuotias mies ja vaimoni on minua pari vuotta nuorempi. Tapasimme toisemme noin 6 vuotta sitten. Saimme ensimmäisen lapsemme 4 vuotta sitten ja toisen lapsemme 1 vuosi sitte. Olemme olleet naimisissa kohta vuoden. Suhteemme alku oli kuten minkä tahansa muun suhteen, oli paljon rakkautta, hauskuutta, lempeä ja seksiä. Muutimmekin huumassa yhteen tunnettuamme vasta alle 6kk. Tuolloin yhteiselon alkuaikoina tuli esiin merkkejä ettei vaimoni ole maailman helpoin ihminen anoreksia taustan takia. Tämä ilmeni huonona itsetuntona ja satunnaisena alakuloisuutena. Nämä toivat joskus eteen tilanteita, joissa mietin mitä teen; jäänkö vai lähdenkö? Olen päättänyt jäädä ja toimia vaimoni tukena auttaen häntä parhaani mukaan.

Lasten syntymän myötä asiat kuitenkin muuttuivat. Vaimolle ulkonäkömuutos oli iso asia, joten tein kaikkeni jotta hänelle jäisi aikaa käydä salilla ja kuntoilla. Hyvään kuntoon hän itsensä on saanutkin ja on itsekin tyytyväinen. Meillä siis on alusta asti tehty kotityöt ja lastenhoito yhdessä, koska kumpaakan lasta vaimo ei ole imettänyt. Itse käyn töissä ja vaimo on vielä toistaiseksi kotona. Usein töiden jälkeen siivoan ensin pyykit, astiat ja mahdollisen muun sotkun mitä vaimo ei ole lasten kanssa "ehtinyt" tekemään. Laitan usein myös meillä ruuat, joten töiden lisäksi tekemistä riittää kotona. Se ei minua haittaa. Tämän kaiken lisäksi huomioin vaimoani, halailen, suutelen, hieron ajoittain ja ostan kukkia kera korttien joihin kirjotan runoja ja laitan iltaisin kynttilöitä odottamaan valmiiksi vaimon saapuessa salilta. Pyrin tällä kaikella osoittamaan kuinka paljon häntä rakastan ja herättelemään romantiikkaa sekä antamaan täyden huomioni vaimolleni. Tätä teimme joskus molemmat, nyt enää minä.

Ongelmana onkin, etten ole saanut toisen lapsemme syntymän jälkeen vaimoltani vastakaikua rakkauden osoituksiin ja muihin auttaviin tekoihini. Syynä tähän on se, ettei lasten kanssa olon jälkeen kuulemma jaksa mutta illasta jaksaa silti aina lähteä kuntoilemaan. Minusta tuntuukin tosi pahalta antaa itsestäni niin paljon energiaa suhteellemme, kun toinen osapuoli ei laita asian eteen tikkuakaan ristiin. Seksiä meillä on 1-3 kertaa kuukaudessa ja näiden kertojen eteen saa tehdä paljon työtä, kun tuntuu ettei vaimolta tule halut luonnostaan. Itse haluaisin enemmän ja joskus vaimo avustaa minua kun itse runkkailen. Lasten vuoksi en ole lähtemistäkään harkinnut mutta toisaalta, kun itsestään antaa kaikkensa eikä toiselta saa ollenkaan huomiota alkaa itseltäkin into hiipumaan. Olemme asiasta keskustelleet vaimon kanssa usein ja aina lyödään pöytään sama kortti, kun ei lasten hoitamisen jälkeen jaksa. Syy ei ole kuulemma minussa. Toki niitä hyviä viikkojakin tulee jutteluiden jälkeen mutta sitä kestää vain hetken.

Viimeaikoina kuvioon on lisäksi tullut vaimon tarve jutella muiden miesten kanssa netissä ja usein salaa. Kyseessä siis hänen vanhoja miestuttujaan ja muutama tyyppi on aloittanut keskustelun tyylillä "moi bongasin sut salilla". On jäänyt tästä siis kiinni ja on nykyäänkin hankala olla pälyilemättä hänen puhelintaan. Perusteluna tähän toimintaan on ollut hyvän mielen kalastelu, kun muut kehuu ja puhuu kivoja. Ilmeisesti ei oman miehen sanat tunnu samanlaisilta. Olen tästä sanonut, etten tykkää että juttelee salaa ja on sanonut lopettavansa mutta aina se puhelin täytyy silti joka paikkaan kantaa mukana.

Pitkä viesti, mutta sainpa purettua. Kuten edestä selviää olen pattitilanteessa ja elän suhteessa, missä pyrin olemaan se unelmien mies mutta tämä ei riitä. Annan itsestäni kaiken ja vain hänelle. Autan kotitöissä ja lastenhoidossa sekä annan hänelle omaa aikaa. Olen sitoutunut vain hänelle, en siis edes harkitse pettämistä tai edes salaa juttelua muiden naisten kanssa. Se mitä häneltä saan on käytännössä kaiken edellä mainitun vastakohtaa. Mikä neuvoksi?

4

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iujltytgtg

      Ehkä hänellä on vaihe, että on vain jotenkin niin tottunut suhteeseenne. Et kai ole ns.liian helppo? Eikös pidemmissä suhteissa voi ajan kanssa romanttiikka hiipua, teidän kohdalla niin käynyt vain vaimollasi.

    • Sekaisinsuhteesta

      Niin hyvä näkemys, en vain tiedä miten en olisi "helppo"? Hetken aikaa pohdittuani asetun selvästi ns. hyvän miehen muottiin. Mies joka hoitaa kotitöitä sekä lapsia ja tekee ruokaa ja on kiltti. Onko niin ettei tämä enää kiehdo, pitäisikö olla jotenkin jännittävä mutta miten?

      • iujltytgtg

        Oikeaa vastausta ei tuohon osaa sanoa kukaan muu kuin vaimosi. Ihmettelen vain sitä kuinka jaksat antaa niin paljon huomiota naisellesi, kun et vastavuoroisesti saa sitä takaisin. Selvästikin olet hiukan liian kiltti ja helppo. Toki on hienoa, että mies osallistuu kodin- ja lastenhoitoon ym. Niin hyvä mies tekeekin ja vaimosi saa olla siitä kiitollinen!
        Jos itse olisin sinä ja sinun tilanteessasi, antaisin samalla mitalla takaisin eli hiukan flirttailisin avoimesti naisten kanssa ja todellakin lopettaisin niiden kukkien roudaamisen, jos huomionosoitukset menevät hukkaan. Antaisin ymmärtää, että kyllä minullakin sitä vientiä riittäisi mikäli ei eukkoa kiinnostaisi. En pettämään tietenkään menisi. Lähtisin vaikka joku viikonloppu kaverien kanssa baarikierrokselle ja jättäisin eukon kotiin lasten kanssa. Kiltisti toki olisin, mutta en todellakaan soittelisi illanaikana missä olen. Olet romanttisilla jutuilla yrittänyt herättää naisesi mielenkiinnon eikä näytä tuottavan tulosta. Naisesi kerää huomiota muilta miehiltä, joka varmasti tuntuu sinusta pahalta. Aina on vaara, että tulee riitaa, kun toinen ei enää suostukaan olemaan tossun alla, mutta joskus se riita puhdistaa ilmaa. Sinun ei tietenkään tarvitse tehdä niinkuin minä tekisin tilantessasi, mutta mieti todellakin oletko liian itsestäänselvyys.

        Kotiäitinä olo todellakin voi imeä voimia ja masentaakin, lapsenne ovat vielä sen verran nuoria. Tosin vaimosi jaksaa mennä kuntoilemaan, joten ihan poikki hän ei ole. Joskus tlanne voi muuttua parempaan suuntaan, kun kotiäiti palaa työelämään.


    • dölkdökropr

      Älä ala miksikään "mulkuksi", mutta älä myöskään ole enää itsestäänselvyyn. Koska naisesi ei huomioi sinua, niin miksi sinäkään häntä?

      Ala itse järjestämään itsellesi omia harrastuksia yhtä paljon, kuin vaimollasikin on. Miten usein hän käy vaikkapa salilla? Jos hän käy 3 kertaa viikossa salilla, niin käy sinäkin 3 iltana viikossa omien menojesi parissa. Olettaen tietysti, että vaimo hoitaa lapset. Muista nauttia siitä mitä teet, ole hyväntuulinen yms. Sellainen, jonka seuraan alkaa kaipaamaan... Älä ole marttyyri, äläkä jörmy. Nauti elämästäsi! Kuitenkin siten, että pysy uskollisena ja luotettavana. Jos vaimo alkaa osoittamaan merkkejä muutokseen, ole sinäkin valmis tulemaan vastaan.

      Sinun kehusi eivät tunnu enää missään, koska ne ovat itsestäänselviä. Etenkin anoreksiasta kärsinyt heikosta itsetunnosta kärsivä nainen herkästi haluaan "testauttaa" oman tasonsa lasten syntymän jälkeen, ja haluaa tietää, että kelpaisi muillekin. Mutta jos hän pääsee käsittelemään itsetuntoaan, voi tilanteesta päästä eteenpäin kuivin jaloin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1563
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1214
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe